M + B

Body: 196.00    Videnia: 1312    Páči sa: 28

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
florenciakuto
2012-10-09 21:50:39
príspevok od: Koma
Hoci by som mal ešte čo to na Števove otázky.... tak teda psst....niekedy na živo podebatíme pri pivečku a malinovečke
Som skrátka zaťažený na svojeho...čudlíka
Díky aj Tebe za Tvoj pohľad
 
florenciakuto
2012-10-09 21:49:22
príspevok od: SteveS
Tak ja len v rýchlosti, ze musim upravit par mylných dojmov a vyjadreni, ostatne bolo vsetko uz napisane.
1) aby bol aj uhundrany mangel spokojny a nelakal sa tak lasku som nikomu nevyznaval, to som len tak rozihral na zaciatku vzajomnú komunikaciu do priatelskeho a veseleho tonu, aby to práve ten neosobný internet nezvrhol niekam celkom inam, ako som to napisat chcel Chcel som len tak prijemne kamošsky naznačiť, kam by sa pozdejšie vaša tímová spolupráca po spoločných začiatkoch mala nasmerovať a radšej oddeliť. A som rád že to tam aj smerujete, pri vnímaní vaších foto aspoń nebudú tým pádom u nikoho tu na ephote žiadne osobné výhrady.
2) Uhundrany manzel, to bola tiez lne vymyslena formulka z rovnakeho dovodu ako spominam v bode 1 Uistujem ta, ze ak vnimam par ci manzelov, ktorí spolupracuju na nejakom spolocnom diele s nadsenoim spolu, povazujem ich za velmi milý a hramonický pár a drzim im palce. Verim ze on ten hanebný prívlastok v ramci srandy a dobrej veci lahko docasne zvladol v mojich ociach som si ho tak naozaj vobec nepredsatvoval, len som musel rolu vyznavania lasky dotiahnut do konca
3) ze ste v nízkom leveli tiez nesuhlasim, ste od neho daleko, mate vyspelu kvalitnu techniku co robi vybornu dof a zvladate ju vyborne aj pouzivat, komponovcat zabery postprocesovat a tak ja u tvojich vasich zaberov ziadny nizky level nevnimam. A doba za fotakom nerozhoduje. Len ako priklad uvediem Mariu, ake fotky produkovala po roku a hned tu aj bola ocenena ... a teraz po dalsom roku jej fotky uverejnuju na 1xcom, artlimited a Vogue ... ( www.ephoto.sk/fotoscena/rozhovory/maria-svarbova/ )
4) vsetko co bolo napisane berte zlahka, drzim(0-e) vam palce a tesim(.e) sa na dalsie fotky
Veď my sme tie Tvoje slová o vyznaní lásky obaja brali s úsmevom, taktiež o uhundranom manželovi. Chápeme, že si nám chcel pomôcť posunúť nás vpred a nakopnúť nás do niečoho nového Sledujem to tu na ephote už dlhšie a viem, že patríš k tým, ktorí sa snažia pomôcť a poradiť...

Ďakujem za slová o tom leveli A taktiež díky za Tvoj pohľad ohľadom autorstva.

Aj Tebe nech sa darí robiť také krásne zábery aj naďalej.

P. S.: Kľudne si tu pod touto fotkou píšte, som rada, že sa tu stretajú takí skvelí ľudia a my sa môžme zase niečo naučiť
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-10-09 11:01:06
Hoci by som mal ešte čo to na Števove otázky.... tak teda psst....niekedy na živo podebatíme pri pivečku a malinovečke
Som skrátka zaťažený na svojeho...čudlíka
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-10-09 06:12:04
príspevok od: Koma
Lubo,zásadný problém je, že tu nie sme vo fóre. Sme pod fotkou a autorku nezaujíma konverzácia mimo fotky. Tak trošku mi je ľúto že sa jej to tu tak zahltilo. Ja sám nemám rád spamy a zbytočné rozhovory pod svojimi fotkami, preto sa snažím tak pristupovať aj k druhým fotkám. Začali sme problémom fotky ale skončili kdesi inde, tak ja aspon pripájam ospravedlnenie, tymto smerom som to nechcel rozbehnúť. Slo síce o volne pokracovanie tu zacatej temy autorstva ale snazil som sa byt co najstrucnejsi. No rozvijanie temy su uz ine miesta.
... ... ...
K samotnej teme tejto fotografie si sa ale konkretne nevyjadril, ja som sa zastal konkretne aj Florencie a navrhol jednu tolerovatelnu formu autorstva, kedže nevie lozit po stromoch. Keby si nevedel vyliezt na strom ako by si si poradil? Dialkovym by si odpaloval vyhodený fotoaparat do vzduchu? Ak niekomu to daš do ruky a vsetko nastaviš a vysvetlis na displayi kde ma umiestnit (nakomponovat) objekt a on vylezie na strom, ty mu povies kedy to ma odpalit, kto je autor? Kto podla mna uz som napisal. A spomenul ze nejde o to ci to presne tak v tomto pripade bolo. Len o model plne tolerovatelnej situacie. Myslím ze si naozaj osobne kus prehnane viac zatazeny na ten cudlik ako je nutne Mas s cudlikom pravdu ak ide o Workshop aj ked je tam vsetko nastavene. Autor je stláčač čudlíka aj ked sa priživil na nastevenej scene. Ale sam vies a ja sam som tiez prekvapeny, ake obrovske rozdiely su a boli v tych fotkach z jednej sceny, ked su od viacerych fotografov. Vid nase fotostretnutia na ranči a tamojsie atelierove fotenie.
... ... ...
K cválajúcemu konovi len velmi strucne ze nazval by som to autoportret a nemal potrebu nic vysvetlovat. Nikdy si neprivlastnujem cudzie zasluhy a ak by sa dakto spytal, vysvetlil by som. A dcerku som fotil tiez, celu hodinu predtym ako som potom raz nechal cvaknut seba A nemal som ziadny dialkový odpalovak
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-10-08 13:23:09
príspevok od: SteveS
K tebe Lubo uz len tolko, ze pausalne s tebou nesuhlasim ohladne "stlacenia toho cudlika" ze potvrdzuje autorstvo ... a moje argumenty su dost vazne. V skratke:
1) uz sa mi stalo ze som si prekontroloval scenu, nastavil stativ, fotak na neho, vsetky parametre manualne nastavil, este aj vzdialenost zaostrenia , vysvetlil dcere ze kade budem cvalat na koni a v ktorej chvili a bode ma stlacit spust ... odisiel som, sadol na kona, precvalal a ona ma odfotila ... kto je autor?
2) Aj v tomto pripade (ale je jedno ako to naozaj bolo, to vobec nie je podstatne riesit) to mohlo byt tak ze Florencia vsetko mnaualne nastavila a mangel len vyliezol ako opica na stom a cvakol vtedy ked ona povie ... aj vtedy a v takom pripade je podla mna jednoznacne ona autorka.
... ... ..
Neriesim tym vsetkym tuto fotografiu, len to ze pausalne a vseobecne pravdy a hlasky osobne nemam rad, neraz sa vobec netrafia na niektore konkretne pripady ake bezne v zivote nastavaju.
...
Na zaver uz len krasne svetlo vsetkym zucastnenym, tesim sa na vase fotky
Napríklad aj v prípade workšopov....čo ja viem...portrét, akt... prednášajúci napozuje modelku, pekne ju nasvieti, všetko povysvetľuje, poprosí ju o taký a taký výraz.....spomenie aké približné hodnoty bude najlepšie nastaviť.....a ,,študent,, svojim okom cvaká, hľadá si pohľady a v hladáčik komponuje......kto je autor konkrétnej fotky?.....no ja myslím že asi ten študent aj keď jeho prínos , vklad....bol v podstate ,,zanedbateľný,,

Aby sme si rozumeli....,,,,len to ze pausalne a vseobecne pravdy a hlasky osobne nemam rad,,,........som naozaj nič paušálne neriešil a všebocné pravdy a hlášky nevypúšťal, teda aspoň som sa snažil......Števo, to je všetko o pocite, to čo som písal je len môj subjektívny pocit.........úúúplne total v skratke: keď nestlačím čudlíka... so všetkým čo k tomu patrí a predchádzalo...ja osobne ....nemám k tomu obrázku skrátka osobný vzťah, vlastnícky....jednoducho to nepokladám za svoje dielko....chápeme sa?.....je to všetko o pocite, každý to vidí a pociťuje inak ..ja takto.....a upozorňujem...vôbec nie som na svoje veci majetnícky a egoistický

Čo sa týka bodu jedna...počkaj počkaj, predstavujem si cválajúceho koníka...parádička..som zasnívaný, obraz mi nabieha pred očami.....olalááá šups..................poviem úprimne, dosť dobre si viem predstaviť Tvoju krásnu dcérku ako na ňom hopsá, vlásky jej krásne ako hriva a chvost koníka vlajúúúú, pekná predstava.....Teba už menej
Ja Ti neviem Karle k tomu čo si napísal až nad takýmto ,,extrémom,, som sa vôbec nezamýšľal....fakt, ja osobne ak by som niečo také ,,spáchal,, a si sem pridal...tak by som to minimálne spomenul v popise čo a ako bolo, lebo zákonite by to vzbudilo otázky...ja sám cválajúci na koníkovi cvaknutý..ako si To?......čo ja viem ako to nazvať...spoluautorstvo s asistentom? ...... by som to robil úplne inak, svoju dcérku by som tade riadne aj s koníkom popreháňal...pocvakal.....určil si na zemi značkami rovinu kade mám koníka viesť, úsek v tej rovine ...od kade po kade je možnosť snímočky nacvakať.....spravil by som fotečky zároveň aj jej a boli by to zároveň zastrelovacie fotečky aj pre mňa.....potom by som sa vyšuchol na koníka, dodržoval približne takú istú cválacú rýchlosť.....a ak by to bolo možné, v presne vymedzenom úseku označkovanom na zemi by som sa sériovo ,,zmadžgnutím diaľkového samocvakača,,, odpálil - samozrejme ak by niečo také bolo možné a existovalo, sa v tom nevyznám aké majú tieto vecičky diaľkový dosah metrový ovládací.
Niečo podobné..teda v rámci tejto ,,autorskej,, témy tu mal v minulosti Zolec a šikovno si poradil ....taký svoj podarený autoportrét .....cez pavučinu, na statívčeku si všetko narichtoval a ponadstavoval.. pavučina v popredí zaostrená....a on za ňou rozostrený svojou tvárou....malý detail...presný stred pavučinky , ten najmenší kruh mal tuším presne na špičke nosa.......do správnej pozície ho spoza hladáčika navigoval asistent..a zakričal mu ...,, stop, teraz ju máš na špičke,, ....a Zolo sa diaľkovým ,,odpálil,,

Inak...toto by bola naozaj celkom výborná téma vo foore, že kto ako tento ,,problém,, pociťuje a ako to vidí ...naozaj by ma to zaujímalo....lenže tuna je úplne zbytočné zakladať nejakú tému....skor či neskor sa každá zmení a úúplne total zvrhne na bojisko s osobnými útokmi podrýpavačkskými a nakoniec už ľudia tam nepíšu svoj názor na predkladanú vec ale jeden na druhého kydajú už v úplne iných veciach.

Ahojte...fajn sme si podebatili....už to radšej nehajme a hajde pracovať... poprípade iným fotečky komentovať.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-10-08 06:42:02
príspevok od: Koma
K tebe Lubo uz len tolko, ze pausalne s tebou nesuhlasim ohladne "stlacenia toho cudlika" ze potvrdzuje autorstvo ... a moje argumenty su dost vazne. V skratke:
1) uz sa mi stalo ze som si prekontroloval scenu, nastavil stativ, fotak na neho, vsetky parametre manualne nastavil, este aj vzdialenost zaostrenia , vysvetlil dcere ze kade budem cvalat na koni a v ktorej chvili a bode ma stlacit spust ... odisiel som, sadol na kona, precvalal a ona ma odfotila ... kto je autor?
2) Aj v tomto pripade (ale je jedno ako to naozaj bolo, to vobec nie je podstatne riesit) to mohlo byt tak ze Florencia vsetko mnaualne nastavila a mangel len vyliezol ako opica na stom a cvakol vtedy ked ona povie ... aj vtedy a v takom pripade je podla mna jednoznacne ona autorka.
... ... ..
Neriesim tym vsetkym tuto fotografiu, len to ze pausalne a vseobecne pravdy a hlasky osobne nemam rad, neraz sa vobec netrafia na niektore konkretne pripady ake bezne v zivote nastavaju.
...
Na zaver uz len krasne svetlo vsetkym zucastnenym, tesim sa na vase fotky
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-10-08 06:35:25
Tak ja len v rýchlosti, ze musim upravit par mylných dojmov a vyjadreni, ostatne bolo vsetko uz napisane.
1) aby bol aj uhundrany mangel spokojny a nelakal sa tak lasku som nikomu nevyznaval, to som len tak rozihral na zaciatku vzajomnú komunikaciu do priatelskeho a veseleho tonu, aby to práve ten neosobný internet nezvrhol niekam celkom inam, ako som to napisat chcel Chcel som len tak prijemne kamošsky naznačiť, kam by sa pozdejšie vaša tímová spolupráca po spoločných začiatkoch mala nasmerovať a radšej oddeliť. A som rád že to tam aj smerujete, pri vnímaní vaších foto aspoń nebudú tým pádom u nikoho tu na ephote žiadne osobné výhrady.
2) Uhundrany manzel, to bola tiez lne vymyslena formulka z rovnakeho dovodu ako spominam v bode 1 Uistujem ta, ze ak vnimam par ci manzelov, ktorí spolupracuju na nejakom spolocnom diele s nadsenoim spolu, povazujem ich za velmi milý a hramonický pár a drzim im palce. Verim ze on ten hanebný prívlastok v ramci srandy a dobrej veci lahko docasne zvladol v mojich ociach som si ho tak naozaj vobec nepredsatvoval, len som musel rolu vyznavania lasky dotiahnut do konca
3) ze ste v nízkom leveli tiez nesuhlasim, ste od neho daleko, mate vyspelu kvalitnu techniku co robi vybornu dof a zvladate ju vyborne aj pouzivat, komponovcat zabery postprocesovat a tak ja u tvojich vasich zaberov ziadny nizky level nevnimam. A doba za fotakom nerozhoduje. Len ako priklad uvediem Mariu, ake fotky produkovala po roku a hned tu aj bola ocenena ... a teraz po dalsom roku jej fotky uverejnuju na 1xcom, artlimited a Vogue ... ( www.ephoto.sk/fotoscena/rozhovory/maria-svarbova/ )
4) vsetko co bolo napisane berte zlahka, drzim(0-e) vam palce a tesim(.e) sa na dalsie fotky
 
Koma
 
florenciakuto
2012-10-07 21:56:40
príspevok od: Koma
Števo Ti neodpisuje...ako ho... dovolím si tvrdiť.. celkom dobre poznám...celý týždeň od rána do večera tvrdo maká a po nocách sedí za počítačom..až tak že ráno sa zobudí sklátený s hlavou zaborenou v klávesnici a šups rýchlo do práce ..ako som už raz mal možnosť naozaj zažiť, fakt....a celý čas sa pravdepodobne nemôže dočkať voľných víkendových dní a stopro garantujem.. že čuleky niekde behá po horách skalách vysokánskych švajčárskych a fotoúlovky so zrkadielkom ako motýľkar zo sieťkou naháňa ...dohovie v akej diere skalnej zase chrápe


.............................pozri Florencia....nebudem ,,,to,,, ďalej rozpitvávať naozaj len niečo na vysvetlenie...počítač a jeho jazyk je naozaj sakra záludná a klamlivá vec... v prvom rade toto:...

,,,,, Mrzí ma, že Ste to brali tak, že som svojmu manželovi ukradla fotku a prezentovala ju za svoju,,,,,

..nie , nie, nie....nech Ťa to nemrzí, ja a určite a dovolím si tvrdiť jednoznačne - ani Števo - to tak nebral, že si ju ukradla.......konieckoncov si o tom otvorene napísala a nič nezatĺkala.....bol to ,,len,, prvý pocit takého zaskočenia...skús sa vžiť do nás ostatných v tom zmysle ....skús celú situáciu osobovo otočiť...že: chodíš všímaš si dlhú dobu napríklad moje fotky, pozitívne na ne komentíkmi reaguješ...chváliš ma....od jednej k druhej....kompo, moment, atmosféru, svetlo....a z ničoho nič po spústu desiatkach mnou pridaných fotiek zrazu pod jednou vyplynie, že aha túto jednu som vlastne nefotil ja ...šak to fotil môj syn, ja som si ju len upravil a pridal.....nebola by si zaskočená ..prekvapená?.......aj v zmysle že ako je to s tými ostatnými predchádzajúcimi ?.....ja myslím že bola.
Keď si už priblížila rodinnú tvorčiu atmosféru...naozaj príjemnú..viem si ju živo predstaviť... tak Ti napíšem aj ja, napríklad - veľa fotovýletov hlavne na chalupe v Peklisku som absolvoval so synom..a nejeden krát sa nám stalo , že sme narazili na vzácneho ojedinelého motka čo len tak bárzkde sa nevyskytuje čo si krásne sadol...obstrelovali sme ho z každej strany tak aby sme si nezavadzali, do záberu neliezli..ja so svojím kompaktíkom a syn zo zrkadlovkou....po čase už som len tak obďaleč podskakoval nervoooooozne jak s hlístami v prdeli , že rýchlo rýchlo kurňa tam...už dofoť aj ja chcem s tým zrkadlom a supiš makráčom objektívovým Tvojim si ho cvaknúť.....načo toto všetko píšem?...vždy sme si poznačili, zapamätali s displejíka, alebo najčastejšie len tak ,,naprázdno do tmy,, cvakli jeden deliaci total rozostrený záber......ahááá dobre po tento obrázok si fotil Ty...táto je moja prvá z daľších nasledujúcich.....jednoducho zostalo nám v oku to čo sme cez hladáčik cvakali, aké pohľady, kompo ..protisvetlo ..si každý sám našiel a motka do formátu nakomponoval, kde zaostril, akú clonu kvôli tomu použil..čo fotkou vlastne chcel ostatným povedať .... každý z nás ( myslím aj všeobecne celkove teraz )má iné oko a cit pre tieto veci, iné vnímanie...a to je dobré, každý to má v sebe jedinečné, to je na tom to úžasné..rôznorodé......a po príchode k pc sme si ich hneď roztriedili..tieto sú moje....tieto Tvoje. Našťastie..rokmi ho napĺňa a baví úplne iný diametrálne odlišný žáner....takže sa tuna ani s fotkami ktoré sme robili v tej istej chvíli, s tým istým objektom..aj kus kus kus podobnými.....tvorbovo pridávačne nekrižujeme. Pri úprave ( čoraz menej a menej), ak je možnosť...ale posledný rok už vlastne skoro vôbec ...sa tiež rád poradím, aha čo povieš na toto...na 90% sa rozchádzame ....tak neakceptujem ,,cudzí,, rodinný pohľad a tvrdošijne si robím po svojom..a už sa ani nejdem spýtať...aha čo povieš? ....sranda je tá, že tie čo mi rodina na prvý šup a kuk zavrhla, že načo si to tam dávaš, máš kopec kopec iných a kus lepších....tak tuna boli pozitívne prijaté dokonca aj od autorov kus hodne významnejších od ktorých som to naozaj nečakal a hlavne tých čo sa venujú úplne iným témam a pod fotkami takého zamerania sa skoro vôbec nepristavujú ale naozaj vôbec... a kusisko úspešné nakoniec boli..sranda.

Pozri celé toto čo si tu vypisujeme, sa odohralo pod ,,zapadnutou,, foto, málokto sa k tomu už dostane a si to číta...máš ..subjektívny pocitový...pohľad na danú vec len od nás dvoch.....naozaj to neber v zlom, ak by som bol dáky zákerný rýýpač...tak by som Ti pod naozaj peknou a milou ,,jabĺčkovou,, čo celý deň svietila vysoko v topke a zastavilo, videlo a komenty si čítalo množstvo iných užívateľov... napísal niečo iné ako som Ti tam napísal...a nevypisovali by sme si tuna bokom ,,skovaní,, pred zrakmi iných ale tam. Neviem ako by sa k tomu postavili ostatní...to čo som Ti písal tu v prvom komente na záver, ak by bolo všeobecne známe ..či by ste to mali uvedené v spoločnom profile ,,niečo o mne,,.....že ste rodinný zohratý team, že každá fotka je Vašim spoločným dielom, obaja sa na tvorbe každej fotky podieľate spoločne....skutočne neviem posúdiť ako by sa k tomu postavili ostatní....ja by som s tým v konečnom dôsledku nemal žiadny problém....len by som Vás v komente musel chváliť poprípade ,,karhať,, v množnom čísle

Ahooj-te a nech sa Vám aj naďalej darí....či už spoločne alebo osve...držím palce....je len a len dobre že máte spoločného koníčka. Nechceli by ste aj Kravku? .....nooo...lebo kade tade pri foťáčikovaní v okolí Nr chodím...zisťujem, že furt obzerám všetky deťúrence dievčenské čo sa v okolí mňa pohybujúú..že či v nejakej malej slečne nespoznám Agáátku..a následne aj jej rodičov ...prisahám bohu, už mi je to aj niekedy nepríjemné a musím si dávať s pohľadmi pozor.....aby som od nejakého tata nedostal po držke
Ahoj Ďakujem za Tvoj názor, určite máš v mnohých veciach pravdu. Je to tak, že my sme oproti Vám, skúseným fotografom tu na ephote, ešte v nízkom leveli. Preto som sem to pridávanie fotiek brala viac - menej športovo. Netajím sa tým, už som to pod jednou fotkou spomínala hneď v prvom komente, že to cvakol muž. Ale ako obaja píšete, asi je načase to začať deliť a pokúsiť sa niekam posunúť. Žili sme si v tom našom spoločnom fotosvete, tak nás ani netrklo, že to môže byť pre ostatných neférové.

To s tým medzicvakom je super nápad, začneme to praktizovať Tú našu spoluprácu som uviedla aj v mojom profile.

Veď aj my stále poškulujeme po tej fľakatej paňulke Či už na kostolíku, v parku, na pešej zóne, v Lefantovciach ... Budeme sa veľmi tešiť, keď na ňu natrafíme Verím, že raz to príde.

Vďaka za Tvoj pohľad, veľmi pekne si to napísal. Nech sa Ti darí, Lucia

 
Koma
ocenenie redakciou 2012-10-07 17:17:08
príspevok od: florenciakuto
čitni si koment vyššie
Števo Ti neodpisuje...ako ho... dovolím si tvrdiť.. celkom dobre poznám...celý týždeň od rána do večera tvrdo maká a po nocách sedí za počítačom..až tak že ráno sa zobudí sklátený s hlavou zaborenou v klávesnici a šups rýchlo do práce ..ako som už raz mal možnosť naozaj zažiť, fakt....a celý čas sa pravdepodobne nemôže dočkať voľných víkendových dní a stopro garantujem.. že čuleky niekde behá po horách skalách vysokánskych švajčárskych a fotoúlovky so zrkadielkom ako motýľkar zo sieťkou naháňa ...dohovie v akej diere skalnej zase chrápe


.............................pozri Florencia....nebudem ,,,to,,, ďalej rozpitvávať naozaj len niečo na vysvetlenie...počítač a jeho jazyk je naozaj sakra záludná a klamlivá vec... v prvom rade toto:...

,,,,, Mrzí ma, že Ste to brali tak, že som svojmu manželovi ukradla fotku a prezentovala ju za svoju,,,,,

..nie , nie, nie....nech Ťa to nemrzí, ja a určite a dovolím si tvrdiť jednoznačne - ani Števo - to tak nebral, že si ju ukradla.......konieckoncov si o tom otvorene napísala a nič nezatĺkala.....bol to ,,len,, prvý pocit takého zaskočenia...skús sa vžiť do nás ostatných v tom zmysle ....skús celú situáciu osobovo otočiť...že: chodíš všímaš si dlhú dobu napríklad moje fotky, pozitívne na ne komentíkmi reaguješ...chváliš ma....od jednej k druhej....kompo, moment, atmosféru, svetlo....a z ničoho nič po spústu desiatkach mnou pridaných fotiek zrazu pod jednou vyplynie, že aha túto jednu som vlastne nefotil ja ...šak to fotil môj syn, ja som si ju len upravil a pridal.....nebola by si zaskočená ..prekvapená?.......aj v zmysle že ako je to s tými ostatnými predchádzajúcimi ?.....ja myslím že bola.
Keď si už priblížila rodinnú tvorčiu atmosféru...naozaj príjemnú..viem si ju živo predstaviť... tak Ti napíšem aj ja, napríklad - veľa fotovýletov hlavne na chalupe v Peklisku som absolvoval so synom..a nejeden krát sa nám stalo , že sme narazili na vzácneho ojedinelého motka čo len tak bárzkde sa nevyskytuje čo si krásne sadol...obstrelovali sme ho z každej strany tak aby sme si nezavadzali, do záberu neliezli..ja so svojím kompaktíkom a syn zo zrkadlovkou....po čase už som len tak obďaleč podskakoval nervoooooozne jak s hlístami v prdeli , že rýchlo rýchlo kurňa tam...už dofoť aj ja chcem s tým zrkadlom a supiš makráčom objektívovým Tvojim si ho cvaknúť.....načo toto všetko píšem?...vždy sme si poznačili, zapamätali s displejíka, alebo najčastejšie len tak ,,naprázdno do tmy,, cvakli jeden deliaci total rozostrený záber......ahááá dobre po tento obrázok si fotil Ty...táto je moja prvá z daľších nasledujúcich.....jednoducho zostalo nám v oku to čo sme cez hladáčik cvakali, aké pohľady, kompo ..protisvetlo ..si každý sám našiel a motka do formátu nakomponoval, kde zaostril, akú clonu kvôli tomu použil..čo fotkou vlastne chcel ostatným povedať .... každý z nás ( myslím aj všeobecne celkove teraz )má iné oko a cit pre tieto veci, iné vnímanie...a to je dobré, každý to má v sebe jedinečné, to je na tom to úžasné..rôznorodé......a po príchode k pc sme si ich hneď roztriedili..tieto sú moje....tieto Tvoje. Našťastie..rokmi ho napĺňa a baví úplne iný diametrálne odlišný žáner....takže sa tuna ani s fotkami ktoré sme robili v tej istej chvíli, s tým istým objektom..aj kus kus kus podobnými.....tvorbovo pridávačne nekrižujeme. Pri úprave ( čoraz menej a menej), ak je možnosť...ale posledný rok už vlastne skoro vôbec ...sa tiež rád poradím, aha čo povieš na toto...na 90% sa rozchádzame ....tak neakceptujem ,,cudzí,, rodinný pohľad a tvrdošijne si robím po svojom..a už sa ani nejdem spýtať...aha čo povieš? ....sranda je tá, že tie čo mi rodina na prvý šup a kuk zavrhla, že načo si to tam dávaš, máš kopec kopec iných a kus lepších....tak tuna boli pozitívne prijaté dokonca aj od autorov kus hodne významnejších od ktorých som to naozaj nečakal a hlavne tých čo sa venujú úplne iným témam a pod fotkami takého zamerania sa skoro vôbec nepristavujú ale naozaj vôbec... a kusisko úspešné nakoniec boli..sranda.

Pozri celé toto čo si tu vypisujeme, sa odohralo pod ,,zapadnutou,, foto, málokto sa k tomu už dostane a si to číta...máš ..subjektívny pocitový...pohľad na danú vec len od nás dvoch.....naozaj to neber v zlom, ak by som bol dáky zákerný rýýpač...tak by som Ti pod naozaj peknou a milou ,,jabĺčkovou,, čo celý deň svietila vysoko v topke a zastavilo, videlo a komenty si čítalo množstvo iných užívateľov... napísal niečo iné ako som Ti tam napísal...a nevypisovali by sme si tuna bokom ,,skovaní,, pred zrakmi iných ale tam. Neviem ako by sa k tomu postavili ostatní...to čo som Ti písal tu v prvom komente na záver, ak by bolo všeobecne známe ..či by ste to mali uvedené v spoločnom profile ,,niečo o mne,,.....že ste rodinný zohratý team, že každá fotka je Vašim spoločným dielom, obaja sa na tvorbe každej fotky podieľate spoločne....skutočne neviem posúdiť ako by sa k tomu postavili ostatní....ja by som s tým v konečnom dôsledku nemal žiadny problém....len by som Vás v komente musel chváliť poprípade ,,karhať,, v množnom čísle

Ahooj-te a nech sa Vám aj naďalej darí....či už spoločne alebo osve...držím palce....je len a len dobre že máte spoločného koníčka. Nechceli by ste aj Kravku? .....nooo...lebo kade tade pri foťáčikovaní v okolí Nr chodím...zisťujem, že furt obzerám všetky deťúrence dievčenské čo sa v okolí mňa pohybujúú..že či v nejakej malej slečne nespoznám Agáátku..a následne aj jej rodičov ...prisahám bohu, už mi je to aj niekedy nepríjemné a musím si dávať s pohľadmi pozor.....aby som od nejakého tata nedostal po držke
 
florenciakuto
2012-10-06 22:14:56
príspevok od: Koma
také niečo cca som mal akože na srdci a vlastne také totožné pocity ma zrazu zaplavili.... po spomenutej odpovedi...no zostal som kúsek zaskočený a nedokázal nič rozumné napísať.....stotožňujem sa s tým čo si napísal.

A hlavne čo ma zaskočilo, ja plne chápem takéto tímové práce + keď sú aj ešte v rámci rodiny....keď sú v poradí: ja cvaknem ( ten druhý mi poprípade v role asistenta pomôže nasvietiť tváričku odrazkou..zabáva spoza fotografa Autora hračkou dieťatko aby malo výraz..atď. ).......a potom doma mi ten druhý poprípade pri úprave poradí, ukáže čo fotošopa dokáže aké má možnosti, keď je človek v začiatkoch neskúsený a nevie sa v programe orientovať.....cudzí pohľad, upravím si dve tri varianty fotky a mám sa koho najbližšieho spýtať kým ju hodím do placu verejne ostatným .....,,,poď pozrieť , ktorá Ti lepšie v oku sedí a sa páči..táto..táto...čo hovoríš na túto alebo túto kompo..z čoho máš lepší pocit?...neskúsim ešte tuna krivku poohýbať..úroveň potiahnuť? ,,,,.......ALE a DôLEŽITÉ : u mňa je to tak a myslím že by to tak malo byť keď fotku tu už prezentujem ako jeden človek a osoba ..............musím ju scvaknúť sám, ja....je to moja foto...ja som jej určil mojimi očami kompozíciu, nastavil expozičné hodnoty, správne či nesprávne sa s ostrosťou trafil, vystihol moment a stlačil spúšť........myslím , že TO je základ autorstva...tým stlačením čudlíka akoby som jej dával taký symbolický odtlačok svojeho prsta.....tak to cítim – vždy vždy vždy - keď ho stlačím.......myslím, že by to nemalo byť naopak že niekto iný, bárz aj rodinný príslušník scvakne, ja upravím a pridám si ako ,,svoju,, foto. ( pokiaľ nevystupujeme navonok verejne otvorene pred ostatnými ako team , poprípade to nemáme uvedené a vysvetlené pre ostatných v profile )...
čitni si koment vyššie
 
florenciakuto
2012-10-06 22:14:24
príspevok od: SteveS
No a ja som bol stale v tom, ze ked pisem tej milej tvaricke v profilovke, ze to pisem len jej. A to s nami komunikuje a taha nas za nos aj nejaky jej uhundrany dudros mangel??? Hm, hm, hm, tak to komu som to vlastne vyznával lásku v sukromnej pošte? Jemu či jej ? Ved ja nie som na chlapov
... ... ...
A bodíky a like sme davali a podporovali jemu či jej? Hm, hm, hm, rozbiehat sa je dobre spolu, aj spolu motivovat, aj radit, ale ak uz ide o vaznejsiu tvorbu a fotenie na urovni ziskavania napr. foto dna, to su uz nejake tie "tituly" a ocennia adresovane a myslené pre jednotlivca, nie pre tím foitografov Mozno by predsa len nebolo zbytocne osamostatnit sa a vzajomne si kus zasuperit. To vas len posunie dopredu, oboch, lebo superenie a porovanavanie aj nuti k dalsiemu zdokonalovaniu, motivuje este viac, oddelí plevu od zrna a aj ferovejsie sprostredkuje vystupovanie na verejnosti s prezentaciou naozaj vlastnych fotiek a vysledkov
... ... ...
Inak, mna zarazilo viac vyjadrenie ze komentare pisete obaja, to je cosi co sa mi este viac prieci vo vztahu k ostatnym, ako spolocna tímová produkcia fotky vydavanej za pracu jednej osoby. Ale ber môj komentar len ako motivačnú poznámku, lebo neviem v akom si stadiu. Vsetci si navzajom radia na zaciatkoch a spolupracuju s inymi, no casom by sa to malo uz v pokrocilejsom stadiu u púrodukcie kvalitnejsich fotiek jednoznacne oddelit a pod jednym nickom by mala byt prezentovana praca len jednej osoby vlastniacej ucet a nick a len jej vlastne prace.
Tak páni ( SteveS a Koma) idem Vám to trochu objasniť

Ja a manžel sa venujeme fotografovaniu na amatérskej úrovni, fotíme necelé dva roky, odkedy sa nám narodila Agátka. Všetko sme sa naučili sami, nikto nám nič neukázal. Sledovali sme fóra a komenty pod fotkami, ktoré písali skúsenejší, niečo zachytil jeden z nás, povedal druhému a naopak. Takto sme sa naučili obaja od úplného začiatku niečo o kompozícii, nastavení foťáku a postprocese

Skoro všetok voľný čas venujeme Agátke, preto sa nám veľa možností fotiť niečo iné nenaskytne. Keďže je to pre nás veľký koníček, pri každom fotení sme spolu. vyhľadávame iné, nové miesta. Áno, mám fotky aj z domu, čo si fotím Agátku do rodinného albumu, ale ich prezentácia by tu nikoho nezaujala. Na každom pre nás zaujímavom mieste sme spolu. Niekedy sme pri každom fotení urobili 500-600 záberov, teraz ako máme nový foťák, je to už menej. Tým chcem povedať, že toľko záberov ju jeden z nás upútať nedokáže, preto si často meníme role fotograf - zabávač. A pri mnohých fotkách naozaj nedokážeme určiť, kto to cvakol.
A čo sa týka postprocesu - za notebook si sadám až večer, keď už malá spí. Tento čas trávime spolu s mužom, on sleduje TV alebo si číta. Občas zo zvedavosti nazrie, ako čo robím, takže je v obraze, nemudruje mi do toho. Jeho slová sú zväčša "veď o nič nejde"
A čo sa týka komentárov - tú lásku čo si mi vyznával v pošte, si vyznával mne Muž sa sem neprihlasuje. Každý komentár, každé ďakujem je len moje. Keď sa mám vyjadriť k nejakej kritike alebo názoru, jasné, že sa s ním o tom bavím, keď sedí vedľa mňa. Je sranda, že si si ho predstavil ako uhundraného dundroša. Vôbec taký nie je. Tento virtuálny svet je veľmi neosobný ... Trochu som to nadniesla, že aj komentáre sú tímová práca, ale brala som to tak, že nie je úplne mimo toho, čo sa tu deje.


Keďže mi na Vašich názoroch nesmierne záleží a cením si ich, rozhodli sme sa, že sa v dobrom tu na ephote rozchádzame, bude mať svoj vlastný nick, aj keď bude ťažké rozlíšiť, koho je to fotka. Mrzí ma, že Ste to brali tak, že som svojmu manželovi ukradla fotku a prezentovala ju za svoju ...
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-10-06 12:11:30
príspevok od: SteveS
No a ja som bol stale v tom, ze ked pisem tej milej tvaricke v profilovke, ze to pisem len jej. A to s nami komunikuje a taha nas za nos aj nejaky jej uhundrany dudros mangel??? Hm, hm, hm, tak to komu som to vlastne vyznával lásku v sukromnej pošte? Jemu či jej ? Ved ja nie som na chlapov
... ... ...
A bodíky a like sme davali a podporovali jemu či jej? Hm, hm, hm, rozbiehat sa je dobre spolu, aj spolu motivovat, aj radit, ale ak uz ide o vaznejsiu tvorbu a fotenie na urovni ziskavania napr. foto dna, to su uz nejake tie "tituly" a ocennia adresovane a myslené pre jednotlivca, nie pre tím foitografov Mozno by predsa len nebolo zbytocne osamostatnit sa a vzajomne si kus zasuperit. To vas len posunie dopredu, oboch, lebo superenie a porovanavanie aj nuti k dalsiemu zdokonalovaniu, motivuje este viac, oddelí plevu od zrna a aj ferovejsie sprostredkuje vystupovanie na verejnosti s prezentaciou naozaj vlastnych fotiek a vysledkov
... ... ...
Inak, mna zarazilo viac vyjadrenie ze komentare pisete obaja, to je cosi co sa mi este viac prieci vo vztahu k ostatnym, ako spolocna tímová produkcia fotky vydavanej za pracu jednej osoby. Ale ber môj komentar len ako motivačnú poznámku, lebo neviem v akom si stadiu. Vsetci si navzajom radia na zaciatkoch a spolupracuju s inymi, no casom by sa to malo uz v pokrocilejsom stadiu u púrodukcie kvalitnejsich fotiek jednoznacne oddelit a pod jednym nickom by mala byt prezentovana praca len jednej osoby vlastniacej ucet a nick a len jej vlastne prace.
také niečo cca som mal akože na srdci a vlastne také totožné pocity ma zrazu zaplavili.... po spomenutej odpovedi...no zostal som kúsek zaskočený a nedokázal nič rozumné napísať.....stotožňujem sa s tým čo si napísal.

A hlavne čo ma zaskočilo, ja plne chápem takéto tímové práce + keď sú aj ešte v rámci rodiny....keď sú v poradí: ja cvaknem ( ten druhý mi poprípade v role asistenta pomôže nasvietiť tváričku odrazkou..zabáva spoza fotografa Autora hračkou dieťatko aby malo výraz..atď. ).......a potom doma mi ten druhý poprípade pri úprave poradí, ukáže čo fotošopa dokáže aké má možnosti, keď je človek v začiatkoch neskúsený a nevie sa v programe orientovať.....cudzí pohľad, upravím si dve tri varianty fotky a mám sa koho najbližšieho spýtať kým ju hodím do placu verejne ostatným .....,,,poď pozrieť , ktorá Ti lepšie v oku sedí a sa páči..táto..táto...čo hovoríš na túto alebo túto kompo..z čoho máš lepší pocit?...neskúsim ešte tuna krivku poohýbať..úroveň potiahnuť? ,,,,.......ALE a DôLEŽITÉ : u mňa je to tak a myslím že by to tak malo byť keď fotku tu už prezentujem ako jeden človek a osoba ..............musím ju scvaknúť sám, ja....je to moja foto...ja som jej určil mojimi očami kompozíciu, nastavil expozičné hodnoty, správne či nesprávne sa s ostrosťou trafil, vystihol moment a stlačil spúšť........myslím , že TO je základ autorstva...tým stlačením čudlíka akoby som jej dával taký symbolický odtlačok svojeho prsta.....tak to cítim – vždy vždy vždy - keď ho stlačím.......myslím, že by to nemalo byť naopak že niekto iný, bárz aj rodinný príslušník scvakne, ja upravím a pridám si ako ,,svoju,, foto. ( pokiaľ nevystupujeme navonok verejne otvorene pred ostatnými ako team , poprípade to nemáme uvedené a vysvetlené pre ostatných v profile )...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-10-06 07:31:14
príspevok od: florenciakuto
len v pohode rypkaj Všetky naše fotky, odpovede, komentáre sú tímová práca. Tieto výškové fotky sú jeho cvaky a môj postproces Uvažoval aj o vlastnom niku, ale sme sa zhodli, že je to zbytočné, lebo sa na každej fotke podielame obaja.
No a ja som bol stale v tom, ze ked pisem tej milej tvaricke v profilovke, ze to pisem len jej. A to s nami komunikuje a taha nas za nos aj nejaky jej uhundrany dudros mangel??? Hm, hm, hm, tak to komu som to vlastne vyznával lásku v sukromnej pošte? Jemu či jej ? Ved ja nie som na chlapov
... ... ...
A bodíky a like sme davali a podporovali jemu či jej? Hm, hm, hm, rozbiehat sa je dobre spolu, aj spolu motivovat, aj radit, ale ak uz ide o vaznejsiu tvorbu a fotenie na urovni ziskavania napr. foto dna, to su uz nejake tie "tituly" a ocennia adresovane a myslené pre jednotlivca, nie pre tím foitografov Mozno by predsa len nebolo zbytocne osamostatnit sa a vzajomne si kus zasuperit. To vas len posunie dopredu, oboch, lebo superenie a porovanavanie aj nuti k dalsiemu zdokonalovaniu, motivuje este viac, oddelí plevu od zrna a aj ferovejsie sprostredkuje vystupovanie na verejnosti s prezentaciou naozaj vlastnych fotiek a vysledkov
... ... ...
Inak, mna zarazilo viac vyjadrenie ze komentare pisete obaja, to je cosi co sa mi este viac prieci vo vztahu k ostatnym, ako spolocna tímová produkcia fotky vydavanej za pracu jednej osoby. Ale ber môj komentar len ako motivačnú poznámku, lebo neviem v akom si stadiu. Vsetci si navzajom radia na zaciatkoch a spolupracuju s inymi, no casom by sa to malo uz v pokrocilejsom stadiu u púrodukcie kvalitnejsich fotiek jednoznacne oddelit a pod jednym nickom by mala byt prezentovana praca len jednej osoby vlastniacej ucet a nick a len jej vlastne prace.
 
bubu1687
2012-10-05 14:10:23
aj farebna mega dobre
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-10-04 21:29:17
príspevok od: florenciakuto
len v pohode rypkaj Všetky naše fotky, odpovede, komentáre sú tímová práca. Tieto výškové fotky sú jeho cvaky a môj postproces Uvažoval aj o vlastnom niku, ale sme sa zhodli, že je to zbytočné, lebo sa na každej fotke podielame obaja.
Vďaka za odpoveď a vysvetlenie....tak ahááá, tak Vy ste v nicku dvaja.....Florencia a Florenciooo...už chňápem.
 
florenciakuto
2012-10-04 19:41:36
príspevok od: Koma
prepáč Florencia, zachytil som Tvoju odpoveď pre Džeryho lebo si aj mne odpovedala tak som sa tu spiatky ocitol a čitol.....ten Tvoj rekoment pre Džerina.....nechcem rypkať, naozaj..no nedá mi...len akosi som možno len zamotaný a nie dosť dobre ho asi chápem......tak kto vlastne fotil túto fotečku..Ty či Tvoj manžel?..či ako to mám chápať?
len v pohode rypkaj Všetky naše fotky, odpovede, komentáre sú tímová práca. Tieto výškové fotky sú jeho cvaky a môj postproces Uvažoval aj o vlastnom niku, ale sme sa zhodli, že je to zbytočné, lebo sa na každej fotke podielame obaja.
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-10-03 23:41:14
príspevok od: florenciakuto
Takéto výškové disciplíny nechávam na manžela Sem by som ozaj nevyliezla. Díky za zastavenie
prepáč Florencia, zachytil som Tvoju odpoveď pre Džeryho lebo si aj mne odpovedala tak som sa tu spiatky ocitol a čitol.....ten Tvoj rekoment pre Džerina.....nechcem rypkať, naozaj..no nedá mi...len akosi som možno len zamotaný a nie dosť dobre ho asi chápem......tak kto vlastne fotil túto fotečku..Ty či Tvoj manžel?..či ako to mám chápať?
 
jerzi45
2012-10-03 23:07:12
ako sa adam s evou na jablko zadívali...takto nejak to začalo...super
 
florenciakuto
2012-10-03 22:59:07
príspevok od: Jerry C.
bolo by zaujímavé ťa vidieť ako to fotíš
ako taká veverička ,čo lozí po stromoch..
Takéto výškové disciplíny nechávam na manžela Sem by som ozaj nevyliezla. Díky za zastavenie
 
florenciakuto
2012-10-03 22:42:20
príspevok od: Koma
hodnú chvíľu som sa nevedel zorientovať v priestore....čo..stoja na nejakom múriku zvláštnom, či na balíku slamy ( tá slama je mi prirodzená dosť často v šope na nej stojím tak asi preto ma napadla ....a hento po stranách je dáka vzdialenejšia zem ..či čo do frasa, kde som čo som..až Tvoja odpoveď pre Marcela ma zorientovala...
Dík za zastavenie. Je to trochu také chaotické, som rada, že si sa našiel
 
florenciakuto
2012-10-03 22:40:37
príspevok od: Milos123
Koľko času si strávila prehováraním švagra aby sa dal ukecať na takéto fotenie D ale inak fotka veľmi pekná
nuž dosť dlho, nejaké tri mesiace Vďaka za zastavenie.
 
florenciakuto
2012-10-03 22:39:49
príspevok od: NIKA02
Dobra fotka
díky moc
 
Jerry C.
2012-10-03 22:15:00
bolo by zaujímavé ťa vidieť ako to fotíš
ako taká veverička ,čo lozí po stromoch..
 
Koma
ocenenie redakciou 2012-10-03 13:09:19
hodnú chvíľu som sa nevedel zorientovať v priestore....čo..stoja na nejakom múriku zvláštnom, či na balíku slamy ( tá slama je mi prirodzená dosť často v šope na nej stojím tak asi preto ma napadla ....a hento po stranách je dáka vzdialenejšia zem ..či čo do frasa, kde som čo som..až Tvoja odpoveď pre Marcela ma zorientovala...
 
Milos123
2012-10-03 10:47:59
Koľko času si strávila prehováraním švagra aby sa dal ukecať na takéto fotenie D ale inak fotka veľmi pekná
 
NIKA02
2012-10-03 10:45:56
Dobra fotka
 
florenciakuto
2012-10-03 10:22:43
príspevok od: sachmo
Fotene zo stromu?
hej, z borovice
 
florenciakuto
2012-10-03 10:22:22
príspevok od: StefanB
No tato je uz pre mna zakomponavana super
tak sa teším, ďakujem
 
florenciakuto
2012-10-03 10:22:01
príspevok od: Marcel Rebro
kompozicne suer, ale prechod medzi plochami / rovinami ostrosti / noestrosti mi uz pride nejaky dost synteticky ... hlavne vlavo

a ten strom napravo rastie (podla mna! od noh az nad hlavy pariku. cize cast z neho by mala byt v HO
Vďaka za zastavenie, fotené zo stromu borovice, obidva konáre rástli smerom od kmeňa vodorovne so zemou, oba boli nad nimi asi meter.
 
Marcel Rebro
2012-10-03 10:03:51
kompozicne suer, ale prechod medzi plochami / rovinami ostrosti / noestrosti mi uz pride nejaky dost synteticky ... hlavne vlavo

a ten strom napravo rastie (podla mna! od noh az nad hlavy pariku. cize cast z neho by mala byt v HO
 
StefanB
2012-10-03 09:51:06
No tato je uz pre mna zakomponavana super
 
sachmo
2012-10-03 09:21:32
Fotene zo stromu?
 
 
Clona: 1.8
Expozícia: 1/100 sec
ISO: 125
Ohnisko: 50 mm
Pridané: 2012-10-03 09:18:04
Na kritiku: 2012-10-03 09:19:13
Miesto:Podhorany
Témy: portrét, rodina a priatelia
foto vznikla v spolupráci s mojím manželom