Hore

Ohlásenie Nikon noviniek

Spoločnosť Nikon dnes predstavuje niekoľko noviniek.

Nikon Z5

Spoločnosť Nikon dnes predstavuje nový základný full-frame fotoaparát, ďalšieho člena rodiny mirrorless fotoaparátov Nikon Z. Fotoaparát Nikon Z 5 je odolný, ľahký a užívateľsky príjemný. Je vynikajúcou príležitosťou pre každého, kto chce vstúpiť do sveta full-frame mirrorless fotografie. Spolu s fotoaparátom predstavuje aj objektív NIKKOR Z 24 – 50 mm f/4 – 6,3: najkompaktnejší a najľahší plnoformátový mirrorless objektív so zoomom k dnešnému dňu.¹ Je dokonalým spoločníkom pre fotoaparát Nikon Z 5 a voľbou pre všetkých tvorcov používajúcich fotoaparáty Nikon Z, ktorí chcú skutočne kompaktný full-frame zoom.

Fotoaparát Nikon Z 5 je základným modelom umiestneným pod fotoaparátmi Nikon Z 7 a Z 6 a určený pre každého, kto chce začať objavovať nádherný svet plnoformátovej fotografie. Či fotografujete statické snímky alebo videosekvencie 4K, uvidíte, ako vaše obrazy získavajú vzrušujúce nové úrovne detailov, hĺbky a farieb. Vďaka plnoformátovému snímaču CMOS s rozlíšením 24,3 Mpx, ktorý naplno využíva schopnosti ultraširokého bajonetu Nikon Z zachytiť viac svetla, možno získať čisté snímky s ohromujúcim dynamickým rozsahom aj pri vysokých hodnotách citlivosti ISO. Systému Hybrid-AF s 273 bodmi fotoaparát vďačí za presné zaostrenie v celom obrazovom poli. Rovnaký elektronický hľadáčik ako v renomovaných fotoaparátoch Z 6 a Z 7 poskytuje ultra ostrý obraz. Duálny slot na karty ponúka flexibilné úložisko a povestná ergonómia radu Nikon Z vrátane hlbokého gripu zabezpečuje jednoduchú manipuláciu. Fotoaparát je možné napájať aj prostredníctvom rozhrania USB² – to je ideálne napríklad pri nahrávaní dlhej time-lapse videosekvencie!

Nikon Z 5 je kompatibilný so všetkými svetelnými plnoformátovými objektívmi NIKKOR Z od spoločnosti Nikon, od širokouhlých až po teleobjektívy. A super-prenosný objektív NIKKOR Z 24 – 50 mm f/4 – 6,3 je súčasťou základnej súpravy fotoaparátu a objektívu. Tento všestranný nový štandardný objektív so zoomom je malý a ostrý a pokrýva najpopulárnejšie ohniskové vzdialenosti, pričom poskytuje vynikajúci výkon pri snímaní fotografií aj videosekvencií. Nikon Z 5 je tiež plne kompatibilný s bajonetovým adaptérom FTZ, ktorý umožňuje používať objektívy NIKKOR s bajonetom Nikon F bez straty obrazovej kvality.

Jordi Brinkman, produktový manažér pre spoločnosť Nikon Europe, povedal: „Fotoaparát Nikon Z 5 a objektív NIKKOR Z 24 – 50 mm ponúkajú fantastickú príležitosť objaviť výhody plnoformátového fotografovania so systémom Nikon Z. Od bohatších farieb po väčšiu hĺbku obrazu – získate úžasnú kvalitu Nikon Z v unikátnom prenosnom vyhotovení. To je ideálny spôsob, ako si rozšíriť kreativitu a vytvoriť plnoformátové snímky, po akých ste vždy túžili.”

Spoločnosť Nikon bude naďalej pokračovať v rozširovaní ponuky objektívov NIKKOR Z o výkonné objektívy stimulujúce tvorivosť fotografov. Neskôr v tomto roku bude uvedený objektív NIKKOR Z 14 – 24 mm f/2,8 S. K dispozícii je aj aktualizovaný plán uvedenia nových objektívov NIKKOR Z na trh.

     

Rozšírte svoje kreatívne možnosti. Nikon Z 5

Ohromujúca obrazová kvalita radu Nikon Z: ultraširoký bajonet Nikon Z, výkonný procesor EXPEED 6 a plnoformátový snímač CMOS s rozlíšením 24,3 Mpx a rozsahom citlivosti ISO 100 – 51 200.
Malá súprava, veľkolepé výsledky: súčasťou základnej súpravy fotoaparátu Z 5 a je super-prenosný objektív NIKKOR Z 24 – 50 mm f/4 – 6,3.
Hybridné automatické zaostrovanie s 273 zaostrovacími bodmi: poskytuje plynulé, rýchle a presné zaostrovanie v celom obrazovom poli. Funkcia Eye-Detection AF zaostruje na oči a zabezpečuje dokonalé portréty ľudí. Funkcia Animal-Detection AF robí to isté pri fotografovaní mačiek a psov.
5-osová stabilizácia obrazu zabezpečuje ostré fotografie a stabilné video.
Ultra ostrý elektronický hľadáčik s rozlíšením 3 690 000 bodov nenechá nič mimo záber. Hlavné nastavenia ako expozícia, citlivosť ISO a vyváženie bielej sa aplikujú v náhľade v reálnom čase.
Ergonómia radu Nikon Z: hlboký grip dáva pocit istoty a hlavné ovládacie prvky sú ergonomicky rozmiestnené.
Odolný a zároveň ľahký: telo zo zliatiny horčíka je utesnené proti prachu a vlhkosti.
Duálny slot na karty, napájanie cez USB: podporuje rýchle karty SD UHS-II a batériu vo fotoaparáte môžete nabíjať (fotoaparát vypnutý) alebo fotoaparát napájať cez USB².
Výklopný dotykový displej: dotykom zaostríte a zhotovíte snímku a dvojitým klepnutím zobrazíte 100 % priblíženie oblasti snímky..
Plynulé videosekvencie v kvalite 4K: plnoformátové objektívy NIKKOR Z prinášajú oku lahodiacu hĺbku ostrosti. Vytvárajte dramatické time-lapse videosekvencie a počas filmovania zhotovujte statické snímky.
Vstavaný modul Wi-Fi® a Bluetooth®. Aplikácia SnapBridge od spoločnosti Nikon umožňuje jednoduchý prenos snímok a videosekvencií, alebo premeniť vaše inteligentné zariadenie na vzdialený monitor a ovládač.

Buďte odvážni. Buďte slobodní. NIKKOR Z 24 – 50 mm f/4 – 6,3

Superprenosný plnoformátový objektív so zoomom: pokrýva všestranný rozsah ohniskových vzdialeností od širokouhlého objektívu (24 mm) po štandardný objektív (50 mm) a umožňuje použitie 52 mm filtrov.
Zasúvateľný dizajn: objektív jednoducho vysuniete alebo zasuniete otočením prstenca zoomu.
Obrazová kvalita Nikon Z: snímky sú nádherne ostré a rovnomerne osvetlené v celom obrazovom poli.
Bohaté farby: optické prvky zo skla ED a asférické optické prvky minimalizujú skreslenie v celom rozsahu zoomu.
Konštantná minimálna vzdialenosť zaostrenia: iba 0,35 m v celom rozsahu ohnísk.
Skvelý na videosekvencie: zaostrovanie je tiché a zmena uhla záberu pri zaostrovaní je minimálna, čo prispieva k profesionálnym výsledkom.
Prispôsobiteľný ovládací prstenec: môžete ho použiť na nastavenie clony, korekciu expozície alebo nastavenie citlivosti ISO.

1 Najkratší a najľahší štandardný objektív so zoomom pre plnoformátové mirrorless fotoaparáty s vymeniteľnými objektívmi k 21. júlu 2020.
2 Vyžaduje sa kábel USB typ C – typ C.

Telekonvertor TC-1,4x a Telekonvertor Z TC-2,0x

Spoločnosť Nikon dnes predstavuje dva telekonvertory Z, ktoré predlžujú dosah kompatibilných objektívov NIKKOR Z. TELEKONVERTOR Z TC-1,4x poskytuje používateľom o 40 % väčší dosah a TELEKONVERTOR Z TC-2,0x umožňuje používateľom zdvojnásobiť dosah objektívu. Prvým objektívom, ktorý je kompatibilný s týmito telekonvertormi, je objektív NIKKOR Z 70 – 200 mm f/2,8 VR S. Keďže rad objektívov NIKKOR Z sa neustále rozširuje, v budúcnosti bude s telekonvertormi Z kompatibilných viac objektívov.


Pokročilá optická konštrukcia od spoločnosti Nikon zaisťuje ostrý obraz s vysokým rozlíšením pri použití ktoréhokoľvek z týchto telekonvertorov, pričom najkratšia zaostriteľná vzdialenosť objektívu zostáva nezmenená. Vynikajúce automatické zaostrovanie a účinná stabilizáciu obrazu systému Nikon Z zaisťujú presnosť a rýchlosť, ktorú používatelia od radu Nikon Z očakávajú. Používatelia budú môcť zmeniť svoj teleobjektív so zoomom na super teleobjektív alebo rozšíriť dosah objektívu s pevnou ohniskovou vzdialenosťou. To všetko bez vplyvu na obrazový výkon.

Obidva nové telekonvertory Z sú odolné. Sú utesnené voči prachu a vlhkosti a ošetrené fluórovou vrstvou od spoločnosti Nikon, ktorá účinne odpudzuje prach a nečistoty. Nové telekonvertory sú vyrobené z pevného eloxovaného hliníka, a tak ich konštrukcia perfektne dopĺňa fotoaparáty Nikon Z a objektívy NIKKOR Z.

Ines Bernardes, produktová manažérka v spoločnosti Nikon Europe, hovorí: „Nové telekonvertory od spoločnosti Nikon prinášajú do mirrorless systému Nikon Z novú dimenziu flexibility. Keďže rad objektívov NIKKOR Z sa neustále rozširuje, vaše možnosti využitia telekonvertorov Z sa budú taktiež rozširovať. Či už fotografujete akciu, voľne žijúce zvieratá alebo prírodu, budete sa môcť priblížiť k detailom bez nutnosti vymeniť objektív.“



Súhrn hlavných funkcií

TELEKONVERTOR Z TC-1,4x. Predlžuje rozsah ohniskovej vzdialenosti kompatibilného objektívu NIKKOR Z o 40 %.

TELEKONVERTOR Z TC-2,0x. Predlžuje rozsah ohniskovej vzdialenosti kompatibilného objektívu NIKKOR Z o 100 %.

Prvotriedna obrazová kvalita Nikon Z. Pokročilý optický systém od spoločnosti Nikon zaisťuje ostrý obraz s vysokým rozlíšením a stratou svetla iba o jednu alebo dve expozičné hodnoty v závislosti od použitého telekonvertora.

Ostrý a svetelný. Špičkové zaostrovanie. Účinná stabilizácia obrazu. Používatelia získajú ostrosť a rýchlosť, na ktorú sú zvyknutí v mirrorless systéme Nikon Z.

Odolná stavba. Telekonvertory Z sú utesnené proti prachu a vlhkosti. Fluórová vrstva od spoločnosti Nikon účinne odpudzuje vodu, prach a nečistoty bez negatívneho vplyvu na kvalitu snímok.

Autentický Nikon. Telekonvertory Z sú vyrobené z pevného eloxovaného hliníka, vďaka čomu perfektne dopĺňajú fotoaparáty Nikon Z a objektívy NIKKOR Z.

Odporúčané ceny produktov:

Set Nikon Z 5 + NIKKOR Z 24 – 50 mm f/4 – 6,3 ………………………………. 1 819,- Eur
Set Nikon Z 5 + NIKKOR Z 24 – 50 mm f/4 – 6,3 + FTZ adaptér ..…………… 1 979,- Eur
NIKKOR Z 24 – 50 mm f/4 – 6,3 ……………………………………….………….    449,- Eur
TELEKONVERTOR Z TC-1,4x ……………………………………….……………    569,- Eur
TELEKONVERTOR Z TC-2,0x ……………………………………….……………    629,- Eur

Aktualizácia firmvéru pre mirrorless fotoaparáty série Z

Najnovšia aktualizácia zahŕňa podporu automatického zaostrovania s detekciou zvierat pre model Nikon Z 50.

Spoločnosť Nikon dnes ohlasuje aktualizácie firmvéru pre APS-C mirrorless fotoaparát Nikon Z 50 (Nikon DX formát) a pre full-frame mirrorless fotoaparáty Nikon Z 7 a Nikon Z 6 (Nikon FX formát).  Tieto aktualizácie firmvéru zlepšujú výkon a rozširujú kompatibilitu mirrorless fotoaparátov Nikon s bajonetom Z.

Pre svoju obľúbenosť u iných modelov, aktualizácia firmvéru Z 50 (verzia 2.00) obsahuje podporu automatického zaostrovania s detekciou zvierat, ktorá umožňuje fotoaparátu rozpoznať oči a tváre psov a mačiek. Funkcia, ktorá už existuje v modeloch Z 6 a Z 7, vylepšuje a zjednodušuje proces fotografovania. Umožňuje plne prenechať zaostrovanie na fotoaparát a viac sa sústrediť na prácu so zvieraťom a komponovanie obrazu. Aktualizácia tiež vylepšuje kontinuálne zaostrovanie pri sledovaní objektu pre flexibilnejšie fotografovanie pohybu.

Aktualizácie všetkých troch modelov fotoaparátov obsahujú tiež podporu nových Z TELEKONVERTOROV TC-1.4x a TC-2.0x, ktoré predlžujú ohniskovú vzdialenosť objektívov. Nové telekonvertory rozširujú možnosti snímania teleobjektívom počnúc objektívom NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S a ďalších vymeniteľných objektívov pre mirrorless fotoaparáty Nikon Z, ktoré budú uvedené v budúcnosti.

Funkcie vylepšené aktualizáciou firmvéru

Firmvér fotoaparátu Z 50 ver. 2.00

1. Automatické zaostrovanie s detekciou tváre a očí zvierat (psov a mačiek)
Automatické zaostrovanie s detekciou zvierat podporuje fotografovanie psov a mačiek funkciou rozpoznania tváre a oka. Ak systém rozpozná viacero zvieracích tvárí a očí, fotograf  môže pomocou ľavého alebo pravého ukazovateľa zvoliť, na ktorú z nich má fotoaparát zaostriť. Pri natáčaní videa rozpoznáva fotoaparát iba zvieraciu tvár, oči nerozpoznáva.

2. Vylepšené automatické zaostrovanie pri sledovaní objektov
Automatické zaostrovanie pri fotografovaní v režimoch AF-A, AF-C a pri automatickej voľbe zaostrovacích polí (auto-area AF) bolo vylepšené pre precíznejšie sledovanie objektu.  Fotoaparát sleduje objekt, kým je tlačidlo spúšte zatlačené do polovice a skončí pri jeho uvoľnení. Zaostrovací bod sa po uvoľnení vráti do pôvodnej pozície pred začiatkom sledovania objektu.
Funkciu je možné užívateľsky prispôsobiť a nastaviť prepínanie medzi obrazovkou auto-area AF a obrazovkou sledovania objektu. Užívateľom tým uľahčí prechod na sledovanie objektu alebo zmenu cieľového objektu v hľadáčiku.

Firmvér fotoaparátu Z 50 ver. 2.00 a fotoaparátov Z 7/ Z 6 ver. 3.10

Podpora Z TELEKONVERTOROV TC-1.4x a TC-2.0x

Z TELEKONVERTOR TC-1.4x a Z TELEKONVERTOR TC-2.0x rozširuje* možnosti teleobjektívov NIKKOR Z predĺžením ohniskovej vzdialenosti objektívov (1,4x respektíve 2,0x). Prvým kompatibilným objektívom bude NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S. Použitím týchto telekonvertorov nedochádza k zmene minimálnej zaostrovacej vzdialenosti, čo používateľom umožní ešte väčšiu reprodukciu objektov pri fotografovaní na krátke vzdialenosti. Zároveň maximalizujú výkon AF a účinok VR objektívov pre komfortné a efektívne snímanie.

* Pri použití TC 1,4x svetelnosť objektívu klesne o jeden, pri použití 2,0x telekonvertoru o dva expozičné stupne (EV).

Nikon vyvíja nový softvér, ktorý umožní zmeniť fotoaparát na plne funkčnú WEB kameru

Novinka bude užívateľom Nikon k dispozícii zadarmo.

Nikon s potešením oznamuje vývoj softvéru Webcam Utility, ktorý umožní mirrorless a digitálne zrkadlovky Nikon používať ako vysokokvalitnú webkameru. Softvér kompatibilný s Windows počítačmi bude na trh uvedený (najprv v beta verzii) začiatkom augusta 2020.

V reakcii na rastúci záujem o kvalitné webové kamery po tom, čo sa práca z domu a virtuálne mítingy stali našou bežnou súčasťou, bola vyvinutá aplikácia Webcam Utility (beta verzia). Používateľom Nikon fotoaparátov umožní využívať ich mirrorless a digitálne SLR fotoaparáty ako webkameru.  Užívatelia si jednoducho nainštalujú softvér Webcam Utility do počítača a kompatibilný fotoaparát pripoja cez USB kábel. Následne môžu využívať výhody vynikajúcej kvality obrazu ich Nikon fotoaparátu a používať ho ako vysokokvalitnú webkameru.

Podporovaný OS

Windows 10 (64-bit)

Kompatibilné fotoaparáty

Z 7, Z 6, Z 5, Z 50, D6, D850, D780, D500, D7500, D5600

Je naplánovaná aj kompatibilita budúcich Nikon mirrorless a digitálnych SLR fotoaparátov s novým softvérom.

  • Táto nová softvérová aplikácia je stále v beta fáze vývoja. Ďalšie funkcie môžu byť pridané alebo zmenené, služba môže byť ukončená bez predchádzajúceho upozornenia.
  • Windows je registrovaná značka spoločnosti Microsoft v USA a iných krajinách.
  • Ostatné obchodné značky a obchodné mená patria príslušným vlastníkom.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
kb
2020-07-21 10:56:46
Skutočne "všestranný objektív" 24-50/4-6,3.
 
fatality
2020-07-21 11:08:34
príspevok od: kb
Skutočne "všestranný objektív" 24-50/4-6,3.
tak vies..s bezzrkadlovkami prichadzaju ostrejsie a svetlejsie objektivy s jednoduchsou konstrukciou.. ..
 
marcus_labeo
2020-07-21 11:21:59
príspevok od: fatality
tak vies..s bezzrkadlovkami prichadzaju ostrejsie a svetlejsie objektivy s jednoduchsou konstrukciou.. ..
Tak na jeho obranu treba povedať, že váži len 195 gramov a má filtrový závit 52mm. To je pod úrovňou väčšiny pevných ohnísk. Takže ako minimalistická zostava dobré a proste máš tam ten bonus zoomu; malého, ale v tom najpoužívanejšom rozsahu.
Na druhej strane užitočnosť takéhoto skla bude limitovaná, ani rozsah, ani svetelnosť, proste v štýle "nevadí, že je krátky, hlavne že je tenký". Proste fyzika nepustí a spraviť malý a ľahký zoom na fullframe bude vždy o veľkých kompromisoch (rozsah, svetelnosť a optická kvalita).
 
close
2020-07-21 11:42:17
hmm za tie peniaze by som asi radšej siahol po Sony A7 III a niečo pevné malé k tomu a bude z toho určite lepši výstup ako z tohoto všestranného objektívu...celkovo ešte som nepochopil Nikon politiku s týmito objektívmi ...nevadí
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-07-21 11:47:19
príspevok od: close
hmm za tie peniaze by som asi radšej siahol po Sony A7 III a niečo pevné malé k tomu a bude z toho určite lepši výstup ako z tohoto všestranného objektívu...celkovo ešte som nepochopil Nikon politiku s týmito objektívmi ...nevadí
Ked uz vsetci zacali s FF bezzrkadlovkami, tesili sme sa na ultimatne objektivy plne vyuzivajuce nove bajonety. To sa aj stalo a vyrobcovia ponukaju najlepsie objektivy v doterajsej historii. Na druhu stranu sa tu ale objavuje novy trend. Spickove objektivy su velke a drahe. FF bezzrkadlovky si ale coraz viac kupuju amateri, ci dokonca zaciatocnici. Tak to je a treba sa s tym zmierit. Prave nim su urcene vselijake taketo menejsvetelne ale kompaktnejsie potvory. Vieme, ze je to kontraproduktivne. Velky snimac s mensim sumom bude napokon sumiet viac, ako Micro/43 so svetelnejsim objektivom. Ani bokeh sa nevyuzije naplno. To je proste biznis.
 
fatality
2020-07-21 11:58:59
príspevok od: marcus_labeo
Tak na jeho obranu treba povedať, že váži len 195 gramov a má filtrový závit 52mm. To je pod úrovňou väčšiny pevných ohnísk. Takže ako minimalistická zostava dobré a proste máš tam ten bonus zoomu; malého, ale v tom najpoužívanejšom rozsahu.
Na druhej strane užitočnosť takéhoto skla bude limitovaná, ani rozsah, ani svetelnosť, proste v štýle "nevadí, že je krátky, hlavne že je tenký". Proste fyzika nepustí a spraviť malý a ľahký zoom na fullframe bude vždy o veľkých kompromisoch (rozsah, svetelnosť a optická kvalita).
to mi je jasne..ale po basneni vyrobcov o tom,aky ma bezzrkadlova konstrukcia blahodarny vplyv na vsemozne vlastnosti objektivov pre nu urcenych,by clovek namiesto f4-6.3 ocakaval aspon standardnych entrylevel f3.5-5.6.. ..aj keby mal o 20g viac..
 
close
2020-07-21 12:01:38
príspevok od: Karol Srnec
Ked uz vsetci zacali s FF bezzrkadlovkami, tesili sme sa na ultimatne objektivy plne vyuzivajuce nove bajonety. To sa aj stalo a vyrobcovia ponukaju najlepsie objektivy v doterajsej historii. Na druhu stranu sa tu ale objavuje novy trend. Spickove objektivy su velke a drahe. FF bezzrkadlovky si ale coraz viac kupuju amateri, ci dokonca zaciatocnici. Tak to je a treba sa s tym zmierit. Prave nim su urcene vselijake taketo menejsvetelne ale kompaktnejsie potvory. Vieme, ze je to kontraproduktivne. Velky snimac s mensim sumom bude napokon sumiet viac, ako Micro/43 so svetelnejsim objektivom. Ani bokeh sa nevyuzije naplno. To je proste biznis.
S tým súhlasím ale je to na hlavu v tom že potom tu ide foto biznis "súťažiť" o priazeň začiatočníka/amatéra a chce mu ponúknuť pridanú hodnotu oproti mobilu čím? kompaktnosťou tmavého objektívu ktorý zabije výslednú kvalitu tak že si to postaví vedľa svojho huaweiu, samsungu, iphonu kde ešte dopomôže AI a zhodnotí že využije vrátenie do 14dní alebo to dá na bazos lebo to nemá zmysel...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-07-21 12:40:29
príspevok od: close
S tým súhlasím ale je to na hlavu v tom že potom tu ide foto biznis "súťažiť" o priazeň začiatočníka/amatéra a chce mu ponúknuť pridanú hodnotu oproti mobilu čím? kompaktnosťou tmavého objektívu ktorý zabije výslednú kvalitu tak že si to postaví vedľa svojho huaweiu, samsungu, iphonu kde ešte dopomôže AI a zhodnotí že využije vrátenie do 14dní alebo to dá na bazos lebo to nemá zmysel...
Na jednej strane je tu poziadavka na male a kompaktne zostavy, na druhu, kazdy chce fullframe. To, ze mi skusensjsi viem, co to obnasa nic neznamena. Nema ani zmysel sa tym zaoberat. Ved vyrobcovia robia tovar aj pre nas. Kto sa do toho nerozumie si kupi 24-50 a kto rozumie, kupi si 24-70.
Neznamena to ale, ze sa mi tento trend paci. Z logickeho hladiska a technickeho je to krok spat. Z marketingoveho? To ukaze cas. Mozno fakt si to nebude cielova skupina kupovat a da prednost mobilom. Nikon nie je jediny, Canon teraz tiez predstavil az brutalne tmave sklas k torymi sa da fotit prakticky len za pekneho pocasia.
 
robertondrejovic
2020-07-21 13:04:45
Na turistiku či už pešiu alebo cyklo malý a kompaktný aj keď menej svetelný objektív prečo nie ? Ale načo na FF?Veď prednosti FF voči menším formátom sú len dve, väčší odstup od šumu a lepšia práca z hĺbkou ostrosti. Málo svetelný objektív zabije obidve naraz. Ja viem výrobcovia sa zúfalo pokúšajú nájsť nových zákazníkov, ale ten čo fotí mobilom čo sú vlastne všetci a sú tým spokojný ,1800 euro za zostavu nedajú ,vlastne ako počúvam ich názory ani 180 euro nie. Telo vyzerá byť postačujúce , no ja mám Z7 tak ho nepotrebujem . Ak by vydali D500 v bezzrkadlovej podobe trebárs ako Z70 určite by som mal nepokojné noci.
 
marcus_labeo
2020-07-21 13:05:55
príspevok od: Karol Srnec
Na jednej strane je tu poziadavka na male a kompaktne zostavy, na druhu, kazdy chce fullframe. To, ze mi skusensjsi viem, co to obnasa nic neznamena. Nema ani zmysel sa tym zaoberat. Ved vyrobcovia robia tovar aj pre nas. Kto sa do toho nerozumie si kupi 24-50 a kto rozumie, kupi si 24-70.
Neznamena to ale, ze sa mi tento trend paci. Z logickeho hladiska a technickeho je to krok spat. Z marketingoveho? To ukaze cas. Mozno fakt si to nebude cielova skupina kupovat a da prednost mobilom. Nikon nie je jediny, Canon teraz tiez predstavil az brutalne tmave sklas k torymi sa da fotit prakticky len za pekneho pocasia.
Máš pravdu, bohužiaľ. Ono je to ako s autami, všetci chcú SUV, tak sa začali vyrábať menšie a menšie, bez pohonu 4x4, lacnejšie a jednoduchšie, až sa dnešné SUV od bežných áut líšia akurát o centimeter vyšším podvozkom. Alebo všetci chcú prémiové značky, lebo image a nezáleží im na tom, čo majú pod kapotou. Preto jazdia na cestách trojkové bavoráky s trojvalcom či luxusný Mercedes S so štvorvalcom.
Takisto fullframe, mať FF chce každý a potom si na to capne lowcost plasťák so svetelnosťou f6,3.
 
Johnnny
2020-07-21 13:10:56
príspevok od: Karol Srnec
Ked uz vsetci zacali s FF bezzrkadlovkami, tesili sme sa na ultimatne objektivy plne vyuzivajuce nove bajonety. To sa aj stalo a vyrobcovia ponukaju najlepsie objektivy v doterajsej historii. Na druhu stranu sa tu ale objavuje novy trend. Spickove objektivy su velke a drahe. FF bezzrkadlovky si ale coraz viac kupuju amateri, ci dokonca zaciatocnici. Tak to je a treba sa s tym zmierit. Prave nim su urcene vselijake taketo menejsvetelne ale kompaktnejsie potvory. Vieme, ze je to kontraproduktivne. Velky snimac s mensim sumom bude napokon sumiet viac, ako Micro/43 so svetelnejsim objektivom. Ani bokeh sa nevyuzije naplno. To je proste biznis.
Az na to, ze mFT so svetelnejsim objektivom bude cenovo inde. To je to, co ten system zabija.
 
z80
2020-07-21 13:11:35
príspevok od: fatality
to mi je jasne..ale po basneni vyrobcov o tom,aky ma bezzrkadlova konstrukcia blahodarny vplyv na vsemozne vlastnosti objektivov pre nu urcenych,by clovek namiesto f4-6.3 ocakaval aspon standardnych entrylevel f3.5-5.6.. ..aj keby mal o 20g viac..
Ono to nie je až také zlé. Z hľadiska hĺbky ostrosti je f/6,3 na FF cca. f/4,2 na APS-C. Z hľadiska expozície to bude podobné, na FF môžem zvýšiť o niečo ISO a dostanem podobný šum ako pri f/4,2 na APS-C. Kvalita výstupu teda bude podobná a pravdepodobne ešte o niečo lepšia, ako majú štandardné APS-C "seťaky", ktoré konča na f/5,6.
 
fatality
2020-07-21 13:24:11
príspevok od: z80
Ono to nie je až také zlé. Z hľadiska hĺbky ostrosti je f/6,3 na FF cca. f/4,2 na APS-C. Z hľadiska expozície to bude podobné, na FF môžem zvýšiť o niečo ISO a dostanem podobný šum ako pri f/4,2 na APS-C. Kvalita výstupu teda bude podobná a pravdepodobne ešte o niečo lepšia, ako majú štandardné APS-C "seťaky", ktoré konča na f/5,6.
haat,hlbka nehlbka(ta ma pri objektivoch urcenych prave na zabery s velkou hlbkou ostrosti moc nezaujima) a sum ako pri apsc pri f...to si rovno mozem kupit apsc,mensie,lahsie a najma lacnejsie..
ako fakt som po tych odach na csc cakal od vyrobcov nieco ine(tym nemyslim,aby standardny mini
setak mal f constatnt 2.8), nez toto..ale budiz..uvidime,kam sa dopracuju a kto prezije a kto nie..
 
fatality
2020-07-21 13:25:44
príspevok od: robertondrejovic
Na turistiku či už pešiu alebo cyklo malý a kompaktný aj keď menej svetelný objektív prečo nie ? Ale načo na FF?Veď prednosti FF voči menším formátom sú len dve, väčší odstup od šumu a lepšia práca z hĺbkou ostrosti. Málo svetelný objektív zabije obidve naraz. Ja viem výrobcovia sa zúfalo pokúšajú nájsť nových zákazníkov, ale ten čo fotí mobilom čo sú vlastne všetci a sú tým spokojný ,1800 euro za zostavu nedajú ,vlastne ako počúvam ich názory ani 180 euro nie. Telo vyzerá byť postačujúce , no ja mám Z7 tak ho nepotrebujem . Ak by vydali D500 v bezzrkadlovej podobe trebárs ako Z70 určite by som mal nepokojné noci.
este jednu vyhodu ma ff oproti mensim snimacom a to je jeho dynamicka pruznost..pri upravach..ale to je asi posledna vec,co cielovku tohto komba zaujima
 
pepo27
2020-07-21 13:26:12
jednej veci vobec nerozumiem, kolko uz mame zoom objektivov ktore zacinaju na 24mm...
kedy konecne vydaju nejaky macro objektiv alebo nieco dlhsie ohnisko ako 200mm...
 
close
2020-07-21 13:39:26
príspevok od: pepo27
jednej veci vobec nerozumiem, kolko uz mame zoom objektivov ktore zacinaju na 24mm...
kedy konecne vydaju nejaky macro objektiv alebo nieco dlhsie ohnisko ako 200mm...
tu je zas odpoveď ten marketing a biznis model...dali si na papier kolko je ludi ktorý majú kupujú aké ohniska a to čo je najviac uni vydávajú..stávka na istotu obzvlášť ak sa tu ideme baviť o nejakej kompaktnosti ktorú pri viac ako 200mm ťažko predáš
 
robertondrejovic
2020-07-21 13:42:38
príspevok od: fatality
este jednu vyhodu ma ff oproti mensim snimacom a to je jeho dynamicka pruznost..pri upravach..ale to je asi posledna vec,co cielovku tohto komba zaujima
Jasné, to mi neprišlo na um samozrejme iné ja ťahať krivky pri FF a iné pri menších formátoch ale ako píšeš kto okrem profesionálov a nadšených amatérov vie čo sú tonálne úpravy? A čo je horšie ani nikto nový to nechce vedieť , aspoň z tých čo sa snažím osloviť ja .
 
PeCh
2020-07-21 13:44:21
príspevok od: z80
Ono to nie je až také zlé. Z hľadiska hĺbky ostrosti je f/6,3 na FF cca. f/4,2 na APS-C. Z hľadiska expozície to bude podobné, na FF môžem zvýšiť o niečo ISO a dostanem podobný šum ako pri f/4,2 na APS-C. Kvalita výstupu teda bude podobná a pravdepodobne ešte o niečo lepšia, ako majú štandardné APS-C "seťaky", ktoré konča na f/5,6.
Ale daj si to do súvisu s požiadavkou "super-prenosný objektív" a zákazník po skúsenosťou s takýmto objektívom skonštatuje, že jeho mobil je predsa len "super-prenosnejší" a výstup je rovnaký. Lebo ISO100 a f/1.4 na mobile zodpovedá ISO2000 pri tomto objektíve a výstup z FF teda nie je taký, ako očakával (postproces mobilu prekoná ten u FF). Druhýkrát už tento zákazník normálny fotoaparát nekúpi. Výrobca akurát takýmto objektívom pridá ďalší klinec do rakvy fotopriemyslu.

Návrh takéhoto objektívu podľa mňa svedčí o chýbajúcej strategickej vízii vedenia Nikonu. Zákazník, čo si kúpi "tehlu" (foťák) očakáva, že kvalitou fotiek prekoná jeho mobil a je ochotný tejto kvalite obetovať váhu. Keď sa však kvalita výstupu nedostaví, tak bude sklamaný a druhýkrát takúto chybu neurobí. Podľa mňa takéto objektívy len podpilujú aj tak nalomený konár výrobcom fototechniky.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-07-21 13:48:42
príspevok od: Johnnny
Az na to, ze mFT so svetelnejsim objektivom bude cenovo inde. To je to, co ten system zabija.
DNes uz cena nezavisi na velkosti snimaca, ale na spracovani, vykone, pramateroch.
 
mllpo
2020-07-21 14:18:42
príspevok od: Karol Srnec
Ked uz vsetci zacali s FF bezzrkadlovkami, tesili sme sa na ultimatne objektivy plne vyuzivajuce nove bajonety. To sa aj stalo a vyrobcovia ponukaju najlepsie objektivy v doterajsej historii. Na druhu stranu sa tu ale objavuje novy trend. Spickove objektivy su velke a drahe. FF bezzrkadlovky si ale coraz viac kupuju amateri, ci dokonca zaciatocnici. Tak to je a treba sa s tym zmierit. Prave nim su urcene vselijake taketo menejsvetelne ale kompaktnejsie potvory. Vieme, ze je to kontraproduktivne. Velky snimac s mensim sumom bude napokon sumiet viac, ako Micro/43 so svetelnejsim objektivom. Ani bokeh sa nevyuzije naplno. To je proste biznis.
"vyrobcovia ponukaju najlepsie objektivy v doterajsej historii"
problem, je, ze vacsina tych objektivov je softawarovo korigovanych. A aj napriek tomu su neuveritelne predrazene.
Skoda, ze Nikon nesiel cestou Sony a neuvolnil AF protokol. Pre mna by kombinacia Nikon Z5 plus Samyang AF35/2,8 nebola daleko k idealnemu univerzanemu fotaku (rozmerovo, cenovo,...)
 
Johnnny
2020-07-21 14:25:31
príspevok od: Karol Srnec
DNes uz cena nezavisi na velkosti snimaca, ale na spracovani, vykone, pramateroch.
Zalezi Vzdy bude. Samotna vyrobca vacsieho snimaca je nakladnejsie a vyroba komponentov, navrh chladenia atd sa od toho odvija, pretoze je to cele zlozitejsie a musi to but vykonnejsie, nez pri malom snimaci.
 
Vixen
2020-07-21 15:41:46
Ultra ostrý elektronický hľadáčik s rozlíšením 3 690 000 bodov nenechá nič mimo záber. Hlavné nastavenia ako expozícia, citlivosť ISO a vyváženie bielej sa aplikujú v náhľade v reálnom čase. Podla špecifikácie z Dpreview má hladáčik rozlišenie len 2 369 000 bodov

https://www.dpreview.com/news/6057317091/nikon-z5-is-an-entry-level-full-frame-camera-that-doesn-t-cut-corners
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-07-21 16:18:30
príspevok od: Vixen
Ultra ostrý elektronický hľadáčik s rozlíšením 3 690 000 bodov nenechá nič mimo záber. Hlavné nastavenia ako expozícia, citlivosť ISO a vyváženie bielej sa aplikujú v náhľade v reálnom čase. Podla špecifikácie z Dpreview má hladáčik rozlišenie len 2 369 000 bodov

https://www.dpreview.com/news/6057317091/nikon-z5-is-an-entry-level-full-frame-camera-that-doesn-t-cut-corners
Databaza dpreview je velmi nepresna. Preco si nepozries oficialne stranky vyrobcu. Ten fotak nevyraba Dpreview ale Nikon.

https://www.nikon.sk/sk_SK/product/digital-cameras/mirrorless/enthusiast/z-5-24-50-kit
 
caretatra
2020-07-21 16:18:36
príspevok od: Johnnny
Az na to, ze mFT so svetelnejsim objektivom bude cenovo inde. To je to, co ten system zabija.
Súhlas
 
caretatra
2020-07-21 16:25:25
.
 
blahoslav J B Art
2020-07-21 16:27:43
Ale veď si ten objektív nemusíte kúpiť ... ani sójové párky
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-07-21 16:29:22
príspevok od: caretatra
Súhlas
Aj ked vyssie so mnou Johny nesuhlasi, velkost snimaca na cenu takmer nema vplyv. Kedysi bola cena snimaca vyraznm faktorom vplyvajucim na cenu fotoapartu. Ved preto vznikol APS-C. Ale dnes uz tomu tak nie je. Cenu dnes zvysuje velkost buffera, vykon procesoru, kvalita EVF hladacika atd.
Svedci o tom to, ze FF sa stava dostupnym aj pre amaterov. Kokokrat je FF zrkadlovka/bezzrkadlovka lacnejsia ako APS-C alebo Micro 4/3.
Velkou chybou je posudzovat fotaky podla snimaca brat to tak, ze su si snimace konkurenciou. DnNes to neplati. Teraz su systemy s roznymi snimacmi alterantivou. Ponuka je tak pestrejsia a kazdy si vaberie pod lsabe. Vsetci beru mensie snimace ako nedostatok. To vobec nie je pravda. Na FF snimaci sa neda nikdy postavit tak kompaktny system, ako na M43. Naopak, M43 nebude niekdy tak dobry za zleho svetla a dosiahnut rozostrenie ako u FF je tam tazsie.
 
JohnNewton
2020-07-21 16:35:12
príspevok od: blahoslav J B Art
Ale veď si ten objektív nemusíte kúpiť ... ani sójové párky
Len aby, lebo medzi odporúčanými cenami samostatné telo nie je, iba s čiernou dierou F 6,3
 
Porubo
2020-07-21 16:39:18
príspevok od: Karol Srnec
DNes uz cena nezavisi na velkosti snimaca, ale na spracovani, vykone, pramateroch.
To bude mozno ten problem. Lebo naklady zavisia aspon pre tela - zakial nedojde k technologickemu posunu pre vyrobu snimacov.
Tu by sa zislo spravit prieskum nakolko to zakaznici vidia a nakolko ich to odradza od kupy vyrobku kde si myslia ze vyrobca dal neumerne vysoku marzu oproti konkurencii.
 
close
2020-07-21 16:48:27
príspevok od: JohnNewton
Len aby, lebo medzi odporúčanými cenami samostatné telo nie je, iba s čiernou dierou F 6,3
Samostatné telo na zahraničných weboch 1399dolárov čo bude v eurách +- to isté čo mi príde za samotné telo vela ak berieme do úvahy že vyššia rada Z6 sa dá zohnať o 200eur viac ked si pozrieme SK eshopy....
 
close
2020-07-21 16:50:05
príspevok od: blahoslav J B Art
Ale veď si ten objektív nemusíte kúpiť ... ani sójové párky
Sójové párky to je niečo podobné ako porno v rádiu
 
aesace
2020-07-21 17:00:20
príspevok od: Johnnny
Zalezi Vzdy bude. Samotna vyrobca vacsieho snimaca je nakladnejsie a vyroba komponentov, navrh chladenia atd sa od toho odvija, pretoze je to cele zlozitejsie a musi to but vykonnejsie, nez pri malom snimaci.
Ale naco? Aby clovek dostal to iste, ako z maleho prenosneho systemu, ak si ma na FF namontovat podpriemerne svetleny malo rozsahovy biedny objektiv? Tak naco je taky FF a jeho zbytocna cena?
 
Porubo
2020-07-21 17:08:35
príspevok od: aesace
Ale naco? Aby clovek dostal to iste, ako z maleho prenosneho systemu, ak si ma na FF namontovat podpriemerne svetleny malo rozsahovy biedny objektiv? Tak naco je taky FF a jeho zbytocna cena?
Nie nevyhnutne, kedze asi malokto mava na 100% fotenia ten isty objektiv. Ak ten objektiv ma na obcasne fotenie tak na zvysne kde potrebuje ine skla moze pouzit ine. A pri kratsich ohniskach moze mat lepsie skla. Naviac stale je tam vyhoda ak by fotil nieco (takmer) staticke ako vychadajuci Mesiac a podobne, lebo ak to da na stativ a nizke ISO tak ma nizsi sum, aj ked ta vyhoda je mala. A komu ide o kompaktnost tak su aj kompaktne a lacne skla na FF ako napr. 40mm F2.8, 24 ci 28 2.8 USM (tieto dva su drahsie ale su na bazari ich starsie verzie velmi lacne), 24 STM na crop, 50 1.8....
Proste je to system a ked sa posudi ako balik, tak vysledok moze byt iny ako ked sa povie len A a nepovie B.
 
belco
2020-07-21 17:13:46
Ono by to bolo hodnejsie, keby na to capli pevnú 50ku f1.8, presne tak ako sa voľakedy predávali filmové fotaky. To by bolo o level inde ako toto čudo 24-50. Vtedy by som to nazval entry level full frame.
 
Porubo
2020-07-21 17:24:05
Pardon, dlhsie som tu nebol a Ja ze sa pokracuje o 600 a 800 F11. Ale tu si tiez myslim ze ide o vyborny marketingovy tah: Dat signal ze myslia na vsetky mozne skupiny zakaznikov aj tych co chcu mat nieco prenosne aj za cenu kompromisov, alebo tych co chcu mat aj nieco vazne na vazne fotenie a aj nieco prenosne a ze nemusia kvoli tomu mat dve tela (velky a maly format) alebo naviac kompakt a podobne. Kebyze som manazer tak take nieco tiez schvalim, kedze bych ocakaval slusny obrat.
 
z80
2020-07-21 18:00:03
príspevok od: belco
Ono by to bolo hodnejsie, keby na to capli pevnú 50ku f1.8, presne tak ako sa voľakedy predávali filmové fotaky. To by bolo o level inde ako toto čudo 24-50. Vtedy by som to nazval entry level full frame.
To by asi cieľová skupina "nerozchodila". Však dnes majú "zoom" aj mobily.
Ja osobne by som 50/1,8 miesto seťáku bral hneď.
 
Jozi Mačutek
2020-07-21 22:39:46
príspevok od: robertondrejovic
Na turistiku či už pešiu alebo cyklo malý a kompaktný aj keď menej svetelný objektív prečo nie ? Ale načo na FF?Veď prednosti FF voči menším formátom sú len dve, väčší odstup od šumu a lepšia práca z hĺbkou ostrosti. Málo svetelný objektív zabije obidve naraz. Ja viem výrobcovia sa zúfalo pokúšajú nájsť nových zákazníkov, ale ten čo fotí mobilom čo sú vlastne všetci a sú tým spokojný ,1800 euro za zostavu nedajú ,vlastne ako počúvam ich názory ani 180 euro nie. Telo vyzerá byť postačujúce , no ja mám Z7 tak ho nepotrebujem . Ak by vydali D500 v bezzrkadlovej podobe trebárs ako Z70 určite by som mal nepokojné noci.
Ako nie je to uplne odveci čo si napísal ale aj tak si dovolím nesúhlasiť. Dlho som fotil na prvú A7 od sony so seťákom s mizernou povesťou a zlou svetelnosťou, po priclonení bol však výstup parádny a tie krajinky mali na postproces 1000x väčší potencial ako z nejakého mobilu alebo kompaktu. Takže ja si myslím že FF má zmysel aj s takýmto prditkom so zlou svetelnosťou pokial to zvládne vykresliť.
 
robertondrejovic
2020-07-22 05:48:52
príspevok od: Jozi Mačutek
Ako nie je to uplne odveci čo si napísal ale aj tak si dovolím nesúhlasiť. Dlho som fotil na prvú A7 od sony so seťákom s mizernou povesťou a zlou svetelnosťou, po priclonení bol však výstup parádny a tie krajinky mali na postproces 1000x väčší potencial ako z nejakého mobilu alebo kompaktu. Takže ja si myslím že FF má zmysel aj s takýmto prditkom so zlou svetelnosťou pokial to zvládne vykresliť.
Priznávam sa, že táto skutočnosť mi sprvoti unikla. Áno jednoznačne v postprocesingu vedie FF a menšie formáty sa nechytajú a práve krajina potrebuje dosť rozsiahle tonálne úpravy skoro vždy vo vrstvách a navyše je to práca pri ktorej relaxujem .Dik za postreh , už sa začínam na ten objektív krajšie pozerať ,lebo predsa len existuje uhol pohľadu kedy dáva zmysel.
 
Johnnny
2020-07-22 06:24:16
príspevok od: aesace
Ale naco? Aby clovek dostal to iste, ako z maleho prenosneho systemu, ak si ma na FF namontovat podpriemerne svetleny malo rozsahovy biedny objektiv? Tak naco je taky FF a jeho zbytocna cena?
Pointa je skor ta, ze nez si kupovat premiove a extra svetelne skla aby si dohnal FF, je lepsie kupit si FF s priemerne svetelnym skor ktory nebude ani vacsi, ani tazsi a rozhodne bude lacnejsi.

Vid napriklad Olympus f1.2 skla a napriklad skla pre Nikon Z.
 
trnavsky
2020-07-22 06:33:27
Ak malý ĺahký objektív je ýhodou prá e pri turistike, tak pri slnečnom počasí a príp v lese, je limitunúci ani sum ani hlbka ostrosti ale dynamický rozsah. A práve v dynamickom rozsahu by mal byť kľúčový rozdiel ff pri porovnávaní s apsc alebo aj s vyššie spomínanymi mobilmi.
 
sharkyyy
2020-07-22 08:30:31
Ja taky objektiv naopak kvitujem, resp. kazdy novy prirastok v kazdom systeme je len bonus.
Jasne, ze to nie je svetelne. Ale naco do prirody, kde fotim na f 11, a zivim sa svadobnou fotografiou. Takyto lahucky objektiv sa mi zide na vyletiky, kde si fotim krajinku ako spestrenie a nemusim kupovat dalsie telo, alebo system. Ta kvalita bude viac nez dostatocna, do tlace a2 na ff uplne v pohode.
 
Budy
2020-07-22 09:16:47
Ako príchod Z5 je logický krok zo strany Nikonu. Z7 je top model pre profíkov čo nebudú frflať na cenu S-line objektívov, keďže skoro 3 litre už zaplatili iba za telo a ten snímač si bez debaty zasluhuje kŕmiť len tým najlepším čo značka ponúka. Z6 tam podľa mňa sa Nikon dosť sekol, lebo je to univerzálne riešenie za priaznivú cenu, ale tá drahá XQD karta bez sekundárneho SD slotu veľa potencionálnych zákazníkov odrádza, zrejme aj preto po dvoch rokoch prichádza Z5, na prvý pohľad niečo ako RP od Canonu, ale je ďaleko lepšie vybavená, nakoľko si berie to najlepšie z modelu Z6. Čo je ale hlavné má 2 sloty na SD karty. Bol by v tom čert, aby aj pri AF a Eye AF nepodávala lepší výkon, ako jej staršia sestra. Ale už teraz je to podľa mňa ideálny fotoaparát na svadobnú fotografiu. Nuž a teraz už len druhou generáciou Z7s/Z6s úspešne dorovnať konkurenciu od Canonu, porozbíjať prasiatka a dobré svetlo...
 
marcus_labeo
2020-07-22 09:47:35
príspevok od: trnavsky
Ak malý ĺahký objektív je ýhodou prá e pri turistike, tak pri slnečnom počasí a príp v lese, je limitunúci ani sum ani hlbka ostrosti ale dynamický rozsah. A práve v dynamickom rozsahu by mal byť kľúčový rozdiel ff pri porovnávaní s apsc alebo aj s vyššie spomínanymi mobilmi.
To je v zásade pravda, na druhej strane si treba uvedomiť, že tu je ešte staršia generácia senzoru, nie ten novší BSI senzor, ale FSI, ktorý je zrejme identický so senzorom v a7 Mk II. A ten mal napríklad dynamický rozsah 13,6, čo nie je zlé, ale len taký priemer. Nový BSI senzor v a7 III sa posunul o hodne ďalej, DR má 14,7 EV.
Dá sa teda čakať, že aj senzor v Z5 bude podobne slabší oproti senzoru v Z6 (tiež BSI ako v Sony a7 III).
 
fatality
2020-07-22 09:48:25
príspevok od: Jozi Mačutek
Ako nie je to uplne odveci čo si napísal ale aj tak si dovolím nesúhlasiť. Dlho som fotil na prvú A7 od sony so seťákom s mizernou povesťou a zlou svetelnosťou, po priclonení bol však výstup parádny a tie krajinky mali na postproces 1000x väčší potencial ako z nejakého mobilu alebo kompaktu. Takže ja si myslím že FF má zmysel aj s takýmto prditkom so zlou svetelnosťou pokial to zvládne vykresliť.
hej..len ten kto chce z toho snimaca "zdimat" maximum(teda je veci znaly),si nan nenasadi tento objektiv a zase ten,co si ho tam necha(amater) ma pp na salame..
ok..mozno sa najde skupina ludi medzi tym,co to pouziju ako relativne malu
turisticku zostavu a vedia nieco o pp,ale som zvedavy na ich pocty..
 
fatality
2020-07-22 10:02:04
príspevok od: Johnnny
Pointa je skor ta, ze nez si kupovat premiove a extra svetelne skla aby si dohnal FF, je lepsie kupit si FF s priemerne svetelnym skor ktory nebude ani vacsi, ani tazsi a rozhodne bude lacnejsi.

Vid napriklad Olympus f1.2 skla a napriklad skla pre Nikon Z.
tak..drahe je jedno aj druhe(komplet zostava).. ..a preto je fajn(netvrdim ze nevyhnutna) cesta apsc..
(inak..podla tvojich prispevkov by som si v zivote netipol,ze mas m4/3.. )..
 
MagickVamp
2020-07-22 10:20:52
Podla mna fajn objektiv od Nikonu. Ak to chcete porovnavat s m4/3. Tak si uvedomte ze:

1.- m4/3 ma cca o dve zastavky vyssi sum oproti FF, takze ak sa bavime o ISO, ak chcete mat rovnako pekne ISO, tak potrebujete mat objektiv F2-F3....najblizsie tomu je tisic eurovy 12-40F2,8

2.- Ak ste na ture ci vylete, tak sa v drvivej vacsine pripadov bavime ze ISO je rovnake ci by ste mali Olympus ci FF, skor si to korigujete casom. Pretoze cez den sa to da, takze kym na Olympuse budete mat ISO100, F2,8 a 1/1000s tak na FF budete mat ISO100, F5,6 a 1/250s..nasledne z FF dostanete omonoho viac

3.-m4/3 ma dvojnasobnu hlbku ostrosti, takze adekvatny k tomuto objektivu je zas len 12-40F2,8

4.-m4/3 je 12-40..ergo ten eqv co sa stale pocita vnimajte skor ako vyrez alebo digitalny zoom..uz ako chcete..optika je len 12-40. Je velmi pravdepodobne ze s tymto Nikon objektivom budete mat tak aj viac detailov ako vam da 12-40tka.

5.- a teraz si zratajte kompaktnost objektivu, jeho vahu a jeho cenu a porovnajte si to s tou 12-40tkou....

Dalsia vec...velmi podobna kompaktonostou aj cenou je Zkova 24-70F4...mate to za rovnaku cenu ako stoji Olympusacka 12-40F2,8....a vysledky snou budu ovela lepsie...takze ak vam tento objektiv vadi je preca na vyber. a moznosti je X krat viac ako vam da m4/3. Nic vam nebrani si hodi do batou lahku a malu 35ku ci 50ku F1,8 v cene zlomovej oproti 50F1,2 od Olympusu, Objektivy si vymenite a mozete robit portrety nevydane Rovnako nechapem plac nad 800F11...ved je moznost kupit si o par kil tazsiu a o 13 tisic drahsiu 800F5,6. Nikon aj Canon pochopili ze turistom a vyletnikom toto staci a da im to v kavalite a za cenu v akej im to m4/3 nikdy neda M4/3 ma ake take sance ked sa sustredi na mobily a zacne lovit tam....lebo jeho priestor zacinaju definitvne zaberat FF.
 
Johnnny
2020-07-22 10:31:23
príspevok od: fatality
tak..drahe je jedno aj druhe(komplet zostava).. ..a preto je fajn(netvrdim ze nevyhnutna) cesta apsc..
(inak..podla tvojich prispevkov by som si v zivote netipol,ze mas m4/3.. )..
APS-C prepocitane nemam

To vacsina ludi, pretoze vacsina ludi rozmysla sposobom, ze ak nieco vlastni, musi to fanaticky obhajovat za kazdu cenu. A pokial na tom najde chybu, je hater.

Ja na mFT vidim kopec chyb, este viac ich vidim v strategii Olympusu, ale vo vysledku ten system robi to co od neho cakam a plny ucel za akym som ho po zvazeni vsetkych pre a proti kupil. Preto s tym fotim rad, ale od dokonalosti ma daleko (inak teda pouzivam Panasonic)

 
fatality
2020-07-22 10:44:32
príspevok od: Johnnny
APS-C prepocitane nemam

To vacsina ludi, pretoze vacsina ludi rozmysla sposobom, ze ak nieco vlastni, musi to fanaticky obhajovat za kazdu cenu. A pokial na tom najde chybu, je hater.

Ja na mFT vidim kopec chyb, este viac ich vidim v strategii Olympusu, ale vo vysledku ten system robi to co od neho cakam a plny ucel za akym som ho po zvazeni vsetkych pre a proti kupil. Preto s tym fotim rad, ale od dokonalosti ma daleko (inak teda pouzivam Panasonic)

hej,len tych kritickych poznamok k nemu mas tolko,ze len tazko hladam medzeru,kde by ten system mal byt pre teba vlastne vyhodny/pouzitelny.. ..
ale inak chapem,ani ja niesom nekriticky obdivovatel veci,ktore vlastnim..
 
Johnnny
2020-07-22 10:54:20
príspevok od: fatality
hej,len tych kritickych poznamok k nemu mas tolko,ze len tazko hladam medzeru,kde by ten system mal byt pre teba vlastne vyhodny/pouzitelny.. ..
ale inak chapem,ani ja niesom nekriticky obdivovatel veci,ktore vlastnim..
Je perfektny z pohladu velkosti. Nefunguje to uplne dobre z pohladu kratkych ohnisk, ale dost dobre z pohladu teleobjektivov. Tie sice nie su ekvivalentne, ale su male a opticky vyborne. Pritom su lacne, hoci samozrejme nie za cennikove ceny. Ale ved viete kde sa daju zohnat v podstate za polovicu, alebo lacnejsie.

Dalsia vyhoda je stabilizacia. Paci sa mi moznost robit par sekundove expozicie z ruky bez pouzitia stativu.

A posledny bod je ergonomia specialne G9. Ten fotak je navrhnuty fantasticky.

A to je tak vsetko. (subjektivne, pre mna. Par vyhod by sa tam este naslo)

Co kritizujem su z mojho pohladu ceny ktore stavaju na tom divnom prepocte, a poslednu dobu aj zaostavanie za konkurenciou. Myslim, ze viac toho v zasade nie je.
 
Porubo
2020-07-22 13:46:32
Myslim ze si vsetci rozumeju: System je fajn, len ked zakaznik pochopi ekvivalenciu, tak ocakava nizsiu cenu. (Nuz ale optika sa neda oklamat.) To je cele.
 
Harold
2020-07-22 16:59:33
príspevok od: z80
Ono to nie je až také zlé. Z hľadiska hĺbky ostrosti je f/6,3 na FF cca. f/4,2 na APS-C. Z hľadiska expozície to bude podobné, na FF môžem zvýšiť o niečo ISO a dostanem podobný šum ako pri f/4,2 na APS-C. Kvalita výstupu teda bude podobná a pravdepodobne ešte o niečo lepšia, ako majú štandardné APS-C "seťaky", ktoré konča na f/5,6.
No jo, ale proč potom FF ne ten APS-C...?
 
z80
2020-07-22 17:11:19
príspevok od: Harold
No jo, ale proč potom FF ne ten APS-C...?
To je otázka potrieb a rastu konkrétneho fotografa. S FF sa dá, v niektorých žánroch, dosiahnuť viac. Dokonca aj lacnejšie (ak už mám telo) lebo ekvivalentné objektívy na FF sú často lacnejšie ako tie na APS-C a m43.
 
Harold
2020-07-22 17:31:15
príspevok od: Karol Srnec
Aj ked vyssie so mnou Johny nesuhlasi, velkost snimaca na cenu takmer nema vplyv. Kedysi bola cena snimaca vyraznm faktorom vplyvajucim na cenu fotoapartu. Ved preto vznikol APS-C. Ale dnes uz tomu tak nie je. Cenu dnes zvysuje velkost buffera, vykon procesoru, kvalita EVF hladacika atd.
Svedci o tom to, ze FF sa stava dostupnym aj pre amaterov. Kokokrat je FF zrkadlovka/bezzrkadlovka lacnejsia ako APS-C alebo Micro 4/3.
Velkou chybou je posudzovat fotaky podla snimaca brat to tak, ze su si snimace konkurenciou. DnNes to neplati. Teraz su systemy s roznymi snimacmi alterantivou. Ponuka je tak pestrejsia a kazdy si vaberie pod lsabe. Vsetci beru mensie snimace ako nedostatok. To vobec nie je pravda. Na FF snimaci sa neda nikdy postavit tak kompaktny system, ako na M43. Naopak, M43 nebude niekdy tak dobry za zleho svetla a dosiahnut rozostrenie ako u FF je tam tazsie.
Reakce na poslední řádek...
Pokud budeme předpokládat stejně mizerné, resp. málo světelné objektivy na obou systémech. Pokud dám na Micro 43 objektiv f 1,8 nebo 1,4 tak už to tak úplně pravda nebude...
 
Harold
2020-07-22 17:51:32
príspevok od: MagickVamp
Podla mna fajn objektiv od Nikonu. Ak to chcete porovnavat s m4/3. Tak si uvedomte ze:

1.- m4/3 ma cca o dve zastavky vyssi sum oproti FF, takze ak sa bavime o ISO, ak chcete mat rovnako pekne ISO, tak potrebujete mat objektiv F2-F3....najblizsie tomu je tisic eurovy 12-40F2,8

2.- Ak ste na ture ci vylete, tak sa v drvivej vacsine pripadov bavime ze ISO je rovnake ci by ste mali Olympus ci FF, skor si to korigujete casom. Pretoze cez den sa to da, takze kym na Olympuse budete mat ISO100, F2,8 a 1/1000s tak na FF budete mat ISO100, F5,6 a 1/250s..nasledne z FF dostanete omonoho viac

3.-m4/3 ma dvojnasobnu hlbku ostrosti, takze adekvatny k tomuto objektivu je zas len 12-40F2,8

4.-m4/3 je 12-40..ergo ten eqv co sa stale pocita vnimajte skor ako vyrez alebo digitalny zoom..uz ako chcete..optika je len 12-40. Je velmi pravdepodobne ze s tymto Nikon objektivom budete mat tak aj viac detailov ako vam da 12-40tka.

5.- a teraz si zratajte kompaktnost objektivu, jeho vahu a jeho cenu a porovnajte si to s tou 12-40tkou....

Dalsia vec...velmi podobna kompaktonostou aj cenou je Zkova 24-70F4...mate to za rovnaku cenu ako stoji Olympusacka 12-40F2,8....a vysledky snou budu ovela lepsie...takze ak vam tento objektiv vadi je preca na vyber. a moznosti je X krat viac ako vam da m4/3. Nic vam nebrani si hodi do batou lahku a malu 35ku ci 50ku F1,8 v cene zlomovej oproti 50F1,2 od Olympusu, Objektivy si vymenite a mozete robit portrety nevydane Rovnako nechapem plac nad 800F11...ved je moznost kupit si o par kil tazsiu a o 13 tisic drahsiu 800F5,6. Nikon aj Canon pochopili ze turistom a vyletnikom toto staci a da im to v kavalite a za cenu v akej im to m4/3 nikdy neda M4/3 ma ake take sance ked sa sustredi na mobily a zacne lovit tam....lebo jeho priestor zacinaju definitvne zaberat FF.
Vím, že je to trochu nefér, to sem tahat...
Ale při pohledu na mnohé staré fotografie, starých fotografů, rozhodně nejde o fotky špičkové kvality a přes to na ně dokážeme obdivně zírat dlouhé minuty.
Jestli těm parametrům nepřisuzujeme příliš velký význam.
Samozřejmě, úzká skupina fotografů špičkovou techniku nutně potřebuje...
 
Porubo
2020-07-22 18:10:10
To je pravda, netreba ist ani do extremu ako je telefon alebo barbie babika so zabudovany fotakom, ako ani ist do opacneho extremu napriklad stredoformatu. Ale ked uz ide clovek nieco kupovat a zisti ze za ten isty peniaz ma viac muziky inde tak ide inde. To je asi vsetko o com je tato debata. Aj ked napriklad na street je to velmi dobry system.
P.S. Osobne pouzivam aj kompakt s velkym cipom kupenym cez bazar za pomerne lacny peniaz a nevidim v tom problem, a velmi sa mi paci technicka kvalita.
 
Johnnny
2020-07-22 19:50:53
príspevok od: Porubo
Myslim ze si vsetci rozumeju: System je fajn, len ked zakaznik pochopi ekvivalenciu, tak ocakava nizsiu cenu. (Nuz ale optika sa neda oklamat.) To je cele.
Da. Tie skla sa v zahranici daju kupit za podstatne nizsie ceny (ten pomer je podstatne lepsi nez u konkurencie), takze by som cakal, ze naklady na vyrobu su daleko nizsie. Ich posledne vlajkove lode su recyklaty 4 roky stareho modelu, naklady na vyrobu a vyvoj su asi ako na lentilky, ale skratka to za normalnu cenu predavat nechcu => ludia si radsej kupia FF => papa imaging division.
 
Johnnny
2020-07-22 20:00:18
príspevok od: Karol Srnec
Aj ked vyssie so mnou Johny nesuhlasi, velkost snimaca na cenu takmer nema vplyv. Kedysi bola cena snimaca vyraznm faktorom vplyvajucim na cenu fotoapartu. Ved preto vznikol APS-C. Ale dnes uz tomu tak nie je. Cenu dnes zvysuje velkost buffera, vykon procesoru, kvalita EVF hladacika atd.
Svedci o tom to, ze FF sa stava dostupnym aj pre amaterov. Kokokrat je FF zrkadlovka/bezzrkadlovka lacnejsia ako APS-C alebo Micro 4/3.
Velkou chybou je posudzovat fotaky podla snimaca brat to tak, ze su si snimace konkurenciou. DnNes to neplati. Teraz su systemy s roznymi snimacmi alterantivou. Ponuka je tak pestrejsia a kazdy si vaberie pod lsabe. Vsetci beru mensie snimace ako nedostatok. To vobec nie je pravda. Na FF snimaci sa neda nikdy postavit tak kompaktny system, ako na M43. Naopak, M43 nebude niekdy tak dobry za zleho svetla a dosiahnut rozostrenie ako u FF je tam tazsie.
Este raz. Ono to samozrejme vplyv na cenu ma, vacsi snimac je proste drahsi jednak kvoli mnozstvu materialu, ale ak kvoli vacsiemu mnozstvu odpadu ktory v procese vyroby vznika To je priamy vplyv, ktory mozno nie je obrovsky, ale je tam.

Potom je tu nepriamy vplyv, co je to, co si napisal dalej. HW vo FF fotaku toho musi zvladat ovela viac. Priklad. Neviem, kolko rawov pojme buffer A9, ale myslis, ze ak by E-M1 III mala rovnaky buffer, to cislo by bolo rovnake ? Vzhladom k velkosti fotiek sotva. A to plati o vsetkom. Vsetko okolo vacsieho senzora musi byt drahsie, lepsie, vykonnejsie a lepsie navrhnute aby to zvladalo to, co sa da s malym snimacom urobit pohodlne.

Navrhnut A9 tak aby dokazala to co dokaze s tak velkym snimacom, v tak malom tele je magia. Presne opacny problem ma E-M1X do ktoreho tela mozes popri tom malom snimaci pohodlne strcit este priehradku na kluce, alebo prsiplast.

Ak ten posledny bod je omyl. Problem je, ze na FF tele sa kompaktny system da postavit uplne jednoducho, akurat to nikto nerobi Resp, mFT ekvivalentny system by bol dnes zlozeny z FF objektivov ktore su nizsej triedy, s horsou konstrukciou a optickym vlastnostami, ale inak na tom nie je nic zlozite.
 
bobo222
2020-07-23 14:01:09
Neviem v čom je problém, 24-50 bude lacný plasťák, niečo ako staré prvogeneračné 18-55 mizerné seťáky (ale dúfam že o generáciu lepšou kvalitou). Nikto Vám nestojí pri hlave s čezetou a nenúti Vás to kúpiť. Keby to bol jediný dostupný objektív k Z-5, vtedy by som to pochopil, ale nie je. Výber je už teraz, a bude hádam aj lepšie.

A poviem pravdu, keby som mal Z-5, tak niečo také malé, čo narvem pod bundu a pôjdem s tým na prechádzku na chalupu alebo len tak po Bratislave by som v pohode prijal. K tomu malú 35/1,8 na zábavu a som v pohode na rodinný výlet, kde mi nejde prioritne o fotenie. Ono samozrejme by to dnes dal aj nejaký ten top mobil, ale ja mám v zásade problém s pokrivením prstov a celkovo odpor voči ergonómii fotenia s dotykovou plackou bez hľadáčika.
 
bobo222
2020-07-23 14:15:55
príspevok od: Johnnny
Este raz. Ono to samozrejme vplyv na cenu ma, vacsi snimac je proste drahsi jednak kvoli mnozstvu materialu, ale ak kvoli vacsiemu mnozstvu odpadu ktory v procese vyroby vznika To je priamy vplyv, ktory mozno nie je obrovsky, ale je tam.

Potom je tu nepriamy vplyv, co je to, co si napisal dalej. HW vo FF fotaku toho musi zvladat ovela viac. Priklad. Neviem, kolko rawov pojme buffer A9, ale myslis, ze ak by E-M1 III mala rovnaky buffer, to cislo by bolo rovnake ? Vzhladom k velkosti fotiek sotva. A to plati o vsetkom. Vsetko okolo vacsieho senzora musi byt drahsie, lepsie, vykonnejsie a lepsie navrhnute aby to zvladalo to, co sa da s malym snimacom urobit pohodlne.

Navrhnut A9 tak aby dokazala to co dokaze s tak velkym snimacom, v tak malom tele je magia. Presne opacny problem ma E-M1X do ktoreho tela mozes popri tom malom snimaci pohodlne strcit este priehradku na kluce, alebo prsiplast.

Ak ten posledny bod je omyl. Problem je, ze na FF tele sa kompaktny system da postavit uplne jednoducho, akurat to nikto nerobi Resp, mFT ekvivalentny system by bol dnes zlozeny z FF objektivov ktore su nizsej triedy, s horsou konstrukciou a optickym vlastnostami, ale inak na tom nie je nic zlozite.
Inak faktom je, že na kinofilme ešte za čias MF boli bežné pevné sklá 2,8 alebo 3,5 a nikto s tým nemal problém. Pod 2,0 to už bolo delo, okrem teda samozrejme pevných padesátok, ktoré boli ako "seťáky".
Dnes sa o podobnú 2,8 radu pokúsil tuším tamron. Keby to bolo ultimátne ostré už na plnú dieru, tak pre určité potreby, prečo nie.
 
Porubo
2020-07-23 14:27:55
Tu je to este v medziach slusnosti. Ale staci sa pozriet na niektore zahranicne stranky ako dpreview a tam ludia do for bezne davaju temy v style: Drahy vyrobca X ak teraz nevydas objektiv s parametrami Y za cenu Z, tak ste ma stratili ako zakaznika. Normalne znie to ako vyhrazka nejakeho neznameho Janka Hraska z Hornej Dolnej voci firme co ma obraty o akych sa mu ani nesnivalo, a akoby tento Janko Hrasko, tym ze si nekupi od nich objektiv lebo museli dat vyssiu cenu ci z technickych dovodov nemohli nejaky parameter dat podla jeho predstav, polozi medzinarodne znameho vyrobcu.
 
Johnnny
2020-07-23 14:44:20
príspevok od: bobo222
Inak faktom je, že na kinofilme ešte za čias MF boli bežné pevné sklá 2,8 alebo 3,5 a nikto s tým nemal problém. Pod 2,0 to už bolo delo, okrem teda samozrejme pevných padesátok, ktoré boli ako "seťáky".
Dnes sa o podobnú 2,8 radu pokúsil tuším tamron. Keby to bolo ultimátne ostré už na plnú dieru, tak pre určité potreby, prečo nie.
Na FF je to uplne v pohode, idu s tym robit krasne vysledky. Problem FF je v podstate len ten, ze f2.8 na pevnych ohniskach maju skor priemerne skla a teda casto nemaju najlepsiu dostupnu optiku. Ak by sa ale niekto rozhodol, ze chce robit male, lahke a ultimatne skla pre FF, je to uplne bez problemov. Zda sa mi, ze sa o to trochu snazi Nikon, ktory tu svetelnost nehroti a sustredi sa na kvalitne f1.8.

A pre cropove systemy je velky problem tomu konkurovat jednak vlastnostami a jednak cenou.
 
B.C.
2022-06-25 10:57:10
Má niekto nikon Z5 práve som kúpil z jedného českého veľkoobchodu o 100-200 Eur lacnejšie a mám dilemu či je OK, oproti môjmu Z50 má neskutočne citlivú spúšť a neviem či je to chyba na z50 pekne cukne cítiť odpor po zatlačení do polovice. na Z5 je to úplne iné, tak citlivé a rýchle reakcie, niekedy kôli tomu ani nezareaguje foták a ujde mi snímok. Tiež mi vadí neskutočne nekvalitný obraz v hľadáčiku pri prezeraní fotiek, pri fotení to je OK , a nikde som nenašiel či sa do dá nastaviť, goole mi podhadzuje len samé píp tak nemôžem ani dohľadať. Dík za odpoveď.
 
red arrow
2022-06-26 08:54:04
príspevok od: B.C.
Má niekto nikon Z5 práve som kúpil z jedného českého veľkoobchodu o 100-200 Eur lacnejšie a mám dilemu či je OK, oproti môjmu Z50 má neskutočne citlivú spúšť a neviem či je to chyba na z50 pekne cukne cítiť odpor po zatlačení do polovice. na Z5 je to úplne iné, tak citlivé a rýchle reakcie, niekedy kôli tomu ani nezareaguje foták a ujde mi snímok. Tiež mi vadí neskutočne nekvalitný obraz v hľadáčiku pri prezeraní fotiek, pri fotení to je OK , a nikde som nenašiel či sa do dá nastaviť, goole mi podhadzuje len samé píp tak nemôžem ani dohľadať. Dík za odpoveď.
Mám Nikon Z fc a tiež má veľmi citlivú spúšť. Ešte som si stále na to nezvykol.
 
B.C.
2022-06-26 21:06:25
príspevok od: red arrow
Mám Nikon Z fc a tiež má veľmi citlivú spúšť. Ešte som si stále na to nezvykol.
OK, na Z5ke sa mi páči že funguje stabilizácia aj s manuálnymi objektívmi. len fotáku treba povedať o aký objektív sa jedná, potom je to OK.
 
B.C.
2022-06-30 19:22:56
Najviac ma na tomto fotaku štve že mi nestíha, stláčam spúšť a občas nezareaguje.
 
red arrow
2022-06-30 19:57:25
príspevok od: B.C.
Najviac ma na tomto fotaku štve že mi nestíha, stláčam spúšť a občas nezareaguje.
Mám ten istý problém. Jednoducho chcem stlačiť spúšť a nič. Po asi dvoch sekundách zhrkoce a nabehne obraz na monitore. O hľadáčiku sa ani nevyjadrujem, katastrofa, pohľad ako na videohru z 90-tych rokov.
Normálne uvažujem o návrate späť k zrkadlu napríklad D7500 alebo D500
 
B.C.
2022-06-30 20:26:26
príspevok od: red arrow
Mám ten istý problém. Jednoducho chcem stlačiť spúšť a nič. Po asi dvoch sekundách zhrkoce a nabehne obraz na monitore. O hľadáčiku sa ani nevyjadrujem, katastrofa, pohľad ako na videohru z 90-tych rokov.
Normálne uvažujem o návrate späť k zrkadlu napríklad D7500 alebo D500
Ja mám Z50 a OK.
 
B.C.
2022-06-30 20:29:28
príspevok od: red arrow
Mám ten istý problém. Jednoducho chcem stlačiť spúšť a nič. Po asi dvoch sekundách zhrkoce a nabehne obraz na monitore. O hľadáčiku sa ani nevyjadrujem, katastrofa, pohľad ako na videohru z 90-tych rokov.
Normálne uvažujem o návrate späť k zrkadlu napríklad D7500 alebo D500
Na Staré sklá jednoznačne CSC kvôli redukcii bez optiky. A ako sa povie človek si zvykne na všetko.
 
B.C.
2022-07-08 19:10:30
príspevok od: red arrow
Mám ten istý problém. Jednoducho chcem stlačiť spúšť a nič. Po asi dvoch sekundách zhrkoce a nabehne obraz na monitore. O hľadáčiku sa ani nevyjadrujem, katastrofa, pohľad ako na videohru z 90-tych rokov.
Normálne uvažujem o návrate späť k zrkadlu napríklad D7500 alebo D500
Už som to vyriešil namapoval som konfirm zaostrenia na zadne tlačitko AF-ON a je to OK úplne iná káva
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia