Stani ahoj, konštatuješ že sa tu nič nezmenilo To ale na druhú stranu znamená že tebe nepasujú seriózne pravidlá hry a že ti ani predtým nepasovali? A že si sa teda vlastne ty nezmenil?
Ale bez srandy ... prečítal som celú diskusiu a z odstupu konštatujem, že si tu mal samé seriózne a slušné pripomienky a ohľaduplné publikum. Dostal si len slušne stavané otázky a práve ty si si sa im nejaký čas relatívne neslušne vyhýbal. Napriek tomu, že na inú otázku, čo ti menej išla pod kožu, si ochotne odpovedal hneď.
Sám som tu mal práve nedavno fotku s vymenenou oblohou a napriek tomu že mám na výmeny oblôh, montáže, koláže a retuše a "povinné" dodržiavanie reality rovnaký názor ako ty, bez zaváhania som zaškrtol políčko montáž koláž. Napr. Devotee tu máva kopu úspešných foto dna s vymenenými oblohami a to aj napriek tomu, že ide slušne a pravdivo s kožou na trh a od začiatku to deklaruje. Tvoja odpoved zapôsobila preto skôr vyhýbajúco sa a nesebakriticky. Opacne ako by si asi chcel, neparodovala šuhajov pátračov ale teba a tvoj prístup k veci
Trošku vo vysvetlení miešaš nesúvisiace veci a úplne rozdielne situácie. Nikto nevytkol realitu ani retušovanie, pripomienky sa vyslovene týkali fotomontáže a fotografie, nie maľby. Videl si už v maliarskom odvetví kategóriu koláž, montáž? Prečo je asi vo fotografii? Lebo ak na nej nie je abstrakt a vyslovene umelecky rozmaz motívu ale znázornená historia či krajina, fotografia svojím spôsobom je využívaná zčasti aj ako dokument o realite. Preto diváka jednoducho zaujíma, či hrad a krajina na fotografii je skutočná alebo vykonštrovaná výtvarnou a priestorovou fantáziou autora. Rovnako ako ho zaujíma v prípade, že sem vložím Yetiho v Alpách či Lochneskú príšeru v jazere, či som ich naozaj konečne uvidel a aj dokázal zdokumentovať, alebo či ide iba o vtip a fotomontáž. Ak budem klamať a tvrdiť že ide o realitu, či lne neseriózne nezafajknem kolonku montáž koláž, podvádzam publikum.
To čo uvádzam, asi mi dáš za pravdu, že nemá nič spoločné s nejakou retušou rušiacich prvkov, či zmenou farieb, tónovania, svetla, atmosféry ... ved aj sama príroda mení svoj habit, farby a svetlo niekedy dobre že nie každú hodinu. Ide tu o čosi celkom iné. Nikomu nevadí že si oblohu domontoval, ale všeobecne vadí ak niekto montáž koláž nedeklaruje svojou povinnou kategóriu. nedeklarovaním naopak deklaruje, že ide o prvky obrazu nafotené na jednom mieste v jednom čase. Bez ohľadu na to že aj retušované, či tónované, či poskladané z viacerých autentických záberov rôznych expozíciíí, hĺbok ostrostí, či dielčich segmentov do skladačky a panorámy.
Podstata tu je o inom, v tejto foto sú dané dokopy iné foto (z iného miesta a iného času) a to už podlieha deklarácii. Ludia to budu hodnotit ako celok, ako citenie a prejav autora a zaroven budu vediet, ze "Yeti, Lochneská príšera či UFo" nie su este stale realitou Mozno prehnane priklady, ale kazdý na jasne spravnej strane svojich mantinelov
Verím, že to nestálo za to, vyčítavo a vysmievajúc reagovať na ľudí čo ti venovali svoj osobný čas a v skutočnosti podporili túto fotku, len o nej plus aj diskutovali. Na to tu ten portál je a podľa mńa sa oveľa oveľa zmenil po mnohých stránkach k lepšiemu.
No Steves kukám že ani ty si sa nezmenil a to je dobre lebo tvoja konštruktívna kritika ma vždy vedela zaujať vždy krásne a do detajlov krásne rozpísaná . Tak ako je krásne rozpísaný tvoj názor na túto problematiku . Z časti sa dá aj súhlasiť s tvojimi myšlienkami ale z časti zasa nie ale to je predsa normálne každý sme iný a máme preto aj rozdielne pohľady a názory a toto to robí celé aj kreatívnejším Ja som sa zmenil ale nie v súvislosti s pravidlami ktoré tu spomínaš na začiatku a ktoré mi nikdy ani nevadili ale zmenil som sa v pohľade na svet cez objektív foťáku naučil som sa ako sa mám na prírodu alebo iné objekty ktoré chcem zvečniť pozerať čo je aj logické lebo človek ktorý naozaj chce bude skúšať bude zháňať informácie bude mať snahu sa porovnávať lebo je tam to chcenie a len tak nájde potom svoj smer a hlavne štýl tak ako ho našlo mnoho fotografov aj tu na ephote ktorých už dokážeš identifikovať prve podľa ich rukopisu ktorý si rokmi budovali . Tak som sa našiel aj ja a pred časom mi k tomu určite pomohli komentáre a kritika ktorú som čerpal z tohoto portálu a tá tvoja bol samozrejme stále dosť poučná ale to som už spomínal Dôvod prečo som fotografiu nezaradil do správnej kolonky som vo vysvetlení uviedol a nie je pravdou že som sa mu vyhýbal chcel som len počkať na ten správny moment a vedel som že najvhodnejšie bude to vysvetliť na koniec . Zaradenie som proste vynechal zámerne práve preto lebo som presne vedel že to niektorý budú chápať tak že ich úlohou je hľadať zliepance a tak by sa hodnotila skôr práca koláže a týmto smerom by sa uberali aj komenty a toto som nechcel . Chcel som vedieť ako na ľudí dokáže práca zapôsobiť ako celok ale o tom by sa dalo ešte veľa veľa polemizovať a tomu som sa chcel aj vyhnúť . Ale tak isto sa dá polemizovať aj niektorých tvojich názoroch ktoré si mi tu spomínal npr. či je alebo nie je fotografia krajinky dokument kedy sa skôr jedna o dielo ako o dokument , či je alebo či nie je odklonovanie niečoho alebo retušovanie kedy sa tiež odsúva realita súčasťou koláže alebo všeobecne čo všetko sa dá v digitálnej fotografii považovať za koláž . To sú ale veci ktoré dokážu vyvolať nekonečne dlhú diskusiu a jeden z dôvodov prečo je aj ten ktorý som spomínal na začiatku . Každý sme iný a preto máme aj rozličné niektoré názory na problematiku tak ako nie každého a vždy zaujíma realita a skutočný stav miesta ktoré bolo zachytené niekomu proste stačí aj konečný výsledok a naplňa ho pri pohľade Vážim si aj každé zastavenie sa pri mojej práci a nikomu som sa nikdy nesnažil brať ich názor ktorý prezentovali je to ich názor a tým to pre mňa konči maximum čo môžem v tejto veci urobiť je podať vysvetlenie čo som aj urobil. Tak isto aj tebe ešte raz ďakujem za zastavenie a za ochotu práve pod mojou prácou prezentovať tak rozsiahly názor
Stani ahoj, konštatuješ že sa tu nič nezmenilo To ale na druhú stranu znamená že tebe nepasujú seriózne pravidlá hry a že ti ani predtým nepasovali? A že si sa teda vlastne ty nezmenil?
Ale bez srandy ... prečítal som celú diskusiu a z odstupu konštatujem, že si tu mal samé seriózne a slušné pripomienky a ohľaduplné publikum. Dostal si len slušne stavané otázky a práve ty si si sa im nejaký čas relatívne neslušne vyhýbal. Napriek tomu, že na inú otázku, čo ti menej išla pod kožu, si ochotne odpovedal hneď.
Sám som tu mal práve nedavno fotku s vymenenou oblohou a napriek tomu že mám na výmeny oblôh, montáže, koláže a retuše a "povinné" dodržiavanie reality rovnaký názor ako ty, bez zaváhania som zaškrtol políčko montáž koláž. Napr. Devotee tu máva kopu úspešných foto dna s vymenenými oblohami a to aj napriek tomu, že ide slušne a pravdivo s kožou na trh a od začiatku to deklaruje. Tvoja odpoved zapôsobila preto skôr vyhýbajúco sa a nesebakriticky. Opacne ako by si asi chcel, neparodovala šuhajov pátračov ale teba a tvoj prístup k veci
Trošku vo vysvetlení miešaš nesúvisiace veci a úplne rozdielne situácie. Nikto nevytkol realitu ani retušovanie, pripomienky sa vyslovene týkali fotomontáže a fotografie, nie maľby. Videl si už v maliarskom odvetví kategóriu koláž, montáž? Prečo je asi vo fotografii? Lebo ak na nej nie je abstrakt a vyslovene umelecky rozmaz motívu ale znázornená historia či krajina, fotografia svojím spôsobom je využívaná zčasti aj ako dokument o realite. Preto diváka jednoducho zaujíma, či hrad a krajina na fotografii je skutočná alebo vykonštrovaná výtvarnou a priestorovou fantáziou autora. Rovnako ako ho zaujíma v prípade, že sem vložím Yetiho v Alpách či Lochneskú príšeru v jazere, či som ich naozaj konečne uvidel a aj dokázal zdokumentovať, alebo či ide iba o vtip a fotomontáž. Ak budem klamať a tvrdiť že ide o realitu, či lne neseriózne nezafajknem kolonku montáž koláž, podvádzam publikum.
To čo uvádzam, asi mi dáš za pravdu, že nemá nič spoločné s nejakou retušou rušiacich prvkov, či zmenou farieb, tónovania, svetla, atmosféry ... ved aj sama príroda mení svoj habit, farby a svetlo niekedy dobre že nie každú hodinu. Ide tu o čosi celkom iné. Nikomu nevadí že si oblohu domontoval, ale všeobecne vadí ak niekto montáž koláž nedeklaruje svojou povinnou kategóriu. nedeklarovaním naopak deklaruje, že ide o prvky obrazu nafotené na jednom mieste v jednom čase. Bez ohľadu na to že aj retušované, či tónované, či poskladané z viacerých autentických záberov rôznych expozíciíí, hĺbok ostrostí, či dielčich segmentov do skladačky a panorámy.
Podstata tu je o inom, v tejto foto sú dané dokopy iné foto (z iného miesta a iného času) a to už podlieha deklarácii. Ludia to budu hodnotit ako celok, ako citenie a prejav autora a zaroven budu vediet, ze "Yeti, Lochneská príšera či UFo" nie su este stale realitou Mozno prehnane priklady, ale kazdý na jasne spravnej strane svojich mantinelov
Verím, že to nestálo za to, vyčítavo a vysmievajúc reagovať na ľudí čo ti venovali svoj osobný čas a v skutočnosti podporili túto fotku, len o nej plus aj diskutovali. Na to tu ten portál je a podľa mńa sa oveľa oveľa zmenil po mnohých stránkach k lepšiemu.
Stani, prvy dojem aj zostal pozitivny a asi aj u ostatnych, isto je tu mnoho fotografii od mnohych, kde sa nedozvedeli a nedozvedia ostatni sposob vzniku a pouzity postproces ... odhliadnuc od detailov spajania pola s ostatkom snimky, obloha je vyborne dopasovana a sedi k fotografii, to ci sa menit alebo nemenit oblohu nebudem v tomto komente riesit (osobne to nerobim). Ten link na vymenu oblohy len odpovedal na dotaz okolo montaze.
Kedze som s UWA sklami hlavne komponovaval na 10mm, tak mojim dotazom bolo neprimerane siroky spodok nasnimanej krajiny vs. objemnost hradu. Spojenie zaberov z roznych ohnisk vyvolava takuto polemiku, kedze po zamysleni sa proporcne nesedia. Bud rad, ze sme sa k foto vratili a polemizovali o nej nez ju len v kratkosti prvym dojmom ohodnotili. Ale ano, prvy dojem je pozitivny a prevazuje. Vaecsine beznych pozorovatelov nepride nic zvlastne.
Mas vela prijemnych fotografii, a je lepsie dlho dlho cakat a chodit do krajiny hladat svoj vysnivany zaber, nez ho poskladat. Dnesna technologia to umoznuje, je na kazdom, aku cestu si vybera. Kazdy krajinkar pouziva postproces, kazdy svoj, kazdy do inej urovne ... a kazdy vieme o svojom zabere, kolko je v tom pridanej hodnoty z nas ako amaterskych fotografov toho "prirodneho krajinkara" a ci toho "studioveho krajinkara"
celkom si to vystihol, myslím, že veľkosť odfotografovanej krajinárskej scény je aj o tom, že je tam pekné svetlo, oblačná obloha atď.......ale aj to sme si cenili kedysi na fotografoch, že na miesto sa vracal a čakal na vhodnú chvíľu a ak nebolo presne to, čo chcel, tak niektorí ani foťák nevytiahli, preto som sa vyjadril tak ako som sa vyjadril, je to podľa mňa jedna z hodnôt, ktoré by fotografia krajiny mala mať.......
A este mi napadlo, ze nejde ani o zaradenie do kategorie ci montaz alebo nie, len mozno otvorenost v diskusii popisat vznik fotografie ... to, ci cast ohlasov bude pozitivna a cast negativna moze byt a je jedno, nikdy nedosiahnes zhodny pohlad ostatnych (chvalabohu za nazorovu rozmanitost). Niekde hore v komente padla otazka na montaz a Ty si reagoval na ine, tomuto si sa vyhol. Ale to uz si teraz v obsiahlej odpovedi osvetlil, tak neriesim dalej. Mnohe fotografie nemaju zakladny exif, nemaju obsiahly popis a niekedy aj naco. Kto chce sa moze autora spytat a myslim, ze autori su radi, ked mozu odpovedat na otazky okolo foto, nez len zbierat nejake znamky.
ahoj mrco v poriadku, v podstate máš pravdu, zahrnul som to do TK, ja by som za TK dal viac ako ty, nevedel som, že je to montáž, ale som rád, že si ma opravil, keď tak nad tým uvažujem tak som to mal ubrať v impakte, nevadí, slovne som sa vyjadril, ďakujem za pripomienku, nabudúce to zohľadním v impakte
o nic nejde, len mi to prislo ako keby si napisal ze "dva plus tri = 7"
Stani, prvy dojem aj zostal pozitivny a asi aj u ostatnych, isto je tu mnoho fotografii od mnohych, kde sa nedozvedeli a nedozvedia ostatni sposob vzniku a pouzity postproces ... odhliadnuc od detailov spajania pola s ostatkom snimky, obloha je vyborne dopasovana a sedi k fotografii, to ci sa menit alebo nemenit oblohu nebudem v tomto komente riesit (osobne to nerobim). Ten link na vymenu oblohy len odpovedal na dotaz okolo montaze.
Kedze som s UWA sklami hlavne komponovaval na 10mm, tak mojim dotazom bolo neprimerane siroky spodok nasnimanej krajiny vs. objemnost hradu. Spojenie zaberov z roznych ohnisk vyvolava takuto polemiku, kedze po zamysleni sa proporcne nesedia. Bud rad, ze sme sa k foto vratili a polemizovali o nej nez ju len v kratkosti prvym dojmom ohodnotili. Ale ano, prvy dojem je pozitivny a prevazuje. Vaecsine beznych pozorovatelov nepride nic zvlastne.
Mas vela prijemnych fotografii, a je lepsie dlho dlho cakat a chodit do krajiny hladat svoj vysnivany zaber, nez ho poskladat. Dnesna technologia to umoznuje, je na kazdom, aku cestu si vybera. Kazdy krajinkar pouziva postproces, kazdy svoj, kazdy do inej urovne ... a kazdy vieme o svojom zabere, kolko je v tom pridanej hodnoty z nas ako amaterskych fotografov toho "prirodneho krajinkara" a ci toho "studioveho krajinkara"
opakujem sa ale citam odzadu (sorry ) ... kolko je potom neklesnuty impakt?
ahoj mrco v poriadku, v podstate máš pravdu, zahrnul som to do TK, ja by som za TK dal viac ako ty, nevedel som, že je to montáž, ale som rád, že si ma opravil, keď tak nad tým uvažujem tak som to mal ubrať v impakte, nevadí, slovne som sa vyjadril, ďakujem za pripomienku, nabudúce to zohľadním v impakte
opakujem sa ale citam odzadu (sorry ) ... kolko je potom neklesnuty impakt?
ahoj mrco v poriadku, v podstate máš pravdu, zahrnul som to do TK, ja by som za TK dal viac ako ty, nevedel som, že je to montáž, ale som rád, že si ma opravil, keď tak nad tým uvažujem tak som to mal ubrať v impakte, nevadí, slovne som sa vyjadril, ďakujem za pripomienku, nabudúce to zohľadním v impakte
to ma sice mrzi ze pre teba tato fotka klesla ale to bude iba koli tvojmu nazoru mne sa nemalo co prevalit
Stani, prvy dojem aj zostal pozitivny a asi aj u ostatnych, isto je tu mnoho fotografii od mnohych, kde sa nedozvedeli a nedozvedia ostatni sposob vzniku a pouzity postproces ... odhliadnuc od detailov spajania pola s ostatkom snimky, obloha je vyborne dopasovana a sedi k fotografii, to ci sa menit alebo nemenit oblohu nebudem v tomto komente riesit (osobne to nerobim). Ten link na vymenu oblohy len odpovedal na dotaz okolo montaze.
Kedze som s UWA sklami hlavne komponovaval na 10mm, tak mojim dotazom bolo neprimerane siroky spodok nasnimanej krajiny vs. objemnost hradu. Spojenie zaberov z roznych ohnisk vyvolava takuto polemiku, kedze po zamysleni sa proporcne nesedia. Bud rad, ze sme sa k foto vratili a polemizovali o nej nez ju len v kratkosti prvym dojmom ohodnotili. Ale ano, prvy dojem je pozitivny a prevazuje. Vaecsine beznych pozorovatelov nepride nic zvlastne.
Mas vela prijemnych fotografii, a je lepsie dlho dlho cakat a chodit do krajiny hladat svoj vysnivany zaber, nez ho poskladat. Dnesna technologia to umoznuje, je na kazdom, aku cestu si vybera. Kazdy krajinkar pouziva postproces, kazdy svoj, kazdy do inej urovne ... a kazdy vieme o svojom zabere, kolko je v tom pridanej hodnoty z nas ako amaterskych fotografov toho "prirodneho krajinkara" a ci toho "studioveho krajinkara"
čo si napísal je síce pravda a je to na zamyslenie, ale je to dosť aj tvoj pohľad na vec, ja na ephoto v drvivej väčšine hodnotím fotky, lebo toto je stále fotoportál, ak si tu chce niekto vymieňať oblohy kľudne, no mne to príde ako povrchná fotografia, aj keď ty tvrdíš, že dnes to je súčasťou digi fotografie, to si začnime teda všetci vymieňať oblohy, keď vonku nie je práve tá akú chceme, nič pre mňa je to povrchné, impakt tvojej fotky je veľký, fotka je pekná, no pre mňa jej hodnota ako celku domontovaním oblohy klesá, neber to v zlom, je to iba moj pohľad......
hodnota celku = (pre mna) impakt = 7?
opakujem sa ale citam odzadu (sorry ) ... kolko je potom neklesnuty impakt?
ok, to sa ti síce podarilo, ale prevalilo sa ti to a tým pádom pre mňa táto fotka klesla, ešte raz hovorím, že je to IBA MOJ NÁZOR, pre mňa je fotka hlavne fotografiou, čo znamená, že objektív sníma, čo čo práve vidím v hľadáčiku
... hmm klesla ... vedel si ze je to montaz a "klesla" ... cize by som cakal ze kelsol impakt, kedze to nie je to "prave fotoorechove". Ale napriek tomu si za impakt zadrel 7. Ako je mi v kozach kto ake znamky suka, ale ked ich doplni slovnym hodnotenim, mali by s nim korespondovat.
Ja som vedel ze to je montaz ake ked to autor explicitne neposminal ... TK som ohodnotil tak ako som hodnotil, lebo je to polepene dost viditelne. Ale kompo a impakt ... nuz neklesla ...
ok, to sa ti síce podarilo, ale prevalilo sa ti to a tým pádom pre mňa táto fotka klesla, ešte raz hovorím, že je to IBA MOJ NÁZOR, pre mňa je fotka hlavne fotografiou, čo znamená, že objektív sníma, čo čo práve vidím v hľadáčiku
to ma sice mrzi ze pre teba tato fotka klesla ale to bude iba koli tvojmu nazoru mne sa nemalo co prevalit
a presne takemu to polemizovaniu som chcel zabranit ked som ju tu daval
ok, to sa ti síce podarilo, ale prevalilo sa ti to a tým pádom pre mňa táto fotka klesla, ešte raz hovorím, že je to IBA MOJ NÁZOR, pre mňa je fotka hlavne fotografiou, čo znamená, že objektív sníma, čo čo práve vidím v hľadáčiku
čo si napísal je síce pravda a je to na zamyslenie, ale je to dosť aj tvoj pohľad na vec, ja na ephoto v drvivej väčšine hodnotím fotky, lebo toto je stále fotoportál, ak si tu chce niekto vymieňať oblohy kľudne, no mne to príde ako povrchná fotografia, aj keď ty tvrdíš, že dnes to je súčasťou digi fotografie, to si začnime teda všetci vymieňať oblohy, keď vonku nie je práve tá akú chceme, nič pre mňa je to povrchné, impakt tvojej fotky je veľký, fotka je pekná, no pre mňa jej hodnota ako celku domontovaním oblohy klesá, neber to v zlom, je to iba moj pohľad......
a presne takemu to polemizovaniu som chcel zabranit ked som ju tu daval
Vidím že poniektorí ste sa tu vôbec nezmenili informácia pre šuhajov pátračov fotku mate hodnotiť či s vám páči alebo nie a patrične ohodnotiť aj v kategóriach ktoré sú na to určené. Nikde tam nevidím kategóriu pátrania skúmania a bádania Ja osobne keď si vyberám fotografiu na ohodnotenie nikdy nebadám z koľkých záberov zaber vznikal ale ako na mňa práca zapôsobila ako celok a tak viem ohodnotiť aj autorovo cítenie a to je pre mňa dôležité . Retuš , klonovanie a či už aj koláž sú neoddeliteľnou súčasťou digitálnej fotografie a preto sa aj často používajú a nie sú teda ani zakázané . Aj v iných odvetviach umenia a pri oveľa vážnejších dielach sa časom neskúma či autor zachytil skutočný stav prostredia aký tam vtedy bol na takých to prácach nás nadchne najviac už spomínané autorove cítenie a schopnosť podať nám ho. Nezaradenie fotografie do správnej kategórie bol určite zámer lebo s určitosťou viem kde by sa hodnotenie fotografie potom zvrtlo to by sa tu každý predbehoval v hľadaní čo všetko tam má byť a čo nie a v konečnom dôsledku by si len málo kto uvedomil a povedal si Sakra šak šuhaj nám tu podal jeden krásny a netradičný pohľad rbr69 tvoje prvé zastavenie sa a koment bol presný a trefný a zodpovedal tomu ako na teba fotka zapôsobila to ostatne sa mi zdá už zbytočné lebo to čo sa tu snažíš vypátrať nie je trestným činom a nie je to teda ani zakázané chapeme še Ako príklad Maťo , položil len otázku a viacej nebádal lebo práca ho zrejme zaujala to ostatné už nebolo pre neho až také dôležité .
čo si napísal je síce pravda a je to na zamyslenie, ale je to dosť aj tvoj pohľad na vec, ja na ephoto v drvivej väčšine hodnotím fotky, lebo toto je stále fotoportál, ak si tu chce niekto vymieňať oblohy kľudne, no mne to príde ako povrchná fotografia, aj keď ty tvrdíš, že dnes to je súčasťou digi fotografie, to si začnime teda všetci vymieňať oblohy, keď vonku nie je práve tá akú chceme, nič pre mňa je to povrchné, impakt tvojej fotky je veľký, fotka je pekná, no pre mňa jej hodnota ako celku domontovaním oblohy klesá, neber to v zlom, je to iba moj pohľad......
Vidím že poniektorí ste sa tu vôbec nezmenili informácia pre šuhajov pátračov fotku mate hodnotiť či s vám páči alebo nie a patrične ohodnotiť aj v kategóriach ktoré sú na to určené. Nikde tam nevidím kategóriu pátrania skúmania a bádania Ja osobne keď si vyberám fotografiu na ohodnotenie nikdy nebadám z koľkých záberov zaber vznikal ale ako na mňa práca zapôsobila ako celok a tak viem ohodnotiť aj autorovo cítenie a to je pre mňa dôležité . Retuš , klonovanie a či už aj koláž sú neoddeliteľnou súčasťou digitálnej fotografie a preto sa aj často používajú a nie sú teda ani zakázané . Aj v iných odvetviach umenia a pri oveľa vážnejších dielach sa časom neskúma či autor zachytil skutočný stav prostredia aký tam vtedy bol na takých to prácach nás nadchne najviac už spomínané autorove cítenie a schopnosť podať nám ho. Nezaradenie fotografie do správnej kategórie bol určite zámer lebo s určitosťou viem kde by sa hodnotenie fotografie potom zvrtlo to by sa tu každý predbehoval v hľadaní čo všetko tam má byť a čo nie a v konečnom dôsledku by si len málo kto uvedomil a povedal si Sakra šak šuhaj nám tu podal jeden krásny a netradičný pohľad rbr69 tvoje prvé zastavenie sa a koment bol presný a trefný a zodpovedal tomu ako na teba fotka zapôsobila to ostatne sa mi zdá už zbytočné lebo to čo sa tu snažíš vypátrať nie je trestným činom a nie je to teda ani zakázané chapeme še Ako príklad Maťo , položil len otázku a viacej nebádal lebo práca ho zrejme zaujala to ostatné už nebolo pre neho až také dôležité .
Pokiaľ existujú dva rôzne zábery s identickou oblohou, tak je jasné, že jeden z nich musí byť montovaný... Autor to dopredu neuviedol, zrejme testoval publikum, či na to príde. Ak by neprišlo, tak by vedel, že to urobil dobre... Moja rada: Raz upravenú a prezentovanú foto uložiť do samostatného súboru a k nej pridať všetky ďalšie foto z jedného fotenia s rovnakou oblohou... súbor zamknúť a už z neho nič nepoužívať... Lebo po čase človek zabudne...
inak pri prezerani Staniho galerky aj "Hradna veza" a "Nemy udiv" maju rovnaky mrak
Pokiaľ existujú dva rôzne zábery s identickou oblohou, tak je jasné, že jeden z nich musí byť montovaný... Autor to dopredu neuviedol, zrejme testoval publikum, či na to príde. Ak by neprišlo, tak by vedel, že to urobil dobre... Moja rada: Raz upravenú a prezentovanú foto uložiť do samostatného súboru a k nej pridať všetky ďalšie foto z jedného fotenia s rovnakou oblohou... súbor zamknúť a už z neho nič nepoužívať... Lebo po čase človek zabudne...
ja nechcem vôbec dehonestovať túto fotku, len si myslím, že keď to tu niekto naznačil, tak by sa autor mohol vyjadriť a úprimne povedané, ja by som autora, ktorý takéto niečo urobí čakal, že to dá do kategórie montáž/koláž, je to iba môj názor a nikomu neberiem jeho, ale ak je niekde domontovaná obloha tak pre mňa dielo čiastočne stráca na hodnote a malo by byť v správnej kategórii, kde možno hodnotiť úroveň technickej dokonalosti aj daného úkonu domontovania
ja stále čakám, že autor sa k tomu vyjadrí sám, keď to tu padlo, že či to je montáž, ale zatiaľ nič......
Pokiaľ existujú dva rôzne zábery s identickou oblohou, tak je jasné, že jeden z nich musí byť montovaný... Autor to dopredu neuviedol, zrejme testoval publikum, či na to príde. Ak by neprišlo, tak by vedel, že to urobil dobre... Moja rada: Raz upravenú a prezentovanú foto uložiť do samostatného súboru a k nej pridať všetky ďalšie foto z jedného fotenia s rovnakou oblohou... súbor zamknúť a už z neho nič nepoužívať... Lebo po čase človek zabudne...
no skoda, ze nebolo odpovedane na tu otazku na montaz, obloha je stadeto www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-82591175424194/fotografie/82720/jesenne-pole/ a pozeram, ze aj vpravo pod hradom je (aspon mne sa zda) viditelne nie uplne dokonale napojenie linii koseneho pola s ostatnou castou, mozno aj na lavej cast dolu ... ked bola zmienka o montazi od mato.draho tak som tiez zacal ako pouzivatel uvazovat o proporciach, kedze spodok su krasne zbiehajuce sa linie podobne foteniu na UWA ohniskach, avsak vtedy by hrad bol posunuty proporcionalne na takomto ohnisku viac dozadu (vzdialeny) alebo, ak by bol realne takto blizko, bol by od UWA zdeformovany ... mozem sa mylit, Stani08 ma mozno vyvedie z omylu ...
podľa Tvojho priloženého linku...evidentne pod touto foto chýba zafajknuté - montáž/koláž....alebo aspoň krátka vetičková zmienka v popise....obloha bola nezáživná a nudná - tak som ju vymenil z inej fotky.....
Hmm Mato ma fakt dobre ocko a suhlasim s tebou aj to kosene pole je akesi "priesvitne" v tom napojeni pri stromku ako koncia hradne brala.. inak foto pekne
ja stále čakám, že autor sa k tomu vyjadrí sám, keď to tu padlo, že či to je montáž, ale zatiaľ nič......
no skoda, ze nebolo odpovedane na tu otazku na montaz, obloha je stadeto www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-82591175424194/fotografie/82720/jesenne-pole/ a pozeram, ze aj vpravo pod hradom je (aspon mne sa zda) viditelne nie uplne dokonale napojenie linii koseneho pola s ostatnou castou, mozno aj na lavej cast dolu ... ked bola zmienka o montazi od mato.draho tak som tiez zacal ako pouzivatel uvazovat o proporciach, kedze spodok su krasne zbiehajuce sa linie podobne foteniu na UWA ohniskach, avsak vtedy by hrad bol posunuty proporcionalne na takomto ohnisku viac dozadu (vzdialeny) alebo, ak by bol realne takto blizko, bol by od UWA zdeformovany ... mozem sa mylit, Stani08 ma mozno vyvedie z omylu ...
Hmm Mato ma fakt dobre ocko a suhlasim s tebou aj to kosene pole je akesi "priesvitne" v tom napojeni pri stromku ako koncia hradne brala.. inak foto pekne
no skoda, ze nebolo odpovedane na tu otazku na montaz, obloha je stadeto www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-82591175424194/fotografie/82720/jesenne-pole/ a pozeram, ze aj vpravo pod hradom je (aspon mne sa zda) viditelne nie uplne dokonale napojenie linii koseneho pola s ostatnou castou, mozno aj na lavej cast dolu ... ked bola zmienka o montazi od mato.draho tak som tiez zacal ako pouzivatel uvazovat o proporciach, kedze spodok su krasne zbiehajuce sa linie podobne foteniu na UWA ohniskach, avsak vtedy by hrad bol posunuty proporcionalne na takomto ohnisku viac dozadu (vzdialeny) alebo, ak by bol realne takto blizko, bol by od UWA zdeformovany ... mozem sa mylit, Stani08 ma mozno vyvedie z omylu ...
no skoda, ze nebolo odpovedane na tu otazku na montaz, obloha je stadeto www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-82591175424194/fotografie/82720/jesenne-pole/ a pozeram, ze aj vpravo pod hradom je (aspon mne sa zda) viditelne nie uplne dokonale napojenie linii koseneho pola s ostatnou castou, mozno aj na lavej cast dolu ... ked bola zmienka o montazi od mato.draho tak som tiez zacal ako pouzivatel uvazovat o proporciach, kedze spodok su krasne zbiehajuce sa linie podobne foteniu na UWA ohniskach, avsak vtedy by hrad bol posunuty proporcionalne na takomto ohnisku viac dozadu (vzdialeny) alebo, ak by bol realne takto blizko, bol by od UWA zdeformovany ... mozem sa mylit, Stani08 ma mozno vyvedie z omylu ...
"ako pouzivatel UWA ohniska" som myslel, lebo ho primarne pozivam v krajine
no skoda, ze nebolo odpovedane na tu otazku na montaz, obloha je stadeto www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-82591175424194/fotografie/82720/jesenne-pole/ a pozeram, ze aj vpravo pod hradom je (aspon mne sa zda) viditelne nie uplne dokonale napojenie linii koseneho pola s ostatnou castou, mozno aj na lavej cast dolu ... ked bola zmienka o montazi od mato.draho tak som tiez zacal ako pouzivatel uvazovat o proporciach, kedze spodok su krasne zbiehajuce sa linie podobne foteniu na UWA ohniskach, avsak vtedy by hrad bol posunuty proporcionalne na takomto ohnisku viac dozadu (vzdialeny) alebo, ak by bol realne takto blizko, bol by od UWA zdeformovany ... mozem sa mylit, Stani08 ma mozno vyvedie z omylu ...
pán kolega Vás som tu zaznamenal voľakedy prisám vačku ešte za čias starého efota...jak by sa po Vás zem zľahla...pekne aj kompozične ste obrázok poňali...hodil som si ho len fakt total v rýchlosti do čb....len tak v mžiku ledabolo odfarbil...musím povedať že v čb ma naozaj aj o kúsok viacej oslovuje..
ja neviem ,hladím na ňu už 5 minút.všetko je tam krásne ostré (tri štvrtiny obrázka) a práve tá neostrosť oblohy v pravej štvrtine odvádza moju pozornosť.ale páči sa mi.fakt pekné foto
mozno 3D efekt ... mozno zamerne lokalne doostrenie len casti fotografie s popredim a nie oblohou ... tiez to obcas robievam
ja neviem ,hladím na ňu už 5 minút.všetko je tam krásne ostré (tri štvrtiny obrázka) a práve tá neostrosť oblohy v pravej štvrtine odvádza moju pozornosť.ale páči sa mi.fakt pekné foto
Objektívy: Canon EF 17-40mm f/4L USM,
Canon EF 50mm f/1.8,
Canon EF 70-200 mm f/4L IS USM,
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS,
Tamron 17-50mm F/2.8 AF SP XR Di-II LD Asp IF,
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchAle bez srandy ... prečítal som celú diskusiu a z odstupu konštatujem, že si tu mal samé seriózne a slušné pripomienky a ohľaduplné publikum. Dostal si len slušne stavané otázky a práve ty si si sa im nejaký čas relatívne neslušne vyhýbal. Napriek tomu, že na inú otázku, čo ti menej išla pod kožu, si ochotne odpovedal hneď.
Sám som tu mal práve nedavno fotku s vymenenou oblohou a napriek tomu že mám na výmeny oblôh, montáže, koláže a retuše a "povinné" dodržiavanie reality rovnaký názor ako ty, bez zaváhania som zaškrtol políčko montáž koláž. Napr. Devotee tu máva kopu úspešných foto dna s vymenenými oblohami a to aj napriek tomu, že ide slušne a pravdivo s kožou na trh a od začiatku to deklaruje. Tvoja odpoved zapôsobila preto skôr vyhýbajúco sa a nesebakriticky. Opacne ako by si asi chcel, neparodovala šuhajov pátračov ale teba a tvoj prístup k veci
Trošku vo vysvetlení miešaš nesúvisiace veci a úplne rozdielne situácie. Nikto nevytkol realitu ani retušovanie, pripomienky sa vyslovene týkali fotomontáže a fotografie, nie maľby. Videl si už v maliarskom odvetví kategóriu koláž, montáž? Prečo je asi vo fotografii? Lebo ak na nej nie je abstrakt a vyslovene umelecky rozmaz motívu ale znázornená historia či krajina, fotografia svojím spôsobom je využívaná zčasti aj ako dokument o realite. Preto diváka jednoducho zaujíma, či hrad a krajina na fotografii je skutočná alebo vykonštrovaná výtvarnou a priestorovou fantáziou autora. Rovnako ako ho zaujíma v prípade, že sem vložím Yetiho v Alpách či Lochneskú príšeru v jazere, či som ich naozaj konečne uvidel a aj dokázal zdokumentovať, alebo či ide iba o vtip a fotomontáž. Ak budem klamať a tvrdiť že ide o realitu, či lne neseriózne nezafajknem kolonku montáž koláž, podvádzam publikum.
To čo uvádzam, asi mi dáš za pravdu, že nemá nič spoločné s nejakou retušou rušiacich prvkov, či zmenou farieb, tónovania, svetla, atmosféry ... ved aj sama príroda mení svoj habit, farby a svetlo niekedy dobre že nie každú hodinu. Ide tu o čosi celkom iné. Nikomu nevadí že si oblohu domontoval, ale všeobecne vadí ak niekto montáž koláž nedeklaruje svojou povinnou kategóriu. nedeklarovaním naopak deklaruje, že ide o prvky obrazu nafotené na jednom mieste v jednom čase. Bez ohľadu na to že aj retušované, či tónované, či poskladané z viacerých autentických záberov rôznych expozíciíí, hĺbok ostrostí, či dielčich segmentov do skladačky a panorámy.
Podstata tu je o inom, v tejto foto sú dané dokopy iné foto (z iného miesta a iného času) a to už podlieha deklarácii. Ludia to budu hodnotit ako celok, ako citenie a prejav autora a zaroven budu vediet, ze "Yeti, Lochneská príšera či UFo" nie su este stale realitou Mozno prehnane priklady, ale kazdý na jasne spravnej strane svojich mantinelov
Verím, že to nestálo za to, vyčítavo a vysmievajúc reagovať na ľudí čo ti venovali svoj osobný čas a v skutočnosti podporili túto fotku, len o nej plus aj diskutovali. Na to tu ten portál je a podľa mńa sa oveľa oveľa zmenil po mnohých stránkach k lepšiemu.
Z časti sa dá aj súhlasiť s tvojimi myšlienkami ale z časti zasa nie ale to je predsa normálne každý sme iný a máme preto aj rozdielne pohľady a názory a toto to robí celé aj kreatívnejším
Ja som sa zmenil ale nie v súvislosti s pravidlami ktoré tu spomínaš na začiatku a ktoré mi nikdy ani nevadili ale zmenil som sa v pohľade na svet cez objektív foťáku naučil som sa ako sa mám na prírodu alebo iné objekty ktoré chcem zvečniť pozerať čo je aj logické lebo človek ktorý naozaj chce bude skúšať bude zháňať informácie bude mať snahu sa porovnávať lebo je tam to chcenie a len tak nájde potom svoj smer a hlavne štýl tak ako ho našlo mnoho fotografov aj tu na ephote ktorých už dokážeš identifikovať prve podľa ich rukopisu ktorý si rokmi budovali . Tak som sa našiel aj ja a pred časom mi k tomu určite pomohli komentáre a kritika ktorú som čerpal z tohoto portálu a tá tvoja bol samozrejme stále dosť poučná ale to som už spomínal
Dôvod prečo som fotografiu nezaradil do správnej kolonky som vo vysvetlení uviedol a nie je pravdou že som sa mu vyhýbal chcel som len počkať na ten správny moment a vedel som že najvhodnejšie bude to vysvetliť na koniec . Zaradenie som proste vynechal zámerne práve preto lebo som presne vedel že to niektorý budú chápať tak že ich úlohou je hľadať zliepance a tak by sa hodnotila skôr práca koláže a týmto smerom by sa uberali aj komenty a toto som nechcel . Chcel som vedieť ako na ľudí dokáže práca zapôsobiť ako celok ale o tom by sa dalo ešte veľa veľa polemizovať a tomu som sa chcel aj vyhnúť .
Ale tak isto sa dá polemizovať aj niektorých tvojich názoroch ktoré si mi tu spomínal npr. či je alebo nie je fotografia krajinky dokument kedy sa skôr jedna o dielo ako o dokument , či je alebo či nie je odklonovanie niečoho alebo retušovanie kedy sa tiež odsúva realita súčasťou koláže alebo všeobecne čo všetko sa dá v digitálnej fotografii považovať za koláž . To sú ale veci ktoré dokážu vyvolať nekonečne dlhú diskusiu a jeden z dôvodov prečo je aj ten ktorý som spomínal na začiatku .
Každý sme iný a preto máme aj rozličné niektoré názory na problematiku tak ako nie každého a vždy zaujíma realita a skutočný stav miesta ktoré bolo zachytené niekomu proste stačí aj konečný výsledok a naplňa ho pri pohľade
Vážim si aj každé zastavenie sa pri mojej práci a nikomu som sa nikdy nesnažil brať ich názor ktorý prezentovali je to ich názor a tým to pre mňa konči maximum čo môžem v tejto veci urobiť je podať vysvetlenie čo som aj urobil.
Tak isto aj tebe ešte raz ďakujem za zastavenie a za ochotu práve pod mojou prácou prezentovať tak rozsiahly názor
Ale bez srandy ... prečítal som celú diskusiu a z odstupu konštatujem, že si tu mal samé seriózne a slušné pripomienky a ohľaduplné publikum. Dostal si len slušne stavané otázky a práve ty si si sa im nejaký čas relatívne neslušne vyhýbal. Napriek tomu, že na inú otázku, čo ti menej išla pod kožu, si ochotne odpovedal hneď.
Sám som tu mal práve nedavno fotku s vymenenou oblohou a napriek tomu že mám na výmeny oblôh, montáže, koláže a retuše a "povinné" dodržiavanie reality rovnaký názor ako ty, bez zaváhania som zaškrtol políčko montáž koláž. Napr. Devotee tu máva kopu úspešných foto dna s vymenenými oblohami a to aj napriek tomu, že ide slušne a pravdivo s kožou na trh a od začiatku to deklaruje. Tvoja odpoved zapôsobila preto skôr vyhýbajúco sa a nesebakriticky. Opacne ako by si asi chcel, neparodovala šuhajov pátračov ale teba a tvoj prístup k veci
Trošku vo vysvetlení miešaš nesúvisiace veci a úplne rozdielne situácie. Nikto nevytkol realitu ani retušovanie, pripomienky sa vyslovene týkali fotomontáže a fotografie, nie maľby. Videl si už v maliarskom odvetví kategóriu koláž, montáž? Prečo je asi vo fotografii? Lebo ak na nej nie je abstrakt a vyslovene umelecky rozmaz motívu ale znázornená historia či krajina, fotografia svojím spôsobom je využívaná zčasti aj ako dokument o realite. Preto diváka jednoducho zaujíma, či hrad a krajina na fotografii je skutočná alebo vykonštrovaná výtvarnou a priestorovou fantáziou autora. Rovnako ako ho zaujíma v prípade, že sem vložím Yetiho v Alpách či Lochneskú príšeru v jazere, či som ich naozaj konečne uvidel a aj dokázal zdokumentovať, alebo či ide iba o vtip a fotomontáž. Ak budem klamať a tvrdiť že ide o realitu, či lne neseriózne nezafajknem kolonku montáž koláž, podvádzam publikum.
To čo uvádzam, asi mi dáš za pravdu, že nemá nič spoločné s nejakou retušou rušiacich prvkov, či zmenou farieb, tónovania, svetla, atmosféry ... ved aj sama príroda mení svoj habit, farby a svetlo niekedy dobre že nie každú hodinu. Ide tu o čosi celkom iné. Nikomu nevadí že si oblohu domontoval, ale všeobecne vadí ak niekto montáž koláž nedeklaruje svojou povinnou kategóriu. nedeklarovaním naopak deklaruje, že ide o prvky obrazu nafotené na jednom mieste v jednom čase. Bez ohľadu na to že aj retušované, či tónované, či poskladané z viacerých autentických záberov rôznych expozíciíí, hĺbok ostrostí, či dielčich segmentov do skladačky a panorámy.
Podstata tu je o inom, v tejto foto sú dané dokopy iné foto (z iného miesta a iného času) a to už podlieha deklarácii. Ludia to budu hodnotit ako celok, ako citenie a prejav autora a zaroven budu vediet, ze "Yeti, Lochneská príšera či UFo" nie su este stale realitou Mozno prehnane priklady, ale kazdý na jasne spravnej strane svojich mantinelov
Verím, že to nestálo za to, vyčítavo a vysmievajúc reagovať na ľudí čo ti venovali svoj osobný čas a v skutočnosti podporili túto fotku, len o nej plus aj diskutovali. Na to tu ten portál je a podľa mńa sa oveľa oveľa zmenil po mnohých stránkach k lepšiemu.
Ten link na vymenu oblohy len odpovedal na dotaz okolo montaze.
Kedze som s UWA sklami hlavne komponovaval na 10mm, tak mojim dotazom bolo neprimerane siroky spodok nasnimanej krajiny vs. objemnost hradu.
Spojenie zaberov z roznych ohnisk vyvolava takuto polemiku, kedze po zamysleni sa proporcne nesedia. Bud rad, ze sme sa k foto vratili a polemizovali o nej nez ju len v kratkosti prvym dojmom ohodnotili. Ale ano, prvy dojem je pozitivny a prevazuje. Vaecsine beznych pozorovatelov nepride nic zvlastne.
Mas vela prijemnych fotografii, a je lepsie dlho dlho cakat a chodit do krajiny hladat svoj vysnivany zaber, nez ho poskladat. Dnesna technologia to umoznuje, je na kazdom, aku cestu si vybera. Kazdy krajinkar pouziva postproces, kazdy svoj, kazdy do inej urovne ... a kazdy vieme o svojom zabere, kolko je v tom pridanej hodnoty z nas ako amaterskych fotografov toho "prirodneho krajinkara" a ci toho "studioveho krajinkara"
Niekde hore v komente padla otazka na montaz a Ty si reagoval na ine, tomuto si sa vyhol. Ale to uz si teraz v obsiahlej odpovedi osvetlil, tak neriesim dalej.
Mnohe fotografie nemaju zakladny exif, nemaju obsiahly popis a niekedy aj naco. Kto chce sa moze autora spytat a myslim, ze autori su radi, ked mozu odpovedat na otazky okolo foto, nez len zbierat nejake znamky.
Ten link na vymenu oblohy len odpovedal na dotaz okolo montaze.
Kedze som s UWA sklami hlavne komponovaval na 10mm, tak mojim dotazom bolo neprimerane siroky spodok nasnimanej krajiny vs. objemnost hradu.
Spojenie zaberov z roznych ohnisk vyvolava takuto polemiku, kedze po zamysleni sa proporcne nesedia. Bud rad, ze sme sa k foto vratili a polemizovali o nej nez ju len v kratkosti prvym dojmom ohodnotili. Ale ano, prvy dojem je pozitivny a prevazuje. Vaecsine beznych pozorovatelov nepride nic zvlastne.
Mas vela prijemnych fotografii, a je lepsie dlho dlho cakat a chodit do krajiny hladat svoj vysnivany zaber, nez ho poskladat. Dnesna technologia to umoznuje, je na kazdom, aku cestu si vybera. Kazdy krajinkar pouziva postproces, kazdy svoj, kazdy do inej urovne ... a kazdy vieme o svojom zabere, kolko je v tom pridanej hodnoty z nas ako amaterskych fotografov toho "prirodneho krajinkara" a ci toho "studioveho krajinkara"
opakujem sa ale citam odzadu (sorry ) ... kolko je potom neklesnuty impakt?
opakujem sa ale citam odzadu (sorry ) ... kolko je potom neklesnuty impakt?
Ten link na vymenu oblohy len odpovedal na dotaz okolo montaze.
Kedze som s UWA sklami hlavne komponovaval na 10mm, tak mojim dotazom bolo neprimerane siroky spodok nasnimanej krajiny vs. objemnost hradu.
Spojenie zaberov z roznych ohnisk vyvolava takuto polemiku, kedze po zamysleni sa proporcne nesedia. Bud rad, ze sme sa k foto vratili a polemizovali o nej nez ju len v kratkosti prvym dojmom ohodnotili. Ale ano, prvy dojem je pozitivny a prevazuje. Vaecsine beznych pozorovatelov nepride nic zvlastne.
Mas vela prijemnych fotografii, a je lepsie dlho dlho cakat a chodit do krajiny hladat svoj vysnivany zaber, nez ho poskladat. Dnesna technologia to umoznuje, je na kazdom, aku cestu si vybera. Kazdy krajinkar pouziva postproces, kazdy svoj, kazdy do inej urovne ... a kazdy vieme o svojom zabere, kolko je v tom pridanej hodnoty z nas ako amaterskych fotografov toho "prirodneho krajinkara" a ci toho "studioveho krajinkara"
opakujem sa ale citam odzadu (sorry ) ... kolko je potom neklesnuty impakt?
Ja som vedel ze to je montaz ake ked to autor explicitne neposminal ... TK som ohodnotil tak ako som hodnotil, lebo je to polepene dost viditelne. Ale kompo a impakt ... nuz neklesla ...
Nikde tam nevidím kategóriu pátrania skúmania a bádania Ja osobne keď si vyberám fotografiu na ohodnotenie nikdy nebadám z koľkých záberov zaber vznikal ale ako na mňa práca zapôsobila ako celok a tak viem ohodnotiť aj autorovo cítenie a to je pre mňa dôležité . Retuš , klonovanie a či už aj koláž sú neoddeliteľnou súčasťou digitálnej fotografie a preto sa aj často používajú a nie sú teda ani zakázané . Aj v iných odvetviach umenia a pri oveľa vážnejších dielach sa časom neskúma či autor zachytil skutočný stav prostredia aký tam vtedy bol na takých to prácach nás nadchne najviac už spomínané autorove cítenie a schopnosť podať nám ho.
Nezaradenie fotografie do správnej kategórie bol určite zámer lebo s určitosťou viem kde by sa hodnotenie fotografie potom zvrtlo to by sa tu každý predbehoval v hľadaní čo všetko tam má byť a čo nie a v konečnom dôsledku by si len málo kto uvedomil a povedal si Sakra šak šuhaj nám tu podal jeden krásny a netradičný pohľad
rbr69 tvoje prvé zastavenie sa a koment bol presný a trefný a zodpovedal tomu ako na teba fotka zapôsobila to ostatne sa mi zdá už zbytočné lebo to čo sa tu snažíš vypátrať nie je trestným činom a nie je to teda ani zakázané chapeme še Ako príklad Maťo , položil len otázku a viacej nebádal lebo práca ho zrejme zaujala to ostatné už nebolo pre neho až také dôležité .
Nikde tam nevidím kategóriu pátrania skúmania a bádania Ja osobne keď si vyberám fotografiu na ohodnotenie nikdy nebadám z koľkých záberov zaber vznikal ale ako na mňa práca zapôsobila ako celok a tak viem ohodnotiť aj autorovo cítenie a to je pre mňa dôležité . Retuš , klonovanie a či už aj koláž sú neoddeliteľnou súčasťou digitálnej fotografie a preto sa aj často používajú a nie sú teda ani zakázané . Aj v iných odvetviach umenia a pri oveľa vážnejších dielach sa časom neskúma či autor zachytil skutočný stav prostredia aký tam vtedy bol na takých to prácach nás nadchne najviac už spomínané autorove cítenie a schopnosť podať nám ho.
Nezaradenie fotografie do správnej kategórie bol určite zámer lebo s určitosťou viem kde by sa hodnotenie fotografie potom zvrtlo to by sa tu každý predbehoval v hľadaní čo všetko tam má byť a čo nie a v konečnom dôsledku by si len málo kto uvedomil a povedal si Sakra šak šuhaj nám tu podal jeden krásny a netradičný pohľad
rbr69 tvoje prvé zastavenie sa a koment bol presný a trefný a zodpovedal tomu ako na teba fotka zapôsobila to ostatne sa mi zdá už zbytočné lebo to čo sa tu snažíš vypátrať nie je trestným činom a nie je to teda ani zakázané chapeme še Ako príklad Maťo , položil len otázku a viacej nebádal lebo práca ho zrejme zaujala to ostatné už nebolo pre neho až také dôležité .
Moja rada: Raz upravenú a prezentovanú foto uložiť do samostatného súboru a k nej pridať všetky ďalšie foto z jedného fotenia s rovnakou oblohou... súbor zamknúť a už z neho nič nepoužívať... Lebo po čase človek zabudne...
Moja rada: Raz upravenú a prezentovanú foto uložiť do samostatného súboru a k nej pridať všetky ďalšie foto z jedného fotenia s rovnakou oblohou... súbor zamknúť a už z neho nič nepoužívať... Lebo po čase človek zabudne...
Moja rada: Raz upravenú a prezentovanú foto uložiť do samostatného súboru a k nej pridať všetky ďalšie foto z jedného fotenia s rovnakou oblohou... súbor zamknúť a už z neho nič nepoužívať... Lebo po čase človek zabudne...
www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-82591175424194/fotografie/82720/jesenne-pole/
a pozeram, ze aj vpravo pod hradom je (aspon mne sa zda) viditelne nie uplne dokonale napojenie linii koseneho pola s ostatnou castou, mozno aj na lavej cast dolu ... ked bola zmienka o montazi od mato.draho tak som tiez zacal ako pouzivatel uvazovat o proporciach, kedze spodok su krasne zbiehajuce sa linie podobne foteniu na UWA ohniskach, avsak vtedy by hrad bol posunuty proporcionalne na takomto ohnisku viac dozadu (vzdialeny) alebo, ak by bol realne takto blizko, bol by od UWA zdeformovany ... mozem sa mylit, Stani08 ma mozno vyvedie z omylu ...
www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-82591175424194/fotografie/82720/jesenne-pole/
a pozeram, ze aj vpravo pod hradom je (aspon mne sa zda) viditelne nie uplne dokonale napojenie linii koseneho pola s ostatnou castou, mozno aj na lavej cast dolu ... ked bola zmienka o montazi od mato.draho tak som tiez zacal ako pouzivatel uvazovat o proporciach, kedze spodok su krasne zbiehajuce sa linie podobne foteniu na UWA ohniskach, avsak vtedy by hrad bol posunuty proporcionalne na takomto ohnisku viac dozadu (vzdialeny) alebo, ak by bol realne takto blizko, bol by od UWA zdeformovany ... mozem sa mylit, Stani08 ma mozno vyvedie z omylu ...
www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-82591175424194/fotografie/82720/jesenne-pole/
a pozeram, ze aj vpravo pod hradom je (aspon mne sa zda) viditelne nie uplne dokonale napojenie linii koseneho pola s ostatnou castou, mozno aj na lavej cast dolu ... ked bola zmienka o montazi od mato.draho tak som tiez zacal ako pouzivatel uvazovat o proporciach, kedze spodok su krasne zbiehajuce sa linie podobne foteniu na UWA ohniskach, avsak vtedy by hrad bol posunuty proporcionalne na takomto ohnisku viac dozadu (vzdialeny) alebo, ak by bol realne takto blizko, bol by od UWA zdeformovany ... mozem sa mylit, Stani08 ma mozno vyvedie z omylu ...
www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-82591175424194/fotografie/82720/jesenne-pole/
a pozeram, ze aj vpravo pod hradom je (aspon mne sa zda) viditelne nie uplne dokonale napojenie linii koseneho pola s ostatnou castou, mozno aj na lavej cast dolu ... ked bola zmienka o montazi od mato.draho tak som tiez zacal ako pouzivatel uvazovat o proporciach, kedze spodok su krasne zbiehajuce sa linie podobne foteniu na UWA ohniskach, avsak vtedy by hrad bol posunuty proporcionalne na takomto ohnisku viac dozadu (vzdialeny) alebo, ak by bol realne takto blizko, bol by od UWA zdeformovany ... mozem sa mylit, Stani08 ma mozno vyvedie z omylu ...
www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-82591175424194/fotografie/82720/jesenne-pole/
a pozeram, ze aj vpravo pod hradom je (aspon mne sa zda) viditelne nie uplne dokonale napojenie linii koseneho pola s ostatnou castou, mozno aj na lavej cast dolu ... ked bola zmienka o montazi od mato.draho tak som tiez zacal ako pouzivatel uvazovat o proporciach, kedze spodok su krasne zbiehajuce sa linie podobne foteniu na UWA ohniskach, avsak vtedy by hrad bol posunuty proporcionalne na takomto ohnisku viac dozadu (vzdialeny) alebo, ak by bol realne takto blizko, bol by od UWA zdeformovany ... mozem sa mylit, Stani08 ma mozno vyvedie z omylu ...