Vďaka za názor. Som úplná začiatočníčka, ale aj negatívne komentáre ma posúvajú ďalej.
vy na ten pozitivizmus zahyniete; nás v kuse kopali do zadku, dnes sa okrem pochvaly pomaly nedá nič povedať, pretože je to negatívne myslenie; kto vám toto ponalieval do hlavy ?
Ok tak k tomu dopnim, ciernobiela fotka ma byt ciernobiela a nie sediva. Teda kontrastne plochy su potrebne kde vynika cierna a biela. Pomaha nam pri tom svetlo, tiene , kontrastne plochy a taktiez v neposlednom rade vhodne namiesanie farieb, aby v tej bw dobre vynikli. Tolko k prevodu. nie vzdy sa hodi ciernobiela, a je lepsie tak ponechat farbu.
Tuna sa ale neda podstate nic vyspekulovat cely namet, miesto a vsetko je nanic proste... Nejak komponovat sa neda... ale ked uz aspon tie zadky za tym morgosom tam nemuseli byt. Treba mysliet na take prvky, ktore posobia vo fotke rusivo a odputavaju pozornost od hlavneho objektu. Obycajne sa tiez komponuje do zlateho rezu, lenze tejto fotke by ani to nepomohlo... Takze asi tolko. Treba si najskor premysliet napad, a taktiez ci dany namet stoji za cvak. Mnoho fotografov ma casto tzv. fotograficku hnacku, ze fotia vsetko mozne aj nemozne, a potom maju pocitac napraskany zbytocnymi fotkami a travia pohodove vecery ich vymazavanim. Uz v hladaciku (v lepsom pripade este pred vytiahnutim fotaku) si treba fotku predstavit a premysliet si ci sa dany namet oplati odfotit, ci sa da nejako dobre prezentovat a ci sa v nom da daco vyspekulovat, Tato fotka je priklad , kde jednoducho nespravite nic, ani najvacsi majster by z tohto asi nic nevydoloval. Dobra pomocka je, ked spravite fotku alebo sa ju chystate spravit, predstavte si ci by ste taku fotku niekomu napr podarovali na stenu do obyvacky a hned zacnete rozmyslat kritickym okom Na druhu stranu to celkom neplati pri street fotografii, to je akcne fotenie a mnohe dynamicke sceny potrebuju aby clovek rychlo konal a stlacal spust. No su aj iste sceny ako toten zobrak, ktory tam sedi caly den pri ktorych si to clovek moze aj premysliet... Vela zdaru
PS Praaveze hlavne negativne komenty vas posuvaju dopredu, ked vam niekto napise ze aku uzasnu fotku ste sfotili a pritom je uplne naprd, akurat vam poskodi
Hej a odporucam troska teda prelustrovat miestnu fotoskolu ked ste ako vravite uplna zaciatocnicka clovek tam najde aj celkom uzitocne veci, aj o streetfotografii
Vďaka za názor. Som úplná začiatočníčka, ale aj negatívne komentáre ma posúvajú ďalej.
Ok tak k tomu dopnim, ciernobiela fotka ma byt ciernobiela a nie sediva. Teda kontrastne plochy su potrebne kde vynika cierna a biela. Pomaha nam pri tom svetlo, tiene , kontrastne plochy a taktiez v neposlednom rade vhodne namiesanie farieb, aby v tej bw dobre vynikli. Tolko k prevodu. nie vzdy sa hodi ciernobiela, a je lepsie tak ponechat farbu.
Tuna sa ale neda podstate nic vyspekulovat cely namet, miesto a vsetko je nanic proste... Nejak komponovat sa neda... ale ked uz aspon tie zadky za tym morgosom tam nemuseli byt. Treba mysliet na take prvky, ktore posobia vo fotke rusivo a odputavaju pozornost od hlavneho objektu. Obycajne sa tiez komponuje do zlateho rezu, lenze tejto fotke by ani to nepomohlo... Takze asi tolko. Treba si najskor premysliet napad, a taktiez ci dany namet stoji za cvak. Mnoho fotografov ma casto tzv. fotograficku hnacku, ze fotia vsetko mozne aj nemozne, a potom maju pocitac napraskany zbytocnymi fotkami a travia pohodove vecery ich vymazavanim. Uz v hladaciku (v lepsom pripade este pred vytiahnutim fotaku) si treba fotku predstavit a premysliet si ci sa dany namet oplati odfotit, ci sa da nejako dobre prezentovat a ci sa v nom da daco vyspekulovat, Tato fotka je priklad , kde jednoducho nespravite nic, ani najvacsi majster by z tohto asi nic nevydoloval. Dobra pomocka je, ked spravite fotku alebo sa ju chystate spravit, predstavte si ci by ste taku fotku niekomu napr podarovali na stenu do obyvacky a hned zacnete rozmyslat kritickym okom Na druhu stranu to celkom neplati pri street fotografii, to je akcne fotenie a mnohe dynamicke sceny potrebuju aby clovek rychlo konal a stlacal spust. No su aj iste sceny ako toten zobrak, ktory tam sedi caly den pri ktorych si to clovek moze aj premysliet... Vela zdaru
PS Praaveze hlavne negativne komenty vas posuvaju dopredu, ked vam niekto napise ze aku uzasnu fotku ste sfotili a pritom je uplne naprd, akurat vam poskodi
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchTuna sa ale neda podstate nic vyspekulovat cely namet, miesto a vsetko je nanic proste... Nejak komponovat sa neda... ale ked uz aspon tie zadky za tym morgosom tam nemuseli byt. Treba mysliet na take prvky, ktore posobia vo fotke rusivo a odputavaju pozornost od hlavneho objektu. Obycajne sa tiez komponuje do zlateho rezu, lenze tejto fotke by ani to nepomohlo... Takze asi tolko. Treba si najskor premysliet napad, a taktiez ci dany namet stoji za cvak. Mnoho fotografov ma casto tzv. fotograficku hnacku, ze fotia vsetko mozne aj nemozne, a potom maju pocitac napraskany zbytocnymi fotkami a travia pohodove vecery ich vymazavanim. Uz v hladaciku (v lepsom pripade este pred vytiahnutim fotaku) si treba fotku predstavit a premysliet si ci sa dany namet oplati odfotit, ci sa da nejako dobre prezentovat a ci sa v nom da daco vyspekulovat, Tato fotka je priklad , kde jednoducho nespravite nic, ani najvacsi majster by z tohto asi nic nevydoloval. Dobra pomocka je, ked spravite fotku alebo sa ju chystate spravit, predstavte si ci by ste taku fotku niekomu napr podarovali na stenu do obyvacky a hned zacnete rozmyslat kritickym okom Na druhu stranu to celkom neplati pri street fotografii, to je akcne fotenie a mnohe dynamicke sceny potrebuju aby clovek rychlo konal a stlacal spust. No su aj iste sceny ako toten zobrak, ktory tam sedi caly den pri ktorych si to clovek moze aj premysliet... Vela zdaru
PS Praaveze hlavne negativne komenty vas posuvaju dopredu, ked vam niekto napise ze aku uzasnu fotku ste sfotili a pritom je uplne naprd, akurat vam poskodi
Tuna sa ale neda podstate nic vyspekulovat cely namet, miesto a vsetko je nanic proste... Nejak komponovat sa neda... ale ked uz aspon tie zadky za tym morgosom tam nemuseli byt. Treba mysliet na take prvky, ktore posobia vo fotke rusivo a odputavaju pozornost od hlavneho objektu. Obycajne sa tiez komponuje do zlateho rezu, lenze tejto fotke by ani to nepomohlo... Takze asi tolko. Treba si najskor premysliet napad, a taktiez ci dany namet stoji za cvak. Mnoho fotografov ma casto tzv. fotograficku hnacku, ze fotia vsetko mozne aj nemozne, a potom maju pocitac napraskany zbytocnymi fotkami a travia pohodove vecery ich vymazavanim. Uz v hladaciku (v lepsom pripade este pred vytiahnutim fotaku) si treba fotku predstavit a premysliet si ci sa dany namet oplati odfotit, ci sa da nejako dobre prezentovat a ci sa v nom da daco vyspekulovat, Tato fotka je priklad , kde jednoducho nespravite nic, ani najvacsi majster by z tohto asi nic nevydoloval. Dobra pomocka je, ked spravite fotku alebo sa ju chystate spravit, predstavte si ci by ste taku fotku niekomu napr podarovali na stenu do obyvacky a hned zacnete rozmyslat kritickym okom Na druhu stranu to celkom neplati pri street fotografii, to je akcne fotenie a mnohe dynamicke sceny potrebuju aby clovek rychlo konal a stlacal spust. No su aj iste sceny ako toten zobrak, ktory tam sedi caly den pri ktorych si to clovek moze aj premysliet... Vela zdaru
PS Praaveze hlavne negativne komenty vas posuvaju dopredu, ked vam niekto napise ze aku uzasnu fotku ste sfotili a pritom je uplne naprd, akurat vam poskodi