Hore

Fotostĺpček 25/2025

Urobil som si výlet na kopec Braunsberg, aby som si užil fotografovanie počas zlatej hodinky.

Na Braunsbergu

S kamarátom Marekom sme jeden podvečer vyrazili na kopec Braunsberg v Hainburgu, aby sme si užili zlatú hodinku. Vstup autom je už nejaký čas spoplatnený sumou 4€. Z kopca je skvelý výhľad na Hainburg a povodie Dunaja, dokonca aj na Bratislavu. Ja som išiel naľahko, len s Nikonom Z5 II a objektívom 24-200 mm.













Veterány

V minulom stĺpčeku som publikoval portréty mojich troch kamarátok, ktoré sme nafotili na podujatí 1000 míľ československých. Teraz pridávam pár záberov detailov veteránov. Sústreďujem sa na detaily, pretože sa tým vyhnem rušivým prvkom v podobe ľudí, či nevhodného pozadia. Fotografoval som s Canon EOS R5 Mark II a objektívom RF 85/1,2L USM.



















S Fringiou na Liptovskom Hrádku

Už ste mohli vidieť fotografie, ktoré sme s Fringiou nafotili na Oravskom hrade, vtedy som fotil s novým objektívom Sony FE 50-150/2GM. Tentokrát sme navštívili Liptovský Hrádok a Sony som vymenil za Canon, konkrétne EOS R5 Mark II s objektívmi RF 50/1,2L USM, RF 85/1,2L USM a RF 135/1,8L USM.













Overené i neoverené správy

  • Canon si nechal patentovať až 11 objektívov typu Power Zoom, pričom sa jedná o niekoľko podobných variantov. Patentovať si nechal aj teleobjektívy Canon 100-500mm F4.5-6.3 IS a Canon 100-600mm F4.5-6.3 IS.
  • Venus Optics by tento týždeň mali predstaviť objektív Laowa 12mm f/2.8 FFII C&D Dreamer s automatickým zaostrovaním pre FF bezzrkadlovky s bajonetmi Sony E a Nikon Z.
  • Adobe Lightroom pridáva natívny tethering pre fotoaparáty Fujifilm. Doteraz ste si museli kúpiť u Fujifilm plugin.


Novinky

Leica MONOPAN 50

Hovorí sa, že film Leica MONOPAN 50 bude vyrábaný spoločnosťou Adox.Tento 35 mm čiernobiely negatívny film má superpanchromatickú citlivosť až do 780 nm, čo poskytuje široký tónový rozsah a dobre reaguje s filtráciou pre prácu v blízkosti infračerveného spektra. Ultra vysoké rozlíšenie 280 lp/mm poskytuje snímky s pôsobivo vysokou ostrosťou a zároveň ponúka veľmi jemnú a hladkú štruktúru zrna. Kombinácia vysokej ostrosti a nízkej zrnitosti je vhodná na vytváranie zväčšenín, ako aj na skenovanie s vysokým rozlíšením. Tradičná emulzia bohatá na striebro je kompatibilná s takmer všetkými čiernobielymi vývojkami filmov.

https://leica-camera.com/en-int/photography/accessories/m/film/monopan-50

Viltrox 85mm f/1.4 Pro FE

Objektív AF 85 mm f/1,4 Pro FE od spoločnosti Viltrox , ktorý kombinuje portrétnu ohniskovú vzdialenosť s vysokou svetelnosťou, je určený pre bezzrkadlovky Sony s bajonetom E. Tento svetelný objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou je poháňaný duálnymi motormi Hyper VCM, ktoré zabezpečujú vysokorýchlostný a konzistentný výkon automatického zaostrovania. Optická konštrukcia objektívu zahŕňa rôzne vysokokvalitné sklenené prvky pre zabezpečenie pôsobivej kvality obrazu v celom zábere (jednu ultrapresnú asféricku šošovkou (UA), tri šošovky s extra nízkym rozptylom (ED) a deväť šošoviek s vysokým indexom lomu (HR), ktoré minimalizujú optické aberácie a výrazne zlepšujú kvalitu obrazu). Viacvrstvová HD nano vrstva na skle objektívu účinne redukuje duchov a odlesky. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 79 mm. Kovové telo objektívu utesnené voči poveternostným vplyvom je odolné voči prachu aj striekajúcej vode. Na tele objektívu sa nachádza prispôsobiteľné tlačidlo Fn, ktoré umožňuje naprogramovať preferované nastavenie a rýchlo k nemu pristupovať.

https://viltrox.com/products/af-85mm-f1-4-fe

Sigma 17-40mm F1.8 DC | Art

Sigma Corporation predstavuje nový profesionálny zoom objektív 17-40mm F1.8 DC | Art, ktorý je prvým Art objektívom pre APS-C formát od roku 2016 a prvým vyrobeným výlučne pre bezzrkadlové crop-senzorové fotoaparáty. Objektív ponúka vysokú optickú kvalitu a svetelnosť porovnateľnú s pevnými objektívmi, ale s flexibilitou zoomu, pričom je vybavený modernými technológiami, podporujúcimi videozáznamy, ako je rýchle a tiché zaostrovanie, minimálny focus breathing a odolná konštrukcia voči prachu a striekajúcej vode. Váha len 535g a dostupnosť pre viaceré bajonety robí tento objektív vhodným pre fotografov a tvorcov obsahu, ktorí hľadajú všestranný a vysoko kvalitný nástroj pre tvorbu obrazu aj videa.

Optický dizajn so štyrmi SLD a štyrmi asférickými prvkami zaručuje vysoké rozlíšenie a korekciu farebných aberácií aj pri plne otvorenej clone. Rozsah ohniskových vzdialeností predstavuje ekvivalent 25,5-60 mm v 35 mm formáte, čo poskytuje väčšiu flexibilitu rámovania oproti predchodcovi 18-35 mm. K dispozícii sú bajonety pre Sony E, L-Mount, Fujifilm X a Canon RF, pričom Canon verzia má špecifický ovládací prstenec namiesto clonového krúžku.


https://www.sigma-global.com/en/lenses/a025_17_40_18/

Inšpirácia

Adobe potichu vytvorilo super výkonnú aplikáciu fotoaparátu pre iPhone

Spoločnosť Adobe potichu odhalila potenciálne výkonnú novú aplikáciu pre iPhony s názvom Project Indigo. Project Indigo sľubuje zvýšenú kontrolu a prirodzenejšie výpočtové fotografické funkcie, ktoré odomknú lepšiu kvalitu z fotoaparátov vášho smartfónu. Je tiež (momentálne) úplne zadarmo a nevyžaduje prihlásenie.

Spoločnosť Adobe tvrdí, že jej aplikácia má odlišný proces pre počítačovú fotografiu ako väčšina aplikácií a telefónov. Okrem počítačovej fotografie sľubuje aplikácia Project Indigo aj množstvo funkcií. K dispozícii sú dva režimy statických fotografií: Foto a Noc. Adobe tiež sľubuje nulové oneskorenie uzávierky, čo znamená, že obrázok sa zachytí ihneď po stlačení tlačidla spúšte. Funguje to s formátmi RAW aj JPEG. Aplikácia tiež ponúka režim superrozlíšenia.

Aplikácia je zatiaľ dostupná iba pre iPhone a je kompatibilná so všetkými iPhonmi Pro a Pro Max od série 12 a so všetkými iPhonmi bez verzie Pro od série 14. Spoločnosť Adobe však varuje, že bude fungovať najlepšie na novších iPhonoch, pretože vyžadujú „dosť náročný výpočtový výkon“. Spoločnosť Adobe uvádza, že pracuje aj na verzii pre Android.

https://research.adobe.com/articles/indigo/indigo.html

Tipy a triky

Posuvník Variance od spoločnosti Adobe: Nový jednoduchý spôsob, ako dosiahnuť dokonalé tóny pleti a krajinné úpravy

Nová funkcia „variancia“ od spoločnosti Adobe v programe Camera Raw úplne mení spôsob úpravy farieb a tónov. Ak pravidelne upravujete portréty, krajiny alebo akékoľvek obrázky obsahujúce rôzne farebné rozsahy, stojí za to pochopiť, ako tento nástroj dokáže zlepšiť efektivitu a výsledky úprav.

Toto informatívne video od Glyna Dewisa skúma nedávnu aktualizáciu spoločnosti Adobe s názvom farebná variancia, ktorá sa nachádza vo filtri Camera Raw.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
fatality
2025-06-23 08:01:13
Sigma 17-40mm F1.8 DC | Art je zasdny objektiv pre apsc bezzrkadlovky..bravo Sigma..
 
MagickVamp
2025-06-24 17:54:20
príspevok od: fatality
Sigma 17-40mm F1.8 DC | Art je zasdny objektiv pre apsc bezzrkadlovky..bravo Sigma..
Ja dufam ze spravia aj teleobjektiv pre apsc...nieco ako 100-300 f2,8 art
 
Jozi Mačutek
2025-06-24 22:04:36
príspevok od: MagickVamp
Ja dufam ze spravia aj teleobjektiv pre apsc...nieco ako 100-300 f2,8 art
Myslím si, že svadobní/reportážni fotografi použivajúci APS-C by najviac uvítali nejakého nástupcu Sigmy 50-100 1.8, to už by dostali viacmenej benefity ako pri FF.
Bolo by to skvele kombo s týmto sklom.
 
Juraj23
2025-06-24 22:22:45
Nadherne fotky
 
Marbu
2025-06-26 00:23:52
Tie fotky veteránov sú výborné. Bokeh tých Canon objektívov je až neuveriteľný. Úvodná fotka sa tiež vydarila.
 
Krtko fotografom
2025-06-26 07:52:18
Už to bolo písané aj na internete. Prečo by sa nedali svadby fotiť s APS-C? Fotenie svadieb na FF je iba marketingovy ťah, a dlhoročné vymývanie mozgov. Výhody APS-C, je ľahší. Objektívy so svetelnosťou 1,4 umožňujú ísť s APS-C až o 2EV stupne nižšie z ISO, pri takmer, alebo rovnakej, hĺbke ostrosti. Clona 2,8 na FF je to "isté", ako clona 1,8 na APS-C. Čiže, ak na FF pri clone 2,8 bude ISO 6400, tak na APS-C pri clone 1,4 bude ISO 1600, a to súčasné APS-C fotoaparáty zvládnu v pohode. A o celkovej hmotnosti zostavy FF oproti APS-C ani nehovorím. Čiže, z môjho pohľadu, dá sa svadba v dnešnej dobe fotiť na APS-C v pohode.
 
Paladin25
2025-06-26 18:32:11
Je ich viac ako by si si myslel. Napríklad Fuji Apsc je veľmi obľúbené a vôbec nie zriedkavé.
 
Jozi Mačutek
2025-06-26 21:38:05
Fujisti, okrem nich v tom tiež nevidim zmysel
 
Paladin25
2025-06-27 10:52:17
"Najvykonnejsie fotozostavy su FF s Lkovym objektivom" ... och toto mi niekoho veľmi pripomenulo
 
Paladin25
2025-06-27 10:59:00
Neviem ako na Canone ale roky fotím s Nikonom a od základnej zrkadlovky d3000 som si tiež vedel vybrať výslednú úpravu JPG.

Nesúhlasím s tvojim názorom, ale máš naňho právo. Ja si dovolím povedať že 90% (a asi aj viac) klientov neuvidí rozdiel medzi APSC a FF na výslednej fotke. V podstate ich to vôbec nezaujíma čím fotíš. U fotografov sa nájdu taký čo rozdiel vidia ale dovolím si povedať že v blind teste by viac ak polovica fotografov tiež jednoznačne nerozlíšila rozdiel medzi FF a APS-C.

Pozri si napríklad tvorbu jedného z pre mňa najleších svadobných fotografov v regione Vojtu Hurycha (roky-rokúce fotil na APSC FUJI, mal stovky spokojných klientov, vyhrával foto súťaže, atd. teraz prešiel na Leicu ale to malo iné dôvody nie FF vs APS-C)

Podľa mňa rozdiel medzi FF a APS-C je to posledné čo rozhodne o tom či je výsledná fotka dobrá alebo zlá.
 
MagickVamp
2025-06-27 22:41:32
FF ma svoje nesporne kvality. Vystup ktory dostanem v zlom svetle sa mi lahsie upravuje aj keby bol na o 1ev vyssom iso. Fotit portretu s ff + 50f1,2 je proste radost... Vsetko sa da so vsetkym nafotit, ale nieco sa jednoducho foti komfortnejsie s ff a nieco s apsc. Apsc zostava je kompaktnejsia a pre zanre ako wildlife jednoznacne vyhodnejsia. A lahky ale kvalitny artkovy teleobjektiv, alebo L kovy na specialne na apsc mi jednoducho chyba. Mam doma 2xFF a 2xApsc....na wl v 90% pripadoch je vhodnejsi apsc a pride mo hrozne zbytocne tahat zbytocne tazsi objektiv len zato, aby pasoval aj na ff...pripadne ked uz je tak tazky, tak keby bol na apsc, bol by o 1ev svetelnejsi.
 
MagickVamp
2025-06-27 22:45:16
príspevok od: Jozi Mačutek
Myslím si, že svadobní/reportážni fotografi použivajúci APS-C by najviac uvítali nejakého nástupcu Sigmy 50-100 1.8, to už by dostali viacmenej benefity ako pri FF.
Bolo by to skvele kombo s týmto sklom.
V tom nevidim zmysel kedze aspon canon ma lahucku rf 70-200f2,8L. Mne chyba daco dlhsie na apsc.
 
Hakuna Matata
2025-06-28 18:14:40
Najlepší fotoaparát je ten, ktorý mám práve pri sebe
 
bobo222
2025-06-29 12:56:26
príspevok od: Hakuna Matata
Najlepší fotoaparát je ten, ktorý mám práve pri sebe
Takže pre väčšinu sveta mobil.
 
warwick
2025-06-29 14:34:22
Fuji prerazil tým že vytvoril najkompaktnejší a zároveň najpoužiteľnejši systém zameraných na kreatívnych fotografov. Fotiť sa dá všetkými modernými fotakmi, ale Canon je zameraný hlavne pre takých každodenných živnostníkov. Okrem toho čo povieš na to že fozografi od Canonu najviac odchádzajú? Sú videá na YouTube kde sa niektorý známi fotografi zamýšľajú že nepoznajú ľudí ktorý by prešli na Canon alebo začali s ním, ale takých čo odchádzajú od Canonu poznajú kopu.
 
warwick
2025-06-29 14:38:30
príspevok od: Marbu
Tie fotky veteránov sú výborné. Bokeh tých Canon objektívov je až neuveriteľný. Úvodná fotka sa tiež vydarila.
Bokeh tých canonov nie je ničím špecificky. Každá značka ma svetelne objektivy a dá sa s nimi urobiť takýto bokeh.
 
MagickVamp
2025-06-29 19:51:00
príspevok od: warwick
Fuji prerazil tým že vytvoril najkompaktnejší a zároveň najpoužiteľnejši systém zameraných na kreatívnych fotografov. Fotiť sa dá všetkými modernými fotakmi, ale Canon je zameraný hlavne pre takých každodenných živnostníkov. Okrem toho čo povieš na to že fozografi od Canonu najviac odchádzajú? Sú videá na YouTube kde sa niektorý známi fotografi zamýšľajú že nepoznajú ľudí ktorý by prešli na Canon alebo začali s ním, ale takých čo odchádzajú od Canonu poznajú kopu.
Pokial viem Canon je stale lider a Fuji je na chvoste. Na svk to vnimame inak kvoli slabemu marketingu - zaujmu canonu o nas trh. 🙂 Fuji ako tu aj bolo spominane je blizsie ludom ktori fotia mobilom, vela filtrov, menej detailov, technicky sa na lidrov nechyta, ale koho to vlastne dnes uz zaujima? Vacsine staci mobil. Sam na vylety vela krat beriem uz len mobil a fuji je a vzdy bude lepsi ako mobil. Ale ked mi ide o maximalny komfort a kvalitu, fuji by bola moja posledna volba.Nastastie si mozem vybrat z profesionalnejsich znaciek, no keby som nemohol a bol by tu len Fuji, tragicky by som to uz tiez nevnimal, prisiel som do veku ked si uz vystacim s hocicim.
 
Paladin25
2025-06-30 06:46:26
Blbec je žiaľ ten čo si myslí že to čo má je to najlepšie. A tvrdošijne tvrdí že všetci naokolo sú blázni len on je lietadlo...

Vitaj späť acton, brixton, gytheio....

Žiaľ Canon sa v kvalite obrazu nemôže rovnať Fuji

P.s. Fuji robí aj stredoformat
 
Paladin25
2025-06-30 06:49:11
príspevok od: MagickVamp
Pokial viem Canon je stale lider a Fuji je na chvoste. Na svk to vnimame inak kvoli slabemu marketingu - zaujmu canonu o nas trh. 🙂 Fuji ako tu aj bolo spominane je blizsie ludom ktori fotia mobilom, vela filtrov, menej detailov, technicky sa na lidrov nechyta, ale koho to vlastne dnes uz zaujima? Vacsine staci mobil. Sam na vylety vela krat beriem uz len mobil a fuji je a vzdy bude lepsi ako mobil. Ale ked mi ide o maximalny komfort a kvalitu, fuji by bola moja posledna volba.Nastastie si mozem vybrat z profesionalnejsich znaciek, no keby som nemohol a bol by tu len Fuji, tragicky by som to uz tiez nevnimal, prisiel som do veku ked si uz vystacim s hocicim.
Len by som rád poznamenal že keď hovoríme o Fuji treba spomenúť aj ich stredoformat.... Ktorý natom až tak zle s výstupom podľa toho čo som videl a otestovali odborníci nebude...

Ja som žil v tom že tieto brand wars už sú za nami....
 
Paladin25
2025-06-30 08:31:08
Tak počkať. APSC Fuji môžeme porovnávať s FF Canon a tvrdiť že Fuji fuj, ale stredoformat Fuji už nemôžeme porovnávať s FF Canon. Správne?
 
Paladin25
2025-06-30 08:33:24
Nie je problém nájsť xyz fotografov ktorý fotia svadby na Fuji.
Uvedeného som uviedol lebo je to kapacita v našom regióne. Ale áno pre teba len priemer Paľko. My vieme...

 
Porubo
2025-06-30 09:18:04
Kedysi to bol Canon vs Nikon, dnes su to hadky Canon vs Fuji; kedy tu budu hadky, svetlo vs kompozicia!?
 
Paladin25
2025-06-30 21:56:48
Ou jé 1 deň v diskusii a už sú zasa všetci blbci a idoti... krásne si to opäť všetko podložil Paľko... tvoje argumenty sú nepriestrelné!

To ty tu vyplakávaš že FUJI je fuj ... nie ja ja som len poznamenal že výstup napríklad zo stredoformátu FUJI je lepší ako z FF canonu (technické meranie nie blúdne pocity)...

A žiaľ Fuji je aj stredoformát... nie len APSC....
 
Porubo
2025-07-01 08:21:29
Zvlastne, ci je to aj pri inych konickoch, takto "diskutovat" o technologickych/technickych novin(k)ach.
Poviem Vam ako to robim Ja:
Stale so sebou nosim velmi stary kompakt Canon G1X, ano ten povodny "mark I". Mam aj APS-C a FF. Ked viem ze idem fotit nieco vazne, beriem so sebou APS-C alebo FF, je mi viac menej jedno ktory. Aj ked vidim rozdiely v kvalite vystupu: G1X < APS-C < FF. A ked neviem ci budem fotit alebo chcem nieco skladne alebo nebodaj lacne, beriem aj G1X, pripadne na bezne fotenie. Sup ho do batozka alebo cez rameno a mozem ist aj na nakupy, proste nosit ho vsade. Dolezite je, ze sice su tam rozdiely, su mierne viditelne, pisem mierne, lebo naozaj su, ale nie su az tak velke, zeby to bolo vyrazne vidno. Ale napriek tomu, so vsetkym sa da nafotit vo velmi vysokej kvalite.
Ale ked chcete chodte sa hadat, Ja si idem radsej zarabat korunky alebo na vylet alebo inak, uzitocnejsie vyuzijem cas!
 
blahoslav J B Art
2025-07-01 19:46:37
príspevok od: Porubo
Zvlastne, ci je to aj pri inych konickoch, takto "diskutovat" o technologickych/technickych novin(k)ach.
Poviem Vam ako to robim Ja:
Stale so sebou nosim velmi stary kompakt Canon G1X, ano ten povodny "mark I". Mam aj APS-C a FF. Ked viem ze idem fotit nieco vazne, beriem so sebou APS-C alebo FF, je mi viac menej jedno ktory. Aj ked vidim rozdiely v kvalite vystupu: G1X < APS-C < FF. A ked neviem ci budem fotit alebo chcem nieco skladne alebo nebodaj lacne, beriem aj G1X, pripadne na bezne fotenie. Sup ho do batozka alebo cez rameno a mozem ist aj na nakupy, proste nosit ho vsade. Dolezite je, ze sice su tam rozdiely, su mierne viditelne, pisem mierne, lebo naozaj su, ale nie su az tak velke, zeby to bolo vyrazne vidno. Ale napriek tomu, so vsetkym sa da nafotit vo velmi vysokej kvalite.
Ale ked chcete chodte sa hadat, Ja si idem radsej zarabat korunky alebo na vylet alebo inak, uzitocnejsie vyuzijem cas!
o fototechnike sa bavia hlavne technofili, lebo ak niecomu rozumeju, tak su to cisla ... ISO, cas zavierky, clona, expozicny trojuholnik, rozlisenie, tretinova kompozicia ... tam vsade a este asi aj v mnohom inom, su cisla.
technofili uz menej rozumeju umeniu (umeniu fotografie), lebo povacsine nemaju ziadne umelecke vzdelanie

PS: ja sam mam technicke vzdelanie a ziadne umelecke
 
Porubo
2025-07-01 20:10:52
Mne sa najviac osvedcilo na klieste nosit dlhe nohavice, vyrabaju sa aj velmi vzdusne. Tam sa potvorka nezachyti, leda tak sklze. A este to chrani nohy aj pred trnim a prhlenim.
P.S.
Netreba davat do kazdeho prispevku aspon jednu urazku (napr. hlupaci), da sa to aj bez toho, a lepsie!
 
Porubo
2025-07-02 10:15:10
To je vyzva!
Premyslam ze vytlacim svoje krajinky fotene FF a APS-C, dam to niekomu aby Ti ich predal, kto nevie co je co, aby pokus bol zaslepeny. Ked statisticky vyznamne budes spravne hadat co je co, tak beriem spat. Napoveda: Fotim na ISO 100, priclonene, na stative. Tak som zvedavy...
 
Porubo
2025-07-02 10:17:18
P. S.
Posledne som pouzival tento objektiv:
https://www.canon-europe.com/lenses/ef-85mm-f-1-8-usm-lens/
Ale ten Ti asi nevonia, ak si ten, co si myslim ze si ten. Bol tu jeden taky, co len L-ko chvalil...
 
JohnNewton
2025-07-02 10:46:51
príspevok od: blahoslav J B Art
o fototechnike sa bavia hlavne technofili, lebo ak niecomu rozumeju, tak su to cisla ... ISO, cas zavierky, clona, expozicny trojuholnik, rozlisenie, tretinova kompozicia ... tam vsade a este asi aj v mnohom inom, su cisla.
technofili uz menej rozumeju umeniu (umeniu fotografie), lebo povacsine nemaju ziadne umelecke vzdelanie

PS: ja sam mam technicke vzdelanie a ziadne umelecke
Pre umenie často nie je potrebné žiadne vzdelanie, ale dosť často vrodený talent. Jednoduchý príklad: hudobný sluch A tretinová kompozícia ? To je predsa výsledok umeleckého pozorovania , pomýlil si si príčinu s následkom.
 
MagickVamp
2025-07-02 17:09:20
príspevok od: Paladin25
Len by som rád poznamenal že keď hovoríme o Fuji treba spomenúť aj ich stredoformat.... Ktorý natom až tak zle s výstupom podľa toho čo som videl a otestovali odborníci nebude...

Ja som žil v tom že tieto brand wars už sú za nami....
No ja som tu nastupil len do rozbehnutej debaty. 😉 Ked pisem o komforte fotenia a celkovej kvalite, nevravim len o vystupe ale o celku, stabilizaci, ostreni atd.

Na wildlife by som si Fuji urcite nezobral, Canon co sa tyka wl je lepsi. A to sa bavime o segmente APSC. Mozes rozpitvat ak sa ti chce, ale vies ze som pitval vela a keby mala Fuji navrch, mam ju.

Na akcie by som si Fuji isto nebral, lebo skrz ostrenie v kombinacii s ff je to zas vacsi komfort a lepsi vystup. (Stredoformat od Fuji limituje ostrenie, objektivy by som musel pozriet)

Na fotenie krajiniek, je to asi jedno ak uz Fuji zvlada zelenu ROVNAKO ako vseci a nechce to specialne programy na prevody.

Na fotenie portretov bude asi lepsi stredoformat od Fuji, ale to sme uz v takych hrotoch....canon R5 + rf 50f1,2....no otazne ci ma zmysel ist kvoli portretu do stredoformatu a ci vobec sa to prejavi nejak....ja si myslim ze na socialnych sietach neuvidime rozdiel ani pri starej fuji a r5 a stredoformate.

A v principe je to vsetko jedno...ziaden zaner uz nie je moc o technike. Chces fotit wl, treba by vela vonku. Chces fotit svadby, sprav marketing dobry. Chces fotit holky, nauc sa snimi rozpravat. Technika staci akakolvek, ale spravne zvolena zvysuje komfort... Do Blavy zajdem aj na superbe aj na mercedes S aj na Raw 4....a posrat sa to moze aj s bentley...
 
Paladin25
2025-07-02 21:39:27
príspevok od: MagickVamp
No ja som tu nastupil len do rozbehnutej debaty. 😉 Ked pisem o komforte fotenia a celkovej kvalite, nevravim len o vystupe ale o celku, stabilizaci, ostreni atd.

Na wildlife by som si Fuji urcite nezobral, Canon co sa tyka wl je lepsi. A to sa bavime o segmente APSC. Mozes rozpitvat ak sa ti chce, ale vies ze som pitval vela a keby mala Fuji navrch, mam ju.

Na akcie by som si Fuji isto nebral, lebo skrz ostrenie v kombinacii s ff je to zas vacsi komfort a lepsi vystup. (Stredoformat od Fuji limituje ostrenie, objektivy by som musel pozriet)

Na fotenie krajiniek, je to asi jedno ak uz Fuji zvlada zelenu ROVNAKO ako vseci a nechce to specialne programy na prevody.

Na fotenie portretov bude asi lepsi stredoformat od Fuji, ale to sme uz v takych hrotoch....canon R5 + rf 50f1,2....no otazne ci ma zmysel ist kvoli portretu do stredoformatu a ci vobec sa to prejavi nejak....ja si myslim ze na socialnych sietach neuvidime rozdiel ani pri starej fuji a r5 a stredoformate.

A v principe je to vsetko jedno...ziaden zaner uz nie je moc o technike. Chces fotit wl, treba by vela vonku. Chces fotit svadby, sprav marketing dobry. Chces fotit holky, nauc sa snimi rozpravat. Technika staci akakolvek, ale spravne zvolena zvysuje komfort... Do Blavy zajdem aj na superbe aj na mercedes S aj na Raw 4....a posrat sa to moze aj s bentley...
Nemám prečo s tebou ísť do polemiky lebo si napísal len to čo tvrdím a myslím si aj ja.
Ja som reagoval len preto, že náš starý známy si liečil svoje komplexi na technike a značke FUJI.

Ja tvrdím že dnes už je technika na takej úrovni že limit dobrej fotky je len a len fotograf....
 
blahoslav J B Art
2025-07-04 01:32:46
príspevok od: JohnNewton
Pre umenie často nie je potrebné žiadne vzdelanie, ale dosť často vrodený talent. Jednoduchý príklad: hudobný sluch A tretinová kompozícia ? To je predsa výsledok umeleckého pozorovania , pomýlil si si príčinu s následkom.
ani trafena hus nema ziadne vzdelanie a predsa zagaga
 
jozef84
2025-07-04 11:37:21
príspevok od: blahoslav J B Art
ani trafena hus nema ziadne vzdelanie a predsa zagaga
 
Porubo
2025-07-04 16:34:06
príspevok od: JohnNewton
Pre umenie často nie je potrebné žiadne vzdelanie, ale dosť často vrodený talent. Jednoduchý príklad: hudobný sluch A tretinová kompozícia ? To je predsa výsledok umeleckého pozorovania , pomýlil si si príčinu s následkom.
S tym nesuhlasim. Tzv. genialne hudobne deti, prave naopak, velmi vela museli trenovat, ucit sa a podobne. Tyka sa to aj virtuozov, tak i skladatelov, napriklad Mozart. Prekvapivo ludia si povedia, fiha ten ma ale talent, ale nevidia uz tu drinu za tym. Ten tzv. talent je skor detska zvedavost v rannych rokoch, ktora sa musi ale podchytit a odborne rast!
Tyka sa to aj tzv. sachovych talentov a pod.

Dost casto je rozsireny, popularny, nazor ze su akoze talentovani ludia a Ti mozu byt z teorie blbi ako tago. Ale to je skor taky modny omyl, ako ludia si predstavuju programatorov podla americkych filmov, akoze nejakych geniov co za 20 sekund pod tlakom zachrania aj celu Zem prerobenim komplikovaneho programu alebo haknutim kozmickej lode (mimozemstania su predsa vzdy zli a idu po tych nevinnych americanoch co nikomu na blizkom vychode ani len vlasok na hlave neskrivia).
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované