Kruhové ND filtre NiSi

Kruhové ND filtre NiSi

Zásuvné filtre NiSi som testoval a sú vynikajúce, vrátane držiakov a puzdier. NiSi vyrába aj klasické kruhové filtre. S kruhovými filtrami sa ľahšie manipuluje, môžu zostať na objektíve a ide na ne nasadiť krytka. Nevýhodou je, že na každý priemer objektívovej filtrovej obruby potrebujete filter konkrétneho priemeru. Dá sa to lacnejšie riešiť redukciami, ale to už nie je ono.

2020-11-25 06:00:00
2
261

  • 740
    7

    Adobe Lightroom Classic CC - rámčeky

    Lightroom štandardne neponúka možnosť pridať okolo fotografie rámček, ani v module Develop, ani pri exporte. Môžete si kúpiť plugin, ktorý to dokáže, ale ak potrebujete jednoduchý rámček len občas, ukážem vám ako ušetriť.

  • 2743
    2

    Limity expozičného trojuholníka

    Expozičný trojuholník je základom vzniku každej fotografie. Jeho princíp by mal poznať každý fotograf a mal by aj vedieť (to hlavne), ako ho použiť v praxi. Každý z parametrov (čas, clona, ISO) má určitý rozsah. Parametre navzájom kombinujeme podľa potreby tak, aby sme dosiahli správnu expozíciu.

  • 1649
    8

    NiSi Natural Night

    Zásuvné filtre NiSi som testoval a sú vynikajúce, vrátane držiakov a puzdier. NiSi vyrába aj klasické kruhové filtre. S kruhovými filtrami sa ľahšie manipuluje, môžu zostať na objektíve a ide na ne nasadiť krytka. Nevýhodou je, že na každý priemer objektívovej filtrovej obruby potrebujete filter konkrétneho priemeru. Dá sa to lacnejšie riešiť redukciami, ale to už nie je ono.

    2020-11-16 06:00:00
    1649
  • 2545
    1

    Čo sa vyplatí viac?

    Chystáte sa kúpiť svoj prvý systémový fotoaparát a neviete sa rozhodnúť či zrkadlovku alebo bezzrkadlovku? Možno vám pomôže naše malé porovnanie.

    2020-11-10 06:00:00
    2545
  • 1764
    10

    Canon imagePROGRAF PRO-300 a PIXMA PRO-200

    Je niekoľko dôvodov, prečo by kvalitná tlačiareň mala byť súčasťou výbavy profesionálneho fotografa. Tlač fotografií je vyvrcholením práce fotografa. Je to produkt, ktorý môžete predať zákazníkovi. Tlač slúži aj pre okamžitú kontrolu kvality fotografií.

    2020-11-04 06:00:00
    1764
  • 1663
    3

    Panasonic Dual Native ISO

    Technológia Panasonic Dual Native ISO posúva vyššie možnosti snímania videa za zlých svetelných podmienok, bez výraznejšieho nárastu šumu.

    2020-10-30 06:00:00
    1663
  • 1632
    1

    Bezzrkadlovkové bajonety

    Ledva sme sa naučili, aké bajonety používajú výrobcovia zrkadloviek, už nás zavalili novými bajonetmi bezzrkadloviek. Tu je malý sprievodca, ktorý vám pomôže sa v nich vyznať.

  • 2156
    3

    Receptár: Zelená textúra

    Fotoaparáty a objektívy pre začiatočníkov poskytujú dobrú obrazovú kvalitu, aby ste mohli nafotiť technicky vydarené zábery. U začiatočníka je preto hlavným problémom, ako spracovať zaujímavý motív technicky a kompozične. Potrebuje recept, ako na to. A tu jeden máte.

    2020-10-27 06:00:00
    2156
  • 1189
    1

    Fotografie nakrivo? Vyrovnajte si horizont a perspektívu

    Občas sa stáva, že na fotke padá horizont alebo sa zbiehajú línie, ktoré by mali ísť rovnobežne. Nezúfajte, takú fotku nemusíte mazať, stačí línie jednoducho narovnať v Zoner Photo Studiu.

  • 993
    0

    Adobe Lightroom Classic CC - názvy súborov

    Väčšine je jedno, ako sa nazývajú súbory fotografií. Organizujeme ich v kolekciách a pri výbere sa riadime náhľadmi. Sú ale situácie, kedy potrebujete vyhľadávať fotografie podľa názvu a v tom vám pomôže nejaký rozumný spôsob premenovania. Alebo máte konflikt rôzneho pomenovania u dvoch fotoaparátov.

    2020-10-21 06:00:00
    993
  • 1173
    0

    Jeseň v meste

    Jeseň v meste je o zachytení atmosféry svetla, tepla alebo naopak aj chladu a dažďa. Jeseň je obdobím kontrastov. Na jednej strane sú tu slnkom prežiarené teplé zábery, na druhej čiernobiele, nafotené v hmle alebo počas dažďa. A to je super.

  • 1809
    2

    Soft proofing - bližšie ku kvalitným výtlačkom

    Tlač fotografií je hotová alchýmia. Na užívateľa čaká množstvo nástrah. Riziko neúspechu sa pokúša minimalizovať colormanagement, systém využívajúci ICC profily.

    2020-10-12 06:00:00
    1809