Hore

FUJIFILM uvádza nový FUJIFILM X-A1

Spoločnosť FUJIFILM Corporation dnes oznámila uvedenie svojho štvrtého fotoaparátu s výmennými objektívmi - FUJIFILM X-A1. Vďaka najnovšiemu prírastku bude rada FUJIFILM X atraktívna pre širšiu cieľovú skupinu; fotoaparát je navrhnutý ako posun nahor proti kompaktným fotoaparátom a je určený pre užívateľov, ktorí si chcú zaobstarať svoj ​​prvý systémový fotoaparát s výmennými objektívmi.

Základná charakteristika a funkcie

  • Fotoaparát X-A1 pôsobí kompaktným a ľahkým dojmom rovnako ako v poslednom čase predstavený Fujifilm X-M1, oproti nemu je však vybavený snímačom APS-C CMOS a procesorom EXR II, ktoré umožňujú vytvárať snímky vysokej kvality. Veľký snímač APS-C CMOS s rozlíšením 16 miliónov pixelov prináša bohaté farebné tóny, nádherný efekt "bokeh", väčší dynamický rozsah a maximálnu citlivosť až ISO 25600.
  • Dizajn plne zodpovedá rade X, pričom spoločnosť Fujifilm v rámci tejto rady prvýkrát ponúka širšiu škálu darebných vyhotovení. Fotoaparát je navrhnutý tak, aby umožňoval ovládanie jednou rukou a intuitívnu a rýchlu voľbu funkcií pre pohodlnú prácu. Všetky tlačidlá a otočné ovládacie prvky sú umiestnené v pravej časti zadnej steny fotoaparátu. Špeciálne tlačidlo potom umožňuje ľahký záznam videa.
  • Vďaka výklopnému LCD displeju s vysokým rozlíšením, vstavanému blesku a modulu Wi-Fi ® (*6) pre prenos fotografií do inteligentných telefónov má FUJIFILM X-A1 všetko, čo záujemcovia požadujú pri výbere svojho prvého systémového kompaktného fotoaparátu.

Podrobná charakteristika
 

Veľký snímač APS-C CMOS pre živé farebné podanie a úžasných detailov

FUJIFILM X-A1 je vybavený veľkým snímačom typu APS-C CMOS s rozlíšením 16,3 milióna pixelov, ktorý je schopný zachytiť bohatý tonálny výraz, prináša väčší dynamický rozsah a umožňuje nastaviť citlivosť až na hodnotu ISO 25600. Ponúka tiež možnosť vytvoriť nádherný efekt "bokeh".

  • Snímač produkuje krásne snímky s nízkou úrovňou šumu dokonca aj za slabého svetla a v interiéri v situáciách, kedy by inak bolo nutné nastaviť vysokú úroveň citlivosti. Snímač verne reprodukuje prirodzené pleťové tóny a živé farby oblohy od tmavo modrej po červené farby zapadajúceho slnka.
  • Používatelia môžu zvoliť nastavenie citlivosti od normálnej hodnoty ISO 200 až do ISO 6400 s krokom 1/3 a môžu tiež využiť výhodu rozšírenia rozsahu ISO 100, ISO 12800 a ISO 25600 na úžasné zábery s nízkou úrovňou šumu aj za silného či slabého svetla alebo v noci.

Rýchla odozva vďaka procesoru Fujifilm EXR II

Procesor EXR II ponúka rýchle reakcie - čas potrebný na zapnutie 0,5 sekundy (*1), oneskorenie uzávierky 0,05 sekundy a maximálna rýchlosť sériového snímania 5,6 snímok za sekundu (spolu najviac 30 snímok 30 *2), takže určite nebudete sklamaní.

Konštrukcia umožňuje rýchle a jednoduché nastavenie

Všetky tlačidlá a otočné ovládače sa nachádzajú napravo od LCD displeja na zadnej stene fotoaparátu a prinášajú tak optimálnu ergonómiu a jednoduché ovládanie. Ak držíte fotoaparát len pravou rukou, máte v dosahu všetky funkcie a tlačidlá nastavenia.

  • Fotoaparát je vybavený dvoma otočnými ovládačmi, ktoré umožňujú rýchlo nastaviť clonu, čas uzávierky a kompenzáciu expozície pohybom palca. K dispozícii sú aj funkčné tlačidlá pre prístup k často používaným funkciám, ako sú vyváženie bielej, sériové snímanie a makro, takže pre každú zmenu nastavenia nemusíte prechádzať na obrazovku menu, ale všetko vykonáte intuitívne a rýchlo.
  • Ovládač voľby režimu umožňuje zvoliť optimálne nastavenie scény vďaka prístupu do režimu [Advanced SR Auto], ktorý automaticky rozpozná druh scény a zaistí vydarený záber, a tiež k funkcii [Advanced Filter], ktorá umožňuje vniesť do fotografií umelecký prvok
     

Mimoriadne kompaktné a ľahké telo fotoaparátu X-A1

Fotoaparát je navrhnutý tak, aby bol dostatočne kompaktný pre nosenie na krku a aby jeho hmotnosť príliš neobťažovala.

  • Fotoaparát FUJIFILM X-A1 je so svojou hmotnosťou iba 330 gramov (* 3) ľahší ako mnohé ostatné systémové fotoaparáty s výmennými objektívmi. Zároveň je však vybavený veľkým snímačom APS-C CMOS, výklopným LCD displejom s vysokým rozlíšením, vstavaným bleskom, modulom Wi-Fi ® (*6) pre bezdrôtový prenos snímok a sánkami na externé príslušenstvo.
  • Fotoaparát FUJIFILM X-A1 vyžaruje charakter rady X a pripomína tak FUJIFILM X-Pro1 a FUJIFILM X-E1, na rozdiel od nich je však k dispozícii v troch farbách: čiernej, modrej a červenej.
  • Telo čiernej a modrej varianty je potiahnuté kožou s plastickým reliéfom. Červená varianta je potom potiahnutá rovnakou kožou, ako fotoaparát FUJIFILM XF1.

Výklopný 3-palcový displej s rozlíšením 920 000 bodov pre kreatívnu fotografiu z rôznych uhlov

3-palcový LCD displej s vysokým rozlíšením je možné vyklopiť hore a dole a uľahčiť tak fotografovanie kvetov a zvieracích miláčikov z nízkeho pohľadu alebo pri fotografovaní cez hlavy ľudí v dave.

Technológia super inteligentného blesku

Vysoko presný vstavaný blesk fotoaparátu FUJIFILM X-A1 disponuje smerovým číslom 7 (*4) a využíva technológiu super inteligentného blesku spoločnosti Fujifilm k regulácii množstva emitovaného svetla podľa fotografovanej scény. Pri fotografovaní portrétov v interiéri za slabého osvetlenia (alebo pri fotografovaní módnych doplnkov / tanierov s jedlom z malej vzdialenosti) blesk riadi svoj výstup tak, aby nedochádzalo k tvorbe prepalov. Dokonale funguje aj ako výplňový blesk pri fotografovaní osôb v protisvetle alebo za ostrého slnečného svetla, ktoré vrhá tiene na tváre, a zaisťuje tak dokonalé nasvietenie.


                                    Bežný fotoaparát                                                                 FUJIFILM X-A1

Bezdrôtový prenos snímok umožňuje okamžite preniesť zábery do mobilného zariadenia alebo do počítača

Funkcia bezdrôtového prenosu obrazu umožňuje okamžite preniesť snímky do telefónu alebo tabletu. Rozširuje pôžitok z fotografie vďaka ľahkému nahrávanie obľúbených snímok na sociálne siete alebo ich zdieľanie s priateľmi.

  • Fotoaparát má vstavaný modul pre bezdrôtový prenos snímok využívajúci špeciálnu aplikáciu "FUJIFILM Camera App", ktorá je zadarmo k dispozícii na stiahnutie. Aplikácia slúži k okamžitému prenosu a uloženiu obľúbených fotografií v smartfóne alebo tablete. Vybrané zábery môžete prostredníctvom Wi-Fi ® (*6) preniesť a nahrať ich na sociálne siete alebo ich zdieľať s priateľmi.
  • Užívatelia môžu taktiež prehliadať fotografie a videoklipy a prenášať ich do fotoaparátu z telefónu alebo tabletu. Táto funkcia takisto umožňuje získať z telefónu lokalizačné dáta a pripojiť tieto informácie k vybraným snímkam.
  • Funkcia PC Autosave prostredníctvom Wi-Fi ® (*6). Je to jednoduchý prostriedok zálohovanie fotografií na domácom PC. Stačí nainštalovať na PC bezplatný program "FUJIFILM PC AutoSave" a zvoliť adresár, do ktorého chcete snímky zálohovať. Prepojením svojho Wi-Fi ® (*6) routeru a X-A1 nastavíte veľmi jednoduché zálohovanie svojich fotografií na domácom PC.

Foografujte kreatívne, využite obľúbené špeciálne efekty vstavané priamo vo fotoaparáte

  • Vďaka ôsmim vyspelým filtrom môžu používatelia pridať špeciálne efekty ešte pred fotografovaním: Detský fotoaparát, Pop Color, High Key, Low Key, Dynamický tón, Jemné rozostrenie a Čiastočné farby (červená / oranžová / žltá / zelená / modrá / fialová). Fotoaparát tiež ponúka režim viacnásobnej expozície, ktorý umožňuje zložiť dve snímky do jednej.
  • Režimy simulácie filmu prinášajú päť rôznych efektov simulujúcich podanie rôznych klasických fotografických filmov: tj PROVIA (štandard) pre prirodzenú reprodukciu farieb, Velvia (živé farby) pre vyššiu saturáciu farebných tónov, ASTIA (jemné podanie) pre jemnú gradáciu, Monochromatický režim a Sepia .

Záznam videa vo formáte Full HD

Fotoaparát FUJIFILM X-A1 nahráva video vo formáte Full HD ( 1920x1080 ) pri frekvencii 30 snímok za sekundu. Ďalšie kreatívne efekty možno použiť pri natáčaní videa s možnosťou simulácie filmu ( napr. Monochromatický režim ) a vďaka veľkému snímaču APS-C CMOS je pri nízkej hodnote clony možné vytvoriť nádherný efekt " bokeh ". Pre záznam videa aparát disponuje samostatným tlačidlom.

Kompatibilita s objektívmi s bajonetom FUJIFILM X

Fotoaparát FUJIFILM X-A1 je kompatibilný so všetkými objektívmi s bajonetom Fujifilm X a vhodný predovšetkým na použitie s dvomi nedávno predstavenými objektívy FUJINON XC . Kompaktná a ľahká konštrukcia XC objektívov ich predurčuje na použitie s kompaktnými systémovými fotoaparátmi základnej a strednej triedy.

Objektív FUJINON XC 16-50 mm F3.5 - 5.6 OIS (ekvivalent 24-76 mm) (*5)

Zoomový objektív XC 16-50 mm F3.5 - 5.6 OIS (ekvivalent 24 mm - 76 mm) (*5) pokrýva ohniskové vzdialenosti od 24 mm do 76 mm (*5). Je ideálny pre rôzne druhy scén vrátane fotografovania v interiéri , krajiniek a momentiek.

  • Konštrukciu objektívu tvorí 12 vysoko kvalitných sklenených optických členov usporiadaných v 10 skupinách. Z tohto počtu sú 3 asférické šošovky a 1 typu ED . Objektív má sedemlamelovú clonou so zaoblenými hranami , ktorá ponúka 17 clonových čísel s krokom 1/3 a umožňuje tak presné zaclonenie.
  • Použitie ľahkých optických členov a vysoko presného krokového motora umožnilo vysokú rýchlosť automatického ostrenia. V spojení s optickou stabilizáciou obrazu zaistí , že vám neunikne žiadna príležitosť na vytvorenie snímky
  • Objektív je navrhnutý tak, aby vhodne dopĺňal rôzne farebné prevedenia a "cool" klasický dizajn fotoaparátu, a bude k dispozícii v dvoch farebných prevedeniach: čiernom a striebornom.

Objektív FUJINON XC 50-230 mm F4.5 - 6.7 OIS (ekvivalent 76-350 mm) (*5)

Objektív FUJINON XC 50-230 mm F4.5 - 6.7 OIS začína tam , kde FUJINON XC 16-50 F3.5 - 5.6 OIS končí. Široký rozsah jeho ohniskových vzdialeností začína na 76 mm a dosahuje až na 350mm (*5) , pričom v celom rozsahu si zachováva vynikajúcu optickú kvalitu . Tento objektív s rozsahom 50-230mm umožní zachytiť fotografovaný objekt aj na veľkú vzdialenosť v dokonalej kvalite obrazu .

  • Konštrukciu objektívu tvorí 13 sklenených optických prvkov usporiadaných v 10 skupinách, z toho 1 šošovka je asférická a 1 typu ED . Vynikajúcu optickú kvalitu zaisťuje optická stabilizácia obrazu , ktorá účinne potláča rozmazanie pri fotografovaní na dlhé ohniská za slabého svetla.
  • Nízka hmotnosť ostriacich šošoviek v kombinácii s vysoko presným krokovým motorom ktorý zaisťuje veľmi rýchle automatické ostrenie a potláča hluk vydávaný mechanizmom pre zmenu ohniskovej vzdialenosti.
  • Aj tento objektív bude k dispozícii v dvoch farebných prevedeniach, čiernom a striebornom

Príslušenstvo pre fotoaparát FUJIFILM X-A1

  • Kožené puzdro BLC-XM1 - je navrhnuté špeciálne pre fotoaparát FUJIFILM X-A1 , takže prístroj dokonale chráni a zároveň ponúka dokonalý úchop a povrchovú úpravu z pravej kože
  • Grip HC-XM1 - ergonomicky navrhnutý pre dokonalý úchop.

Základná charakteristika fotoaparátu FUJIFILM X-A1

  • Snímač APS-C CMOS s rozlíšením 16,3 milióna pixelov
  • Rýchly procesor EXR II
  • Čas potrebný na zapnutie 0,5 sekundy (*1) , oneskorenie uzávierky 0,05 sekundy a maximálna rýchlosť sériového snímania 5,6 snímok za sekundu (celkom maximálne 30 snímok *2)
  • Mimoriadne kompaktné a ľahké telo
  • Výklopný 3 - palcový LCD displej (920 tisíc bodov)
  • Vstavaný blesk s technológiou super inteligentného blesku
  • Citlivosť ISO 200-6400 s krokom 1/3 (a rozšírený rozsah ISO 100 , ISO 12800 a 25600)
  • Záznam videa vo formáte Full HD pri frekvencii 30 snímok/s
  • 49 zaostrovacích bodov
  • Umelecké filtre : 8 vyspelých filtrov plus 5 režimov simulácie filmu
  • Spracovanie súborov vo formáte RAW priamo vo fotoaparáte
  • Tlačidlo Q pre rýchly prístup k často používaným funkciám
  • Sánky pre externý blesk
  • Bezdrôtový prenos snímok do telefónov a tabletov cez FUJIFILM Camera App
  • Bezdrôtové pripojenie k počítaču PC Autosave Wi-Fi ® (*6) (pre jednoduché zálohovanie)
  • K dispozícii v troch farbách: čiernej, modrej a červenej
  • Kompatibilné so všetkými objektívmi s bajonetom FUJIFILM X Mount


* 1 Režim rýchleho zapnutia.

* 2 Maximálny počet snímok vo formáte JPEG. Použite kartu typu SD aspoň "Class10" alebo vyššiu

* 3 Vrátane batérie a pamäťovej karty, bez objektívu.

* 4 ISO200

* 5 Ekvivalent kinofilmu.

* 6 Wi-Fi ® je registrovaná ochranná známka Wi-Fi Alliance.

Dostupnosť a ceny

Fujifilm X-A1 + Fujinon XC16-50mm
MOC: 599,- Euro
Dostupnosť: cca v strede Okt. 2013
Farby: čierna, modrá , červená

Fujifilm X-A1 + Fujinon XC16-50mm + Fujinon XC50-230mm
MOC: 749,- Euro
Dostupnosť: cca začiatkom Nov. 2013
Farby: čierna, modrá, červená

Fujinon XC50-230mm
MOC: 399,- Euro
Dostupnosť: cca začiatkom Nov. 2013
Farby: čierna, strieborná

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Tomáš Machara
2013-09-17 12:10:33
"pričom spoločnosť Fujifilm v rámci tejto rady prvýkrát ponúka širšiu škálu darebných vyhotovení"

...darebné vyhotovenia sú zaiste nečakaný taktický krok od spoločnosti Fujifilm
 
blahoslav J B Art
2013-09-17 12:27:43
aj Google translator je len clovek a predsa sa potkne ...
 
jozkovicz
2013-09-17 13:10:18
ten cerveny je potiahnuty kozou, vyzera to pekne .. len neviem, ci je to nejaky tuning, alebo to bude standard ...
 
haplo602
2013-09-17 13:12:24
ah konecne niekto kto ponuka wifi pc aplikaciu ...

ale to reklamne video je otrasne ... napady jak zo skolky.
 
bonifacko
2013-09-17 13:44:37
Konečne pojem "bežný" prešiel od pracích práškov, čistiacich krémov aj do fototechniky.
 
jozkovicz
2013-09-17 13:45:57
príspevok od: jozkovicz
ten cerveny je potiahnuty kozou, vyzera to pekne .. len neviem, ci je to nejaky tuning, alebo to bude standard ...
bude to standard .. tlacovy spravy velmi necitam
 
badboys
2013-09-17 14:57:50
Ako je to s objektívom, budú redukcie na canon ??
 
badboys
2013-09-17 15:01:03
Kto rumoruje tak nejaká ta správička aj u canon.
 
stancok
2013-09-17 17:55:14
v com bude iny v porovnani o nieco drahsim modelom x-m1? podla charakteristik com som zbezne presiel, cista kopia modelu x-m1
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-09-17 18:51:56
príspevok od: stancok
v com bude iny v porovnani o nieco drahsim modelom x-m1? podla charakteristik com som zbezne presiel, cista kopia modelu x-m1
Nemá X-Trans CMOS, iba obyčajný 16Mpx CMOS ako Nikon D7000 a pod. čo tiež nieje zlé...
 
dmedia
2013-09-17 22:05:51
príspevok od: badboys
Ako je to s objektívom, budú redukcie na canon ??
redukcie existuju davno...chces canon pouzit na x- fuji? redukcie su ale funguju iba v manualnom ostreni, s plnym prenosom su iba pre Leicu
 
stancok
2013-09-18 04:09:23
príspevok od: Jozef Peniak
Nemá X-Trans CMOS, iba obyčajný 16Mpx CMOS ako Nikon D7000 a pod. čo tiež nieje zlé...
cize ma taky aps-c cip ako ma napr aj nikon D5100 alebo taky sony A57?no kebyze ho dali o 100-150e lacnejsie ako x-m1 kazdopadne zaujimavy model.. mohla by sa spravit aj naraz taka porovnavacia recenzia x-m1 spolu s x-a1,kazdopadne som zvedavy ako dopadnu v recenziach co sa tyka vystupu v porovnani s drahsimi modelmi x-e1, nex6 ci mirrorlesmi od olyho ci uz drahsimi novinkami ,alebo lacnejsim E-PL5 a pod
 
Marcel Rebro
2013-09-18 08:16:06
príspevok od: stancok
cize ma taky aps-c cip ako ma napr aj nikon D5100 alebo taky sony A57?no kebyze ho dali o 100-150e lacnejsie ako x-m1 kazdopadne zaujimavy model.. mohla by sa spravit aj naraz taka porovnavacia recenzia x-m1 spolu s x-a1,kazdopadne som zvedavy ako dopadnu v recenziach co sa tyka vystupu v porovnani s drahsimi modelmi x-e1, nex6 ci mirrorlesmi od olyho ci uz drahsimi novinkami ,alebo lacnejsim E-PL5 a pod
Prestan citat recenzie a radsej venuj cas foteniu ... myslim to uprimne.
 
Vixen
2013-09-18 08:29:09
príspevok od: stancok
cize ma taky aps-c cip ako ma napr aj nikon D5100 alebo taky sony A57?no kebyze ho dali o 100-150e lacnejsie ako x-m1 kazdopadne zaujimavy model.. mohla by sa spravit aj naraz taka porovnavacia recenzia x-m1 spolu s x-a1,kazdopadne som zvedavy ako dopadnu v recenziach co sa tyka vystupu v porovnani s drahsimi modelmi x-e1, nex6 ci mirrorlesmi od olyho ci uz drahsimi novinkami ,alebo lacnejsim E-PL5 a pod
Vo Fuji X-M1 je rovnaký čip ako aj v X-A1 - CMOS! X-Trans CMOS sensor
je len v X-PRO1 a X-E1. Rozdiel medzi nimi je hlavne v dynamickom rozsahu a to viac ako 2EV.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-09-18 09:03:23
príspevok od: Vixen
Vo Fuji X-M1 je rovnaký čip ako aj v X-A1 - CMOS! X-Trans CMOS sensor
je len v X-PRO1 a X-E1. Rozdiel medzi nimi je hlavne v dynamickom rozsahu a to viac ako 2EV.
kde si to vyčítal ?
X-M1 má X-Trans a X-A1 nemá
http://www.fujifilm.eu/sk/produkty/digitalne-fotoaparaty/fotoaparaty-s-vymennymi-objektivmi/

http://www.dpreview.com/news/2013/09/17/fujifilm-unveils-x-a1-entry-level-mirrorless-with-conventional-sensor?utm_campaign=internal-link&utm_source=news-list&utm_medium=text&ref=title_0_1
 
tonyfric
2013-09-18 09:56:43
Cena fajn, ale pre fotografov to uz bars nie je. Objektivy velke ako krava, kopec potrebnych funkcii schovanych v menu, ziadny hladacik. Moja Fuji X100 je z fotografickeho hladiska podstatne dalej a ani nahodou by som ju nevymenil. Na rozdiel od strojcekov s vymennymi objektivmi ju mozem mat neustale pri sebe, vojde dokonca aj do vacsieho vrecka, co z nej robi najlepsi fotak na svete. Velke zrkadlovky niekedy nevytahujem aj cele tyzdne a to fotim denno/denne. X100 simply rules.
 
om1ci
2013-09-18 10:41:09
príspevok od: tonyfric
Cena fajn, ale pre fotografov to uz bars nie je. Objektivy velke ako krava, kopec potrebnych funkcii schovanych v menu, ziadny hladacik. Moja Fuji X100 je z fotografickeho hladiska podstatne dalej a ani nahodou by som ju nevymenil. Na rozdiel od strojcekov s vymennymi objektivmi ju mozem mat neustale pri sebe, vojde dokonca aj do vacsieho vrecka, co z nej robi najlepsi fotak na svete. Velke zrkadlovky niekedy nevytahujem aj cele tyzdne a to fotim denno/denne. X100 simply rules.
na tej fotke je tusim p. Zeman este ako batola
 
bonifacko
2013-09-18 10:48:35
príspevok od: Marcel Rebro
Prestan citat recenzie a radsej venuj cas foteniu ... myslim to uprimne.
ja čítam recenzie o fotení, to je v pohode?
 
tonyfric
2013-09-18 12:32:38
príspevok od: om1ci
na tej fotke je tusim p. Zeman este ako batola
To je moja najmladsia so mnou na pive. Bez X100ky by ta fotka nikdy nevznikla. To bolo akoze na ilustraciu. Tu je este jedna z minuleho tyzdna. Tiez by bez X100ky nevznikla - na sluzobku po Slovensku by som velky fotak nevlacil, aj z bezpectnostnych dovodov.
 
Vixen
2013-09-18 12:44:49
príspevok od: Jozef Peniak
kde si to vyčítal ?
X-M1 má X-Trans a X-A1 nemá
http://www.fujifilm.eu/sk/produkty/digitalne-fotoaparaty/fotoaparaty-s-vymennymi-objektivmi/

http://www.dpreview.com/news/2013/09/17/fujifilm-unveils-x-a1-entry-level-mirrorless-with-conventional-sensor?utm_campaign=internal-link&utm_source=news-list&utm_medium=text&ref=title_0_1
Máš pravdu, info som čerpal zo špecifikácie dpreview a tam je to neúplne uvedené.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-m1/2
Dynamický rozsah je skutočne výrazne nižší oproti X-E1. Zrejme to má na svedomí iný
typ procesoru, ak je teda čip rovnaký ako vo vzšších modeloch.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-m1/11
 
om1ci
2013-09-18 14:27:01
príspevok od: tonyfric
To je moja najmladsia so mnou na pive. Bez X100ky by ta fotka nikdy nevznikla. To bolo akoze na ilustraciu. Tu je este jedna z minuleho tyzdna. Tiez by bez X100ky nevznikla - na sluzobku po Slovensku by som velky fotak nevlacil, aj z bezpectnostnych dovodov.
OK, jasne, prepáč, neviem prečo pri prvom pohľade ma napadol Zeman...asi pivo..hi.
Jasne ja mám tiež Fuji X-100 a súhlasím zo všetkým. super foťák, super obrazová kvalita.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-09-18 16:04:06
príspevok od: tonyfric
Cena fajn, ale pre fotografov to uz bars nie je. Objektivy velke ako krava, kopec potrebnych funkcii schovanych v menu, ziadny hladacik. Moja Fuji X100 je z fotografickeho hladiska podstatne dalej a ani nahodou by som ju nevymenil. Na rozdiel od strojcekov s vymennymi objektivmi ju mozem mat neustale pri sebe, vojde dokonca aj do vacsieho vrecka, co z nej robi najlepsi fotak na svete. Velke zrkadlovky niekedy nevytahujem aj cele tyzdne a to fotim denno/denne. X100 simply rules.
cool foto a aj to ostatné je tak ako píšeš
 
Robert Simeg
2013-09-18 16:30:18
Uz aj vo Fujinach zacinam mat chaoz ...
 
stancok
2013-09-18 17:08:35
príspevok od: Vixen
Vo Fuji X-M1 je rovnaký čip ako aj v X-A1 - CMOS! X-Trans CMOS sensor
je len v X-PRO1 a X-E1. Rozdiel medzi nimi je hlavne v dynamickom rozsahu a to viac ako 2EV.
sorry kamo, nemas pravdu x-m1 ma rovnaky x-trans cmos senzor ako x-pro1 a x-e1 pozri si preferencie x-m1 este raz a nezavadzaj!
 
Vixen
2013-09-18 18:56:48
príspevok od: stancok
sorry kamo, nemas pravdu x-m1 ma rovnaky x-trans cmos senzor ako x-pro1 a x-e1 pozri si preferencie x-m1 este raz a nezavadzaj!
Sorry kamo, ale nemám v úmysle naozaj nikoho zavádzať, stačí len pozornejšie čítať a hneď by si zistil že Tvoj komentár je už vlastne bezpredmetný . Pozri štvrtý príspevok vyššie. Pekný večer.
 
JohnNewton
2013-09-18 19:22:54
príspevok od: Vixen
Máš pravdu, info som čerpal zo špecifikácie dpreview a tam je to neúplne uvedené.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-m1/2
Dynamický rozsah je skutočne výrazne nižší oproti X-E1. Zrejme to má na svedomí iný
typ procesoru, ak je teda čip rovnaký ako vo vzšších modeloch.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-m1/11
Robíš mi radosť ako pekne sa o tom mojom fotoaparáte vyjadruješ
Ale to červené v piatok aj tak budeš platiť Ty
 
stancok
2013-09-18 19:35:33
príspevok od: Vixen
Sorry kamo, ale nemám v úmysle naozaj nikoho zavádzať, stačí len pozornejšie čítať a hneď by si zistil že Tvoj komentár je už vlastne bezpredmetný . Pozri štvrtý príspevok vyššie. Pekný večer.
oki nevsimol som si ze si uz reagoval na Jozka, tak pardon,ospravedlnujem sa
 
stancok
2013-09-18 19:41:15
príspevok od: Vixen
Máš pravdu, info som čerpal zo špecifikácie dpreview a tam je to neúplne uvedené.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-m1/2
Dynamický rozsah je skutočne výrazne nižší oproti X-E1. Zrejme to má na svedomí iný
typ procesoru, ak je teda čip rovnaký ako vo vzšších modeloch.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-m1/11
ten dynamicky rozsah moze byt nizsi ale to nic nemeni na fakte ze kvalitou foto vystupu sa x-m1 blizi skor k x-e1 ako lowendovej x-a1 ,co je aj logicke kedze maju rovnaky typ snimaca.. na x-m1 su uz aj recenzie a obstala s malymi odlisnostami defacto ako x-e1
 
Vixen
2013-09-18 20:05:07
príspevok od: stancok
oki nevsimol som si ze si uz reagoval na Jozka, tak pardon,ospravedlnujem sa
To je v pohode . Čo sa týka kvality obrazového výstupu tak je X-M1 určite na vysokej úrovni a to
hlavne pri vysokom ISO. Kamarát má X-E1 a fotí len RAW a po konverzí do JPEG z toho "lezú" úžasné obrázky, ostré, plné detailov a krásnych farieb. Toho nižšieho dynamického rozsahu je
podľa mňa ale škoda .
 
JohnNewton
2013-09-18 20:11:43
príspevok od: Vixen
To je v pohode . Čo sa týka kvality obrazového výstupu tak je X-M1 určite na vysokej úrovni a to
hlavne pri vysokom ISO. Kamarát má X-E1 a fotí len RAW a po konverzí do JPEG z toho "lezú" úžasné obrázky, ostré, plné detailov a krásnych farieb. Toho nižšieho dynamického rozsahu je
podľa mňa ale škoda .
No dobre, tak platím ja

Čo sa týka toho DR, v dpreview ho testuje v Jpegu, podľa nich Fuji len upravilo priebeh krivky pri internom spracovaní RAF do Jpeg vo fotoaparáte. Ak som to dobre pochopil, RAFu by sa to nemalo dotknúť. Teda aspoň dúfam.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia