Hore

Canon EF 200mm f/1.8L USM

Ak fotografujete šport alebo prírodu, iste sa často stretávate s tým, že vás obmedzuje technika. Býva to nedostatkom svetla, dĺžkou ohniska, alebo nedostatočné rozmazanie rušivého pozadia. Ak máte tú smolu, že ohnisko, pri ktorom potrebujete veľkú svetelnosť je 200mm alebo viac, budete potrebovať objektív z kategórie "Super-Tele". Táto kategória je aj super drahá.

Dlho som tajne túžil po takomto objektíve a hľadal na ebay a bazároch, či náhodou nenájdem nejaký funkčný za dostupnejšiu cenu. Trvalo to dosť dlho. Asi rok som na ebay sledoval staršie modely objektívov, ktorých cena sa mohla dostať na prijateľnú hranicu. V hľadáčiku som mal staršie objektívy bez optického stabilizátora: 200/1.8, 300/2.8, 400/2.8, 500/4 a 500/4.5. Aukcií na tieto výborné objektívy nie je veľa. Väčšina z nich slúži, pokiaľ sa im neprihodí tragický úraz, alebo chce majiteľ zmeniť systém, alebo mu už zdravotný stav nedovoľuje používať ťažký objektív. Bežne sa dá tento objektív v dobrom stave kúpiť za 3000 EUR, mne sa ho podarilo vďaka jeho značne opotrebovanému stavu kúpiť za 1800 EUR aj s poštovným.

História

Canon tento objektív predstavil v roku 1988 (môj je z roku 1993) pred tým, ako sa zaviazal odstrániť olovo z výrobného procesu. O rok neskôr Canon spravil aj verziu s FD bajonetom (FD bol starší Canon bajonet používaný pred zavedením systému EOS). Bol to posledný predstavený FD objektív, keďže sa pri tvarovaní niektorých optických členov nachádzalo v odpadových produktoch aj olovo a v tom čase ich nebolo možné vyrobiť iným procesom. Canon prestal tento objektív vyrábať v roku 2003 bez predstavenia nástupcu (200/2L IS USM bol predstavený až v roku 2008). Po ohlásení ukončenia výroby sa vyšplhala cena používaných objektívov v dobrom stave vyššie ako bola pôvodná predajná cena. Tento objektív bol dlho považovaný za vôbec najlepší, aký kedy Canon vyrobil.

Filtre

Objektív nemá klasický závit pre filtre (130mm filter by bol aj dosť problém), namiesto toho používa zadný filter so 49mm priemerom, ktorý sa vkladá do objektívu pomocou držiaka.

Porovnanie priemerov predného člena: 200/1.8L USM, 100-400/4.5-5.6L IS USM (77mm), 135/2L USM (72mm) a 70-200/4L IS USM (67mm):

Obrazová kvalita

Rozprávková. Ostrosť je výborná aj pri otvorenej clone. Môj kus je na pravej strane mierne ostrejší ako na ľavej, ale rozdiel je minimálny a aj "mäkšia" ľavá strana je pri porovnaní s inými objektívmi "ostrá".

Kontrast je vynikajúci a aj pri zlých svetelných a terénnych podmienkach (fotografovanie cez plexisklo, pletivo, mreže, opar) dokáže pekne prekresliť aj jemné detaily.

Nedostatky

K tomuto objektívu nie je dodávaná šerpa. Vážne uvažujem, že si kúpim tašku na kolieskach (ak nie špecializovanú na foto, tak aspoň takú ako nosia dôchodcovia na nákupy). Môj exemplár si už podľa výzoru toho prežil pomerne dosť, ale napriek tomu je opticky výborný. Jediný nedostatok je clona, lamely sa nezatvárajú do kruhového tvaru (prejavuje sa od F2 po F3.5). Pri niektorých fotkách to pôsobí rušivo pri rozostrených odleskoch a svetelných zdrojoch:

Nevýhodou tohto modelu je aj nedostupnosť náhradných dielov. Keď som si chcel dať v Prolaike clonu opraviť, vrátili mi ho, že mi to nespravia, lebo nie sú náhradné diely (aj napriek tomu, že mi e-mailom potvrdili, že servis je možný). Možno to niekedy skúsim odniesť do servisu vo Viedni.

Alternatívy

S rovnakými parametrami objektív nenájdete u žiadneho iného výrobcu, bol to najsvetelnejší 200mm objektív. Ak s nárokmi trocha poľavíte, Canon aj Nikon ponúkajú objektívy so svetelnosťou F2. U alternatívnych výrobcov nič podobné nenájdete (pri 300mm F2.8 je ponuka oveľa širšia).

Canon EF 200mm f/2L IS USM

Mladší súrodenec. O 1/3 EV slabšia svetelnosť, ale všetko ostatné je vylepšené. Takmer o 1kg nižšia hmotnosť (ak sa započíta aj hmotnosť slnečnej clony - slnečná clona je pri 200/1.8 plechová a pri 200/2 uhlíková) a menšie rozmery. Pribudol aj optický stabilizátor, skrátila sa minimálna zaostrovacia vzdialenosť a statívová obruč sa posunula k ťažisku. Zaostrovanie je tiež rýchlejšie. Cena je ale astronomická (Nikon alternatíva je o cca 1300 EUR lacnejšia).


Porovnanie (vľavo 200mm f/2L IS USM + Canon 7D, vpravo 200/1.8L).

Canon EF 200mm f/2.8L USM

Objektív bežných rozmerov a hmotnosti (čierny, 765g). Pokiaľ nepotrebujete vysokú svetenosť, je to výborná voľba.

Canon EF 135mm f/2L USM

Kratšie ohnisko a o 1/3 EV nižšia svetelnosť. 200/1.8L si na dovolenku určite baliť nebudem, ale tento objektív áno. Schopnosť rozostriť pozadie je slabšia, ale cestovné rozmery a hmotnosť len 750g si nájdu miesto aj v menšej brašni. Kratšie ohnisko je často v interiéri užitočnejšie.


Porovnanie rozmerov so slnečnou clonou: 200/1.8L USM, 70-200/4L IS USM a 135/2L USM.


Porovnanie rozmerov bez clony: 200/1.8L USM, 70-200/4L IS USM a 135/2L USM.

Postrehy z praktického používania

Skladať objektív do kufra je dosť otrava a dávam ho tam len v prípade, že ho neplánujem dlhšie použiť (ak idem na dovolenku). Slnečnú clonu tiež nedávam dole a ako krytku používam podlahu. Pri prevoze autom často objektív pripútam bezpečnostnými pásmi (detskú sedačku mu zatiaľ kúpiť neplánujem). Objektív váži 3010g a plechová slnečná clona ďalších 227g, takúto váhu na krku neunesiete a odporúčam k nemu použiť nejaký lepší popruh (dá sa upevniť priamo na objektív), nosiť ho na ramene a ramená pravidelne striedať. Keď sa chvíľu nepotrebujete hýbať, objektív treba položiť a vychutnať si ľahkosť vlastnej váhy.

Ak mám čas na záber, vždy použijem monopod, ani nie tak pre stabilitu ako pre veľkú váhu (únava pri fotení z ruky nastupuje rýchlo).

Pri slnečnom počasí si treba strážiť ISO, ak nastavíte iné ako 100, nebude vám stačiť minimálny čas uzávierky 1/8000s. Majiteľom nižších tried fotoaparátov ťažko tento objektív odporučiť, jeho váha by mohla vytrhnúť bajonet z fotoaparátu a s najkratším časom uzávierky 1/4000s by bol pri dennom svetle bez pridaného filtra oberajúceho svetlo nepoužiteľný.

Ovládacie prvky

Okrem klasických prepínačov pre nastavenie rozsahu AF, AF/MF je na objektíve aj zriedkavejší focus preset a nastavenie rýchlosti manuálneho ostrenia (objektív nemá mechanicky spojený ostriaci prstenec s optikou) . Focus preset umožnuje  predostriť na určitú vzdialenosť a zapamatať si ju, pootočením zúbkovaného prstenca (vidieť ho vľavo) je možné kedykoľvek nastaviť zaostrenie na požadovanú vzdialenosť.

Telekonvertory

Skúšal som Kenko PRO300 1.4x, s touto kombináciou predstavuje ekvivalent 280mm F2.5 (výsledky boli použiteľné, ale Canon Extender EF 1.4x II by asi dosiahol lepší vysledok - ostrosť bola ok, ale kontrast a rozostrenie pozadia značne utrpeli). Mal som možnosť odskúšať aj Canon Extender EF 2.0x II (400mm F3.5) a aj keď to nebolo dokonalé (skúšal som to v daždivom počasí), výsledok sa mi páčil viac ako výstup zo zoomu Canon 100-400/4.5-5.6L IS USM.

Záver

Tam, kde potrebujete teleobjektív pri zlých svetelných podmienkach (halový šport), alebo chcete dosiahnuť extrémne malú hĺbku ostrosti je to to najlepšie čo sa dá zohnať. Takýto objektív samozrejme púta pozornosť, takže pre nenápadné portréty nebude ten pravý, ale inak mu portréty idú skvele. Na turistiku tiež nie je najvhodnejší. Dvestovka sa hodí na podujatia, kde sa netreba veľa presúvať a dá sa dostať blízko k akcii. Výhodou je, že občas otvára dvere podobne ako novinársky preukaz. S týmto objektívom platí, že čo je viac ako 500m od auta, nie je fotogenické (ja občas chodievam aj viac a to potom domov prídem ako zbitý pes). Kúpu neľutujem a kúpil by som ho znova. Ak sa bojíte kupovať taký starý objektív a môžete si dovoliť 200/2L IS USM, spraví rovnakú službu a je na neho dostupný servis čo je pri takej investícii určite dôležitý argument.

Galéria


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Cako
ocenenie redakciou 2010-07-29 10:00:48
by som si ho osmirgloval a namaloval aby bol zas pekny :)) fuj ale je hnusny taky zazltnuty... ale foti fakt krasne
 
izzino
2010-07-29 10:46:57
príspevok od: Cako
by som si ho osmirgloval a namaloval aby bol zas pekny :)) fuj ale je hnusny taky zazltnuty... ale foti fakt krasne
za jeho cenu by si ho lestil aj taky zazltnuty. A pri jeho momentalnom vzhlade a kondicii vies, ze ho mozes priviazat na lano za Land Rover v Africkej savane a mozes ho tahat 3 kilometre po vysusenej zemi a nic sa mu nestane.
 
bandzi
2010-07-29 10:59:11
brusit urcite nie, prach moze napachat riadnu neplechu
skor by mu pristal nejaky kabatik ;)

http://www.lenscoat.com/lenscoatsuptmsup-canon-p-265.html
 
wolfino
2010-07-29 11:08:42
ten si toho musel odsrat a ten kabatik by fakt bodol :)
 
titinius
2010-07-29 11:24:44
super objektiv ! gratulujem ku kupe , zavidim :)
+ krasne fotky,,,
 
FilipMino
2010-07-29 12:19:39
ma pobavilo to s tým press preukazom, ale pustia už aj s menšími, ako je tento:)).....ináč robí to fasacke fotky.
 
MrFernett
2010-07-29 12:51:14
šialené parametre, som netušil, že niečo také vôbec existuje, keď som zbadal tú mrňavú fotku v náhľade som myslel že nejaká novinka a že zmenili farbu z bielej na žltú :D
 
Kaiman81
2010-07-29 13:14:54
príspevok od: MrFernett
šialené parametre, som netušil, že niečo také vôbec existuje, keď som zbadal tú mrňavú fotku v náhľade som myslel že nejaká novinka a že zmenili farbu z bielej na žltú :D
A to si asi nevidel ešte Canon 50mm F/0,75 to sú šialené parametre... :)
 
maTTo_corp
2010-07-29 13:28:23
zo šrotoviska? však je krásny :) ja by som také smetie hneď bral domov :))
 
zdenoxl
2010-07-29 13:39:12
S tymto objektivom mi fotograf na svadbe urobil vela portretnych fotiek. Musim povedat, ze su super a tiez ho vo velkej miere pouzival na hostine, kde podoprety s monopodom z ´bezpecnej´ vzdialenosti nerusene fotil super momentky! Sam mi potvrdil, ze je to jeho najoblubenejsi objektiv spolu s 85mm, f/1,2L. Mal som moznost si ho vyskusat na 1D MII (alebo1Ds), uz presne neviem a musim potvrdit, ze je to riadna fuska! Bez monopodu ani na krok:)
 
IO-NR
2010-07-29 14:24:10
...len doplnim, ze prave nastupca tohoto objektivu (= 200/2 L IS za sialenu cenu) je momentalne najlepsie sklo na trhu od Canonu....
 
Palso
2010-07-29 14:34:33
Ford Mustang Shelby GT550 medzi objektívmi...
 
marcelfilo
2010-07-29 14:34:51
gratulujem, luxusné sklo, posledné, čo mi ešte chýba do výbavy pevných skiel :) ale to by som si asi musel hladať nový domov, žena by to asi ťažko predýchala
 
conan7
2010-07-29 15:13:09
zaujímavé že je to starý ujko, a predsa vykreslí tie nové canonácke nad15 megapixelové čipy, čo je tak často riešený problém u nás :))))))))

ja by som vzhľad neriešil...
 
Ferdo
2010-07-29 15:38:44
príspevok od: zdenoxl
S tymto objektivom mi fotograf na svadbe urobil vela portretnych fotiek. Musim povedat, ze su super a tiez ho vo velkej miere pouzival na hostine, kde podoprety s monopodom z ´bezpecnej´ vzdialenosti nerusene fotil super momentky! Sam mi potvrdil, ze je to jeho najoblubenejsi objektiv spolu s 85mm, f/1,2L. Mal som moznost si ho vyskusat na 1D MII (alebo1Ds), uz presne neviem a musim potvrdit, ze je to riadna fuska! Bez monopodu ani na krok:)
Rofo, ze? Myslim ze ma to novsie 200/F2. Skvele sklo ale neviem si predstavit ze by som taku obludu trepal na svadbu :)
 
ventura
2010-07-29 15:39:42
skoda len tej nedokonalej clony, inak spica - vybrony kusok do kolekcie fotografa, na zazltnutost sa mozes vykaslat ;-)
 
Ferdo
2010-07-29 15:42:17
príspevok od: Ferdo
Rofo, ze? Myslim ze ma to novsie 200/F2. Skvele sklo ale neviem si predstavit ze by som taku obludu trepal na svadbu :)
hmm mas pravdu, predsa len ma 200/1.8.. pozeram fotku, raz sa mi ho podarilo s tym telatom cvaknut :D
 
NemesiS
2010-07-29 15:54:35
kto to kedy videl.
Tá fotografia bieleho koňa je báječná...
som úplne mimo z tej ostrosti o_O
 
zelovoc
2010-07-29 16:19:22
ten objektiv vyzera ako by bol v afganistane aj v iraku aspon poslednych 20 rokov :)
 
Durri
2010-07-29 17:13:40
príspevok od: Ferdo
Rofo, ze? Myslim ze ma to novsie 200/F2. Skvele sklo ale neviem si predstavit ze by som taku obludu trepal na svadbu :)
jednu svadbu som tocil kde Rofo fotil a videl som aj foto z nej robene s ´telkacom´ a je to parada, tak ako tu deklarovane fotografie!
 
bear
2010-07-29 19:13:09
príspevok od: ventura
skoda len tej nedokonalej clony, inak spica - vybrony kusok do kolekcie fotografa, na zazltnutost sa mozes vykaslat ;-)
S tymto objektivom fotim 99% na clone 1.8 (vacsina z toho zvysneho percenta je omylom). Pri 1.8 je tvar clony perfektny. V praxi tu chybu tvaru vidiet len na par fotografiach. Zatial ma to az tak netrapi, ak ma bude skusim s tym ist do servisu vo Viedni.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-07-29 19:40:45
fajne sklo..vyzera brutalne, ani neviem ako je mozne takto zamrdat objektiv, ja som takto kupil 400mm f2.8 L IS od canona, moja ale nebola takato zazltnuta iba strasne obita..brusit som nic nebrusil, iba vycistil od mastnoty a nastriekal nanovo, teraz vyzera uplne ako novy, to by si si mohol aj ty urobit, nic zlozite, len treba dobre zalepit vsetky tie ficurky tam lepiacou paskou, dat bielu podkladovku a potom finalnu farbu, mne to v robote namiesali a dali do spreja, cize pohoda robota, osobne som si zvykol vlacit kade tade 5 a pol kila v ruksaku a tak nevidim problem s troma kilami ako sa tu z toho problem robi :D na svadbu uplne v pohode sklo, podla fotiek vyzera ze aj velmi rychlo ostri...fajna masinka gratulujem ku kupe, ale na tvojom mieste by som ho urcite prestriekal, aj ked imidz je nanic, takto ti ho aspon nikto neukradne :)
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-07-29 19:42:46
a inak ocenujem takyto clanok aj s ukazkovymi fotkami, najtazsie sa na internete hladaju original fotky z takychto skiel..
 
pavel
2010-07-29 19:59:04
Už dávno som tak na e-phote niečo ´nezhltol´ ako tento článok... bingo!
 
maRmaRko
2010-07-29 22:14:12
Nádhera... A tiež by som asi riešil prestriekanie..
 
zdenoxl
2010-07-29 22:40:35
príspevok od: Ferdo
hmm mas pravdu, predsa len ma 200/1.8.. pozeram fotku, raz sa mi ho podarilo s tym telatom cvaknut :D
Ano ROFO. Ano, urcite ma 200/1,8 , vravel mi, ze tento objektiv ma uz vela odzite:) Ja som ho cvakol s tymto objektivom a 1D telom, ked mi fotil manzelku s 85/1,2L. Musim povedat, ze je to riadna zaberacka a aj po 15 rokoch poctiveho makania vo fitku si neviem predstavit fotit s nim tak 2 hodinky!
 
markato1
2010-07-29 22:54:44
vyborny clanok..super sklo,trosku obyte..dal by som ho zrestaurovat:)
 
markato1
2010-07-29 22:56:42
samozrejme (obiiiiiiite) ..som z toho skla uneseny:)
 
bear
2010-07-29 23:05:03
Mne sa na nom ta profesionalna patina paci, takze zatial ho striekat nebudem. Mozno mu casom kupim lens coat.
 
Mark3
2010-08-02 13:16:41
Super objektív i článok
 
dramatiq
2010-08-03 15:14:53
Pri prevoze autom často objektív pripútam bezpečnostnými pásmi (detskú sedačku mu zatiaľ kúpiť neplánujem) .. tato veta ma naozaj dostala :D
 
Radko.com
2010-08-03 17:27:05
Zaujimavý článok a pekné fotky
 
Marcel Rebro
2010-08-03 18:01:25
príspevok od: tomatito
fajne sklo..vyzera brutalne, ani neviem ako je mozne takto zamrdat objektiv, ja som takto kupil 400mm f2.8 L IS od canona, moja ale nebola takato zazltnuta iba strasne obita..brusit som nic nebrusil, iba vycistil od mastnoty a nastriekal nanovo, teraz vyzera uplne ako novy, to by si si mohol aj ty urobit, nic zlozite, len treba dobre zalepit vsetky tie ficurky tam lepiacou paskou, dat bielu podkladovku a potom finalnu farbu, mne to v robote namiesali a dali do spreja, cize pohoda robota, osobne som si zvykol vlacit kade tade 5 a pol kila v ruksaku a tak nevidim problem s troma kilami ako sa tu z toho problem robi :D na svadbu uplne v pohode sklo, podla fotiek vyzera ze aj velmi rychlo ostri...fajna masinka gratulujem ku kupe, ale na tvojom mieste by som ho urcite prestriekal, aj ked imidz je nanic, takto ti ho aspon nikto neukradne :)
nejak mi unika logika toho ´noveho´ laku, ked si aj tak potom na objektiv natahujes dajaku handru zo spodarov ... ako sam pises ... ci?
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-08-03 18:50:43
ty uz tusim 5ty krat reagujes na moj potah na objektiv..mas s tym nejaky problem alebo co? ano zasadne nejdem von bez potahu zo spodarov a ano objektiv som nastriekal aby ked ho mam doma bol pekny ako novy...ci ty mas rad otrieskane veci opadany lak? sak ja si hadam urobim po svojom nie? neviem preco to musim este tuto na fotoservri niekomu vysvetlovat preco natahujem spodare na novo nastriekany objektiv..ach jaj
 
clovek
2010-08-03 20:13:43
super cena, super sklo a super demonstracia super skla
 
jake
2010-08-03 20:35:09
príspevok od: tomatito
a inak ocenujem takyto clanok aj s ukazkovymi fotkami, najtazsie sa na internete hladaju original fotky z takychto skiel..
suhlas, malokto foti s takymito sklami. clanok je dobry, ... moje najoblubenejsie sklo je nikor 200/2 - prepokladam, ze s canonom su to najlepsie skla co kto kedy vyrobil - jedina nevyhoda, dost bolia ruky po hodine fotenia
 
Marcel Rebro
2010-08-03 21:01:06
príspevok od: tomatito
ty uz tusim 5ty krat reagujes na moj potah na objektiv..mas s tym nejaky problem alebo co? ano zasadne nejdem von bez potahu zo spodarov a ano objektiv som nastriekal aby ked ho mam doma bol pekny ako novy...ci ty mas rad otrieskane veci opadany lak? sak ja si hadam urobim po svojom nie? neviem preco to musim este tuto na fotoservri niekomu vysvetlovat preco natahujem spodare na novo nastriekany objektiv..ach jaj
Ach jaj. Básnická hyperbolizácia Ti je asi blízka. Na tému ´objektívy´ sa ´bavíme´ tretí krát. Prvý krát to bolo v júli 2010. Na to sa asi nepamätáš. Ja však okrem mnojích iných nerestí trpím jednou spoločensky naozaj neakceptovateľnou. Volá sa že ´sk*rvene dobrá pamäť´.

Druhý krát to bolo v kontexte tvojho hovienkového príbehu. Ale to Ti nejak unikla / nedošla pointa a skočili sme pri objektíve a spoďároch. Nevadí, zvykol som si, že nie vždy a nie každý ma pochopí na tretí krát.

Ale aby si nemal pocit, že odpovedám v narážkach a dvojzmysloch : áno, je mi úplne v kozách vonkajšia forma spotrebných a úžitkových predmetov a vecí -objektívov, áut, zbraní, počítačov, mikrovlniek a kávovarov ...

Pre mňa je dôležité, že fungujú a nemám potrebu si ich doma obzerať a vytešovať sa nad nimi. Výnimkou sú samozrejme predmety (aj) z vyššie spomínaných kategórií, patriace do kategórie ´zberateľských´. Hlavne tie mikrovlnky ...

A áno : nepolemizujem o tom, že si kľudne môžeš nastriekať objektív trebárs na ružovo a potom si naň natiahnuť spoďáre. Ale divné mi to byť môže, či?
 
Marcel Rebro
2010-08-03 21:02:23
ERRATA (pre Tomáša) : v júli 2009 ... konkrétne 7.7.2009
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-08-03 21:11:00
ako som uz minule pisal,,nebavi ma komunikacia s tebou..pamet sluzi aj mne velmi dobre, vidim ze sam nevies zistit kedy zvelicujem aby som zdoraznil podstatu...ani ja nemam doma potrebu si objektiv obzerat, ale ked pracujem vo firme kde mi namiesaju kvalitnu farbu odtienu aky chcem, tak preco to nevyuzit, ze...ked raz konecne napises aj nieco co bude aspon trocha vtipne, alebo normalne priatelsky mierene, mozno zmenim moj postoj k tebe, ale svoj postoj v podstate menit nepotrebujem takze ostan ´suchy´ a extra ´vtipny´ ako si bol doteraz, niekomu to vyhovuje...mne nie..hoj
 
Marcel Rebro
2010-08-03 21:41:20
príspevok od: tomatito
ako som uz minule pisal,,nebavi ma komunikacia s tebou..pamet sluzi aj mne velmi dobre, vidim ze sam nevies zistit kedy zvelicujem aby som zdoraznil podstatu...ani ja nemam doma potrebu si objektiv obzerat, ale ked pracujem vo firme kde mi namiesaju kvalitnu farbu odtienu aky chcem, tak preco to nevyuzit, ze...ked raz konecne napises aj nieco co bude aspon trocha vtipne, alebo normalne priatelsky mierene, mozno zmenim moj postoj k tebe, ale svoj postoj v podstate menit nepotrebujem takze ostan ´suchy´ a extra ´vtipny´ ako si bol doteraz, niekomu to vyhovuje...mne nie..hoj
Tomáš, problém v našej (ne)komunikácii bude zjavne v rozdielnosti našich pováh.
Ja som sebavedomý a drzý a netajím sa tým.

Ty si skromný a priateľský a rád to pripomínaš ....
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-08-03 21:51:31
´Ty si skromný a priateľský a rád to pripomínaš´

V kazdej sprave musis nieco ´zadriet´ to by si nebol ty...ok koncim ..toto vlakno je o super skle a myslim si ze tu riesime nepodstatnosti ktore sa toho skla netykaju
 
rbr69
2010-08-04 00:46:06
podla komentov co na ephoto citavam, si kludne vzhladom na svoju sebavedomost este pridaj zopar tych ´luxusnych´ ludskych vlastnosti :(
 
drummer54
2010-08-13 08:09:10
príspevok od: FilipMino
ma pobavilo to s tým press preukazom, ale pustia už aj s menšími, ako je tento:)).....ináč robí to fasacke fotky.
ale nemotat sa okolo americkej ambasady, mna tam fizlici zkmasli a to som mal podstatne mensi objektiv 100/2,8, a ked som sa ich pytal, preco ma zkmasli, tak mi povedali, ze mam pridlhy objektiv
 
FilipMino
2010-08-13 18:36:48
príspevok od: drummer54
ale nemotat sa okolo americkej ambasady, mna tam fizlici zkmasli a to som mal podstatne mensi objektiv 100/2,8, a ked som sa ich pytal, preco ma zkmasli, tak mi povedali, ze mam pridlhy objektiv
ochranka nemá čo robiť, tak buzerujú fotografov, že majú veľký objektív..
 
rezen
2010-08-14 10:25:58
príspevok od: Palso
Ford Mustang Shelby GT550 medzi objektívmi...
nepochybne!
 
tomatito
ocenenie redakciou 2010-08-14 15:17:17
príspevok od: drummer54
ale nemotat sa okolo americkej ambasady, mna tam fizlici zkmasli a to som mal podstatne mensi objektiv 100/2,8, a ked som sa ich pytal, preco ma zkmasli, tak mi povedali, ze mam pridlhy objektiv
ja som mal pri londynskom oku 300mm f4 L od canona a tiez nas s kamosom zastavili policajti a spisovali nejake lajstra..ze vraj potrebuju vediet o vsetkych profi fotografoch keby daco :D som nechapal...v tom papiery mam doslovne napisane toto

´male was seen using a proffesional camera taking picturesof london eye and houses of parlament´

nadarmo som mu vysvetloval ze to su posledne veci ktore ma zaujimaju na fotenie a ze fotim lietajuce cajky :D su to ftipalci ti polisi..
 
maTTo_corp
2010-08-15 13:57:17
príspevok od: tomatito
ja som mal pri londynskom oku 300mm f4 L od canona a tiez nas s kamosom zastavili policajti a spisovali nejake lajstra..ze vraj potrebuju vediet o vsetkych profi fotografoch keby daco :D som nechapal...v tom papiery mam doslovne napisane toto

´male was seen using a proffesional camera taking picturesof london eye and houses of parlament´

nadarmo som mu vysvetloval ze to su posledne veci ktore ma zaujimaju na fotenie a ze fotim lietajuce cajky :D su to ftipalci ti polisi..
a fotky si mu neukázal? to potom netreba veľa vysvetľovať..
 
drummer54
2010-09-10 11:01:55
nechapem naco to tym policajtom je - informacie o fotografoch, ale ako myslia, my sa nedame a zalozime ofenzivu fotografi proti policajtom :)
 
rezen
2010-11-16 08:17:17
ty môj boh, to sú fotky... parádička..... za cenu vlastniť sa oplatí aj ženu predať =)) no tak som rád, že sa ocitla takáto ´recenzia´ je super,fotky krásne.... no mám po prečítaní zážitok, a ďaľší sen =))
 
lucasg
2011-01-08 21:54:09
videl som ta s tým sklom na gran prix tyrnavia, riadne veľké sklo inak super fotky odtiaľ aj všetky ostatné
 
The_Apple
2011-01-09 05:19:46
Vynikajuci clanok, pobavil! A krasne fotky.
 
sherpa
2014-05-30 17:05:58
1 na predaj vedla http://www.paladix.cz/bazar/index.php?adid=270966
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia