Pastevci

Body: 43.33    Videnia: 1278    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
mirkat
2009-10-21 09:07:22
...ja síce fotím ´len´ ľudové umenie, napriek tomu ma Tvoje fotky fascinujú - inscenované alebo momentky, Arménsko alebo Čechy...
...net je plný rôznorodých ľudí, tak ako celý svet ...s niektorými proste nedebatuješ ani v reáli ...ak cítiš odchod, tak ok - beztak budeš svoje fotiť aj naďalej a niekde si Ťa nájdeme:)))
 
pkleiner
2009-10-18 22:46:47
Po, posledních zkušenostech se zdejšími ´odborníky´ na dokument, to asi fakt na tomhle serveru zabalím. To nemá cenu......NEchci fotiti krajinky ani pejsky....Nefotím lidové umění a asi ani nikdy nebudu...Fascinuje mě sebevědomí a nadutost některých lidí.....
 
2009-10-08 11:15:35
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
2009-10-08 09:25:46
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
marcel.m
2009-10-05 18:59:47
Priemerny fotograf, aby zaujal, musi ist fotit do exotiky. Potom privezene fotografie maju silnu informacnu hodnotu, ktora castokrat prevazi ich skutocnu hodnotu. Napadlo mi to pri citani diskusie pod tvojou fotografiou. Preto mnohi fotia okrajove skupiny spolocnosti, cestuju do zahranicia. Robim to aj ja. A uvazujem stale nad tymto. Co okrem informacnej hodnoty som do fotografie dostal? Sebareflexia je v tomto pripade tazsia.
Pravy dolny roh je podla mna prazdny. Hlavna vaha je na fotografii polozena v hornych dvoch tretinach a ta spodna tretina je tiez prazdna. Zena ma malo miesta nad hlavou. Silna diagonalna linia lave okno,zena a chlapec prevazuje, ale ostatne prvky obrazu mi ju nevyvazuju a preto sa mi LDR zda prazdny. Mohla by tam byt aspon stolicka, nejaky kus,ktory by zasahoval do obrazu. Bw prevedenie by mi sedelo viac. Tam mi prepaly nevadia tak, ako tu vo farbe.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Ultra TXF
2009-10-05 11:05:24
Toľko pátosu ....
......´ľudskou rečou´ (isto,sú tam ľudia),......´životnými príbehmi´ (akými príbehmi,sú to pastevci,ktorí tam takto žijú,tak ako my žijeme v činžiakoch,len pre nás je to exotické),....´napísanými v očiach zobrazených ľudských osudov...´ ....(myslíš,že ich osud je tragický ,alebo iný ako náš?
Možno sú šťastnejší ako my ).Tragické osudy a príbehy prebiehajú aj u nás,len to nie je pre nás zaujímavé obrazovo,lebo je to bežné,sme na to zvyknutí.
Keby napísal...utečenci v Náhornom Karabachu,tak dajme tomu nami môže pohnúť nejaký osud alebo nešťastie.Ale toto je ich život,nemyslím,že je tragický,ani smutný,možno by ako my nechceli žiť.
Obsah je pre náš európanov ´ vizuálne zaujímavý´,čo ale neznamaná,že tým
pádom budeme ignorovať veškeré nedostatky,čo pre mňa minimálne v kompozícii určite je.
 
Lama
2009-10-05 09:38:39
velmi dobry dokument, mam rad tieto tvoje fotky.
Apropo TK, na monitoroch hodnotit TK je dost onicom, navyse kolko skvelych fotografii nema skvelu TK a vo tom to je. Dokonalost je castokrat nudna.
Slavmiro, blesk by to cele zabil.
Fotka nema najstastnejsiu kompoziciu s tym suhlasim, ale vyvazuje ju ta pani spolu s tym prostredim.
 
Ultra TXF
2009-10-05 09:13:28
Mám rád tvoje fotky,ale táto nepatrí medzi tvoje najlepšie, s tým čo napísal slavo v podstate súhlasím.
Samozrejme ,že tá fotka je obsahovo pre nás zaujímavá,tak ako portrét starého pána niekde z Afganistanu alebo Nepálu ,pretože je to pre nás ´iné´,na také tváre nie sme zvyknutí,preto nás to tak zaujme.Je to atraktívne a zvláštne,fotka deda z Nitry nebude taká ´zaujímavá´.
 
sunajn
2009-10-05 04:26:27
Prečital som si komenty. Verím, že tí, čo vyžadujú dokonalý technicus terminus za každých okolnosti, že aj ich chlieb je dokonale oválny, hladký a úplne jednofarebý bez akýchkoľvek odtieňov. Hľadať chyby na dokonalej, alebo takmer dokonalej fotografii, hmm... No čo. Sme všakovakí. Aj vďaka nim je svet farebný, aj keď oni to nikdy neuvidia. Možno! :))
Já vravím, šumné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
2009-09-22 20:14:28
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
Koma
ocenenie redakciou 2009-09-18 22:32:46
príspevok od: pkleiner
Ok, máš na to právo.... Ja tu deformaci chlapcova obličeje prostě nevidí....asi mám špatnej monitor....;-)Nevím proč vyblity....ja tam v okně ani za chlapcem nic nepostrádám ba naopak..... pokud tam tu emoci nevidíš tak to se nedá nic dělat....
kľudne si mohol dať ešte témy: Emócie. Tá tvár a pohľad, ten výraz pani - mami, hovorí za všetko.Kebyže nenapíšeš: Pastevci, tak si fakt myslím , že sú to nejaký utečenci pred vojnou niekde z Náhorného Karabachu, či Grozného...Aj celkové strohé prostredie stanu ..je to taký výraz..možno únavy a životnej beznádeje.Ten pohľad smerom von, cez svojho chlapca do toho ,,vyblitého´ ?? priestoru - a možno je to svetlo nádeje, čo vchádza dnu do prítmia a ,,šedi´ stanu - taký možno prísľub krajšej budúcnosti pre toho Krpca.Považujem to za výbornú fotku...je to môj subjektívny názor :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
miro simko
2009-09-18 09:00:02
zaujímavý reportážny dokument ...krátke ohnisko síce čiastočne deformuje, no v reportážnej fotografii je to tolerované, dôležité však je, že prináša informáciu o prostredí ...ináč by to bolo dosť sterilné
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
mirkat
2009-09-17 21:05:18
...ďakujem Viktorovi za obhajobu, ale naozaj patrím medzi ´híkačov´ - mnou subjektívne nekriticky obdivovaní autori sú/boli lama (zrušil svoju galériu minulý mesiac), ywa78 (vymazala pred niekoľkými mesiacmi) a miro simko (nepridal nič od 01.06.09) - tak dúfam, Petře, že to tu ešte chvíľu vydržíš:))
 
2009-09-17 15:35:19
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
slavmiro
2009-09-17 15:19:17
ja netvrdim ze nevies fotit, alebo ze ja viem lepsie. Fotime tu asi vsetci, ale to neznamena ze sme pani fotografi. Ak mas chut, dodaj mi zoznam tich co povazujes za ovladajucich tuna to remeslo.
P.S. Ja som absolutne subjektivny, to tvrdim vzdy a vsade, nidky som netvrdil opak.
 
mirkat
2009-09-17 15:03:25
príspevok od: slavmiro
sorry, ale ked samu seba presvedcis, ci nebodaj autora, ze je to ci ono dokonale, tak to je vlastne (seba)destruktivne. IMHO lepsie sa da vzdy, vratane mojho pripadu.
môj koment podo mnou patrí tiež Tebe - reagovať nezareagovalo, lebo nebolo stlačené, sorry:)
 
mirkat
2009-09-17 15:01:42
samé pekné a pravdivé tvrdenia ... nemám čo dodať ... akurát, že termíny správne a dokonalé sú tak hraničné a zároveň nedefinovateľné, že som vôbec nemala v úmysle, aby hodnotenie vyznelo ako správne a dielo ako dokonalé

... a inak 1 - z duše nenávidím položku TK - keby sa dalo, tak zásadne bez - nie som taký borec... subjektívne ohodnotenie TK - to je bomba vec:))
... a inak 2 - ideme hodnotiť hodnotenia hodnotiacich? :)
 
2009-09-17 15:00:19
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
slavmiro
2009-09-17 14:50:02
príspevok od: mirkat
... nooo, dúfala som, že sa sem už nebudeš vracať a že ma neodhalíš - do frasa!!! nevyšlo:(
sorry, ale ked samu seba presvedcis, ci nebodaj autora, ze je to ci ono dokonale, tak to je vlastne (seba)destruktivne. IMHO lepsie sa da vzdy, vratane mojho pripadu.
 
mirkat
2009-09-17 14:45:56
príspevok od: slavmiro
tak je to spravne, vyplakat si srdiecko, na zaver sa ospravedlnit a este ist do 21 bodov. Aj tak sme stale frajeri, ze? ;)
... nooo, dúfala som, že sa sem už nebudeš vracať a že ma neodhalíš - do frasa!!! nevyšlo:(
 
slavmiro
2009-09-17 14:39:02
tak je to spravne, vyplakat si srdiecko, na zaver sa ospravedlnit a este ist do 21 bodov. Aj tak sme stale frajeri, ze? ;)
 
slavmiro
2009-09-17 14:36:26
nikoho tu nechcem znechutit, ale ked su rezervy tak ich pomenujem. Mozem? Aspon davam do balancu nazory hikacov. Aj tu, Mirkat toto oznacila v kolonke TK za maximum.. Pritom je to cele o.i. studene, ja by som to tahal cez WB do teplejsich tonov.
 
2009-09-17 13:20:50
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
mirkat
2009-09-17 13:13:48
... super, mne sa páči ...kompozične rozhodne - samozrejme vrátane celého priestoru vľavo - udupaná dlážka, posteľ s prikrývkou, okná, plátené steny ...neposedný chlapček na hranici výbehu a ´obydlia´, na hranici svetla a tieňa:) ... obdivujem vždy to porušovanie štandardných pravidiel pri dokumentárno-reportážnych fotkách, ktoré majstri s obľubou využívajú, čo fotkám dodáva pravú šťavu - ako vedia odhadnúť tú správnu hranicu ´porušenia´ pre zachytenie okamihu a atmosféry?:))
... uznávam, že slavmiro má pravdu so svojimi technickými pripomienkami ohľadom ostrého protisvetla - mne sa to tu páči, ostré protisvetlo tam bolo, okienka sú maličké, scéna vo vnútri je aj v reáli tmavá - beriem reelistické zobrazenie - sedí k dokumentu o pastieroch:)
... ešte oceňujem, že to nie je čb ale vo farbe (a keď už teda rozoberám - hore možno máličko viac miesta)
... ok, sorry za množstvo zbytočných slov, keď fotka hovorí sama za seba:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
pkleiner
2009-09-16 21:28:32
príspevok od: iiii
Na jednej strane ma Slavmiro pravdu (svetlo) na druhej strane súhlasím s autorom ohľadne zachytenia emocii. Takéto dokumenty sa naozaj nedajú komponovať (predpokladám, že je to momentka a teta tam nepózuje na požiadanie) takže treba ´brať´ čo sa naskytne. Ale možno by som skúsil nechať celú tu posteľ...
No kdyby ta teta uměla tenhle pohled na požádání tak může hned do národního...;-)
 
iiii
2009-09-16 21:23:40
Na jednej strane ma Slavmiro pravdu (svetlo) na druhej strane súhlasím s autorom ohľadne zachytenia emocii. Takéto dokumenty sa naozaj nedajú komponovať (predpokladám, že je to momentka a teta tam nepózuje na požiadanie) takže treba ´brať´ čo sa naskytne. Ale možno by som skúsil nechať celú tu posteľ...
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 5 | Impakt: 7 | Priemer: 5.67
 
pkleiner
2009-09-16 20:45:27
príspevok od: slavmiro
fotil si to digitalom co nezvlada (bez kompenzacie) ostre protisvetlo, scena bola OK, ty si to zvladol slabsie. Moj nazor. Nemohol si viac dnu a nebrat pani tak okato na stred? Teraz na kvalitnejsom monitore vidim ze to je este slabsie, ak fotim sirokou optikou, tak davam bacha na kraje aby som nedoeformoval; xischty ako ma chlapec tu. Nejde o ziadne techno, ziadny pixel. Ale prosim ziadne sugestiovne vyjadrenia, ze ma zivot zena v tvari, ved ju ani nevidiet. Okna a priestor vonku vyblity. Prepac za tieto vyrazy, ale to je moj urpeimny pocit.
Ok, máš na to právo.... Ja tu deformaci chlapcova obličeje prostě nevidí....asi mám špatnej monitor....;-)Nevím proč vyblity....ja tam v okně ani za chlapcem nic nepostrádám ba naopak..... pokud tam tu emoci nevidíš tak to se nedá nic dělat....
 
slavmiro
2009-09-16 20:12:48
fotil si to digitalom co nezvlada (bez kompenzacie) ostre protisvetlo, scena bola OK, ty si to zvladol slabsie. Moj nazor. Nemohol si viac dnu a nebrat pani tak okato na stred? Teraz na kvalitnejsom monitore vidim ze to je este slabsie, ak fotim sirokou optikou, tak davam bacha na kraje aby som nedoeformoval; xischty ako ma chlapec tu. Nejde o ziadne techno, ziadny pixel. Ale prosim ziadne sugestiovne vyjadrenia, ze ma zivot zena v tvari, ved ju ani nevidiet. Okna a priestor vonku vyblity. Prepac za tieto vyrazy, ale to je moj urpeimny pocit.
 
pkleiner
2009-09-16 19:53:21
:-)) tak přece někdo dokáže vnímat fotku a ne pixeli
 
2009-09-16 19:14:56
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
2009-09-16 19:13:19
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
pkleiner
2009-09-16 18:59:05
príspevok od: slavmiro
ked uvazim ze clovek nafoti na podobnych cestach mrte foto, dava sem len najlepsie foto, tak sa vnucuje otazka ci lepsie foto nebolo? Chyba tu cit pre protisvetlo, ak som nechcel fill in flash dorovnat kontrast, tak potom cakat na iny moment v inej kompo. Lava strana zaberu, cca 30% je fakt o nicom.
Blesk neeeee, nesnáším blesk. Tím tu atmošku úplně definitivně rozbiješ....Ta levá strana je o prostředí. Slavo tohle není portrétní fotka. To je dokument o lidech kteří takhle žijí.....Podívej se na tu fotku ještě jednou a sundej si techno brýle a zahoď poučky o fotkách z knih.....ten životní příběh má ta žena v pohledu.....
díky
Petr
 
slavmiro
2009-09-16 16:16:49
ked uvazim ze clovek nafoti na podobnych cestach mrte foto, dava sem len najlepsie foto, tak sa vnucuje otazka ci lepsie foto nebolo? Chyba tu cit pre protisvetlo, ak som nechcel fill in flash dorovnat kontrast, tak potom cakat na iny moment v inej kompo. Lava strana zaberu, cca 30% je fakt o nicom.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 4 | Impakt: 5 | Priemer: 4.67
 
viking81
2009-09-16 13:16:53
príspevok od: pkleiner
Jak--?
ja by som ich posunul viac do lava...a tete mozno hore nechal viac miesta
 
pkleiner
2009-09-16 12:41:41
príspevok od: viking81
inak by som to asi komponoval
Jak--?
 
viking81
2009-09-16 12:14:41
inak by som to asi komponoval
 
 


Technika: Pentax K-7, Canon Powershot G10, Nikonos V, Canon PowerShot G12, Zenit E, Fujifilm FinePix X100, Pentax K-5,

Objektívy: Pentax DA 21mm f/3.2 AL Limited, Pentax 50mm f/1.4 smc Takumar, Pentax smc P-DA 70 mm F2.4 Limited, Pentax 35mm f/2 smc Takumar,

Fotoaparát: Pentax K-7
Pridané: 2009-09-16 11:43:09
Na kritiku: 2009-09-16 11:43:09
Miesto:Armenie
Témy: cestovanie, ľudia