Clona: | 16 |
---|---|
Expozícia: | 1/40 + 1/100 sec |
ISO: | 320 + 100 |
Fotoaparát: | Nikon D300 |
Objektív: | Nikkor 18-200mm F/3.5-5.6g IF-ED AF-S DX VR |
Pridané: | 2010-12-06 07:50:56 | Na kritiku: | 2010-12-06 07:50:56 | Miesto: | Poprad + Detva | Témy: | experiment, hory, krajina |
---|---|
Albumy: | Krajina |
V poslednej dobe sa často hrám so skladaním výškových panorám, kde jednotlivé zábery sú fotené vlastnou expozíciou. Aby som získal čo najväčší dynamický rozsah. Nadobudol som tak už určitú zručnosť a tak som skúsil zlúčiť dve samostatné fotky, fotené na rôznych miestach.
Napriek úvahám pridávam na portál za účelom vyvolania diskusie, či sa to môže a či nie...
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstarších... chcelo by to však viac exotiky, Poprad-Detva nestačí, doporučujem ešte pritlačiť na pílu
... dole si viem predstaviť aj džungľu a bolo by z toho niečo ako Kilimandžáro ... more by bolo tiež super
... chcelo by to však viac exotiky, Poprad-Detva nestačí, doporučujem ešte pritlačiť na pílu
... dole si viem predstaviť aj džungľu a bolo by z toho niečo ako Kilimandžáro ... more by bolo tiež super
... chcelo by to však viac exotiky, Poprad-Detva nestačí, doporučujem ešte pritlačiť na pílu
... dole si viem predstaviť aj džungľu a bolo by z toho niečo ako Kilimandžáro ... more by bolo tiež super
tým sa nechcem dotknut autora fotografie,je to jeho ´experiment´ kt. ja realne vidím nereálnym a preto ma neoslovil ,ale u ludí-kt nemožu resp nevedia že takáto scéna je nereálna ,imaginárne stvorená/taktiež im to moze byt jedno/ moze mat experimet úspech ,a nakoniec ... beztak je to o pocitoch
co a ako to a na koho ´zaposobi´ ,ocenujem ´spojené´ zábery lebo rozprudili zaujimavu debatu [/reply0]Bolo by zaujímavé vedieť, aké komentáre by foto dostala, keby som neuviedol, že sa jedná o montáž. Skúsim to na jednom českom portáli bez priznania sa...
Neviem odkiaľ máš, že ´Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum...´ Ostáva. Čakať. Čakať na ten moment, kedy sa krajina a svetlo sobášia v dokonalej harmónií. Ak to nevyjde? Čakať ešte dlhšie. To je náš údel. Ak sa s ním niekto nestotožní, nezostáva nič iné, len sedieť doma za PC a kombinovať fotografie. Nazýva sa to foto-grafika. Je to horší žáner ako fotografia? Nie, nemyslím si to. Ide skôr o to, že úlohou fotografa by malo byť spraviť fotografiu vo fotoaparáte, nie v PC. Ak niekto bude namietať, že fotky sa vždy upravovali, tak áno: kontrast, tonalita, atď...techniky, ktoré išli s fotografiou od jej úplného vzniku. Ale kombinovanie dvoch rôznych záberov, z rôznych období a navyše lokalít do krajinárskej fotografie podľa mňa nepatrí.
Cením si, že si sa priznal ku koláži, aj keď je to na fotke vidieť hneď. V mojich, možno trochu prísnych, očiach však ide o klamstvo: na divákoch aj na krajine.[/reply0]suhlas s tebou,ani som nemusel namahať mozgovu koru a ničiť klavesnicu a takto dajako si to napísal ako aj ja vnímam krajinku ,/´PC je mocná čarodejka a aj čarodejníci su šikovní´ ...apotom gulame oci aka krásna krajinka aj svetlo,aj obloha...,a preco mne to tak nevyjde?,co som málo trpezlivý,alebo čarodejník s nižším vzdelaním? ....:)
tým sa nechcem dotknut autora fotografie,je to jeho ´experiment´ kt. ja realne vidím nereálnym a preto ma neoslovil ,ale u ludí-kt nemožu resp nevedia že takáto scéna je nereálna ,imaginárne stvorená/taktiež im to moze byt jedno/ moze mat experimet úspech ,a nakoniec ... beztak je to o pocitoch
co a ako to a na koho ´zaposobi´ ,ocenujem ´spojené´ zábery lebo rozprudili zaujimavu debatu
..ináč súhlas s ´juraj-jakubík´ - tiež to tak cítim..
Ale k foto a k veci... že si na dobrej ceste a nemal by si sa vzdávať,
už len to viac doladiť aby aj nerealita vyzerala realnejšie ... ale nemyslim doslova realne, len aby to lepsie farebne ladilo.
Osobne som kdesi v strede spektra co som dole cital. Súhlasím s časti s viacerými, že to je poznať a že to celkom neharmonizuje, ale fotka sa mi páči. Ako napísal Peter, chcelo by to už len tie odtiene priblížiť viac k sebe.
A málokto spomína kompo, mne sa zdá toho prázdneho stredu kus moc, ubral by som. Ale nie veľa aby pocit kotliny zostal a vyzeralo to ako nazoomované horizonty
.[/reply0]Ďakujem, takto si predstavujem debatu pod foto. Aj poradiť. Chyby vidí kde-kto, ale len vidí...
V prvom rade k dobrej večeri. Tá by bola, keby bola osvetlená západná stena Lomničáku, kde z Téryho kuloáru sa dá hore vyliezť Hokejkou. Ale nie je, takže to budú raňajky... :-)
Čo sa týka odtieňov - práve takýto kontrast sa mi páčil, hnedý spodok a modroružový vrch. Lebo často to tak býva, slniečko osvetlí najprv horné partie a dole sa ešte musí svietiť. Ale beriem na vedomie, že divák nemusí poznať miestne podmienky.
Pri kompozícii som presne nad tým uvažoval, posúval som dolný záber hore-dole, ale presvedčil ma formát 3:2, ktorý vypľúva môj terajší foťák. Aby som toto zmiernil, vpasoval som tam ešte do prostriedku kopček vyčnievajúci z hmly s osvetleným stožiarom, nafoteným nad Breznom, ale to by ma už zožrali. No vyzeralo to dobre... :-)
Ale k foto a k veci... že si na dobrej ceste a nemal by si sa vzdávať,
už len to viac doladiť aby aj nerealita vyzerala realnejšie ... ale nemyslim doslova realne, len aby to lepsie farebne ladilo.
Osobne som kdesi v strede spektra co som dole cital. Súhlasím s časti s viacerými, že to je poznať a že to celkom neharmonizuje, ale fotka sa mi páči. Ako napísal Peter, chcelo by to už len tie odtiene priblížiť viac k sebe.
A málokto spomína kompo, mne sa zdá toho prázdneho stredu kus moc, ubral by som. Ale nie veľa aby pocit kotliny zostal a vyzeralo to ako nazoomované horizonty
.
po zakladke uz nebolo vela casu ani chuti behat po lesoch takze uz sa tam vobec nevyznam ale polovaciek som si tam uzil dost (par krat aj bezecku bielu stopu).
Inak keď sa chystáš do Javoriny, Stano, daj vedieť cez SS. Motám sa tam často a tie výhľady dobre poznám ;)[/reply0]Pozerám Martin na tvojej stránke na panorámy v originálnej veľkosti a páči sa mi tá z Vysokých Tatier z roku 1725, kedy ešte len na Javorine Hohenlohe zrub postavený mal. Tam muselo byť ticho... :-)
Inak keď sa chystáš do Javoriny, Stano, daj vedieť cez SS. Motám sa tam často a tie výhľady dobre poznám ;)[/reply0]Viem, viem, bavili sme sa o tom už kedysi dávno (neveriacky som kukal na tvoje foto...), ale naozaj som sa tam ešte odvtedy nedostal. Teraz sa to má rušiť, tak hádam budú tie kopce prístupnejšie...
Dostal som do pošty echo, že je taký soft, ktorý dva rozdielne zábery upraví tak, aby mali viacero parametrov rovnakých, je to nastaviteľné. Ale názov zasielateľ echa nevedel, tak idem hľadať. To by bola dobrá pomôcka, lebo najviac času mi zabralo práve prispôsobovanie teplôt, vyváženia bielej a týchto prkotín, spojenie a poretušovanie už bola ´malina´... :-)[/reply0]to by bolo fakt skvelé, ak by to soft dokázal, veľké uľahčenie by to bolo a s fantáziou a archívom,by sa dalo pustiť do kadečoho...:)
Nie som v tomto priekopník. Tak trochu ma naštvalo, že mi vyhodili pár foto z portálu 1x.com. A boli to foto v zmysle tvojej úvahy. Samozrejme, česť výnimkám, ale sú tam uverejňované krajinkárske foto, ktoré sú surovo montované. Absolútne nereálne. Ale páčia sa, divácka obec ich chce. Nechcem sa a ani nebudem uberať týmto smerom, rád by som ho však zachytil, lebo do rozbehnutého vlaku je potom ťažko naskakovať. Upravujem foto pre istú agentúru, čo keď prídu s takouto požiadavkou? Nuž precvičujem a ako si si iste všimol, nikde netvrdím, že toto je jediná správna cesta...
Klamstvo na krajine - súhlasím. Na divákoch nie, priznal som sa... :-)[/reply0]Také tu už bolo, keď Muftimu pred voľbami ´98 vyrobili billboard so švajčiarskou krajinou v popredí a Kriváňom v pozadí :D
Inak keď sa chystáš do Javoriny, Stano, daj vedieť cez SS. Motám sa tam často a tie výhľady dobre poznám ;)
U tejto práce by možno bolo dobré naliať do spodnej časti modrej a červenej farby v takej 3-5% sýtosti,možno aj viac,resp kelviny alebo odtieň spodku viac prispôsobiť, podľa mňa by získala reálnejší nádych celá scenéria a okabátila by nás všetkých, akurát tie listnáče by som šiel hneď na podtatranských pahorkoch aj ja hľadať..:))
S tým 1x presne ako píšeš, sú tam aj riadne kamuflážokolážové krajinky :), ale už sa viacerí sťažujú, že ak oneexposure, tak prečo toho zvertejňujú toľko...[/reply0]Ahoj Peter,
Dostal som do pošty echo, že je taký soft, ktorý dva rozdielne zábery upraví tak, aby mali viacero parametrov rovnakých, je to nastaviteľné. Ale názov zasielateľ echa nevedel, tak idem hľadať. To by bola dobrá pomôcka, lebo najviac času mi zabralo práve prispôsobovanie teplôt, vyváženia bielej a týchto prkotín, spojenie a poretušovanie už bola ´malina´... :-)
Je to možno tonálne trošičku nesúrodé ale v podstate dole tieň hore zapadá Slnko. Ja si myslím, že to s čím by sa bolo potrebné viac pohrať je veľkosť tých tatranských končiarov na hornej fotografii. Ja osobne... neviem prečo... je to taký dojem by som ich o dosť zmenšil a zasadil nižšie. Možno by to pôsobilo lepšie - decentnejšie.
Podtatranskú krajinu má veľa ľudí dosť napozeranú... aj vďaka Tebe :-) Ale chápem, že takto by mohla vyzerať fotografia teleobjektívom z veľkej diaľky...[/reply0]Ahoj Roman,
Aj do takejto úvahy som sa chcel pustiť už ráno, ale mal som dnes frmol. Z bratislavského Kamzíka pohľad teleobjektívom 2400/1,1 ponad kopčeky v Detve až na Tatry. Ale taký objektív je iste drahý, musel by Mrco požičať... :-)
U tejto práce by možno bolo dobré naliať do spodnej časti modrej a červenej farby v takej 3-5% sýtosti,možno aj viac,resp kelviny alebo odtieň spodku viac prispôsobiť, podľa mňa by získala reálnejší nádych celá scenéria a okabátila by nás všetkých, akurát tie listnáče by som šiel hneď na podtatranských pahorkoch aj ja hľadať..:))
S tým 1x presne ako píšeš, sú tam aj riadne kamuflážokolážové krajinky :), ale už sa viacerí sťažujú, že ak oneexposure, tak prečo toho zvertejňujú toľko...
Je to možno tonálne trošičku nesúrodé ale v podstate dole tieň hore zapadá Slnko. Ja si myslím, že to s čím by sa bolo potrebné viac pohrať je veľkosť tých tatranských končiarov na hornej fotografii. Ja osobne... neviem prečo... je to taký dojem by som ich o dosť zmenšil a zasadil nižšie. Možno by to pôsobilo lepšie - decentnejšie.
Podtatranskú krajinu má veľa ľudí dosť napozeranú... aj vďaka Tebe :-) Ale chápem, že takto by mohla vyzerať fotografia teleobjektívom z veľkej diaľky...
...je to pekné....ale nereálne.....apropo.....chcel si zobraziť vôbec realitu?...ani nie.....ale fikciu:))... [/reply0]Ale šak v názve foto to jasne uvádzam... :-)
ja mam opacny problem ... o inverzie nieje nudza, len tie blbe kopce nikde niesu na ktore by som mohol vyliezt a fotit :-)[/reply0]Chystám sa na jar do výcvikového priestoru Javorina, poukazuje mi to tam človek znalý a tvrdí, že parádne pohľady na Tatry sú odtiaľ, nuž možno odtiaľ by sa dalo...
...je to pekné....ale nereálne.....apropo.....chcel si zobraziť vôbec realitu?...ani nie.....ale fikciu:))...
ja mam opacny problem ... o inverzie nieje nudza, len tie blbe kopce nikde niesu na ktore by som mohol vyliezt a fotit :-)
Neviem odkiaľ máš, že ´Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum...´ Ostáva. Čakať. Čakať na ten moment, kedy sa krajina a svetlo sobášia v dokonalej harmónií. Ak to nevyjde? Čakať ešte dlhšie. To je náš údel. Ak sa s ním niekto nestotožní, nezostáva nič iné, len sedieť doma za PC a kombinovať fotografie. Nazýva sa to foto-grafika. Je to horší žáner ako fotografia? Nie, nemyslím si to. Ide skôr o to, že úlohou fotografa by malo byť spraviť fotografiu vo fotoaparáte, nie v PC. Ak niekto bude namietať, že fotky sa vždy upravovali, tak áno: kontrast, tonalita, atď...techniky, ktoré išli s fotografiou od jej úplného vzniku. Ale kombinovanie dvoch rôznych záberov, z rôznych období a navyše lokalít do krajinárskej fotografie podľa mňa nepatrí.
Cením si, že si sa priznal ku koláži, aj keď je to na fotke vidieť hneď. V mojich, možno trochu prísnych, očiach však ide o klamstvo: na divákoch aj na krajine.[/reply0]Porozumel som a zrejme by som mal i súhlasiť, ale červík za už zahlodal.
Nie som v tomto priekopník. Tak trochu ma naštvalo, že mi vyhodili pár foto z portálu 1x.com. A boli to foto v zmysle tvojej úvahy. Samozrejme, česť výnimkám, ale sú tam uverejňované krajinkárske foto, ktoré sú surovo montované. Absolútne nereálne. Ale páčia sa, divácka obec ich chce. Nechcem sa a ani nebudem uberať týmto smerom, rád by som ho však zachytil, lebo do rozbehnutého vlaku je potom ťažko naskakovať. Upravujem foto pre istú agentúru, čo keď prídu s takouto požiadavkou? Nuž precvičujem a ako si si iste všimol, nikde netvrdím, že toto je jediná správna cesta...
Klamstvo na krajine - súhlasím. Na divákoch nie, priznal som sa... :-)
Krajinkári ma celkom iste pochopia, ako to je, keď sa človek niekam trepe a nič nenafotí, alebo odfotí len čiastočne. Mám vytipovaných niekoľko krásnych scenérii, ktoré pravidelne obchádzam a nepodarilo sa mi nafotiť ich krásu. Len výnimočne sa dohovorí krajinka s oblakmi a so slnkom a s inými veličinami, že urobia fotografovi radosť a predvedú mu kompletné divadlo. Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum, pofotiť jednotlivé dejstvá a až po čase si doma ´pustiť predstavenie´.
Preto to uvádzam ako experiment a rád sa nechám poučiť, odkiaľ znejú falošné tóny... [/reply0]Ahoj Stano. Tvoj názor beriem na vedomie, ale absolútne s ním nesúhlasím. Ako krajinár Ti rozumiem, nie vždy to vyjde na 100%. Nie je však úlohou fotografia-krajinára zachytiť svet, ktorého svedkami sme? Zachytiť na film/senzor to, čoho sme reálne svedkom, čo sa naozaj stalo, čo som videl a chcem sa s inými s tým momentom podeliť? Siahnuť po tom bájnom svätom gráli, krajine v dokonalej hramónií so svetlom? Snažiť sa dosiahnuť fotografiu, akú mám pre-vizualizovanú a prijať čo najmenej kompromisov?
Neviem odkiaľ máš, že ´Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum...´ Ostáva. Čakať. Čakať na ten moment, kedy sa krajina a svetlo sobášia v dokonalej harmónií. Ak to nevyjde? Čakať ešte dlhšie. To je náš údel. Ak sa s ním niekto nestotožní, nezostáva nič iné, len sedieť doma za PC a kombinovať fotografie. Nazýva sa to foto-grafika. Je to horší žáner ako fotografia? Nie, nemyslím si to. Ide skôr o to, že úlohou fotografa by malo byť spraviť fotografiu vo fotoaparáte, nie v PC. Ak niekto bude namietať, že fotky sa vždy upravovali, tak áno: kontrast, tonalita, atď...techniky, ktoré išli s fotografiou od jej úplného vzniku. Ale kombinovanie dvoch rôznych záberov, z rôznych období a navyše lokalít do krajinárskej fotografie podľa mňa nepatrí.
Cením si, že si sa priznal ku koláži, aj keď je to na fotke vidieť hneď. V mojich, možno trochu prísnych, očiach však ide o klamstvo: na divákoch aj na krajine.
Krajinkári ma celkom iste pochopia, ako to je, keď sa človek niekam trepe a nič nenafotí, alebo odfotí len čiastočne. Mám vytipovaných niekoľko krásnych scenérii, ktoré pravidelne obchádzam a nepodarilo sa mi nafotiť ich krásu. Len výnimočne sa dohovorí krajinka s oblakmi a so slnkom a s inými veličinami, že urobia fotografovi radosť a predvedú mu kompletné divadlo. Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum, pofotiť jednotlivé dejstvá a až po čase si doma ´pustiť predstavenie´.
Preto to uvádzam ako experiment a rád sa nechám poučiť, odkiaľ znejú falošné tóny... [/reply0]to by si musel Stano byť v teréne deň a noc, aby sa ti podarilo trafiť všetko ideálne. Keď som doma alebo v meste väčšinou vtedy sa pritrafia nejaké super oblaky skombinované so zaujímavým svetlom vtedy si len povzdychnem, smola no ...
Inak dve pekné fotky(:
Krajinkári ma celkom iste pochopia, ako to je, keď sa človek niekam trepe a nič nenafotí, alebo odfotí len čiastočne. Mám vytipovaných niekoľko krásnych scenérii, ktoré pravidelne obchádzam a nepodarilo sa mi nafotiť ich krásu. Len výnimočne sa dohovorí krajinka s oblakmi a so slnkom a s inými veličinami, že urobia fotografovi radosť a predvedú mu kompletné divadlo. Nezostáva, len im trochu prejsť cez rozum, pofotiť jednotlivé dejstvá a až po čase si doma ´pustiť predstavenie´.
Preto to uvádzam ako experiment a rád sa nechám poučiť, odkiaľ znejú falošné tóny...
...rozmýšľam že takto pokombinujem Singapur s Londýnom...ale to by mi asi neprešlo :)
...fotečka je veľmi pekne naaranžovaná, výškové panorámy môžem...
P.S.: ten výhľad z okna ticho závidím :)
Aj preto som takúto montáž realizoval, lebo z horného záberu bolo vidieť len Tatry a celý spodok bol zahmlený. Pýtalo si to tam niečo...
Na dobre upravenej fotografii by nemalo byť nijako poznať, že sa jedná o nereálne spojenie.
Spodný záber je zo septembrových hmlistých rán fotených nad Detvou.