...

Body: 112.67    Videnia: 1243    Páči sa: 2

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Matúš Koprda
2011-10-13 11:50:15
príspevok od: Koma
Tak isto ako Ty si tuna napísal ..+ skúšal som si predstavovať ..a vyjadril som sa pocitovo...tiež sa mi pozdáva viacej pôvodná...hoci samozrejme ani Števova upravená nie je zlá....a pokúsim sa Ti vysvetliť že prečo:....tak laicky ukecano – lebo ja to fotograficky neviem...nižšie pre Števa to napíšem.
jo!
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-10-13 11:45:25
príspevok od: SteveS
2) Nemám času ani na svoje fotky, ale skúsil som s touto foto nakoniec jednu verziu štvorca. Oblaky som začal hladať narýchlo vo fotkách dńa ale dlho nezad som nenašiel nič. Musel som sa prelistovať až na marec, kde mi sadla Stanova repková foto, snáď sa nenahnevá že som z nej ukradol mraky, dodatočne ho požiadam o súhlas.
...
V tejto štvorcovej verzii sa z môjho pohľadu a pocitu nestratila dynamika, ani hlbka, ani atmosféra. Eliminovala sa obloha hore natesno a lezec je v nej u mna pocitovo v minimálone rovanko príjemnej pozícii, ba čosi ešte lepšej. Ale je dosť veľký rozdiel že sa jej zobrazenie dá realizovať len v okne windows s bielym pozadím, lebo pôvodná je v čiernom čo fotku opticky vylepšuje. Naviac pôvodnú foto som bez zmeny zachoval a zvätšenie do štvorca teda spôsobilo že sa nový formát nezmestí na obrazovku, čo je tiež handycap pri porovnávaní. Správne by sa porovnávalo ak sa zmestí na obrazovku a táto pôvodná popri nej by bola primerane zmenšená, plus mali rovnaké pozadie.
...
Netvrdím že navrhnutý štvorec je všeobecne lepší, ja s ním problém nemám, ba sedí mi o chlp lepšie. Potešilo by ma, keby sa k veci aj ked záporne vyjadril aj sám Ľubo ako autor, lebo diskutujeme o jeho foto a bez jeho spätnej väzby je celá táto diskusia zbytočná a neplodná. Rád by som vedel ako pocitovo vníma verziu štvorca on.
...
https://www.steves.sk/ephoto/istvic-lezec-po-uprave.jpg
Števo.....s mojimi pocitmi a predstavami o dynamike sa stalo presne to čo som predpokladal a písal v tom hornom komente ohľadne štvorca ( ináč - ja mám štvorec rád a mám ho dosť v obľube aj u niektorých svojich fotiek)..na pôvodnej všetko ,,vteká,, do stredu...a nie náhlivo, ale tak lahodne ma ten prúd fotkou unáša do jej vnútra ..konkrétne: samotný Ježko a jeho rozkročenie, póza, načiahnutie.....sklon skalnej veľryby, sklon skál a zarasteného pobrežia v pozadí, náklon vodnej hladiny a vzdialený horizont pevniny - brehu tam vpravo, čáry máry na oblohe.....všetko to fakt tak príjemne fajn tak tak ,,rýchlostne,, ide do vnútra + formát tomu napomáha....akoby tam v zálive čo je skovaný za skalou bol nejaký štupeľ čo LuboIstvic s citom do určitej presnej polohy povytiahol a tým určil rýchlosť, dynamiku prenikania do útrob fotky...určite je to subjektívne, u mňa sa pri pohľade na Tvoju variantu dostavil ten pocit čo som písal ...jemného narušenia, rozplynutie ...oslabenia toho všetkého čo som vyššie písal....oči mi neprenikajú a nejdú s ,,prúdom,, do fotky, teda prenikajú ale nie tak pocitovo rýchlostne príjemne ako by mali....ale utiekajú sa mi hore , k nebu...hlavne k tým tmavým plochám čo sú v rohoch, chvem ísť do vnútra a furt odbočím hore......naozaj nechcem silou mocou trvať na svojom pôvodnom stanovisku...snažím sa Ti len najlepšie ako viem opísať svoje subjektívne pocity.....ktoré môžu byť samozrejme pre iného klamlivé a zavádzajúce.....lebo druhý to môže pociťovať úúplne inak....takže o taký jeden hrubší kravský chlp .. tá Istvicova mi sedí v oku lepšie.
P.s. nemyslím že Autor bude nejakým spôsobom ,,protestovať,, že mu to tu písmenkovo zahlcujeme....točíme sa furt o jeho fotke a tým pádom fotka stále žije.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-10-13 11:40:46
príspevok od: Matúš Koprda
Ahoj,

Moje tvrdenie že štvorec uberá na dynamike je trochu prostoreké, len som nemal čas to viac rozpisovať. Iste, nieje to pravidlom a súhlasím, aj ja som videl množstvo štvorcov dynamických "jak sviňa". Takže presne ako píšeš. Nie je to jednoznačné, aj štvorec je možnosť pre dynamickú kompozíciu (resp. fotku).
Ale písal som to tak preto, lebo som cítil že práve tu štvorec nebude vončo. Nemal som to odskúšané tak ako si to práve teraz spravil Ty (super že si tak spravil, vďaka), iba som si predstavoval. Rozklikol som si obe fotky, v Opere sa mi to podarilo dať na rovnaké šedé pozadie, a preklikával som medzi týmito dvoma variantami. Výsledok: Pôvodná mi sedí viac. Ťažko vysvetlovať prečo, v prvom rade je to čisto pocitové. V druhom by som mohol písať niečo o tom, ako v štvorci viac zanikajú uhlopriečne krivky (ktoré sú podstatným prvkom) a aj to "padanie" horizontu na štvorci už vnímam skôr kontraproduktívne.
Samozrejme, nechcem tým povedať že je to horšia varianta. Len to proste cítim tak ako som napísal. Vďaka za snahu, takáto diskusia je podľa mňa obohacujúca aj bez zapojenia autora. Ale tiež by ma zaujímal jeho názor.
Ahoj!
Tak isto ako Ty si tuna napísal ..+ skúšal som si predstavovať ..a vyjadril som sa pocitovo...tiež sa mi pozdáva viacej pôvodná...hoci samozrejme ani Števova upravená nie je zlá....a pokúsim sa Ti vysvetliť že prečo:....tak laicky ukecano – lebo ja to fotograficky neviem...nižšie pre Števa to napíšem.
 
Matúš Koprda
2011-10-13 10:49:11
príspevok od: SteveS
Matúš, len kvôli diskusii v dobrom duchu a pre vzájomné rozširovanie obzoru pokračujem v diskusii o tejto foto. Myslím si že paušálne prehlasovať frázy typu "štvorec uberá na dynamike" je scestné. Nemám dobrú pamäť a ani času to teraz hladať, ale dal by som ti link na špičkového svetového autora, špecialistu na štvorce, čo má v nich takú dynamiku, hĺbku aj atmosféru že by si sa divil. Je pravdou, že štvorec je náročnejší formát a ak nechceme fotografiu zabiť, treba to s ním vedieť, ale spomenutý, žiaľ nedefinovaný autor je mne toho príkladom.

Inak vám (tebe a Ľubovi) dávam za pravdu v mnohom a sám som túto foto vyzdvihol a nie ju kritizoval (!). Dalšiu variantu som napísal až po Ľubpovej intervencii na kritikov. Na pridaný možný návrh štvorca som písal, že v mnohých smeroch je pravdepodobné, že by sa impact tou zmenou znížil. Ale ak čosi porovnávame, neporoivnávajme to s horšími variantami navrhovaných možností.
Ahoj,

Moje tvrdenie že štvorec uberá na dynamike je trochu prostoreké, len som nemal čas to viac rozpisovať. Iste, nieje to pravidlom a súhlasím, aj ja som videl množstvo štvorcov dynamických "jak sviňa". Takže presne ako píšeš. Nie je to jednoznačné, aj štvorec je možnosť pre dynamickú kompozíciu (resp. fotku).
Ale písal som to tak preto, lebo som cítil že práve tu štvorec nebude vončo. Nemal som to odskúšané tak ako si to práve teraz spravil Ty (super že si tak spravil, vďaka), iba som si predstavoval. Rozklikol som si obe fotky, v Opere sa mi to podarilo dať na rovnaké šedé pozadie, a preklikával som medzi týmito dvoma variantami. Výsledok: Pôvodná mi sedí viac. Ťažko vysvetlovať prečo, v prvom rade je to čisto pocitové. V druhom by som mohol písať niečo o tom, ako v štvorci viac zanikajú uhlopriečne krivky (ktoré sú podstatným prvkom) a aj to "padanie" horizontu na štvorci už vnímam skôr kontraproduktívne.
Samozrejme, nechcem tým povedať že je to horšia varianta. Len to proste cítim tak ako som napísal. Vďaka za snahu, takáto diskusia je podľa mňa obohacujúca aj bez zapojenia autora. Ale tiež by ma zaujímal jeho názor.
Ahoj!
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-10-13 05:22:12
príspevok od: Matúš Koprda
detto!
štvorec podľa mňa tiež nevhodný, je to dosť statický formát, uberajúci fotke na dynamike, pričom táto presne na dynamike stavia. Čo tu je vidím je krásna hĺbka fotky - more, oblaky, škáry na kameňoch, pobrežie - to všetko je akoby naklonené do stredu a práve tam smeruje aj bouldrista, hlavný motív fotky. Neviem, možno som málo náročný, ale mne táto kompozícia príde premyslená a premakaná.
Lubo (istvic), celá séria je super, lebo jednak ma tento motív veľmi baví a tiež preto, lebo Tvoje pohľady (fotky) ma fest bavia. A svoje kvality touto sériou znova len dokazuješ (:
2) Nemám času ani na svoje fotky, ale skúsil som s touto foto nakoniec jednu verziu štvorca. Oblaky som začal hladať narýchlo vo fotkách dńa ale dlho nezad som nenašiel nič. Musel som sa prelistovať až na marec, kde mi sadla Stanova repková foto, snáď sa nenahnevá že som z nej ukradol mraky, dodatočne ho požiadam o súhlas.
...
V tejto štvorcovej verzii sa z môjho pohľadu a pocitu nestratila dynamika, ani hlbka, ani atmosféra. Eliminovala sa obloha hore natesno a lezec je v nej u mna pocitovo v minimálone rovanko príjemnej pozícii, ba čosi ešte lepšej. Ale je dosť veľký rozdiel že sa jej zobrazenie dá realizovať len v okne windows s bielym pozadím, lebo pôvodná je v čiernom čo fotku opticky vylepšuje. Naviac pôvodnú foto som bez zmeny zachoval a zvätšenie do štvorca teda spôsobilo že sa nový formát nezmestí na obrazovku, čo je tiež handycap pri porovnávaní. Správne by sa porovnávalo ak sa zmestí na obrazovku a táto pôvodná popri nej by bola primerane zmenšená, plus mali rovnaké pozadie.
...
Netvrdím že navrhnutý štvorec je všeobecne lepší, ja s ním problém nemám, ba sedí mi o chlp lepšie. Potešilo by ma, keby sa k veci aj ked záporne vyjadril aj sám Ľubo ako autor, lebo diskutujeme o jeho foto a bez jeho spätnej väzby je celá táto diskusia zbytočná a neplodná. Rád by som vedel ako pocitovo vníma verziu štvorca on.
...
https://www.steves.sk/ephoto/istvic-lezec-po-uprave.jpg
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-10-13 05:06:49
príspevok od: Matúš Koprda
detto!
štvorec podľa mňa tiež nevhodný, je to dosť statický formát, uberajúci fotke na dynamike, pričom táto presne na dynamike stavia. Čo tu je vidím je krásna hĺbka fotky - more, oblaky, škáry na kameňoch, pobrežie - to všetko je akoby naklonené do stredu a práve tam smeruje aj bouldrista, hlavný motív fotky. Neviem, možno som málo náročný, ale mne táto kompozícia príde premyslená a premakaná.
Lubo (istvic), celá séria je super, lebo jednak ma tento motív veľmi baví a tiež preto, lebo Tvoje pohľady (fotky) ma fest bavia. A svoje kvality touto sériou znova len dokazuješ (:
Matúš, len kvôli diskusii v dobrom duchu a pre vzájomné rozširovanie obzoru pokračujem v diskusii o tejto foto. Myslím si že paušálne prehlasovať frázy typu "štvorec uberá na dynamike" je scestné. Nemám dobrú pamäť a ani času to teraz hladať, ale dal by som ti link na špičkového svetového autora, špecialistu na štvorce, čo má v nich takú dynamiku, hĺbku aj atmosféru že by si sa divil. Je pravdou, že štvorec je náročnejší formát a ak nechceme fotografiu zabiť, treba to s ním vedieť, ale spomenutý, žiaľ nedefinovaný autor je mne toho príkladom.

Inak vám (tebe a Ľubovi) dávam za pravdu v mnohom a sám som túto foto vyzdvihol a nie ju kritizoval (!). Dalšiu variantu som napísal až po Ľubpovej intervencii na kritikov. Na pridaný možný návrh štvorca som písal, že v mnohých smeroch je pravdepodobné, že by sa impact tou zmenou znížil. Ale ak čosi porovnávame, neporoivnávajme to s horšími variantami navrhovaných možností.
 
daniela-4
2011-10-12 21:06:04
pekne...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Matúš Koprda
2011-10-11 15:44:05
pre mňa pecka, ide k obľúbeným
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matúš Koprda
2011-10-11 15:34:19
príspevok od: Koma
Ja síce proti tej kompo nič nemám ale skúsim sa laicky vyjadriť na vyslovenú otázku do ,,pléna,, ....skúsil by som presne ako to máš Ty – ak by ma to samozrejme v ten moment napadlo Vysvetlím svoje pocity.....kto má kúštik napozerané Tvoje fotá, vie že rád kumštuješ s náklonmi čo fotku zdynamizujú....myslím, že tuna na tejto si to trafil úplne presne....more spolu s Jonasom pekne spolu pomaly ale iste ,, vtekajú,, do útrob a hĺbky fotky – tam do zálivu čo je na konci skamenelej velerybej papuli skovaný.....ak by si dal náklon viac – Jonas by už ležal na skale a voda by ho predbehovala, do vnútra fotky sa priam valila....ak by si horizonta vyrovnal – voda by stála na mieste a Jonas by sa pomaly už do nej zo skaly skydával vpravo do stredu.....myslím že si to trafil naozaj tak akurát presne – ani veľa ani málo – a je jasné že to nieje nejaká školácka chyba ale zámer autora čo najviac nás do foto vtiahnuť. Ten štvorec čo navrhuje Steves...skúšam si to predstaviť – pravdepodobne by záležalo aké oblakové divadlo sa na oblohe práve odohrávalo, tuna na Tvojej to ide prakticky všetko tam hore do biela a dáva tušiť že tam pravdepodobne nič zaujímavé oblakové na zdramatizovanie deja a atmosféry nebolo...a mám silný pocit že štvorec by tú dynamiku čo z fotky ide ohraničil a umrtvil....by sa v ňom akoby rozplynula....myslím že aj ten formát čo si zvolil jej napomáha.....a neber ma vážne , to sú len také taľafatky či vlastne teľafatky a hlasné subjektívne fumigovanie, tráva je mokrá ..pásť sa nedá , gazdina mi pustila v maštali interneta - nech sa nenudím.
P.s. aj tie čááry máry na oblohe do nej fajn ťahajú...
detto!
štvorec podľa mňa tiež nevhodný, je to dosť statický formát, uberajúci fotke na dynamike, pričom táto presne na dynamike stavia. Čo tu je vidím je krásna hĺbka fotky - more, oblaky, škáry na kameňoch, pobrežie - to všetko je akoby naklonené do stredu a práve tam smeruje aj bouldrista, hlavný motív fotky. Neviem, možno som málo náročný, ale mne táto kompozícia príde premyslená a premakaná.
Lubo (istvic), celá séria je super, lebo jednak ma tento motív veľmi baví a tiež preto, lebo Tvoje pohľady (fotky) ma fest bavia. A svoje kvality touto sériou znova len dokazuješ (:
 
oksyd
2011-10-11 14:03:44
Inak pada ti horizont Ludia nebudte prosim trapny.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-10-11 10:07:00
príspevok od: istvic
hm,ako by si komponoval ty?ja osobne to lepsie neviem..
Ja síce proti tej kompo nič nemám ale skúsim sa laicky vyjadriť na vyslovenú otázku do ,,pléna,, ....skúsil by som presne ako to máš Ty – ak by ma to samozrejme v ten moment napadlo Vysvetlím svoje pocity.....kto má kúštik napozerané Tvoje fotá, vie že rád kumštuješ s náklonmi čo fotku zdynamizujú....myslím, že tuna na tejto si to trafil úplne presne....more spolu s Jonasom pekne spolu pomaly ale iste ,, vtekajú,, do útrob a hĺbky fotky – tam do zálivu čo je na konci skamenelej velerybej papuli skovaný.....ak by si dal náklon viac – Jonas by už ležal na skale a voda by ho predbehovala, do vnútra fotky sa priam valila....ak by si horizonta vyrovnal – voda by stála na mieste a Jonas by sa pomaly už do nej zo skaly skydával vpravo do stredu.....myslím že si to trafil naozaj tak akurát presne – ani veľa ani málo – a je jasné že to nieje nejaká školácka chyba ale zámer autora čo najviac nás do foto vtiahnuť. Ten štvorec čo navrhuje Steves...skúšam si to predstaviť – pravdepodobne by záležalo aké oblakové divadlo sa na oblohe práve odohrávalo, tuna na Tvojej to ide prakticky všetko tam hore do biela a dáva tušiť že tam pravdepodobne nič zaujímavé oblakové na zdramatizovanie deja a atmosféry nebolo...a mám silný pocit že štvorec by tú dynamiku čo z fotky ide ohraničil a umrtvil....by sa v ňom akoby rozplynula....myslím že aj ten formát čo si zvolil jej napomáha.....a neber ma vážne , to sú len také taľafatky či vlastne teľafatky a hlasné subjektívne fumigovanie, tráva je mokrá ..pásť sa nedá , gazdina mi pustila v maštali interneta - nech sa nenudím.
P.s. aj tie čááry máry na oblohe do nej fajn ťahajú...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-10-11 05:57:04
Pýtaš sa viacerých na kompo, neviem či by iný orez vydal lepší impact, ale skúsim reagovať.
...
Nemáš tu exif ale predpokladám že si to robil na široké ohnisko a nešlo to moc inak ... v tom prípade by som toto skúsil urobiť na dve fotky ... samozrejme moment riešil v prvom rade aby neunikol a zvyšok vpravo docvakol vzápätí potom. Konkrétne: otočil foťák na výšku a vzal toto isté na dva krát s tým, že po spojení oboch snímkov by presne toto ostalo na spodku čo je v tejto foto, plus by sa tým pádom ešte navýšilo hore nebo ... po spojení by vznikol štvorec, kde by zostalo to isté atmo, terajšie dolné kompo, širokouhlá perspektíva aj priestorovoosť, ale pomerovo by sa to kus zmenilo ... mraky by boli hore navyše čo by myslím neubralo, možno ešte viac prehĺbilo už aj tak výbornú atmosféru a lezec by nebol blízko stredu, čo by mohlo ešte pridať kompozičnej lahodnosti. Ale uvedomujem si že by potom zostal priestor celej fotky vdaka nebu navyše deleny horizontálne presne popučkovo na tretinky čo ale naopak nemusí mať vždy ideálny dopad na momentky a atmosféru ... toto nie je krajinka.
...
Bol by potom ešte aj priestor na narovnanie horizontu a posúdenie čo vyniká lepšie. Krivý horizont v takých momentkách s ľudmi osobne neriešim, neraz naopak pridáva na dynamike motívu. Toto ako píšem nie je predsa krajinka.
...
Inak Ľubo je to výborné, atmosféra, dynamika! Aj pre mńa najlepšie zatiaľ z celej série. To som sa len kus zamyslele a zareagoval keď už si toľko viacerých provokoval Ale dopad každej inej varianty ťažko posúdiť len tak v duchu z brucha...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-10-11 05:34:29
Ježko, pozor dole na ježkov.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
VEKTOR
2011-10-11 00:13:18
príspevok od: istvic
vdaka a ako by si komponoval ty?
no ako som uz napisal, vyrovnal by som horizont, ale to by som urobil ja a fotil si to ty
vyskusal som to narovnat v LR a nemyslim ze by to stratilo na dramaticnosti, ale ako hovorim je to moj uhol pohladu, skus vyskusat... pripadne ti to mozem poslat do majlu
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-10-10 21:36:55
príspevok od: Koma
to jeho načahovanie sa a natiahnutie....super umocňuje pocit - načahovania sa očami do priestoru a hĺbky fotky.....hentie menšie oblé skaly, také tie útvary oblé vypuklé čo má dole pod pravou nohou.....sú ako tie ,,škeble,, prisaté na vorvaňovi :-)
vsak to sa Jonas prave dostal an chvilu z utrob velryby
 
bacil2
2011-10-10 21:33:33
super! :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-10-10 21:20:36
hm,ako by si komponoval ty?ja osobne to lepsie neviem..
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-10-10 21:20:15
príspevok od: VEKTOR
fajne, len horizont (resp. more) ti stupa zlava do prava
vdaka a ako by si komponoval ty?
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-10-10 21:19:24
príspevok od: JaroD.
Perfektná myšlienka, prevedenie síce trochu zaostáva, horizont padá, ale impakt je skvelý.
vdaka ,ako by si komponoval ty?
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-10-10 21:18:52
hm,ako by si komponoval ty?ja osobne to lepsie neviem..
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-10-10 20:37:03
dakujem vam vsetkym za komenty i body..
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-10-10 20:31:46
čistý spiderman :) +++
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Imiy
 
JaroD.
2011-10-10 18:01:05
Perfektná myšlienka, prevedenie síce trochu zaostáva, horizont padá, ale impakt je skvelý.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-10-10 17:00:50
to jeho načahovanie sa a natiahnutie....super umocňuje pocit - načahovania sa očami do priestoru a hĺbky fotky.....hentie menšie oblé skaly, také tie útvary oblé vypuklé čo má dole pod pravou nohou.....sú ako tie ,,škeble,, prisaté na vorvaňovi :-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
dragonn
2011-10-10 16:56:46
vyborna perspektiva
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
kompakt
2011-10-10 16:55:58
tzv. lážoplážolezenie
 
VEKTOR
2011-10-10 16:35:52
fajne, len horizont (resp. more) ti stupa zlava do prava
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
Neil
2011-10-10 16:26:30
tato je paradna..(nie ze by ostatne neboli tiez dobre)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
wake
2011-10-10 16:25:05
ano
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
 



Príslušenstvo: canon 20 D.canon 1,contax RTS. objektivy Tokina ,Yashica,Canon

Pridané: 2011-10-10 15:51:44
Na kritiku: 2011-10-10 15:52:23
Miesto:
Témy: čierno-biela fotografia, krajina, more
Jezko bouldruje