Fototechnika / Užívateľské recenzie

Canon EF 200mm f/2.8 L II USM

AK CHCETE VIDIEŤ RECENZIU AJ S FOTKAMI KLIKNITE NA NAŠU STRÁNKU E.M.PHOTOGRAPHY : http://www.emphotography.eu/recenzia/recenzia-canon-200mm-f-28-l-ii-usm/

Pred dajakým časom som písal recenziu na pevnú elkovú stovku. Dnes by som chcel pokračovať ďalej a napísať pár slóv o ďalšom mojom obľúbenom objektíve a ním je Canon EF 200mm f 2,8 L II USM
Kupoval som ho zarovno so spomínanou stovkou, takže som stihol nazbierať dajaké skúsenosti s ktorými by som sa rád podelil. Ani teraz vás nechcem kŕmiť laboratórnymi testami, ktoré sú ako som spomínal podľa môjho názoru v praxi prakticky nanič.
Pred kúpou som o tomto objektíve dosť čítal a páčil sa mi z niekoľkých dôvodov.
Tým hlavným, či chceme alebo nie, je cena. Dovolím si odhadnúť, že pre 90% ľudí je to prvá vec na ktorú pozerajú, pri rozhodovaní či ten, alebo onen objektív kúpiť, alebo nekúpiť. Na tak kvalitný objektív ma veľmi zaujímavú cenu, pohybuje sa niekde okolo 700 euro na našom trhu. Ľudia čo si objednávajú výbavu zo zahraničia, ho dokážu zohnať za ešte lepšie peniaze.
Ďalšie výhody objektívu sú, napríklad jeho váha (725g), veľkosť, optické vlastnosti a rýchlosť ostrenia. Neposlednom rade, aspoň pre mňa veľmi dôležité, možnosť nasadiť telekonvertor od Canonu. Zachováva si pritom veľmi slušné optické vlastnosti. Tejto téme sa budem venovať v osobitnej recenzií, niekedy nabudúce.

Mnoho ľudí nevidí moc univerzálnosť v pevných sklách, ja ich preferujem. Zvlášť pri tomto objektíve, ktorý je naozaj všestranne využiteľný. Najviac ho využívam na fotenie zvierat , portrétov a krajiniek. Pri použití medzikrúžku je veľmi dobre použiteľný aj na makro fotografiu. Hlavne tam, kde potrebujete byť ďalej od fotografovaného objektu, ako napríklad pri fotení vážky a podobného hmyzu. Určený je pre APS-C zrkadlovky, aj tie s full frame snímačmi. Ide už o druhú generáciu tohto objektívu. Či ide o prvú alebo druhú generáciu zbadáte hneď, z toho dôvodu, že prvá generácia mala slnečnú clonu kovovú a zabudovanú na objektíve. Keď bolo treba, tak sa vysunula. U tejto druhej generácie, sa od tohto systému upustilo. Objektív obsahuje 9 optických členov, AF má na starosti USM zaostrovací motorček, najkratšia zaostrovacia vzdialenosť je 1,5 m. Telo je veľmi kvalitne spracované, ako je to už pravidlom u profesionálnej rady L. Oproti L-kovej stovke, je však telo celokovové, to pocítite hlavne v zime, keď nemáte rukavice :-).Veľa ľudí si ho obľúbilo vďaka jeho veľkosti, keďže je len o niečo väčší ako stovka, nezaberie v brašni veľa miesta. Tmavý povrch objektívu nepriťahuje tak pozornosť, ako na príklad šedý pri objektíve 70-200mm, čo mnoho ľuďom vyhovuje. Pri tom to objektíve tak môžete pôsobiť nenápadnejšie. To že ide o naozaj odolný objektív som sa presvedčil, keď mi raz dosť nepríjemne spadol asi z jeden a pol metrovej výšky na hranu objektívu. V tej chvíli som si myslel, že sa sním už môžem rozlúčiť, ale napodiv po očistení a odskúšaní som zistil že sa mu nič nestalo a bezproblémovo funguje ďalej. Takže môžem potvrdiť, že technické spracovanie je výborné.

Na objektív nasadíte filter s priemerom 72mm, jedná sa už o celkom veľký priemer, takže aj náklady na jeho kúpu sú o niečo vyššie.
Na tele nájdete dva prepínače. Jeden je na prepínanie medzi automatickým a manuálnym zaostrovaním a ten druhý na voľbu najkratšej zaostrovanej vzdialenosti. Tú si môžete zvoliť od 1,5m alebo 3,5m. V prípade ak fotíte viac do diaľky, je to výborná vec pretože vám objektív zbytočne nepreostruje a ostrenie je o to rýchlejšie. Keď som už pri tej rýchlosti, musím povedať, že sa jedná o naozaj neskutočné rýchle ostrenie. Nemal som doteraz možnosť vyskúšať objektív ktorý by bol rýchlejší. Veľmi dobrý objektív na akčné rýchle fotenie, číže napríklad na šport ako stvorený. Taktiež na fotenie vtákov za letu veľmi dobre využiteľný, alebo zvierat obecne. Čo sa tíka manuálneho ostrenia nemám výhrady. Manuálne ostrenie sa ovláda veľmi príjemne, chod ostriaceho prstenca je plynulý, bez zadrhávania. Ako je to zvykom, aj spravovanie je výborné guma na ostriacom prstenci sa neodlepuje a drží ako má, aj po vyše ročnom aktívnom používaní. Nemusíte sa báť, že to skončí ako napríklad u Tamronu alebo Sigmy, kde guma odceruje a postupne sa odlepí celá.
Budem sa zas opakovať, ale optická kvalita je taká, akú by ste ju na L-kové sklo čakali, jednoducho skvelá. A to používam Canon 7D, čo je foťák náročný na kvalitu skla.
Nebudem vám tu vykladať na akej clone je najlepšia ostrosť. Z praktického hľadiska môžem povedať, že je výborná a úplné pohode použiteľná už od plnej diery (f 2,8).
Áno ja viem, teraz ma istá časť ľudí bude chcieť ukameňovať a budú tvrdiť že na clone 2,8 nie je pre nich dostatočné ostrý,vinetuje, je tam aberácia a bla bla bla…Pre takých ľudí ale ešte objektív nevyrobili :-).

Poviem k tomu len toľko, že za tie peniaze sotva zoženiete dačo lepšie. Bežne fotievam na plnej diere a som si vždy istý, že pokiaľ dobre zaostrím tak fotka bude naozaj ostrá, hoci aj na f 2,8. Ale upozorňujem pokiaľ človek dobre zaostrí, pretože to môže byť niekedy problém, keďže pri 200mm a clone 2,8 je hĺbka ostrosti naozaj veľmi malá. Pri portrétoch ho využívam práve preto.
A k tomu ten jemný a plynulí prechod do krásne rozostreného pozadia. Taktiež prenos kontrastu je na skvelej úrovni. Vinetácia tam samozrejme pri plnej diere je, ale z môjho pohľadu je naozaj zanedbateľná a pokiaľ nefotíte bielu stenu tak veľmi ťažko postrehnuteľná.
Ďalšia výborná vlastnosť je zvládanie protisvetla, kde zas podáva výborné výkony. Pokiaľ nebudete používať dajaký lacný UV filter ktorý bude degradovať optické vlastnosti tohto objektívu, tak sa nemusíte báť dajakých výrazných odleskov. Ako som už spomínal minule osobne používam najvyššiu radu filtrov od firmy Hoya a nedám na ňu dopustiť.

Môžeme si to teda zrekapitulovať, ako znie sumár?
Znie to možno ako klišé, ale lepší objektív v tejto kategórie a za tie peniaze asi sotva zoženiete. Tak pre porovnanie, napríklad s Canon 70-200mm f 2,8 L - tento objektív ma výhodu v rozsahu, na reportáž je asi o niečo lepší, ale to je asi tak všetko. Váha je skoro dvojnásobná, cena približne o 400 euro vyššia, technická kvalita na 200mm je o niečo horšia. Spomínaná šedá, alebo ak chcete špinavo biela farba nie každému vyhovuje. Pokiaľ by sme spomenuli Canon 70-200 f 2,8 L IS II tam je situácia podobná, až na tú optickú kvalitu ktorá je rovnaká, ak nie lepšia a výborný stabilizátor, ale zas sme na približne trojnásobku ceny pevnej dvestovky.

Keď si vezmete, že ak ho nasadíte na APS-C foťák s kropom 1,6 získate objektív 320mm f 2,8 čo je výborné.
Čo by nám mohlo na tomto objektíve vadiť? Z môjho pohľadu možno len absencia novej výbornej stabilizácie na ktorú som si zvykol zo stovky. Druhá vec ktorá ešte možno vadila je väčší priemer na použitie filtra kde sa potom zvyšujú náklady.
Toto sú všetko podľa mňa ale zanedbateľné zápory, proti tomu čo tento objektív ponúka.
V balení nájdete okrem objektívu prednú a zadnú krytku, slnečnú clonu a púzdro na objektív.
Pokiaľ vás moja recenzia zaujala, alebo by ste chceli ešte dajaké informácie ktoré som nespomenul napíšte.

AK CHCETE VIDIEŤ RECENZIU AJ S FOTKAMI KLIKNITE NA NAŠU STRÁNKU E.M.PHOTOGRAPHY : http://www.emphotography.eu/recenzia/recenzia-canon-200mm-f-28-l-ii-usm/
Zdieľajte článok
ErikDuris
2011-05-20 02:28:11
AK CHCETE VIDIEŤ RECENZIU AJ S FOTKAMI KLIKNITE NA NAŠU STRÁNKU E.M.PHOTOGRAPHY : http://www.emphotography.eu/recenzia/recenzia-canon-200mm-f-28-l-ii-usm/

Durri
2011-05-20 08:26:33
Dobry clanok, uz dlhsiu dobu si nan brusim zuby aj ja, vo vybave mi chyba mi uz len dobre svetle tele....

http://vimeo.com/user2435021/videos

ErikDuris
2011-05-20 09:43:35
Ja som snim velmi spokojny mozem len odporucit...

haplo602
2011-05-20 10:19:36
zaujimava chyba. ten uvod co je pri linku na clanok v samotnom clanku chyba. ked posobi to divne

ErikDuris
2011-05-20 10:29:17
príspevok od: haplo602
zaujimava chyba. ten uvod co je pri linku na clanok v samotnom clanku chyba. ked posobi to divne
opravene

Big Lebowski
2011-05-20 11:11:31
Ja neviem, ale je to prerozprávaný lab test, ktorý si nechcel písať. S tým, že fiter 77mm tam asi len ťažko nasadíš.
Kde sú teda tie skúsenosti s používaním? Nejako som ich tam nepostrehol.

ErikDuris
2011-05-20 12:00:26
príspevok od: Big Lebowski
Ja neviem, ale je to prerozprávaný lab test, ktorý si nechcel písať. S tým, že fiter 77mm tam asi len ťažko nasadíš.
Kde sú teda tie skúsenosti s používaním? Nejako som ich tam nepostrehol.
Ano mas pravdu som sa sekol prepac je to 72 mm ...No ked to napises lepsi nech sa paci rad si ho precitam...

flanker
2011-05-20 12:14:40
Mne vadi jedina vec (mozno dve) na tom objektive. Utesnenie. A potom jasna vec, keby mal stabilizator ...

ErikDuris
2011-05-20 12:30:33
príspevok od: flanker
Mne vadi jedina vec (mozno dve) na tom objektive. Utesnenie. A potom jasna vec, keby mal stabilizator ...
Preco utesnenie? Lebo teda ja nemam ziaden prblem a to som snim teda fotil aj v dazdi snehu alebo prachu a vsetko ok...

Big Lebowski
2011-05-20 12:47:01
príspevok od: ErikDuris
Ano mas pravdu som sa sekol prepac je to 72 mm ...No ked to napises lepsi nech sa paci rad si ho precitam...
Ideme sa hrať kto je lepší? Nie sme na základke. Keď niečo robíš, rob to poriadne alebo to nerob.
Neber to v zlom, ber to ako radu do života.

tomatito
ocenenie redakciou 2011-05-21 08:56:47
No objektiv je to urcite skvely..ja mam verziu jedna ktoru som aj naschval kupoval namiesto dvojky lebo mi viac vyhovuje slnecna clona na objektive ktoru iba vysuniem. Zabera to menej miesta v ruksaku co sa tyka hrubky objektivu. Samozrejme polemizovat o tom ci je sklo ostre na f2.8 je asi blbost lebo je ostre ako britva. Teda moje urcite. S TC 2x su super ostre fotky na clone minimalne f8 ... to nie je zase tak strasne

b2oba
2011-05-21 09:49:20
nieco co canonakom mozem zavidiet.. za tu cenu neskutočné ( prečo nema take niečo aj nikon.. jedine staru 180mm F2.8 a novu 200mm F2 za 5500 evri ..jááááj ((((

tomatito
ocenenie redakciou 2011-05-21 13:29:51
príspevok od: b2oba
nieco co canonakom mozem zavidiet.. za tu cenu neskutočné ( prečo nema take niečo aj nikon.. jedine staru 180mm F2.8 a novu 200mm F2 za 5500 evri ..jááááj ((((
lebo nikon je šiši

flanker
2011-05-21 20:39:53
príspevok od: ErikDuris
Preco utesnenie? Lebo teda ja nemam ziaden prblem a to som snim teda fotil aj v dazdi snehu alebo prachu a vsetko ok...
Fotil som par krat viac ako hodinu na jemnom dazdi s tym co mas ty - 7D a utesnenou ef 24-105kou. Urcite by som sa to neodvazil urobit s neutesnenym L-kom. Voda mi stekala po aparate, okoli bajonetu, zoom prstencoch atd. Proste fakt by som sa bal.

titinius
2011-05-22 23:24:10
príspevok od: flanker
Fotil som par krat viac ako hodinu na jemnom dazdi s tym co mas ty - 7D a utesnenou ef 24-105kou. Urcite by som sa to neodvazil urobit s neutesnenym L-kom. Voda mi stekala po aparate, okoli bajonetu, zoom prstencoch atd. Proste fakt by som sa bal.
treba mat L-ko s gumickou na bajonete

Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-05-23 16:47:06
pevná 200vka je moc fajn, ale 70-200 L F2,8 bez IS je spica univerzálna, portrety report svadby vsetko. to 10% zhoršenie kresby nestojí za reč... dva kliky v PS a ostrosť je rovnaká a ani ja nezistím či to bol zoom alebo pevné....

Snowkill
2011-05-23 16:59:50
no mě spíš zaujala výhoda to mít jako 400 mm sklo ?? jako 200mm a TC 2X .... clona 5.6 a cena 25 tisic..... to je něco super né ?? nebo myslíte že 400 mm od canonu bude daleko lepší ?? hmm

ErikDuris
2011-05-25 10:44:29
príspevok od: Snowkill
no mě spíš zaujala výhoda to mít jako 400 mm sklo ?? jako 200mm a TC 2X .... clona 5.6 a cena 25 tisic..... to je něco super né ?? nebo myslíte že 400 mm od canonu bude daleko lepší ?? hmm
O tom by som zas daco nabuduce napisal. Je to naozaj vyborne ale treba pocitat s tym ze je ostrenie sa spomali a kresba sa tiez o nieco zhorsi...

ErikDuris
2011-05-25 10:47:53
príspevok od: Jozef Peniak
pevná 200vka je moc fajn, ale 70-200 L F2,8 bez IS je spica univerzálna, portrety report svadby vsetko. to 10% zhoršenie kresby nestojí za reč... dva kliky v PS a ostrosť je rovnaká a ani ja nezistím či to bol zoom alebo pevné....
Ako uplne s tebou suhlasim myslim si ze 70-200 L f2,8 (a hlavne na FF) je jeden najuniverzalnejsi objektiv aky doteraz vyrobili...

slado
2011-06-02 22:33:25
Trocha by som popracoval na gramatike. Keby som bol ucitel, tak to mas za 4-. Myslim, ze nie je az take tazke dat clanok pred publikovanim niekomu precitat nech tam najde chyby.

stevebiker
2011-06-04 09:20:53
Doteraz som bol pevne rozhodnutý, že idem šporiť na 70-200 L 2,8; ale po tejto recenzií som v rozpakoch. Táto pevná 200-vka je veľmi atraktívna cenou ako si písal, ale bojím sa že mi tam bude chýbať ten rozsah 70-200...

ErikDuris
2011-06-04 18:32:02
príspevok od: stevebiker
Doteraz som bol pevne rozhodnutý, že idem šporiť na 70-200 L 2,8; ale po tejto recenzií som v rozpakoch. Táto pevná 200-vka je veľmi atraktívna cenou ako si písal, ale bojím sa že mi tam bude chýbať ten rozsah 70-200...
Je na kazdom ako sa rozhodne a co mu naviac vyhovuje. Vsetko ma svoje plusy aj minusy.

ErikDuris
2011-06-05 23:01:29
príspevok od: slado
Trocha by som popracoval na gramatike. Keby som bol ucitel, tak to mas za 4-. Myslim, ze nie je az take tazke dat clanok pred publikovanim niekomu precitat nech tam najde chyby.
No vidis ked tak velmi chces mozes na redigovat clanky budeme len radi

Menco
2012-06-24 14:37:09
Cafte, aky telekonvertor je k tejto 200 ke najidealnejsi pls?
ďakujem za odpoveď

viking81
2012-06-24 16:20:35
príspevok od: Menco
Cafte, aky telekonvertor je k tejto 200 ke najidealnejsi pls?
ďakujem za odpoveď
1,4x alebo 2x....vo verzii III od canonu....

ErikDuris
2012-06-24 17:58:26
príspevok od: Menco
Cafte, aky telekonvertor je k tejto 200 ke najidealnejsi pls?
ďakujem za odpoveď
Ja som ho pouzival s 2x vo verzii II od canonu a nebol problem .

garyfisher
2012-06-24 21:07:49
príspevok od: Menco
Cafte, aky telekonvertor je k tejto 200 ke najidealnejsi pls?
ďakujem za odpoveď
canon, naj IIIkovu verziu, ale beztak, hlavne s 2xTC sa budes musiet naucit fotit, nie je to len nasadit a cvak

Cako
ocenenie redakciou 2012-11-06 19:49:21
Mna by inak zaujimalo ci je utesneny rovnako ako ostatne Lkove skla

ErikDuris
2012-11-07 12:04:54
príspevok od: Cako
Mna by inak zaujimalo ci je utesneny rovnako ako ostatne Lkove skla
Popravde to ti povedat neviem nerozoberal som ho ani som neskusal ho davat priamo dod sprchu Ale kazdopadne vydrzal somnou aj za nepriaznivych podmienok. Ale na bajonete nema tesniacu gumu ako to ma napriklad objektiv Canon 100mm 2,8 IS L takze bude tam to tesnenie zrejme o nieco horsie ako u novych L-kovych sklach.

sherpa
2012-11-07 14:41:38
trosku neostre fotky {asi z ruky} ......+ fotene na tu 2.8 vsetky? po tom pade na hranu predneho clena mas preliaceninu v obrube filtra/objektivu alebo nic?

ErikDuris
2012-11-07 21:41:43
Bola nasadena slnecna clona takze to odniesla len on takze objektivu sa nic nestalo. Fotky kde neni napisane su fotene na rôznych clonach.

viliamtel
2013-05-24 08:58:54
Neviem ake máš ty požiadavky na kvalitu ale tento objektív vlastním na canone 550D nedosahoval pixelovu ostrosť a to predpokladám že 550d ma rovnaký snímač ako 7D. proste na 550D je ten objektiv pri sto percentom crope neostry ,,,, je to už dosť opticky stará objketív ktorý dobrre kreslí akurat tak na 5D mark II pravdepodobne si ho neskušla na full frame iba na crope ...