Machový vodopád - Kyseľ

Body: 23.67    Videnia: 1761    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-07-12 12:18:28
príspevok od: petrus 1
máš pravdu,to počasie tentokrát naozaj nestálo za nič.
Neviem, dokedy tam tie baly slamy budú, ale hodil by sa aj podvečerný snímok, pred dvomi dňami slnko večer krásne osvetlilo polia pod Tatrami. Budem striehnúť, no som doma len do piatku, potom idem opäť na dlhší čas preč...
 
petrus 1
2011-07-12 12:11:20
príspevok od: Stratený Stano
Ďakujem za pozvanie, vstal som kvôli tomu ráno skôr, ale vidiac počasie, ktoré sa mi na fotenie veľmi nehodilo, zaliezol som opäť do postele...
máš pravdu,to počasie tentokrát naozaj nestálo za nič.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-07-12 07:57:34
príspevok od: petrus 1
no neviem či som kamarát,ale na túru a na pivko ťa rád pozvem. ináč zajtra ráno ideme fotiť tie balíky slamy,čo sú pri ceste do Smokovca. ak chceš môžeš sa pridať.
Ďakujem za pozvanie, vstal som kvôli tomu ráno skôr, ale vidiac počasie, ktoré sa mi na fotenie veľmi nehodilo, zaliezol som opäť do postele...
 
petrus 1
2011-07-11 22:09:13
príspevok od: Stratený Stano
Chcel som robiť takéto kurzy, ale že som vraj drahý... Tak už len kamarátom grátis, čo pozvú na túru a samozrejme na jedno pivko...
no neviem či som kamarát,ale na túru a na pivko ťa rád pozvem. ináč zajtra ráno ideme fotiť tie balíky slamy,čo sú pri ceste do Smokovca. ak chceš môžeš sa pridať.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-11 22:08:17
príspevok od: Stratený Stano
Števo, kompo som preto ocenil, lebo autor pri komponovaní poznateľne rozmýšľal a snažil sa ho urobiť nejako ináč. Ja to poznám, lebo túto roklinu som už prešiel mnoho krát. A tam v úzkom priestore veľa nenakomponuješ, čo vieš dobre i sám. Preto som vlastne ocenil snahu a to, že autor sa snažil o netuctový cvak...
Ja v žiadnom prípade neoponujem či neprotestujem či nenaznacujem ze si nieco ty robil zle, je mi jedno ako kto hodnoti, snazim sa vyhnut zasadne kritike kritiky a takyto pristup ma tu znechucuje, casto ho tu vidavam. Tolko ma asi iste uz dufam poznas. Len som sa zamyslel nad sebou nie nad tebou Som radsej maksi aby som neznechutil ci nedemotivoval, ale niekedy sa otrasiem a snazim sa hodnotit a pisat viac prisnejsie, realnejsieho, lebo to autorom nepomaha len ak chvalim a nemam pritom z foto taky pocit.ň
...
So vsetkym suhlasim co pises, len ten vysledok rozmyslania a snahy mi tu chyba a neporovnavam tu to ako casto a akym uhlom je toto miesto fotene, nemam o tom prehlad. Kysel poznam najmenej lebo dlhe roky co som chodil po Raji bol zavrety a poslednu dobu som viac rokov mimo. Ale mam cosi aj z poslednych rokov z Kysela, mozno aj priblizne z tych miest. A pamatam si ze nejaky vodopad tam tiekol pomedzi machy a ja som to fotil skoro ako macro a ze sa mi to velmi pacilo len so to dodnes neposkladal a nefinalizoval A nebolo by od veci lebo Z raja nemam skoro vobec ziadne rokliny v galerke a nafotene ich pritom mam vsetky a v hojnom pocte, aj cele detailnejsie zvisle panoramy, co je pre mna skoda ze to je zaprasene. Idem mrknut ci to najdem
 
petrus 1
2011-07-11 22:04:36
príspevok od: SteveS
Fíha, pozerám že som nižšie hodnotil ako ty, to ty bývaš spravidla stále prísnejší. Ale neber to ako dutku, ći vycitku, v ziadnom pripade, len som sa nad tym zamyslel. Byvam celkove o jeden bod spravidla maksi ako je bezne doporucena stupnica ale nesedí mi tu uz tá siroka skala foto (od zlych po ovela lepsie) co sa zahrnaju v hodnoteniach cislom 6 a aj ked sa necham neraz strhnut davom (myslene vseobecne aby som nizkym hodnotenim nedemotivoval) tak siaham uz aj nizsie aj ked nerad, mna tato foto neoslovila ako vyborna. Zial. Ku kompu dodavam ze chyba mi aj zmysluplnejsie a zaujimavejsie ramovanie PDRohu, napriklad priblizením k skale a zretelnym zobrazením aj nejakych bližších detailov, ten mach v tom rohu co tam je daleko a akoby stracal kresbu.
ahoj Steves,ďakujem za slová kritiky, z tých sa naučím viac ako z tých bodov, na svoju obhajobu len toľko: dolné rohy by naozaj lepšie vyzneli tmavšie,ale ako som už písal,chcelo by to lepšie znalosti postprocesu. a tie drevá dole vľavo sa mne naopak páčia,pôsobí to na mňa tak divokejšie,tak ako to v tých roklinách je. vďaka.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-07-11 22:01:46
príspevok od: petrus 1
neviem,či stabilne , ale čupel som na tých šmykľavých skalách v pravo hore a čakal,kým mi nikto nevojde do záberu . stmaviť dolné rohy by bolo fajn a ešte lepšie by bolo ,keby som vedel ako,ktorým nástrojom. nedávaš rýchlokurz photoshopu? prvý sa hlásim.
Chcel som robiť takéto kurzy, ale že som vraj drahý... Tak už len kamarátom grátis, čo pozvú na túru a samozrejme na jedno pivko...
 
petrus 1
2011-07-11 21:58:23
príspevok od: Stratený Stano
Rebrík stúpa, voda padá, dúfam že ty si stabilne sedel na tých šmykľavých skalách.. Lebo tuším si si vyššie vyliezol a tak trochu ináč to nafotil... Kvôli lepšiemu dosiahnutiu pocitu hĺbky by sa mi páčilo spodné rohy stmaviť...
neviem,či stabilne , ale čupel som na tých šmykľavých skalách v pravo hore a čakal,kým mi nikto nevojde do záberu . stmaviť dolné rohy by bolo fajn a ešte lepšie by bolo ,keby som vedel ako,ktorým nástrojom. nedávaš rýchlokurz photoshopu? prvý sa hlásim.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-07-11 21:50:45
príspevok od: SteveS
Fíha, pozerám že som nižšie hodnotil ako ty, to ty bývaš spravidla stále prísnejší. Ale neber to ako dutku, ći vycitku, v ziadnom pripade, len som sa nad tym zamyslel. Byvam celkove o jeden bod spravidla maksi ako je bezne doporucena stupnica ale nesedí mi tu uz tá siroka skala foto (od zlych po ovela lepsie) co sa zahrnaju v hodnoteniach cislom 6 a aj ked sa necham neraz strhnut davom (myslene vseobecne aby som nizkym hodnotenim nedemotivoval) tak siaham uz aj nizsie aj ked nerad, mna tato foto neoslovila ako vyborna. Zial. Ku kompu dodavam ze chyba mi aj zmysluplnejsie a zaujimavejsie ramovanie PDRohu, napriklad priblizením k skale a zretelnym zobrazením aj nejakych bližších detailov, ten mach v tom rohu co tam je daleko a akoby stracal kresbu.
Števo, kompo som preto ocenil, lebo autor pri komponovaní poznateľne rozmýšľal a snažil sa ho urobiť nejako ináč. Ja to poznám, lebo túto roklinu som už prešiel mnoho krát. A tam v úzkom priestore veľa nenakomponuješ, čo vieš dobre i sám. Preto som vlastne ocenil snahu a to, že autor sa snažil o netuctový cvak...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-07-11 21:47:14
príspevok od: SteveS
Fíha, pozerám že som nižšie hodnotil ako ty, to ty bývaš spravidla stále prísnejší. Ale neber to ako dutku, ći vycitku, v ziadnom pripade, len som sa nad tym zamyslel. Byvam celkove o jeden bod spravidla maksi ako je bezne doporucena stupnica ale nesedí mi tu uz tá siroka skala foto (od zlych po ovela lepsie) co sa zahrnaju v hodnoteniach cislom 6 a aj ked sa necham neraz strhnut davom (myslene vseobecne aby som nizkym hodnotenim nedemotivoval) tak siaham uz aj nizsie aj ked nerad, mna tato foto neoslovila ako vyborna. Zial. Ku kompu dodavam ze chyba mi aj zmysluplnejsie a zaujimavejsie ramovanie PDRohu, napriklad priblizením k skale a zretelnym zobrazením aj nejakych bližších detailov, ten mach v tom rohu co tam je daleko a akoby stracal kresbu.
Ja som rodák zo Spišskej, autor je zo Spišskej - ta šľepy Spišak nevidzi a Spišakovi nebudze robic na zlosc...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-11 21:43:07
príspevok od: Stratený Stano
Rebrík stúpa, voda padá, dúfam že ty si stabilne sedel na tých šmykľavých skalách.. Lebo tuším si si vyššie vyliezol a tak trochu ináč to nafotil... Kvôli lepšiemu dosiahnutiu pocitu hĺbky by sa mi páčilo spodné rohy stmaviť...
Fíha, pozerám že som nižšie hodnotil ako ty, to ty bývaš spravidla stále prísnejší. Ale neber to ako dutku, ći vycitku, v ziadnom pripade, len som sa nad tym zamyslel. Byvam celkove o jeden bod spravidla maksi ako je bezne doporucena stupnica ale nesedí mi tu uz tá siroka skala foto (od zlych po ovela lepsie) co sa zahrnaju v hodnoteniach cislom 6 a aj ked sa necham neraz strhnut davom (myslene vseobecne aby som nizkym hodnotenim nedemotivoval) tak siaham uz aj nizsie aj ked nerad, mna tato foto neoslovila ako vyborna. Zial. Ku kompu dodavam ze chyba mi aj zmysluplnejsie a zaujimavejsie ramovanie PDRohu, napriklad priblizením k skale a zretelnym zobrazením aj nejakych bližších detailov, ten mach v tom rohu co tam je daleko a akoby stracal kresbu.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-07-11 21:26:30
Miesto pekne ale trosku by potrebovalo sa s tym viac popasovat. Hlavne vysoký DR svetla, spodok uz preexponovany, hore trava a machy naopak v tmavšom podaní už pôsobia nad tým svetlým spodkom ako príliš presýtené zelenou farbou. Kompozične mi nesedia ani drevá pozdĺž ľavého okraja.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 5 | Impakt: 5 | Priemer: 5.00
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-07-11 18:54:59
No tradičná naozaj nie je, lebo si si dal námahu a nefotil si zo stupačiek. Toto je tradičný pohľad a aj sa dočkal kritiky od dobrého znalca Slovenského raja:

https://www.vivo.sk/photo/264235/machovy-vodopad
 
pedros.02
2011-07-11 18:30:07
pekná foto
 
daniela-4
2011-07-11 16:52:41
tradicna?pre mna netradicny pohlad.pekne...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-07-11 16:13:06
Rebrík stúpa, voda padá, dúfam že ty si stabilne sedel na tých šmykľavých skalách.. Lebo tuším si si vyššie vyliezol a tak trochu ináč to nafotil... Kvôli lepšiemu dosiahnutiu pocitu hĺbky by sa mi páčilo spodné rohy stmaviť...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Azimut
2011-07-11 15:50:46
Vcelku podarený záber,troška preostrené sa mi zdá..
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
 


Technika: Nikon D90,

Objektívy: Nikkor 55-200mm f/4-5.6G AF-S DX VR Zoom, Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6 G ED AF-S DX VR , Nikkor 50mm f/1.8 AF,

Clona: 11
Expozícia: 1/1.67 sec
Fotoaparát: Nikon D90
Objektív: Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom
Ohnisko: 22 mm
Pridané: 2011-07-11 12:32:53
Na kritiku: 2011-07-11 12:33:09
Miesto:roklina Kyseľ , Sloven.raj
Témy: hory, príroda, voda
Taká tradičná "machovka"  :-)