Keď počuť len noc...

Body: 574.00    Videnia: 4046    Páči sa: 82

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
kubizmus
externý redaktor 2014-06-05 11:52:22
príspevok od: KLEiN
...azda raz.Nadherne foto a skvela inspiracia
dakujem
 
KLEiN
2014-06-05 11:45:08
...azda raz.Nadherne foto a skvela inspiracia
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-25 19:59:02
príspevok od: jozefmicic
Skvelá obloha, fakt vydarené. Mohlo by to byť ešte zaujímavé priamo od tých stromov, dá sa to fotiť pekne na široké ohnisko, kde ubiehajú do diaľky. S oblohou by to mohlo byť veľmi efektné
dakujem, dobry napad
 
jozefmicic
2013-05-25 19:55:58
Skvelá obloha, fakt vydarené. Mohlo by to byť ešte zaujímavé priamo od tých stromov, dá sa to fotiť pekne na široké ohnisko, kde ubiehajú do diaľky. S oblohou by to mohlo byť veľmi efektné
 
PEDROT
2013-05-25 11:55:53
...zavrieť oči a snívať...................
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-25 08:57:31
príspevok od: vlad78
Jednoducho nádhera..Tá druhá skupinka stromov vyššie je aj na tvojej predošlej foto, pozerám..Raz tam určite zájdem a nemusím ani do Toskánska..:o) Prajem veľa podobných skvelých foto! Dávam k obľúbeným..
hej hej, to je seria snimok z Karlina, tam dole to stromoradie je velmi znamy a povedal by som otrepany motiv, staci si dat do google south moravia a zistite preco preto som chcel cosi originalne vymysliet ukazat, ze juzna morava ma co ponuknut aj v noci dakujem
 
vlad78
2013-05-25 04:35:57
Jednoducho nádhera..Tá druhá skupinka stromov vyššie je aj na tvojej predošlej foto, pozerám..Raz tam určite zájdem a nemusím ani do Toskánska..:o) Prajem veľa podobných skvelých foto! Dávam k obľúbeným..
 
turiecfoto
2013-05-24 23:37:58
príspevok od: kubizmus
hej, ma super oblohu
nie, ty mas
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 21:09:01
príspevok od: lukoo
lepsie sa to uz napisat neda je to tak ako pises, ja som nechcel zbytocne davat informacie ked o tom viem iba z rozpravania ale takto to nejak robý aj on preto pisem je to praca ktora stoji za tu namahu mam jednu foto v albumoch ktoru som robil s jeho masiny len som ju neupravoval a presne tam je vidiet tie prepaly
tak tak
 
lukoo
2013-05-24 21:02:08
príspevok od: kubizmus
no jedna fotka obycajne nestaci tie uplne cierne fotky su tzv. dark framy, a su to kalibracne snimky, ktorymi sa odstranuje tzv temny prud alebo ludovo nazyvany sum (aj ked v presnom slovazmysle to sum nie je) ale treba vzdy nacvakat viacej tych snimok, v zavislosti od toho ake mame parametre expozicie, obycajne pri astrofotografii je optimum okolo tych 18 snimok pri expozicii 5 min napr. Totiz ten temny prud sa redukuje s druhou odmocninou poctu snimok, cize je pocet dolezity Rovnaky pocet musi byt aj dark framov a pri rovnakej teplote a parametroch expozicie. Tak isto sa tymto zredukuje tie "cervene bodky" byvaju aj modre a zelene a su to hotpixely, cize prepalene pixely. No a ta biela vec nemusi byt uplne biela moze byt aj modra alebo bordova ide skor o rovnomerne rozlozenie osvetlnia, teda aby ste sfotili plochu s rovnomernym osvetlenim, tieto kalibracne nsimky volame flat fieldy, a sluzia na odstranenie vignetacie a necistot na chipe z fotky atd. potom sa pouzivaju aj dalsie kalibracne snimky ako je bias/offset a tusim aj dark flat field, ale ten nepouzivam ... PS a montaz ziadna nejde presne ako Zem, najpresnejsie co maju najmensiu periodicku chybu idu dost presne, ale aj pekne stoja okolo 5000 ecok takze potom sa hladaju alternativy ako je autoguiding, no pri kratkom ohnisku toto asi az tak netreba riesit, tu si vystacime aj s max 3 min expoziciou, a postupne sa znizuje ,ako sa dostavaju na trh kvalitnejsie a citlivejsie snimace
lepsie sa to uz napisat neda je to tak ako pises, ja som nechcel zbytocne davat informacie ked o tom viem iba z rozpravania ale takto to nejak robý aj on preto pisem je to praca ktora stoji za tu namahu mam jednu foto v albumoch ktoru som robil s jeho masiny len som ju neupravoval a presne tam je vidiet tie prepaly
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 20:27:54
príspevok od: lukoo
no jasne kamarat ma statív aj s motorom ktorý ma presnu rychlost otacania zeme a takto isto da mliečnu drahu je to kvalitka a neviem ci nedal do toho iba 200eur. ak som ho dobre ruzumel tak exponuje na jeden krat potom odfoti jednu foto uplne ciernu jednu uplne bielu vysklada o zevraj tym odstrani cervene body ktore pri tom vznikaju
no jedna fotka obycajne nestaci tie uplne cierne fotky su tzv. dark framy, a su to kalibracne snimky, ktorymi sa odstranuje tzv temny prud alebo ludovo nazyvany sum (aj ked v presnom slovazmysle to sum nie je) ale treba vzdy nacvakat viacej tych snimok, v zavislosti od toho ake mame parametre expozicie, obycajne pri astrofotografii je optimum okolo tych 18 snimok pri expozicii 5 min napr. Totiz ten temny prud sa redukuje s druhou odmocninou poctu snimok, cize je pocet dolezity Rovnaky pocet musi byt aj dark framov a pri rovnakej teplote a parametroch expozicie. Tak isto sa tymto zredukuje tie "cervene bodky" byvaju aj modre a zelene a su to hotpixely, cize prepalene pixely. No a ta biela vec nemusi byt uplne biela moze byt aj modra alebo bordova ide skor o rovnomerne rozlozenie osvetlnia, teda aby ste sfotili plochu s rovnomernym osvetlenim, tieto kalibracne nsimky volame flat fieldy, a sluzia na odstranenie vignetacie a necistot na chipe z fotky atd. potom sa pouzivaju aj dalsie kalibracne snimky ako je bias/offset a tusim aj dark flat field, ale ten nepouzivam ... PS a montaz ziadna nejde presne ako Zem, najpresnejsie co maju najmensiu periodicku chybu idu dost presne, ale aj pekne stoja okolo 5000 ecok takze potom sa hladaju alternativy ako je autoguiding, no pri kratkom ohnisku toto asi az tak netreba riesit, tu si vystacime aj s max 3 min expoziciou, a postupne sa znizuje ,ako sa dostavaju na trh kvalitnejsie a citlivejsie snimace
 
lukoo
2013-05-24 20:15:34
príspevok od: kubizmus
no ked mi date do ruky nejakeho marka dvojku tak vam to zrobim aj na jeden cvak ale bude treba pouzit nejaky ND filter aby nevznikli prepaly na mleicnej ceste Inac ako ste sa spravne dovtipili obloha aj krajinka boli spracovane samostatne a potom zlucene, inac sa to vzhladom na pristroj ktory som pouzil ani neda ale pochadza to z jedneho fotenia
ved to mi je jasne ved ja som ani nemal ziadnu výhradu viem co to obnaša kamarat foti cez motorcek a ked vidim tu pracu tak to stoji zato
 
lukoo
2013-05-24 20:12:31
príspevok od: DEVOTEE
tusim ze ti manici co fotia mliecnu drahu maju aj nejake mašinky ktoré sa prisposobuju rýchlosti točenia zemegule, tak si mozu dovolit exponovat na "1" krat aj ked to tiež skladaju a dokonca z nehorezneho množstva fotografii ..... taky Laco Kamarad by asi otom vedel popisat rozhodne viacej
no jasne kamarat ma statív aj s motorom ktorý ma presnu rychlost otacania zeme a takto isto da mliečnu drahu je to kvalitka a neviem ci nedal do toho iba 200eur. ak som ho dobre ruzumel tak exponuje na jeden krat potom odfoti jednu foto uplne ciernu jednu uplne bielu vysklada o zevraj tym odstrani cervene body ktore pri tom vznikaju
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 19:25:33
príspevok od: hood
aj mne sa páči
dik
 
hood
2013-05-24 19:11:55
aj mne sa páči
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 18:59:42
príspevok od: RadovanŠkohel
výborné.. a tá farba .. super
dakujem
 
RadovanŠkohel
2013-05-24 18:29:37
výborné.. a tá farba .. super
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 16:44:28
príspevok od: DEVOTEE
tusim ze ti manici co fotia mliecnu drahu maju aj nejake mašinky ktoré sa prisposobuju rýchlosti točenia zemegule, tak si mozu dovolit exponovat na "1" krat aj ked to tiež skladaju a dokonca z nehorezneho množstva fotografii ..... taky Laco Kamarad by asi otom vedel popisat rozhodne viacej
Hej hej, mame na to "masiny" je to vlastne montaz, resp stativ so sklonenou polarnou osou na nebesky svetovy pol, vola sa to paralakticka montaz a ked tam zapriahnem motorcek- hodinovy stroj ,tak nacvakam aj dlhsie expozicie, no pri snimani vznika tzv temny prud a dlasi bordel (sak to pozname ) ktoreho sa potrebujeme pri nocnej foto zbavit, lebo tuna sa prejavuje ovela viacej ako pri dennej foto a znizujeme ten efekt kalibraciou, teda pouzitim kalibracnych snimok (dark frame, offset, flat field, ) a tym, ze sa zrobi viacej snimok, vysledne defekty sa spiemeruju a odstrania a taktiez zlozenim viacerych snimok je vysledna expozicna doba suctom expozicnych casov vsetkych snimok (aproximativne)
 
Koma
ocenenie redakciou 2013-05-24 16:40:04
príspevok od: kubizmus
vela stastia
čuleky ste ma pomýlili..ach jaj...bola som pri 695tej vpravo pri okraji ešte len 1 cm od vrchu..po zemský horizont ešte kusisko......juj... a môžem začať znova..už sa mi radšej neprihovárajte..páá
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 16:39:36
príspevok od: lukoo
aj ked je to dorobenko lebo neda sa aby si mal mliečnu drahu a pri tom ostry spodok ale fajn spracovane
no ked mi date do ruky nejakeho marka dvojku tak vam to zrobim aj na jeden cvak ale bude treba pouzit nejaky ND filter aby nevznikli prepaly na mleicnej ceste Inac ako ste sa spravne dovtipili obloha aj krajinka boli spracovane samostatne a potom zlucene, inac sa to vzhladom na pristroj ktory som pouzil ani neda ale pochadza to z jedneho fotenia
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 16:37:14
príspevok od: ado651
Výborné ! exif ?
Dik
Obloha bola sfotena samostatne ako som uz uviedol:
3 snimky do panoramy, kazda snimka ISO 1600, 4x3,5 min, clona 5, a fotene na ohnisku 18 mm , Kalibracia bola spravena sprimerovanim na median, dark frame, flaty ani offsety som nepouzil. A krajinka pocas nautickeho sumraku, ale exif si uz nepamatam, expozicia kratsia samozrejme , na ohnisku 200 mm, spravena panorama... Potom v ramci postprocessu som zlucil oblohu aj krajinu Inac poloha je autenticka aj mliecna cesta bola velmi pekne viditelna, aj ked nie az takto samozrejme
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 16:31:12
príspevok od: turiecfoto
ano, takto ma vyzerat nocna obloha.. viz fotky od devoite
hej, ma super oblohu
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 16:30:26
príspevok od: Koma
kašlem ja na popisové slovká pán kolega, pod takým nebeským divadlom jáá veru nebudem mať hubu v poli zastrčenú...pri Vašom obrázku som zatúžila byť kozmonautkou, som poprosila gazdu a ma zmeral krížom krážom od čumáka až po prdel...pomohol mi odoslať mejla do nosa..pardoon - do nasa... so žiadosťou o skafander, teraz hypnotizovaná rátam Vaše hvizdičky a čakám na odpoveď..a možno ma aj pokusne vystrelá, šak strelená som aj tak dosť - som im ako p.s. napísala, tak dúfam že ma pochopá
vela stastia
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-05-24 16:25:54
príspevok od: lukoo
aj ked je to dorobenko lebo neda sa aby si mal mliečnu drahu a pri tom ostry spodok ale fajn spracovane
tusim ze ti manici co fotia mliecnu drahu maju aj nejake mašinky ktoré sa prisposobuju rýchlosti točenia zemegule, tak si mozu dovolit exponovat na "1" krat aj ked to tiež skladaju a dokonca z nehorezneho množstva fotografii ..... taky Laco Kamarad by asi otom vedel popisat rozhodne viacej
 
lukoo
2013-05-24 14:20:25
aj ked je to dorobenko lebo neda sa aby si mal mliečnu drahu a pri tom ostry spodok ale fajn spracovane
 
ado651
2013-05-24 14:11:04
Výborné ! exif ?
 
turiecfoto
2013-05-24 13:20:24
ano, takto ma vyzerat nocna obloha.. viz fotky od devoite
 
Koma
ocenenie redakciou 2013-05-24 13:17:19
kašlem ja na popisové slovká pán kolega, pod takým nebeským divadlom jáá veru nebudem mať hubu v poli zastrčenú...pri Vašom obrázku som zatúžila byť kozmonautkou, som poprosila gazdu a ma zmeral krížom krážom od čumáka až po prdel...pomohol mi odoslať mejla do nosa..pardoon - do nasa... so žiadosťou o skafander, teraz hypnotizovaná rátam Vaše hvizdičky a čakám na odpoveď..a možno ma aj pokusne vystrelá, šak strelená som aj tak dosť - som im ako p.s. napísala, tak dúfam že ma pochopá
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 13:06:46
príspevok od: Majo77
výborné..
dakujem
 
Majo77
2013-05-24 12:30:54
výborné..
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 12:01:58
príspevok od: DEVOTEE
yesss man, konecne nieco ine z tej južnej moravy ako 100x ofotené stromceky a vlnky super
dik prave o to mi islo, priniest z tade cosi originalne
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2013-05-24 11:33:44
yesss man, konecne nieco ine z tej južnej moravy ako 100x ofotené stromceky a vlnky super
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 11:10:59
príspevok od: fanyka
naozaj originálny a neokukaný pohľad na toto známe miesto..páči sa mi
dakujem
 
fanyka
2013-05-24 11:10:08
naozaj originálny a neokukaný pohľad na toto známe miesto..páči sa mi
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 08:45:45
príspevok od: Ninja
Efektné. Dobrá robota aj kvalita. (detail: úplne vľavo pod horizontom bledý pásik)
Aha, dakujem za upozornenie to ja na kazdej fotke cosi zbabrem
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 08:44:16
príspevok od: HK
tlak!
prosim? Atmosfericky? Uz neznam jaky bol, ale diastolicky a sistolicky v norme
 
Ninja
ocenenie redakciou 2013-05-24 08:43:30
Efektné. Dobrá robota aj kvalita. (detail: úplne vľavo pod horizontom bledý pásik)
 
HK
2013-05-24 08:42:24
tlak!
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 08:39:39
príspevok od: quintes
ja tiež čakám na jednu paralaktickú montáž, a dúfam, že s 5d mk II budú uspokojivé výsledky. A premýšľam nad Poloninamy, riešime inak drobný nočný workshop, jedna dve noci, tak ti dám vedieť, kedy čo a ako, a dúfam, že budeš mať záujem viac v ss....
Heh co 5d mk to uz rovno nejaku CCD kameru G3 a je vystarano Mm, to vyzera super, ja ked som tam naposledy bol, tak jasna obloha sa prave vecer zmenila na zamracenu, ale cez vysoku oblacnost aj tak presvitala mliecna cesta Ja planujem jeden vylet tam aj tento rok, prip sme tiez s kamosom uvazovali ze by sme tam skocili. Ono keby sa preslo az na Ukrajinu nejakych cca 40 km este dalej tak tam je centrum tej tmavej oblasti, to tam musi byt este brutalnejsie jak v Poloninach. a dakujem, uvdim, co a ako sa bude dat aj podla moznosti
 
quintes
2013-05-24 08:31:43
príspevok od: kubizmus
no hej, len dalsia nestastna vec je, ze ked je mliecna najlepsia, tak su najkratsie noci a obloha skoro ani nestmavne a hej, bola pouzita taka moja mini montaz, ale ked raz budem mat nejaky megafotic s citlivejsim chipom, tak pogoda aj na stative za 30 s tam uz bude cosi pri dobrych podmienkach, kamos, co foti s 1100D ma uz za 30 s bez problemov naexponovanu krasnu drahu
ja tiež čakám na jednu paralaktickú montáž, a dúfam, že s 5d mk II budú uspokojivé výsledky. A premýšľam nad Poloninamy, riešime inak drobný nočný workshop, jedna dve noci, tak ti dám vedieť, kedy čo a ako, a dúfam, že budeš mať záujem viac v ss....
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 08:23:38
príspevok od: quintes
dojem je podľa mňa úplne v pohode, mne až neskôr došlo, že ty v podstate využívaš montáž hneď mi je to jasnejšie.. Ja som sa minule pokúšal keď bol mesiac v nove, a mliečnej nikde... Bola kdesi blízko horizontu, a medzi kopcami sa mi isto schovala. Preto ako kukám, tak kukám, tvoja mliečna je dosť hore... Mne vyšli naj podmienky okolo 10.7 a 10.8, vtedy by mala byť mliečna najvyššie, podľa programu stellarium ale to už utekám od témy
no hej, len dalsia nestastna vec je, ze ked je mliecna najlepsia, tak su najkratsie noci a obloha skoro ani nestmavne a hej, bola pouzita taka moja mini montaz, ale ked raz budem mat nejaky megafotic s citlivejsim chipom, tak pogoda aj na stative za 30 s tam uz bude cosi pri dobrych podmienkach, kamos, co foti s 1100D ma uz za 30 s bez problemov naexponovanu krasnu drahu
 
MajoC
2013-05-24 08:19:44
+++
 
quintes
2013-05-24 08:15:25
príspevok od: kubizmus
dik fuh tak pano asi z troch snimok, kazda 4*3,5min expozicia, ISO1600, clonu si uz nepamatam, tusim 5 , sfotena obloha samostatne, potom prelozena s podkladom, ktory bol foteny dodatocne, tiez panorama z niekolkych fotiek. Inac autenticka poloha, podmienky boli velmi dobre, bolo pekne vidiet mliecnu cestu, samozrejme krajinku nebolo takto v noci videt, ta je naexponovana pocas sumraku , preto to asi aj budi taky neprirodzeny dojem kus.
dojem je podľa mňa úplne v pohode, mne až neskôr došlo, že ty v podstate využívaš montáž hneď mi je to jasnejšie.. Ja som sa minule pokúšal keď bol mesiac v nove, a mliečnej nikde... Bola kdesi blízko horizontu, a medzi kopcami sa mi isto schovala. Preto ako kukám, tak kukám, tvoja mliečna je dosť hore... Mne vyšli naj podmienky okolo 10.7 a 10.8, vtedy by mala byť mliečna najvyššie, podľa programu stellarium ale to už utekám od témy
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-24 07:52:58
príspevok od: quintes
paráda... No mohol si zopár info hodiť
dik fuh tak pano asi z troch snimok, kazda 4*3,5min expozicia, ISO1600, clonu si uz nepamatam, tusim 5 , sfotena obloha samostatne, potom prelozena s podkladom, ktory bol foteny dodatocne, tiez panorama z niekolkych fotiek. Inac autenticka poloha, podmienky boli velmi dobre, bolo pekne vidiet mliecnu cestu, samozrejme krajinku nebolo takto v noci videt, ta je naexponovana pocas sumraku , preto to asi aj budi taky neprirodzeny dojem kus.
 
quintes
2013-05-24 07:48:26
paráda... No mohol si zopár info hodiť
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-23 21:00:07
príspevok od: KLEiN
to je nadhera...
dik
 
KLEiN
2013-05-23 20:54:51
to je nadhera...
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-22 15:46:25
príspevok od: nvs
áno, keď počuť len noc a hudbu vesmíru znieť, je plná energie a impulzov, pekná je
dakujem
 
nvs
2013-05-22 14:37:48
áno, keď počuť len noc a hudbu vesmíru znieť, je plná energie a impulzov, pekná je
 
kubizmus
externý redaktor 2013-05-22 12:53:15
príspevok od: Krtko fotografom
Nemam slov, parada. Vo hviezdach sa sice nevyznam, ale nie je to mliecna draha?
dik aa veru je to mliecna draha tam
 
Krtko fotografom
2013-05-22 12:35:13
Nemam slov, parada. Vo hviezdach sa sice nevyznam, ale nie je to mliecna draha?
 
 
Pridané: 2013-05-22 00:53:20
Na kritiku: 2013-05-24 07:38:07
Miesto:Karlín
Témy: emócie, krajina, nočná fotografia
Albumy: Karlínske metamorfózy
Chcem sa ospravedlniť všetkým užívateľom, ktorí nešťastnou náhodou klikli na túto fotku, bohužiaľ neostali mi už žiadne slová na popis. V nemom úžase som ich vytratil z vrecka počas nočného fotenia na južnej Morave, takže ak má niekto záujem o popis, je porozsievany kdesi na poliach okolo Karlína. Je všade kde sa len pozriete, len tam zájdite, a slová viac netreba... :)