Mylis sa lacikamo, lokalne zosvetlenie, vlasy a lopatka bol umysel (stale mi tam tahalo oci, ako by mala hrb). Ze som sa dotkol spodku fotky som si nevsimol, robil som na ntb a asi som viac pritlacil ked som tadial prechadzal. Okolo PT Lens to ani nebezalo.
Neviem, či si sa dívala, čo s fotkou (zľahka sa dotkol) urobil v PP "lupex" Dívala? Ja som si originál (tvoju) aj "lupex" úpravu stiahol na disk a prezeral nie vedľa seba, ale v XnView (kolieskom myši hore/dolu) hneď po sebe. Nielenže zosvetlil tvár, ale zmeny je vidieť aj na : Vlasy (zmenšil sa objem), objem zmenila (zmenšila sa) aj lopatka, resp. oblúk hornej chrbtice a potom (v strede obrazu bezo zmien) dole zase podobný efekt - predlaktie, dlane a bok - podobný posun - tipoval by som, že to urobil PT Lensom. Lenže ten slúži na korekciu geometrických chýb objektívu a v originále sa mi nezdá, že to bolo potrebné. O požiadavke zosvetliť tvár však môžem súhlasiť, no silu fotografa nerobia jeho schopnosti PP. Vedieť o možnostiach, ktoré dáva počítač a opraviť nimi prípadne chyby je dosť rozdiel od prvoplánového zahrnutia do výsledného snímku. (toľko k "lupex"úprave) - čo je problém tejto fotky? Rozhodne nie objekt, ale svetlo. Objektív je vyššie ako stred (rovina) snímku, zatiaľčo svetlá sú nižšie a sú ako zdroj malé. Že sú nižšie prezrádza odraz v oku, s veľkosťou to jednoznačne z odrazu v oku tvrdiť nemôžem, ale tiene to naznačujú. Dokonca ešte pravdepodobnejší variant je dve svetlá vysoko nad hlavou (minimálne jedno (väčší softbox?) tam bolo určite) a dole (stále v zornom poli Terezy) odrazka, možno aj veľká. Akokoľvek - neštandardné svietenie, ak nejde o premyslený účel s predpokladaným výsledkom - má za následok neštandardný výsledok. Takže "tak dopadalo svetlo z odrazky od horného svetlíka?" Teda odrazka a v nej odraz svetlíka, či dvoch? Žiadny umelý zdroj svetla? Potom je problém tam. Ak chceš byť pánom svetelnej situácie, len vo výnimočných prípadoch sa dá spoliehať na "avaliable light".. V ateliéri je jediná možnosť ako mať svetlo pod kontrolou spoliehať sa na vlastné modifikovateľné zdroje a prirodzené svetlo (v prípade, že pracuješ s umelými zdrojmi) naplno vylúčiť z obrazu. Nech nie je tým neovplyvniteľným prvkom. Aké máš možnosti na vlastné osvetlenie? Tomu presne odpovedajú aj tvoje možnosti TVORIŤ (a využívať) TIEŇ. Dôležitosť pomeru medzi svetlom a tieňom vystihne najlepšie tento obrázok. Na mojom vzorovom snímku je zdroj svetla malý, čo dokazuje pomerne úzka "penumbra". Ďalšia možnosť ako dosiahnuť úzky polotieň je dať zdroj svetla ďalej od objektu. Všeobecne žiadaný je skôr široký polotieň.
pekna modelka..., trochu ma ruši - že ruka je nejak viac nasvietena ako jej tvárička... a tym padom mi to odtahuje pozornost - od výrazu, ktory je celkom zaujimavy...
ahoj, konstruktivna kritika. Nieco ma na zube, lavej strane
keby tam aj niečo mala (čo nemá) tak to je vážna kritika, ktorá ma pobavila a beriem si ponaučenie, na fotenie si prosím doniesť zubnú kefku alebo dve hodiny pred fotením nejesť
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchked som tadial prechadzal. Okolo PT Lens to ani nebezalo.
- čo je problém tejto fotky? Rozhodne nie objekt, ale svetlo.
Objektív je vyššie ako stred (rovina) snímku, zatiaľčo svetlá sú nižšie a sú ako zdroj malé. Že sú nižšie prezrádza odraz v oku, s veľkosťou to jednoznačne z odrazu v oku tvrdiť nemôžem, ale tiene to naznačujú. Dokonca ešte pravdepodobnejší variant je dve svetlá vysoko nad hlavou (minimálne jedno (väčší softbox?) tam bolo určite) a dole (stále v zornom poli Terezy) odrazka, možno aj veľká.
Akokoľvek - neštandardné svietenie, ak nejde o premyslený účel s predpokladaným výsledkom - má za následok neštandardný výsledok.
Takže "tak dopadalo svetlo z odrazky od horného svetlíka?"
Teda odrazka a v nej odraz svetlíka, či dvoch? Žiadny umelý zdroj svetla? Potom je problém tam. Ak chceš byť pánom svetelnej situácie, len vo výnimočných prípadoch sa dá spoliehať na "avaliable light".. V ateliéri je jediná možnosť ako mať svetlo pod kontrolou spoliehať sa na vlastné modifikovateľné zdroje a prirodzené svetlo (v prípade, že pracuješ s umelými zdrojmi) naplno vylúčiť z obrazu. Nech nie je tým neovplyvniteľným prvkom. Aké máš možnosti na vlastné osvetlenie? Tomu presne odpovedajú aj tvoje možnosti TVORIŤ (a využívať) TIEŇ. Dôležitosť pomeru medzi svetlom a tieňom vystihne najlepšie tento obrázok.
Na mojom vzorovom snímku je zdroj svetla malý, čo dokazuje pomerne úzka "penumbra". Ďalšia možnosť ako dosiahnuť úzky polotieň je dať zdroj svetla ďalej od objektu. Všeobecne žiadaný je skôr široký polotieň.
a uz z nahladu viem ze je to tvoja foto...