som pozeral na nete, ze niektore bubon skenery vedia ist na 12000 DPI, ale vo forach uzivatelia pisu a skeny robia na 5000 DPI, bo 12 tisic robi cca 1.1 GB tiffy ... samozrejme pokial by asi islo niekomu o zarchivovanie nejakej super dynamickej sceny, ktoru si moc ceni, asi by pri cene dnesnych medii isiel aj do maxima, co skener spravi ...
Nad scanerom Tango bol este jeden od Heidelbergu, ktory dokazal ist este viac. Robil na nom moj kamarat pre velkoplosnu tlaciaren, tusim pre Bittner print scany. Inak uz v roku 1992 sme csanovali priamo na prenosny disk, ktory si potom grafik pripajal k Apple com. prehral data a vratil ku scaneru. Lebo po vtedajsich sietach... hehehe to by sa nacakali. Inak, ved dnes 1TB do 100 Eciek mas, teda aspon tusim
som pozeral na nete, ze niektore bubon skenery vedia ist na 12000 DPI, ale vo forach uzivatelia pisu a skeny robia na 5000 DPI, bo 12 tisic robi cca 1.1 GB tiffy ... samozrejme pokial by asi islo niekomu o zarchivovanie nejakej super dynamickej sceny, ktoru si moc ceni, asi by pri cene dnesnych medii isiel aj do maxima, co skener spravi ...
Ta tomto Tangu to ide scanovat 1:1 na 6400 DPI. Takže to oscanujem v tejto veľkosti a potom následne zmenším na 45 x 30 cm pri 500 DPI a až potom na konečný rozmer aký chcem, avšak nie väčšíi ako 45 x 30 na 300 DPI. Samozrejme podla kvality diaku, negativu. Niektore sa daju dat na ten rozmer, niektoré ledva na 13 x 18 cm pri 300 DPI Pri plochom CCD scaneri CREO SCITEX EverSmart (dnes KODAK) to ide scanovat 1 :1 len na 3600 DPI. Preto radšej na bubnovom Tangu. Ved som na nom pracoval zopár rôčkov
som pozeral na nete, ze niektore bubon skenery vedia ist na 12000 DPI, ale vo forach uzivatelia pisu a skeny robia na 5000 DPI, bo 12 tisic robi cca 1.1 GB tiffy ... samozrejme pokial by asi islo niekomu o zarchivovanie nejakej super dynamickej sceny, ktoru si moc ceni, asi by pri cene dnesnych medii isiel aj do maxima, co skener spravi ...
na kolko dpi si to skenujes pre digitalnu archivaciu?
Ta tomto Tangu to ide scanovat 1:1 na 6400 DPI. Takže to oscanujem v tejto veľkosti a potom následne zmenším na 45 x 30 cm pri 500 DPI a až potom na konečný rozmer aký chcem, avšak nie väčšíi ako 45 x 30 na 300 DPI. Samozrejme podla kvality diaku, negativu. Niektore sa daju dat na ten rozmer, niektoré ledva na 13 x 18 cm pri 300 DPI Pri plochom CCD scaneri CREO SCITEX EverSmart (dnes KODAK) to ide scanovat 1 :1 len na 3600 DPI. Preto radšej na bubnovom Tangu. Ved som na nom pracoval zopár rôčkov
Servus Rasto, no konecne som sa dostal do byvalej prace, kde maju sice stary, ale dodnes funkcny spickovy scaner Heidelberg Tango. Volakedy som na nom pracoval. Tak som si zacal konecne chodit scanovat stare diaky. Diak som "zalieval do oleja", inak len klasicke nastavenie svetleho a tmaveho bodu. Bez korekcii, len nejaka retus mensich spiniek. Fotil som to v roku 1998, alebo 1999, teraz fakt presne neviem. Mal som vtedy na Pentaxe tusim pevnu 28 mm alebo 35 mm. Tie som si poziciaval od jedneho znameho. Lebo ja som mal len zoom 28 - 80mm a 70 - 200 mm a standartnu 50 mm pevnu. Zial dodnes mam uz len ten Pentax P30 a 28 - 80 mm. Ale po vianociach prejdem na klasicky Canon, ked uz mam tie L-kove skla.
na kolko dpi si to skenujes pre digitalnu archivaciu?
Tono super ... neviem, ale asi ked je to spomienka na velviu, tak do skenu si asi moc postprocesom nevstupoval ... a kompo krajinkarsky lahodkove ... ta cesta vpredu + tiahnuca sa hrebenom dozadu ... v pozadi studeny hreben a ten prirodzeny farebny prechod na oblohe ... paci ... na akom ohnisku si to bral?
Servus Rasto, no konecne som sa dostal do byvalej prace, kde maju sice stary, ale dodnes funkcny spickovy scaner Heidelberg Tango. Volakedy som na nom pracoval. Tak som si zacal konecne chodit scanovat stare diaky. Diak som "zalieval do oleja", inak len klasicke nastavenie svetleho a tmaveho bodu. Bez korekcii, len nejaka retus mensich spiniek. Fotil som to v roku 1998, alebo 1999, teraz fakt presne neviem. Mal som vtedy na Pentaxe tusim pevnu 28 mm alebo 35 mm. Tie som si poziciaval od jedneho znameho. Lebo ja som mal len zoom 28 - 80mm a 70 - 200 mm a standartnu 50 mm pevnu. Zial dodnes mam uz len ten Pentax P30 a 28 - 80 mm. Ale po vianociach prejdem na klasicky Canon, ked uz mam tie L-kove skla.
Tono super ... neviem, ale asi ked je to spomienka na velviu, tak do skenu si asi moc postprocesom nevstupoval ... a kompo krajinkarsky lahodkove ... ta cesta vpredu + tiahnuca sa hrebenom dozadu ... v pozadi studeny hreben a ten prirodzeny farebny prechod na oblohe ... paci ... na akom ohnisku si to bral?
Technika: Canon EOS 5D Mark II,
Canon EOS 500D,
Konica Minolta DiMAGE A2,
Olympus µ-mini Digital S,
Pentax P30,
Objektívy: Pentax smc P-FA 28-80mm f/3.5-4.7,
Canon EF 17-40mm f/4L USM,
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM,
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS,
Sigma 100-300mm f/4 APO EX DG HSM,
Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM,
Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM,
Príslušenstvo: Neutralne prechodové Lee 0.6 0.9 hard a soft, Hitech - revers 1.2 , B+W 0.45, CPL Hoya, nejaké staré filtre Cvokin :), stativ Velbon a kopec ešte kadečoho :)
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchInak, ved dnes 1TB do 100 Eciek mas, teda aspon tusim
Pri plochom CCD scaneri CREO SCITEX EverSmart (dnes KODAK) to ide scanovat 1 :1 len na 3600 DPI. Preto radšej na bubnovom Tangu. Ved som na nom pracoval zopár rôčkov
Tiež som digitalizoval svoj archiv, ale čas sa na ňom podpísal ... toto vyzerá nádherne
Pri plochom CCD scaneri CREO SCITEX EverSmart (dnes KODAK) to ide scanovat 1 :1 len na 3600 DPI. Preto radšej na bubnovom Tangu. Ved som na nom pracoval zopár rôčkov
Tiež som digitalizoval svoj archiv, ale čas sa na ňom podpísal ... toto vyzerá nádherne
na akom ohnisku si to bral?
na akom ohnisku si to bral?