Mac OS: Fotky

Mac OS: Fotky

Majitelia počítačov Apple majú k dispozícii bezplatný softvér pre úpravu fotografií, aj vo formáte RAW. Funkcionalitou bude vyhovovať začínajúcim fotografom, ktorí zatiaľ nechcú investovať do drahého pokročilého RAW konvertora.

2017-11-22 06:00:00
5
1028

  • 1667
    13

    Základný prehľad DSLR Canon 2017

    Po prehľade DSLR Nikon, tu máme najväčšieho konkurenta. Aj Canon používa dve veľkosti snímača, APS-C a FF. Kedysi používal aj medziformát APS-H. Canon pre zrkadlovky, s rôzne veľkým snímačom, nemá špeciálne označenie ako Nikon s FX a DX formátom.

    2017-11-21 06:00:00
    1667
  • 3008
    13

    Základné rozdelenie DSLR Nikon 2017

    Blíži sa koniec roka a s najväčšou pravdepodobnosťou nás už žiadne zásadné novinky nečakajú. Výrobcovia a predajcovia sa pripravujú na Vianoce. U Nikonu si ich niektorí užili skôr, vďaka Nikonu D850, novinke, ktorá naplno oslávila 100. výročie značky.

    2017-11-15 06:00:00
    3008
  • 2539
    11

    Domáci ateliér s LED svetlami

    Na Foto Slovakia 2017 som pre účastníkov vymyslel malý ateliérik. V otvorenom ateliéri Fomei prebiehal program a zafotiť sa dalo len v prestávkach. Malý skromný ateliérik slúžil počas celého dňa.

    2017-11-13 06:00:00
    2539
  • 4218
    3

    Investovať do tela alebo objektívu?

    Rozpočet začiatočníkov býva často obmedzený. Poprípade po pár mesiacoch zistia, že technická kvalita fotografií ich neuspokojuje. V čom je chyba, vo fotoaparáte alebo objektíve? Do čoho investovať, aby sa technická kvalita zlepšila?

    2017-11-08 06:00:00
    4218
  • 3700
    3

    Zrkadlovka a CSC z druhej ruky

    Nie každý má na nový fotoaparát. Alebo chce ušetriť a peniaze investovať napr. do lepších objektívov. Od určitého času fotoaparáty spĺňajú dostatočne vysoký štandard a kvalitou snímačov sa amatér nemusí zaoberať. Dnes sa pozrieme, pri ktorých modeloch nastal prelom. Tie sú za najnižšiu cenu, nie však na úkor použiteľnosti.

    2017-10-25 06:00:00
    3700
  • 3752
    0

    Dajte zbohom zašumeným fotkám alebo ako odstrániť šum na pár kliknutí

    Šum je vo fotografii bežným javom. Do určitej miery ho môžeme brať ako kreatívny nástroj, ale inak je to skôr vada. Vzniká najmä pri fotení v zlých svetelných podmienkach pri vyšších hodnotách ISO. Aj v takýchto prípadoch ale môžete šum odstrániť pri úpravách v počítači. Pozrite sa ako.

  • 3772
    1

    Bojujeme proti šumu

    Citlivosť je jedným z kľúčových parametrov, ktorý stojí pri vzniku každej fotografie. Určuje, ako je citlivý snímací prvok na svetlo. Vo fotografii používame normu ISO. Nízka hodnota ISO znamená nízku citlivosť na svetlo. Naopak vysoká hodnota znamená vysokú citlivosť na svetlo.

  • 3111
    1

    Ráno hmlisto, večer…

    Keď ráno vstanem a za oknom nevidím vedľajší panelák, ani neďaleký Slovnaft, viem, že je tu hmla. V tom momente vo mne niečo naštartuje a vystrelím na trolejbus do mesta.

  • 3891
    5

    Lacné kompakty

    Lacné kompakty nie sú fotoaparátmi, ktoré by nás zrovna zaujímali. Preto ich ani nerecenzujeme. Postupne vymierajú a kategória fotoaparátov je postupne a dosť rýchlo nahradzovaná fotomobilmi. Tie sa dnes tešia oveľa väčšej pozornosti.

    2017-10-11 06:00:00
    3891
  • 3618
    13

    Ako som jesenný Liptov zbavil farieb

    Jeseň milujeme pre jej pestrofarebnosť. Príroda sa rozhodla, že dosť bolo zelenej a postupne ju nahrádza teplými tónmi žltej, oranžovej, červenej a hnedej. Volaniu farieb pravidelne neodoláva ani partička ePhoťákov, ktorá sa každú jeseň vydáva na Liptov, pod končiare Tatier.

    2017-10-10 06:00:00
    3618
  • 3454
    4

    Flexaret model V.

    Ak čakáte nejaký článok o legendárnom československom fotoaparáte, musím vás sklamať. Sme v rubrike príbeh fotografie, kde sa venujeme tomu, ako vznikla konkrétna fotografia. Dnes vôbec po prvýkrát bude fotografia nafotená mobilným telefónom.

    2017-10-09 06:00:00
    3454
  • 4614
    1

    Vyrazte do nočného mesta bez statívu

    Nudia vás už bežné zábery z mesta? Vyrazte do ulíc po zotmení. Atmosféra, ktorú zachytíte, bude diametrálne odlišná od bežných záberov. Ak nemáte nejaký pevný objektív so svetelnosťou F1,8 alebo lepšou, budete potrebovať statív.