Episode I: new life - an obsessi

Body: 273.00    Videnia: 4855    Páči sa: 39

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
adora
2014-09-29 18:00:58
príspevok od: Špagetka
...no o odvahe by som hovorila az vtedy, keby modelke bolo vidiet do tvare...zatial zistujem, ze nejde o fotenie matiek, ale o akesi "nocne mory", ale casom sa hadam autorka dopracuje aj k tym matkam...zatial je to len prvoplanovo odfotena obezna zena...nic viac, nic menej...bez myslienky, napadu...poradila by som autorke, nech si najprv dobre premysli co chce fotografovat, preco a ako...
reagovala som na sériu ktorá bola o matke keď si pozrieš jej portfólio tak pochopíš v prvej bola žena odfotená tiež nebolo vidieť do tváre- dosť vychudnutá postupne pridávala autorka aj deti,...hneď ma napadlo že k tejto žene pribudne určite zopár detí tiež.....grajciaricka je dosť výstredná, mňa žena na foto zaujala...tak len stručne.....hádam stačí odpoveď...
 
Špagetka
2014-09-29 15:04:17
príspevok od: adora
pozerám chce to veľkú odvahu zo strany modelky,..... aj by ma zaujímalo či je po pôrodoch.....ak pokračuješ vo fotení matiek -tak sa mi to pozdáva,život nie sú len výstavné kusy modeliek ale aj obyčajných žien, za každou je príbeh
...no o odvahe by som hovorila az vtedy, keby modelke bolo vidiet do tvare...zatial zistujem, ze nejde o fotenie matiek, ale o akesi "nocne mory", ale casom sa hadam autorka dopracuje aj k tym matkam...zatial je to len prvoplanovo odfotena obezna zena...nic viac, nic menej...bez myslienky, napadu...poradila by som autorke, nech si najprv dobre premysli co chce fotografovat, preco a ako...
 
Špagetka
2014-09-29 14:59:09
príspevok od: dodo_bb
Hmmm. Videl som viacero skvelých záberov podobnej "reality". Išla z nich emócia, človečina, taká séria Sýkorových fotografií zo starobinca je úžasná a človeku idú po chrbte zimomriavky. Škaredé, prácou zodraté nemohúce stareny, opustenosť a smútok. Obraz doby, v ktorej žili a dreli, aby akotak uživili seba a rodinu, naozajstná realita v plnej nahote.
Pri tejto fotke mi chýba tá človečina, chýba mi príbeh... Skôr mi to pripadá ako precízne nafotená a dobre nasvietená ilustrácia lekárskej štúdie o 3 stupni obezity podľa pokožky zjavne vcelku mladej ženy. Možno je obézna chorobne, možno proste rada papká... Možno má problémy a jej muž pije... Alebo pije ona a preto je tlstá a zanedbaná... Nič z príbehu mi nenapovedajú ani nohy stoličky, ani sterilita ateliéru... Možno to nejaké pokračovanie zachráni, ale takto sama o sebe táto fotografia nebude patriť k mojim obľúbeným
...absolutne suhlasim...
 
pampúch
2014-09-29 14:14:36
príspevok od: paldixy
Oh, Ty si veľmi sebavedomý človek, ani nebudeš po čase, ak sa dožiješ vedieť ako do toho vkĺzneš. Zatiaľ jazdíš na bycykli a beháš, ale prirodzené starnutie nezastavíš ani fyziologické zmeny, prípadne nejaká choroba Ťa môže vyradiť, alebo zaradiť telesne niekde inam. Toto je častá vlastnosť mladších ročníkov, neskromnosť , pohŕdanie starobou a zatváranie aj očí aj pred tvrdou realitou, dokonca odpor voči škaredosti a ja osobne takéto typy ľudí nemám moc v úcte ani v láske.Niekedy sa to prejaví aj v ich názore na život aj v tvorbe. Hneď sa idem kuknúť čo to vlastme tvoríš. Aha dobre som si myslel!!!!
vyradiť môže, ale prežierať sa nebudem, a keď už tak nepohŕdam
napísal som, že keby som si mal vybrať či mám sedieť vedľa prežranej žena alebo neprežranej, vybral by som si tú neprežranú
to je celé
a že som fotil tiež také maximá a že už nebudem
toť vše
a nemudrujem okolo všetkého
 
Ros
2014-09-28 18:24:51
príspevok od: pampúch
Síce vypijem denne desať pív, ale buď spravím 80km na bicykli, alebo 20 zabehnem. Takže toto sa nestane nikdy.
...mne by zas také telo vôbec nevadilo , keby som mal pritom hlavu ako Steve Hopkins.
Najvätším afrodiziakom je aj tak ,hlava a peniaze.
Mne vadí tá Grajciarkina snaha dať každému obrázku punc svétackosti tým nezmyselným anglosazkým názvom ,keď stačí len "natiahnúť" ruku a riadiť sa inštinktom.

 
Katarína Grajcaríkova
2014-09-27 09:50:52
príspevok od: brki
páči sa mi odvaha ísť mimo mier 90-60-90, fotografia nie je len o kráse...na strane druhej mi tu chýba čosi...fotka je ako z lekárskej knihy, a nič na mojom pocite nemení, že modelka nesedí na lekárskej stoličke, ale na nejakej rustikálnej. Ak tu u niekoho vyvoláva des a nechuť, to nevadí, fotografia nemá vyvolávať len krásne pocity. Súhlasím s Frolou, aj takýto je život. Keď pozriem len na posledné 2 dni fotiek, koľko prostoduchých fotiek dievčat je vysoko bodovaných len preto, že dievča je pekné a mladé, ale fotky sú ostré a majú pekný bokeh, mám niekedy pocit, že si pozerám nejaký bulvárny portál. Preto si cením Katkinu odvahu ísť proti prúdu. Len mi riešenie na tejto fotke nesedí. Neviem či som sa zrozumiteľne vyjadril - téma áno, ale spôsob ako je odfotená u mňa nie. Ale v téme by som pokračoval, nech ma autorka zle nepochopí
v poriadku, ja to akceptujem a takto napísať to vie málo kto....ďakujem
 
ZoVa
2014-09-27 09:48:07
príspevok od: Ros
...zaujímavé , že obdobné pocity u mňa vzbudzujú tvoje vymaľovánky
Ale to nevadí, ty budeš zrejme z inej čriedy ako je tá naša.
Máš pravdu. Asi som z inej čriedy.
 
brki
2014-09-27 09:42:56
páči sa mi odvaha ísť mimo mier 90-60-90, fotografia nie je len o kráse...na strane druhej mi tu chýba čosi...fotka je ako z lekárskej knihy, a nič na mojom pocite nemení, že modelka nesedí na lekárskej stoličke, ale na nejakej rustikálnej. Ak tu u niekoho vyvoláva des a nechuť, to nevadí, fotografia nemá vyvolávať len krásne pocity. Súhlasím s Frolou, aj takýto je život. Keď pozriem len na posledné 2 dni fotiek, koľko prostoduchých fotiek dievčat je vysoko bodovaných len preto, že dievča je pekné a mladé, ale fotky sú ostré a majú pekný bokeh, mám niekedy pocit, že si pozerám nejaký bulvárny portál. Preto si cením Katkinu odvahu ísť proti prúdu. Len mi riešenie na tejto fotke nesedí. Neviem či som sa zrozumiteľne vyjadril - téma áno, ale spôsob ako je odfotená u mňa nie. Ale v téme by som pokračoval, nech ma autorka zle nepochopí
 
malet
2014-09-27 09:31:21
príspevok od: ViktorV
Mňa by milo prekvapil napríklad taký kolega Martin B.
A ozaj, akosi tu nevidím tých kritkov, malet a spol. No asi preto, že autorom nie je Saxo.
To by bolo počítaníčka
Hmm, čo také by si si tu chcel prečítať? Že saxo sa má čo učiť a brať si príklad?
 
ViktorV
2014-09-26 20:40:58
príspevok od: Frola
já si myslím, že všichni budou překvapeni dalšími snímky této dámy , mám pravdu Katka?
Mňa by milo prekvapil napríklad taký kolega Martin B.
A ozaj, akosi tu nevidím tých kritkov, malet a spol. No asi preto, že autorom nie je Saxo.
To by bolo počítaníčka
 
JohnNewton
2014-09-26 17:31:43
príspevok od: pampúch
Síce vypijem denne desať pív, ale buď spravím 80km na bicykli, alebo 20 zabehnem. Takže toto sa nestane nikdy.
V tom prípade je Tvoja diagnóza alkoholizmus a prídu úplne iné zdravotné ťažkosti. ..
 
Frola
2014-09-26 16:56:43
já si myslím, že všichni budou překvapeni dalšími snímky této dámy , mám pravdu Katka?
 
Suzia
2014-09-26 15:59:47
like za odvahu modelky aj tebe Katka, paci sa mi, len mi je luto ze zenske telo moze vyzerat aj takto
 
paldixy
2014-09-26 14:31:16
príspevok od: pampúch
Síce vypijem denne desať pív, ale buď spravím 80km na bicykli, alebo 20 zabehnem. Takže toto sa nestane nikdy.
Oh, Ty si veľmi sebavedomý človek, ani nebudeš po čase, ak sa dožiješ vedieť ako do toho vkĺzneš. Zatiaľ jazdíš na bycykli a beháš, ale prirodzené starnutie nezastavíš ani fyziologické zmeny, prípadne nejaká choroba Ťa môže vyradiť, alebo zaradiť telesne niekde inam. Toto je častá vlastnosť mladších ročníkov, neskromnosť , pohŕdanie starobou a zatváranie aj očí aj pred tvrdou realitou, dokonca odpor voči škaredosti a ja osobne takéto typy ľudí nemám moc v úcte ani v láske.Niekedy sa to prejaví aj v ich názore na život aj v tvorbe. Hneď sa idem kuknúť čo to vlastme tvoríš. Aha dobre som si myslel!!!!
 
pampúch
2014-09-26 14:07:52
príspevok od: paldixy
No aj taká je realita a niektoré ani za to nemôžu. Pozri sa do zrkadla keď budeš mať 70. Možno to čo uvidíš ....
Síce vypijem denne desať pív, ale buď spravím 80km na bicykli, alebo 20 zabehnem. Takže toto sa nestane nikdy.
 
paldixy
2014-09-26 12:13:56
Mne sa páči, že fotografka má odvahu zverejniť aj takúto realitu.
 
paldixy
2014-09-26 12:11:21
príspevok od: pampúch
mal som to už pár krát v ateliéri a poviem pravdu "blvanica". ukážka človeka ktorý so svojím zovňajškom terorizuje okolie a ubíja vášeň,sex a túžbu.....breke-kéé
skúsil som a nikdy viac
mám radšej telo bez kŕčových žíl, celulitýdy a striííí
nazdar
No aj taká je realita a niektoré ani za to nemôžu. Pozri sa do zrkadla keď budeš mať 70. Možno to čo uvidíš ....
 
millana
2014-09-26 11:50:33
emotívne, nič nezakrývajúce. Inscenovanie modelky hovorí o jej vnútri. Veľmi dobré
 
Frola
2014-09-26 11:18:49
příjde mi tato žena po porodu... jistě za pár měsíců již takto nebude vypadat...má pěkné, pěstěné ruce, no tak toto je prostě život...
 
Laco62
2014-09-26 10:52:56
prečo nie?
 
Ros
2014-09-26 09:35:35
... mne osobne tu chýba trochu obsahu, tá biela štúdiová tapeta mi veľa možností nedáva, inej kulisy sa mi zažiadalo
...i napriek tomu je toto ťažkotonážne téma pre mňa výborné, tie prsia mi nahrádzajú skrytú tvár a výraz modelky
... mám rád fotky kde nie je dopredu daná odpoveď čo vidím ,ale musím si klásť otázky.
Otázky mňa osobne zaujímajú viac ako odpovede...
 
Ros
2014-09-26 09:13:44
príspevok od: ZoVa
Strašná, fotka, urážajúca ľudskú dôstojnosť a možno aj nešťastie fotografovanej osoby. Vo mne vzbudzuje odpor a ľútosť k modelke.
...zaujímavé , že obdobné pocity u mňa vzbudzujú tvoje vymaľovánky
Ale to nevadí, ty budeš zrejme z inej čriedy ako je tá naša.
 
zitamphoto
2014-09-25 22:45:59
Katka, mne sa paci, ze svojimi fotografiami provokujes k diskusii. A to, ze si ides za svojim!
Na toto sa neda nereagovat. A v tom je sila tej fotografie. V kazdom, kto komentoval to nieco vzbudilo a bolo to dost silne na to, aby napisal. Ja tu na ephoto obcas vidim fotky, na ktore komentar jednoducho napisat nemam energiu.
 
Matúš Koprda
2014-09-25 22:45:03
Grajcaricka, jedno sa Ti nedá uprieť. Tvoja tvorba je iná, ako 99% ateliérových fotografii na svete a vieš tým jednoznačne zaujať. Dôkazom sú tie dlhé debaty pod Tvojimi fotkami. Zároveň si publikum takýmito okrajovými témami rozdeluješ, jednému sa zdajú tie fotky úžasné, druhému naopak prídu nechutné. Preto asi nečakaj s takýmito fotkami úspech na ephote. Sú príliš kontroverzné.

Mne sa veľmi páči čo tvoríš. Neviem o čom bude táto séria. Pani na fotke určite zaujala. Tak ako aj pri poslednej sérii o veľmi chudej matke, aj tu čakám že v sérii tie fotky vyznejú omnoho lepšie, ako samostatne. Teším sa na ďalšie!
 
Peter1111
2014-09-25 22:35:14
Des a nechutný pocit vyvoláva tá fotka vo mne.
 
ZoVa
2014-09-25 22:18:14
Strašná, fotka, urážajúca ľudskú dôstojnosť a možno aj nešťastie fotografovanej osoby. Vo mne vzbudzuje odpor a ľútosť k modelke.
 
ksindy
2014-09-25 22:15:28
ano. pribeh/vypoved.
 
Goriot
2014-09-25 20:47:26
Bol som si zatrénovať, potom sprcha a nakoniec ephoto. Na komenty pre mňa nereagujem ... načo ... ak si každý prekrúti čo som napísal ako sa mu zachce.
 
Katarína Grajcaríkova
2014-09-25 20:33:43
príspevok od: Andy02
Neviem teda, ale keď som sa dlhšie dívala na tú fotku, tak som z nej cítila istý príbeh- utrápenosť, starosti možno aj nízke sebavedomie kvôli vzhľadu (preto tá hlava dole), bezmocnosť. Som zvedavá na ďalšie fotky, ak teda budú, ale táto sa mi naozaj páči. A klobúk dole pred modelkou.
budú aj ďalšie ....a ďakujem
 
Andy02
2014-09-25 20:26:31
Neviem teda, ale keď som sa dlhšie dívala na tú fotku, tak som z nej cítila istý príbeh- utrápenosť, starosti možno aj nízke sebavedomie kvôli vzhľadu (preto tá hlava dole), bezmocnosť. Som zvedavá na ďalšie fotky, ak teda budú, ale táto sa mi naozaj páči. A klobúk dole pred modelkou.
 
Koma
ocenenie redakciou 2014-09-25 20:15:13
príspevok od: rasto.tn
Preto sa riešia veci - napr. ako vypadá modelka a pod..lebo je to súčasť fotografie, nemožno oddeliť fotografovaný objekt od fotky - fotografky ako takej. Ad absurdum, keď si pozrieš s prepáčením nejaké porno fotky, tiež riešiš najprv to, aká je tam sexuálna scéna, modelka a i., nie to, akú použil fotograf clonu, osvetlenie a spracovanie. Bol to extrémny príklad, ale pri fotení ľudí sa musí skrátka fotografovaný objekt brať v úvahu.
___
Užívateľke NVS pripomína žena na fotke Venušu, mňa však ako prvé napadla prvá vražda / scéna z filmu Sedem - obžerstvo. Zároveň dodávam, že nejaké extra emócie (viď podľa zaradenej kategórie) tam nevidím. Kompozične OK, ohľadom TK - po okrajoch sú badateľné stopy ditheringu, čo vzhľadom na použitý aparát D800 nie je dobré.
hnedkaj v prvom sekundovom momente vzhliadnutia mi v hlave prebehlo to isté čo Tebe...ako sedel ten ,,veľký,, mŕtvy chlapík sklátený za stolom...
 
Koma
ocenenie redakciou 2014-09-25 20:10:47
príspevok od: dodo_bb
Hmmm. Videl som viacero skvelých záberov podobnej "reality". Išla z nich emócia, človečina, taká séria Sýkorových fotografií zo starobinca je úžasná a človeku idú po chrbte zimomriavky. Škaredé, prácou zodraté nemohúce stareny, opustenosť a smútok. Obraz doby, v ktorej žili a dreli, aby akotak uživili seba a rodinu, naozajstná realita v plnej nahote.
Pri tejto fotke mi chýba tá človečina, chýba mi príbeh... Skôr mi to pripadá ako precízne nafotená a dobre nasvietená ilustrácia lekárskej štúdie o 3 stupni obezity podľa pokožky zjavne vcelku mladej ženy. Možno je obézna chorobne, možno proste rada papká... Možno má problémy a jej muž pije... Alebo pije ona a preto je tlstá a zanedbaná... Nič z príbehu mi nenapovedajú ani nohy stoličky, ani sterilita ateliéru... Možno to nejaké pokračovanie zachráni, ale takto sama o sebe táto fotografia nebude patriť k mojim obľúbeným
 
Katarína Grajcaríkova
2014-09-25 20:06:52
príspevok od: Martin Školiak
Dodo_bb na ktorého som reagoval tu spomímal tvorbu Jara Sýkoru a jeho tvorbu z ktorej ide emócia a človečina. Tu mi to chýba, nič proti nahým obéznym ženám. Možno séria bude dávať význam.
pre niekoho má význam už táto fotka, ak očakávete, že vám ostatné dodajú niečo viac možno ani nie......vnímajte to čo je nečakajte.......... a keď to príde tak to budete vedieť
 
Martin Školiak
2014-09-25 20:01:29
príspevok od: Katarína Grajcaríkova
ja všetko sledujem a čítam......tušila som, že niektorí budú vidieť iba obéznu ženu na stoličke...nemajú v mozgu vyvynutý zmysel na vnímanie takýchto obrázkov ako prevažná väčšina ľudstva....ale to je v poriadku, tiež keď vidím odfotenú krajinu tak vidím len odfotenú krajinu a nič viac a preto to nekomentujem, lebo viem že to fotografovi dalo námahu a zabralo čas ... nebudem zhadzovať tvorbu a kritizovať jeho vnímanie krajiny keď ja to tak nedokážem tak vidieť
Dodo_bb na ktorého som reagoval tu spomímal tvorbu Jara Sýkoru a jeho tvorbu z ktorej ide emócia a človečina. Tu mi to chýba, nič proti nahým obéznym ženám. Možno séria bude dávať význam.
 
cathrin
2014-09-25 19:50:56
Fotka rozhodne zaujala...
 
kulič
2014-09-25 19:35:02
hm, čučel jsem že při čištění negativu se mezi hadérku a film dostalo asik trochu prachu sú tam jakésik škrábance







 
Katarína Grajcaríkova
2014-09-25 19:28:14
ja všetko sledujem a čítam......tušila som, že niektorí budú vidieť iba obéznu ženu na stoličke...nemajú v mozgu vyvynutý zmysel na vnímanie takýchto obrázkov ako prevažná väčšina ľudstva....ale to je v poriadku, tiež keď vidím odfotenú krajinu tak vidím len odfotenú krajinu a nič viac a preto to nekomentujem, lebo viem že to fotografovi dalo námahu a zabralo čas ... nebudem zhadzovať tvorbu a kritizovať jeho vnímanie krajiny keď ja to tak nedokážem tak vidieť
 
azazzel
2014-09-25 19:22:16
príspevok od: Goriot
Chcem upozorniť že nenapísal som hnusný, ale nechutný ... a to môže byť aj vyzdobená torta.
A o tom čo si ženy o sebe myslia v skutočnosti sa chlapom ani nezdá ... tak mi nevrav že ty to vieš. Stačí poriadne pozerať čo zo sebou robia a netreba sa ani pýtať... tak sa pozri pozornejšie.
Koľko percent ... sorry ... promile žien vyjde ráno z domu aby sa "neskrášlili" ?
Ha ?
nechutny a hnusny su synonyma a po druhe prirovnaval si to k svojim vykalom to hovori o vsetkom... a preco sa asi skrasluju? nad tim si sa nezamyslal?
 
azazzel
2014-09-25 19:18:55
príspevok od: rasto.tn
Preto sa riešia veci - napr. ako vypadá modelka a pod..lebo je to súčasť fotografie, nemožno oddeliť fotografovaný objekt od fotky - fotografky ako takej. Ad absurdum, keď si pozrieš s prepáčením nejaké porno fotky, tiež riešiš najprv to, aká je tam sexuálna scéna, modelka a i., nie to, akú použil fotograf clonu, osvetlenie a spracovanie. Bol to extrémny príklad, ale pri fotení ľudí sa musí skrátka fotografovaný objekt brať v úvahu.
___
Užívateľke NVS pripomína žena na fotke Venušu, mňa však ako prvé napadla prvá vražda / scéna z filmu Sedem - obžerstvo. Zároveň dodávam, že nejaké extra emócie (viď podľa zaradenej kategórie) tam nevidím. Kompozične OK, ohľadom TK - po okrajoch sú badateľné stopy ditheringu, čo vzhľadom na použitý aparát D800 nie je dobré.
fakt? hodnoti sa krasa modleky ? alebo vzhlad? nie jej vykon?? nechem ta urazit ale kto si aby si povedal kto je pekny a kto nie ?? a to stim pornom bol absurdny priklad ...
 
Timon
2014-09-25 19:17:18
príspevok od: dodo_bb
Hmmm. Videl som viacero skvelých záberov podobnej "reality". Išla z nich emócia, človečina, taká séria Sýkorových fotografií zo starobinca je úžasná a človeku idú po chrbte zimomriavky. Škaredé, prácou zodraté nemohúce stareny, opustenosť a smútok. Obraz doby, v ktorej žili a dreli, aby akotak uživili seba a rodinu, naozajstná realita v plnej nahote.
Pri tejto fotke mi chýba tá človečina, chýba mi príbeh... Skôr mi to pripadá ako precízne nafotená a dobre nasvietená ilustrácia lekárskej štúdie o 3 stupni obezity podľa pokožky zjavne vcelku mladej ženy. Možno je obézna chorobne, možno proste rada papká... Možno má problémy a jej muž pije... Alebo pije ona a preto je tlstá a zanedbaná... Nič z príbehu mi nenapovedajú ani nohy stoličky, ani sterilita ateliéru... Možno to nejaké pokračovanie zachráni, ale takto sama o sebe táto fotografia nebude patriť k mojim obľúbeným
Trafil si klinec po hlavičke, lepšie by som to nenapísal. Presne toto je problém fotky - príbeh a kontext, nie to, že fotená osoba nemá modelkovské miery.
 
alexmenti
2014-09-25 19:17:15
príspevok od: Katarína Grajcaríkova
to čo vidieť v záchode je hnus, ale toto je človek, čo cíti, vidí, dýcha a sú takí medzi nami....že sa fotka nebude páčiť všetkým je mi jasné, ale skôr ako človek niečo zavrhne by sa mohol na chvíľu zastaviť a zamslieť a až potom povedať NIE....ak sa stalo tak som rada, vďaka za rozsiahly komentár
to, čo je vidieť v záchode nie je hnus, ale obyčajný produkt látkovej výmeny...len tomu nehovoríme pekné hovno, ale skôr smradľavé...to, čo vidíme na fotke nie je hnus, ale obyčajná, obézna a možno veľmi nešťastná žena, akých sú na svete, žiaľ, milióny...voľakedy dávno bola Věstonická Venuša symbolom najúžasnejšej krásy a plodnosti...našťastie dnes tomu tak už nie a fotografiu beriem ako akýsi malý výlet, či úlet do dávnoveku
 
Martin Školiak
2014-09-25 19:08:09
príspevok od: dodo_bb
Hmmm. Videl som viacero skvelých záberov podobnej "reality". Išla z nich emócia, človečina, taká séria Sýkorových fotografií zo starobinca je úžasná a človeku idú po chrbte zimomriavky. Škaredé, prácou zodraté nemohúce stareny, opustenosť a smútok. Obraz doby, v ktorej žili a dreli, aby akotak uživili seba a rodinu, naozajstná realita v plnej nahote.
Pri tejto fotke mi chýba tá človečina, chýba mi príbeh... Skôr mi to pripadá ako precízne nafotená a dobre nasvietená ilustrácia lekárskej štúdie o 3 stupni obezity podľa pokožky zjavne vcelku mladej ženy. Možno je obézna chorobne, možno proste rada papká... Možno má problémy a jej muž pije... Alebo pije ona a preto je tlstá a zanedbaná... Nič z príbehu mi nenapovedajú ani nohy stoličky, ani sterilita ateliéru... Možno to nejaké pokračovanie zachráni, ale takto sama o sebe táto fotografia nebude patriť k mojim obľúbeným
Toto zo Sýkorom naozaj veľa spoločného nemá. Je to len nahá tlstá žena.
 
dodo_bb
2014-09-25 18:40:57
Hmmm. Videl som viacero skvelých záberov podobnej "reality". Išla z nich emócia, človečina, taká séria Sýkorových fotografií zo starobinca je úžasná a človeku idú po chrbte zimomriavky. Škaredé, prácou zodraté nemohúce stareny, opustenosť a smútok. Obraz doby, v ktorej žili a dreli, aby akotak uživili seba a rodinu, naozajstná realita v plnej nahote.
Pri tejto fotke mi chýba tá človečina, chýba mi príbeh... Skôr mi to pripadá ako precízne nafotená a dobre nasvietená ilustrácia lekárskej štúdie o 3 stupni obezity podľa pokožky zjavne vcelku mladej ženy. Možno je obézna chorobne, možno proste rada papká... Možno má problémy a jej muž pije... Alebo pije ona a preto je tlstá a zanedbaná... Nič z príbehu mi nenapovedajú ani nohy stoličky, ani sterilita ateliéru... Možno to nejaké pokračovanie zachráni, ale takto sama o sebe táto fotografia nebude patriť k mojim obľúbeným
 
Tibor78
2014-09-25 18:34:59
príspevok od: Goriot
Si myslím že keď som napísal takýto dlhý komentár, tak som do nevykýchol v sekunde, ale som sa dobre zamyslel a pritom zvážil aj možne dôsledky (komentáre), veď som napísal :"Zabite ma, ukameňujte ma". Ak sa vrátim k hnusu v záchode chcem pripomenúť, že je to tiež realita či nie? Moje presvedčenie mi nedá bliakať so stádom o jednom, len preto že teraz sa to nosí.
Pardon.
Predposledna veta je super
 
rasto.tn
2014-09-25 18:23:17
príspevok od: azazzel
nechapem dnesnu dobu ... a hlavne preco sa tu riesi ako vyzera modelka a nie pracu fotografa sme na fotoportali a nie sutazi krasi.... dole klobuk pred oboma zucasnenimy pretoze v dnesnej dobe je idealizovani typ krasy a vsetko co je ine je podla vecini nepekne.... bohuzial .
Preto sa riešia veci - napr. ako vypadá modelka a pod..lebo je to súčasť fotografie, nemožno oddeliť fotografovaný objekt od fotky - fotografky ako takej. Ad absurdum, keď si pozrieš s prepáčením nejaké porno fotky, tiež riešiš najprv to, aká je tam sexuálna scéna, modelka a i., nie to, akú použil fotograf clonu, osvetlenie a spracovanie. Bol to extrémny príklad, ale pri fotení ľudí sa musí skrátka fotografovaný objekt brať v úvahu.
___
Užívateľke NVS pripomína žena na fotke Venušu, mňa však ako prvé napadla prvá vražda / scéna z filmu Sedem - obžerstvo. Zároveň dodávam, že nejaké extra emócie (viď podľa zaradenej kategórie) tam nevidím. Kompozične OK, ohľadom TK - po okrajoch sú badateľné stopy ditheringu, čo vzhľadom na použitý aparát D800 nie je dobré.
 
JohnNewton
2014-09-25 17:57:19
príspevok od: Goriot
Iba chcem pripomenúť že obsah fotky vždy vplýval, vplýva a bude vplývať na celkový dojem ...
To pri rečiach "umelcov" si vždy spomeniem na "vyznanie" Kristiána Kodeta.
"Večer si otevřu láhev doré whisky a ráno je obraz namalován ...
Umenie v stave opojenia ... to je to pravé umenie ktoré uprednostňuje (rozvážne tipujem) polovica uznávaných umelcov ... a čo tak triezvy pohľad nepoplatného diváka ?
Asi takýto ?
To ale znamená, že umelci boli pod vplyvom alkoholu už 29000 rokov pred Kristom Viď odkaz Věstonická Venuša .....
 
nvs
2014-09-25 17:45:10
Vestonická venuša, ...prvé, čo ma napadlo pri pohľade...ideál ženskej krásy každý iný má, čo mi vadí sú tie vlasy stiahnuté do tváre a tie nôžky stoličky
 
JohnNewton
2014-09-25 17:44:26
Kúrňa to je starý námet, páči

https://sk.wikipedia.org/wiki/Věstonická_venuša

https://www.google.sk/images?client=opera&q=vestonick%C3%A1+venu%C5%A1a&oe=utf-8&channel=suggest&gws_rd=ssl&hl=en&sa=X&oi=image_result_group&ei=szckVMnsBerXyQPclIGgBg&ved=0CDAQsAQ
 
Goriot
2014-09-25 17:42:10
príspevok od: azazzel
to ze sa tebe nepaci obsah neznamena ze je hnusny. to co sa paci tebe sa nemusi inemu a naopak. alebo si myslis ze ty urcujes co je pekne a co nie? v podstate kvoli ludom alo si ty si o sebe zeny myslia ze nie si pekne ked nevyzeraju ako baby z casopisu.. a v podstate ani nechapem preco hodnotis tematicku fotografiu ked sa venujes niecomu inemu
Chcem upozorniť že nenapísal som hnusný, ale nechutný ... a to môže byť aj vyzdobená torta.
A o tom čo si ženy o sebe myslia v skutočnosti sa chlapom ani nezdá ... tak mi nevrav že ty to vieš. Stačí poriadne pozerať čo zo sebou robia a netreba sa ani pýtať... tak sa pozri pozornejšie.
Koľko percent ... sorry ... promile žien vyjde ráno z domu aby sa "neskrášlili" ?
Ha ?
 
Goriot
2014-09-25 17:23:28
Ešte ma tak napadlo ... nebolo by dobré aby písomné hodnotenie fotiek na kritiku muselo obsahovať aj vysvetlenie. Na jednoduché vyjadrenie tu máme tlačítko "Páči sa" ... tak načo to ešte písať bez vysvetlenia čo konkrétne sa človeku na danej fotke páči. Pritom táto povinnosť by mala byť aj pri zápornej kritike.
 
gabrielita
2014-09-25 17:22:49
príspevok od: atiart
... ahoj, a čo ak tie vlasy je zámer, a tak začína film o ktorom nič nevieme ...
no, ja tiež predpokladám, že vlasy bol zámer (zakryť tvár) a že film začína, ale .... to mi tu nik nerozumiéééééé?
 
azazzel
2014-09-25 17:21:58
príspevok od: Goriot
Iba chcem pripomenúť že obsah fotky vždy vplýval, vplýva a bude vplývať na celkový dojem ...
To pri rečiach "umelcov" si vždy spomeniem na "vyznanie" Kristiána Kodeta.
"Večer si otevřu láhev doré whisky a ráno je obraz namalován ...
Umenie v stave opojenia ... to je to pravé umenie ktoré uprednostňuje (rozvážne tipujem) polovica uznávaných umelcov ... a čo tak triezvy pohľad nepoplatného diváka ?
Asi takýto ?
to ze sa tebe nepaci obsah neznamena ze je hnusny. to co sa paci tebe sa nemusi inemu a naopak. alebo si myslis ze ty urcujes co je pekne a co nie? v podstate kvoli ludom alo si ty si o sebe zeny myslia ze nie si pekne ked nevyzeraju ako baby z casopisu.. a v podstate ani nechapem preco hodnotis tematicku fotografiu ked sa venujes niecomu inemu
 
atiart
2014-09-25 17:12:36
príspevok od: gabrielita
skončím asi upálená s Goriotom na hranici, ale prosím Vás, ja ako amatér tu hľadám kvalitu fotky, modelku neriešim, mám tri deti .... mohli by ste mne amatérovi prosím vysvetliť, čo je toto za kumšt, posadiť ženu na stoličku a zakryť jej tvár vlasmi. Myslím, že väčšina tu nehodnotí záber a prácu fotografa, ale ODVAHU modelky a fotografky. Budem sa opakovať, ale : nebolo by krajšie zahaliť minimálne tvár napr. tieňom? toto by som snáď dokázala aj ja , ale asi by som to tu nedala, prišlo by mi to ako obyčajné a lacné, grajciarka by mohla vymyslieť nejakú hru svetla a tieňov. Samozrejme ako séria foto to bude určite krásny príbeh, ale foto sama o sebe nič moc.
... ahoj, a čo ak tie vlasy je zámer, a tak začína film o ktorom nič nevieme ...
 
Goriot
2014-09-25 17:11:42
príspevok od: azazzel
nechapem dnesnu dobu ... a hlavne preco sa tu riesi ako vyzera modelka a nie pracu fotografa sme na fotoportali a nie sutazi krasi.... dole klobuk pred oboma zucasnenimy pretoze v dnesnej dobe je idealizovani typ krasy a vsetko co je ine je podla vecini nepekne.... bohuzial .
Iba chcem pripomenúť že obsah fotky vždy vplýval, vplýva a bude vplývať na celkový dojem ...
To pri rečiach "umelcov" si vždy spomeniem na "vyznanie" Kristiána Kodeta.
"Večer si otevřu láhev doré whisky a ráno je obraz namalován ...
Umenie v stave opojenia ... to je to pravé umenie ktoré uprednostňuje (rozvážne tipujem) polovica uznávaných umelcov ... a čo tak triezvy pohľad nepoplatného diváka ?
Asi takýto ?
 
atiart
2014-09-25 17:08:59
príspevok od: Katarína Grajcaríkova
v šoku asi nevedia nájsť čudlíky na PC a pozerajú na tie na fotke
... myslel som si o tebe ze si už vyrástla zo štádia Level 1, ktorý sa trasie za laikami na ephote ... k tvojej tvorbe to už neprisluchá ... nemyslým si , žeby niekto tu bol v šoku, lenže vyjadrit sa k tak vážnej tematicky silnej fotografii neje jednoduché ... tu sa nedá len tak plesnuť slovko : super, alebo nádhera , ktorími slovami ani ne tak fotografiu zviknu chváliť, ako samotnú modelku ... tento portrét však je o niečom úplne inom, a teším sa na pokračovanie tej episody, čomu na konci s nadšenim a radosťou by som Ti chcel pogratulovať ...
 
gabrielita
2014-09-25 17:06:17
skončím asi upálená s Goriotom na hranici, ale prosím Vás, ja ako amatér tu hľadám kvalitu fotky, modelku neriešim, mám tri deti .... mohli by ste mne amatérovi prosím vysvetliť, čo je toto za kumšt, posadiť ženu na stoličku a zakryť jej tvár vlasmi. Myslím, že väčšina tu nehodnotí záber a prácu fotografa, ale ODVAHU modelky a fotografky. Budem sa opakovať, ale : nebolo by krajšie zahaliť minimálne tvár napr. tieňom? toto by som snáď dokázala aj ja , ale asi by som to tu nedala, prišlo by mi to ako obyčajné a lacné, grajciarka by mohla vymyslieť nejakú hru svetla a tieňov. Samozrejme ako séria foto to bude určite krásny príbeh, ale foto sama o sebe nič moc.
 
Katarína Grajcaríkova
2014-09-25 17:05:24
príspevok od: Goriot
Si myslím že keď som napísal takýto dlhý komentár, tak som do nevykýchol v sekunde, ale som sa dobre zamyslel a pritom zvážil aj možne dôsledky (komentáre), veď som napísal :"Zabite ma, ukameňujte ma". Ak sa vrátim k hnusu v záchode chcem pripomenúť, že je to tiež realita či nie? Moje presvedčenie mi nedá bliakať so stádom o jednom, len preto že teraz sa to nosí.
Pardon.
ale prirovnávať to čo je v záchode a túto fotku sa mi moc nepáči....že sa nestotožňuješ s fotkou je v poriadku....nikto ťa nebude zabíjať ani ukameňovávať iba budeme diskutovať
 
Goriot
2014-09-25 16:55:29
príspevok od: Katarína Grajcaríkova
to čo vidieť v záchode je hnus, ale toto je človek, čo cíti, vidí, dýcha a sú takí medzi nami....že sa fotka nebude páčiť všetkým je mi jasné, ale skôr ako človek niečo zavrhne by sa mohol na chvíľu zastaviť a zamslieť a až potom povedať NIE....ak sa stalo tak som rada, vďaka za rozsiahly komentár
Si myslím že keď som napísal takýto dlhý komentár, tak som do nevykýchol v sekunde, ale som sa dobre zamyslel a pritom zvážil aj možne dôsledky (komentáre), veď som napísal :"Zabite ma, ukameňujte ma". Ak sa vrátim k hnusu v záchode chcem pripomenúť, že je to tiež realita či nie? Moje presvedčenie mi nedá bliakať so stádom o jednom, len preto že teraz sa to nosí.
Pardon.
 
Jožo
2014-09-25 16:52:15
príspevok od: Goriot
Tak zauvažujem.
Ženy a ešte raz ženy a ešte raz iba ženy sa začali sami od seba prikrášľovať. Spočiatku to boli ozdoby a potom "prefíkané" oblečenie a to všetko iba za účelom "obalamutiť chlapa, obtočiť si ho okolo prsta a urobiť si z neho "otroka". A chlapi si zvykli že ženy sú pre nás nádherné nebeské stvorenia, vlastné sestry lesných víl stvorené z mesačného svitu a morskej peny.
Dnes je už raz taká doba, zatvárame oči pred žobrákmi a ukazujeme týrané zvieratá. Neukazujeme ľudí čo pracujú za minimálnu mzdu, za ktorú by nemec ani nevstal z postele, ale celebrity na plesoch. Neukazujeme roztrhané mŕtvoly po uliciach východnej Ukrajiny, ale štart balistických rakiet čo tu smrť roznášajú ... veď to všetko nemôžeme ukazovať, radšej to čo dobre vyzerá ... a tu zrazu realita ... uff ... uff. Debata okolo fotky aká taká, ale dajme si ruku na srdce (tí čo ho máme a priznáme sa k tomu) čo v mužoch ( o ženách nehovorím, tie výskajú od radosti že tak nevyzerajú) evokuje takáto "fotka"? Priznám sa vo mne v prvom rade prekvapenie a potom nevoľnosť. Je pravda že je to realita, ale ja osobne takúto nemusím ... tak ako nemusím pozerať do záchodovej misy, čo to zo mňa vyšlo ... kedy som to zjedol ... bolo to vôbec na jedenie ?
Zabite ma, ukameňujte ma, ale toto je pre mňa nechutné, doba ma naučila pozerať na svet cez ružové okuliare a nebudem sa pretvarovať že sa mi to páči, radšej budem ďalej fotiť krajinky.
Ešte že som začiatočník a nemám umelecké videnie ... to ma asi trocha ospravedlňuje ... či ?
Toto tu bude ťažká debata , Goriot ostaň pri krajinkách, máš ich slušné.Je tu silná konkurencia,ale
Ty to ustojíš.Ak nemáš žalúdok na takýto natural nerozklikávaj .Len malá rada..,...Ak bude zvedavosť silnejšia nakukni.Je to život, ,ja dávam palec hore.
 
azazzel
2014-09-25 16:47:29
nechapem dnesnu dobu ... a hlavne preco sa tu riesi ako vyzera modelka a nie pracu fotografa sme na fotoportali a nie sutazi krasi.... dole klobuk pred oboma zucasnenimy pretoze v dnesnej dobe je idealizovani typ krasy a vsetko co je ine je podla vecini nepekne.... bohuzial .
 
Katarína Grajcaríkova
2014-09-25 16:42:58
príspevok od: gabrielita
nebolo by krajšie zahaliť minimálne tvár napr. tieňom? toto by som snáď dokázala aj ja , ale asi by som to tu nedala, prišlo by mi to ako obyčajné a lacné, grajciarka by mohla vymyslieť nejakú hru svetla a tieňov. Samozrejme ako séria foto to bude určite krásny príbeh, ale foto sama o sebe nič moc ... preto podľa mňa niesú like
žiadne tiene som nechcela....takto som to mala v hlave takto som to ukázala, ak má niekto v hlave tiene nech ich spraví......vďaka za názor
 
Katarína Grajcaríkova
2014-09-25 16:40:30
príspevok od: Goriot
Tak zauvažujem.
Ženy a ešte raz ženy a ešte raz iba ženy sa začali sami od seba prikrášľovať. Spočiatku to boli ozdoby a potom "prefíkané" oblečenie a to všetko iba za účelom "obalamutiť chlapa, obtočiť si ho okolo prsta a urobiť si z neho "otroka". A chlapi si zvykli že ženy sú pre nás nádherné nebeské stvorenia, vlastné sestry lesných víl stvorené z mesačného svitu a morskej peny.
Dnes je už raz taká doba, zatvárame oči pred žobrákmi a ukazujeme týrané zvieratá. Neukazujeme ľudí čo pracujú za minimálnu mzdu, za ktorú by nemec ani nevstal z postele, ale celebrity na plesoch. Neukazujeme roztrhané mŕtvoly po uliciach východnej Ukrajiny, ale štart balistických rakiet čo tu smrť roznášajú ... veď to všetko nemôžeme ukazovať, radšej to čo dobre vyzerá ... a tu zrazu realita ... uff ... uff. Debata okolo fotky aká taká, ale dajme si ruku na srdce (tí čo ho máme a priznáme sa k tomu) čo v mužoch ( o ženách nehovorím, tie výskajú od radosti že tak nevyzerajú) evokuje takáto "fotka"? Priznám sa vo mne v prvom rade prekvapenie a potom nevoľnosť. Je pravda že je to realita, ale ja osobne takúto nemusím ... tak ako nemusím pozerať do záchodovej misy, čo to zo mňa vyšlo ... kedy som to zjedol ... bolo to vôbec na jedenie ?
Zabite ma, ukameňujte ma, ale toto je pre mňa nechutné, doba ma naučila pozerať na svet cez ružové okuliare a nebudem sa pretvarovať že sa mi to páči, radšej budem ďalej fotiť krajinky.
Ešte že som začiatočník a nemám umelecké videnie ... to ma asi trocha ospravedlňuje ... či ?
to čo vidieť v záchode je hnus, ale toto je človek, čo cíti, vidí, dýcha a sú takí medzi nami....že sa fotka nebude páčiť všetkým je mi jasné, ale skôr ako človek niečo zavrhne by sa mohol na chvíľu zastaviť a zamslieť a až potom povedať NIE....ak sa stalo tak som rada, vďaka za rozsiahly komentár
 
gabrielita
2014-09-25 16:38:06
nebolo by krajšie zahaliť minimálne tvár napr. tieňom? toto by som snáď dokázala aj ja , ale asi by som to tu nedala, prišlo by mi to ako obyčajné a lacné, grajciarka by mohla vymyslieť nejakú hru svetla a tieňov. Samozrejme ako séria foto to bude určite krásny príbeh, ale foto sama o sebe nič moc ... preto podľa mňa niesú like
 
Goriot
2014-09-25 16:24:19
Tak zauvažujem.
Ženy a ešte raz ženy a ešte raz iba ženy sa začali sami od seba prikrášľovať. Spočiatku to boli ozdoby a potom "prefíkané" oblečenie a to všetko iba za účelom "obalamutiť chlapa, obtočiť si ho okolo prsta a urobiť si z neho "otroka". A chlapi si zvykli že ženy sú pre nás nádherné nebeské stvorenia, vlastné sestry lesných víl stvorené z mesačného svitu a morskej peny.
Dnes je už raz taká doba, zatvárame oči pred žobrákmi a ukazujeme týrané zvieratá. Neukazujeme ľudí čo pracujú za minimálnu mzdu, za ktorú by nemec ani nevstal z postele, ale celebrity na plesoch. Neukazujeme roztrhané mŕtvoly po uliciach východnej Ukrajiny, ale štart balistických rakiet čo tu smrť roznášajú ... veď to všetko nemôžeme ukazovať, radšej to čo dobre vyzerá ... a tu zrazu realita ... uff ... uff. Debata okolo fotky aká taká, ale dajme si ruku na srdce (tí čo ho máme a priznáme sa k tomu) čo v mužoch ( o ženách nehovorím, tie výskajú od radosti že tak nevyzerajú) evokuje takáto "fotka"? Priznám sa vo mne v prvom rade prekvapenie a potom nevoľnosť. Je pravda že je to realita, ale ja osobne takúto nemusím ... tak ako nemusím pozerať do záchodovej misy, čo to zo mňa vyšlo ... kedy som to zjedol ... bolo to vôbec na jedenie ?
Zabite ma, ukameňujte ma, ale toto je pre mňa nechutné, doba ma naučila pozerať na svet cez ružové okuliare a nebudem sa pretvarovať že sa mi to páči, radšej budem ďalej fotiť krajinky.
Ešte že som začiatočník a nemám umelecké videnie ... to ma asi trocha ospravedlňuje ... či ?
 
samophoto
2014-09-25 15:30:10
príspevok od: JB.photo
Pecka! Kde su body? ach...
hm,..... na stoličke.....
 
Katarína Grajcaríkova
2014-09-25 15:29:31
príspevok od: JB.photo
Pecka! Kde su body? ach...
v šoku asi nevedia nájsť čudlíky na PC a pozerajú na tie na fotke
 
A.Gabor
2014-09-25 15:29:01
Paci.klobuk dole pred ,,modelkou'' ze sa dala nahovorit tiez som cakal viac like-ov ked sa pozrem na pocet zhliadnuti.
 
JB.photo
2014-09-25 15:18:51
Pecka! Kde su body? ach...
 
blasi
2014-09-25 15:14:22
si vsimnite ze ma pekne ruky
 
adora
2014-09-25 14:52:34
pozerám chce to veľkú odvahu zo strany modelky,..... aj by ma zaujímalo či je po pôrodoch.....ak pokračuješ vo fotení matiek -tak sa mi to pozdáva,život nie sú len výstavné kusy modeliek ale aj obyčajných žien, za každou je príbeh
 
sunajn
2014-09-25 14:36:30
Saudekoizmus. Treba to ale kus zaopbaliť
 
bonifacko
 
kubizmus
externý redaktor 2014-09-25 14:03:28
no, toto fakt vyzera riadne strasidelne, to by mali davat na nezdrave jedlo ako varovanie podobne ako na cigarety
 
 
Clona: 2.8
Expozícia: 1/200.00 sec
ISO: 640
Fotoaparát: Nikon D800E
Ohnisko: 85 mm
Pridané: 2014-09-25 13:59:38
Na kritiku: 2014-09-25 13:59:52
Miesto:
Témy: emócie, ľudia, portrét
fotka bude mať aj pokračovanie...