Hore

Nikkor Ais 80-200 F4

Nie vždy platí, že staré železo patrí do šrotu. Často je kvalitnejšie ako nové.

Spoločnosť Nikon sa až v poslednej dobe začala orientovať na kvalitné zoom objektívy v strednej cenovej kategórii s konštantnou svetelnosťou F4. Jej prvým moderným objektívom s touto konštantnou svetelnosťou je vynikajúci Nikkor AF-S 16-35 F4 VR, ktorý sme prednedávnom otestovali v redakcii.

To, čo najväčší rival Canon produkuje už niekoľko rokov a modernými a ľahšími objektívmi zožína úspech u pokročilých fotografov aj poloprofesionálov, začal Nikon realizovať až teraz.

Zástupcovia značky sa nechali počuť, že v blízkom období môžeme počítať s ďalšími podobnými objektívmi v iných ohniskových vzdialenostiach. Dúfame teda, že sa objavia moderné objektívy štandardného rozsahu 24-85mm (105mm) a teleobjektív reportážneho rozsahu 70-200mm. No a aký zmysel majú objektívy s konštantnou svetelnosťou F4?

Dôvodov, aby sa stali populárnymi, je niekoľko:

  • Menšia svetelnosť dovoľuje menšiu konštrukciu a váhu objektívu.
  • Menšie náklady na filtre - filtrová obruba je menšia.
  • Vysoká kvalita aj pri úplne odclonenom objektíve je porovnateľná a niekedy aj lepšia ako u profesionálnych zoomov so svetelnosťou F2,8.
  • Nižšia cena v porovnaní z objektívmi s konštantnou svetelnosťou F2,8.


Nikkor 80-200 F4 Ais na Nikone D3.

Tieto dôvody nie sú nové a ani myšlienka na kvalitné zoom objektívy so svetelnosťou F4 nie je nová. Nikon už od roku 1981 vyrábal jeden z najlepších teleobjektívov svojho desaťročia. Je to objektív Nikkor Ais 80-200 F4. Bol populárny už vo svojom období a úspešne ho môžete používať aj dnes. Ak chcete mať v brašni pri potulkách prírodou menší a ľahší objektív s kvalitou profi zoomu, môžete siahnuť práve po takomto bazárovom objektíve. Nestojí veľa, jeho veľkosť oproti 80(70)-200mm F2,8 je takmer polovičná a podobne je na tom aj jeho váha.


Porovnanie veľkosti s novým Nikkorom AF 70-200 F2.8 G VRII. Dĺžka 154 mm verzus 209 mm, váha 810 g verzus 1540 g. Filtrový závit 62 mm verzus 77 mm.


Porovnanie s moderným štandardným profesionálnym zoomom Nikkor 24-70 F2.8 G.

Samozrejme, práca s manuálnym objektívom je iná, ako s objektívom s automatickým zaostrovaním. Najprv „nazoomovať" a potom zaostriť. Dizajn tohto objektívu je však jednoprstencový. Jedným prstencom sa aj zoomuje (ťahom) aj ostrí (otáčaním). Na prvý pohľad sa to môže zdať ťažké či nemotorné, na druhý však akcie jedným prstencom už neofrflete a po čase si na tento spôsob zvyknete tak, že to pre vás bude prirodzené a zoomovanie a manuálne ostrenie dvoma prstencami budete pokladať za otravné. :)


Nikkor 80-200 F4 Ais na Nikone D700.

Kompatibilita

Nikkor 80-200 F4 Ais je komfortne kompatibilný so zrkadlovkami, ktoré majú unášač clony. Potom môže fotoaparát zatiahnuť clonu na hodnotu, ktorú ste na objektíve nastavili a môžete pracovať s odcloneným objektívom - máte dobrý výhľad cez hľadáčik. Tieto modely sú D300 (D200) a vyššie. V súčasnosti to znamená celý stovkový rad (D200, D300, D300s, D700) a trojkový rad (D3, D3s, D3x). S týmito fotoaparátmi môžete dokonca používať aj matrixové meranie expozície a môžete do fotoaparátu dostať údaje o clone a čase závierky. Stačí, ak si v menu zaregistrujete objektív ako NON CPU, kde zadáte údaje o ohniskovej vzdialenosti objektívu a maximálnej clone (svetelnosti). Do tohto menu však môžete zadať iba jednu ohniskovú vzdialenosť. Fotoaparát objektív rozpozná a pridelí mu ohnisko a do exifu uvedie správnu clonu a rýchlosť závierky a tiež uvedenú ohniskovú vzdialenosť. Ak chcete pokryť viaceré ohniská, musíte objektív registrovať viackrát a potom manuálne zvoliť to nastavenie, podľa ktorého ohniska momentálne fotografujete. Zvolenie NON CPU registra sa dá navoliť aj na voliteľné tlačidlo FN. S týmito fotoaparátmi môžete pracovať v priorite clony a v manuálnom režime. Jediné, čo vám môže v tomto prípade chýbať, je automatické ostrenie a automatické nastavenie ohniska podľa aktuálnej polohy zoomu. Ak sa však neponáhľate a nefotíte akciu, po krátkej dobe používania si na manuálne ostrenie zvyknete. Navyše vám tieto fotoaparáty v hľadáčiku zobrazujú šípku, do ktorej strany máte pootočiť prstencom, aby ste dosiahli zaostrenie. Pri dosiahnutí zaostrenia sa rozsvieti kontrolka potvrdenia. Ostriť môžete až do minimálnej vzdialenosti 1,2m, čo je o 20-30cm bližšie ako najnovšie profi zoomy 70-200 F2,8!


Zoomový a ostriaci prstenec má hladký chod, ale drží svoje postavenie aj pri prevrátení nahor.

S ďalšími fotoaparátmi desiatkového a tisíckového radu tento objektív možno používať iba v manuálnom režime a bez merania expozície. Medzi tieto fotoaparáty patria modely Nikon D3000, D5000, D60, D40, D40x, D90, D80, D70s... Vzhľadom na to, že fotoaparáty nemajú unášač clony, pri nastavení požadovanej clony sa táto pravdepodobne (neodskúšané) zatiahne do pracovnej polohy. Fotograf teda nemá jasný výhľad cez hľadáčik a aparát nedokáže merať - nemá údaje o clone. Jediný spôsob fotografovania je teda v manuálnom režime s odhadom expozície podľa výsledkov na displeji alebo pomocou externého expozimetra.

Z uvedeného vyplýva, že rozumné použitie tohto objektívu je iba v kombinácii s vyššími prístrojmi stovkového a trojkového radu Nikonov. Ja si tento objektív k veľkej spokojnosti užívam už niekoľko mesiacov pri prechádzkach v prírode aj v meste a všade tam, kde nepotrebujem rýchly AF a svetelnosť F2,8.


Clonový prstenec pre manuálnu voľbu clony.

Kvalita spracovania

Jedným slovom výborná. Lepšia, ako čokoľvek vyrábané v súčasnosti, porovnateľná s  XXX€ objektívmi. Mäkký a plynulý chod zoomu i ostrenia, celokovové telo a veľmi kvalitné pogumovanie prstencov (clonový a zoom + zaostrovací). Guma je síce trošku tvrdšia ako u súčasných objektívov, ale dôsledkom toho sa na nej neuchytáva prach a je stále pekná lesklá čierna.

Obrazová kvalita

Ostrosť a kresba

Fotografie, ktoré pomocou tohto objektívu vyhotovíte, vás určite prekvapia. Obraz je ostrý od okraja po okraj a to aj na full frame zrkadlovke. Nebadateľný pokles ostrosti postrehnete v posledných milimetroch okraja obrazového poľa na FF pri clone F4. Na APSC môžete hľadať malinký pokles kvality aj mikroskopom, nenájdete ho. Na D300, D300s pritom bude ohnisko objektívu atraktívnych 120-300mm, F4! Jednoducho čo sa týka ostrosti a zobrazenia detailov (kresby) je tento objektív o jednu až dve triedy vyššie ako akýkoľvek súčasný moderný telezoom na bajonet Nikon v cenovej kategórii do 1500€. Naozaj ho predčí snáď len nová 70-200 F2,8 VRII.


Nikon D3 + Nikkor 80-200, F4, čas 1/1250s, f4, ISO 200, perfektná ostrosť a kresba pri plne otvorenej clone.

Bokeh

Už dávnejšie som si všimol, že pridávaním moderných optických členov, ktoré vylepšujú kresbu a odolnosť objektívu v protisvetle, dochádza u nových objektívov k zhoršeniu kvality bokehu. Často klasické filmové objektívy dosahujú krajší a mäkší bokeh ako nové objektívy s modernou optickou sústavou. Samozrejme, tie staršie sú spravidla menej ostré.

Čo je na 80-200 F4 Ais naozaj výnimočné, je to, že napriek maximálnej svetelnosti F4 ponúka krásne, hladké a nerušivé podanie rozostrených častí v obraze. A túto charakteristiku si objektív zachováva aj pri fotografovaní na stredné clony F5,6 a F8. Opäť vynikajúci výkon.


F5.6, 1/1250s, ISO 500. Príjemný bokeh s dokonale rozostreným pozadím, rozptylový krúžok v tvare 9-uholníka sa pri úplne otvorenej clone javí ako kruh.

Kontrast a farby

Kontrast je výborný a farby veľmi živé s neutrálnym až teplým podaním. V protisvetle sa objektív správa výborne s malým poklesom kontrastu v bočnom plošnom protisvetle. Toto je výkon porovnateľný s lepšími modernými objektívmi. V správaní sa v protisvetle ho porazia iba niekoľkonásobne drahšie a novšie objektívy.


Nikon D3 + 80-200 F4, 1/800 s., F5.6, ISO 200.

Záver

Skúsený fotograf si je vedomý, aký nástroj naozaj potrebuje a aký nie. Ak potrebujem chodiť s batohom na pleciach alebo s brašnou na pleci celý deň, ktorý si chcem užiť, nenatlačím si do batohu všetky najväčšie a najťažšie objektívy, aké mám. Naopak, zhodnotím, ktorý objektív mi reálne poslúži, podá výsledky, s ktorými som spokojný a nezaťaží ma tak, aby som bol znechutený a nevládal ani fotografovať. Nikkor 80-200 F4 Ais podáva výsledky, s ktorými bude spokojný aj najnáročnejší užívateľ. Obraz z neho nie je možné nazvať inak ako profesionálny a omnoho lepší ako napríklad obraz zoomu 70-300 VR. Samozrejme, tento objektív automaticky nezaostruje a nemá ani stabilizátor obrazu. Nie je teda určený pre fotografov uprednostňujúcich AUTOVŠETKO alebo pre tých, ktorí potrebujú fotografovať rýchle akcie. Je však ideálnym spoločníkom na prechádzky v krajine, meste. Príroda, architektúra, zátišie ale aj dokument, kde sa nevyžaduje rýchla akcia. Je dobrým spoločníkom pre náročného fotografa vyžadujúceho maximálnu kvalitu obrazu pri nízkej hmotnosti v brašni či batohu. Objektív je celokovový s kvalitnou gumou na zaostrovacom prstenci, ktorá stále vyzerá lepšie, ako guma na moderných aj profesionálnych objektívoch. Ak ešte máte aj manuálne telo na film, objektív je vďaka svojmu ovládaniu najlepšou voľbou. Veľmi rád ním fotografujem v kombinácii s Nikon FA.

Ak natrafíte v bazári na tento objektív, stretnete sa s rôznymi cenovými ponukami. Prijateľná cena za tento klasický skvost sa pohybuje okolo 300€, vo výbornom stave okolo 400€. Niekedy ale môžete natrafiť aj na lepšie cenové ponuky. Pozor, nezamieňajte si tento objektív s Nikkorom 80-200 F4,5 alebo inými svetelnosťami ale ani s objektívmi iných značiek, ktoré tieto objektívy vyrábali v rovnakom rozsahu a svetelnosti. Aj keď ani iné alternatívy nie sú zlé, kvality tohto objektívu nedosiahnu.

Technické špecifikácie

Počet optických členov

13 členov v 9 skupinách

Počet lamiel clony

9

Min. zaostrovacia vzdialenosť

1,2m (mierka zobrazenia cca. 1:4,5/ max. zoom)

Filtrový závit

62mm, pri zoome sa obruba nevysúva a nerotuje, rotuje a vysúva sa pri zaostrovaní

Rozmery

154cm (162mm pri zaostrení na min. vzdialenosť) x 73mm

Váha

810g

Stavba tela

Kov + kvalitná guma, push-pull zoom dizajn


Nikkor 80-200, F4 Ais na minimálnom zoome 80 mm.


Nikkor 80-200 F4 Ais na maximálnom zoome 200 mm.


Bezkonkurenčná kresba na F5,6. 

Galéria

min. zoom 80mm F4 max. zoom 200mm F4


F5,6


úplne odclonený objektív, F4

Úplne odclonený objektív, 200mm F4.

Minimálny, takmer nebadateľný rozdiel v ostrosti a detailoch pri clone F4 a F8, ISO800.

Nikon FA + Nikkor 80-200 F4 Ais, Kodak Tmax 400.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
lu_boss
2010-06-04 10:27:26
... ja by som len vseobecne dodal, ze kvalitne stare objektivy vedia velmi prijemne prekvapit :-)
 
AnnoMally13
2010-06-04 10:53:59
dik za clanok..ja pouzivam stare 70-210/4-5.6D a 35-70/2.8. A mozem len chvalit..super skla za zlomok ceny.
 
jake
2010-06-04 11:04:03
suhlas, je to paradicka - uz aby bol taky 70-200/4 na svete
 
KarateTiger7
2010-06-04 12:12:59
Julo nam to zas natrel, perfektne napisane.
 
martinkaluza
2010-06-04 12:25:31
Super clanok. Suhlasim s tym ze vela ludi chce mat vsetko auto. Mam tiez par MANUAL FOCUS lens a na mojej 30D ostrit nie je ziadna standa (hladacik je maly). Po tom com som kupil 5D mkII tak je manualne ostrenie uplna lahoda :)
 
maciakba
2010-06-04 12:40:11
tiez som raz fotil so starym objektivom Nikkor 35-70mm f/2.8D AF (ktoru uz sice ma AF) a paradna kresba z neho aj na 2.8 liezla labuzo s nim fotit
 
autocord
2010-06-04 13:54:29
pekne to maluje veru :)
 
juraj-jakubik
2010-06-04 15:38:09
Namaškrtil si ma Julo. Idem už aj gúglovať kde sa dá zohnať. Ja autofocus nepoužívam skoro vôbec, na krajinu je aj tak na nič. Mal som 70-200 F2.8 zoom objektív a predal som ho. Na dlhším ohniskách fotografujem veľmi málo a preto nosiť ťažký objektív je luxus. Ale toto tuto....hmmmm mňam.
 
gloryman
2010-06-04 15:41:41
ja mam CANON 30D a PENTACON 200mm f/4 zaseknuty na f/4....stal ma 30 euro a jeho kvalita obrazu je DOKONALA takmer !!!
 
titinius
2010-06-04 15:48:09
je lepsi ako Canon 70-200 f2,8 (na f4) IS II USM ? dikes
 
psykora2
2010-06-04 15:48:11
dobra recenzia, tiez pomaly zistujem ze tie niektore starsie nikon skla su super a da sa k nim dostat navyse za rozumne ceny:)
 
julo kotus
2010-06-04 16:08:25
príspevok od: titinius
je lepsi ako Canon 70-200 f2,8 (na f4) IS II USM ? dikes
Fúha, ťažko povedať, rozdiely budú minimálne. Opäť skôr asi vo váhe a rozmeroch ako v obrazovej kvalite. Predpokladám však, že predsa len pod mikroskopickým skúmaním by mal zvíťaziť o tridsať rokov novší objektív. Porovnávať nebudem, to nechám na počítačov pixelov. :)
 
titinius
2010-06-04 18:45:46
príspevok od: julo kotus
Fúha, ťažko povedať, rozdiely budú minimálne. Opäť skôr asi vo váhe a rozmeroch ako v obrazovej kvalite. Predpokladám však, že predsa len pod mikroskopickým skúmaním by mal zvíťaziť o tridsať rokov novší objektív. Porovnávať nebudem, to nechám na počítačov pixelov. :)
Dik za odpoved;)
ale doraz: však 70-200 mkII vyšlo len nedávno na trh, či myslíš to tak že pôvodný je 30 rokov starý?:)
 
Granko
2010-06-04 19:19:53
Michal a vieš, na čo si sa vôbec pýtal?
či je horeuvedený Nikkor Ais 80-200 F4 optický lepší ako 70-200 mkII na clone f4...tento Nikkor je z roku 1981, čiže je o 30 rokov starší ako tvoj spomínaný Canon-tá nová verzia...nikto nespomínal Canon 70-200/2,8 IS USM...vsjo jasno?
 
maTTo_corp
2010-06-04 19:53:35
príspevok od: Granko
Michal a vieš, na čo si sa vôbec pýtal?
či je horeuvedený Nikkor Ais 80-200 F4 optický lepší ako 70-200 mkII na clone f4...tento Nikkor je z roku 1981, čiže je o 30 rokov starší ako tvoj spomínaný Canon-tá nová verzia...nikto nespomínal Canon 70-200/2,8 IS USM...vsjo jasno?
:))...radšej nechám reakcie na teba, aj tentokrát mi to vyšlo, napísal si to oveľa krajšie ako by som to ja napísal :)...ale v poslednej dobe chcípám z jeho otázok :))))...
 
maraou
2010-06-04 19:54:43
Dobry clanek, jenom bych podotkl, ze ve stejne kategorii meli prakticky vsichni vyrobci super skla ( napr. 70-210/4... slavny beercan od minolty, nebo obdobne sklo od Pentaxu) Nechapu, proc s tim skoro vsichni sekli. Vzdyt treba 70-200/4 L od Canonu je hotovy bestseller.
 
Granko
2010-06-04 20:00:55
príspevok od: maTTo_corp
:))...radšej nechám reakcie na teba, aj tentokrát mi to vyšlo, napísal si to oveľa krajšie ako by som to ja napísal :)...ale v poslednej dobe chcípám z jeho otázok :))))...
diplomacia je moje druhé ja ;o)
veľa ľudí si tým prešlo a časom pochopili, ako a čo sa pýtali atď...
raz niekto napísal - šoková terapia je krutá, ale bohovsky zaberá :o)
 
maTTo_corp
2010-06-04 20:03:40
príspevok od: maraou
Dobry clanek, jenom bych podotkl, ze ve stejne kategorii meli prakticky vsichni vyrobci super skla ( napr. 70-210/4... slavny beercan od minolty, nebo obdobne sklo od Pentaxu) Nechapu, proc s tim skoro vsichni sekli. Vzdyt treba 70-200/4 L od Canonu je hotovy bestseller.
bestseller to hej, ale potom koľko ľudí má dilemu že ktorý kúpiť ;))))))
 
maTTo_corp
2010-06-04 20:04:25
príspevok od: Granko
diplomacia je moje druhé ja ;o)
veľa ľudí si tým prešlo a časom pochopili, ako a čo sa pýtali atď...
raz niekto napísal - šoková terapia je krutá, ale bohovsky zaberá :o)
...asi hej...ja už budem dobrý, sľubujem O;))))
 
Granko
2010-06-04 20:10:06
príspevok od: maTTo_corp
...asi hej...ja už budem dobrý, sľubujem O;))))
to povedz priateľke, keď sa bude sťažovať na nekvalitu výstupu tvojho snímača ;o)))
 
maTTo_corp
2010-06-04 20:12:45
príspevok od: Granko
to povedz priateľke, keď sa bude sťažovať na nekvalitu výstupu tvojho snímača ;o)))
:D:D:D taak na to sa dúfam ešte dlhú dobu sťažovať nebude :D...
 
Granko
2010-06-04 20:17:05
príspevok od: maTTo_corp
:D:D:D taak na to sa dúfam ešte dlhú dobu sťažovať nebude :D...
nečítal som zápisnicu (po novom report), tak ťažko posúdiť objektivitu tvojho tvrde(ho)nia :o))) nechajme to, už to je mimo oné...tému ;o) idem radšej domov...
 
maraou
2010-06-04 20:34:44
príspevok od: maTTo_corp
bestseller to hej, ale potom koľko ľudí má dilemu že ktorý kúpiť ;))))))
hehe... nj... to je fakt problem :)
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2010-06-04 21:09:37
príspevok od: maraou
Dobry clanek, jenom bych podotkl, ze ve stejne kategorii meli prakticky vsichni vyrobci super skla ( napr. 70-210/4... slavny beercan od minolty, nebo obdobne sklo od Pentaxu) Nechapu, proc s tim skoro vsichni sekli. Vzdyt treba 70-200/4 L od Canonu je hotovy bestseller.
naco by robili (nielen v nikone) strednú triedu, ked profi sklo mozu predat s neporovnatelne väčším ziskom ako amaterske? proste ked nemás na výber musíš kúpiť dnes napr len to 70-200mm VR II a mozes zacat robit normálne fotky. Navyse Nikon nastartoval brutálne predaje len pár rokov dozadu a mal iný sposob marketingu ako Canon.. Ano je tu 70-300 VR ale to je taka plastová prach nasávacia záležitosť, ktorá kreslí, ale ktovie koľko vydrží, Však ked Nikoni urobia 70-200 F4 VR krajinári po tom skočia aj keby ju dávali za 1800 - 2000 Eur:D
 
8martin5
2010-06-04 22:04:41
príspevok od: maraou
hehe... nj... to je fakt problem :)
aky problem, ak mi ho niekto ponukne za 250,- v dobrom stave, ziadnu dilemu riesit nebudem. Lebo ziadna neexistuje. Vlastnim {v clanku okrajovo spomenuty}70-300VRII, dal som zan, ako uplnu novinku 800,-.....Kde je dilema??? Je to dobry objektiv, ale radsej by som spravil to, co sa uz neda: usetril 550 a mal kvalitnejsi objektiv. Otazne je, kolko zachovalych kuskov je na {post}trhu.... Vseobecne je nakup drahych novych skiel zalezistost, ktora by si zasluzila osobitny clanok, je to diskutabilne. Neviem, kto ho bude pisat, kedze na pravom banneri na nas vyskakuje ephotoshop, ponukajuci skvele amaterske skla za necelych 900,- {ano, tu je badatelna a zamerna ironia}. Snad ma nevykazu z ephota..:{{
 
noik
ocenenie redakciou 2010-06-05 10:19:08
Ja som si minuly tyzden v jednom super bazare kupil objektiv HANIMEX, pevne sklo 135mm, f2.8 Nikon fit, za 20 libier... cca 23 eur. Este stale sa vytesujem. Prevedenie toho skla je skutocne vyborne. Tu je par fotiek nan:
http://www.yaribeno.estranky.cz/fotoalbum/nezarazene/hanimex-na-nikon

Julo, vdaka za tip...po tom nikkore 80-200 sa budem tiez zhanat :)
 
kralik_j
2010-06-05 13:07:50
na mna je toto sklo velmi aberujuce a z bokehu a kresby sa mi dych netaji, ale kompaktnost a cena predsa len mozno oslovi inu skupinu zaujemcov, som zvedavy na 70-200 f4
 
titinius
2010-06-05 14:00:52
jaaaj :D ja so to pochopil tak ze to je ako novinka :) ospravedlnujem sa :D:D
 
lu_boss
2010-06-05 16:27:26
príspevok od: Jozef Peniak
naco by robili (nielen v nikone) strednú triedu, ked profi sklo mozu predat s neporovnatelne väčším ziskom ako amaterske? proste ked nemás na výber musíš kúpiť dnes napr len to 70-200mm VR II a mozes zacat robit normálne fotky. Navyse Nikon nastartoval brutálne predaje len pár rokov dozadu a mal iný sposob marketingu ako Canon.. Ano je tu 70-300 VR ale to je taka plastová prach nasávacia záležitosť, ktorá kreslí, ale ktovie koľko vydrží, Však ked Nikoni urobia 70-200 F4 VR krajinári po tom skočia aj keby ju dávali za 1800 - 2000 Eur:D
Firme moze byt v zasade jedno ci preda 10 ks so ziskom 100 alebo 100 ks so ziskom 10... Ta stredna trieda bude podla mna vyznamna a v Nikone to vedia. Neviem ake su marze, ale faktom zostava ze najviac sa predava kompaktov, napriklad Nikon COOLPIX S220 si udajne kupilo 740 000 ludi (pise Neff na svojej stranke a jemu sa da verit).

Mne osobne
 
lu_boss
2010-06-05 16:27:53
Mne osobne - to tam uz nema byt :-)
 
duroslav
2010-06-05 19:02:34
Prečo myslíš, že sa mu dá veriť. On z času na čas na digineffe tak zaperlí že až.
Ale má to dobre vymyslené, že k článkom tam nie je diskusia :-)
 
lu_boss
2010-06-06 13:15:40
... je to prevzata sprava spotrebitelskeho prieskumu GfK.
Priamo k clankom debata nie je, to je fakt, hoci je otazka, ci to nie je ´perlenim´ prispievatelov :-)
Obcas sa pobavim, to je fakt, ale ze by som na tej stranke cital vyslovene bludy, sa mi nezda.
 
alex.g
2010-06-10 08:56:20
To ano, viem len potvrdit. Zacinam s MF, zatial testujem - http://www.flickr.com/photos/alexguzun/sets/72157613160167841/
135/3.5Q z roku 69 je uzasna, podla mna ale musim ju pustit, tak ako aj 105/2.5K :(
 
Don Martinello
2010-06-10 15:19:57
Chvalim clanky tohoto zamerania :). Dobra praca Julo.

Sam pouzivam niekolko MF AIS skiel, na kt. nedam dopustit...
 
kucc
2010-09-18 20:14:18
Chcem sa spýtať na porovnanie objektívov Nikon 70-210/4-5,6 a Nikon 80-200/4 Ais
Inak pekný článok
 
julo kotus
2010-09-23 10:43:51
Osobne som neporovnával, ale existujú nejaké fóra, kde viacerí vyjadrili, že F4 verzia je ostrejšia a je samozrejme aj svetelnejšia.
 
Marcel Rebro
2010-09-23 12:02:39
Ak myslis 70-210/4-5.6 AFD, tak je to velmi dobry kusok sklicka za velmi rozumne peniaze. Podla mna ostri rovnako rychlo ako 70-200VR (jednotka). Kvalitu kresby som (voci 80-200/4) neprovnaval, ale ako Julo pisal, pisu ;-) ze je ostrejsi.

Ak myslis 70-210/4-5.6 AI-S, tak je to neporovnatelne horsi objektiv ...
 
kucc
2010-09-23 15:13:41
Ďakujem za odpovede. Myslel som objektív Nikkor 70-210/4-5,6 AFD.
Podľa diskusií je trošku horší ako 80-200/4 Ais, hlavne pri otvorenej clone.
Často som sa stretol s objektívom Nikkor 70-210/4-5,6 AF, teda bez D. Čo poviete na tento?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-09-23 15:21:56
A co takto radsej AF 70-300/4-5,6ED? Je to predchodca dnesnej VR a opticky je velmi dobry. V bazaroch sa da kupit za slusnu sumu.
 
Marcel Rebro
2010-09-23 15:36:00
D znamena ´Distance´. Objektiv povie fotaku vzdialenost zaostreneho objektu. Ma to vyznam hlavne ked blyskas. Inak ani prilis nie ...

Inac asi naozaj lepsia volba bude ta 70-300 (ED alebo aj G), ako Karol pise
 
Marcel Rebro
2010-09-23 15:39:22
príspevok od: Karol Srnec
A co takto radsej AF 70-300/4-5,6ED? Je to predchodca dnesnej VR a opticky je velmi dobry. V bazaroch sa da kupit za slusnu sumu.
Nie ze by na tom zalezalo, ale nie je (priamy) predchodca VR verzie Gck? Teda ak neberieme do uvahy ze ED je predchodca G a teda aj VR ;-))
 
ivalko
2010-09-23 15:56:26
príspevok od: kucc
Ďakujem za odpovede. Myslel som objektív Nikkor 70-210/4-5,6 AFD.
Podľa diskusií je trošku horší ako 80-200/4 Ais, hlavne pri otvorenej clone.
Často som sa stretol s objektívom Nikkor 70-210/4-5,6 AF, teda bez D. Čo poviete na tento?
presne ten (Nikkor 70-210/4-5,6 AF) som kupil bazarovy za par korun z ciech. Pouzivam ho na D300, je to tiez tahacia konstrukcia, ale poctiva kvalita.
Opticky - do cca 170mm mozes fotit na plnu dieru a pohoda aj na 12mpix cipe. Dlhsie ohnisko odporucam clonit aspon na f/8 ak chces kvalitnejsie vysledky. Na D300 je AF v ramci moznosti objektivu ok, celu drahu preostruje samozrejme pomalsie, ale od cca 10m (osobne tele pouzivam na vacsie vzdialenosti, na closeup mam ine skla) je ostriaca draha uz hodne kratka a aj dynamicke deje su s nim fotitelne. A pasuje na neho slnecna clona z 85/1.8 :)
Podla mna ma vyborny pomer cena/vykon
 
Peetii
2011-02-28 23:11:30
Preco tu nikto nespomenul Nikkor AF 70-210 f4? Vela recenzii na internete nieje, ujo Ken ho vsak chvali . Tazko ho zohnat, ale je to podla testov(kt je iba ozaj par) dobry objektiv. Pocul, alebo vlastni ho niekto? Pre nas, kt nemame DSLR, kt meria s manualnymi sklami(D200+) je to velmi zaujimave... ci nie? Ak sa mylim, opravte ma.
 
dmedia
2011-02-28 23:40:19
70-210/4-5.6D AF mam tiez ako pozostatok analogu. Velmi sikovne, ostre a kontrastne sklo, kludne mozes na digi pouzivat, urcite budes spokojny, vyhoda, ze je aj AF, funguje v pohode na D200 a vyssie na A-cku spolahlivo aj meranie.
Osobne s dobrym vysledkom D80, D300, D700. Vzorky su z tohto skla+D80 a D300, samozrejme bez uprav, aj ked tazko nieco vidiet pri takom zmenseni....

80-200/4 tiez super sklo, ale mierna nevyhoda MF, aj ked vystup je excelent.

 
TomMa
2011-05-08 15:40:34
Máte prosím Vás niekto skúsenosti s týmto objektívom na D7000?
 
Misoo79
2011-07-05 10:44:49
príspevok od: TomMa
Máte prosím Vás niekto skúsenosti s týmto objektívom na D7000?
Ja mám f4,5 na D7000 a funguje to tak, ako je to v popise k Dxxx/Dx radám. Jediný problém je to, že D7000 má v porovnaní s D3 menší hľadáčik a tak je ostrenie trocha väčší problém.
 
Marcel Rebro
2011-07-05 17:42:32
príspevok od: TomMa
Máte prosím Vás niekto skúsenosti s týmto objektívom na D7000?
D7000 + 80-200/4. f4@200mm, 1/400s, ISO 400 ... na staticke objekty OK ...
 
Marcel Rebro
2011-07-05 17:45:05
príspevok od: Misoo79
Ja mám f4,5 na D7000 a funguje to tak, ako je to v popise k Dxxx/Dx radám. Jediný problém je to, že D7000 má v porovnaní s D3 menší hľadáčik a tak je ostrenie trocha väčší problém.
... co ma ostrenie na DSLR s kontrolou zaostrenia spolocne s velkostou hladacika? Ved vyberiem ostriaci bod, zamierim a krutim fokusom kym mi v hladaciku nesvieti bodka (zaostrene) ... a je mi vcelku jedno ci kukam do D3 alebo D60
 
JaVo_24
2011-09-13 18:42:03
Julo aký telekonvertor by si mi doporučil k tomuto objektívu ??
 
Marcel Rebro
2011-09-13 20:01:03
príspevok od: JaVo_24
Julo aký telekonvertor by si mi doporučil k tomuto objektívu ??
Z modernych (TC-E 14,17,20) ti nebude pasovat ani jeden - kolidoval by ti zadny clen objektivu s TC. Starsie Nikon resp. 3rd party nasadit nasadis ale aky bude vysledok?

Na AF sklach sa pre f4 odporuca max TC1.4x - koli svetlu pre AF. Na MF tento problem odpada, takze asi mozes vyskusat co len ches. Doma mam Nikon TC201, zajtra ho mozem vyskusat s 80-200/4 - ked budem mat vyhlad dalej ako na koniec pracovne
 
milos
2011-09-13 22:34:24
príspevok od: Marcel Rebro
Z modernych (TC-E 14,17,20) ti nebude pasovat ani jeden - kolidoval by ti zadny clen objektivu s TC. Starsie Nikon resp. 3rd party nasadit nasadis ale aky bude vysledok?

Na AF sklach sa pre f4 odporuca max TC1.4x - koli svetlu pre AF. Na MF tento problem odpada, takze asi mozes vyskusat co len ches. Doma mam Nikon TC201, zajtra ho mozem vyskusat s 80-200/4 - ked budem mat vyhlad dalej ako na koniec pracovne
Keď spomínaš 3rd party:
na Sigmu APO EX DG 2x ... 80-200/4 AIS nepasuje.Koliduje zadný člen.
Len neviem,či je moderný alebo nemoderný (TC).
70-200/2,8 AFS chodí a pasuje.Ale pasuje a chodí aj 135/2,8 AIS.Ale nepasuje už 135/3,5 Q.
Myslím,že tento TC si žiada min. 100mm a f2,8.
Len posúvam skúsenosť.
 
Marcel Rebro
2011-09-13 22:39:41
príspevok od: milos
Keď spomínaš 3rd party:
na Sigmu APO EX DG 2x ... 80-200/4 AIS nepasuje.Koliduje zadný člen.
Len neviem,či je moderný alebo nemoderný (TC).
70-200/2,8 AFS chodí a pasuje.Ale pasuje a chodí aj 135/2,8 AIS.Ale nepasuje už 135/3,5 Q.
Myslím,že tento TC si žiada min. 100mm a f2,8.
Len posúvam skúsenosť.
Ja mam este jeden manualny TC - "Omega MC 2X Auto Nik-AI" ... ten pasuje tiez na vsetko

Tiez teda len posuvam
 
milos
2011-09-13 22:49:06
príspevok od: Marcel Rebro
Ja mam este jeden manualny TC - "Omega MC 2X Auto Nik-AI" ... ten pasuje tiez na vsetko

Tiez teda len posuvam
Takže sme tu dvaja PUDr. ... Nebude nám smutno.
 
Marcel Rebro
2011-09-13 22:51:30
príspevok od: milos
Takže sme tu dvaja PUDr. ... Nebude nám smutno.
s PUDr-ami mam iste skusnosti

www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/199718/ked-konik-nezerie/

nuda s nimi isto nie je ...
 
milos
2011-09-13 23:20:41
príspevok od: Marcel Rebro
s PUDr-ami mam iste skusnosti

www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/199718/ked-konik-nezerie/

nuda s nimi isto nie je ...
Šak čo hovorím.



Ale tá Sigma nie je manuál,chodí aj 70-200/2,8 AFS v plnej funkčnosti a zároveň aj AIS ale len nad 100mm/2,8.
Ščúl budz múdry.
Máš skúsenosť?Ale život na tom nevisí...
 
JaVo_24
2011-09-14 00:41:11
príspevok od: Marcel Rebro
Z modernych (TC-E 14,17,20) ti nebude pasovat ani jeden - kolidoval by ti zadny clen objektivu s TC. Starsie Nikon resp. 3rd party nasadit nasadis ale aky bude vysledok?

Na AF sklach sa pre f4 odporuca max TC1.4x - koli svetlu pre AF. Na MF tento problem odpada, takze asi mozes vyskusat co len ches. Doma mam Nikon TC201, zajtra ho mozem vyskusat s 80-200/4 - ked budem mat vyhlad dalej ako na koniec pracovne
ok budem vďačný...zaves prosím výsledky k omrknutiu
 
tomiboy
2012-02-03 22:48:42
Dnes som kupil tento objektiv. Kresba a bokeh je fakt super, mam Nikon d7000 a meranie je v pohode, prave cakam na matnicu eye katz tak snad aj ostranie bude jednosuhsie. Mam ale otazku. Prstenec na mojom objektive sa uplne polahucky posuva (zoomuje), pri posune nekladie ziaden odpor a staci malicky naklon a hned sa posunie vpred alebo vzad. Nemal by nahodou ten prstenec drzat vosvojej polohio aj vtedy ked postavim objektiv vertikalne? Ak by nemal mat prstenec volu a samovolne by sa nemal posuvat, vie mi niekto poradit nejaky servis alebo opravovnu kde by sa na to vedeli pozriet? Idealne v BA.
 
wlad
2012-02-03 22:57:11
príspevok od: tomiboy
Dnes som kupil tento objektiv. Kresba a bokeh je fakt super, mam Nikon d7000 a meranie je v pohode, prave cakam na matnicu eye katz tak snad aj ostranie bude jednosuhsie. Mam ale otazku. Prstenec na mojom objektive sa uplne polahucky posuva (zoomuje), pri posune nekladie ziaden odpor a staci malicky naklon a hned sa posunie vpred alebo vzad. Nemal by nahodou ten prstenec drzat vosvojej polohio aj vtedy ked postavim objektiv vertikalne? Ak by nemal mat prstenec volu a samovolne by sa nemal posuvat, vie mi niekto poradit nejaky servis alebo opravovnu kde by sa na to vedeli pozriet? Idealne v BA.
ja si pockam na tuto tokinu 70-200 f4 s AF motorcekom aj VR

http://www.megapixel.co.il/english/archive/27275
 
tomiboy
2012-02-03 23:17:11
príspevok od: wlad
ja si pockam na tuto tokinu 70-200 f4 s AF motorcekom aj VR

http://www.megapixel.co.il/english/archive/27275
Vyzera to celkom pekne, pocakme, uvidime aka bude cena.
Ja som dal za tento objektiv NIkon 80-200 ais f4 100 eur, este som ochotny investovat 100 do opravy. Pri vacsej investicii aj napriek skvelym optickym vlastnostiam sa uz stane pre mňa ten objektív nezaujímavý a pújde z domu
 
wlad
2012-02-03 23:35:27
príspevok od: tomiboy
Vyzera to celkom pekne, pocakme, uvidime aka bude cena.
Ja som dal za tento objektiv NIkon 80-200 ais f4 100 eur, este som ochotny investovat 100 do opravy. Pri vacsej investicii aj napriek skvelym optickym vlastnostiam sa uz stane pre mňa ten objektív nezaujímavý a pújde z domu
tu cenu tej tokiny by som tipoval niekde medzi 800 a 1000 eur. A neprekvapilo by ma keby Nikonacka verzia bola drahsia ako Canonacka, kedze nebude mat ziadnu priamu konkurenciu.
 
razor329
2012-05-02 10:11:59
príspevok od: Marcel Rebro
Z modernych (TC-E 14,17,20) ti nebude pasovat ani jeden - kolidoval by ti zadny clen objektivu s TC. Starsie Nikon resp. 3rd party nasadit nasadis ale aky bude vysledok?

Na AF sklach sa pre f4 odporuca max TC1.4x - koli svetlu pre AF. Na MF tento problem odpada, takze asi mozes vyskusat co len ches. Doma mam Nikon TC201, zajtra ho mozem vyskusat s 80-200/4 - ked budem mat vyhlad dalej ako na koniec pracovne
Takže by fungoval bez problemov aj TC200?
 
Marcel Rebro
2012-05-02 10:24:39
príspevok od: razor329
Takže by fungoval bez problemov aj TC200?
TC200 nemam, takze neodskusam. Ale mal by ... snad existuje nieco ako tabulka kompatibility ... mozno treba len poguglit
 
mayq
2013-02-06 18:58:38
príspevok od: razor329
Takže by fungoval bez problemov aj TC200?
TC-200, TC-201 and TC-14A teleconverters. Nikon cautions there may be some vignetting with the TC-14A.

Ano, fungoval.
 
Separovany_Odpad
2013-02-06 20:37:19
Príjemné čítanie, veľmi sa mi páči toto sklíčko, tiež o ňom premýšlam...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia