Hore

Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD

Tento objektív spôsobil minulý rok pekný rozruch. Ďalší Tamron, ktorý by mohol zavariť profesionálnym objektívom Canon a Nikon. Tamronu SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD sa to podarilo a stal sa z neho hit. Po našej recenzii ho nestačili ani dodávať.

Prvý dojem

Maketu objektívu som videl už na Photokine 2014. Bola však ukrytá vo vitrínke za sklom a tak som si ho nemohol poriadne obzrieť. Už ho však mám na redakčnom stole a na pár dní je len môj. Dizajnovo sa trochu podobá na Nikkor AF-S 14-24/2,8 G. Dokonca aj krytkou. Telo ale nie je tak výrazne tvarované. Je to mohutný a ťažký objektív, ktorý mám problém oblapiť. Konštrukcia je solídna, nič nehrká, chod zoomového prstenca je mierne tuhší, ale bez zadrhávania. Dávam dole veľkú krytku, mimochodom kvalitnejšie skonštruovanú ako je tá u Nikonu. Vykukne na mňa veľká predná šošovka udomácnená uprostred pevnej tvarovanej slnečnej clony. Pri zoomovaní sa predný člen pohybuje v rozsahu cca 2 cm. Vypuklosť šošovky neumožňuje použiť filtre.

Po nasadení na Nikon D800E musím priznať, že objektívu to pristane lepšie ako originálu. Bez „načančaných“ zlatých ozdôb pôsobí serióznejšie.


Zadný člen je vysunutý až na okraj kovového bajonetu, ktorý lemuje gumové tesnenie. Držiak na malé želatínové filtre tu nenájdete. Prekvapila ma zadná krytka, ktorá je veľmi robustná. Prstenec zoomu je dostatočne široký a je umiestnený v prednej časti objektívu. Je kvalitne pogumovaný s vrúbkovaním. Prstenec manuálneho zaostrovania je bližšie k telu fotoaparátu. Zaostruje sa bez priameho mechanického prepojenia, tzv. “by wire”. Zaostrenú vzdialenosť možno sledovať na stupnici. Na preostrenie celého rozsahu stačí štvrť otáčky. Na objektíve sa nachádzajú dva prepínače. Prvým je AF/MF a druhým sa aktivuje a deaktivuje optická stabilizácia obrazu.

Konštrukcia

Tamron SP 15-30/2,8 Di VC USD je superširokouhlý transfokátor navrhnutý pre plnoformátové zrkadlovky Canon, Nikon a Sony. SP v označení zaraďuje objektív do najvyššieho radu objektívov Tamron, Di označuje optimalizáciu pre digitály. VC je skratkou pre redukciu vibrácií, čiže optický stabilizátor obrazu. No a nakoniec USD je označenie ultrazvukového zaostrovacieho motorčeka.


Schéma optickej konštrukcie.

 
Porovnanie eBAND a bežnej antireflexnej úpravy.


Rozsah objektívu je 15-30 mm, čo na plnoformátovom fotoaparáte znamená uhol záberu 110°32-71°35’. Svetelnosť F2.8 je konštantná v celom rozsahu ohnísk. Optickú sústavu tvorí 18 šošoviek v 13 skupinách. Použitých je niekoľko LD členov, jeden Molded-Glass asferický a dva XGM (eXpanded Glass Molded) asferické elementy.

eBAND a BBAR antireflexná úprava znižuje riziko vzniku reflexov, zabezpečuje lepší prenos kontrastu a farieb.Fluorínová povrchová úprava nahrádza ochranný filter predného člena, odpudzuje prach a tekutiny a uľahčuje čistenie. Clona je 9-lamelová s kruhovým otvorom. Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť je 28 cm, mierka zväčšenia 1:5. Hmotnosť objektívu je 1,1 kg, rozmery 98.4 x 145 mm. Vyrába sa v prevedení s bajonetom Canon EF-mount, Nikon F-mount a Sony A-mount.

Úplná špecifikácia


Telo objektívu má valcový tvar.


Prstence sú s gumenou protišmykovou úpravou.


Predný optický člen je vypuklý, preto ho chráni pevná slnečná clona a naviac
sa pred neho nedá nasadiť filter.


Vyššie prepínač AF/MF, nižšie prepínač optickej stabilizácie VC.

Nechýba orientačná stupnica zaostrenej vzdialenosti.



Bajonet je samozrejme kovový, okolo neho je tesnenie.


Detail kvalitne vyhotovenej krytky, ktorá sa nasadzuje na slnečnú clonu.

Objektív v praxi

Objektív som testoval v kombinácii s Nikonom D800E. Takmer 3 kilogramy mi dávali zabrať. Pomaly si pri čoraz častejšom používaní CSC fotoaparátov začínam odvykať. Rýchlosť zaostrovania je veľmi dobrá, prstenec zoomu je mierne tuhší a hlavne stále som ho chcel otáčať do druhej strany.

Veľkým plusom objektívu je optická stabilizácia obrazu. Tá dovoľuje používať dlhšie časy a fotiť za horších podmienok bez statívu. Profík by mal statív používať, ale niekedy to nejde. Napr. v kostole môžete byť radi, ak je tam vôbec povolené fotografovať. Stabilizácia vám umožňuje viac cloniť alebo nezvyšovať zbytočne citlivosť sprevádzanú nárastom šumu.

Kvalita

Superširokouhlé objektívy často sprevádzajú všetky známe chyby objektívov. Optická konštrukcia je komplikovaná, treba riešiť množstvo problémov. S chybami si napriek tomu konštruktéri poradili výborne. Sférické skreslenie je na takto širokouhlý objektív veľmi dobre korigované. Rovnako aj vinetácia.

Na ohnisku 15 mm je viditeľné súdkovité skreslenie, nijako dramatické. Pri zoomovaní na dlhšie ohniská sa rýchlo mení na poduškovité. Opäť nie príliš výrazné. Ako sa pozerám na fotografie, zapnúť korekciu skreslenia treba len málokedy. V galérii sú všetky fotografie bez korekcie a tak to môžete posúdiť sami.

Chromatická chyba je pozorovateľná v krajoch obrazu, prejavuje sa fialovými líniami, nie je ale nijako veľká a v RAW konvertore ju ľahko odstránite.

 
 Ku krajom obrazu sa objavuje chromatická chyba.

Na najširšom ohnisku objektívu treba pracovať opatrne, strážiť si uhly a perspektívu.

Nie je to objektív pre neskúsených začiatočníkov.


Veľká vypuklá predná šošovka vzbudzuje obavy z reflexov, eBand coating antireflexná úprava funguje veľmi dobre a tak sa veľkých reflexov nemusíte obávať. Pri slnku v zábere alebo blízko okraja sa reflexy objavujú, ale sú až na výnimky malé. Nemusíte sa obávať ani ghostingu. Výborný je prenos kontrastu.


Veľká vypuklá predná šošovka a celkovo náročná stavba objektívu v spojení so zdrojom svetla v blízkosti okraja obrazu, dávajú vzniknúť reflexom. Vzhľadom na typ objektívu sú reflexy malé.

Väčšinu bude zaujímať najmä ostrosť. Tá je výborná v celom rozsahu. Pokles ostrosti smerom k rohom je pozvoľný, ale aj tam je ostrosť prekvapujúco dobrá. Žiadne “vazelínové” rohy sa nekonajú. Vďaka vyrovanému výkonu môžete používať aj najkrajnejšie ohniská. Najlepší výsledok je dokonca okolo 15 mm.


Extrémny uhol záberu, výborná ostrosť, malé sférické skreslenie.
Sen každého fotografa architektúry a krajiny.


Reportážne využitie objektívu tiež svedčí.

Príjemná je najkratšia zaostrovacia vzdialenosť. Objektív zvláda aj fotenie detailov, kde sa prejaví jeho svetelnosť na rozostrení pozadia. Bokeh je pekne krémový, akoby ste ani nefotili širokouhlým objektívom.


Pri snímaní detailov si objektív počína nadpriemerne dobre. Prekvapuje pekným bokehom.

Tu sa už malá hĺbka ostrosti neukáže, ani pri clone f/2.8.


Schopnosť výraznejšie rozostriť pozadie sa ale rýchlo vytráca s rastúcou vzdialenosťou od hlavného objektu.
Pri 2-3 metroch nepomôže svetelnosť F2.8, ani to, že fotíte plnoformátovou zrkadlovkou. Hĺbka ostrosti je už veľká, rozmazanie pozadia sa nekoná. To u superširokouhlého objektívu ani nikto nečaká, veľká DOF je naopak jeho výhodou a poväčšinou bude fotograf cloniť na f/11 - f/13.


Oficiálne MTF grafy.

Superširokouhlé objektívy zvyknú naťahovať objekty umiestnené v rohoch obrazu. Nejeden urobí z človeka mimozemšťana s enormne deformovanou hlavou. Testovaný Tamron nie je ten prípad, samozrejme prejaví sa zvýraznením perspektívy a treba si na to dávať pozor. U širokouhlého objektívu musíte komponovať precízne, inak sa vám všetko ľahko rozlieta.

Konkurencia

V čase recenzie bola priemerná MOC 1290,- €. Práve kvôli nej to nebude mať ľahké. Nie že by to nezodpovedalo kvalite a parametrom. Suma je to nemalá a meno Tamron nepatrí medzi najzvučnejšie.

Canon EF 11-24/4 L USM je bez pár drobných za 3000,- €. To je suma, ktorá je privysoká aj pre mnohých profesionálov. Konkurentom je skôr EF 16-35/2.8 L USM II, ktorý je len o stovečku drahší a umožňuje bezproblémové použitie filtrov. Pokiaľ natrafíte na Canon Casback, bude ešte lacnejší.

Nikon AF-S 14-24/2,8G sa stal rýchlo legendou, bežne je dostupný za cca 1600,- €. A to nie je veľký cenový rozdiel. Tu dá asi väčšina prednosť osvedčenému originálu a tri stovky doplatí.

Sony 16-35mm f/2.8 ZA Carl Zeiss T* zoženiete najlacnejšie málo pod 1700,-€, skôr ale drahšie. Tu už cenová úspora vyzerá byť zaujímavejšia.

Plusy a mínusy

+ rozsah a svetelnosť
+ optická stabilizácia
+ kvalita spracovania
+ utesnenie
+ malé sférické skreslenie a vinetácia
+ výborná ostrosť 

-  cena
-  veľkosť a hmotnosť
-  chromatická chyba v rohoch obrazu
-  nemá závit pre filter

Záver

Tamron SP 15-30/2,8 Di VC USD je vydarený objektív, ktorý uspokojí aj veľmi náročných fotografov vlastniacich zrkadlovky s vysokým rozlíšením. Podáva profesionálny výkon. Rozsah objektívu je praktický, páči sa mi, že nekončí na 24 mm. Vďaka tomu je univerzálnejší a netreba tak často meniť objektívy. Osobne svetelnosť F2.8 u širokáča nevyužijem, ale ak by som fotil reportáže, svadby, firemné akcie, určite by som ju využil aj s optickou stabilizáciou obrazu.

Objektív nemá výraznejšiu slabinu. Výborná ostrosť, dobre korigované sférické skreslenie i vinetácia, malá chromatická chyba. Reflexy sa sem tam objavia, nie sú veľké, dajú sa dobre retušovať. Popravde by som očakával, že to bude horšie.

Mínusom objektívu je nemožnosť používať filtre. To je dôvod, prečo som napr. vymenil Nikon 14-24 za Nikon 16-35. V krajine viac využijem filtre, ako vyššiu svetelnosť. Už sa na internete objavil držiak na filtre, manipulácia s ním nebude jednoduchá a cena nie je ľudová.

Objektív to nebude mať ľahké, cenový rozdiel oproti originálom nie je veľký. Priaznivejšia cena bývala vždy najväčším lákadlom neoriginálnych objektívov. Tu tomu tak nie je a objektív tak musí presviedčať svojou kvalitou. Psychologická výhoda je tu na strane originálov. Cena stlačená na 999,- € by určite posilnila kúpychtivosť potencionálnych zákazníkov.

Tamron uzatvára svoje portfólio profesionálnych transfokátorov pre plnoformátové zrkadlovky. Fotografom ponúka rozsah od 16 do 600 mm. Až ma to prekvapilo, čo máme od Tamronu k dispozícii. Majitelia plnoformátových zrkadloviek sa môžu kompletne vybaviť objektívmi Tamron a z hľadiska kvality neurobia chybu. Aj ja by som ho bez váhania zaradil do svojej výbavy. Otázne je, čo všetko objektív vydrží. To sa ale ukáže pri dlhodobom používaní a nie dvojtýždňovom testovaní.

Tamron naviac po registrácii poskytuje predĺženú 5 ročnú záruku.

Tento produkt si môžete zakúpiť aj v ephotoshop.sk a podporiť tak svoj obľúbený portál ePhoto.sk. Neprehliadnite akciové ponuky!

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
rumpeak
2015-06-02 07:15:13
Tenhel objektiv jednou skončí ve sbírce. Na reportáž jak dělaný. Oproti mému Nikonu 16-35/4 má milimetr na širokém konci a jednu clnu navíc. Zatím ale ne, protože jeho nákup znamená i nákup nových filtrů a třeba kombinace polarizáku a přechodového filtru není u Lee 150 serie zatím dořešena.
 
seifi
2015-06-02 08:21:24
objektív je oproti Canonu 16-35/2,8 citeľne väčší, budete prekvapení
s Canonom 11-24 by som ho neporovnával, ten Canon je o úroveň širší;
naopak, nie je porovnaný s Canonom 16-35/4/L/IS, čo aj / 4, a ten za 950,-
 
kozakm
2015-06-02 08:29:20
"Tu sa už malá hĺbka ostrosti neukáže, ani pri clone f/2.8."
Ona by se ukázala, ale to by nesmělo být zaostřené asi dva metry za sochu...
 
Marián Kuric
2015-06-02 09:14:48
Uff ta cena je dost, aj ked na stranu druhu je to vyborne sklo, svoju cenu si obhaji, ale cakal som cenu pod 1000€
 
smartin
2015-06-02 09:43:56
Ked to bude take pomale ako Tamron 24-70/f2.8, tak dakujem
 
marcus_labeo
2015-06-02 09:55:22
Na jednej strane chápem, že dať 1300 eur za Tamron sa môže zdať veľa (sám by som také prachy nedal nielen za Tamron), na druhej strane už nemôžme uvažovať o Tamrone ako výrobcovi lacných podpriemerných skiel. Časy Tamronu 17-50/2,8 za 300 eur sú už preč, Tamron ide kvalitatívne dopredu, čoho dôkazom je ostatne aj tento test. Objektív má aktuálne najlepšiu možnú optickú stavbu, je to skrátka poctivý kus skla a preto čakať, že bude stáť polovicu ceny skiel Canonu či Nikonu je naivné. Kvalita je rovnaká, ako u C/N, cena je ale stále nižšia (300 eur oproti porovnateľnému Nikkoru mi príde dosť). A možno po roku sa aj pod tú tisícku dostane.
 
MagickVamp
2015-06-02 11:28:37
Cena je od 1100 Eur. http://www.edigital.sk/irokouhly-zoom-objektiv/tamron-nikon-15-30/f2.8-sp-di-vc-usd-objektiv-p465045.html?bid=&partner=20008

Zaujimave pre niekoho kto chce silou mocou clonu F2,8, inak v Canone je tu perfekna 16-35 F4 ktora sa da kupit za 800. Tazko ten tamron porovnavat s Canon 11-24 F4, to je ina liga uz. A tiez by som to velmi neporovnaval s Nikonom 14-24F2,8G. Aj14mm a 15mm je dost rozdiel, navyse je to original Nikon, tie 400vky na vrch za to isto stoja. Takze si myslim ze cena pojde rychlo dole pod tu 1000...
 
seifi
2015-06-02 12:15:29
na technické premeranie parametrov si treba počkať na photopzone.de, apod. servery; ten objektív je na reportážne účely veľký, treba porovnať s Canonom 16-35/4 ...
 
om1ci
2015-06-02 12:45:15
Dobre Karol napisal....cas ukaze, co to spravi s objektivom pri dlhsom pouzivani.
Bol som velky fanusik novych Tamronov, 24-70 a70-200. Ale po cca roku intenzivnejho pouzivania sa pokazila stabilizacia, ak je objektiv nasadeny aj pri vypnutom fotoaparate zerie baterky. V servise mi potvrdili, maju velmi vela oprav. Preto uz vravim : original je original !
 
youreye
2015-06-02 13:39:22
príspevok od: kozakm
"Tu sa už malá hĺbka ostrosti neukáže, ani pri clone f/2.8."
Ona by se ukázala, ale to by nesmělo být zaostřené asi dva metry za sochu...
treba citat clanok, bolo to tam napisane
 
youreye
2015-06-02 13:43:36
príspevok od: Marián Kuric
Uff ta cena je dost, aj ked na stranu druhu je to vyborne sklo, svoju cenu si obhaji, ale cakal som cenu pod 1000€
neda sa cakat ze ultrasiroke sklo takehoto rangu s velmi dobrou kvalitou, optickou stabilizaciou etc. bude stat par supov. Tieto ultra sirokace su absolutne najtazsia zalezitost co sa tyka vyroby takze taka cena je opodstatnena (vid ten canon 11-24mm a to je f4! nie f2.8 a stoji 3k)
 
Marián Kuric
2015-06-02 13:51:59
príspevok od: youreye
neda sa cakat ze ultrasiroke sklo takehoto rangu s velmi dobrou kvalitou, optickou stabilizaciou etc. bude stat par supov. Tieto ultra sirokace su absolutne najtazsia zalezitost co sa tyka vyroby takze taka cena je opodstatnena (vid ten canon 11-24mm a to je f4! nie f2.8 a stoji 3k)
Preto som to napisal ako som napisal, ze sice som cakal menej, ale na stranu druhu tu cenu si obhaji, a vyzera to na vyborne sklo, takze ok, ja som to zatial poriesil 18-35 nikon, a daju sa pouzit aj filtre, a ked nahodou este sirsie tak 14mm sammyang 2,8 sice manual, ale na krajinu je to ok, na nieco akcnejsie, bohuzial uz nie.
 
Marián Kuric
2015-06-02 13:53:16
príspevok od: om1ci
Dobre Karol napisal....cas ukaze, co to spravi s objektivom pri dlhsom pouzivani.
Bol som velky fanusik novych Tamronov, 24-70 a70-200. Ale po cca roku intenzivnejho pouzivania sa pokazila stabilizacia, ak je objektiv nasadeny aj pri vypnutom fotoaparate zerie baterky. V servise mi potvrdili, maju velmi vela oprav. Preto uz vravim : original je original !
nestras, vlastnim tamrona 24-70 2,8 usd, zatial vsetko slape ako ma, a nemam pocit ze by bol pomaly
 
om1ci
2015-06-02 14:03:06
príspevok od: Marián Kuric
nestras, vlastnim tamrona 24-70 2,8 usd, zatial vsetko slape ako ma, a nemam pocit ze by bol pomaly
ja som nepisal ze je pomaly, pisal som ze sa mi pokazil a v servise povedali ze ich maju na opravu plnu bednu. Skratka ze su kazove. Ani ja som o tom nevedel pokym mi fungoval...
 
smartin
2015-06-02 15:28:04
príspevok od: Marián Kuric
nestras, vlastnim tamrona 24-70 2,8 usd, zatial vsetko slape ako ma, a nemam pocit ze by bol pomaly
Ja ho vlastnim tiez a je pomaly priserne. Sigma 24-70 sa mi zdala o chlp rychlejsia. Na reportaz a akciu Tamron nepostacuje. Ucinnost stabilizacie sa mi tiez nezda, ale za tu cenu co som ho kupil podava adekvatny vykon.
 
seifi
2015-06-02 17:54:03
čo je opodstatnená cena povie trh; ak by to šlo na dračku, a vyhoreli fabriky C a N tak sa na opodstatnenú cenu vykašlú a rypnú to za 2k; za socíku bolo náklady + réžia + zisk;
a keď sme pri 24-70, tak je to tiež väčšie sklo ako konkurenčné ... a či je to vďaka stabilizácie je druhá vec, je to veľké na reportáž, na reportáž mne stabilizáciu nie je treba
 
tomis.ales
2015-06-03 08:09:26
príspevok od: Marián Kuric
Preto som to napisal ako som napisal, ze sice som cakal menej, ale na stranu druhu tu cenu si obhaji, a vyzera to na vyborne sklo, takze ok, ja som to zatial poriesil 18-35 nikon, a daju sa pouzit aj filtre, a ked nahodou este sirsie tak 14mm sammyang 2,8 sice manual, ale na krajinu je to ok, na nieco akcnejsie, bohuzial uz nie.
Mne sa so Samyangom dobre foti aj akcia. Zaclonene na f7,1 a predostrene. Mam este menej odpadu ako z AF, vazne. Teda pokial nieje objekt prilis blizko, vtedy odhadometriou preostrim.
 
rumpeak
2015-06-03 08:13:43
príspevok od: MagickVamp
Cena je od 1100 Eur. http://www.edigital.sk/irokouhly-zoom-objektiv/tamron-nikon-15-30/f2.8-sp-di-vc-usd-objektiv-p465045.html?bid=&partner=20008

Zaujimave pre niekoho kto chce silou mocou clonu F2,8, inak v Canone je tu perfekna 16-35 F4 ktora sa da kupit za 800. Tazko ten tamron porovnavat s Canon 11-24 F4, to je ina liga uz. A tiez by som to velmi neporovnaval s Nikonom 14-24F2,8G. Aj14mm a 15mm je dost rozdiel, navyse je to original Nikon, tie 400vky na vrch za to isto stoja. Takze si myslim ze cena pojde rychlo dole pod tu 1000...
Nezapomeň na hlavní výhodu tohoto Tamronu a tou je stabilizátor. Já osobně jsme rozhodnut jít do tohoto Tamronu výměnou za můj Nikon 16-35/4 VR. Objektiv se světelností přes 1,4 už bych bez stabilizátoru nechtěl a i u těch 1,4 pevných skel mě jeho nepřítomnost pěkně štve.
 
rumpeak
2015-06-03 08:16:20
príspevok od: Marián Kuric
nestras, vlastnim tamrona 24-70 2,8 usd, zatial vsetko slape ako ma, a nemam pocit ze by bol pomaly
Já mám půl roku Tamrona 70-200/2,8 a taky si o chválím, i když ho používám minimálně (dlouhá ohniska pro mě moc nejsou, tak je řeším jedním zoomem). I kdyby se něco potento, tak je na něj 5 letá záruka.
 
aesace
2015-06-03 09:08:20
Tie cenove porovnania su v clanku nejak mimo...Staci pozriet na rozsahy tych objektivov: Nikon 14-24 za 1600,- je podla mna ovela drahsi, nez ked sa berie do uvahy cena 1700,- za Sony, ktory ma rozsah 16-35..Tam uz by to bola dilema. Nikon vsak ziadnu taku dilemu nevyvolava, kedze je drahsi s mensim rozsahom..
 
tomas2009
2015-06-05 16:36:29
Myslim si ze kazdy by mal chciet u pevnych skiel clonu 1,8 a nizsiu a u velkych skiel tele 2,8. Ostatne su iba pre hrajuce sa deti. ...teda ak neratam lacne kompakty:
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2015-06-07 10:30:54
príspevok od: tomis.ales
Mne sa so Samyangom dobre foti aj akcia. Zaclonene na f7,1 a predostrene. Mam este menej odpadu ako z AF, vazne. Teda pokial nieje objekt prilis blizko, vtedy odhadometriou preostrim.
potvrdzujem ja mám samyang 12mm f2 na Fuji X a podobne sa stým fotí zaostrím na 1,5m clony F2,8 a všetko je ostré. dajú sa aj bližšie veci odhadom je tam pomerne veľká DOF a preostrujem len v rozsahu 0,5-1,5m
 
Tamron CZ/SK
2015-06-10 10:10:15
Len prvé kusy, ktoré prišli boli kazové,to už ale bolo pred 2 rokmi. Neviem odkiaľ je informácie, že sú kazové a že v servise ich majú plnú debnu. Bol som sa schválne u technikov pozrieť .
 
tomas2009
2015-06-12 07:48:54
Ved ako Tamron je dobre sklo ale nie na tej svetelnosti, ale 2,8 uz vyzera super. . Nie sme tak bohaty aby sme si kupovali nesvetelne objektivy...
 
marcus_labeo
2016-02-15 11:11:28
Tento Tamron začal byť zaujímavý aj pre Pentaxákov, nakoľko je takmer isté, že spolu s novým fullframom sa predstaví aj širokáč 15-30mm/2,8, čo bude práve preznačkovaný Tamron (len s pridaným HD vrstvami). Preto slušné hodnotenie (a tiež solídna cena) teší a dáva Pentaxákom pekné vyhliadky.
Btw. fullframe Pentax zrejme už tento týždeň, 18.2.
 
Roman Ď
2016-04-13 00:33:10
Ahojte, je tento objektív tak strašne kazový ?.....
 
Roman Point
2016-04-13 06:29:33
príspevok od: Roman Ď
Ahojte, je tento objektív tak strašne kazový ?.....
Ani netušíš ako veľmi..
Už si niečo kúpil?? O chvíľu aj maľovať prestaneš a objektív mať žiadny nebudeš
 
seifi
2016-04-13 11:51:45
nemá niekto túto Tokinu 16-28/2,8 ?
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/595-tokina162828eosff
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia