*R*I*P*

Body: 105.00    Videnia: 1440    Páči sa: 15

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Jastojan
2013-07-08 18:55:28
Ahoj, v prvom rade chcem napísať, že s rasťom.tn súhlasím, čo sa kritiky týka, no a v druhom rade, aby sa potom nováčikovia a ostatní užívatelia nedivili, že sa tu vecne nekomentuje a nekritizuje - inými slovami neupozorňuje na chyby a nedostatky fotografie) a tým pádom chýba odozva, ktorá by mohla autorov posunúť o krôčik ďalej... Autorovi prajem hodne chuti a inšpirácie do ďalšej tvorby.
 
fotacik123
2013-07-08 17:18:26
príspevok od: Goriot
Já mám HDR rád a som si istý že táto technika sa nedá škatuľkovať. Už samotný fakt, že pri niektorej fotke už malá úprava pôsobí "zle" a pri niektorej aj prehnané HDR nevadí, je na zamyslenie. Preto tvrdím že žiadna poučka či vzorec v HDR neplalí a to dvojnásobne ako pri iných technikách.
Ale teraz ku konkrétnej fotke. V prvom rade tie "moare" sú veľmi viditeľné. Predpokladám že si to robil v Photomatixe, ten sa takto podpisuje. A za druhé mi vadí zlý orez - vľavo aj vpravo bolo potrebné viacej miesta aby tie hroby boli celé. Celková tónalita je fajn a dotvára pochmúrnu atmosféru.
No zial nam riadny sirokac bolo to fotene iba setakom 18-55mm. Ale uz budem vlastnit novy sirsi obj. A pokusim sa napravit tu tesnotu aj ked to tam bolo uz pri plote a z tohto pohladu dost natesno. Bolo to jedine miesto kde niesu elektricke vedenia v zabere. A bolo to upravovane v Zoner photo studio 14. A dakujem za zastavenie.
 
Goriot
2013-07-08 15:30:00
Já mám HDR rád a som si istý že táto technika sa nedá škatuľkovať. Už samotný fakt, že pri niektorej fotke už malá úprava pôsobí "zle" a pri niektorej aj prehnané HDR nevadí, je na zamyslenie. Preto tvrdím že žiadna poučka či vzorec v HDR neplalí a to dvojnásobne ako pri iných technikách.
Ale teraz ku konkrétnej fotke. V prvom rade tie "moare" sú veľmi viditeľné. Predpokladám že si to robil v Photomatixe, ten sa takto podpisuje. A za druhé mi vadí zlý orez - vľavo aj vpravo bolo potrebné viacej miesta aby tie hroby boli celé. Celková tónalita je fajn a dotvára pochmúrnu atmosféru.
 
Paulie
2013-07-08 00:06:56
Nezvládnutá technika HDR. Flaky a machule na oblohe, nem dobré. Spodná časť ako-tak, ešte by sa to dalo dotiahnuť. Z 18 záberov by to malo vyzerať úplne inak. Dokonca z 1 raw súboru sa dá spraviť kvalitnejšie hdr.
 
fotacik123
2013-07-07 23:11:37
príspevok od: rasto.tn
Pozri si to vo fotoškole a prečítaj si najmä poslednú vetu článku:

www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/hdr---high-dynamic-range/hdr-ano-alebo-nie/

Verím, po prečítaní článku budeš ozaj sebakritický a nebudeš tu slepo ospevovať a obhajovať tento nepodarok.
Mozno mas pravdu ale sto ludi sto chuti. Nemozne robit veci ako predpisane. Potom sa nemame ako zdokonalovat. Mne sa pacia HDR ka takeho to razu aj na Nete je ich plno a ak aj tie su "gyc" a "nepodarok" tak hmm neviem ale ..... Vies nie vzdy je teoria pouzitelna tak ako je pisana ale vzdy je lepsie pouzit vlastnu fantaziu a nie kopírovat predpísané ucebnicove teorie len aby si sa pacil verejnosti. Ja sem davam vlastnu tvorbu s mojimi pocitmi a fantaziou. Ale pre poucenie beriem kritiku od teba ako postrcenie vpred.
 
rasto.tn
2013-07-07 22:28:09
príspevok od: fotacik123
Nemam problem s kritikou a preto ju aj davam na nu. Mne sa fotka paci uz davno som chcel tu kaplnku ist pofotit. Iste, dalo by sa lepsie upravit a spracovat ju, ale takto upravena sa mi pacila najviac. A ak toto je gyc tak predved mi Hdr fotku od teba co nie je gyc. Lebo to co tu mas na Ephoto.sk za vela nestojí ako fotka. Ked uz natolko kritizujes.
Pozri si to vo fotoškole a prečítaj si najmä poslednú vetu článku:

www.ephoto.sk/fotoskola/clanky/hdr---high-dynamic-range/hdr-ano-alebo-nie/

Verím, po prečítaní článku budeš ozaj sebakritický a nebudeš tu slepo ospevovať a obhajovať tento nepodarok.
 
fotacik123
2013-07-07 22:13:55
príspevok od: rasto.tn
V kritike som povedal úplne konkrétne, čo je na fotke z môjho pohľadu zlé, ako by to mal autor urobiť nabudúce a čomu sa vyvarovať. Neviem, čo sa ti na tom nepáči? Keby iba napíšem, že fotka je na p++u a to by bolo celé, potom by som tvojej reakcii chápal. Lenže ja som úplne konkrétne opísal chyby fotky a označil ju za gýč. Ak to autor nevie zniesť, nech fotky nedáva na kritku, ale na nejaký portál, kde mu ich každý bude lajkovať, plusovať a pod...
Nemam problem s kritikou a preto ju aj davam na nu. Mne sa fotka paci uz davno som chcel tu kaplnku ist pofotit. Iste, dalo by sa lepsie upravit a spracovat ju, ale takto upravena sa mi pacila najviac. A ak toto je gyc tak predved mi Hdr fotku od teba co nie je gyc. Lebo to co tu mas na Ephoto.sk za vela nestojí ako fotka. Ked uz natolko kritizujes.
 
rasto.tn
2013-07-07 21:59:05
príspevok od: Rudek
Asi si sa potreboval trochu uvolnit. Zamysli sa akou formou pises kritiky
V kritike som povedal úplne konkrétne, čo je na fotke z môjho pohľadu zlé, ako by to mal autor urobiť nabudúce a čomu sa vyvarovať. Neviem, čo sa ti na tom nepáči? Keby iba napíšem, že fotka je na p++u a to by bolo celé, potom by som tvojej reakcii chápal. Lenže ja som úplne konkrétne opísal chyby fotky a označil ju za gýč. Ak to autor nevie zniesť, nech fotky nedáva na kritku, ale na nejaký portál, kde mu ich každý bude lajkovať, plusovať a pod...
 
fotacik123
2013-07-07 21:42:30
príspevok od: Rudek
Asi si sa potreboval trochu uvolnit. Zamysli sa akou formou pises kritiky
Sorry chcel som palec hore
 
Rudek
2013-07-07 21:33:38
príspevok od: rasto.tn
RIP je hlavne prevedená úprava. HDR z 18 fotiek je zbytočné, hlavne keď je takto nevkusne spravené. Skrátka, HDR úpravou nikdy nanasupluješ to, že si fotil v zlých svetelných podmienkach. Možno keby fotku fotíš pred západom slnka (prípadne pri východe) a použiješ aj HDR s citom, malo by to iný efekt. Takto je to iba prvotriedny gýč, ktorý dokáže urobiť každý. Kompozične - zabral by som ešte viacej miesta po stranách, aby boli viacej ucelené hroby v zábere. Subjektívne, možno aj objektívne, padá fotka doprava, ale to je to najmenej.
Asi si sa potreboval trochu uvolnit. Zamysli sa akou formou pises kritiky
 
rasto.tn
2013-07-07 20:45:14
RIP je hlavne prevedená úprava. HDR z 18 fotiek je zbytočné, hlavne keď je takto nevkusne spravené. Skrátka, HDR úpravou nikdy nanasupluješ to, že si fotil v zlých svetelných podmienkach. Možno keby fotku fotíš pred západom slnka (prípadne pri východe) a použiješ aj HDR s citom, malo by to iný efekt. Takto je to iba prvotriedny gýč, ktorý dokáže urobiť každý. Kompozične - zabral by som ešte viacej miesta po stranách, aby boli viacej ucelené hroby v zábere. Subjektívne, možno aj objektívne, padá fotka doprava, ale to je to najmenej.
 
 


Technika: Samsung WP10, Canon EOS 600D,

Objektívy: Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, Canon EF 28-90mm f/4-5.6 II, Canon EF-S 18-55 IS (II), Tamron 17-50mm F/2.8 AF SP XR Di-II LD Asp IF,

Clona: 11
Expozícia: 1/90.00 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 600D
Ohnisko: 18 mm
Pridané: 2013-07-07 20:26:24
Na kritiku: 2013-07-07 20:27:36
Miesto:Rimavská Sobota - Antalka
Témy: architektúra, história, krajina
Albumy: Architektúra
HDR z 18 fotografii. Súkromný cmiter rodiny Vrábľovcov založený po 1 Svetovej vojne a následne časom postavili aj Kaplnku.