Hore

Video s CSC fotoaprátom I. - úvod

Fotoaparáty dnes plnia úlohu univerzálneho zariadenia pre snímanie fotografii a videa. Nároky na kvalitu videa neustále narastajú a aj amatérsky filmári vyžadujú Full HD rozlíšenie, filmový look, kvalitný zvuk. Toto všetko im bez zbytočne vysokých nárokov na obsluhu a vybavenie ponúkajú CSC fotoaparáty. Tie postupne vytláčajú prémiové kompakty a ultrazoomy, zároveň ukrajujú z podielu digitálnych zrkadloviek. V niektorých krajinách je počet predaných CSC fotoaparátov rovný počtu predaných zrkadloviek.

O fotografii je k dispozícii množstvo informácii v knihách, časopisoch a na internete. O videu sa toho dozviete menej, rozhodli sme sa to zmeniť a pripravili sme pre vás seriál o snímaní videa s CSC fotoaparátom, určený začínajúcim filmárom. Aj keď budeme používať techniku Olympus, informácie môžete aplikovať aj na iné značky CSC fotoaparátov a dokonca aj na videokamery, mobilné telefóny a zrkadlovky.

Klasickým videokamerám zvoní hrana. Občasným "filmárom" postačuje video v mobilnom telefóne alebo kompaktnom fotoaparáte. Tie sa kvalitou amatérskym kamerám pomaly iste vyrovnávajú. Náročnejší túžia po kreatívnejších možnostiach práce s hĺbkou ostrosti, uhlom záberu a dobrom obraze pri zlých svetelných podmienkach. Jednoúčelová amatérska kamera s malým snímačom vyšším nárokom nepostačuje, aj keď môže mať dobrý obraz.

Klasická videokamera bola a niekde ešte stále aj je vo výbave modernej domácnosti. Čoraz viac je nahradzovaná mobilným telefónom alebo fotoaparátom s funkciou videa.

Náročnejších filmárov lákajú možnosti digitálnych zrkadloviek, ktoré poskytujú nadpriemernú obrazovú kvalitu a tzv. “filmový look”. Práca s nimi je však náročná a pre dobré výsledky je potrebné osvojiť si veľa zručností a dokúpiť nie práve najlacnejšie príslušenstvo. Je možné dosiahnúť podobnú kvalitu jednoduchším spôsobom? Odpoveďou sú fotoaparáty typu CSC/Mirrorless. Tie kombinujú výhody kompaktných fotoaparátov so zrkadlovkami. Viac o CSC fotoaparátoch vo všobecnosti sa dozviete v našej Fotoškole:

CSC - Compact system cameras (mirrorless) I.

CSC - Compact system cameras (mirrorless) II. - prehľad

Olympus Micro 4/3 systém

Prečo sú CSC fotoaparáty viac než vhodné pre snímanie videa

CSC fotoaparáty, na rozdiel od kompaktov a videokamier, sú osadené veľkoplošným snímačom. Väčšia plocha prináša väčšiu citlivosť na svetlo spojenú…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
LAPoska
2012-08-16 15:21:23
Fuj... nenavidim ten "plavajuci" efekt ked je zapnuta stabilizacia... je to velmi otravne a neprirodzene...
Inac fajn clanok...
 
legolas380
2012-08-16 15:48:54
mohlo sa spemenut aj na polopriepustne zrkadla. rsp. SONY SLT radu. (ked uz taky fotak mam ) kameruje sa s tym pohodlne
 
total empty
2012-08-16 16:47:42
Nič moc,ešte stále je tam veľa chýb v obraze, ešte majú foťaky čo doháňať,sekanie,stabilizácia,neschopné snímať pri rychlom pohybe rukou,skreslenie objektívu, a neviem ako by to snímalo v šere,vysvietené eskalátori majú vyborné svetelné podmienky.
To by ma zaujímalo,prečo tu trepete Olypusi a Sony a neviem čo.To lepšie foťaky a značky niesu ? A čo tak Panasonic?
 
IceDive1
2012-08-16 21:32:05
príspevok od: total empty
Nič moc,ešte stále je tam veľa chýb v obraze, ešte majú foťaky čo doháňať,sekanie,stabilizácia,neschopné snímať pri rychlom pohybe rukou,skreslenie objektívu, a neviem ako by to snímalo v šere,vysvietené eskalátori majú vyborné svetelné podmienky.
To by ma zaujímalo,prečo tu trepete Olypusi a Sony a neviem čo.To lepšie foťaky a značky niesu ? A čo tak Panasonic?
V prostrednom videu mas aj low light sceny a aj ked kameram sa uz nejaky ten rok vobec nevenujem dovolim si povedat ze prave v tejto kategorii strcia tieto fotaciky bezne amaterske kamerky spotrebnej triedy do vacku.
 
wayne
2012-08-16 21:42:47
Planuje sa aj popis technik pouzivania kamery? Kompozicia, zoom, pohyby kamerou, tipy a triky, ako na staticke sceny, steadicam a podobne?Pripadne popis dostupneho softveru na strihanie + vyhody nevyhody kodekov a co - to o vyslednej kompresii (avi vs mp4 vs mov) ?

Len tak orientacne, napadov by bolo..
 
total empty
2012-08-17 12:30:14
príspevok od: IceDive1
V prostrednom videu mas aj low light sceny a aj ked kameram sa uz nejaky ten rok vobec nevenujem dovolim si povedat ze prave v tejto kategorii strcia tieto fotaciky bezne amaterske kamerky spotrebnej triedy do vacku.
Ani by som nepovedal,je tam všade silné biele svetlo a biele steny,keby tam boli tmavé steny a žlté svetlo,to by bolo o niečom inom.Full HD handcamery od Panasonic s 3MOS snímačom maju snimače 14-16mega ,čiže 3x3,5-4mega na farbu. Skamerov sa môžeš otáčať rýchlo ako chceš bez efektu rozsekania a duplicity objektu.Nevznika tam skreslenie-sudkovitosť-poduškovitosť,stabilizácia je podstatne lepšia a neplave to určite tak, k dispozícií je aj full manual nastavenie.Kamerka má 5mikrofonov zo 360 stupňovým pokrytím,špecialný program DolbyDig.creator,ktorý hneď dekoduje zvuk do DD 5.1 už v sebe,2D-3D snimanie-vymenné objektívy,SDHC slot a aj 100gigový HD , cena kamerky okolo 1000-1300 eury.Ukladá jepg obrázky do formátu AVCHD. Max. dlžka záznamu pri plnej kvalite bez prerušenia je 30min,potom spravý asi 3-4 sec pauzu a točí ďalej,výdrž batérií je od 1,30 do 2,30hod. od plus 50 do mínus 25.Ak ti vypne baterka a naložíž novú,záznam není stratený,má program na obnovú dát,takže všetko natočené ti tam ostane. A to je typ stárý 2-3 rokyTakže môžeš zrovnávať.
 
IceDive1
2012-08-17 13:13:19
príspevok od: total empty
Ani by som nepovedal,je tam všade silné biele svetlo a biele steny,keby tam boli tmavé steny a žlté svetlo,to by bolo o niečom inom.Full HD handcamery od Panasonic s 3MOS snímačom maju snimače 14-16mega ,čiže 3x3,5-4mega na farbu. Skamerov sa môžeš otáčať rýchlo ako chceš bez efektu rozsekania a duplicity objektu.Nevznika tam skreslenie-sudkovitosť-poduškovitosť,stabilizácia je podstatne lepšia a neplave to určite tak, k dispozícií je aj full manual nastavenie.Kamerka má 5mikrofonov zo 360 stupňovým pokrytím,špecialný program DolbyDig.creator,ktorý hneď dekoduje zvuk do DD 5.1 už v sebe,2D-3D snimanie-vymenné objektívy,SDHC slot a aj 100gigový HD , cena kamerky okolo 1000-1300 eury.Ukladá jepg obrázky do formátu AVCHD. Max. dlžka záznamu pri plnej kvalite bez prerušenia je 30min,potom spravý asi 3-4 sec pauzu a točí ďalej,výdrž batérií je od 1,30 do 2,30hod. od plus 50 do mínus 25.Ak ti vypne baterka a naložíž novú,záznam není stratený,má program na obnovú dát,takže všetko natočené ti tam ostane. A to je typ stárý 2-3 rokyTakže môžeš zrovnávať.
Takze este raz. Bavili sme sa o low lighte kde fotaky s vacsim chipom maju oproti kamerkam jednoznacne navrch. Narazal som na scenu zacinajucu v pred koncom tretej minuty ale posudzovat sum na zaklade youtube je aj tak blbost. Nikde som netvrdil ze fotak je lepsie riesenie ako kamera. To co mi tu popisujes su pekne marketingove keci. Ak to myslis s videom trosku vazne tak aj tak si musis kupit externy mikrofon s chlpacom. JPEG z AVCHD bude fakt skvela kvalitka. A ak je pre teba ukazovatelom kvality kamery dlzka jedneho zaznamu +30min tak potom sa asi spolu nemame o com bavit.
 
IceDive1
2012-08-17 13:16:13
Karol keby si mal nejake video s predozadnym pohybom a podla mnoznosti na plnu dieru tak sem s nim.
 
total empty
2012-08-17 13:34:25
príspevok od: IceDive1
Takze este raz. Bavili sme sa o low lighte kde fotaky s vacsim chipom maju oproti kamerkam jednoznacne navrch. Narazal som na scenu zacinajucu v pred koncom tretej minuty ale posudzovat sum na zaklade youtube je aj tak blbost. Nikde som netvrdil ze fotak je lepsie riesenie ako kamera. To co mi tu popisujes su pekne marketingove keci. Ak to myslis s videom trosku vazne tak aj tak si musis kupit externy mikrofon s chlpacom. JPEG z AVCHD bude fakt skvela kvalitka. A ak je pre teba ukazovatelom kvality kamery dlzka jedneho zaznamu +30min tak potom sa asi spolu nemame o com bavit.
Už trocha odveci hovoríš,žiadné marketingové keci,vyskúšaj, by som povedal, že ty tu dávaš marketingové keci, nebavime sa predsa o red kamerach ktoré ukladajú raw.
Žiadné meritko kvality tu nepreberaj,ja ti hovorím len fakty,technické fakty.
Stým chlpatým mikrofonom si trochu prestrelil,asi nepoznáš kvality Panasonicu a proti veterné filtre,no nič. No a povec mi ktorá bežná kamerka alebo foťak ukláda video do raw AVCHD.Myslím pre bežných spotrebiteov,nie mašinky za 30tisíc eura.
 
IceDive1
2012-08-17 14:04:41
príspevok od: total empty
Už trocha odveci hovoríš,žiadné marketingové keci,vyskúšaj, by som povedal, že ty tu dávaš marketingové keci, nebavime sa predsa o red kamerach ktoré ukladajú raw.
Žiadné meritko kvality tu nepreberaj,ja ti hovorím len fakty,technické fakty.
Stým chlpatým mikrofonom si trochu prestrelil,asi nepoznáš kvality Panasonicu a proti veterné filtre,no nič. No a povec mi ktorá bežná kamerka alebo foťak ukláda video do raw AVCHD.Myslím pre bežných spotrebiteov,nie mašinky za 30tisíc eura.
Ok vidim ze sa posuvame od low lightu inde.
Svojho casu som sa kamerkam celkom venoval ale kedze uspokojive riesenie ponukali len vacsie a tazsie kamery +4000.-Eur tak som tuto oblast uplne vypustil. Externy mikrofon je stale podstatne lepsie riesenie ako interne, preto aj kazda lepsia kamerka ma moznost jeho pripojenia. AF na kamerke je urcite lepsi ale za aku cenu? Za cenu mensieho chipu a tym padom obmedzenej praci s DOF. Ak uz aj vdaka velkemu priblizeniu a zaostreniu na blizky predmet mas rozozstrene pozadie, namiesto pekneho bokehu na teba kukaju "nadherne" kosostvorce.
Ano pokial mas rad minutove zabery bez strihu na svoje ratolesti ako santia na ihrisku, resp. zapnes nahravanie a vypnes az ked ti dojde baterka alebo karta (aj to som videl) tak si cielova skupina takychto kameriek. Co sa tyka JPG z AVCHD len som konstatoval ze je to nepouzitelne napr aj na tlac do albumu. Mne napr. podstatne viac vyhovuje mat moznost fotakom tocit ako nosit este jedno zariadenie. Stlacim tlacidlo na nahravanie a mam vizualne presne tu istu scenu ako som nafotil. Na zaver len konstatujem ze hadat co je lepsie sa mi vobec nechce lebo je to len o tom co komu viac vyhovuje. Je skvele ze si mozeme vybrat.
 
total empty
2012-08-17 14:21:57
príspevok od: IceDive1
Ok vidim ze sa posuvame od low lightu inde.
Svojho casu som sa kamerkam celkom venoval ale kedze uspokojive riesenie ponukali len vacsie a tazsie kamery +4000.-Eur tak som tuto oblast uplne vypustil. Externy mikrofon je stale podstatne lepsie riesenie ako interne, preto aj kazda lepsia kamerka ma moznost jeho pripojenia. AF na kamerke je urcite lepsi ale za aku cenu? Za cenu mensieho chipu a tym padom obmedzenej praci s DOF. Ak uz aj vdaka velkemu priblizeniu a zaostreniu na blizky predmet mas rozozstrene pozadie, namiesto pekneho bokehu na teba kukaju "nadherne" kosostvorce.
Ano pokial mas rad minutove zabery bez strihu na svoje ratolesti ako santia na ihrisku, resp. zapnes nahravanie a vypnes az ked ti dojde baterka alebo karta (aj to som videl) tak si cielova skupina takychto kameriek. Co sa tyka JPG z AVCHD len som konstatoval ze je to nepouzitelne napr aj na tlac do albumu. Mne napr. podstatne viac vyhovuje mat moznost fotakom tocit ako nosit este jedno zariadenie. Stlacim tlacidlo na nahravanie a mam vizualne presne tu istu scenu ako som nafotil. Na zaver len konstatujem ze hadat co je lepsie sa mi vobec nechce lebo je to len o tom co komu viac vyhovuje. Je skvele ze si mozeme vybrat.
Ja sa tiež nechcem hádať čo je lepšie,každé má svoje výhody a čaro, ale tiež by som jednoznačne netvrdil,že foťak je na tom v nejakych prípadoch lepšie či horšie,veľa záleži aj od značky.Fotky z kamery na malú tlač 10x15 určite postačujú.
A stým zumovaním do dialky a kockovaním nemáš pravdu,pozri videjko hadky mačiek na streche,je to mpeg komprimát na yuotube ale o kockovaní tam nemôže byť ani reč.
http://youtu.be/hNNXUokTBZY
Je to filmované z kamerkou panasonic z ruky,takže otrasy tam sú.
 
IceDive1
2012-08-17 14:35:22
príspevok od: total empty
Ja sa tiež nechcem hádať čo je lepšie,každé má svoje výhody a čaro, ale tiež by som jednoznačne netvrdil,že foťak je na tom v nejakych prípadoch lepšie či horšie,veľa záleži aj od značky.Fotky z kamery na malú tlač 10x15 určite postačujú.
A stým zumovaním do dialky a kockovaním nemáš pravdu,pozri videjko hadky mačiek na streche,je to mpeg komprimát na yuotube ale o kockovaní tam nemôže byť ani reč.
http://youtu.be/hNNXUokTBZY
Je to filmované z kamerkou panasonic z ruky,takže otrasy tam sú.
Kosostvorce v bokehu vytvara 4 lamelova clona objektivu. Mozno su dnesne spotrebne kamerky na tom uz lepsie. V case ked som sa hral s Canon HV30 sa DOF riesiela 35mm adaptermi a MF sklami najcastejsie 50tkou od Nikonu.
Pri tych macickach mas pozadie napriek vzdialenosti pomerne malo rozostrene co je dane aj velkostou cipu.
 
total empty
2012-08-17 15:09:34
príspevok od: IceDive1
Kosostvorce v bokehu vytvara 4 lamelova clona objektivu. Mozno su dnesne spotrebne kamerky na tom uz lepsie. V case ked som sa hral s Canon HV30 sa DOF riesiela 35mm adaptermi a MF sklami najcastejsie 50tkou od Nikonu.
Pri tych macickach mas pozadie napriek vzdialenosti pomerne malo rozostrene co je dane aj velkostou cipu.
Po prvé je to fyzika,vzdialenosť mačiek odomňa a vzdialenosť plechu od mačiek.Po druhé bolo to na automat,ale dá sa aj manuálne ostriť a bokeh tam bude,nie tak výrazny ako u zrkadloviek ale bude,jednoducho ťukneš na displej kde ma kamera ostriť.Hneď na začiatku tohto zostrihu divokého svad.videa to môžeš vidieť,a potom pri ceste z kostola a do kostola.Všimni si rýchlosť svládania protisvetla,prenastavenie parametrov na inteligent.automat,ostrenie.Proste tech.parametre.

http://youtu.be/QcRrb0vRlJQ
 
IceDive1
2012-08-17 17:29:25
Ako hovoris fyzika, fotak by to vdaka vacsiemu cipu odpichol urcite viac.
Vsimini si 23s tvojho videa a tie "krasne" kosostvorce namiesto bokehu.
 
IceDive1
2012-08-17 17:45:00
https://vimeo.com/43564587
Moje prve video z D800 + pevne sklo uz si nespominam ci 24 alebo 35tka.
Je trosku necakane ukoncene kedze pri zachrane svojho syna od padu do vody som si natrhol stehenny sval ale je to iba taky nacrt co ja asi ocakavam od videokamery. Nepotrebujem hitech cacky macky, staci spickovy obraz a moznost full manualu expozicie. Roztrasenost som uz odstranil v plugine v Premiere Elements ale nechcelo sa mi to uz druhy krat uploadovat.
 
Artpraktik
2012-08-17 19:46:48
Používam práve tú zatracovanú zrkadlovku. Prioritou boli pôvodne fotografie, ale teraz už je to video skoro rovnocenné. A kameru by som už nechcel (vláčiť so sebou dva aparáty, keď stačí prepnúť spínač?). Používam to v dielni, žiadne extrémne vysvietenie (max prídavný halogén, inak len neónky). Ak by sa dalo dobre zoomovať - bolo by to super. Preto robím videá spravidla bez zoomovania s dôrazom na strih. Zoomovanie robím prevažne u fotografií (vo videu) cez program v NB, takže video obsahuje veľmi často aj tento videoefekt a málokto z laikov tuší, čo je dôvodom. Točím s Canonom 7D, pravidelne zabúdam vypnúť stabilizátor (takže skoro stále). Na Youtube stačí zadať môj nick (Artpraktik) na vyhľadanie pre posúdenie videí. Myslím, že fotoaparáty majú v tomto smere dobre našliapnutú cestu...
 
total empty
2012-08-17 22:20:00
príspevok od: IceDive1
https://vimeo.com/43564587
Moje prve video z D800 + pevne sklo uz si nespominam ci 24 alebo 35tka.
Je trosku necakane ukoncene kedze pri zachrane svojho syna od padu do vody som si natrhol stehenny sval ale je to iba taky nacrt co ja asi ocakavam od videokamery. Nepotrebujem hitech cacky macky, staci spickovy obraz a moznost full manualu expozicie. Roztrasenost som uz odstranil v plugine v Premiere Elements ale nechcelo sa mi to uz druhy krat uploadovat.
Veď som s tebou súhlasil,že bokeh ma lepší foťak,zase keď použiješ nejakú profi kameru,ale fakt profi,tak tam sú už dosť dlhé skla,takže ten bokeh bude krajší a lepší.Na druhej strane ty filmuješ staticky,ak hýbeš objektívom horizontálne,už je tam sekanie.
Filmuješ relatívne v kľude z jedného miesta,ak by si mal pri filmovaní chodiť či behať,už by bol problém.A full manuál na ovladanie pri akcií nikdy nepoužiješ,jednoducho nebudeš stíhať,to nieje točiť film z osvetľovačamy systémom klapka,stop.A ešt e aj prestavovať ostrenie z multy na jednobodové a prepínať tam nastavenia.......Teba fascinuje len ten lepší bokeh,inak foťaky dosť zaostávajú za kameramy. Ja osobne používam foťak len na fotenie, aj na dovolenku som si bral foťak aj kameru. Ta čao.
 
