Priestor parádny, obrovská sieň.
...
Kompozícia mi tu najviac ruší dojem. Vpravo široký veľkorysý pás steny a vľavo zas uzučký prúžok bežiaci po okraji, do toho ľudkovia skoro v strede ... nie je to foto z ktorej by som si dal obraz na stenu, pritom to stačilo dotiahnuť hlavne kompozične. Viem, v takých miestach sa nekomponuje ľahko ale ... ide tam bez problému aj čosi docvaknúť a pripojiť, či naopak, čosi orezať. Nepíšem to len kvázy od stola teoreticky, mám nafotené veľa materiálu z jaskýń aj veľkých siení či stĺpov... tak snáď názorom a kritikou neurazím ak si o ňu požiadal ;-)
...
U takéhoto nezvyčajného žánru mi tu naviac veľmi chýba popis, či aspoň minimálne miesto nafotenia, kolonky si to priam pýtajú uviesť a zostali prázdne. Aby divák mal aspoń šajnu na čo pozerá. Veď tu nejde o portrét dievčatka kde je bezpredmetné písať miesto nafotenia. Nespoznávam tú sieň a tak asi pôjde o Stratenskú jaskyńu kde som nebol a kde sú obrovské priestory, alebo je to niekde v zahraničí?
Demänová, Jaskyňa Mieru. Komponuje sa ťažko, to máš pravdu, V danom momente to lepšie nešlo. Ten zárez vpravo tam musí byť, bo je to fotka do odbornej knihy o jaskyniach, fotená špeciál práve kvôli nemu. Samozrejme záber bol širší, bohužiaľ niečo padlo za obeť pri vyrovnávaní línií. Pridaj foto, jaskynných fotografov je málo, teším sa a ďakujem za kuk.
Presne tú poznámku o chýbajúcom názve a popise som mal rozpísanú, ale reku kuknem ešte komenty ostatných... Veru, pri takejto fotke sa vyslovene žiada prečítať si, čo to je a kde to je. Škoda... Technicky neviem posúdiť, tento žáner je určite náročný. Na začiatku zrejme metódou pokus-omyl Každopádne fotka zaujala.
Nuž technisky sú tu dva hlavné problémy, že blesk neobsiahne veľkosť priestoru, naviac so štvorcom vzdialenosti ubúda jeho ntenzita a potrebuješ nutne viac zdrojov svetla ak to ma nejako vyzerat . A zas pri nasvetleni viacerými reflektormi pevne zabudovanými, či aj karbidkami, zas dosť scéna trpí monotónnostou teploty osvetlenia a ťažko ju vyrovnávať čo aj v postprocese. No a potom nie je na škodu urobiť aj viac expozícií, lebo ak je na foto aj zdroj svetla, co aj lne ako tu na prilbach, tak ide o moc vysoký dynamický roszah kde sa na zdroji svetla ci na silnejsie a slabsie osvetlených miestach stien mozu bud prepalovat plochy alebo nedostatocne prekreslia. To je v kocke asi o TK, ale je tu este aj dalsi problem ak fotis v oficialne pristupnej jaskyni ako bezny navstevnik pocas standartnej prehliadky. Oficiálne sprístupnené jaskyne majú spoplatnené použitie foťáku, čo je normálne a v pohode, no v pohode nie je, že si zaplatíš, ale nedovolia ti používať statív, pozor na to, over si to dopredu! A naviac, si členom skupiny, kde ťa budú nahánať aby si nezaostával. No mal som s tym stále problém a kedy to len šlo, snažil som sa dopredu vybaviť cez niekoho známeho nejakú tú protekciu, aby boli lojalnejsi voci mne a voci tomu ze zaostavam. A aby som sa mohol aspon sem tam nebadane niekde opriet a stabilizovat foták, lebo aj to je zakazane. Teda dotykat sa stien a vyzdoby ...
Diki za rýchlokurz geniality fotenia jaskynných priestorov, Števo!
A čo sa fotenia sprístupnených jaskýň týka - čosi málo som pofotil v Ochtinskej aragonitovej a Domici, ale suverénne najhoršiu skúsenosť som mal v Dobšinskej ľadovej. Tam nás hnali jak ovce, jedna strážkyňa (naschvál nepíšem sprievodkyňa) vpredu, jedna vzadu. Zákazu statívu sa dá do určitej miery rozumieť, ale nám sa neprepáčilo ani len pár sekundové zastavenie, aby si človek mohol podoprieť ruky o zábradlie a fotiť s aspoň trochu dlhšími časmi. Zozadu tlačila druhá skupina a my sme asi šľapali na päty skupine pred nami (ale to neviem, furt som bol vzadu ). Vkuse nás okrikovali a myslím že to skončilo pri tom, že opozdilcom svietili počas fotenia baterkami do objektívu... Nezvyknem sa takto sťažovať a rozumiem, že tam majú svoj režim, harmonogram treba dodržiavať a sprievodkyne rešpektovať. Ale za to nemalé vstupné, nehorázne parkovné a feeest mastný fotokupón by človek očakával aspoň trochu kultúry... Ale ta nič, v kase som kúpil pohľadnice
Ako sa vraciam (vidím tu foto uz aspon tretí raz), tak si na ňu zvykám a daná kompozícia mi už menej pichá oči, jednoducho som si zvykol na ňu na takú aká je. Orezať tento formát som skúšal prekrývaním, ale nevidím žiadne šťastné riešenie, okno vľavo je lepšie neporušené, výška stropu by stratila orezaním na image obrovskej siene orez zprava by to zas zdegradoval na plochú kocku bez hĺbky priestoru, lebo práve tá šikmo vedúca linia dole (nad okrajom na pravej strane), čo sa tiahne pod velkou plochou hore, je tým dôležitejším kompozično-priestorovým prvkom v tomto obraze čo mu dáva hĺbku. Nuž jedine myslieť na to už na mieste činu, ja by som to jednoznačne docvakal aj do strán a hore aj dole a takúto náročnú scénu rezal až doma.
Presne tú poznámku o chýbajúcom názve a popise som mal rozpísanú, ale reku kuknem ešte komenty ostatných... Veru, pri takejto fotke sa vyslovene žiada prečítať si, čo to je a kde to je. Škoda... Technicky neviem posúdiť, tento žáner je určite náročný. Na začiatku zrejme metódou pokus-omyl Každopádne fotka zaujala.
Nuž technisky sú tu dva hlavné problémy, že blesk neobsiahne veľkosť priestoru, naviac so štvorcom vzdialenosti ubúda jeho ntenzita a potrebuješ nutne viac zdrojov svetla ak to ma nejako vyzerat . A zas pri nasvetleni viacerými reflektormi pevne zabudovanými, či aj karbidkami, zas dosť scéna trpí monotónnostou teploty osvetlenia a ťažko ju vyrovnávať čo aj v postprocese. No a potom nie je na škodu urobiť aj viac expozícií, lebo ak je na foto aj zdroj svetla, co aj lne ako tu na prilbach, tak ide o moc vysoký dynamický roszah kde sa na zdroji svetla ci na silnejsie a slabsie osvetlených miestach stien mozu bud prepalovat plochy alebo nedostatocne prekreslia. To je v kocke asi o TK, ale je tu este aj dalsi problem ak fotis v oficialne pristupnej jaskyni ako bezny navstevnik pocas standartnej prehliadky. Oficiálne sprístupnené jaskyne majú spoplatnené použitie foťáku, čo je normálne a v pohode, no v pohode nie je, že si zaplatíš, ale nedovolia ti používať statív, pozor na to, over si to dopredu! A naviac, si členom skupiny, kde ťa budú nahánať aby si nezaostával. No mal som s tym stále problém a kedy to len šlo, snažil som sa dopredu vybaviť cez niekoho známeho nejakú tú protekciu, aby boli lojalnejsi voci mne a voci tomu ze zaostavam. A aby som sa mohol aspon sem tam nebadane niekde opriet a stabilizovat foták, lebo aj to je zakazane. Teda dotykat sa stien a vyzdoby ...
Priestor parádny, obrovská sieň.
...
Kompozícia mi tu najviac ruší dojem. Vpravo široký veľkorysý pás steny a vľavo zas uzučký prúžok bežiaci po okraji, do toho ľudkovia skoro v strede ... nie je to foto z ktorej by som si dal obraz na stenu, pritom to stačilo dotiahnuť hlavne kompozične. Viem, v takých miestach sa nekomponuje ľahko ale ... ide tam bez problému aj čosi docvaknúť a pripojiť, či naopak, čosi orezať. Nepíšem to len kvázy od stola teoreticky, mám nafotené veľa materiálu z jaskýń aj veľkých siení či stĺpov... tak snáď názorom a kritikou neurazím ak si o ňu požiadal ;-)
...
U takéhoto nezvyčajného žánru mi tu naviac veľmi chýba popis, či aspoň minimálne miesto nafotenia, kolonky si to priam pýtajú uviesť a zostali prázdne. Aby divák mal aspoń šajnu na čo pozerá. Veď tu nejde o portrét dievčatka kde je bezpredmetné písať miesto nafotenia. Nespoznávam tú sieň a tak asi pôjde o Stratenskú jaskyńu kde som nebol a kde sú obrovské priestory, alebo je to niekde v zahraničí?
Presne tú poznámku o chýbajúcom názve a popise som mal rozpísanú, ale reku kuknem ešte komenty ostatných... Veru, pri takejto fotke sa vyslovene žiada prečítať si, čo to je a kde to je. Škoda... Technicky neviem posúdiť, tento žáner je určite náročný. Na začiatku zrejme metódou pokus-omyl Každopádne fotka zaujala.
Priestor parádny, obrovská sieň.
...
Kompozícia mi tu najviac ruší dojem. Vpravo široký veľkorysý pás steny a vľavo zas uzučký prúžok bežiaci po okraji, do toho ľudkovia skoro v strede ... nie je to foto z ktorej by som si dal obraz na stenu, pritom to stačilo dotiahnuť hlavne kompozične. Viem, v takých miestach sa nekomponuje ľahko ale ... ide tam bez problému aj čosi docvaknúť a pripojiť, či naopak, čosi orezať. Nepíšem to len kvázy od stola teoreticky, mám nafotené veľa materiálu z jaskýń aj veľkých siení či stĺpov... tak snáď názorom a kritikou neurazím ak si o ňu požiadal ;-)
...
U takéhoto nezvyčajného žánru mi tu naviac veľmi chýba popis, či aspoň minimálne miesto nafotenia, kolonky si to priam pýtajú uviesť a zostali prázdne. Aby divák mal aspoń šajnu na čo pozerá. Veď tu nejde o portrét dievčatka kde je bezpredmetné písať miesto nafotenia. Nespoznávam tú sieň a tak asi pôjde o Stratenskú jaskyńu kde som nebol a kde sú obrovské priestory, alebo je to niekde v zahraničí?
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchVeru, pri takejto fotke sa vyslovene žiada prečítať si, čo to je a kde to je. Škoda... Technicky neviem posúdiť, tento žáner je určite náročný. Na začiatku zrejme metódou pokus-omyl Každopádne fotka zaujala.
A čo sa fotenia sprístupnených jaskýň týka - čosi málo som pofotil v Ochtinskej aragonitovej a Domici, ale suverénne najhoršiu skúsenosť som mal v Dobšinskej ľadovej. Tam nás hnali jak ovce, jedna strážkyňa (naschvál nepíšem sprievodkyňa) vpredu, jedna vzadu. Zákazu statívu sa dá do určitej miery rozumieť, ale nám sa neprepáčilo ani len pár sekundové zastavenie, aby si človek mohol podoprieť ruky o zábradlie a fotiť s aspoň trochu dlhšími časmi. Zozadu tlačila druhá skupina a my sme asi šľapali na päty skupine pred nami (ale to neviem, furt som bol vzadu ). Vkuse nás okrikovali a myslím že to skončilo pri tom, že opozdilcom svietili počas fotenia baterkami do objektívu... Nezvyknem sa takto sťažovať a rozumiem, že tam majú svoj režim, harmonogram treba dodržiavať a sprievodkyne rešpektovať. Ale za to nemalé vstupné, nehorázne parkovné a feeest mastný fotokupón by človek očakával aspoň trochu kultúry... Ale ta nič, v kase som kúpil pohľadnice
Autorovi sa ospravedlňujem za off-topic
Veru, pri takejto fotke sa vyslovene žiada prečítať si, čo to je a kde to je. Škoda... Technicky neviem posúdiť, tento žáner je určite náročný. Na začiatku zrejme metódou pokus-omyl Každopádne fotka zaujala.
Veru, pri takejto fotke sa vyslovene žiada prečítať si, čo to je a kde to je. Škoda... Technicky neviem posúdiť, tento žáner je určite náročný. Na začiatku zrejme metódou pokus-omyl Každopádne fotka zaujala.