Kamarátky, ale dlhy

Body: 119.00    Videnia: 1400    Páči sa: 17

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
K1000
2024-02-03 19:08:36
príspevok od: jozef84
Fréza, laser a veľkoformátová tlačiareň - to by bol drahý špás zakaždým kupovať nové, ked morálne zastará soft. A zvlášť keď hardaware dobre funguje. Tu pokrok nie je žiadúci, skôr naopak. Najlepšie u CNC frézy funguje z najnižšej úrovne - napríklad ešte MS DOS. Ten nezasahuje do riadenia impulzov pre frézu. Antiviráky sú tiež nežiadúce, lebo môže fréza stratiť kroky pri aktualizácii.
Jasné, to už je iná úroveň investícií, to by sa nedalo.

Software je mnohokrát brzdou. Koľko produktov by som dokázal vymenovať, kde HW je na úrovni ale celé to kazí software. Dokonca aj fotoaparáty - najmä prvé verzie, kým to nazaktualizujú. Alebo aj motorku som mal, žo sa za jazdy vypínala - chyba v SW riadiacej jednotky. Atď., atď.
 
jozef84
2024-02-03 15:50:48
príspevok od: K1000
Ešte minulý rok v auguste som bol u jednoho zákazníka riešiť problémy s tlačou etikiet na heavy-duty priemyselnej tlačiarni vo výrobe. Ukázalo sa, že by bolo treba aktualizovať software v tlačiarni, čo sa dalo jedine pripojením počitača cez sériový RS-232 port. Keď si spočítali, koľko by stál takýto archaický proces, kúpili radšej novú tlačiareň
Fréza, laser a veľkoformátová tlačiareň - to by bol drahý špás zakaždým kupovať nové, ked morálne zastará soft. A zvlášť keď hardaware dobre funguje. Tu pokrok nie je žiadúci, skôr naopak. Najlepšie u CNC frézy funguje z najnižšej úrovne - napríklad ešte MS DOS. Ten nezasahuje do riadenia impulzov pre frézu. Antiviráky sú tiež nežiadúce, lebo môže fréza stratiť kroky pri aktualizácii.
 
jozef84
2024-02-03 15:45:25
príspevok od: K1000
Raz mi niekto vysvetľoval, že objektívy, ktoré majú párny počet clonových lamiel vytvárajú pekné hviezdičky. Pretože hviezdičky vznikajú kvôli štrbinám medzi lamelami. Pri párnom počte je dvojica štrbín vždy oproti sebe, čo vytvára peknú hviezdičku. Naopak nepárny počet lamiel vytvára nepeknú, kostrbatú hviezdičku.

Mám rozličné onjektívy, iste niektoré budú mať párny počet a iné nepárny. Mohol by som to vyskúšať.
Vyskúšaj. Ale myslím, že skôr počet lamiel(ten dáva počet lúčov) a hlavne či majú zaoblený povrch(čím ostrejší mnohouholník a čím viac zatvorená - tým dlhšie lúče).
 
K1000
2024-02-02 21:44:42
príspevok od: jozef84
Ja musím kôli starým ovládačom ku strojom. Soft sa rýchlejšie mení ako hardware.
Ešte minulý rok v auguste som bol u jednoho zákazníka riešiť problémy s tlačou etikiet na heavy-duty priemyselnej tlačiarni vo výrobe. Ukázalo sa, že by bolo treba aktualizovať software v tlačiarni, čo sa dalo jedine pripojením počitača cez sériový RS-232 port. Keď si spočítali, koľko by stál takýto archaický proces, kúpili radšej novú tlačiareň
 
K1000
2024-02-02 21:40:43
príspevok od: jozef84
Ja sa tiež vraciam k niektorým starším objektívom. Niektoré dávajú krásne hviezdičky od svetelných zdrojov, čo mi u mnohých novších už chýba.
Raz mi niekto vysvetľoval, že objektívy, ktoré majú párny počet clonových lamiel vytvárajú pekné hviezdičky. Pretože hviezdičky vznikajú kvôli štrbinám medzi lamelami. Pri párnom počte je dvojica štrbín vždy oproti sebe, čo vytvára peknú hviezdičku. Naopak nepárny počet lamiel vytvára nepeknú, kostrbatú hviezdičku.

Mám rozličné onjektívy, iste niektoré budú mať párny počet a iné nepárny. Mohol by som to vyskúšať.
 
jozef84
2024-02-02 19:03:25
príspevok od: Dumaru
Používam k pracovnému notebooku a nevšimol som si, že by to blbo. Mám v dokine pichnutý sieťový kábel, monitor cez display port, 3,5 jack k reprákom a USB bezdrôtový prijímač na klávesnicu a myš. Čo som na začiatku postrehol tak po pripojení mi zvyklo zmeniť rozlíšenie obrazovky a prehádzalo preto ikony na ploche, dal som ich zoradiť automaticky a neriešil som to. Dokina aj notebook HP, Win 11. Xpčko som už roky nevidel na kompe, to ešte niekto používa?

Tuším táto dokina: https://www.alza.sk/hp-usb-c-g5-d5756120.htm
Ja musím kôli starým ovládačom ku strojom. Soft sa rýchlejšie mení ako hardware.
 
Dumaru
2024-02-02 17:23:25
príspevok od: jozef84
A nebije sa ti niektoré zariadenie? Mne na XP to blbne. Na W10 len pár krát.
Používam k pracovnému notebooku a nevšimol som si, že by to blbo. Mám v dokine pichnutý sieťový kábel, monitor cez display port, 3,5 jack k reprákom a USB bezdrôtový prijímač na klávesnicu a myš. Čo som na začiatku postrehol tak po pripojení mi zvyklo zmeniť rozlíšenie obrazovky a prehádzalo preto ikony na ploche, dal som ich zoradiť automaticky a neriešil som to. Dokina aj notebook HP, Win 11. Xpčko som už roky nevidel na kompe, to ešte niekto používa?

Tuším táto dokina: https://www.alza.sk/hp-usb-c-g5-d5756120.htm
 
jozef84
2024-02-02 15:10:43
príspevok od: Dumaru
Neboj v práci mám problém utrieť si prach z monitora, to len doma som pedant Noo organizácia káblov musí byť, na tom si dávam vždy záležať. Ale už dlhšiu dobu zvažujem dokinu a notebook, v práci mám cez jeden usb-c kábel k notebooku napojený monitor, sieť, repráky aj periférie a ešte napájam notebook, páči sa mi to čisté riešenie.
A nebije sa ti niektoré zariadenie? Mne na XP to blbne. Na W10 len pár krát.
 
jozef84
2024-02-02 15:06:19
príspevok od: K1000
Ja ho mám rád.

Som špecialista na používanie objektívov na to, na čo sa nemajú, takže som ním fotil aj architektúru, street, krajinky a všetko medzi tým

Pripájam zopár neupravovaných JPEG-ov, všetky sú na f2.
Na tej stanici - pekný boukeh.
 
jozef84
2024-02-02 14:57:38
príspevok od: K1000
Podobné názory som počul viackrát v poslednom čase - že dokonalosť vo fotografii už bola dosiahnutá a preto už nie je až taká zaujímavá. Skôr zaujme "charakter" a atmosféra, aj keď sú tam nedokonalosti.

Aj preto sa asi vraciame ku starým, historickým objektívom, napriek ich nedokonalostiam.

Toto samozrejme len v prípade amatérskej fotografie. Profesionál požaduje konzistentne dokonalý výstup,
Ja sa tiež vraciam k niektorým starším objektívom. Niektoré dávajú krásne hviezdičky od svetelných zdrojov, čo mi u mnohých novších už chýba.
 
Dumaru
2024-01-30 21:52:29
príspevok od: K1000
Radšej sa ťa ani nepýtam, či používaš ekvalizér, aby som ťa neurazil
Ja sa priznám, že používam, aj keď umiernene. Pridám si tam trošku basov a niekedy trošku výšok

Keď si doteraz vydržal s káblami, vydrž ešte trochu dlhšie. Príde nová verzia Bluetooth. Niečo som čítal v tlači, že sa ide od základu prekopať Bluetooth, neviem či nie už tento rok. Predsa len, je to 25-ročný štandard. Očakávam vyššie prenosové kapacity postačujúce aj na bezstratovú hudbu, Auracast a čo všetko.

Keď také niečo príde, tak potom už fakt odzvoní káblom, myslím si.
Používam ten čo je v ovládacom paneli pre Sound Blaster, ale len mierne do plusu výšky a basy, aby som dal štúdiovkám viac šťavy Mám radšej neutrálne slúchadlá kde si viem kus pomôcť ako nejaké uvrešťané alebo zahuhlané.
 
K1000
2024-01-30 21:47:03
príspevok od: Dumaru
Otvorené som skúšal napríklad AKG, pre môj sluch nekompatibilné, výšky až do nebies a naopak hĺbky mi tam chýbali. Nietkorí výrobcovia zámerne skresľujú zvuk ku "krajšiemu" ako napríklad JBL a tuším aj BOSE. Paradoxne ich teplý zvuk sa mi páči ale keď som skúšal JBL bezdrôty štuple za 80 ečok a lacnú káblovú klasiku za 20ku, kábel hral niekoľkonásobne lepšie. Rozdiel je aj Audio-Technika M40x a M50x, posledné hrajú napríklad viac na basy ale páčia sa mi oboje. Urobili bezdrôt M50xBT, tie ma trochu lákajú.
Radšej sa ťa ani nepýtam, či používaš ekvalizér, aby som ťa neurazil
Ja sa priznám, že používam, aj keď umiernene. Pridám si tam trošku basov a niekedy trošku výšok

Keď si doteraz vydržal s káblami, vydrž ešte trochu dlhšie. Príde nová verzia Bluetooth. Niečo som čítal v tlači, že sa ide od základu prekopať Bluetooth, neviem či nie už tento rok. Predsa len, je to 25-ročný štandard. Očakávam vyššie prenosové kapacity postačujúce aj na bezstratovú hudbu, Auracast a čo všetko.

Keď také niečo príde, tak potom už fakt odzvoní káblom, myslím si.
 
Dumaru
2024-01-30 21:46:38
príspevok od: K1000
Tu som odfotil Focal Bathys, aby sme sa dostali od hudby späť k fotografii

Sú hovadsky obrovské, normálne ich vidím v kútiku oka keď sa pozriem do strany.
Ale rušenie hluku majú fakt dobré, nemajú čo závidieť tým zahuhleným Sony čo rutinne vyhrávajú všetky testy ::eyeroll::
Tak naspäť k fotografii, som ich fotil dakedy aj so zvukovkou čo používam Zvuk je čisto subjektívna vec, každému sa páči iný. Napríklad Koss Porta Pro, slúchadlá za facku, všetci ich poznajú a chvália a ja tam nepočujem polovicu spektra čo cez ATH.
 
Dumaru
2024-01-30 21:35:17
príspevok od: K1000
Sranda

Ja som asi jednoduchší zákazník než vy, vravím, uspokojím sa aj s Bluetooth. Dávam skôr prednosť pohodliu a aby to malo aj aktívne rušenie okolitého hluku. Tak hlboko ako Sony WH-1000XM5 som zase až neklesol, to nie, tie som po troch minútach počúvania odmietol, no humus.

Ale Focal Bathys ma presvedčili. Majú aj zabudovaný DAC, ktorý sa aktivuje po pripojení káblom a umožňuje využiť streaming služby poskytujúce bezstratovo komprimovanú hudbu (Apple Music, Tidal, Qobuz - Spotify nie). Hrá to do 24-bit / 192 kHz, to je viac než CD kvalita. Čo viac potrebuješ.

Zaujímavé však je, že nedokážem počuť rozdiel medzi obyčajným Bluetooth prenosom a takýmto káblovým pripojením s DAC a lossless. Naopak dokážem počuť rozdiel medzi aptX Adaptive kodekom (Android) a AAC (Apple). aptX je lepší.

Do budúcnosti čo sa týka slúchadiel by som ešte chcel vyskúšať Grado. Páči sa mi ich retro dizajn a hlavne majú otvorenú zadnú stenu. Otvorené slúchadlá sú vraj lepšie, pretože sú schopné vytvoriť oveľa rozsiahlejšiu scénu. Neviem, nikdy som žiadne nepočul. Plus, je ľahšie vyrobiť kvalitné otvorené slúchadlá, pretože nie je potrebné zaoberať sa odrazenými frekvenciami šo sa potulujú po vnútri mušle. Zase ale všade naokolo uniká zvuk, takže majú obmedzené použitie. Len keď si doma sám. A na rušenie okolitého hluku rovno zabudni.

Fascinujúca téma, HiFi. Jedna z mojich obľúbených
Otvorené som skúšal napríklad AKG, pre môj sluch nekompatibilné, výšky až do nebies a naopak hĺbky mi tam chýbali. Nietkorí výrobcovia zámerne skresľujú zvuk ku "krajšiemu" ako napríklad JBL a tuším aj BOSE. Paradoxne ich teplý zvuk sa mi páči ale keď som skúšal JBL bezdrôty štuple za 80 ečok a lacnú káblovú klasiku za 20ku, kábel hral niekoľkonásobne lepšie. Rozdiel je aj Audio-Technika M40x a M50x, posledné hrajú napríklad viac na basy ale páčia sa mi oboje. Urobili bezdrôt M50xBT, tie ma trochu lákajú.
 
K1000
2024-01-30 20:47:54
Tu som odfotil Focal Bathys, aby sme sa dostali od hudby späť k fotografii

Sú hovadsky obrovské, normálne ich vidím v kútiku oka keď sa pozriem do strany.
Ale rušenie hluku majú fakt dobré, nemajú čo závidieť tým zahuhleným Sony čo rutinne vyhrávajú všetky testy ::eyeroll::
 
K1000
2024-01-30 20:36:25
príspevok od: Dumaru
S tými ATHčkami určite súhlas že sú dobré, mi nedalo a kúpil som do kompu aj zvukovku SB kvôli zvuku a oproti zvukovke na MB počuť dobrý rozdiel. Prípadne slúchadlový zosik v kombinácii s DAC robí kvaltné FiiO, ale tam je už cena podobná slúchadlám. Skúšal som klasiku AKG, Koss, Marshaly, Sennheiser, Soundeus a neviem čo všetko do kilečka a Audio-Technica mi vždy vyšli zvukovo najlepšie. Ak chce niekto slúchadlá za facku a aby to hralo, odporúčam Superlux HD-662, tie som len skúšal a nakoniec som si ich aj nechal ko záložné. A čo sa týka softvérových úprav zvuku tak pre Linux určite PulseEffects, pre okná FxSound (príp. SB Control panel k zvukovke) alebo pre web prehliadače doplnok Audio Equalizer, ja vždy skúšam blbosti. Inak sranda ako sme sa od fotografii zatúlali k audiu
Sranda

Ja som asi jednoduchší zákazník než vy, vravím, uspokojím sa aj s Bluetooth. Dávam skôr prednosť pohodliu a aby to malo aj aktívne rušenie okolitého hluku. Tak hlboko ako Sony WH-1000XM5 som zase až neklesol, to nie, tie som po troch minútach počúvania odmietol, no humus.

Ale Focal Bathys ma presvedčili. Majú aj zabudovaný DAC, ktorý sa aktivuje po pripojení káblom a umožňuje využiť streaming služby poskytujúce bezstratovo komprimovanú hudbu (Apple Music, Tidal, Qobuz - Spotify nie). Hrá to do 24-bit / 192 kHz, to je viac než CD kvalita. Čo viac potrebuješ.

Zaujímavé však je, že nedokážem počuť rozdiel medzi obyčajným Bluetooth prenosom a takýmto káblovým pripojením s DAC a lossless. Naopak dokážem počuť rozdiel medzi aptX Adaptive kodekom (Android) a AAC (Apple). aptX je lepší.

Do budúcnosti čo sa týka slúchadiel by som ešte chcel vyskúšať Grado. Páči sa mi ich retro dizajn a hlavne majú otvorenú zadnú stenu. Otvorené slúchadlá sú vraj lepšie, pretože sú schopné vytvoriť oveľa rozsiahlejšiu scénu. Neviem, nikdy som žiadne nepočul. Plus, je ľahšie vyrobiť kvalitné otvorené slúchadlá, pretože nie je potrebné zaoberať sa odrazenými frekvenciami šo sa potulujú po vnútri mušle. Zase ale všade naokolo uniká zvuk, takže majú obmedzené použitie. Len keď si doma sám. A na rušenie okolitého hluku rovno zabudni.

Fascinujúca téma, HiFi. Jedna z mojich obľúbených
 
Dumaru
2024-01-30 20:11:15
príspevok od: Paladin25
M50x mám aj ja ale teda mám aj bezdrátové inej značky a rozdiel je počuť, takže bezdrátové väčšinou používam na podcasty a audioknihy a drátovky na hudbu.
S tými ATHčkami určite súhlas že sú dobré, mi nedalo a kúpil som do kompu aj zvukovku SB kvôli zvuku a oproti zvukovke na MB počuť dobrý rozdiel. Prípadne slúchadlový zosik v kombinácii s DAC robí kvaltné FiiO, ale tam je už cena podobná slúchadlám. Skúšal som klasiku AKG, Koss, Marshaly, Sennheiser, Soundeus a neviem čo všetko do kilečka a Audio-Technica mi vždy vyšli zvukovo najlepšie. Ak chce niekto slúchadlá za facku a aby to hralo, odporúčam Superlux HD-662, tie som len skúšal a nakoniec som si ich aj nechal ko záložné. A čo sa týka softvérových úprav zvuku tak pre Linux určite PulseEffects, pre okná FxSound (príp. SB Control panel k zvukovke) alebo pre web prehliadače doplnok Audio Equalizer, ja vždy skúšam blbosti. Inak sranda ako sme sa od fotografii zatúlali k audiu
 
K1000
2024-01-30 09:31:15
príspevok od: Paladin25
Samozrejme nikto ti nebráni pozužívať ho aj inak ako je predpokladané je to len na tebe.

Ale aj ut v týchto ukážkach sa mi najviac páči fokta na tej vlakovej stanici. Ten objektív bol jednoducho určený na portréty a podobné scenérie, kde vynikne najlepšie.

Samozrejme má už svoj vek a svoje optické chyby mal aj v dobe vydania - no na druhý stranu fotografia podľa mňa nie je snaha o dokonalosť ale často práve aj o tých chybách!
Podobné názory som počul viackrát v poslednom čase - že dokonalosť vo fotografii už bola dosiahnutá a preto už nie je až taká zaujímavá. Skôr zaujme "charakter" a atmosféra, aj keď sú tam nedokonalosti.

Aj preto sa asi vraciame ku starým, historickým objektívom, napriek ich nedokonalostiam.

Toto samozrejme len v prípade amatérskej fotografie. Profesionál požaduje konzistentne dokonalý výstup,
 
Paladin25
2024-01-30 07:58:10
príspevok od: K1000
Ja ho mám rád.

Som špecialista na používanie objektívov na to, na čo sa nemajú, takže som ním fotil aj architektúru, street, krajinky a všetko medzi tým

Pripájam zopár neupravovaných JPEG-ov, všetky sú na f2.
Samozrejme nikto ti nebráni pozužívať ho aj inak ako je predpokladané je to len na tebe.

Ale aj ut v týchto ukážkach sa mi najviac páči fokta na tej vlakovej stanici. Ten objektív bol jednoducho určený na portréty a podobné scenérie, kde vynikne najlepšie.

Samozrejme má už svoj vek a svoje optické chyby mal aj v dobe vydania - no na druhý stranu fotografia podľa mňa nie je snaha o dokonalosť ale často práve aj o tých chybách!
 
Paladin25
2024-01-30 07:41:39
príspevok od: Dumaru
Tak to sú pekné pálky za slúchadlá, ale verím že hrajú pekne Ja som skúšal x slúchadliel do 150 EUR takže lacnejších a vždy mi vyšli zvukovo najlepšie štúdiovky Audio-Technica, mám M40x a M50x.
M50x mám aj ja ale teda mám aj bezdrátové inej značky a rozdiel je počuť, takže bezdrátové väčšinou používam na podcasty a audioknihy a drátovky na hudbu.
 
K1000
2024-01-30 00:37:54
príspevok od: Dumaru
Tak to sú pekné pálky za slúchadlá, ale verím že hrajú pekne Ja som skúšal x slúchadliel do 150 EUR takže lacnejších a vždy mi vyšli zvukovo najlepšie štúdiovky Audio-Technica, mám M40x a M50x.
Nepochybujem, že hrajú skvelo. Nie je potrebné minúť 500 alebo 1000 EUR aby človek mal pekný zážitok z hudby.
 
Dumaru
2024-01-30 00:24:06
príspevok od: K1000
Nooo... takto sa mnohí vyjadrovali, o tých slúchadlách. Až kým... neprišli prvé lastovičky skutočných bezdrôtových HiFi slúchadiel. V tejto chvíli je ich na trhu asi päť, šesť ak mierne znížime nároky:

- Bowers & Wilkins Px8,
- Focal Bathys,
- Mark Levinson No. 5909,
- T+A Solitaire T,
- DALI IO-6,
- (s určitými výhradami) Sennheiser Momentum 4 Wireless.

Žiadne z nich nestoja pod 350 EUR a niektoré stoja 1,500.
Mám to šťastie vlastniť Focal Bathys. Poviem ti, že to už je úroveň, pri ktorej si schopný rozlíšiť medzi kvalitou kompresných kodekov (aptX Adaptive na Android zariadeniach znie lepšie, než ACC od Apple). A Ty by si to počul ešte lepšie, keďže si mladší ročník. Ja som už trochu starší a s vekom sa znižuje citlivosť sluchu.

Takže, ja som sa od káblov odrezal až aj u tých slúchadiel.
Tak to sú pekné pálky za slúchadlá, ale verím že hrajú pekne Ja som skúšal x slúchadliel do 150 EUR takže lacnejších a vždy mi vyšli zvukovo najlepšie štúdiovky Audio-Technica, mám M40x a M50x.
 
K1000
2024-01-29 23:43:35
príspevok od: Dumaru
Chcel som napísať že Ty si blázon ale nenapíšem Jedného kábla sa ale nikdy nezbavím, a to je k slúchadlám, za mňa kombinácia bezdrôt a štúdiovky nejde k sebe.
Nooo... takto sa mnohí vyjadrovali, o tých slúchadlách. Až kým... neprišli prvé lastovičky skutočných bezdrôtových HiFi slúchadiel. V tejto chvíli je ich na trhu asi päť, šesť ak mierne znížime nároky:

- Bowers & Wilkins Px8,
- Focal Bathys,
- Mark Levinson No. 5909,
- T+A Solitaire T,
- DALI IO-6,
- (s určitými výhradami) Sennheiser Momentum 4 Wireless.

Žiadne z nich nestoja pod 350 EUR a niektoré stoja 1,500.
Mám to šťastie vlastniť Focal Bathys. Poviem ti, že to už je úroveň, pri ktorej si schopný rozlíšiť medzi kvalitou kompresných kodekov (aptX Adaptive na Android zariadeniach znie lepšie, než ACC od Apple). A Ty by si to počul ešte lepšie, keďže si mladší ročník. Ja som už trochu starší a s vekom sa znižuje citlivosť sluchu.

Takže, ja som sa od káblov odrezal až aj u tých slúchadiel.
 
Dumaru
2024-01-29 23:08:53
príspevok od: K1000
Napájanie a video cez jeden USB-C / Thundebolt kábel - najlepšia vec na svete. Nedokážem pochopiť, prečo to ešte nie je štandardom úplne všade. Dnešné monitory dokážu bežne poskytnúť 100-140 W. Dosť pre akýkoľvek notebook. Ešte trošku to zvýšiť na 180 W a dokázalo by to napájať aj Mac Mini s M2 Pro. Nepotreboval by osobitný kábel do zástrčky.

Alebo také Raspberry Pi, aké rozčarovanie tá nové verzia 5. Kľudne to mohlo byť napájané spolu s video signálom cez USB-C. Ale nie, extra kábel do zástrčky ::facepalm::

Ináč ja som ešte taký extrémista, že mi vadí aj to, že pri takomto pripojení sa neustále nabíja batéria notebooku, čím sa znižuje jej životnosť. Preto niekedy obetujem pohodlie a pripájam notebook pomocou USB-C -> DisplayPort kábla. Ale to už je totálna posadnutosť
Chcel som napísať že Ty si blázon ale nenapíšem Jedného kábla sa ale nikdy nezbavím, a to je k slúchadlám, za mňa kombinácia bezdrôt a štúdiovky nejde k sebe.
 
K1000
2024-01-29 23:02:56
príspevok od: Dumaru
Neboj v práci mám problém utrieť si prach z monitora, to len doma som pedant Noo organizácia káblov musí byť, na tom si dávam vždy záležať. Ale už dlhšiu dobu zvažujem dokinu a notebook, v práci mám cez jeden usb-c kábel k notebooku napojený monitor, sieť, repráky aj periférie a ešte napájam notebook, páči sa mi to čisté riešenie.
Napájanie a video cez jeden USB-C / Thundebolt kábel - najlepšia vec na svete. Nedokážem pochopiť, prečo to ešte nie je štandardom úplne všade. Dnešné monitory dokážu bežne poskytnúť 100-140 W. Dosť pre akýkoľvek notebook. Ešte trošku to zvýšiť na 180 W a dokázalo by to napájať aj Mac Mini s M2 Pro. Nepotreboval by osobitný kábel do zástrčky.

Alebo také Raspberry Pi, aké rozčarovanie tá nové verzia 5. Kľudne to mohlo byť napájané spolu s video signálom cez USB-C. Ale nie, extra kábel do zástrčky ::facepalm::

Ináč ja som ešte taký extrémista, že mi vadí aj to, že pri takomto pripojení sa neustále nabíja batéria notebooku, čím sa znižuje jej životnosť. Preto niekedy obetujem pohodlie a pripájam notebook pomocou USB-C -> DisplayPort kábla. Ale to už je totálna posadnutosť
 
Dumaru
2024-01-29 22:44:29
príspevok od: K1000
Potom kto komu má čo hovoriť o poriadku na stole

Pekne to máš vyriešené, takto vzorne spratané káble som už dávno nevidel, šikovný USB hub či nabíjačka a retro hrnček v tvare PS1

Je aj taký web, "Rate my setup", či "Rate my desktop" - teraz ho neviem nájsť, kde ľudia zverejňujú svoje super vyriešené domáce pracoviská. Veľká inšpirácia. Keď už pred tými počítačmi trávime 10 hodín denne, tak nech aspoň máme príjemné pracovné prostredie, nie?
Neboj v práci mám problém utrieť si prach z monitora, to len doma som pedant Noo organizácia káblov musí byť, na tom si dávam vždy záležať. Ale už dlhšiu dobu zvažujem dokinu a notebook, v práci mám cez jeden usb-c kábel k notebooku napojený monitor, sieť, repráky aj periférie a ešte napájam notebook, páči sa mi to čisté riešenie.
 
K1000
2024-01-29 22:26:33
príspevok od: Dumaru
Ja používam bezdrôt tiež Logitech ale lacnú membránovú, už cez rok a štvrť na pôvodných baterkách v kombinácii s hernou myšou S tým Linuxom si ma potešil, ja používam Q4OS postavený na Debiane popri 10ne (je aj na obrazovke vo VirtualBoxe). Predtým som mal mechanickú klávesnicu od Connect IT, preto mi padla do oka práve klávesnica.
Potom kto komu má čo hovoriť o poriadku na stole

Pekne to máš vyriešené, takto vzorne spratané káble som už dávno nevidel, šikovný USB hub či nabíjačka a retro hrnček v tvare PS1

Je aj taký web, "Rate my setup", či "Rate my desktop" - teraz ho neviem nájsť, kde ľudia zverejňujú svoje super vyriešené domáce pracoviská. Veľká inšpirácia. Keď už pred tými počítačmi trávime 10 hodín denne, tak nech aspoň máme príjemné pracovné prostredie, nie?
 
Dumaru
2024-01-29 22:14:32
príspevok od: K1000
Hahaha, hovorí sa, že inteligent bordel zvládne. Čo nie je môj prípad , takže musím mať poriadok

Klávesnica je Logitech MX Mechanical. Môžem ju odporučiť. Nie je veľmi tichá (ako všetky mechanické klávesnice), ale je robustná. Dá sa pripojiť k trom zariadeniam odrazu a prepínať medzi nimi dedikovanými klávesami. Spája sa s počítačom buď cez Bluetooth, alebo pomocou príjmača Bolt do USB-C portu. Staršie Logitech zariadenia sa pripájali pomocou príjmača Unifying USB-A, ale teraz Logitech prechádza na nový Bolt. To je trochu oštara keď máš staršie aj novšie zariadenia - musíš mať 2 príjmače.

U PC je výhoda tých príjmačov tá, že klávesnica a myš fungujú aj pred štartom operačného systému a dokonca aj v BIOS-e. Napríklad ja mám na PC 3 operačné systémy - Windows 10, 11 a Ubuntu Linux. Na úvodnej obrazovke si môže pri štarte zvoliť, ktorý chcem. To by sa klávesnicou Bluetooth nedalo, pretože tá začne fungovať až po spustení operačného systému. U M-Mac-ov to je jedno, lebo tie nemajú BIOS a nepovoľujú dual boot (na M-Mac-y sa dá odnedávna nainštalovať Asahi Linux, ale zatiaľ nie ako dual boot).

Zariadenia Logitech majú dosť dobrý software zvalý Logi Options+, ktorý umožňuje mnohé nastavenia a dovoľuje predefinovať vybrané klávesy.

Celkovo som spokojný. Už pred rokmi som vsadil na Logitech a zatiaľ nemám dôvod meniť.
Ja používam bezdrôt tiež Logitech ale lacnú membránovú, už cez rok a štvrť na pôvodných baterkách v kombinácii s hernou myšou S tým Linuxom si ma potešil, ja používam Q4OS postavený na Debiane popri 10ne (je aj na obrazovke vo VirtualBoxe). Predtým som mal mechanickú klávesnicu od Connect IT, preto mi padla do oka práve klávesnica.
 
K1000
2024-01-29 21:41:14
príspevok od: Dumaru
Mňa fascinuje ten poriadok na tvojom stole Kus mimo témy, akú klávesnicu používaš?
Hahaha, hovorí sa, že inteligent bordel zvládne. Čo nie je môj prípad , takže musím mať poriadok

Klávesnica je Logitech MX Mechanical. Môžem ju odporučiť. Nie je veľmi tichá (ako všetky mechanické klávesnice), ale je robustná. Dá sa pripojiť k trom zariadeniam odrazu a prepínať medzi nimi dedikovanými klávesami. Spája sa s počítačom buď cez Bluetooth, alebo pomocou príjmača Bolt do USB-C portu. Staršie Logitech zariadenia sa pripájali pomocou príjmača Unifying USB-A, ale teraz Logitech prechádza na nový Bolt. To je trochu oštara keď máš staršie aj novšie zariadenia - musíš mať 2 príjmače.

U PC je výhoda tých príjmačov tá, že klávesnica a myš fungujú aj pred štartom operačného systému a dokonca aj v BIOS-e. Napríklad ja mám na PC 3 operačné systémy - Windows 10, 11 a Ubuntu Linux. Na úvodnej obrazovke si môže pri štarte zvoliť, ktorý chcem. To by sa klávesnicou Bluetooth nedalo, pretože tá začne fungovať až po spustení operačného systému. U M-Mac-ov to je jedno, lebo tie nemajú BIOS a nepovoľujú dual boot (na M-Mac-y sa dá odnedávna nainštalovať Asahi Linux, ale zatiaľ nie ako dual boot).

Zariadenia Logitech majú dosť dobrý software zvalý Logi Options+, ktorý umožňuje mnohé nastavenia a dovoľuje predefinovať vybrané klávesy.

Celkovo som spokojný. Už pred rokmi som vsadil na Logitech a zatiaľ nemám dôvod meniť.
 
Dumaru
2024-01-29 20:20:20
príspevok od: K1000
Áno, presne. Má to kontrolu bokehu za subjektom (R) a pred subjektom (F). Zatiaľ som používal len tú zadnú, pretože nerobím veľmi kompozície s rozostreným popredím (alebo aspoň nie týmto objektívom).
Vždy som tento efekt považoval za nepatrný. Preto ma zaujalo, že v článku čo dal kolega Paladin je príklad, kde je ten efekt práve že veľmi silný. Chcel by som zopakovať tento pokus podobne ako v článku. Už som ho aj nasadil na D780-ku (aparát hrozne vyzerá na tej fotke, na ten gumový kryt sa všetok prach lepí).
Len to asi pár týždňov potrvá, lebo to chce trochu času a tento týždeň od zajtra mám šialený a na budúci musím pracovne do Veľkého Mesta Bratislavy.
Mňa fascinuje ten poriadok na tvojom stole Kus mimo témy, akú klávesnicu používaš?
 
gytheio
2024-01-29 19:09:19
inac dobry tah zmazat fotografiu apple store, gratulujem
 
gytheio
2024-01-29 18:27:50
Si vazne tak naivny? Oni sa vmontuju do kazdej debaty v ktorej som ja, vobec sa tu nesnazili kvoli tebe, iba sa vzdy snazia zhovadit mna. Co mi vobec nevadi
A ten objektiv je pekny srot
Naletel si tomu co sem dal tie fotografie ktore stiahol niekde z internetu a naletel si aj tym dvom.
 
gytheio
2024-01-29 18:14:24
príspevok od: K1000
Ďakujem za záujem

Ja už som starý, takže mudrlanti mi neprekážajú ani ma neovplyvňujú. Das geniert mich nicht, ako vravel Alfred v operete Netopier

Vždy sa nakoniec nájde niekoľko slušných ľudí. Aj táto diskusia sa nakoniec "zvrhla" na vecnú a príjemnú
Ale iste je, ze keby som ti ja nenapisal prvy koment, tito "slusni" ludia si ta vobec nevsimnu Tak ako si im bol ukradnuty predtym, bol by si nim vzdy.
 
jozef84
2024-01-29 17:48:10
príspevok od: K1000
Ďakujem za záujem

Ja už som starý, takže mudrlanti mi neprekážajú ani ma neovplyvňujú. Das geniert mich nicht, ako vravel Alfred v operete Netopier

Vždy sa nakoniec nájde niekoľko slušných ľudí. Aj táto diskusia sa nakoniec "zvrhla" na vecnú a príjemnú
Presne si to napísal. Nech sa darí.
 
K1000
2024-01-29 17:39:15
príspevok od: jozef84
To by si mohol recenziu aj napísať. Len sa trochu obrň proti mudrlantom a daj to diplomaticky, odosobnene. Mňa osobne a myslím aj kopec ďalších by určite tá recenzia zaujala.
Ďakujem za záujem

Ja už som starý, takže mudrlanti mi neprekážajú ani ma neovplyvňujú. Das geniert mich nicht, ako vravel Alfred v operete Netopier

Vždy sa nakoniec nájde niekoľko slušných ľudí. Aj táto diskusia sa nakoniec "zvrhla" na vecnú a príjemnú
 
jozef84
2024-01-29 17:34:38
príspevok od: K1000
OK makei, pripravím si takú laickú mini-recenziu tohto skla ako článok alebo tému do sikusie
To by si mohol recenziu aj napísať. Len sa trochu obrň proti mudrlantom a daj to diplomaticky, odosobnene. Mňa osobne a myslím aj kopec ďalších by určite tá recenzia zaujala.
 
K1000
2024-01-29 17:33:31
príspevok od: Paladin25
Je to veľmi zaujímavé sklo, čítal som teraz pár diskusii od užívateľov čo ho mali. A je to absolútne rozdelené. Polovica ho nenávidí, a druhá miluje. Každopádne aj tí čo ho milujú sa zhodujú na tom že osvojiť si prácu s ním trvá dlho a nie je to jednoduché.

Výsledná fotka záleží od mnohých faktorov, to sklo je skutočne limitované v použiteľnosti ale na boukehovky je to super. Na tej fotke bicykla sa mi to podanie veľmi páči.
Ja ho mám rád.

Som špecialista na používanie objektívov na to, na čo sa nemajú, takže som ním fotil aj architektúru, street, krajinky a všetko medzi tým

Pripájam zopár neupravovaných JPEG-ov, všetky sú na f2.
 
K1000
2024-01-29 17:30:28
príspevok od: jozef84
Trochu sú zaoblené, ale dáva to mnohohran. Malo by to ešte hádzať lúče.Takže už len večer vyskúšať zo statívu nejaké svetielka.
Ak budeš mať niekedy čas, tak budem rád.
OK makei, pripravím si takú laickú mini-recenziu tohto skla ako článok alebo tému do sikusie
 
Paladin25
2024-01-29 17:16:38
príspevok od: K1000
Áno, je tam stupnica - označené je od 2 do 5.6, ale dá sa ísť aj ďalej (odhadujem do 8, len to už nie je označené).

Defocus (DC) nastavujem vždy na rovnakú hodnotu ako clona. Clona 2, DC 2, a podobne.

Vlastne tie stupnice sú dve - jedna doprava pre DC za subjektom (R), jedne doľava pre DC pred subjektom (F). Zatiaľ som vždy používal len R, s F som sa ešte nehral.
Je to veľmi zaujímavé sklo, čítal som teraz pár diskusii od užívateľov čo ho mali. A je to absolútne rozdelené. Polovica ho nenávidí, a druhá miluje. Každopádne aj tí čo ho milujú sa zhodujú na tom že osvojiť si prácu s ním trvá dlho a nie je to jednoduché.

Výsledná fotka záleží od mnohých faktorov, to sklo je skutočne limitované v použiteľnosti ale na boukehovky je to super. Na tej fotke bicykla sa mi to podanie veľmi páči.
 
jozef84
2024-01-29 17:15:14
príspevok od: K1000
Áno, je tam stupnica - označené je od 2 do 5.6, ale dá sa ísť aj ďalej (odhadujem do 8, len to už nie je označené).

Defocus (DC) nastavujem vždy na rovnakú hodnotu ako clona. Clona 2, DC 2, a podobne.

Vlastne tie stupnice sú dve - jedna doprava pre DC za subjektom (R), jedne doľava pre DC pred subjektom (F). Zatiaľ som vždy používal len R, s F som sa ešte nehral.
Super, dík
 
jozef84
2024-01-29 17:13:43
príspevok od: K1000
Určite si ho nechám, pretože som ešte žiaden objektív nepredal
Kedysi som objektívy zbieral. 135-tiek mám najviac. Aj Zeiss APO Sonnar, aj starší Sonnar zo 70-tych rokov, aj ruské Tair a Jupiter čo som kúpil za pár desiatok EUR. Ale tento mám rád.

Pripájam fotku lamiel clony. Zdajú sa mi zaoblené, nie?
A ešte jeden bicykel na f2, hodnotu DC si nepamätám (asi 2 R).
Trochu sú zaoblené, ale dáva to mnohohran. Malo by to ešte hádzať lúče.Takže už len večer vyskúšať zo statívu nejaké svetielka.
Ak budeš mať niekedy čas, tak budem rád.
 
K1000
2024-01-29 17:03:28
príspevok od: Paladin25
Na akú hodnotu nastavuješ ten defocus? Tam by tiež mala byť stupnica... tiež to má vplyv.
Áno, je tam stupnica - označené je od 2 do 5.6, ale dá sa ísť aj ďalej (odhadujem do 8, len to už nie je označené).

Defocus (DC) nastavujem vždy na rovnakú hodnotu ako clona. Clona 2, DC 2, a podobne.

Vlastne tie stupnice sú dve - jedna doprava pre DC za subjektom (R), jedne doľava pre DC pred subjektom (F). Zatiaľ som vždy používal len R, s F som sa ešte nehral.
 
Paladin25
2024-01-29 17:00:31
príspevok od: jozef84
Takže koriguje aj zadný boukeh? Myslel som, že len pred rovinou ostrosti. Ja idem tiež trochu proti prúdu a orámovanie fotky z prírody riešim fotením cez vegetáciu a tiež keď fotím portréty, tak bližšie k objektívu dám napríklad vianočné svetielka, trblietavé ozdoby a pod. Odkukal som to od Karola Srnca. A takú funkciu defocusingu by som uvítal. Vyskúšaj a daj foto, rád sa pozriem. Ten objektív má málo ľudí.
Áno, máš tam stupnicu ovplyvnenie bud zadného alebo predného boukehu. S tým že na stupnici nastavuješ tiež hodnotu a to vplýva na fotografiu. Aspoň toľko som zatiaľ vyhútal z testov.
 
Paladin25
2024-01-29 16:58:18
príspevok od: K1000
Len tak cvične som si tu na stole teraz urobil dva zábery (fľaša vody, za ňou farebné ovocie) - jeden s maximálnym DC za subjektom, jeden s minimálnym. Nevidím medzi nimi vôbec žiaden rozdiel

Musím sa tomu podroobnejšie venovať keď bude čas.
Na akú hodnotu nastavuješ ten defocus? Tam by tiež mala byť stupnica... tiež to má vplyv.
 
K1000
2024-01-29 16:50:37
príspevok od: jozef84
Ten by som si držal. Veľmi pekný boukeh. Ešte ma zaujíma, či má zaoblené lamely clony. Ale predpokladám, že nie a mal by dať pri clone 16 od svetelných zdrojov peknú hviezdičku.
Určite si ho nechám, pretože som ešte žiaden objektív nepredal
Kedysi som objektívy zbieral. 135-tiek mám najviac. Aj Zeiss APO Sonnar, aj starší Sonnar zo 70-tych rokov, aj ruské Tair a Jupiter čo som kúpil za pár desiatok EUR. Ale tento mám rád.

Pripájam fotku lamiel clony. Zdajú sa mi zaoblené, nie?
A ešte jeden bicykel na f2, hodnotu DC si nepamätám (asi 2 R).
 
jozef84
2024-01-29 16:16:29
príspevok od: K1000
Áno, vpredu aj vzadu.
OK McCain, urobím a založím na to trebárs novú tému v diskusii, pretože už aspoň dvoch ľudí to zaujalo.
Čo tak čítam v tlači, zdá sa mi, že tento objektív je akýsi "nepochopený". Ani je ho ešte celkom dobre nechápem

Pripájam jednu fotku mačky na f2, DC 2 Rear.
Ten by som si držal. Veľmi pekný boukeh. Ešte ma zaujíma, či má zaoblené lamely clony. Ale predpokladám, že nie a mal by dať pri clone 16 od svetelných zdrojov peknú hviezdičku.
 
K1000
2024-01-29 15:44:14
príspevok od: jozef84
Takže koriguje aj zadný boukeh? Myslel som, že len pred rovinou ostrosti. Ja idem tiež trochu proti prúdu a orámovanie fotky z prírody riešim fotením cez vegetáciu a tiež keď fotím portréty, tak bližšie k objektívu dám napríklad vianočné svetielka, trblietavé ozdoby a pod. Odkukal som to od Karola Srnca. A takú funkciu defocusingu by som uvítal. Vyskúšaj a daj foto, rád sa pozriem. Ten objektív má málo ľudí.
Áno, vpredu aj vzadu.
OK McCain, urobím a založím na to trebárs novú tému v diskusii, pretože už aspoň dvoch ľudí to zaujalo.
Čo tak čítam v tlači, zdá sa mi, že tento objektív je akýsi "nepochopený". Ani je ho ešte celkom dobre nechápem

Pripájam jednu fotku mačky na f2, DC 2 Rear.
 
jozef84
2024-01-29 15:38:37
príspevok od: K1000
Len tak cvične som si tu na stole teraz urobil dva zábery (fľaša vody, za ňou farebné ovocie) - jeden s maximálnym DC za subjektom, jeden s minimálnym. Nevidím medzi nimi vôbec žiaden rozdiel

Musím sa tomu podroobnejšie venovať keď bude čas.
Tam je dôležitá aj vzdialenosť medzi nimi. Inak asi nezbadáš rozdiel.
 
jozef84
2024-01-29 15:36:58
príspevok od: K1000
Áno, presne. Má to kontrolu bokehu za subjektom (R) a pred subjektom (F). Zatiaľ som používal len tú zadnú, pretože nerobím veľmi kompozície s rozostreným popredím (alebo aspoň nie týmto objektívom).
Vždy som tento efekt považoval za nepatrný. Preto ma zaujalo, že v článku čo dal kolega Paladin je príklad, kde je ten efekt práve že veľmi silný. Chcel by som zopakovať tento pokus podobne ako v článku. Už som ho aj nasadil na D780-ku (aparát hrozne vyzerá na tej fotke, na ten gumový kryt sa všetok prach lepí).
Len to asi pár týždňov potrvá, lebo to chce trochu času a tento týždeň od zajtra mám šialený a na budúci musím pracovne do Veľkého Mesta Bratislavy.
Takže koriguje aj zadný boukeh? Myslel som, že len pred rovinou ostrosti. Ja idem tiež trochu proti prúdu a orámovanie fotky z prírody riešim fotením cez vegetáciu a tiež keď fotím portréty, tak bližšie k objektívu dám napríklad vianočné svetielka, trblietavé ozdoby a pod. Odkukal som to od Karola Srnca. A takú funkciu defocusingu by som uvítal. Vyskúšaj a daj foto, rád sa pozriem. Ten objektív má málo ľudí.
 
K1000
2024-01-29 15:33:45
príspevok od: jozef84
No, presne na ten defocus som sa ťa chcel spýtať. Ten by mal umožňovať rozostrovať pred miestom, kde máš zaostrené. Napríklad fotíš cez kyticu(konáriky, výzdobu, apod.) trebárs tie slečny a defocus by ti mal doladiť rozostrenie pred slečnami. Neviem, či som sa vyjadril zrozumiteľne. Tento objektív ma zaujal, ale ešte viac 105mm s tou istou funkciou. (Len bohužiaľ nikto nepredáva a majitelia si ho držia)
Len tak cvične som si tu na stole teraz urobil dva zábery (fľaša vody, za ňou farebné ovocie) - jeden s maximálnym DC za subjektom, jeden s minimálnym. Nevidím medzi nimi vôbec žiaden rozdiel

Musím sa tomu podroobnejšie venovať keď bude čas.
 
K1000
2024-01-29 15:19:38
príspevok od: jozef84
No, presne na ten defocus som sa ťa chcel spýtať. Ten by mal umožňovať rozostrovať pred miestom, kde máš zaostrené. Napríklad fotíš cez kyticu(konáriky, výzdobu, apod.) trebárs tie slečny a defocus by ti mal doladiť rozostrenie pred slečnami. Neviem, či som sa vyjadril zrozumiteľne. Tento objektív ma zaujal, ale ešte viac 105mm s tou istou funkciou. (Len bohužiaľ nikto nepredáva a majitelia si ho držia)
Áno, presne. Má to kontrolu bokehu za subjektom (R) a pred subjektom (F). Zatiaľ som používal len tú zadnú, pretože nerobím veľmi kompozície s rozostreným popredím (alebo aspoň nie týmto objektívom).
Vždy som tento efekt považoval za nepatrný. Preto ma zaujalo, že v článku čo dal kolega Paladin je príklad, kde je ten efekt práve že veľmi silný. Chcel by som zopakovať tento pokus podobne ako v článku. Už som ho aj nasadil na D780-ku (aparát hrozne vyzerá na tej fotke, na ten gumový kryt sa všetok prach lepí).
Len to asi pár týždňov potrvá, lebo to chce trochu času a tento týždeň od zajtra mám šialený a na budúci musím pracovne do Veľkého Mesta Bratislavy.
 
jozef84
2024-01-29 14:38:09
príspevok od: K1000
Ďakujem za hodnotenie!

Áno, tie dievčatá som nepoznal, tak by som nemohol na nich veľmi blýskať bleskom.

Ten Nikon 135 DC som mal vtedy len požičaný na vyskúšanie, lebo som si ho chcel kúpiť. Presvedčil ma. Používam aj tú funkciu Defocus Control čo to má, aj keď jej popravde celkom nerozumiem. Pozrel som si nejaké videjká YouTube, ktoré vysvetľujú ako ju používať. Myslím, že efekt má malý.
No, presne na ten defocus som sa ťa chcel spýtať. Ten by mal umožňovať rozostrovať pred miestom, kde máš zaostrené. Napríklad fotíš cez kyticu(konáriky, výzdobu, apod.) trebárs tie slečny a defocus by ti mal doladiť rozostrenie pred slečnami. Neviem, či som sa vyjadril zrozumiteľne. Tento objektív ma zaujal, ale ešte viac 105mm s tou istou funkciou. (Len bohužiaľ nikto nepredáva a majitelia si ho držia)
 
Paladin25
2024-01-29 11:34:12
príspevok od: K1000
Zaujímavé, na tom príklade v článku je ten efekt naozaj dramatický. Keď budem mať čas, tiež sa s tým takto pohrám - ten istý záber, rozličné nastavenia.
Vďaka za link!
Budem rád keď dáš potom feedback. Pokojne aj do správy. Zaujalo ma to
 
K1000
2024-01-29 10:14:35
príspevok od: Paladin25
Je to veľmi zaujímavé sklo, ale nemám s ním osobnú skúsenosť. Ten efekt aspoň čo so našiel v článkoch je práveže dosť veľký ale nie je to aplikovateľné na každo fotografiu.

Nič treba skúšať a testovať.

https://fstoppers.com/reviews/best-portrait-lens-youve-never-heard-nikon-135mm-f2-3099
Zaujímavé, na tom príklade v článku je ten efekt naozaj dramatický. Keď budem mať čas, tiež sa s tým takto pohrám - ten istý záber, rozličné nastavenia.
Vďaka za link!
 
gytheio
2024-01-29 09:54:25
K tomu blesku, je uplne normalne fotografovat sa v restauracii s bleskom aj sa to bezne robi, normalne nie je vytiahnut v restauracii fotoaparat a fotit cudzich ludi.
 
Paladin25
2024-01-29 06:49:49
príspevok od: K1000
Ďakujem za hodnotenie!

Áno, tie dievčatá som nepoznal, tak by som nemohol na nich veľmi blýskať bleskom.

Ten Nikon 135 DC som mal vtedy len požičaný na vyskúšanie, lebo som si ho chcel kúpiť. Presvedčil ma. Používam aj tú funkciu Defocus Control čo to má, aj keď jej popravde celkom nerozumiem. Pozrel som si nejaké videjká YouTube, ktoré vysvetľujú ako ju používať. Myslím, že efekt má malý.
Je to veľmi zaujímavé sklo, ale nemám s ním osobnú skúsenosť. Ten efekt aspoň čo so našiel v článkoch je práveže dosť veľký ale nie je to aplikovateľné na každo fotografiu.

Nič treba skúšať a testovať.

https://fstoppers.com/reviews/best-portrait-lens-youve-never-heard-nikon-135mm-f2-3099
 
gytheio
2024-01-29 05:26:25
príspevok od: Dumaru
Počuj gytheio ja chápem, že všetkým zhora nedopriali rovnako ale aspoň čítaj po sebe a nespamuj zbytočne príspevky iných. Mám rád ľudí do pohody, beriem názory iných keď sú k veci ale s týmto si to kus prepálil: "Druhy krat sa nepytaj a nechaj si radit od dementov." To je ako keby to písalo malé zduté decko ktorému vzali hračku, ty koľko máš rokov? Prepáč ale naozaj nemám potrebu sa s tebou vykecávať, všetko dobré.
ty si ukazkovy priklad tych ktorych tu spominas, clovek ti da otazku a ty miesto odpovede tupo zautocis to robi kazdy jeden z nich
preto ta moja poznamka o dementoch
 
gytheio
2024-01-29 05:11:44
príspevok od: Dumaru
Počuj gytheio ja chápem, že všetkým zhora nedopriali rovnako ale aspoň čítaj po sebe a nespamuj zbytočne príspevky iných. Mám rád ľudí do pohody, beriem názory iných keď sú k veci ale s týmto si to kus prepálil: "Druhy krat sa nepytaj a nechaj si radit od dementov." To je ako keby to písalo malé zduté decko ktorému vzali hračku, ty koľko máš rokov? Prepáč ale naozaj nemám potrebu sa s tebou vykecávať, všetko dobré.
Ako do pohody vobec nevyzeras, clovek do pohody nevysiluje. Dal si sem fotografie ktore nemaju nic spolocne s tym co tvrdis, ty si tiez mimo. A precitaj tu debatu ci som zacal ja do teba alebo ty do mna.
 
Dumaru
2024-01-28 20:37:49
príspevok od: gytheio
Nestretol som sa nikde s tym, ze niekto da fotografiu ako dokaz s vymazanym nazvom, vymazanym exifom a v takom malom formate, ze sa to neda zvacsit aby sa clovek mohol pozriet ci je to ostre. On foti ludi, nefoti staticke veci, ty si tu nedal fotografiu kde by boli zaostreni ludia v pohybe, ten mobil mal byt pohyb?
Preco sa tie fotografie nedaju zvacsit? Nezabudni tu zase vysilovat.
Počuj gytheio ja chápem, že všetkým zhora nedopriali rovnako ale aspoň čítaj po sebe a nespamuj zbytočne príspevky iných. Mám rád ľudí do pohody, beriem názory iných keď sú k veci ale s týmto si to kus prepálil: "Druhy krat sa nepytaj a nechaj si radit od dementov." To je ako keby to písalo malé zduté decko ktorému vzali hračku, ty koľko máš rokov? Prepáč ale naozaj nemám potrebu sa s tebou vykecávať, všetko dobré.
 
K1000
2024-01-28 18:41:11
príspevok od: Paladin25
Áno praskať bleskom v reštaurácii... Pri street fotografií... Ďalšia životná múdrosť, len sa jej prosím nedrz.

Odfotil si to dobre ... Clona aj čas sú OK. Keby si mal stabilizáciu možno sa dostaneš časom trochu nižšie ale vždy je to risk pri ľuďoch aby ti pohyb nepokazil záber.
Ďakujem za hodnotenie!

Áno, tie dievčatá som nepoznal, tak by som nemohol na nich veľmi blýskať bleskom.

Ten Nikon 135 DC som mal vtedy len požičaný na vyskúšanie, lebo som si ho chcel kúpiť. Presvedčil ma. Používam aj tú funkciu Defocus Control čo to má, aj keď jej popravde celkom nerozumiem. Pozrel som si nejaké videjká YouTube, ktoré vysvetľujú ako ju používať. Myslím, že efekt má malý.
 
gytheio
2024-01-28 18:34:56
príspevok od: Dumaru
Našiel som jednu fotku z akcie fotenú pri 10k a za mňa cekom v poho, samozrejme po exporte z rawka v LR, kombinácia teplého a studeného svetla. Šum stále vznikne hlavne v tieňoch, ale netreba to hrotiť podľa mňa. Čo by som dal za takýto výsledok roky dozadu, keď som začínal so Soňákom A200vkou
Nestretol som sa nikde s tym, ze niekto da fotografiu ako dokaz s vymazanym nazvom, vymazanym exifom a v takom malom formate, ze sa to neda zvacsit aby sa clovek mohol pozriet ci je to ostre. On foti ludi, nefoti staticke veci, ty si tu nedal fotografiu kde by boli zaostreni ludia v pohybe, ten mobil mal byt pohyb?
Preco sa tie fotografie nedaju zvacsit? Nezabudni tu zase vysilovat.
 
Paladin25
2024-01-28 14:32:49
Áno praskať bleskom v reštaurácii... Pri street fotografií... Ďalšia životná múdrosť, len sa jej prosím nedrz.

Odfotil si to dobre ... Clona aj čas sú OK. Keby si mal stabilizáciu možno sa dostaneš časom trochu nižšie ale vždy je to risk pri ľuďoch aby ti pohyb nepokazil záber.
 
Dumaru
2024-01-27 21:22:22
príspevok od: K1000
Vďaka!

Vôbec nevidno, že ISO 12800. Šialené, čo dnešné aparáty dokážu. Na D750-ke som sa odvážil tak maximálne do ISO 6400, teraz na D780-ke sa tiež už odvážim do 12800.
Našiel som jednu fotku z akcie fotenú pri 10k a za mňa cekom v poho, samozrejme po exporte z rawka v LR, kombinácia teplého a studeného svetla. Šum stále vznikne hlavne v tieňoch, ale netreba to hrotiť podľa mňa. Čo by som dal za takýto výsledok roky dozadu, keď som začínal so Soňákom A200vkou
 
K1000
2024-01-27 19:35:12
príspevok od: Dumaru
Toho teoretika nižšie si nevšímaj, podľa neho by mali všetci fotiť bleskom v interiéri. Tá fotografia čo si pridal je dobrá a aj expozičné hodnoty sú OK, má atmosféru a to je hlavné. V postprocese by si z nej dokázal vytiahnuť určite viac, nemám teraz po ruke služobný noťas aby som ti ukázal nejaký záber ľudí fotených pri vysokom ISO. Ale napríklad fotka čo som pridával včera tiež ISO 12.800 a bez vhodného postprocesu po vyťahovaní info z tieňov by bola nepoužiteľná.
Vďaka!

Vôbec nevidno, že ISO 12800. Šialené, čo dnešné aparáty dokážu. Na D750-ke som sa odvážil tak maximálne do ISO 6400, teraz na D780-ke sa tiež už odvážim do 12800.
 
Dumaru
2024-01-27 18:13:14
príspevok od: gytheio
Ved ja som napisal, ked to niekto nerobi pre peniaze vysoke ISO je OK. Dalsi majster sveta?

OK, preco ma ta fotografia vymazany exif? A on nefoti lunochody, foti ludi.
Zakázal som si na teba reagovať prehnane, 3 2 1... Takže za prvé, lunochod je na mesiaci, toto je Mars, za druhé exify mažem pri exporte z LR lebo, za tretie toto bola názorná ukážka postprocesu na fotke s vysokým ISO (fotky ľudí mám vo firemnom noťasi) a za štvrté, ty si čistý teoretik A riešime tu chlapovu foto a nie tvoje výlevy zlomeného ega, koľko máš rokov?
 
gytheio
2024-01-27 18:01:29
príspevok od: Dumaru
Toho teoretika nižšie si nevšímaj, podľa neho by mali všetci fotiť bleskom v interiéri. Tá fotografia čo si pridal je dobrá a aj expozičné hodnoty sú OK, má atmosféru a to je hlavné. V postprocese by si z nej dokázal vytiahnuť určite viac, nemám teraz po ruke služobný noťas aby som ti ukázal nejaký záber ľudí fotených pri vysokom ISO. Ale napríklad fotka čo som pridával včera tiež ISO 12.800 a bez vhodného postprocesu po vyťahovaní info z tieňov by bola nepoužiteľná.
Ved ja som napisal, ked to niekto nerobi pre peniaze vysoke ISO je OK. Dalsi majster sveta?

OK, preco ma ta fotografia vymazany exif? A on nefoti lunochody, foti ludi.
 
Dumaru
2024-01-27 17:46:02
príspevok od: K1000
Ďakujem za zastavenie.

Keďže fotím 100% len pre seba a nikdy na žiadne profesionálne použitie, veľa experimentujem. Používam extrémne hodnoty nastavení, objektívy používam na to, na čo neboli určené, vyhľadávam nezvyčajné svetelné podmienky a podobne. Skrátka, hrám sa. Že čo z toho vznikne.
Baví ma samotný proces fotografovania a na výsledku mi až tak nezáleží.
Toho teoretika nižšie si nevšímaj, podľa neho by mali všetci fotiť bleskom v interiéri. Tá fotografia čo si pridal je dobrá a aj expozičné hodnoty sú OK, má atmosféru a to je hlavné. V postprocese by si z nej dokázal vytiahnuť určite viac, nemám teraz po ruke služobný noťas aby som ti ukázal nejaký záber ľudí fotených pri vysokom ISO. Ale napríklad fotka čo som pridával včera tiež ISO 12.800 a bez vhodného postprocesu po vyťahovaní info z tieňov by bola nepoužiteľná.
 
K1000
2024-01-27 17:33:22
príspevok od: Dumaru
Toto nie je dobrá rada, vždy musíš prispôsobovať clonu a čas aj svetelným podmienkam a nie vždy môžeš cloniť. Keď fotím v interiéri na manuál často musím nechávať odclonený objektív na 2.8 s časom okolo 1/150, aby som sa vôbec zmestil do ISO 12800, aj to je niekedy problém. Pri tvojej rade by som šiel s ISOm cez 50k a to by som mohol fotky zahodiť a niekto by ma určite pochválil
Ďakujem za zastavenie.

Keďže fotím 100% len pre seba a nikdy na žiadne profesionálne použitie, veľa experimentujem. Používam extrémne hodnoty nastavení, objektívy používam na to, na čo neboli určené, vyhľadávam nezvyčajné svetelné podmienky a podobne. Skrátka, hrám sa. Že čo z toho vznikne.
Baví ma samotný proces fotografovania a na výsledku mi až tak nezáleží.
 
gytheio
2024-01-27 17:07:51
príspevok od: Dumaru
Možno 80 percent fotiek na disku mám fotených z interiéru (Incheba, konferenčné sály) pri zlých svetelných podmienkach a nikdy som nepoužil blesk. Máš k tomu nejaký dôvod že fotíš v interiéri len s bleskom? Napadá ma jedna situácia, kedy sa blesk hodí, keď máš rôzne farebné zdroje svetla a chceš ich prebiť pri fotení osôb.
Nevidel som tie tvoje fotografie a nepoznam nikoho z mojho okolia kto to robi za peniaze, ze by nepouzival blesk, to naozaj. Lebo nikto nebude riskovat, ze zaber sa pokazi a nikto nebude riskovat, ze nebude mat kvalitnu fotografiu, lebo vysoke ISO. Ale uznavam, ze ked niekto foti len tak pre seba, vysoke ISO staci.
 
Dumaru
2024-01-27 16:52:55
príspevok od: gytheio
Ja som tam zabudol dopisat, ze treba pouzit blesk, ja ho v interiery pouzivam vzdy.
Ale potom mi doslo, ze v jeho pripade je zbytocne pisat nieco o blesku.
Možno 80 percent fotiek na disku mám fotených z interiéru (Incheba, konferenčné sály) pri zlých svetelných podmienkach a nikdy som nepoužil blesk. Máš k tomu nejaký dôvod že fotíš v interiéri len s bleskom? Napadá ma jedna situácia, kedy sa blesk hodí, keď máš rôzne farebné zdroje svetla a chceš ich prebiť pri fotení osôb.
 
gytheio
2024-01-27 16:31:06
príspevok od: Dumaru
Toto nie je dobrá rada, vždy musíš prispôsobovať clonu a čas aj svetelným podmienkam a nie vždy môžeš cloniť. Keď fotím v interiéri na manuál často musím nechávať odclonený objektív na 2.8 s časom okolo 1/150, aby som sa vôbec zmestil do ISO 12800, aj to je niekedy problém. Pri tvojej rade by som šiel s ISOm cez 50k a to by som mohol fotky zahodiť a niekto by ma určite pochválil
Ja som tam zabudol dopisat, ze treba pouzit blesk, ja ho v interiery pouzivam vzdy.
Ale potom mi doslo, ze v jeho pripade je zbytocne pisat nieco o blesku.
 
Dumaru
2024-01-27 16:25:38
príspevok od: gytheio
ISO 100 a clona minimalne 5,6.. musis cvakat, kludne aj 100 zaberov, inak to do ruky nedostanes, cvakat dookola. Musis sa s tym fotoaparatom zžiť
Toto nie je dobrá rada, vždy musíš prispôsobovať clonu a čas aj svetelným podmienkam a nie vždy môžeš cloniť. Keď fotím v interiéri na manuál často musím nechávať odclonený objektív na 2.8 s časom okolo 1/150, aby som sa vôbec zmestil do ISO 12800, aj to je niekedy problém. Pri tvojej rade by som šiel s ISOm cez 50k a to by som mohol fotky zahodiť a niekto by ma určite pochválil
 
K1000
2024-01-27 13:04:15
príspevok od: martinmlm
Dá sa to fott aj takto:
prepnúť na manuál...

clona: Chceš mať bokeh a nočná scéna, tak f2 je v poriadku...

expozícia: tu musíš trochu viac rozmýšlať. Je tam málo svetla a dámy sa hýbu relatívne málo, tak možeš nastaviť dlhší čas. A tu potrebuješ vedieť na akom princípe funguje mechanická uzávierka. Ona sa úplne otvára len do určitej rýchlosti. Napríklad može to byť okolo 1/250. Ak nastavíš čas 1/5000, závierka sa bude pohybovať max 1/250, len sa na nej zmenší štrbina. Preto ak nevieš stabilne udržať foťak do rýchlosti 1/250, tak ti kratšie časy nepomožu a budeš to mať stále rozmazané. Tu ti može pomocť sériové snímanie. Pri zmačknutí spúšte prvý záber rozkývaš, ale ďalšie už možu byť v poriadku.

iso: auto
Toto som vôbec nevedel o fungovaní uzávierky, ďakujem za radu. Vždy sa človek niečo nové naučí.
 
martinmlm
2024-01-27 12:29:17
Dá sa to fott aj takto:
prepnúť na manuál...

clona: Chceš mať bokeh a nočná scéna, tak f2 je v poriadku...

expozícia: tu musíš trochu viac rozmýšlať. Je tam málo svetla a dámy sa hýbu relatívne málo, tak možeš nastaviť dlhší čas. A tu potrebuješ vedieť na akom princípe funguje mechanická uzávierka. Ona sa úplne otvára len do určitej rýchlosti. Napríklad može to byť okolo 1/250. Ak nastavíš čas 1/5000, závierka sa bude pohybovať max 1/250, len sa na nej zmenší štrbina. Preto ak nevieš stabilne udržať foťak do rýchlosti 1/250, tak ti kratšie časy nepomožu a budeš to mať stále rozmazané. Tu ti može pomocť sériové snímanie. Pri zmačknutí spúšte prvý záber rozkývaš, ale ďalšie už možu byť v poriadku.

iso: auto
 
K1000
2024-01-27 07:51:08
príspevok od: Jerry C.
Pohodová fotka a nenechaj si do nej kecať od "expertov"
foť tak ako to cítiš ....podľa mňa skvelá atmo na tejto fotke
Ďakujem za zastavenie a za hodnotenie
 
K1000
2024-01-27 07:50:27
príspevok od: gytheio
Stazoval si sa ostrost, tak som ti chcel poradit ako si s nou poradis. Nijak som ti nechcel zasahovat do fotografie. Druhy krat sa nepytaj a nechaj si radit od dementov.
OK McCain
 
gytheio
2024-01-27 04:50:09
Stazoval si sa ostrost, tak som ti chcel poradit ako si s nou poradis. Nijak som ti nechcel zasahovat do fotografie. Druhy krat sa nepytaj a nechaj si radit od dementov.
 
Jerry C.
2024-01-27 00:42:13
Pohodová fotka a nenechaj si do nej kecať od "expertov"
foť tak ako to cítiš ....podľa mňa skvelá atmo na tejto fotke
 
K1000
2024-01-26 23:29:59
príspevok od: Paladin25
Odizoluje ale oveľa horšie, skazi aj bokeh a hlavne keby si dal na experta a nastavia F 5.6 tak ti ISO vyletí do neba. A máš z toho zrno pre sliepky...
Vďaka za zastavenie a za komentár
 
Paladin25
2024-01-26 21:29:21
príspevok od: gytheio
ISO 100 a clona minimalne 5,6.. musis cvakat, kludne aj 100 zaberov, inak to do ruky nedostanes, cvakat dookola. Musis sa s tym fotoaparatom zžiť
Hej a čas ti vide 2s a rozmazes oba objekty. Skvelá rada... Fakt..
 
Paladin25
2024-01-26 21:27:16
príspevok od: K1000
Z takej vzdialenosti? To bolo povedzme že 4-5 metrov, odhadol by som.
Niekedy to vyskúšam, mám ho tu so sebou.
Milujem tento objektív, je čarovný.
Odizoluje ale oveľa horšie, skazi aj bokeh a hlavne keby si dal na experta a nastavia F 5.6 tak ti ISO vyletí do neba. A máš z toho zrno pre sliepky...
 
K1000
2024-01-26 19:46:49
príspevok od: gytheio
myslim, ze 135 pri f5,6 dokaze tiez rozmazat pozadie
Z takej vzdialenosti? To bolo povedzme že 4-5 metrov, odhadol by som.
Niekedy to vyskúšam, mám ho tu so sebou.
Milujem tento objektív, je čarovný.
 
gytheio
2024-01-26 19:44:38
príspevok od: K1000
Veď ja cvakám, vieš koľko?! Som postrach rodiny a známych, s tým fotoaparátom

f5,6 na krajinky OK, ale napríklad na tento záber sa mi viac hodilo f2. Lebo pri f2 ten 135 mm objektív je schopný odizolovať osoby od pozadia aj na takúto, relatívne väčšiu vzdialenosť. Nie?
myslim, ze 135 pri f5,6 dokaze tiez rozmazat pozadie
 
K1000
2024-01-26 19:42:43
príspevok od: gytheio
ISO 100 a clona minimalne 5,6.. musis cvakat, kludne aj 100 zaberov, inak to do ruky nedostanes, cvakat dookola. Musis sa s tym fotoaparatom zžiť
Veď ja cvakám, vieš koľko?! Som postrach rodiny a známych, s tým fotoaparátom

f5,6 na krajinky OK, ale napríklad na tento záber sa mi viac hodilo f2. Lebo pri f2 ten 135 mm objektív je schopný odizolovať osoby od pozadia aj na takúto, relatívne väčšiu vzdialenosť. Nie?
 
gytheio
2024-01-26 19:35:59
ISO 100 a clona minimalne 5,6.. musis cvakat, kludne aj 100 zaberov, inak to do ruky nedostanes, cvakat dookola. Musis sa s tym fotoaparatom zžiť
 
 


Technika: Nikon D750, Sony Cyber-shot DSC-RX100, Fujifilm X-E3,

Objektívy: Nikkor 50mm f/1.8 AF, Carl Zeiss Flektogon 35mm f/2.4,

Clona: 2
Expozícia: 1/320.00 sec
ISO: 3200
Fotoaparát: Nikon D750
Objektív: Nikkor 135mm f/2D AF-DC
Ohnisko: 135 mm
Pridané: 2024-01-26 19:28:13
Na kritiku: 2024-01-26 19:28:46
Miesto:94RP+3FP Barcelona, Spain
Témy: street fotografia
Albumy: Barcelona
Kamarátky buďme, ale dlhy si plaťme.

Kamarátky sa delia o účet v krčme. Výpočet je zložitý, je potrebné použiť kalkulačku v mobile.