...

Body: 189.00    Videnia: 1356    Páči sa: 27

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Ros
2014-05-28 15:44:12
čo dodať ,dobrá fotka
 
leadwell
ocenenie redakciou 2014-03-05 21:37:00
dakujem za reakcie.... - cenim si vase nazory a precital som tu vela mudrych a pravdivych veci. ja k tomu mam len tolko, ze sa snazim konat najlepsie ako viem a ako to momentalne vidim, citim...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-03-01 17:16:09
príspevok od: blasi
pekne si to napisal SteveS. rozumiem tvojej uvahe a beriem ju na vedomie. Autora som obratil proti sebe, a pritom to som vobec nechcel a ani nemal za lubom.

poucka - nepoucka, asi som to slovicko nemal napisat, lebo kazdy sa ho chyta...ja mam tiez fotky kde som porusil pravidla a v tejto konkretnej to zopakujem zas, ze vobec by neubralo tejto fotke ak by tie nohy tam dole neboli odrezane. to je vsetko, viedol ma len a len dobry umysel a nie poslapanie umeleckeho rozletu, talentu ,vizie
Ja už k veci len stručne toľko, že to nevieme s istotou že by to neubralo tejto fotke, myslene nohy, lebo nevieme čo tam dole nižšie bolo, aky priestor. Možno bordel a by rušil vysledok. Alebo sa zmenili celkove kompozičné pomery postavy a priestory, ktoré by boli naoko predpisové ale stratil by sa impulz, iskra, sila minimalu a drobmnosti postavy, niečo čo tu teraz je ... myslim že autor to asi má ja s celými nohami a ked sa rozhodol pre ntoto asi vedel prečo.
.
Mne to takto pirpadá harmonické a možno pri celých nohách by nemuselo. Zda sa ze pisem hlupost, ale dopredu naozaj nevieme posudit niečo čo po zmene nevidíme. Iné by bolo fotku zmensovat, kde clovek vidi pôvodnu velkost a vie si predstavit aj presny orez. Ale von za okraj fotky clovek doma od pocitaca nevidí ... Vdaka inak za pochopenie a pohodovu reakciu
 
blasi
2014-03-01 15:21:56
príspevok od: SteveS
Čítam si tie komenty a dumem nad tým ... nie všetky autorove prace sa mi páčia a aj fotim o par desaťročí viac ako on ... ale ako som podchytil a zeregistroval jeho prvé este jednoduche fotky tuná, s vtakmi a oknami, už som vycítil, že tomuto autorovi ja radiť nemôžem a ani nebudem a ani netreba ... že robí to čo robí tak silne intuitívne a pocitovo (pre mňa veľmi dobre), že tu nemá zmysel už (mne) písať nielen rady ale ani iny nazor ... pritom som druhým ľuďom pod fotky otvorene písal iné názory na vec ak som mal výhrady dať fotke plný počet bodov ... a možno sa mýlim, ale nepamätám si, že by som niekedy tu jemu do veci kibicoval, až ma to teraz sameho prekvapuje...
.
Proste napriek krátkemu času čo on foti a moijim už 40 ročnym skusenostiam som zacítil v tých prácach veľmi silný, až mimoriadny cit a zmysel pre atmosferu a emóciu, že by som si skôr dal poradiť ja akoby som mu mal vnucovať ja svoj názor ... taký talent treba rozvíjať a nechať rásť a nie ho usmerńovať a obmedzovať šablónami a poučkami ... a to čo mi nesedí si poviem že som na to ešte možno nedozrel a idem u neho radšej bez poznámky ďalej ... lebo to nerobi zle, len to robí podľa seba ... tak ako to robil Picaso napriek tomu, že ho mnohí najprv kritizovali a vysmievali a zhadzovali ... individualita sa konkurenciou neodpúšťa.
.
A ty si to tu napísal veľmi slušne, ale stále ako jednoznačnú pravdu, nie ako svoj osobný názor, ktorý nevnucuješ. Že v tomto prípade sa to nehodí a basta a myslíš to dobre ako radu. Podľa mńa sa hodí, podľa Húšťavu (ktorého nepoznám) asi tiež a autora asi tiež ak to takto zrobil ... už sme traja proti jednemu nazoru, kde je pravda? Nikde. Tá absolútna nejestvuje. Nikto nema patent na pravdu a ak komukolvek budes cosi vnucovat ako zarucenu pravdu, aj ked odôvodnenu poučkami, nepochodiš. Akurat si obratiš autora proti sebe. Napísať nazor to ano, to sa cení. Ale trvat na jeho pravde a jednoznacnosti a opodstatnenosti v umeni (malbe, fotografii) ... to asi nie ...
este k tomu Picassovi. verim tomu, ze aj on mal priatelov, ludi okolo seba, ktori mu povedali kritiku, pochvalu za jeho pracu, ktori ho tiez kusok formovali a na ktorych rady mozno dopustil, dal. To sa asi nedozvieme, ale mozne to je. A to ze mainstream sa mu smial to je nepodstatne. Mainstream, priemer sa stale smeje aj sucastnym umelcom ,tvorcom a inym.
 
blasi
2014-03-01 15:17:18
príspevok od: SteveS
Čítam si tie komenty a dumem nad tým ... nie všetky autorove prace sa mi páčia a aj fotim o par desaťročí viac ako on ... ale ako som podchytil a zeregistroval jeho prvé este jednoduche fotky tuná, s vtakmi a oknami, už som vycítil, že tomuto autorovi ja radiť nemôžem a ani nebudem a ani netreba ... že robí to čo robí tak silne intuitívne a pocitovo (pre mňa veľmi dobre), že tu nemá zmysel už (mne) písať nielen rady ale ani iny nazor ... pritom som druhým ľuďom pod fotky otvorene písal iné názory na vec ak som mal výhrady dať fotke plný počet bodov ... a možno sa mýlim, ale nepamätám si, že by som niekedy tu jemu do veci kibicoval, až ma to teraz sameho prekvapuje...
.
Proste napriek krátkemu času čo on foti a moijim už 40 ročnym skusenostiam som zacítil v tých prácach veľmi silný, až mimoriadny cit a zmysel pre atmosferu a emóciu, že by som si skôr dal poradiť ja akoby som mu mal vnucovať ja svoj názor ... taký talent treba rozvíjať a nechať rásť a nie ho usmerńovať a obmedzovať šablónami a poučkami ... a to čo mi nesedí si poviem že som na to ešte možno nedozrel a idem u neho radšej bez poznámky ďalej ... lebo to nerobi zle, len to robí podľa seba ... tak ako to robil Picaso napriek tomu, že ho mnohí najprv kritizovali a vysmievali a zhadzovali ... individualita sa konkurenciou neodpúšťa.
.
A ty si to tu napísal veľmi slušne, ale stále ako jednoznačnú pravdu, nie ako svoj osobný názor, ktorý nevnucuješ. Že v tomto prípade sa to nehodí a basta a myslíš to dobre ako radu. Podľa mńa sa hodí, podľa Húšťavu (ktorého nepoznám) asi tiež a autora asi tiež ak to takto zrobil ... už sme traja proti jednemu nazoru, kde je pravda? Nikde. Tá absolútna nejestvuje. Nikto nema patent na pravdu a ak komukolvek budes cosi vnucovat ako zarucenu pravdu, aj ked odôvodnenu poučkami, nepochodiš. Akurat si obratiš autora proti sebe. Napísať nazor to ano, to sa cení. Ale trvat na jeho pravde a jednoznacnosti a opodstatnenosti v umeni (malbe, fotografii) ... to asi nie ...
pekne si to napisal SteveS. rozumiem tvojej uvahe a beriem ju na vedomie. Autora som obratil proti sebe, a pritom to som vobec nechcel a ani nemal za lubom.

poucka - nepoucka, asi som to slovicko nemal napisat, lebo kazdy sa ho chyta...ja mam tiez fotky kde som porusil pravidla a v tejto konkretnej to zopakujem zas, ze vobec by neubralo tejto fotke ak by tie nohy tam dole neboli odrezane. to je vsetko, viedol ma len a len dobry umysel a nie poslapanie umeleckeho rozletu, talentu ,vizie
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-03-01 13:41:27
príspevok od: blasi
nie ,vobec nieje. leadwella poznam osobne, a dovolil som si okomentovat jeho fotku, pridat nazor, vyjadrit nazor, poradit do buducna. Myslim si, ze vyjadrenie nazoru, pripadny komentar, pochvala, vyzdvihnutie nejakeho detailu ci pozitivne, ci konstruktivne, ma vacsiu hodnotu ako nejaky bezduchy "like", "palec hore" .

to uz je kazdeho vec ako prijme nazor, ale urcite som sa nenavazal a neurazal autora, ze ake ma videnie. O poucky tu nejde vobec.

Čítam si tie komenty a dumem nad tým ... nie všetky autorove prace sa mi páčia a aj fotim o par desaťročí viac ako on ... ale ako som podchytil a zeregistroval jeho prvé este jednoduche fotky tuná, s vtakmi a oknami, už som vycítil, že tomuto autorovi ja radiť nemôžem a ani nebudem a ani netreba ... že robí to čo robí tak silne intuitívne a pocitovo (pre mňa veľmi dobre), že tu nemá zmysel už (mne) písať nielen rady ale ani iny nazor ... pritom som druhým ľuďom pod fotky otvorene písal iné názory na vec ak som mal výhrady dať fotke plný počet bodov ... a možno sa mýlim, ale nepamätám si, že by som niekedy tu jemu do veci kibicoval, až ma to teraz sameho prekvapuje...
.
Proste napriek krátkemu času čo on foti a moijim už 40 ročnym skusenostiam som zacítil v tých prácach veľmi silný, až mimoriadny cit a zmysel pre atmosferu a emóciu, že by som si skôr dal poradiť ja akoby som mu mal vnucovať ja svoj názor ... taký talent treba rozvíjať a nechať rásť a nie ho usmerńovať a obmedzovať šablónami a poučkami ... a to čo mi nesedí si poviem že som na to ešte možno nedozrel a idem u neho radšej bez poznámky ďalej ... lebo to nerobi zle, len to robí podľa seba ... tak ako to robil Picaso napriek tomu, že ho mnohí najprv kritizovali a vysmievali a zhadzovali ... individualita sa konkurenciou neodpúšťa.
.
A ty si to tu napísal veľmi slušne, ale stále ako jednoznačnú pravdu, nie ako svoj osobný názor, ktorý nevnucuješ. Že v tomto prípade sa to nehodí a basta a myslíš to dobre ako radu. Podľa mńa sa hodí, podľa Húšťavu (ktorého nepoznám) asi tiež a autora asi tiež ak to takto zrobil ... už sme traja proti jednemu nazoru, kde je pravda? Nikde. Tá absolútna nejestvuje. Nikto nema patent na pravdu a ak komukolvek budes cosi vnucovat ako zarucenu pravdu, aj ked odôvodnenu poučkami, nepochodiš. Akurat si obratiš autora proti sebe. Napísať nazor to ano, to sa cení. Ale trvat na jeho pravde a jednoznacnosti a opodstatnenosti v umeni (malbe, fotografii) ... to asi nie ...
 
brki
2014-02-19 21:20:19
páči sa mi, ako väčšina Tvojich fotiek
 
blasi
2014-02-19 08:47:49
príspevok od: Peter Húšťava
Skratka toto je nad tvoje poucky a videnie...
nie ,vobec nieje. leadwella poznam osobne, a dovolil som si okomentovat jeho fotku, pridat nazor, vyjadrit nazor, poradit do buducna. Myslim si, ze vyjadrenie nazoru, pripadny komentar, pochvala, vyzdvihnutie nejakeho detailu ci pozitivne, ci konstruktivne, ma vacsiu hodnotu ako nejaky bezduchy "like", "palec hore" .

to uz je kazdeho vec ako prijme nazor, ale urcite som sa nenavazal a neurazal autora, ze ake ma videnie. O poucky tu nejde vobec.

 
Peter Húšťava
2014-02-18 21:47:01
Skratka toto je nad tvoje poucky a videnie...
 
blasi
2014-02-18 21:10:19
príspevok od: leadwell
relaxuj
Relaxujem...

Nerozumiem tejto tvojej odpovedi
 
leadwell
ocenenie redakciou 2014-02-18 21:01:15
príspevok od: blasi
take celkom zakladne pravidlo:
co som tak rychlo vyguglil. (ono to najdes aj vo fotografickych knihach, pouckach atd)
https://petapixel.com/2013/03/04/a-guide-on-good-and-bad-places-to-crop-on-your-portrait-subject/

Ja osobne nevravim,ze to treba dodrzovat za kazdu cenu, ale v tejto konkretnej fotke ten rez nefunguje. ono sa toto pravidlo casto porusuje, ja ho tiez porusujem, ked to dava vyznam.
relaxuj
 
blasi
2014-02-18 19:50:29
príspevok od: leadwell
podla akeho pravidla sa nema rezat tam, kde sa nema?
take celkom zakladne pravidlo:
co som tak rychlo vyguglil. (ono to najdes aj vo fotografickych knihach, pouckach atd)
https://petapixel.com/2013/03/04/a-guide-on-good-and-bad-places-to-crop-on-your-portrait-subject/

Ja osobne nevravim,ze to treba dodrzovat za kazdu cenu, ale v tejto konkretnej fotke ten rez nefunguje. ono sa toto pravidlo casto porusuje, ja ho tiez porusujem, ked to dava vyznam.
 
leadwell
ocenenie redakciou 2014-02-18 18:02:37
príspevok od: blasi
skoda ufiknutych noh. ak by boli orezane tma kde to nevadi tak ok, ale tu je to bohuzial tam rezane kde by sa nemalo.

priestor najdeny pekne, len tie nohy
podla akeho pravidla sa nema rezat tam, kde sa nema?
 
blasi
2014-02-18 17:50:23
skoda ufiknutych noh. ak by boli orezane tma kde to nevadi tak ok, ale tu je to bohuzial tam rezane kde by sa nemalo.

priestor najdeny pekne, len tie nohy
 
alexmenti
2014-02-18 17:02:10
jednoducho poviem...páči sa mi to...