The Spring, Leafmaker

Body: 203.67    Videnia: 4030    Páči sa: 2

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-14 19:27:03

Velmi vela a vela a vela sa tu dole popisalo, no hlôa, tu vidim ako to ide aj strucne, jednoducho a vystizne. Podpisem sa tiez ak ta tym, pan autor textu na ktorý reagujem, neurazim. Plny suhlas ;-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
izzino
2010-04-12 12:44:53
pekne, velmi zaujimavy napad. Kedysi vychadzal taky casopis a volal sa IKARIE, ty by mali z teba radost.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
noik
ocenenie redakciou 2010-04-12 10:25:52
tot minule som to videl prvy krat...ale musel som si privstat :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
VrbiM
2010-04-11 09:02:48
príspevok od: Cako
dik :) aj ked mi trosku chybaju tie casy, ked sme si pisali ako lakat vtaky atd... ty si pri prirode zostal, tak nech sa aj tebe dari nadalej
:-) každý si nájde svoj smer, díky
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-11 08:43:24
príspevok od: VrbiM
Parádička, zase super nápad aj realizácia a dodatočne gratulujem k oceneniu redakcie, zaslúžiš si to len tak ďalej :-)
dik :) aj ked mi trosku chybaju tie casy, ked sme si pisali ako lakat vtaky atd... ty si pri prirode zostal, tak nech sa aj tebe dari nadalej
 
VrbiM
2010-04-10 23:28:59
Parádička, zase super nápad aj realizácia a dodatočne gratulujem k oceneniu redakcie, zaslúžiš si to len tak ďalej :-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Jerry C.
2010-04-10 21:43:48
Fajn opäť som bol v mysli chvíľu vo Figueras .
Dík za zážitok .
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
atiart
2010-04-10 21:35:40
... mne zostáva už len pokrútiť hlavou, že ako to ten chlap robí :)))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 20:43:26
Ja ani neviem co napisat na tento koment, ja to neviem takto pekne popisat ako to ty :)Ale to asi ani nikto.
Tak asi len ze dakujem... Akuratne citam tie komentare pod wooden power :) jaj to boli casy...
Redakcie sa pod moje fotky nevyjadruje, no nevadi, sem-tam sa zastavi daenis, alebo dominik bugar... Redakcie sa zastavuje pri ´fotkach´ ako window and reflection a freezing eye... Kazdy koment od pana Kotusa si obrovsky vazim.
Tak sa budem drzat, budem....
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-04-10 20:35:56
POZOR,POZOR: NA ZNÁÁÁMOSŤ SA VŠETKÝM DÁÁÁVA: NESPITE !!! JAR JE V PLNOM PRÚDE , KONEČNE UŽ RASTIE ČERSTVÁ SVIEŽA TRÁÁÁVA ...

Už viac krát som mal chuť napísať pod Tvoju ,, foto,, a poprosiť - vlastne , či by nebol niekto z redakcie Ephota tak dobrý a zastavil sa pod Tvojou fotkou s komentárom LEBO: síce chápem tú polemiku pod tvojimi dielami ale na druhej strane ju už momentálne nejako nemôžem pochopiť. A hlavne pod tou dnešnou - Redakcia, jej kolektív DALA JASNE NAJAVO Tvojim ocenením...že Tvoja Tvorba sem patrí, je tu vítaná a máš ju správne zaradenú do TÉM. Takže hádam už stačilo a akoby povedala brehulka - Poďme sa baviť výlučne kompetentne o fotografii, žiadne zoznamovanie. A ozaj to si fotil asi širokáčom, ale nie nie to asi už nejakým dobrým značkovým foťáčikom, čo? Nemáš náhodou korytňačku, ja mám a mohli by sa skamošiť. Spravíš im fotku a dáš do svojeho albuma.

Už pod Tvojim Wooden power som Ti niečo písal o záhadnom fantázijnom víruse a prial Ti aby nikdy z Tvojej hlavy nevyprchal: Takže gratulujem - to R-ko Ti aj tak nejko fajn svedčí a ladí ...dobrrre Peterrrr zo Žarrrrrnovice, dobrrrrrrééé ;)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
beholder
2010-04-10 20:31:19
...veľmi dobre nechápem úsilie poniektorých presviedčať ostatných o niečom čo nie je jasne definované a nie sú nikým stanovené hranice.........tvrdiť o niečom, že nie je fotografiou a pri tom sa skladá z jej elementárnych častí?!....retuš/koláž je tak stará ako fotografia samotná a vždy ide ruka v ruke s fotografickým umením........tak ako sa konzervatívny fotograf musí motivovať, kreatívne myslieť ,komponovať, nasvecovať, štylizovať.......o to viac musí byť taký cako kreatívnejším v jeho predstavách, premýšľať o realistickom stvárnení a spracovaní nerealistických motívov...

...čo vložená cakovina, to tie isté ´úvahy´... .........nechajme ho fotiť a montovať......neznechucujme mu vlastnými presvedčeniami niečo v čom sa chlapec našiel...
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 20:20:46
príspevok od: beholder
...kreativita sa ti uprieť nedá.........no toto ma akosi za srdce nechytilo:)
... nic sa nedeje :)
 
beholder
2010-04-10 20:14:17
...kreativita sa ti uprieť nedá.........no toto ma akosi za srdce nechytilo:)
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 19:43:45
necital si co som pisal dole pre Ultra TXF ?
Pisali mi z deviantart, chceli kupit nejake foto na covery atd. Pisali mi z photodom.com po rusky, taktiez ma len ´pochvalili´ ludia z 1x.com,,,
Myslis ze tam nemam konkurenciu? mam a aku! Tam su machri... a to veru iny. No ja mam kusok iny styl ako oni, preto zaujme...
 
JaroD.
2010-04-10 18:51:02
Ja ti rozumiem tiež, len zastávam ten názor, že veci treba pomenovať pravým menom a v tomto prípade nejde o závisť, ak už tak badám jeho snahu o zaradenie Peťovej tvorby do nejakej menejcennej kategórie oproti iným žánrom, z dôvodu, že samotné fotenie aj podľa vlastného priznania mu až tak nejde a to neviem, či sa dá pomenovať slovom závisť, to je asi to posledné, žeby mu závidel.
S tým samozrejme tiež nemôžem súhlasiť, ak je niekto dobrý vo fotení portrétov, alebo krajiniek nemusí byť dobrý v koláži, alebo grafike a naopak, možno je to aj Peťov prípad, neviem, ja som ten posledný, kto by sa odvážil hodnotiť jeho fotografické kvality, jeho komentáre sa mi celkom páčia.
Ale čo viem jednoznačne, našiel sa v tomto žánri, ktorý tu produkuje v poslednom čase, má k tomu vzťah a baví ho to, síce tu veľkú konkurenciu nemá tak ako napr. krajinkári, možno keby ich tu bolo chlapcov viac aspoň ďalší dvaja-traja pravidelne produkujúci podobné diela tak by si navzájom šľapali po krku a dokazovali si kto je lepší, takto tu Čako trčí takmer sám a nemá rovnocennú konkurenciu.
Ide aj o to, prečo tu nie je viac takýchto ľudí, či preto, že to už fotografia nie je a podobní ľudia vyhľadávajú špecifické spriaznené weby s rovnako zmýšľajúcimi ľuďmi, alebo jednoducho nikoho iného to už nebaví.
 
jake
2010-04-10 18:17:21
impakt velmi pekny, ale fotomontaz nie je pre mna to spravne orechove - uvitam skor demonstraciu fotenia ako prace s photoshopom
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-04-10 16:43:51
fanj montaz
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
ryan007
2010-04-10 16:41:16
zvadzam sam so sebou suboj ci chvalit... v podstate sa mi paci... neviem preco ale kompozicne mam dojem ze mraky idu jednym smerom a listie druhym a to ma na tom irituje... :o)
 
Anastasia
2010-04-10 14:23:39
nápadité a svojské už na prvý pohľad
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Imiy
2010-04-10 13:56:36
príspevok od: Cako
ale vidis, preco bola prva cast tak uspesna ? ( druha sa mi nepacila, somarina, nevedel som ani co sa deje) je tam aj dej, scenar, atd... A obohateny o PC ale to je skoro v kazdom dnesnom filme, len to az tak nevidno. Kukni film the Thing (vec) velmi stary horor ale ma vysoke hodnotenie a ma aj preco. Ludia sa zaobisli aj bez PC. Ale dnes je taka doba, pc k tomu patri :)
jj , jasne ... Cako ja som hudobne vzdelaný / Kozervatorium /, aj diela fenomenálnych skladatelov
Pederecki , Lutoslawski , sú formou , elektronická kompozícia a hádaj kde sa radia , predsa k hudobnému žánru . Aj v hudobnej clasickej tvorbe sa najde nespošetný výčet diel , ktoré sú komponované , pre elektrofónne nástroje ,,, hovorí sa tomu experimentálna hudobná tvorba 20 st.
Je to možné vyčítat v dejinách hudby. Možno som trošku odbočil , ale toto sú fakty ...
Je už len na tebe , ako zo svojou invenciou budeš naďalej pracovať , a možno nájdeš ešte další ´ rozmer ´ , o ktorom ani sám netušíš ... Osobný nízor máš vynikajúce WECI a poniektoré , kde ešte
potrebuješ dozriet ,,, xce to len vela experimentovať a skušať.
Fotiť vieš to si už dokázal, videnie tak isto nie je čo riešiť...
Ako somuž dávnejšie písal pri tvojich prácax ´ teším sa na dalsie Cakoviny ´....
 
ksindy
2010-04-10 13:56:01
jaro, nic v zlom, ale nechapem preco tieto otazky (o tom co to vlastne je) kladies stale cakovi. tak tebe, ako aj inym X krat odpovedal a uz sa to len stale opakuje dookola a zaspamuva sa... a v podstate clovek nic necita o praci len o donekonecna o tom istom probleme (ktory sa naozaj tak zosiroka,a podla mna zbytocne, nerozobera vari nikde iba tu na e-phote.) myslim ze by si svoju otazku ohl. spravnosti zaradenia jeho prace do kategorie montaz/kolaz resp. vytvorenie grafiky mal adresovat p.kotusovi resp. redakcii. na druhej strane - redakcia pozna cakove prace a nepredpokladam, ze by nevedeli o ich zaradeni do kategorie ´montaz/kolaz´ . ak sa k tomu nevyjadrili, alebo ho neupozornili na nespravnost zaradenia tak je predpoklad, ze s tym suhlasia (a to je mozno aj odpoved na tvoju otazku). naozaj, nic v zlom, len niekedy mam pocit ako by sa stale klopalo na otvorene dvere a dozadovalo ich otvorenia.
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 13:48:07
príspevok od: sunajn
Fíha, Ty poznáš Thing? :))
Mne ziadny dobry horor neunikne :) jeden z naj co som videl... dlho som sa mu branil, ked som zistil ze aky je stary, ale ked som ho videl, perfekto
 
sunajn
2010-04-10 13:45:36
príspevok od: Cako
ale vidis, preco bola prva cast tak uspesna ? ( druha sa mi nepacila, somarina, nevedel som ani co sa deje) je tam aj dej, scenar, atd... A obohateny o PC ale to je skoro v kazdom dnesnom filme, len to az tak nevidno. Kukni film the Thing (vec) velmi stary horor ale ma vysoke hodnotenie a ma aj preco. Ludia sa zaobisli aj bez PC. Ale dnes je taka doba, pc k tomu patri :)
Fíha, Ty poznáš Thing? :))
 
sunajn
2010-04-10 13:39:28
príspevok od: JaroD.
Peťo, stále si myslím, že sa potrebuješ niekam zaradiť, nech už sa rozhodneš pre akýkoľvek smer fotografie, alebo grafiky je to len a len tvoja vec.
Bol by som veľmi rád, keby sme sa vyvarovali podobných vyjadrení ako použil sunajn, že sa tu zo strany Ultry TXF jedna o závisť, toto sú detinské reakcie a osobne by som sa od takýchto podporovateľov dištancoval.
Potrebuješ si veci vyjasniť už len sám kvôli sebe, aby si vôbec vedel, čo vlastne svojou tvorbou prezentuješ.
Už som ti to vravel pri tvojom ocenení, že je veľká škoda, že si redakcia ephota nedala tu námahu a nerozobrala tvoju tvorbu z hľadiska fotografickej teórie, mne osobne to veľmi chýba a ak už sa slobodne rozhodnem pre čokoľvek, mal by som aspoň vedieť čo robím, či fotografiu - koláž/montáž, alebo počítačovú grafiku využívajúcu prvky fotografie, /viď. definícia vo wikipedii : počítačová grafika/. Chýba tu ako soľ odborné posúdenie tvojho diela a to predovšetkým kám tvoju tvorbu zaradiť.
Nevidím nič zlé na tom čo robíš, ak je to počítačová grafika, čo ja osobne som presvedčený, že to tak je, tak nevidím problém zo strany tohto portálu rozšíriť katogóriu fotografia aj o kategóriu grafika, už len kvôli správnosti a kľudu v duši, aby sa tu predišlo stále tým istým a donekonečna sa opakujúcim rečiam a predovšetkým pre kľud tvojej duše :-)
Píšeš - Bol by som veľmi rád, keby sme sa vyvarovali podobných vyjadrení ako použil sunajn, že sa tu zo strany Ultry TXF jedna o závisť, toto sú detinské reakcie a osobne by som sa od takýchto podporovateľov dištancoval...
Možno máš pravdu, ale sa Ťa opýtam dve veci. Sleduješ reakcie Ultra TXF_a na Cakovú tvorbu od počiatku? A čo je potom to neustále zhadzovanie tvorby Caka už zmieneným Ultra TXF?
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 13:36:17
ale vidis, preco bola prva cast tak uspesna ? ( druha sa mi nepacila, somarina, nevedel som ani co sa deje) je tam aj dej, scenar, atd... A obohateny o PC ale to je skoro v kazdom dnesnom filme, len to az tak nevidno. Kukni film the Thing (vec) velmi stary horor ale ma vysoke hodnotenie a ma aj preco. Ludia sa zaobisli aj bez PC. Ale dnes je taka doba, pc k tomu patri :)
 
sunajn
2010-04-10 13:28:35
príspevok od: Cako
Dakujem ze si sa zastavila :) to bolo citania... Od teba som necakal, vazim si to.
Ja ani k tomu nemam co dodat, mas pravdu, skoro doslova. Kazdy proste mame to svoje, v com vynikame a v com sme dobri.
Pozerajme sa, ak sa paci, ohodnotme. Ak nie, napisme nejaku kritiku, to je vsetko, zbytocne take rozoberania a spam pod fotkou...
Súhlas :)
 
2010-04-10 13:23:21
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
Imiy
2010-04-10 13:19:32
Viete priatelia tieto záležotosti aj vo mne ´ hlodajú ´ , ale kolkí z Vás si pozreli film napr. Transformers
a idem z kina , videl som ... film ... tak teda je to film ? , alebo bol som pozriet v kine PC animácie ???
Volba je ťažká ,,, pravda je niekde uprostred , riadim sa pocitovo...
 
sunajn
2010-04-10 13:19:28
príspevok od: Ultra TXF
Keď sme už pri tom,sú ľudia,ktorá dokážu vyrobiť vo photoshope portrét ženy,ktorý nerozoznáš od fotografie.To je už extrém,ale vystihuje to čo som chcel povedať :)
Stejne som sa nedozvedel prečo doňho vlastne rýpeš. Mňa by iba zaujímali Tvoje názory a pohľad na vec-život, keď si bol v jeho veku. :)
Je to všeko o ničom, tie naše pre. Lebo ono si obaja nájdeme-vyrobíme ´tú svoju´ pravdu vlastne vždy.
Treba sa riadiť iba jedným. Pokiaľ nejde o nič, tak..: Ži a nechaj žiť! :)
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 13:14:36
Tak ale ja s tym nic nespravim :) aj pán Kotus pisal pod mojim rozhovorom, ze mi je pridelene kategoria montaz/kolaz. Tak napis jemu nech to zmeni...
Ja som si zvykol ze tu uz takyto ludia pisu :) tazku hlavu si z toho nerobim, len opidsem co si zas ja o tom myslim...
Zaujimave, ze na inych portaloch sa nikto takto nerozpisuje o tom ci to je fotka alebo nie
 
JaroD.
2010-04-10 13:11:59
Rozumiem Peťo, lenže mám obavu, že tu nejde o to, čo chceš ty aby to bolo, alebo čo chcem ja aby to bolo.
Otázka stojí kam to naozaj patrí bez ohľadu na to čo chceme my dvaja. Ak sa tieto veci nevyjasnia bude to vždy predmetom donekonečna sa opakujúcich a úplne zbytočných diskusii.
Aj keby sme tu neboli s Ultrom, vždy riskuješ, že sa tu objaví niekto iný, nový, kto na to znovu a znovu poukáže.
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 13:03:06
Ja som rad v Montaz/kolaz :) mne by sa zas pacila, kreativna fotografia alebo nieco take. Ale ved to je je jedno, som rad ze mozem pridavat fotky.
Naco to takto rozoberat? Nie je to zbytocne? Ak sa ti paci, ohodnot, ak nie, daj kritiku (teraz som podobne pisal nizsie) zbytocne taketo rozoberania co, ako, ina kategoria, nie je to fotka atd...
 
JaroD.
2010-04-10 13:03:01
Peťo, stále si myslím, že sa potrebuješ niekam zaradiť, nech už sa rozhodneš pre akýkoľvek smer fotografie, alebo grafiky je to len a len tvoja vec.
Bol by som veľmi rád, keby sme sa vyvarovali podobných vyjadrení ako použil sunajn, že sa tu zo strany Ultry TXF jedna o závisť, toto sú detinské reakcie a osobne by som sa od takýchto podporovateľov dištancoval.
Potrebuješ si veci vyjasniť už len sám kvôli sebe, aby si vôbec vedel, čo vlastne svojou tvorbou prezentuješ.
Už som ti to vravel pri tvojom ocenení, že je veľká škoda, že si redakcia ephota nedala tu námahu a nerozobrala tvoju tvorbu z hľadiska fotografickej teórie, mne osobne to veľmi chýba a ak už sa slobodne rozhodnem pre čokoľvek, mal by som aspoň vedieť čo robím, či fotografiu - koláž/montáž, alebo počítačovú grafiku využívajúcu prvky fotografie, /viď. definícia vo wikipedii : počítačová grafika/. Chýba tu ako soľ odborné posúdenie tvojho diela a to predovšetkým kám tvoju tvorbu zaradiť.
Nevidím nič zlé na tom čo robíš, ak je to počítačová grafika, čo ja osobne som presvedčený, že to tak je, tak nevidím problém zo strany tohto portálu rozšíriť katogóriu fotografia aj o kategóriu grafika, už len kvôli správnosti a kľudu v duši, aby sa tu predišlo stále tým istým a donekonečna sa opakujúcim rečiam a predovšetkým pre kľud tvojej duše :-)
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 13:01:34
Dakujem ze si sa zastavila :) to bolo citania... Od teba som necakal, vazim si to.
Ja ani k tomu nemam co dodat, mas pravdu, skoro doslova. Kazdy proste mame to svoje, v com vynikame a v com sme dobri.
Pozerajme sa, ak sa paci, ohodnotme. Ak nie, napisme nejaku kritiku, to je vsetko, zbytocne take rozoberania a spam pod fotkou...
 
JaroD.
2010-04-10 12:55:58
Peťo, stále si myslím, že sa potrebuješ niekam zaradiť, nech už sa rozhodneš pre akýkoľvek smer fotografie, alebo grafiky je to len a len tvoja vec.
Bol by som veľmi rád, keby sme sa vyvarovali podobných vyjadrení ako použil sunajn, že sa tu zo strany Ultry TXF jedna o závisť, toto sú detinské reakcie a osobne by som sa od takýchto podporovateľov dištancoval.
Potrebuješ si veci vyjasniť už len sám kvôli sebe, aby si vôbec vedel, čo vlastne svojou tvorbou prezentuješ.
Už som ti to vravel pri tvojom ocenení, že je veľká škoda, že si redakcia ephota nedala tu námahu a nerozobrala tvoju tvorbu z hľadiska fotografickej teórie, mne osobne to veľmi chýba a ak už sa slobodne rozhodnem pre čokoľvek, mal by som aspoň vedieť čo robím, či fotografiu - koláž/montáž, alebo počítačovú grafiku využívajúcu prvky fotografie, /viď. definícia vo wikipedii : počítačová grafika/. Chýba tu ako soľ odborné posúdenie tvojho diela a to predovšetkým kám tvoju tvorbu zaradiť.
Nevidím nič zlé na tom čo robíš, ak je to počítačová grafika, čo ja osobne som presvedčený, že to tak je, tak nevidím problém zo strany tohto portálu rozšíriť katogóriu fotografia aj o kategóriu grafika, už len kvôli správnosti a kľudu v duši, aby sa tu predišlo stále tým istým a donekonečna sa opakujúcim rečiam a predovšetkým pre kľud tvojej duše :-)
 
Ultra TXF
2010-04-10 12:43:49
Však supeeeer,ja ti to prajem. Aj ocenenie ,aj článok,aj by som možno nejakú koláž alebo montáž od teba kúpil,možno sa raz stretneme alebo budem na tvojej výstave niekde. Teda nie tie kreatúry ,ale ´koniec posledného priateľa´
by sa mi vynímal na stene v obývačke na plátne :)
Mňa by zase nebavilo robiť toto,mňa zase baví to ´fotografovanie´ s hardverom .
PC ma nebaviiiiii :)

cavec
 
2010-04-10 12:42:40
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 12:34:42
to je pravda :) po prve, nepovedz ze na vtaky netreba mat techniku... z SX10 by si to co foti romanio tak pekne nikdy nenafotil...Krajinky, v tom su ludia ovela lepsi, vsak co je na tom. A su aj v montazach! A je ich kopu. No ale toto ma chytilo, a ludi to oslovi viac, ako ´obycajne´ krajinky atd. Tak preco nie.

Proste ma to bavi, tomu sa chcem venovat a hotovo... A co teraz, ja sa nebudem predbiehat a ucit fotit krajinky a ludi, portrety aby som mal take fotky v casopise... Ma to uz nebaviii... toto ma bavi viac
 
Ultra TXF
2010-04-10 12:30:49
Keď sme už pri tom,sú ľudia,ktorá dokážu vyrobiť vo photoshope portrét ženy,ktorý nerozoznáš od fotografie.To je už extrém,ale vystihuje to čo som chcel povedať :)
 
Ultra TXF
2010-04-10 12:28:03
Nech čítam ako chcem ešte raz ,tak nenachádzam žiadne vyjadrenia ,ktoré svedčali o tom,že som si potreboval uľaviť :)
 
Ultra TXF
2010-04-10 12:26:26
Len to ,čo autor sám povedal o sebe :)

´Pri fotení vtákov, ľudí a všeličoho iného, čím som si za pár rokov
prešiel, som takú slobodu nemal. A najviac ma odradzovalo to, že sa tomu venuje až
príliš veľa ľudí, ktorí sú v tom oveľa lepší ako ja.

Tak som sa vybral týmto smerom a zakotvil som práve pri montážach. ´
 
Ultra TXF
2010-04-10 12:24:44
Cako veď je som nikdy nepovedal,že to robíš zle. Robíš to výborne,nie je podstatné ,či sa to mne páči alebo nie.
Ja len aby si neporovnával fotenie portrétov a aktov a dokumentu a iných na takej úrovni ako robíš ty grafiky , s tvojou prácou,resp.aby si netvrdil ako si napísal,že fotenie portrétov je nič,pár odraziek.Aby si neporovnával fotografovanie ako umenie s tvojou prácou.
Nikto nepodceňuje tvoju prácu, ale sám si napísal v článku o tebe toto:

´Pri fotení vtákov, ľudí a všeličoho iného, čím som si za pár rokov prešiel, som takú slobodu nemal. A najviac ma odradzovalo to, že sa tomu venuje až príliš veľa ľudí, ktorí sú v tom oveľa lepší ako ja.

Tak som sa vybral týmto smerom a zakotvil som práve pri montážach. ´

Čo len potvrdzuje to,čo som napísal,že si si vybral jednoduchšiu cestu.
Ale nech sa ti darí ,hlavne že ťa to baví.Stále lepšie ako keby si vysedával v krčme :)

 
sunajn
2010-04-10 12:23:50
príspevok od: Ultra TXF
Gratulujem k oceneniu i článku vo Photolife.Idem dnes kúpiť :)
Stále si však myslím,že všetko toto je na 90% grafika a fotografického umenia alebo kumštu je tu minimum .
V podstate je to najjednoduchšia a najlacnejšia cesta ako zaujať.
Ako vidieť stačí jednoduchší aparát,PC a kraknutý Photoshop.Tým nechcem povedať,že ho máš ty kraknutý :)
Ano musel si sa to naučiť,ale potom sú to len tie isté šablony a postupy a
chalan čo nemá čo robiť po včeroch navyrába takýchto grafík mrte každý deň.
Prečo jednoduché? Lebo si vystačíš sám s PC.
Pre mňa je fotografovaním umenie nafotiť dobrý portrét,akt, dokument, streetfoto . Prečo?
Pretože je to o komunikácii s ľuďmi,s prácou s ľuďmi a aj odvahou s tými ľuďmi pracovať,o umení svieťiť,komponovať .To je to čo robí fotografiu fotografiou.
Skús nafotiť dobrý portrét s modelkou alebo nejaký sociálny portrét,skús nafotiť dobrý street.
Ešte aj tá krajinka je namáhavejšia ako sedieť za kompom.
Musíš sa niekde vytrepať aj s výbavou,koľkokrát zbytočne,lebo nebolo dobré svetlo :)
Je to grafika a s fotografovaním to má pramálo spoločné,je to môj názor.Často nezmyselná a absurdná akoby nasilu , viď čudá so štyrmi rukami a podobne,ale občas aj pekná, viď dieťa s macíkom.
Myslím,že táto tráva už bola tiež použitá,aj obloha,je to dokola to isté.
Vyrobíš si čo chceš doma za stolom.To pri klasickej fotografii nemôžeš.
Preto hovorím,že je to tá nejjednoduchšia cesta , bez ´fotografickej´ námahy a kumštu. Ja viem,že si tie polotovary tieť musíš nafotiť,ale ako už bolo vidieť,ide o bezvýznamné zábery ,ktoré samé o sebe nič nie sú.

Ale asi tie grafiky robíš dobre,keď už o tebe aj čítame :)
Rozmýšľam čo chcel autor týmto príspevkom povedať. Hoci ako sa namáham, tak nespejem k ničomu inému, že iba si chcel uľaviť, lebo ho pravdepodobne niečo štve. Asi závisť, ktorú si zrejme nechce sám pripustiť, keď uvážim to, že komenty podobného znenia už zazneli pod fotkami tohto autora.
Moje presvedčenie vyplýva aj z toho, keď si pozriem jeho fotografie podopreté váhou slov tu vyrčených.

Pre ostatných, podobného zmýšľania:
Bolo by dobré si niečo prečítať o koláži...
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 12:04:56
Vravim, kazdemu sa paci nieco ine.. Tak mi ukaz ako ty budes mat nejaku montaz v casopise :) ked som ako jednooky kral medzi slepymi...blbost...
Mne ludia pisali na rozhovor aj z photodom.com, tam mi po rusky pisali to bol riadny problem :D dalej deviantart atd nie len tu na SK strankach kde sa montaze nepoznaju, ale aj tam, kde su aj lepsi a kde je to viac oblubene...a tam mi NIKTO nepise toto co ty... Ludia mi pisali aj z 1x.com a to profici ako rado penchev ze sa im moja tvorba paci, myslis ze v tom nieco bude ?
Toto sa nechcem chvalit samozrejme, ja sa snazim a som rad, ze sa to ludom paci.

Kazdy si robime to svoje :) ja neznasam portrety a nemozem za to. To fotit nikdy nebudem. Akurat hororovky nejake z dievcat ale najprv musim mat aj nejaky fotak, nie z touto sumibudkou SX10, len sa pozri ake hnusne fotky z toho lezu...

Prosim, kasli na to :) ja viem ze toto nemusis ako ja nemusim portrety... nechce sa mi uz vypisovat, vzdy budu ludia pre a proti...
 
Ultra TXF
2010-04-10 11:45:37
Ja nehovorím o podpriemerných cvakoch babeniek pri múre alebo podpriemerných krajinkách .Ja hovorím o výborných portrétoch a výborných krajinkách.
Ak si myslíš,že nafotiť výborný portrét alebo krajinku je ľakhé a dosťať za to vlajočku :), tak si to skús .
Ty stále hovoríš o fyzickej námahe - ísť na bicykli 15km,pobehať a nájsť vhodné trávniky a oblohy a reproduktory,ale to všetko sú len cvaky,ktoré samé o sebe nič nie sú.
Ja hovorím o ´fotografickej´ námahe,resp.kumšte ako zachytiť nejaký dobrý moment,odfoťiť dobrý portrét tak aby z toho išla duša,aby si z toho človeka dostal maximum ,o umení svietiť.
Ja nehovorím o skladaní nejakých cvaknutých polotovarov v PC ,ale o tom čo v danom momente musíš vedieť zachytiť na film alebo čip tak aby do bolo výborné a nie to potom robiť výborné v PC :)
Choď a zober si modelku a nafoť také portréty alebo akty alebo street,aby bol o tebe článok v časopise :) Potom uvidíš tú námahu :)A ožno sa ti to nepodarí ani pri maximálnej námahe,lebo námaha sama o sebe nemusí stačiť.Preto nie sme všetci špičkový fotografi :)
V tvojom prípade je to ako sa hovorí , ľahké je byť jednookým kráľom medzi slepými.
Robíš preste veci,ktoré tu robí na ephote alebo celkovo minimum ľudí a preto vyniknúť je ľahké.Tým nechcem povedať,že to robíš zle,vôbec nie.Ale portrétov a krajiniek sú tu stovky a potom má šancu ozaj len pár aby zaujalo,t.j.musia byť fakt dobré.
Medzi tebou a niekým kto fotí portréty , modeling alebo street na úrovni je obrovký rozdiel.To nie je len o odrazkách :)To je o fotení ako takom.Gro práce musíš odviesť na place a nie za stolom.Samozrejme,že aj tam nasleduje nejaký postproces,ale iného charakteru ako je tvoja grafika.Retuš tváre je iné ako skladanie a vytváranie grafiky.
Medzi fotografovaním a grafikou je veľký rozdiel :)



 
Koritko_Erik
2010-04-10 11:32:45
moze byt aj voda by sa tam hodila namiesto listov:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2010-04-10 11:32:33
Máš to fajn =)
 
simonross
2010-04-10 11:31:18
pre mna super... vsetky...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
michal.4x4
2010-04-10 11:24:10
Foť si čo chceš, montuj si to ako chceš, pokiaľ je to kvalitné, čo v tvojom prípade rozhodne je, tak nemám problém s tým či je to viac grafika ako foto. SUPER.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 11:03:39
zase rozoberas vsetko dokola :D
Ano, aj tak je to ako hovoris, to si ludia mozu mysliet... Vsak mne je to jedno :)
Ale ked pozeram na niektore krajinky co boli nedavno v topke, tak tam koment som ani radsej nepisal. To nie je ziande umenie, staci ist cez slnecny den niekde a cvak. Ako taka kompozicia a huraa...To su obycajne pre mna, dokumentarne turisticke cvaky. Krajinky, si predstavujem ako ma photoab.wz.cz ci ako to ma nick :)) a pard dalsich, ktory ma zaujmu...
Inak, ja fotim niekedy aj ine veci a niekedy je to viac fotka, tiez musim mysliet na svetlo, mat pri sebe stativ, cakat na dobre svetlo ako pri inych zanroch... Akurat to skladam ! a Ani jedna fotka co tu vidis, nie je uz pouzita ! Listy su mozno podobne fotke Evolution ale su uplne ine, nedavno cvaknute. Takisto podlaha, trava. Som ju fotil vcera a cakal na dobre svetlo :) Dokonca musim fotit travu ako panoramu a potom to transformovat, akoby stlacit, aby to malo aku taku lepsiu kresbu, lebo potom objekty su kvalitnejsie ako trava. Vies co myslim :) S kompaktom je to tazko :( Preto si pomaham ako sa da.
Ja sa ties musim trepat po kopcoch atd. Ten reprak co je tu na fotke, tak za nim som isiel do susedneho mesta, na bicykli, cez dediny. Asi 15km. Asi ani nevies kolko je za tym driny :) Aj ked to tak podla teba nevyzera... Vies ake je tazke najst spravny objekt, list ? to je vtedy ked nieco planujem. Ako vravim, niekedy fotim vsetko co ma zaujme. Ale ak sa fotka planuje, trva niekolko dni kym vsetko zozeniem, pofotim, za svetla ake potrebujem. S fotkou to ma vela...
Portret je podla mna nic... Tam staci par odraziek, pekne svetlo a peknu babu. No, to foti kopec ludi, preto ma to nezaujima, len fakt supy, ktore aj maju cosi do seba, nie len portret a pod nim meno ´Petra´. Co je to ? Nic...
Street fotky mam zase rad :) No len to ma nejako nelaka...
A tak... Da sa vela kecat :)

Len neviem preco mi stale toto vyhadzujes na oci ze to nie je fotka atd... uz si to pisal velakrat
 
Ultra TXF
2010-04-10 10:46:44
Gratulujem k oceneniu i článku vo Photolife.Idem dnes kúpiť :)
Stále si však myslím,že všetko toto je na 90% grafika a fotografického umenia alebo kumštu je tu minimum .
V podstate je to najjednoduchšia a najlacnejšia cesta ako zaujať.
Ako vidieť stačí jednoduchší aparát,PC a kraknutý Photoshop.Tým nechcem povedať,že ho máš ty kraknutý :)
Ano musel si sa to naučiť,ale potom sú to len tie isté šablony a postupy a
chalan čo nemá čo robiť po včeroch navyrába takýchto grafík mrte každý deň.
Prečo jednoduché? Lebo si vystačíš sám s PC.
Pre mňa je fotografovaním umenie nafotiť dobrý portrét,akt, dokument, streetfoto . Prečo?
Pretože je to o komunikácii s ľuďmi,s prácou s ľuďmi a aj odvahou s tými ľuďmi pracovať,o umení svieťiť,komponovať .To je to čo robí fotografiu fotografiou.
Skús nafotiť dobrý portrét s modelkou alebo nejaký sociálny portrét,skús nafotiť dobrý street.
Ešte aj tá krajinka je namáhavejšia ako sedieť za kompom.
Musíš sa niekde vytrepať aj s výbavou,koľkokrát zbytočne,lebo nebolo dobré svetlo :)
Je to grafika a s fotografovaním to má pramálo spoločné,je to môj názor.Často nezmyselná a absurdná akoby nasilu , viď čudá so štyrmi rukami a podobne,ale občas aj pekná, viď dieťa s macíkom.
Myslím,že táto tráva už bola tiež použitá,aj obloha,je to dokola to isté.
Vyrobíš si čo chceš doma za stolom.To pri klasickej fotografii nemôžeš.
Preto hovorím,že je to tá nejjednoduchšia cesta , bez ´fotografickej´ námahy a kumštu. Ja viem,že si tie polotovary tieť musíš nafotiť,ale ako už bolo vidieť,ide o bezvýznamné zábery ,ktoré samé o sebe nič nie sú.

Ale asi tie grafiky robíš dobre,keď už o tebe aj čítame :)
 
ružička
2010-04-10 10:31:55
páči
 
maTTo_corp
2010-04-10 10:08:10
príspevok od: Cako
ja zato nemozem ze je to fotene vsetko do RAWu na ISO 80 :)
no ty za to práveže môžeš a to je dobre, kecy nerieš ;)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-04-10 09:44:51
pre mňa je foto zaujímavé,fajn
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 09:40:02
príspevok od: gyzz
Zase pocitacova grafika zo serie ISO 80 a RAW... :) ale nesporne kvalitne spracovanie. Kedze podla mna nie je fotografia tak nedavam
ja zato nemozem ze je to fotene vsetko do RAWu na ISO 80 :)
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 09:39:36
príspevok od: maTTo_corp
...celkom to ujde aj keď si mal už lepšie...blur na prvom liste by mi tam pasoval menší, neviem ....ale inak technicky je to ok...
je kusok mensi :)) dik
 
gyzz
2010-04-10 09:22:27
Zase pocitacova grafika zo serie ISO 80 a RAW... :) ale nesporne kvalitne spracovanie. Kedze podla mna nie je fotografia tak nedavam
 
maTTo_corp
2010-04-10 09:13:53
...celkom to ujde aj keď si mal už lepšie...blur na prvom liste by mi tam pasoval menší, neviem ....ale inak technicky je to ok...
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 09:06:06
dakujem... Kludne poslem ak chces :)
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 09:00:20
príspevok od: ksindy
nazdar. prepac, ale toto moc pochvalit nemozem. napad je sice fajn,ale opat je to dvoj-troj objektova rychlovka a mne uz z toho vanie vizualna nuda. skor by som to uvital ako sucast nejakeho vacsieho celku (prace). navyse opat ten horizont - tak trochu uz tvoj trademark (resp. trademark tvojich prac), osobne si vsak myslim ze nie prilis najstastnejsi...
CAw neva :)) no tuto fotku som robil dva dni, skoro v jednom kuse. Rozmyslal som vymyslal, bolo tam kopec veci, hory v pozadi, bytovky, lietajuce listy ale ako vrtulnikny, ruky, slimaky...no nakoniec len toto, kompozicne mi to nevychadzalo.
Najblizsie sa pokusim z niecim inym, ako ´rovnym´ horizontom a nieco tam necham :)
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-04-10 08:58:29
príspevok od: stivi13
všetko super.---- trávnik si nafoť nový. čo keby si asfalt dakedy použil ;)
Dik :) no travnik nemam hadam ani jeden rovnaky vo fotkach, fakt...tento som si fotil vcera...
 
ksindy
2010-04-10 08:54:32
nazdar. prepac, ale toto moc pochvalit nemozem. napad je sice fajn,ale opat je to dvoj-troj objektova rychlovka a mne uz z toho vanie vizualna nuda. skor by som to uvital ako sucast nejakeho vacsieho celku (prace). navyse opat ten horizont - tak trochu uz tvoj trademark (resp. trademark tvojich prac), osobne si vsak myslim ze nie prilis najstastnejsi...
 
Lienka1
2010-04-10 08:51:17
skvelý nápad :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
MRiX
2010-04-10 08:50:37
Krásne, privítal by som aj Wallpaper z toho, aspon 1680x1050 :)
7-7-6
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
walde
ocenenie redakciou 2010-04-10 08:36:34
Konečne viem ako sa vyrába jar :-)
Výborné.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
fotografik
2010-04-10 05:24:00
Výborné...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Imiy
2010-04-10 04:01:48
Myšlienka dobrá prevedenie tak isto , výtvarne dobre zriešené ´ trávne delo ´ ... ja hovorim ano
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
stivi13
2010-04-10 03:33:06
všetko super.---- trávnik si nafoť nový. čo keby si asfalt dakedy použil ;)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
sunajn
2010-04-10 03:09:37
Nemusí. Ale patrí sa. :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
imageilus
2010-04-10 02:18:15
dobrééé
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Gino
2010-04-10 00:59:16
nezdieľam nadšenie, spracovanie fajn ...
 
Samaellus
2010-04-10 00:36:49
paci :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
sandrus
2010-04-10 00:22:36
Velice napadite, paci sa mi to :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
pampúch
2010-04-10 00:12:27
namakano namakané

pokračuj
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
 


Technika: Sony A7 III, Canon EOS 6D,

Príslušenstvo: Stativ: Velbon Sherpa Batoh: Vanguard Up- Rise 45 Filter: Hoya pro1 DIGITAL CPL Samospust, objektivy a photoshop...

ISO: 80
Fotoaparát: Canon Powershot SX10 IS
Pridané: 2010-04-10 00:09:51
Na kritiku: 2010-04-10 00:09:51
Miesto:
Témy: montáž / koláž, umelecká fotografia
Aj jarna musi byt...