Slovenský vidiek

Body: 322.00    Videnia: 2041    Páči sa: 46

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Lukáš Ildža
2016-04-27 11:01:58
príspevok od: balazovic.lubos
OK, dohodnuté. Beriem ťa za slovo. Túto jar to už asi nestihnem, ale raz ...
Okej! ja som to myslel vazne. Tak raz..
 
balazovic.lubos
2016-04-27 06:58:51
príspevok od: Lukáš Ildža
nemam dovod nesuhlasit s cimkolvek co pises. pozrel som sa ze odkedy ty som, a vraj od 2007 tak asi trochu viem na co spominas..tiez si pamatam ze sa hodnotilo viac (asi aj len pre jednoduchy dovod, ze tu bolo menej uzivatelov), no ale vtedy som bol este totalne foto-bejby, takze som to moc nevedel ocenit
ja som takisto strasne rad ked sa mi dostane kritiky, a skoro vzdy mi otvori oci a bijem sa do hlavy preco som to nevidel sam..alebo mi pomoze zodpovedat dilemu aku som mal pri foteni/uprave.. alebo mi ukaze ze toto asi neni cesta lebo to nikoho nebavi. iste, je tu mnozina fotografov co je niekde na zaciatku learning curve, a ti nechcu casto pocut nic ine len "parada kamo". treba ich vychovavat a prebrat! k schopnosti byt sebakriticki a triezvi. my co nazor chceme pocut, ako aj "marmot" (prepac, neviem ako sa volas) tak si ho pisme nech to tu neskape.
S tym miestom.. ved hej, suhlasim. Na tom ze zopakovat rovnaku kompoziciu je vykradanie (alebo minimalne lacna nekreativna vec) neni o com. Ale tak ked sa bavime o tom ceskom toskansku, nieje to tu jeden zaber...stale sem mozes prist a hladat si ine, vlastne. ak si dopredu napozeras tych par okukanych, a schvalne sa im vyhnes, uvidis ze moznosti tu je..a podmienky sa stale menia. ja sam som to tu objavil pred rokom a az ked som niekto sfotil som zistil..ze uz skoro identicke existuju. trochu ma to tam uz preslo ale beriem to jak trening vraciat sa na miesta co poznam a skumat ich v inom case a hladat tam nove zabery. Ale ok...moznoi raz na tom pive? Tak ta pozyvam na pivo a fotovylet na moravu
OK, dohodnuté. Beriem ťa za slovo. Túto jar to už asi nestihnem, ale raz ...
 
Lukáš Ildža
2016-04-26 21:46:58
príspevok od: marmot
Nie v pohode, ja som to myslel uprimne Pred par rokmi som tu zrusil konto koli vyssie spomenutym dovodom. Kazdy mi tu len rozpraval ze fotka je naprd alebo dal paci sa mi a nikto mi nepomohol. Proste som mal pocit ze ma to tu brzdi. Pomohlo mi trosku pentaxfriends. Ale tam tiez ma postupne zacali chvalit alebo nepovedali nic. Takze uz ani tam nechodim. Ja uz fakt neviem kto mi kde povie uplnu pravdu a tym mi vlastne pomoze =D Takze vdaka
Ohladne fotky. Moj problem je mozno aj PP preto ak sa ti chce poslem original ci by si vedel neico s toho lepsie spravit a mozno uvidis ze robim nejaku chybu uz pri foteni
ja viem ze si to myslel uprimne
no tie veci co som ti vypisal su skoro vsetky ohladne chyb uz pri foteni - kompozicie (cize aj framingu aj skladby prvkov v obraze, volbe ohniska..). PP je myslim mensi problem.
Lubos ti radi workshop, to som ja este na vlastnej kozi nezazil, ale ja ti poradim citat...
Ja som sa citil presne jak pises..az som sa zazral do kniziek a mam odvtedy pocit ze mi to dalo mrte (okrem toho ze na mna funguju aj silne nakopavacio a motivacne). Podla mna taketo teoreticke studium v spojeni s tym ze chodis samozrejme vela fotit a skusas, je akoby rychlejsie nez spoliehat na odozvu od ludi tu. pretoze tu das max jednu fotku za den, aj to malo kedy ma clovek stastie ze mu 1+ ludi nieco konstruktivne napise. knizka je komplexnejsia, zhustena, ma v sebe x prikladov.
Konkretne co ma bavi: Michael Freeman: Krajina, Ocima fotografa, Myslete jako fotograf, Svetlo ve fotografii.
 
Lukáš Ildža
2016-04-26 21:40:47
príspevok od: balazovic.lubos
Vieš, ono je toto na debatu min. pri pive, lebo v elektronickej komunikácii je to zla debata ( môže to zle vyznieť , čo a ako myslíš ).
Ephoto zarvalo na tom ( padá dolu ) , že ľudia sa tu začali urážať, ak niekto niečo napísal pod jeho fotku. Ľudia ako ja vyrástli na kritike ľudí, čo tomu, vtedy podľa mňa, rozumeli. A učili sa z tých komentárov všetci. Takých ako ja je tu more. Ja som možno len jeden z posledných takto odchovaných, čo čosi napíše. Tiež si nemyslím, že som najmúdrejší, už vôbec nie , že viem fotiť, tiež sa len učím a som večný začiatočník. Ak by tu písali tí, čo predtým, šúchal by som pod stolom nohami a čítal. Čo sa tu už nedeje. Je to o likeovaní. Niekedy fotka dňa a nemá žiaden koment. Alebo len koment typu "pekné", super fotka a pod. . Mne keď napíše ktosi pod fotku kritiku, tak sa minimálne zamyslím. Jasné, človeka to neteší, ak je nejaká chyba na jeho fotke. Ale mňa to vždy prinúti pozrieť sa na tú moju fotku inými očami. Či ten človek má alebo nemá pravdu.
A k opakovaným fotkám - keď sa človek učí, nie je to žiadna hanba opakovať kompo iných ľudí. Ak sa naučí fotiť, mal by si hľadať svoje miesta, svoje kompozície. Mňa nebaví ísť na všetky tie miesta, kde už každý bol a dať takú fotku ako dal iný. Teraz som niekde čítal ( povedal to niekotoý zo slávnych fotografov ) - odfotiť fotku, čo už niekto odfotil, to je ako krádež . Vykrádanie motívu ( nie je to doslovne, niečo v tomto zmysle ) . Ukradneš mu jeho pohľad na svet. Ako keby kópia originálu. A je to kus pravda podľa mňa. A toto je to na tú dlhú debatu. Je veľa miest, kam som sa chcel ako ten, čo fotí, ísť pozrieť. Ale už nechcem. Už som to toľkokrát videl, že nie....
nemam dovod nesuhlasit s cimkolvek co pises. pozrel som sa ze odkedy ty som, a vraj od 2007 tak asi trochu viem na co spominas..tiez si pamatam ze sa hodnotilo viac (asi aj len pre jednoduchy dovod, ze tu bolo menej uzivatelov), no ale vtedy som bol este totalne foto-bejby, takze som to moc nevedel ocenit
ja som takisto strasne rad ked sa mi dostane kritiky, a skoro vzdy mi otvori oci a bijem sa do hlavy preco som to nevidel sam..alebo mi pomoze zodpovedat dilemu aku som mal pri foteni/uprave.. alebo mi ukaze ze toto asi neni cesta lebo to nikoho nebavi. iste, je tu mnozina fotografov co je niekde na zaciatku learning curve, a ti nechcu casto pocut nic ine len "parada kamo". treba ich vychovavat a prebrat! k schopnosti byt sebakriticki a triezvi. my co nazor chceme pocut, ako aj "marmot" (prepac, neviem ako sa volas) tak si ho pisme nech to tu neskape.
S tym miestom.. ved hej, suhlasim. Na tom ze zopakovat rovnaku kompoziciu je vykradanie (alebo minimalne lacna nekreativna vec) neni o com. Ale tak ked sa bavime o tom ceskom toskansku, nieje to tu jeden zaber...stale sem mozes prist a hladat si ine, vlastne. ak si dopredu napozeras tych par okukanych, a schvalne sa im vyhnes, uvidis ze moznosti tu je..a podmienky sa stale menia. ja sam som to tu objavil pred rokom a az ked som niekto sfotil som zistil..ze uz skoro identicke existuju. trochu ma to tam uz preslo ale beriem to jak trening vraciat sa na miesta co poznam a skumat ich v inom case a hladat tam nove zabery. Ale ok...moznoi raz na tom pive? Tak ta pozyvam na pivo a fotovylet na moravu
 
marmot
2016-04-25 22:41:05
príspevok od: Martin Školiak
Pre mňa najzaujímavejšia časť fotografie je tá čerešňa vľavo dole. Žiaľ prekrýva sa s inými čerešňami. Asi by som to skúsil z iného miesta. Veľká časť fotky v strede je hluché miesto.
Vďaka
 
Martin Školiak
2016-04-25 22:37:27
Pre mňa najzaujímavejšia časť fotografie je tá čerešňa vľavo dole. Žiaľ prekrýva sa s inými čerešňami. Asi by som to skúsil z iného miesta. Veľká časť fotky v strede je hluché miesto.
 
balazovic.lubos
2016-04-25 22:19:52
príspevok od: marmot
No este sa tu pridam k tomu co si pisal Lukasovi. Presne o tom to je... o tej kritike.Tiez ma to nepotesilo ale hned so mchcel vediet o co ide. Normalne uvazujem kde uz najdem taku komunitu ktora mi povie pravdu a pomoze mi .Cize mozno aj do bducna ratam s takymi ludmi ako vy. Fotím uz 4 roky a mam pocit ze posledne tri roky bludim v kruhu neuspechu. proste mne sa nepacia moje fotky a neviem preco. Ked to dam niekde na kritiku kazdy povie parada. A mna iude vystriet =D
Ohladne fotky, jasne ze nevadi, kludne ti poslem original a mozes skusit vydolovat s tej fotky viac. ona pokracuje este pod tymy riadkami ale uplne v lavom roku bol este vrsok stromu takze uz tam som to rezal. a ta krajina v pozadi bola v dost divnom silnom opare.
K foteniu. Neviem hladat linie ktore by ma vedeli vtiahnut do fotky, kopozicne tiez bojujem. lebo ked sa mi nieco paci tak mi tam zavadzia stlp alebo neico ine. a ked sa presuniem aby stlp nebolo vidno tak uz to nevyzera dobre. Tak neviem =D
musíš hľadať viac a ďalej . Zvoliť iné ohnisko. A ak tápaš s kompo, odporúčam ti WS... Mne to pomohlo. A moc.
 
marmot
2016-04-25 22:12:32
príspevok od: balazovic.lubos
Ak ti nevadí kritika, ja ti poviem moju. Je to môj pohľad na túto fotku, nie predpis, že sa to takto má robíť, tak to aj ber ....
Orezal som ju inak, kúštik. Ten hlavný motív, predpokladám že tie stromy vľavo dolu ) som dal to 1/3 doľava dolu. Vadil mi v ľavom hornom rohu tá svetlá časť, nahrubo som to len ako názrone preklonoval. Všeobecne ( podľa mňa ) by to chcelo hore kúštik viac miesta. Tak pol centimetra, sprosto povedané. Retušol som tie stromky vpravo dolu. Upravil som to aj svetelne, ale len podľa môjho oka ( a sorry, ale na NB, čo by som asi nemal, zajtra v robote sa budem hanbiť ). Ešte by som možno aj na svojej úprave retušol ten svetlý pásik, čo je na spodnom okraji. Nech to neťahá oči preč z fotky. Aj preto mi vadil ten ľavý horný roh.
Tak zatiaľ toľko .
No este sa tu pridam k tomu co si pisal Lukasovi. Presne o tom to je... o tej kritike.Tiez ma to nepotesilo ale hned so mchcel vediet o co ide. Normalne uvazujem kde uz najdem taku komunitu ktora mi povie pravdu a pomoze mi .Cize mozno aj do bducna ratam s takymi ludmi ako vy. Fotím uz 4 roky a mam pocit ze posledne tri roky bludim v kruhu neuspechu. proste mne sa nepacia moje fotky a neviem preco. Ked to dam niekde na kritiku kazdy povie parada. A mna iude vystriet =D
Ohladne fotky, jasne ze nevadi, kludne ti poslem original a mozes skusit vydolovat s tej fotky viac. ona pokracuje este pod tymy riadkami ale uplne v lavom roku bol este vrsok stromu takze uz tam som to rezal. a ta krajina v pozadi bola v dost divnom silnom opare.
K foteniu. Neviem hladat linie ktore by ma vedeli vtiahnut do fotky, kopozicne tiez bojujem. lebo ked sa mi nieco paci tak mi tam zavadzia stlp alebo neico ine. a ked sa presuniem aby stlp nebolo vidno tak uz to nevyzera dobre. Tak neviem =D
 
marmot
2016-04-25 22:02:58
príspevok od: Lukáš Ildža
prepac..to absolutne nebola reakcia na tvoju fotku..ale na Lubosov koment
ale ak chces kritiku k nej: pride mi nevyvazena. LDR a teda popredie je pekne, LHR ako zadny plan je tiez pekny, ale medzi tym vela hlucheho miesta. neviem ako a kde sa tam da pohybovat ale skusil by som stlacit to zaujimave viac k sebe na ukor nudneho priestoru..
Tie vrstevnicove medze su krasne, ale dole mi kusok vadi ako sa nahodne prerezavaju cez spodny okraj fotky. keby si bol viac z uhla tak je to ok alebo naopak..bol by tem len jeden pas tak je to ok. taktiez, ten horizont je moc tesne pod vrchnou hranou. V tom prvom plane, kde je ta jdna velka ceresna zamyslana ako hlavny motiv, by som sa ju snazil oddelit od vsetkeho ostatneho a teda nemusela by sa dotykat stromov nad nou.
Co sa tyka spracovania, pride mi dost bleda, na druhu stranu..asi lepsie ako prekontrastnena a aspon v nej badat hlbku - tym ako krajina bledne so vzdialenostou od kamery.
Dobre sa mi mudruje od stola co?
Nie v pohode, ja som to myslel uprimne Pred par rokmi som tu zrusil konto koli vyssie spomenutym dovodom. Kazdy mi tu len rozpraval ze fotka je naprd alebo dal paci sa mi a nikto mi nepomohol. Proste som mal pocit ze ma to tu brzdi. Pomohlo mi trosku pentaxfriends. Ale tam tiez ma postupne zacali chvalit alebo nepovedali nic. Takze uz ani tam nechodim. Ja uz fakt neviem kto mi kde povie uplnu pravdu a tym mi vlastne pomoze =D Takze vdaka
Ohladne fotky. Moj problem je mozno aj PP preto ak sa ti chce poslem original ci by si vedel neico s toho lepsie spravit a mozno uvidis ze robim nejaku chybu uz pri foteni
 
balazovic.lubos
2016-04-25 21:53:30
príspevok od: marmot
Treba mi povedat co by som mal zmenit alebo fotit inak. Nechcem aby niekto pozrel na moju fotku a povedal si, ze dalsi zvlneny kopec. Kritike som otvoreny. Posuva ma dalej.
Ak ti nevadí kritika, ja ti poviem moju. Je to môj pohľad na túto fotku, nie predpis, že sa to takto má robíť, tak to aj ber ....
Orezal som ju inak, kúštik. Ten hlavný motív, predpokladám že tie stromy vľavo dolu ) som dal to 1/3 doľava dolu. Vadil mi v ľavom hornom rohu tá svetlá časť, nahrubo som to len ako názrone preklonoval. Všeobecne ( podľa mňa ) by to chcelo hore kúštik viac miesta. Tak pol centimetra, sprosto povedané. Retušol som tie stromky vpravo dolu. Upravil som to aj svetelne, ale len podľa môjho oka ( a sorry, ale na NB, čo by som asi nemal, zajtra v robote sa budem hanbiť ). Ešte by som možno aj na svojej úprave retušol ten svetlý pásik, čo je na spodnom okraji. Nech to neťahá oči preč z fotky. Aj preto mi vadil ten ľavý horný roh.
Tak zatiaľ toľko .
 
balazovic.lubos
2016-04-25 21:43:40
príspevok od: Lukáš Ildža
no jo..tiez ma trochu odradzalo do "toskanska" este chodit ked sa to hemzi aj fotografmi aj fotkami tu, ale ked nad tym tak dumem..hadam by dobra fotka mala byt o tom ze to vies, nielen o dobrom mieste (a zaroven v dobrom case) . Co ma serka je, ze tu uspeje skoro kazda fotka so zvlnenym polom skoro bezohladu na kvalitu, akokeby tu este ludia podobne veci nevideli 100krat
a nerad by som aby to vyznelo ze si myslim ze ja som ten co to vie proste ma mrzi ze to tu neni kritickejsie a tvrdsie
Vieš, ono je toto na debatu min. pri pive, lebo v elektronickej komunikácii je to zla debata ( môže to zle vyznieť , čo a ako myslíš ).
Ephoto zarvalo na tom ( padá dolu ) , že ľudia sa tu začali urážať, ak niekto niečo napísal pod jeho fotku. Ľudia ako ja vyrástli na kritike ľudí, čo tomu, vtedy podľa mňa, rozumeli. A učili sa z tých komentárov všetci. Takých ako ja je tu more. Ja som možno len jeden z posledných takto odchovaných, čo čosi napíše. Tiež si nemyslím, že som najmúdrejší, už vôbec nie , že viem fotiť, tiež sa len učím a som večný začiatočník. Ak by tu písali tí, čo predtým, šúchal by som pod stolom nohami a čítal. Čo sa tu už nedeje. Je to o likeovaní. Niekedy fotka dňa a nemá žiaden koment. Alebo len koment typu "pekné", super fotka a pod. . Mne keď napíše ktosi pod fotku kritiku, tak sa minimálne zamyslím. Jasné, človeka to neteší, ak je nejaká chyba na jeho fotke. Ale mňa to vždy prinúti pozrieť sa na tú moju fotku inými očami. Či ten človek má alebo nemá pravdu.
A k opakovaným fotkám - keď sa človek učí, nie je to žiadna hanba opakovať kompo iných ľudí. Ak sa naučí fotiť, mal by si hľadať svoje miesta, svoje kompozície. Mňa nebaví ísť na všetky tie miesta, kde už každý bol a dať takú fotku ako dal iný. Teraz som niekde čítal ( povedal to niekotoý zo slávnych fotografov ) - odfotiť fotku, čo už niekto odfotil, to je ako krádež . Vykrádanie motívu ( nie je to doslovne, niečo v tomto zmysle ) . Ukradneš mu jeho pohľad na svet. Ako keby kópia originálu. A je to kus pravda podľa mňa. A toto je to na tú dlhú debatu. Je veľa miest, kam som sa chcel ako ten, čo fotí, ísť pozrieť. Ale už nechcem. Už som to toľkokrát videl, že nie....
 
Lukáš Ildža
2016-04-25 21:41:28
príspevok od: marmot
Treba mi povedat co by som mal zmenit alebo fotit inak. Nechcem aby niekto pozrel na moju fotku a povedal si, ze dalsi zvlneny kopec. Kritike som otvoreny. Posuva ma dalej.
prepac..to absolutne nebola reakcia na tvoju fotku..ale na Lubosov koment
ale ak chces kritiku k nej: pride mi nevyvazena. LDR a teda popredie je pekne, LHR ako zadny plan je tiez pekny, ale medzi tym vela hlucheho miesta. neviem ako a kde sa tam da pohybovat ale skusil by som stlacit to zaujimave viac k sebe na ukor nudneho priestoru..
Tie vrstevnicove medze su krasne, ale dole mi kusok vadi ako sa nahodne prerezavaju cez spodny okraj fotky. keby si bol viac z uhla tak je to ok alebo naopak..bol by tem len jeden pas tak je to ok. taktiez, ten horizont je moc tesne pod vrchnou hranou. V tom prvom plane, kde je ta jdna velka ceresna zamyslana ako hlavny motiv, by som sa ju snazil oddelit od vsetkeho ostatneho a teda nemusela by sa dotykat stromov nad nou.
Co sa tyka spracovania, pride mi dost bleda, na druhu stranu..asi lepsie ako prekontrastnena a aspon v nej badat hlbku - tym ako krajina bledne so vzdialenostou od kamery.
Dobre sa mi mudruje od stola co?
 
ado651
2016-04-25 20:57:53
Aký vidiek prosímťa... To su lazy Hriňovské naše...
 
seifi
2016-04-25 20:55:42
ten názov mi nesedí, inak fajn,...
 
marmot
2016-04-25 18:34:34
príspevok od: Lukáš Ildža
no jo..tiez ma trochu odradzalo do "toskanska" este chodit ked sa to hemzi aj fotografmi aj fotkami tu, ale ked nad tym tak dumem..hadam by dobra fotka mala byt o tom ze to vies, nielen o dobrom mieste (a zaroven v dobrom case) . Co ma serka je, ze tu uspeje skoro kazda fotka so zvlnenym polom skoro bezohladu na kvalitu, akokeby tu este ludia podobne veci nevideli 100krat
a nerad by som aby to vyznelo ze si myslim ze ja som ten co to vie proste ma mrzi ze to tu neni kritickejsie a tvrdsie
Treba mi povedat co by som mal zmenit alebo fotit inak. Nechcem aby niekto pozrel na moju fotku a povedal si, ze dalsi zvlneny kopec. Kritike som otvoreny. Posuva ma dalej.
 
marmot
2016-04-25 18:32:30
príspevok od: balazovic.lubos
Raz tam zavítam, snáď to stihnem skôr, ako to tam bude plné, ako v Moravskom Toskánku...Pekné svetlo.
Je tam krasne, toto je sice starsia fotka nie aktualna ale tak da sa fotit v kazdom case. Ludia tam su uz zvyknuty.
 
Lukáš Ildža
2016-04-25 18:19:20
príspevok od: balazovic.lubos
Raz tam zavítam, snáď to stihnem skôr, ako to tam bude plné, ako v Moravskom Toskánku...Pekné svetlo.
no jo..tiez ma trochu odradzalo do "toskanska" este chodit ked sa to hemzi aj fotografmi aj fotkami tu, ale ked nad tym tak dumem..hadam by dobra fotka mala byt o tom ze to vies, nielen o dobrom mieste (a zaroven v dobrom case) . Co ma serka je, ze tu uspeje skoro kazda fotka so zvlnenym polom skoro bezohladu na kvalitu, akokeby tu este ludia podobne veci nevideli 100krat
a nerad by som aby to vyznelo ze si myslim ze ja som ten co to vie proste ma mrzi ze to tu neni kritickejsie a tvrdsie
 
balazovic.lubos
2016-04-25 12:40:28
Raz tam zavítam, snáď to stihnem skôr, ako to tam bude plné, ako v Moravskom Toskánku...Pekné svetlo.
 
 


Technika: Fujifilm X-T10, Pentax K-5,

Objektívy: Fujifilm XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS, Fujifilm XF55-200mm F3.5-4.8 R LM OIS, Pentax smc DA 15mm F4 ED AL, Pentax smc P-DA 12-24mm f/4 ED AL [IF], Tamron 70-300mm F/4-5.6 AF Di LD Macro ,

Príslušenstvo: Statív Vanguard Nivelo 214BK UV a PL-C Hoya HD

Clona: 10
Expozícia: 1/60.00 sec
ISO: 200
Fotoaparát: Fujifilm X-T10
Objektív: Fujifilm XF55-200mm F3.5-4.8 R LM OIS
Ohnisko: 134.5 mm
Pridané: 2016-04-25 09:04:37
Na kritiku: 2016-04-25 09:04:53
Miesto:
Témy: krajina, príroda, východ / západ slnka
Albumy: Slovenské hory
Jeden východ slnka na Hriňovských lazoch