total empty
2012-08-17 22:58:32
príspevok od: Artpraktik
Používam práve tú zatracovanú zrkadlovku. Prioritou boli pôvodne fotografie, ale teraz už je to video skoro rovnocenné. A kameru by som už nechcel (vláčiť so sebou dva aparáty, keď stačí prepnúť spínač?). Používam to v dielni, žiadne extrémne vysvietenie (max prídavný halogén, inak len neónky). Ak by sa dalo dobre zoomovať - bolo by to super. Preto robím videá spravidla bez zoomovania s dôrazom na strih. Zoomovanie robím prevažne u fotografií (vo videu) cez program v NB, takže video obsahuje veľmi často aj tento videoefekt a málokto z laikov tuší, čo je dôvodom. Točím s Canonom 7D, pravidelne zabúdam vypnúť stabilizátor (takže skoro stále). Na Youtube stačí zadať môj nick (Artpraktik) na vyhľadanie pre posúdenie videí. Myslím, že fotoaparáty majú v tomto smere dobre našliapnutú cestu...
Ak myslíš pan and zoom efekt čo je súčasné posuvanie a zoomovanie obrazu v rôznych variantách,tak to dosť znižuje obrazovú kvalitu záznamu, aspoň ja mám s tým také skusenosti.Možno to na dvd alebo bd neni až také badateľné,ale keď to skomprimujem na jutub,tak tam naskaču riadné kocky a výpadky-občas až blud.
 
Artpraktik
2012-08-17 23:27:52
príspevok od: total empty
Ak myslíš pan and zoom efekt čo je súčasné posuvanie a zoomovanie obrazu v rôznych variantách,tak to dosť znižuje obrazovú kvalitu záznamu, aspoň ja mám s tým také skusenosti.Možno to na dvd alebo bd neni až také badateľné,ale keď to skomprimujem na jutub,tak tam naskaču riadné kocky a výpadky-občas až blud.
Práve preto približujem len statické zábery (fotografie). Načítavam fotografie do videa v plnom rozlíšení. Tam je dostatočná rezerva v kvalite, teda ak sa to nepriblíži až pod kritické rozlíšenie obrazovky. To už by poznať bolo. Aj preto mi vyhovuje fotoaparát - robím takto videonávody aj fotoseriály z jednej práce naraz.. To je tu celkom často kritizované (hlavne na svadbách, ak fotograf aj točí video), ale pre moje účely je fotoaparát lepšou voľbou. Dnes by som išiel možno skôr do CSC, ako do DSLR. Ale kocky sú už hodené a nemienim živiť dva systémy. Len k tým kamerám - nedokázali ma nejako presvedčiť, aj keď som nejaké používal.
 
total empty
2012-08-18 00:13:59
príspevok od: Artpraktik
Práve preto približujem len statické zábery (fotografie). Načítavam fotografie do videa v plnom rozlíšení. Tam je dostatočná rezerva v kvalite, teda ak sa to nepriblíži až pod kritické rozlíšenie obrazovky. To už by poznať bolo. Aj preto mi vyhovuje fotoaparát - robím takto videonávody aj fotoseriály z jednej práce naraz.. To je tu celkom často kritizované (hlavne na svadbách, ak fotograf aj točí video), ale pre moje účely je fotoaparát lepšou voľbou. Dnes by som išiel možno skôr do CSC, ako do DSLR. Ale kocky sú už hodené a nemienim živiť dva systémy. Len k tým kamerám - nedokázali ma nejako presvedčiť, aj keď som nejaké používal.
Ono sú aj lepšie kamery, ktoré toho dokážu viac,ale cenovo asi pre nás nedostupné a na účely obyčajnych svadieb obyčajných ľudí asi aj zbytočné. (red kamery a 4K rozlíšenie napr.)
Videl som svadby robené profesionálnymi kameramy a handkameramy fullHD, ak sa to skomprimovalo na dvd,trebars 2hod na 8,5G ,nebol tam rozdiel, by som povedal,že tie handkamerky to urobili lepšie. Akurát,že tie profi majú vätšie skla a lepšie sa z nimy vytváral bokeh, ale to musí aj vedieť dotyčný kameraman,čo nevedel
Ďalšia vec je spracovanie v softe,ako upravuješ fotku,tak upravíš aj video,aj z efektamy a trikamy.
Tiež je zbytočne kupovať soft za 500 eura,keď postačí aj ten za 100 eura, ja nerobím pre milionárov ale pre obyčajných ľudí.
Takisto nemám rád zinscenovanie nejakých príchodov odchodov a tak.Jednoducho točím dokument v reále a je na mojej šikovnosti ako to robím a stíham aby tam všetko bolo ako má byť.
A čo sa týka CSC,to by som ešte trochu počkal, možno o rok to už bude iné kafé.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia