Ráno na Suchom vrchu

Body: 350.00    Videnia: 2123    Páči sa: 50

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
ivankortis
2015-05-14 11:59:33
príspevok od: Martin Piňák
zhodnoťme to ale , myslím si že to je foto ktorá si tu zaslúži byť, na rozdiel od toho ostatného bordelu nad ktorým sa ale nik nepozastaví, ja si myslím že by trebalo "pucovať" skôr nových neskúsených autorov nech nedávajú von tie veci o ktorých si myslia že sú fotky , tomáš : pekné kompo aj záber... máš aj 100x lepšie ale je to taký tvoj dobrý štandard foto za ktorú sa netreba hanbiť
No je velmi tazko hodnotit objektivne co je dobre a co nie je. Kazdy mame svoj vkus a kazdemu sa paci cosi ine. Niekto pocuva Heavy Metal a nenavidi Ludovky a niekto naopak Niekto toto povazuje za pesnicku https://www.youtube.com/watch?v=6-GLuHnc2Js a niekto nie.

Treba vsak vediet prijat aj nazor inych a byt tolarantny (aj ked s nim nemusis suhlasit). Ja si osobne myslim ze neexistuje fotka co sa paci kazdemu. To by bolo aj smutne. To iste si myslim aj o inych veciach. (Autach, Obleceni...).

Trosku mi to pripada ako z Knihy "Zvieracia farma" : Vsetky zvierata su si rovne, ale niektore su si rovnejsie
 
Martin Piňák
2015-04-30 20:22:30
zhodnoťme to ale , myslím si že to je foto ktorá si tu zaslúži byť, na rozdiel od toho ostatného bordelu nad ktorým sa ale nik nepozastaví, ja si myslím že by trebalo "pucovať" skôr nových neskúsených autorov nech nedávajú von tie veci o ktorých si myslia že sú fotky , tomáš : pekné kompo aj záber... máš aj 100x lepšie ale je to taký tvoj dobrý štandard foto za ktorú sa netreba hanbiť
 
Ninja
ocenenie redakciou 2015-04-22 23:09:03
U mňa dobré. Má to hĺbku, svetlo a je to fajnovo nakomponované. Jasne, je to na jedno kopyto, ale ťažko sa už niečo "originálne" vymýšľa. No a ak si ju zajtra pamätať nebudem - nevadí, teraz ma potešila.
 
Martin Školiak
2015-04-22 22:39:00
príspevok od: marek loduha
ten kto ma rad hory, vzdy si rad domov z nich donesie nieco take ako je tato foto. Rozumiem tym ktorým takato foto nic nehovori, ale takisto je tu stale mnoho tých, ktorým sa taketo fotky pacia a pravdepodobne budú pacit este velmi dlho, ja patrim medzi tych druhych.
Absolutne nič si nepochopil a si úplne vedľa. Ja fotografie hôr milujem a dokonca nič nemám ani proti panoramatickému formátu keď je vhodne použitý. Ostatné povedal a objasnil Mrco.
 
marek loduha
ocenenie redakciou 2015-04-22 21:47:58
ten kto ma rad hory, vzdy si rad domov z nich donesie nieco take ako je tato foto. Rozumiem tym ktorým takato foto nic nehovori, ale takisto je tu stale mnoho tých, ktorým sa taketo fotky pacia a pravdepodobne budú pacit este velmi dlho, ja patrim medzi tych druhych.
 
Marcel Rebro
2015-04-22 21:29:39
príspevok od: tomas11111
Na drtivú väčšinu (blížiacu sa k 99,9%) fotiek zabudneš, nie len na panorámy.
A to 0,1% (možno viac) sú Fotografie ...
 
tomas11111
2015-04-22 21:13:53
príspevok od: Martin Školiak
Hovoríš mi z duše. Nie je dobré ani to že v celej tejto panoramo ephoto komunite nerozoznáš ani autora od autora. Všetci idú v jednom štýle na jednej vlne. Preto sa na tie diela tak ľahko zabúda.
Na drtivú väčšinu (blížiacu sa k 99,9%) fotiek zabudneš, nie len na panorámy.
 
tomas11111
2015-04-22 14:21:38
príspevok od: Marcel Rebro
A ešte jedna vec. Nie je to len o podmienkach. Je to o "koncepte" o "pohľade". Svetelné podmienky nespravia nič s kompozíciou. A práve tá je "kopiráková". Záber ma líniu kopcov bez ústredného motívu. Niekedy na horizonte slnko, inokedy hviezdna obloha. Ale stále dokola to isté.

A keď si spomenul moje fotky. Napríklad fotenie / publikovanie záberov z karate som obmedzil
práve z tohto dôvodu. Už som nevedel nájsť nový / iný pohľad. Kata sa nemenia, kop na hlavu ostane vždy len kopom na hlavu. To ale neznamená že ma karate prestalo baviť. Len ma prestalo baviť fotiť dokola stále to isté.
Ako píšeš karate ťa prestalo baviť fotiť, mňa hory neprestali baviť fotiť. Rád hory fotím a ešte radšej som tam. A nevidím dôvod to neodfotiť.
 
tomas11111
2015-04-22 14:16:09
príspevok od: Martin Školiak
Hovoríš mi z duše. Nie je dobré ani to že v celej tejto panoramo ephoto komunite nerozoznáš ani autora od autora. Všetci idú v jednom štýle na jednej vlne. Preto sa na tie diela tak ľahko zabúda.
Ahoj, všeobecne asi nemáš rád panorámy, čo je tvoj názor, ktorý ti neberiem. Mne sa zase páčia a baví ma to fotiť. Komenty typu, že sa na fotku zabudneš, resp. si ju nedáš na stenu doma, sú tiež nie na mieste. Ja si tiež nepamätám ani svoje fotky ani fotky ostatných, tie čo si zapamätám sa dajú spočítať na prstoch ruky. Potom by na photoserveroch veľa fotiek nebolo. To že sú cez kopirák s tebou súhlasím, sú. Ale ja som není žiadny umelec, baví má chodiť po horách a fotiť.
 
peterdudas.eu
2015-04-22 12:37:13
príspevok od: Marcel Rebro
A ešte jedna vec. Nie je to len o podmienkach. Je to o "koncepte" o "pohľade". Svetelné podmienky nespravia nič s kompozíciou. A práve tá je "kopiráková". Záber ma líniu kopcov bez ústredného motívu. Niekedy na horizonte slnko, inokedy hviezdna obloha. Ale stále dokola to isté.

A keď si spomenul moje fotky. Napríklad fotenie / publikovanie záberov z karate som obmedzil
práve z tohto dôvodu. Už som nevedel nájsť nový / iný pohľad. Kata sa nemenia, kop na hlavu ostane vždy len kopom na hlavu. To ale neznamená že ma karate prestalo baviť. Len ma prestalo baviť fotiť dokola stále to isté.
Mozno aj ja si tymto prejdem a budem hladat nieco nove a toto, comu sa prave venujem, budem brat len ako moju nutnu vyvojovu fazu.
 
ivankortis
2015-04-22 12:09:43
Dufam ze sa neurazis, mne tvoja tvorba pripomina trosku hudobnu tvorbu jedneho cloveka. Pesnicky ma pekne a vela ludi si ich rado vypocuje, ale mne tam chyba nejaky naznak umenia a mozno nejaky originalny napad

https://www.youtube.com/watch?v=V4X_8EsAr48
 
hyzdic
2015-04-22 11:38:26
vyborne zvladnute protisvetlo. a paci sa mi nasvietena postava, len trosku zanika na tej velkej ploche. mohol stat (a divat sa opacne) na tej skale napravo a potom by mi stacila aj prava polovica zaberu - takmer az monochromaticka hra svetla a tienov a tvarov (ostre skaly vs zaoblene kopce). a bolo by po debate o panoramach.
 
Marcel Rebro
2015-04-22 11:30:53
príspevok od: peterdudas.eu
No, beriem, Marc Adamus medzi nami este asi nevyrastol, ale pri vsetkej ucte, ja si na tvoje fotky tiez nespomeniem, aj ked ma na prvy pohlad zaujmu. Je to tak, ze kazdy foti to, co ho bavi, ja mam rad turistiku a hory a preto to aj fotim + zlozit panoramu, tak aby to cele vyzeralo dobre tiez nie je jednoduche. Podmienky su nieco, co by mohlo fotografiu od inych odlisit, ale nemam cas (ani sa tym nezivim), aby som mohol travit von vacsinu roka a cakat na tie najlepsie podmienky, vela z nas to robi ako zalubu a je to viac menej o vikendovom foteni.
A ešte jedna vec. Nie je to len o podmienkach. Je to o "koncepte" o "pohľade". Svetelné podmienky nespravia nič s kompozíciou. A práve tá je "kopiráková". Záber ma líniu kopcov bez ústredného motívu. Niekedy na horizonte slnko, inokedy hviezdna obloha. Ale stále dokola to isté.

A keď si spomenul moje fotky. Napríklad fotenie / publikovanie záberov z karate som obmedzil
práve z tohto dôvodu. Už som nevedel nájsť nový / iný pohľad. Kata sa nemenia, kop na hlavu ostane vždy len kopom na hlavu. To ale neznamená že ma karate prestalo baviť. Len ma prestalo baviť fotiť dokola stále to isté.
 
Martin Školiak
2015-04-22 11:02:59
príspevok od: Marcel Rebro
So svetlom suhlasim. Kompo / impakt ... chalani pri vsetkej ucte, mnohe tieto vase zabery mi pridu ako cez kopirak. Panorama, pohlad z kopca na hory bez nejakeho vyraznejsieho prvku, slnko na horizonte. Kuknem , poviem si "pekne", ale zajtra si ju uz nepamatam / neidentifikujem - ani foto ani autora ...
Hovoríš mi z duše. Nie je dobré ani to že v celej tejto panoramo ephoto komunite nerozoznáš ani autora od autora. Všetci idú v jednom štýle na jednej vlne. Preto sa na tie diela tak ľahko zabúda.
 
Marcel Rebro
2015-04-22 11:00:21
príspevok od: peterdudas.eu
No, beriem, Marc Adamus medzi nami este asi nevyrastol, ale pri vsetkej ucte, ja si na tvoje fotky tiez nespomeniem, aj ked ma na prvy pohlad zaujmu. Je to tak, ze kazdy foti to, co ho bavi, ja mam rad turistiku a hory a preto to aj fotim + zlozit panoramu, tak aby to cele vyzeralo dobre tiez nie je jednoduche. Podmienky su nieco, co by mohlo fotografiu od inych odlisit, ale nemam cas (ani sa tym nezivim), aby som mohol travit von vacsinu roka a cakat na tie najlepsie podmienky, vela z nas to robi ako zalubu a je to viac menej o vikendovom foteni.
Dovolím si nesúhlasiť. Je to dosť fotografií krajiny, ktoré "oživuje" nejaký prvok ... postava, stan, kríž ... možno som príliš náročný ale "len" pohľad na pekne nasvietenú krajinu mi nejak nestačí. A hory a turistiku mám rád tiež. A sú situácie keď jednoducho foťák nevytiahnem. Tiež som mal "panoramatické" obdobie. Bez statívu a panoramatickej hlavy som nešiel ani na záhradu. Ale časom som zistil, že nafotiť zaujímavú panorámu nie je naozaj jednoduché. A navyše som lenivý a nechce sa mi ťahať kilá techniky. Tak nosím na túry / skialpy kompakt (Sony RX100) a keď je niečo čo ma upúta cvaknem ...
 
Jastojan
2015-04-22 10:30:50
príspevok od: Marcel Rebro
So svetlom suhlasim. Kompo / impakt ... chalani pri vsetkej ucte, mnohe tieto vase zabery mi pridu ako cez kopirak. Panorama, pohlad z kopca na hory bez nejakeho vyraznejsieho prvku, slnko na horizonte. Kuknem , poviem si "pekne", ale zajtra si ju uz nepamatam / neidentifikujem - ani foto ani autora ...
To mínusko bol missclick. Ale viacmenej "fotky ako cez kopirák" budu zrejme už len pribúdať a všetko bude viac a viac okukané a možno nudné, možno niečo ako MS v hokeji v roku 2543, či Stanley cup, keď už každý team bude mať hromadu titulov (ak niečo také ešte bude). Nechcem to moc rozoberať, hlavne nie tu pod fotkou.
Čo sa konkrétnej pano týka, tak super robota. Či TK alebo svetlo. Originalitu/nápad nejak neposudzujem, lebo aj Dolomity sú XY-krát nafotené a takmer rovnaké kompozície sú furt všade v top. Na stene by to ale stále bolo super a to asi u mňa tak nejak prevažuje
 
samuelsamuel
2015-04-22 10:15:07
Pěkná! Ahoj Tome!
 
peterdudas.eu
2015-04-22 10:14:50
príspevok od: Marcel Rebro
So svetlom suhlasim. Kompo / impakt ... chalani pri vsetkej ucte, mnohe tieto vase zabery mi pridu ako cez kopirak. Panorama, pohlad z kopca na hory bez nejakeho vyraznejsieho prvku, slnko na horizonte. Kuknem , poviem si "pekne", ale zajtra si ju uz nepamatam / neidentifikujem - ani foto ani autora ...
No, beriem, Marc Adamus medzi nami este asi nevyrastol, ale pri vsetkej ucte, ja si na tvoje fotky tiez nespomeniem, aj ked ma na prvy pohlad zaujmu. Je to tak, ze kazdy foti to, co ho bavi, ja mam rad turistiku a hory a preto to aj fotim + zlozit panoramu, tak aby to cele vyzeralo dobre tiez nie je jednoduche. Podmienky su nieco, co by mohlo fotografiu od inych odlisit, ale nemam cas (ani sa tym nezivim), aby som mohol travit von vacsinu roka a cakat na tie najlepsie podmienky, vela z nas to robi ako zalubu a je to viac menej o vikendovom foteni.
 
Marcel Rebro
2015-04-22 10:01:50
príspevok od: hakizu
su si podobne ale nie na jedno kopyto..kazdy si fotime co mame radi, tak to proste je
Viď odpoveď Tomášovi ...
 
Marcel Rebro
2015-04-22 10:01:24
príspevok od: tomas11111
Každý fotí čo ho baví, ty máš svoje BWčka a my máme svoje panorámové západovky.
Tomáš ja Vám samozrejme nevyčítam že fotíte to čo fotíte. Len si myslím, že by to chcelo dať do fotky niečo čo by ju spravilo inou, zapamätateľnou.

Napríklad dnešné foto dňa od Ninju ... to si zapamätám ...
 
Marcel Rebro
2015-04-22 09:11:46
príspevok od: peterdudas.eu
Dobre kompo aj svetlo.
So svetlom suhlasim. Kompo / impakt ... chalani pri vsetkej ucte, mnohe tieto vase zabery mi pridu ako cez kopirak. Panorama, pohlad z kopca na hory bez nejakeho vyraznejsieho prvku, slnko na horizonte. Kuknem , poviem si "pekne", ale zajtra si ju uz nepamatam / neidentifikujem - ani foto ani autora ...
 
peterdudas.eu
2015-04-22 09:03:44
Dobre kompo aj svetlo.
 
 


Technika: Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF 17-40mm f/4L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM, Canon EF 100mm f/2.8 Macro,

Clona: 13
Expozícia: 1/15.00 sec
ISO: 100
Pridané: 2015-04-22 08:34:09
Na kritiku: 2015-04-22 08:34:19
Miesto:
Témy: hory, krajina, príroda