Hore

Yongnuo YN-460

V poslednej dobe môžeme sledovať veľmi rýchle šírenie sa strobistického trendu. Malé blesky ponúkajú výhodu prenosnosti, malých rozmerov a často aj nižšej ceny. To síce neplatí až tak o značkových automatických bleskoch, no pokiaľ trochu zapátrame v modeloch ponúkaných na trhu, zistíme, že za naozaj nízku cenu môžeme dostať manuálnym blesk s výkonom dostatočným na väčšinu bežných použití. Asi najrozšírenejšou značkou týchto ultra-lacných zariadení je značka Yongnuo. My sme sa pozreli na jej najlacnejší model Yongnuo YN-460.

V balení spolu s bleskom samotným nájdeme stojanček, puzdro na prenášanie a používateľský manuál.

Stavba

Na zadnej strane síce nenájdeme displej, no nie je tam ani nič navyše, všetko je prehľadné a jednoduché. V dolnom rade tlačidiel nájdeme testovacie tlačidlo, tlačidlo na zmenu módu a zapínacie tlačidlo. Nad nimi sú dve tlačidlá – a + na reguláciu výkonu a vyššie môžeme odčítať výkon na siedmich oranžových diódach. Tri zelené diódy indikujú práve zapnutý režim blesku.

Hlavu blesku je možné otáčať bez uvoľňovacieho tlačidla v uhle 180° doľava, 90° doprava a 90° dohora. Odpor, ktorá vytvára je dostatočný na to, aby sa nám nastavenie samo nemenilo. Okrem toho je na nej možnosť vysunutia širokouhlej rozptylky aj bielej odraznej kartičky. V prednej časti sa síce nachádza červená krytka, ktorá by mohla zvádzať k myšlienkam na asistenciu zaostrovania, v tomto prípade ide ale skôr o dizajnový prvok.

Šachta na batérie je zatváraná krytkou, ktorá sa po otvorení hýbe do všetkých strán, ale okrem toho, že ju treba pri zatváraní pritlačiť to netvorí žiadnu prekážku v používaní. Batérie medzi sebou nemajú priehradky, je tak potrebné nakloniť blesk na jednu stranu, vložiť batériu a až následne ďalšiu, aby sme ich dostali na svoje miesto. Ide ale opäť skôr o maličkosť. Blesk funguje na 4 AA batérie. Pätka blesku nesie jeden konektor a miesto klasického pripevňovania zaistením (pootočením) páčky tu otáčame kolieskom, ktoré sa pritlačí na sánky fotoaparátu. Pokiaľ ale pripevňujete blesk na tzv. swivel bracket (redukciu zo štúdiového stojanu na sánky blesku s držiakom dáždniku), radšej dobre utiahnite samotné sánky, v ktorých bude blesk držať, pretože nám sa už jeden nepríjemný pád blesku zo stojanu podaril.

Konštrukcia je celkovo pevná, nič neškrípe, ani sa zbytočne nehýbe.

Fungovanie

Tlačidlo zapínania je potrebné dve sekundy podržať, potom sa blesk naštartuje a pred prvým použitím nabije, čo trvá asi 8 sekúnd. Toto nabíjanie je počuť, zvuk mierne pripomína stíhačku štartujúcu motory :) Zasvieti nám zelené svetielko a blesk je pripravený. Počas nečinnosti vydáva  jemné pípanie.

Pomocou tlačidla MODE si môžeme vybrať z troch režimov - Manuál, Slave 1 a Slave 2. V manuálnom režime čaká blesk na pokyn z pätky. Na Slave 1 blesk reaguje cez optický senzor na záblesk iného blesku a režim Slave 2 je určený na synchronizáciu s iným bleskom v E-TTL a i-TTL režime, čiže berie do úvahy jeho predblesky.

Optický senzor je umiestnený v hlave, jeho citlivosť v rámci jednej miestnosti je dostatočná a pokiaľ je záblesk namierený jeho smerom, všimne si nás aj cez dve miestnosti. Vonku sa jeho dosah znižuje a často potrebuje mať priamu viditeľnosť záblesku.

Vo všetkých režimoch nastavujeme výkon manuálne. Ako je pri bleskoch zvykom, neznamená 7 diód kroky po 1/7 výkonu, ale ide o nastavenia 1/1, ½, ¼, 1/8, 1/16, 1/32 a 1/64.

Nabíjanie na 1/1 nie je práve najrýchlejšie (okolo 7 sekúnd pri batériách GP NiMh 2700 mAh), už pri ½ je ale takmer okamžité. Na 1/8 výkonu zvláda 3-4 záblesky, na 1/16 7 zábleskov, na 1/32 dvakrát viac a na 1/64 je možné blýskať prakticky nepretržite.

Za svoju cenu je tento prístroj naozaj výhodnou kúpou a vo svojej kategórii nemá konkurenciu. Je to aj preto, že v tejto cenovej hladine nenájdeme nič jemu podobné. Funkčnosť je pre strobistické použitie dostatočná, pre spoľahlivejšie odpaľovanie na diaľku je však potrebné použiť oddelené diaľkové odpaľovače. Čoskoro prinesieme recenziu sady s rádiovým odpaľovaním za podobne výhodnú cenu.

Yongnuo ponúka aj modely s E-TTL meraním, automatickým zoomovaním hlavy a inými vymoženosťami, tu už ale cena stúpa. V ich ponuke nájdeme ešte jeden manuálny blesk – YN-560, ktorý má vyšší výkon, manuálne zoomovanú hlavu, rýchlejšie nabíjanie, citlivejší optický senzor a ďalšie vylepšenia. Recenziu tohto blesku taktiež pripravujeme.

Parametre blesku:

  • Smerné číslo: 33
  • Výdrž: 100 až 1,500 zábleskov
  • Teplota svetla: 5,600K
  • Dĺžka záblesku: 1/800 to 1/20,000s
  • Úsporný režim: 30 minút v manuálnom režime, 60 v slave režime
  • Rozmery: 72 x 135 x 85mm
  • Hmotnosť: 250g

Doplnenie

Približne po mesiaci spoľahlivej služby sa náš kus tohto blesku bohužiaľ odobral do fotografického neba. Jednotku je možno zapnúť, prepínať režimy a nastavenia, bohužiaľ však nevypáli žiadny záblesk. Ako sa môžeme dočítať na internete, podobnú situáciu zažilo viacero používateľov tohto blesku. Je vidieť, že čínski výrobcovia ešte majú po stránke spoľahlivosti čo doháňať, avšak podobne ako pri iných produktoch je každý nový model lepší a lepší. A ako v mnohých prípadoch tu platí pravidlo, že dostanete to za čo si zaplatíte.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
upir13
2011-01-21 09:18:31
dobry clanok vacsina \"studentov fotografov\" voli tento sposob avsak mi to nedalo a cekol som ebay. Nechcete niekto dokonalu kopu 580EXII? len za 75 dolarov? http://cgi.ebay.com/YONGNUO-Speedlite-YN560-Canon-50D-550D-7D-500D-60D-/190489833896?pt=Digital_Camera_Flashes&hash=item2c5a1431a8
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2011-01-21 09:33:05
príspevok od: upir13
dobry clanok vacsina \"studentov fotografov\" voli tento sposob avsak mi to nedalo a cekol som ebay. Nechcete niekto dokonalu kopu 580EXII? len za 75 dolarov? http://cgi.ebay.com/YONGNUO-Speedlite-YN560-Canon-50D-550D-7D-500D-60D-/190489833896?pt=Digital_Camera_Flashes&hash=item2c5a1431a8
Aj na tento blesk pripravujem recenziu. Je to ale opäť plný manuál, takže určite nie \"dokonalá kópia\" 580EX II
 
scoty
2011-01-21 09:34:04
NEOPLATI sa KUPOVAT LACNE VECI.... v konecnom dosledku clovek prerobi ,lebo potom kupi lepsi drahsi a je prerobene... ,,stare zname- KTO SPORUJE, TEN PREROBI ..plati
 
haplo602
2011-01-21 09:42:39
preco recenzujete tu najhorsiu verziu ?

uz dlho existuje YN 460 II, nastupca YN 460:

1. Vyssie GN
2. Rychlejsie dobijanie
3. Nepisti pri nabijani
4. Posledny facelift ma kovovu patku miesto plastovej

Novy YN-560 je este lepsi (a len 2x drahsi ...

pre dobre recenzie tychto bleskov odporucan speedlights.net
 
bAger
2011-01-21 09:59:27
mal som jeden takyto blesk a po dvoch mesiacoch odisiel uplne, ani sa nedal zapnut.....
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-01-21 10:34:16
v canone fakt nie je dôvod nejsť do spoľahlivého 430 EX II. Z bazaru su často aj za 140-160 Eur. funguje všetko a podstatne dlhšie Nikon má SB600. Potom sú tu staré bazarové Metz blesky tei nemajú chybu a sú často za 30-100 eur. Keď už čínu tak by som išiel do Cactusu alebo Vivitaru stareho tei su celkom spoľahlivé...
 
Lukáš Fendek
2011-01-21 10:49:51
príspevok od: upir13
dobry clanok vacsina \"studentov fotografov\" voli tento sposob avsak mi to nedalo a cekol som ebay. Nechcete niekto dokonalu kopu 580EXII? len za 75 dolarov? http://cgi.ebay.com/YONGNUO-Speedlite-YN560-Canon-50D-550D-7D-500D-60D-/190489833896?pt=Digital_Camera_Flashes&hash=item2c5a1431a8
http://cgi.ebay.co.uk/YONGNUO-Speedlite-YN460-slave-flash-unit-SLR-Camera-/180611451866?pt=UK_CamerasPhoto_CameraAccessories_CameraFlashUnits_JN&hash=item2a0d480bda#ht_4152wt_1140

 
matoo
2011-01-21 11:07:44
ja mam YN460 II a presne sa mi stalo to iste že po mesiaci všetko funguje až na to že neblýska.Nemá niekto skusenosť či sa to dá opraviť a kde je chyba?
Ďakujem.
Rady ako nemal si si to kupovať, čo by si chcel za tú cenu a poď nemusite písať
 
bonifacko
2011-01-21 11:35:41
príspevok od: scoty
NEOPLATI sa KUPOVAT LACNE VECI.... v konecnom dosledku clovek prerobi ,lebo potom kupi lepsi drahsi a je prerobene... ,,stare zname- KTO SPORUJE, TEN PREROBI ..plati
No ja by som si ho vedel predstaviť ako 2.blesk, resp.ako rezervu. Ja mam prave novy METZ 58 AF-2 a už mi včera indikoval závadu. A lacný teda nebol.
 
bonifacko
2011-01-21 11:36:40
príspevok od: matoo
ja mam YN460 II a presne sa mi stalo to iste že po mesiaci všetko funguje až na to že neblýska.Nemá niekto skusenosť či sa to dá opraviť a kde je chyba?
Ďakujem.
Rady ako nemal si si to kupovať, čo by si chcel za tú cenu a poď nemusite písať
No jedine, čomu by som sa vyhol ja, je kupa cez net z cudziny.
Predava niekto tento model tu na Slovensku?
 
Ondra
2011-01-21 12:26:28
Ahoj, nemáte někdo skušenost s blesky zn. NISSIN???? uvažuji o jeho koupi...hm?? díky za postřehy.
 
Pio
2011-01-21 12:37:58
Uvazoval som o kupe tohto modelu. Recenzie zneju vsetky rovnako: Za malo penazi vela svetla. No malo kde ho maju na testovanie dlhsie.. Tu sa to aj ukazalo. Celkovo sa uzivatelia stazuju na nefunkcnost bleskov YN.
Radsej si nasporim na bazarovu 430ex kde su inzeraty aj od 100e, bezne 150e alebo kupim vivitar 285hv, na ktory by som uvital recenziu na ephote.
 
scoty
2011-01-21 12:46:17
príspevok od: bonifacko
No ja by som si ho vedel predstaviť ako 2.blesk, resp.ako rezervu. Ja mam prave novy METZ 58 AF-2 a už mi včera indikoval závadu. A lacný teda nebol.
JA CVAKAM METZOM UZ 2 ROKY ,NIELEN DOMACE POUZITIE, ALE SVADBY ATD, A BEZ PROBLEMU... PRTOSTE AJ U MERCEDESU NAJDES CHYBU ALE CASTEJSIE JE TO NA KII
 
bonifacko
2011-01-21 13:43:47
príspevok od: scoty
JA CVAKAM METZOM UZ 2 ROKY ,NIELEN DOMACE POUZITIE, ALE SVADBY ATD, A BEZ PROBLEMU... PRTOSTE AJ U MERCEDESU NAJDES CHYBU ALE CASTEJSIE JE TO NA KII
Ja som si písal z jednym z fora, čo mal 58 AF-1. Vypisalo mi to poznamku \"POWERPACK\" a podla manualu to vypisuje tento typ hlášky v prípade, ak to mam napojene na ext. baterky a nevybral som z tela fotoaparatu 4 tuškove akumuloatory. Je to blbosť, nemam powerpack. Ma to rozčuluje, lebo dnes rano, som si chcel pripraviť na reklamaciu a ešte som pre istotu opäť zapol blesk a už neštrajkoval. Takže cez víkend testujem a ak to len 1x zaštrajkuje, tak to vrátim predajcovi (kupa cez internet).
 
illusion
2011-01-21 14:08:42
ludia SB-600 vam pri nabijani pisti ? mam dlhsi cas metz 48, ten nepiska. ale nedavno som si jednu SB-600 kupil a zistil som ze piska
 
Marcel Rebro
2011-01-21 14:10:59
príspevok od: illusion
ludia SB-600 vam pri nabijani pisti ? mam dlhsi cas metz 48, ten nepiska. ale nedavno som si jednu SB-600 kupil a zistil som ze piska
Daj si hlasnejsie radio ... rada jedneho autoservisaka, ked som sa kedysi davno stazoval ze mi nieco v aite vrzga
 
illusion
2011-01-21 14:12:39
príspevok od: Marcel Rebro
Daj si hlasnejsie radio ... rada jedneho autoservisaka, ked som sa kedysi davno stazoval ze mi nieco v aite vrzga
aj ja som mal takeho servisaka mne to nevadi ze to piska a aj viem preco to piska.

len sa pytam, ci SB-600 piska ?
 
Marcel Rebro
2011-01-21 14:17:37
príspevok od: illusion
aj ja som mal takeho servisaka mne to nevadi ze to piska a aj viem preco to piska.

len sa pytam, ci SB-600 piska ?
moja nie, ale nemam hudobny sluch
 
tomis.ales
2011-01-21 14:17:42
Tento blesk mam a este som si chcel kupit druhy, Teraz uz zacinam rozmyslat ze si ho radsej nekupim. Jeden ako zaloha je dobry napad. Ale mat ich 5 je 5x vacsia sanca ze mi nejaky odide, vsak?
 
scoty
2011-01-21 14:31:41
príspevok od: bonifacko
Ja som si písal z jednym z fora, čo mal 58 AF-1. Vypisalo mi to poznamku \"POWERPACK\" a podla manualu to vypisuje tento typ hlášky v prípade, ak to mam napojene na ext. baterky a nevybral som z tela fotoaparatu 4 tuškove akumuloatory. Je to blbosť, nemam powerpack. Ma to rozčuluje, lebo dnes rano, som si chcel pripraviť na reklamaciu a ešte som pre istotu opäť zapol blesk a už neštrajkoval. Takže cez víkend testujem a ak to len 1x zaštrajkuje, tak to vrátim predajcovi (kupa cez internet).
mozno to vyriesi aktualizacia softu blesku, teda neviem ci je uz novsi ako mas
 
Marcel Rebro
2011-01-21 14:32:02
príspevok od: tomis.ales
Tento blesk mam a este som si chcel kupit druhy, Teraz uz zacinam rozmyslat ze si ho radsej nekupim. Jeden ako zaloha je dobry napad. Ale mat ich 5 je 5x vacsia sanca ze mi nejaky odide, vsak?
Z ciste statisticieho hladiska je sanca ze Ti odide stale rovnaka ... su to nezavisle udalosti. Rovnako ako hod kockou. Sanca ze Ti padne 6ka je 1/6. Sanca ze Ti v siestich hodoch padne 6ka je tiez 1/6 ...
 
illusion
2011-01-21 14:41:23
príspevok od: Marcel Rebro
Z ciste statisticieho hladiska je sanca ze Ti odide stale rovnaka ... su to nezavisle udalosti. Rovnako ako hod kockou. Sanca ze Ti padne 6ka je 1/6. Sanca ze Ti v siestich hodoch padne 6ka je tiez 1/6 ...
pri N bleskoch je N-x vacsia pravdepodobnost, ze Ti odide 100% bleskov, ktore mas
 
illusion
2011-01-21 14:42:02
dobru hlupost som napisal teda
 
illusion
2011-01-21 14:46:23
oprava, pri N bleskoch je 5x nizsia pravdepodobnost (optori jednemu blesku) ze fotograf zostane uplne bez blesku
 
tomis.ales
2011-01-21 14:53:43
) Ja chcem iba povedat. Aha. Nemam blesk, nepokazi sa mi blesk. Mam 1 blesk, mam napr sancu 20% ze sa mi pokazi. Mam 5 bleskov, tatze mam 100% sancu ze sa mi jeden pokazi. Islo o to ze proste stratim prachy. Nerad by som sa dival ako sa mi kazi technika, to neznasam. Brr..
Ale kludne mozte pokracovat vo vasich N x X bleskov minus blabla....
 
hombreee
2011-01-21 15:12:23
no ja mam v plane kupovat Metz 50 AF-1 (este nie su recenzie) a k tomu Yongnuo YN-460-II
 
haplo602
2011-01-21 15:18:34
príspevok od: illusion
ludia SB-600 vam pri nabijani pisti ? mam dlhsi cas metz 48, ten nepiska. ale nedavno som si jednu SB-600 kupil a zistil som ze piska
SB-900 pisti ked recykluje plny zablesk. inac je ticho. Mozno to je aj pripad SB-600ky.
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2011-01-21 15:18:48
príspevok od: hombreee
no ja mam v plane kupovat Metz 50 AF-1 (este nie su recenzie) a k tomu Yongnuo YN-460-II
Ako poznám Číňanov z iných oblastí, tak pokiaľ sa snažia presadiť, tak v každom novšom modeli vychytávajú muchy z predchádzajúcich, v súčasnosti by som už asi naozaj kupoval druhú verziu, dokonca cenový rozdiel nie je priveľký.
 
scoty
2011-01-21 15:18:56
ja by som taky blesk nebral ani zadarmo, proste nechcem! radsej si priplatit ,, to je uz odskusane, vsetko lacne stoji za HO
 
viator
2011-01-21 16:40:26
Používam YN 460 II už 4 mesiace. Tak neviem... uvidíme, zatiaľ ma nesklamali ani raz (ext. odpaľovanie). Niekedy mi však prekáža nemožnosť použitia HSS.
 
FURBO
2011-01-21 17:57:49
ja zvažujem kupu Nikon SB-700...tento cinsky zazrak racej nie, ked už to je blesk tak nech blýska
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2011-01-21 18:15:12
príspevok od: FURBO
ja zvažujem kupu Nikon SB-700...tento cinsky zazrak racej nie, ked už to je blesk tak nech blýska
Jasné, záleží čo od toho čakáš. Ja chcem mať ideálne tie štyri blesky, zatiaľ mám tri a Canon z toho iba jeden pre použitie na foťáku. Kebyže mám kupovať štyri Canony s TTL odpaľovačmi (inak by sa ich výhoda stratila), vyjde ma to poriadne draho.
 
duchan
2011-01-21 19:01:41
ja mam YN 467 ...uvidime za par mesiacov ako bude posluchat. zatial spokojnost.
 
Jubi
2011-01-21 19:12:42
YN 460 II - kde sa da kupit...?
 
Pio
2011-01-21 19:18:27
ebay, dealextreme.com
 
knollko
2011-01-21 20:42:27
tiež som kúpil YN 460II a za 35€ je to bezkonkurenčná kúpa. Ak sa pokazí, vždy je možnosť reklamovať (na ebayi záleží od predajcu) a ak bude fungovať, tak na naučenie práce s bleskami postačí viac než dosť. Nehovoriac o tom, že kľudne ho zoberiem na fotenie čohokoľvek, pretože ak sa mi aj pokazí - napríklad korózia dôsledkom vlhkosti, tak viem že neprídem o veľa peňazí, čo si pri značkových bleskoch teda povedať nemôžem.

Viacerí tu píšete, že radšej si kúpim za 150€ metza/canona/nikona z bazáru, lenže berte v úvahu, že pre študenta, ako aj v mojom prípade, to je kua rozdiel či dám za blesk 35 alebo 150. plus pri bazárových modeloch tiež nevieš čo kupuješ a máš rovnaké nebezpečenstvo, že sa ti pokazí (ak je ešte v záruke, tak prosím)

toľko môj skromný názor.
 
Nikonak4
2011-01-21 20:46:36
skoda ze tam je ta kratka zivotnost a velka poruchovost.....inak za 30-40 eur by to bola dobra nahrada
 
bonifacko
2011-01-21 21:26:41
príspevok od: knollko
tiež som kúpil YN 460II a za 35€ je to bezkonkurenčná kúpa. Ak sa pokazí, vždy je možnosť reklamovať (na ebayi záleží od predajcu) a ak bude fungovať, tak na naučenie práce s bleskami postačí viac než dosť. Nehovoriac o tom, že kľudne ho zoberiem na fotenie čohokoľvek, pretože ak sa mi aj pokazí - napríklad korózia dôsledkom vlhkosti, tak viem že neprídem o veľa peňazí, čo si pri značkových bleskoch teda povedať nemôžem.

Viacerí tu píšete, že radšej si kúpim za 150€ metza/canona/nikona z bazáru, lenže berte v úvahu, že pre študenta, ako aj v mojom prípade, to je kua rozdiel či dám za blesk 35 alebo 150. plus pri bazárových modeloch tiež nevieš čo kupuješ a máš rovnaké nebezpečenstvo, že sa ti pokazí (ak je ešte v záruke, tak prosím)

toľko môj skromný názor.
To suhlasím, bazarova kupa modelu po zaruke je detto ako kupa na ebay.
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2011-01-21 22:23:30
príspevok od: knollko
tiež som kúpil YN 460II a za 35€ je to bezkonkurenčná kúpa. Ak sa pokazí, vždy je možnosť reklamovať (na ebayi záleží od predajcu) a ak bude fungovať, tak na naučenie práce s bleskami postačí viac než dosť. Nehovoriac o tom, že kľudne ho zoberiem na fotenie čohokoľvek, pretože ak sa mi aj pokazí - napríklad korózia dôsledkom vlhkosti, tak viem že neprídem o veľa peňazí, čo si pri značkových bleskoch teda povedať nemôžem.

Viacerí tu píšete, že radšej si kúpim za 150€ metza/canona/nikona z bazáru, lenže berte v úvahu, že pre študenta, ako aj v mojom prípade, to je kua rozdiel či dám za blesk 35 alebo 150. plus pri bazárových modeloch tiež nevieš čo kupuješ a máš rovnaké nebezpečenstvo, že sa ti pokazí (ak je ešte v záruke, tak prosím)

toľko môj skromný názor.
Áno, mohol by som dodať, že predajca na eBayi chcel odo mňa video o tom, že blesk nefunguje. Poslal som mu ho a napísal mi, že mi pošle nový a preplatí aj moje poštovné.
 
fotomig
2011-01-21 22:26:29
jeden YN 460II mám na predaj pište na fotomig@centrum.sk
 
hombreee
2011-01-21 23:56:00
príspevok od: Michal Matloň
Áno, mohol by som dodať, že predajca na eBayi chcel odo mňa video o tom, že blesk nefunguje. Poslal som mu ho a napísal mi, že mi pošle nový a preplatí aj moje poštovné.
Ktory predajca to bol?
 
bonifacko
2011-01-22 11:53:02
Moj novy METZ 58 AF-2 šiel na reklamaciu. Takže ono je to prašti a uhoď na rovnako. Čina a či nemecko.
 
denySK
2011-01-23 12:14:21
YN 560 veselo pouzivam asi mesiac, dobijacie casy s GP Recyko+ (to iste co sanyo eneloop) su na plny vykon 2-3 sekundy, naviac ma oproti 460tky vyssie GN, zoomovaciu hlavu, moznost projit externy zdroj napajania atd. Za 60eur, preco nie
 
Even
2011-01-23 13:47:14
Nemáte niekto skúsenosti s YN 467 pre Nikon?
 
denySK
2011-01-23 13:59:07
príspevok od: Even
Nemáte niekto skúsenosti s YN 467 pre Nikon?
realne GN okolo 20 (specifikacia udava 33)
 
rbr69
2011-01-23 15:04:21
príspevok od: Lukáš Fendek
http://cgi.ebay.co.uk/YONGNUO-Speedlite-YN460-slave-flash-unit-SLR-Camera-/180611451866?pt=UK_CamerasPhoto_CameraAccessories_CameraFlashUnits_JN&hash=item2a0d480bda#ht_4152wt_1140

asi nema cenu sa tu prebijat linkami, kto najde lacnejsi na ebay-i, kedze sa to tam meni castokrat velmi rychle ... inak ten Tvoj \"This seller does not deliver to Slovakia.\"
 
rbr69
2011-01-23 15:12:52
príspevok od: Ondra
Ahoj, nemáte někdo skušenost s blesky zn. NISSIN???? uvažuji o jeho koupi...hm?? díky za postřehy.
Nissin predava mini-max.sk ... si z Olomouca, mozes niekedy nazriet aj do ich kamennej predajne v Trencine http://www.mini-max.sk/product.php?id=1522 ... predava ich aj s 2 rocnou zarukou napr. Di466 cca 115 EUR ... z ebay s rizikovou zarukou cca 105 USD
 
rbr69
2011-01-23 15:16:32
príspevok od: Michal Matloň
Áno, mohol by som dodať, že predajca na eBayi chcel odo mňa video o tom, že blesk nefunguje. Poslal som mu ho a napísal mi, že mi pošle nový a preplatí aj moje poštovné.
mnohi predajcovia na ebay-i si davaju pozor na feedback, vedia o \"kvalite\" svojich vyrobkov a nemaju absolutne problem to takto vyriesit ... mam podobne skusenosti s inymi vyrobkami (baterky, dobijacky, ...)
 
tomis.ales
2011-01-23 17:50:19
Zatial som sa na Ebay nestretol s predajcom, ktory ba mi ignoroval zaruku, alebo odmietal po nakupe komunikovat. Prave naopak, ich ochota je neuveritelna. Mam cca 130nakupov, vacsinou z Ciny a HK.
 
Lukáš Fendek
2011-01-23 20:35:20
príspevok od: rbr69
asi nema cenu sa tu prebijat linkami, kto najde lacnejsi na ebay-i, kedze sa to tam meni castokrat velmi rychle ... inak ten Tvoj \"This seller does not deliver to Slovakia.\"
aha sorry ja som v irsku
 
rbr69
2011-01-23 20:53:26
príspevok od: Lukáš Fendek
aha sorry ja som v irsku
do Irska +16 Libier postovne ... radsej z dealextremu za cca 30 EUR
http://www.dealextreme.com/p/yongnuo-yn460-speedlite-flash-with-stands-soft-pouch-slave-mode-index-33-5600k-4-aa-32981
 
Kaiman81
2011-01-23 21:02:18
Ja mám tu jednoduchšiu verziu,kde je len kolečko,nemôžem sa stažovať funguje perfektne už asi pol roka,kúpil som 3... max spokojnosť....
 
Kaiman81
2011-01-23 21:04:59
príspevok od: Jozef Peniak
v canone fakt nie je dôvod nejsť do spoľahlivého 430 EX II. Z bazaru su často aj za 140-160 Eur. funguje všetko a podstatne dlhšie Nikon má SB600. Potom sú tu staré bazarové Metz blesky tei nemajú chybu a sú často za 30-100 eur. Keď už čínu tak by som išiel do Cactusu alebo Vivitaru stareho tei su celkom spoľahlivé...
Vivitar je Made in Japan pokiaľ viem.
 
dramatiq
2011-01-24 08:38:44
ja uz len cakam kedy to konecne bude vediet HSS/FP aspon na urovni Sigma-bleskov, potom to bude realna konkurencia.. + potom uz len ettl slave a nebude co riesit (uz len ci cena ostane tak nizko)
 
kelson
2011-01-24 12:19:27
Da sa tento blesk odpalovat YongNuo Wireless TTL flash controller ST-E2?

Dikes!

Matej
 
haplo602
2011-01-24 15:27:55
príspevok od: denySK
YN 560 veselo pouzivam asi mesiac, dobijacie casy s GP Recyko+ (to iste co sanyo eneloop) su na plny vykon 2-3 sekundy, naviac ma oproti 460tky vyssie GN, zoomovaciu hlavu, moznost projit externy zdroj napajania atd. Za 60eur, preco nie
YN-560 a YN-460 II maju rovnake GN pri 35mm: http://speedlights.net/2010/07/14/yn-560-specifications-and-test-results/ tabulka v sekcii flash meter results.
 
xmartankox
2011-01-24 16:10:25
príspevok od: dramatiq
ja uz len cakam kedy to konecne bude vediet HSS/FP aspon na urovni Sigma-bleskov, potom to bude realna konkurencia.. + potom uz len ettl slave a nebude co riesit (uz len ci cena ostane tak nizko)
Len s kazdym vylepsenim ide cena hore
 
knollko
2011-01-24 16:13:06
príspevok od: kelson
Da sa tento blesk odpalovat YongNuo Wireless TTL flash controller ST-E2?

Dikes!

Matej
this transmitter allows wireless control of Speedlite 580EX II and/or 430EX slave units.

takže ak predajcovia na ebayi neklamú, tento transmitter podporuje iba spomínané canony
 
Photograph33
2011-01-26 03:36:25
aj ja som zazil dobu ked som chcel usetrit a tak som kupil neznackovy blesk....... .....a myslel si ze som usetril drobaciky...uz po mesiaci zacal strajkovat.....desatkrat sa odpalil jedenacta foto prepalena a dvanacty foto odpal nikde..... .......ked to trvalo takto 3 mesiace isiel do srotu, lebo sa mi nechcelo vybavovat reklamaciu..... .......bol to blesk este na olympus 520......fotak som predal kupil nikon D90 a blesk uz len original od nikonu....SB900....ma jedinu nevyhodu ze mne osobne sa prehrieva...... ....ale aj napriek tomu som nezazil ani jednu zavadu, cize aj ja odprucam kupovat originalne veci aj napriek tomu ze su omnoho drahsie.... ...
 
hyperon
2011-01-27 09:21:35
príspevok od: denySK
realne GN okolo 20 (specifikacia udava 33)
mam 465 aj 467. tiez som nasiel na nete testy, kde ta 465 bola o dost silnejsia, tak mi to nedalo a aj ja som si spravil test doma a vo vykone som absolutne ziaden rozdiel nevidel.takze to GN si myslim ze je vyssie ako im to v tom teste vyslo, mozno mali nejaky divny kus
 
hyperon
2011-01-27 09:27:05
co sa zivotnosti tyhto bleskov tyka, ako prvy som si na skusku kupil YN 462, naozaj to za tie peniaze fungovalo; kupil ho odo mna kolega, ktory ho pouziva uz takmer rok a bez problemu. potom som si kupil 465-ku doteraz bezproblemovo slape, a pred mesiaom mi dosla aj 467-ka.zatial ide bez problemu, nejakeho vacsieho fotenia, kde by som ju zatazil sa este nezucastnila.takze casom uvidime.
 
tonlou
2011-02-02 13:58:37
No ja mam YN460 dve,jednu 6 mesiacov a druhu 5,zatial ziadny problem som s nimi nemal.Odpalujem ich cez radiove odpalovace PT-04,tiez za par chectakov z ebay. Stazovat sa vobec nemozem. No o tom,ze po mesiaci skapu som uz par krat cital.
Co sa tyka piskania SB600 pri nabijani tak aj moja piska,nie tak hlasno ako YN460 ale ked nemam pustenu hudbu tak to pocujem. Ale nevidel by som v tom problem nakolko je tam menic napatia a u tych to je takmer bezne.
 
denySK
2011-02-02 16:15:20
príspevok od: haplo602
YN-560 a YN-460 II maju rovnake GN pri 35mm: http://speedlights.net/2010/07/14/yn-560-specifications-and-test-results/ tabulka v sekcii flash meter results.
ale pokial viem, tak YN-460 II nema zomovaciu hlavu, cize ked s 560tkou zomnes hlavu na 105mm tak mas vecsi dosah blesku
 
denySK
2011-02-02 16:16:04
Inac mne YN 560 prestal vydavat zvuky :-/ tlacitdlo pre zvuk som skusal i podrzat, i klikat.. bez vysledku
 
haplo602
2011-02-02 16:22:02
príspevok od: denySK
ale pokial viem, tak YN-460 II nema zomovaciu hlavu, cize ked s 560tkou zomnes hlavu na 105mm tak mas vecsi dosah blesku
to ti prd pomoze ked potrebujes nasvietit dazdnik alebo softbox ...
 
denySK
2011-02-06 21:51:49
príspevok od: haplo602
to ti prd pomoze ked potrebujes nasvietit dazdnik alebo softbox ...
jj suhlas..ale nemusis vzdy blyskat cez dazdnik/softbox
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-02-06 22:01:57
príspevok od: Photograph33
aj ja som zazil dobu ked som chcel usetrit a tak som kupil neznackovy blesk....... .....a myslel si ze som usetril drobaciky...uz po mesiaci zacal strajkovat.....desatkrat sa odpalil jedenacta foto prepalena a dvanacty foto odpal nikde..... .......ked to trvalo takto 3 mesiace isiel do srotu, lebo sa mi nechcelo vybavovat reklamaciu..... .......bol to blesk este na olympus 520......fotak som predal kupil nikon D90 a blesk uz len original od nikonu....SB900....ma jedinu nevyhodu ze mne osobne sa prehrieva...... ....ale aj napriek tomu som nezazil ani jednu zavadu, cize aj ja odprucam kupovat originalne veci aj napriek tomu ze su omnoho drahsie.... ...
neprehrieva sa len teb,. pri sb900 je to jeho vlastnosť, preto si všetci reportéri nechávajú aj SB800 ten ide až kým sa neroztaví plast...
 
xmartankox
2011-08-22 23:56:05
googlil som googli, hladal som hladal, a nasiel som.
googel potvrdil, ze sa neda odpalit na druhu lamelu. co je imho dost priekak...
ani cez rf 603 (vsetko canon)

reason je vraj, ze canon pouziva na odpalenie na druhu lamelu iny kontakt ako master. Moze toto info niekto potvrdit?

Nenapada niekoho nejake riesenie ako "preniest" signal z druhej lamely na master tohoto blesku?
 
janyno
2012-02-06 07:27:00
Vie mi niekto poradiť? Jemné pípanie vydáva aj môj práve kúpený blesk Canon 430EX II. Je používaný, nie nový... ďakujem.
 
janyno
2012-02-06 07:31:24
tak oprava, je to Canon 430EX...
 
Houba
2012-02-06 07:48:13
príspevok od: janyno
tak oprava, je to Canon 430EX...
Nevím přesně, jak 430-ky, ale 420EX jemně pískají všechny. Asi vlastnost blesku a ne vada...
 
janyno
2012-02-06 07:52:59
ale nie ked spravim fotku, on pípne každú tretiu sekundu... mám ho položený na stole a on pípá vkuse
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia