čierni pasažieri

Body: 602.00    Videnia: 2560    Páči sa: 86

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
pressDesign
2014-05-22 17:27:18
príspevok od: SteveS
Môj komentár bol trošku o inom ako ty reaguješ, možno si ho celkom nepochopil ale nevadí. Bol hlavne o tolerancii a nezatracovaní inyých chutí a postupov. Spravidla postproces a montáže zatracujú len tí, čo ho (ich) ešte neovládaju a čo nemajú chuť sa čosi nové učiť.

Nikto napríkald nezatracuje človeka, ktpoý ovláda veľa rečí a jazykov ...tam sa naopak hovorí, že koľko jazykov vieš, toľkokrát si človekom (!).

A toto platí aj vo fotografii (či každom inom remesle, umení, činnosti, schopnosti) ... že koľko žánrov a postupov ovládaš, toľkokrát si fotografom S pozdravom.
Nic to nemeni na tom, co som napisal
Postproces OK, fotomontaze OK, nikto Ti ich neberie, procesuj, montuj, do nemoty. Ale autorova volba bola nefotomontovat, neprocesovat (sam sa vyjadril) a ja som len skromne dodal, ze podla mna jeho fotky nijak specialne upravovat, ci vylepsovat netreba. A podla toho, co pises na konci - ked niekto neovalada post proces, alebo fotomontaze, je menej fotograf, ako ten, kto s nimi zije ? Preboha... Ja som k tejto teme povedal, co som chcel. Chybu som spravil hlavne tam, ze som nedal novy prispevok, ale dal som reakciu na ten Tvoj
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-05-22 06:09:43
príspevok od: pressDesign
Imho, ja len strucne. Niekto, kto foti taketo silne fotky... Nepotrebuje ani fotomontaze, ani specialne upravy. Ako autor sam napisal, trochu doladit kontrast, jas, sum a dost. Takyto level uz netreba tuningovat v pocitaci. To su silne fotky uz na karte samotnej.
Môj komentár bol trošku o inom ako ty reaguješ, možno si ho celkom nepochopil ale nevadí. Bol hlavne o tolerancii a nezatracovaní inyých chutí a postupov. Spravidla postproces a montáže zatracujú len tí, čo ho (ich) ešte neovládaju a čo nemajú chuť sa čosi nové učiť.

Nikto napríkald nezatracuje človeka, ktpoý ovláda veľa rečí a jazykov ...tam sa naopak hovorí, že koľko jazykov vieš, toľkokrát si človekom (!).

A toto platí aj vo fotografii (či každom inom remesle, umení, činnosti, schopnosti) ... že koľko žánrov a postupov ovládaš, toľkokrát si fotografom S pozdravom.
 
pressDesign
2014-05-22 05:06:15
príspevok od: SteveS
Aby som neopakoval tvoj dlhy komentar, reagujem len takto priamo ,bez funkcie odpovedat a bez nabalovania textu ...... Reagujem, že ja som nepochyboval o tom, ze to nie je fotomontaz ale pre nezvycajnost sceny mi nedalo len ciste teoreticky a pre istotu sa spýtať, či nie? A samozrejme, ja vôbec nič nepotrebujem dokazovať, kto klame, klame v prvom rade sam seba.
... ... ...
No a k teme fotomontaž asi tolko: Neber život a fotografiu až tak vážne a jednostranne. Graficke programy su k tomu, aby sa uzivali. S rozumom a mierou dokazu krasne veci a maju vyznam. Najemotivnejsie a najatmosfericklejsie a najumeleckejsie fotografie su neraz spravidla prave montazou poskladane a spracovane obrazy. Presne podla rezie a zameru autora. Je to vrchol fotografickej tvorby. Ak viac spickovych foto pospajas v montazi a vytvoriš umelecky obraz ktory si mnohi radi daju na stenu, tak nerobis nic nemoralne. Rovnako ak by si si aj urobil srandu a poskladal tuto tento obraz do montaze, z jelena a skorcov osobitne nafotenych, nebolo by to nemoralne, ak by si to otvorene napisal do popisu ze ide o montaz a uviedol by si tu (viac menej) povinnu kategoriu montaz/kolaz. A bude kazdemu jasne, ze to nema posudzovat ako unikatnu momentku urobenu na jeden zaber. Fotografia ma velmi siroky obzor, nezatracuj ziadny jej smer a žáner a fotomontaž za nemoralnu. kým je spravne pomenovana a definovana, je vsetko OK. A ak si najde divaka, ktoremu sa paci, vzdy to bude v poriadku a bude to mat zmysel. Snad len tolko som chcel, nech sa ti aj nadalej dari, drzim palce!!!
Imho, ja len strucne. Niekto, kto foti taketo silne fotky... Nepotrebuje ani fotomontaze, ani specialne upravy. Ako autor sam napisal, trochu doladit kontrast, jas, sum a dost. Takyto level uz netreba tuningovat v pocitaci. To su silne fotky uz na karte samotnej.
 
petere
2013-03-10 19:36:49
príspevok od: ivanda
paráda...máš pekné všetky
vdaka. tesi ma ze sa Ti pacia
 
ivanda
2013-03-10 18:44:35
paráda...máš pekné všetky
 
petere
2013-01-11 19:41:41
príspevok od: tomatito
ty kokso to ty taketo fotis? ty si iny blazon v dobrom ..super pecka
Tome, obcas sa daco podari cvaknut. len skoda ze to nie je castejsie.
 
tomatito
ocenenie redakciou 2013-01-11 00:42:29
ty kokso to ty taketo fotis? ty si iny blazon v dobrom ..super pecka
 
scoty
2012-12-03 22:24:37
krasa
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-11-25 21:09:15
Aby som neopakoval tvoj dlhy komentar, reagujem len takto priamo ,bez funkcie odpovedat a bez nabalovania textu ...... Reagujem, že ja som nepochyboval o tom, ze to nie je fotomontaz ale pre nezvycajnost sceny mi nedalo len ciste teoreticky a pre istotu sa spýtať, či nie? A samozrejme, ja vôbec nič nepotrebujem dokazovať, kto klame, klame v prvom rade sam seba.
... ... ...
No a k teme fotomontaž asi tolko: Neber život a fotografiu až tak vážne a jednostranne. Graficke programy su k tomu, aby sa uzivali. S rozumom a mierou dokazu krasne veci a maju vyznam. Najemotivnejsie a najatmosfericklejsie a najumeleckejsie fotografie su neraz spravidla prave montazou poskladane a spracovane obrazy. Presne podla rezie a zameru autora. Je to vrchol fotografickej tvorby. Ak viac spickovych foto pospajas v montazi a vytvoriš umelecky obraz ktory si mnohi radi daju na stenu, tak nerobis nic nemoralne. Rovnako ak by si si aj urobil srandu a poskladal tuto tento obraz do montaze, z jelena a skorcov osobitne nafotenych, nebolo by to nemoralne, ak by si to otvorene napisal do popisu ze ide o montaz a uviedol by si tu (viac menej) povinnu kategoriu montaz/kolaz. A bude kazdemu jasne, ze to nema posudzovat ako unikatnu momentku urobenu na jeden zaber. Fotografia ma velmi siroky obzor, nezatracuj ziadny jej smer a žáner a fotomontaž za nemoralnu. kým je spravne pomenovana a definovana, je vsetko OK. A ak si najde divaka, ktoremu sa paci, vzdy to bude v poriadku a bude to mat zmysel. Snad len tolko som chcel, nech sa ti aj nadalej dari, drzim palce!!!
 
Azimut
2012-11-19 20:07:50
To je fantázia
 
petere
2012-11-17 19:33:48
príspevok od: stani08
plne suhlasim s kolegom steves je to neskutocny moment mozno si aj pocul jak mi spadla sanka
gratulujem ( ak teda )
Zdravim kolega. tesi ma ze sa aj Tebe fotka paci a na dotaz AK TEDA som odpovedal nizsie. ni ej to montaz. a nikdy nebude. sme tu jedna krvna skupina tak sa budeme k sebe chovat fer !!! teda ja urcite.
 
petere
2012-11-17 19:30:18
príspevok od: SteveS
Absolútne neskutočný moment! Dnes som tu len na skok a nekomentujem, ale tu mi nedá. Pre mna až neuveritelne!
... ... ...
Normálne sa ani nepozastavím nad snímkom afrických kľuvačov na tele byvolov či zebier a podobne, lebo sa živia podkožným hmyzom a červami múch, ktoré kladú vajíčka na kožu a pod kožu zvierat v Afrike. Ale vidieť obyčajné európske škorce sadnúť si spokojne na chrbát pohybujúceho sa európskeho jeleňa, ktorý si s nimi na chrbte ešte aj kľudne ručí, to je pre mńa obraz ktorý som nikdy za celý a už dosť dlhý život nevydel ani v televízii, nie to ešte v prírode. Ak to nie je fotomontáž (čo ti ako autorovi zároveń smerujem aj ako otázku) tak to je pre mna unikatna fotka!
Steve, v prvom rade som rad, ze sa Ti moja fotka tak paci a ze si ju komentoval. No a teraz k tej fotomontazi. Poviem to asi takto. Fotim velmi rad, dokazem nechybne stravit cele hodiny cakanim na zaber. No potom vzdy prichadza moje utrpenie a to je spracovanie a uprava fotky v PC. Nebavi ma to a musim povedat, ze to ni dobre neviem. Zvladam len zakladne upravy ako kontrast, sum, jas a podobne banalitky. Takze aj keby som akokolvek chcel spachat takuto fotomontaz, tak to NEVIEM !!! No hlavne musim povedat, ze.... Ze ja fotim pre radost, nemam ambicie stat sa neviem akym fotografom a netuzim byt najlepsi a obdivovany. Fotim z pasie a pretoze milujem byt v prirode a mam rad vsetko zive. Aj na tento server som zacal pridavat fotky len nedavno, aby som sa podelil o zazitky nie koli obdivu alebo niecomu podobnemu. Osobne si o sebe myslim, ze som tak trocha moralista. Nemam rad klamarov a podvodnikov. Fotenie nas ma spajat a nie rozdelovat a z toho dovodu by som si ja osobne nikdy nedovolil povedzme zverejnit ukradnute fotky, ako sa velmi casto deje a hlavne by som si nikdy, podotykam NIKDY nedovolil robit blbcov z ostatnych uzivatelov servera prave pridavanim nejakych podlych fotomontazi. Takze odpoved na Tvoju otazku ,je NIE JE TO FOTOMONTAZ. No a je len samozrejme, ze toto tvrdenie mozem dokazat originalnym RAW formatom fotky, a nie len tejto ale niekolkych zo serie. Staci len povedat a zaslem, popripade sem pridam , nemam s tym problem, pac mam svedomie ciste. Vsetky moje fotky ktore som sem pridal a ktore sem kedy pridam budu vzdy MOJE a nebudu to ziadne FOTOMONTAZE.
 
ajkabajka
ocenenie redakciou 2012-11-17 16:50:55
super zaber
 
Ninja
ocenenie redakciou 2012-11-17 13:00:15
Najviac.
 
vlad78
2012-11-17 11:14:30
Dokonalé...
 
stani08
2012-11-17 10:51:17
plne suhlasim s kolegom steves je to neskutocny moment mozno si aj pocul jak mi spadla sanka
gratulujem ( ak teda )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-11-17 08:55:03
Absolútne neskutočný moment! Dnes som tu len na skok a nekomentujem, ale tu mi nedá. Pre mna až neuveritelne!
... ... ...
Normálne sa ani nepozastavím nad snímkom afrických kľuvačov na tele byvolov či zebier a podobne, lebo sa živia podkožným hmyzom a červami múch, ktoré kladú vajíčka na kožu a pod kožu zvierat v Afrike. Ale vidieť obyčajné európske škorce sadnúť si spokojne na chrbát pohybujúceho sa európskeho jeleňa, ktorý si s nimi na chrbte ešte aj kľudne ručí, to je pre mńa obraz ktorý som nikdy za celý a už dosť dlhý život nevydel ani v televízii, nie to ešte v prírode. Ak to nie je fotomontáž (čo ti ako autorovi zároveń smerujem aj ako otázku) tak to je pre mna unikatna fotka!
 
Mikinvl
2012-11-17 06:38:29
Nadherny Jelen a este lepsi moment
 
oka
2012-11-16 22:41:56
vau...
 
RadovanŠkohel
2012-11-16 21:37:25
Výborné..
 
Juraj Lacko
2012-11-16 21:08:34
Bacha ide revizor, vystupovat!
 
golden beads
2012-11-16 20:56:32
super kompozicia aj vtipny názov
 
Megapixel
2012-11-16 20:37:14
Super !!!
 
Patrik Stedrak
externý redaktor 2012-11-16 20:14:45
skvely moment, vtipny nazov - I like it
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-11-16 20:09:33
.....totok sa Ti výborne podarilo, výnimočná fotenka a moment.....no skrátka naozaj superhitpárádička....podarení hentí traja..dočkať dočkať....štyria ...jeden tam dole hlavou ešte aj na prdeli jelenkovi visí...možno ho dzobáčikom ždibká a on vpredku hubou bliaka ...tám, tááám..ešte ešte .....a hentí traja očúvajú pesničku ...no neviem sa na fotke vychechtať.......sú jak takí africkí kľuvači na zebre či nosorožcovi, jak takí....Bratři v triku..v bodkovanom triku, a možno si aj založili dáku neseročku...sorko, sorko..eseročku..že ,, Lozjo čistič,,...a čakajú na šelijaké mušaciny čo sa zlietavajú k jelenkovmu rujnému smráádku a potom ich tam ľahšie lapajú....tipoval bych to na mladé orešnice, už vyletené čo spolu v kŕdliku sem a tam lietajú a nechávajú sa rodičmi ešte dokrmovať..tak mi to pripadá, fajné miesto si teda fakt našli....skvelá fotka momentovka.
 
braňo.j
2012-11-16 19:51:02
tak toto je kráľ
 
brnco
2012-11-16 19:47:42
krása
 
verika
2012-11-16 19:44:45
super
 
Matej Rumanský
2012-11-16 19:42:54
skvelé . .
 
falatka
2012-11-16 19:37:59
fantázia
 
lukas duran
2012-11-16 19:36:59
tak toto je vazne super!!!
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2012-11-16 19:32:29
Paráda!
 
 


Technika: Canon EOS 5D MkIII,

Objektívy: Canon EF 500mm f/4L IS USM,

Clona: 4
Expozícia: 1/160.00 sec
ISO: 800
Fotoaparát: Canon EOS 7D
Ohnisko: 500 mm
Pridané: 2012-11-16 19:30:54
Na kritiku: 2012-11-16 19:31:29
Miesto:Richmond Park Londyn
Témy: zvieratá / wildlife
fotka z obory