Hore

FaxCopy

V čase, keď vzniká tento rozhovor, stretávajú prechádzajúci vodiči i obyvatelia najväčších slovenských miest bilboardy spoločnoti FaxCopy. Okrem prezentácie špičkového predajcu fototechniky hlásajú prostredníctvom sloganov „Skutočná predajňa fotoaparátov" a „ My fotoaparátom aj rozumieme" svoj postoj k predaju. Nie je treba ani zapojiť fantáziu, aby sme vytušili, že práve v týchto vyhláseniach sa skrýva odhodlanie zachovať všetky prednosti tradičného predaja tohto segmentu trhu a hlavnú výhodu, ktorú poskytuje svojim zákazníkom.

 

O budúcnosti predaja, internetovom predaji, profesionalite, láske k fotoaparátom sme sa rozprávali s Belom Rakovským, zodpovedným za predaj fototechniky v špecializovanej predajni FaxCopy v Bratislave na Vajnorskej ulici vedľa obchodného centra Polus.

 

Hneď na úvod by bolo dobré vysvetlenie, ako sa stane zo spoločnosti, ktorá má v názve celkom iné technológie, špičkový predajca fotoaparátov a fototechniky?

 

Odpoveď je jednoduchá - predávame kompletný sortiment značky Canon a fotoaparáty sú dôležitou, dokonca možno najznámejšou, časťou ich výroby. Sme jediní na trhu, kto sa špecializuje na jedného výrobcu. Obchod je ale obchod a tak, samozrejme, dovezieme a predáme všetko, o čo má zákazník záujem.

 

 

Kto je vaším typickým zákazníkom vo fotografickom segmente?

 

Šalamúnska odpoveď by znela - máme všetko, takže našim zákazníkom je každý. Je to skutočne pravda, no ťažiskom nášho predaja je tovar strednej a vyššej triedy a profi technika. Veľká časť našich zákazníkov sú profesionáli a vytvoril sa medzi nami dlhoročný vzťah. Z toho vyplýva aj štandardná situácia, že máme na sklade i fotoaparáty najvyššej rady a drahé objektívy, ale aj špeciálne drobnosti, ktoré si bežní predajcovia nemôžu dovoliť držať. Pre profesionálov dokonca robíme zápožičné služby, pretože existujú napríklad tak špeciálne objektívy, ktoré sami nemajú a potrebujú ich len na jednu konkrétnu zákazku. My v takýchto prípadoch dokážeme pomôcť.

 

 

Jednou z aktuálnych tém v oblasti predaja je dilema medzi nákupom cez internet a nákupom v klasickom kamennom obchode. Pociťuje FaxCopy tieto zmeny nákupných návykov ako hrozbu?

 

V prvom rade - FaxCopy je moderná spoločnosť, ktorá si nemyslí, že by dokázala zvrátiť trendy, ktorým podlieha trh. Samozrejme, internet je i pre nás dôležitou súčasťou komunikácie a kontaktu s našimi zákazníkmi. Nepokúšame sa však konkurovať takmer anonymným internetovým predajcom, pretože nám naša profesionálna česť nedovoľuje ukrátiť zákazníkov o všetko, pre čo k nám prichádzajú.

 

 

Sú však ešte stále výhody klasického predaja natoľko rozhodujúce, aby boli pre zákazníkov príťažlivé?

 

O tom ani na chvíľu nepochybujem. Prvým princípom predaja je pre nás živý kontakt zákazníka s odborníkom, ktorý mu názorne predvedie obsluhu či funkcie zariadenia, no predovšetkým dokáže okamžite odpovedať na otázky zákazníka.

Pri nákupe cez internet by ostal odkázaný na pribalený návod, pretože predajca, ktorý vybavil jeho objednávku, o problematike veľa nevie a možno práve niekomu inému predáva vankúše, kvetiny, alebo náplasti na chudnutie...

K nám sa zákazník môže kedykoľvek vrátiť, pri širokospektrálnych internetových obchodoch nie je kam.

 

 

Zaznelo tu ale, že i pre FaxCopy je internet dôležitým predajným nástrojom.

 

To nepochybne, no v celkom inej podobe a s celkom inou funkciou. Pre zákazníka je cestou, ktorou pohodlne získava potrebné informácie a môže si napríklad objednať fotoaparát či zariadenie, ktoré práve nemáme priamo v predajni. Doba dodania je rovnako rýchla, ako pri inom internetovom predaji. Ponuka trhu je dnes tak obrovská, že jednoducho nie je možné držať všetko. My mu tovar dovezieme do niektorej z našich predajní v Bratislave, Žiline, Banskej Bystrici, Košiciach alebo na ktorúkoľvek z 34 pobočiek na Slovensku a ďalej už obchod prebieha ako sa patrí - osobne. Aj keď si nechá zákazník poslať tovar domov, stále sme mu k dispozícií a môže sa na nás obrátiť.

 

 

Ako sa človek stáva predajcom fototechniky v spoločnosti FaxCopy, za ktorým ľudia prichádzajú znovu a znovu?

 

Keby naši predajcovia nepracovali u nás, pravdepodobne by prichádzali ako pravidelní zákazníci. Všetci majú vysoký záujem o fotografovanie a sú v tejto oblasti aktívni. To je ďalšou výhodou pre nášho zákazníka. Preto si môžeme dovoliť ponúkať i profesionálnu poradenskú službu, ktorá sa týka nielen obsluhy prístrojov, ale i technického spracovania, prípadne i samotného fotenia. Zákazník má človeka len pre seba a pýta sa ho na to, čo chce naozaj vedieť. Ak je záujem, organizujeme aj tematické fotoškoly pre skupiny s konkrétnym zameraním.

 

 

 

Zaujímavým prepojením všetkých oblastí spoločnosti FaxCopy je ponuka fotokníh pre zákazníkov.

 

Spojili sme celú líniu služieb do jedného celku - predáme zákazníkovi kvalitný fotoaparát, naučíme ho s ním narábať, poradíme pri fotení, spracovaní fotografií a napokon mu fotografie, ktoré si sám vyberie, vytlačíme aj skutočne vo veľkom plagátovom formáte alebo na plátno, či spracujeme najnovšie do podoby zviazanej knihy v tvrdých doskách s jeho komentármi a popiskami. Považujeme to za prirodzené a je to súčasťou nášho prístupu k tomu, čo ľudia skutočne potrebujú.

 

 

Redakcia ePhoto ďakuje za odpovede.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
kiko24
2009-07-13 15:39:02
Neviem ako v blave ale v trnave je tiez faxcopy a bol by som velmi rad keby som tam prisiel povedal ze chcem taky a taky uv filter a nepozerali by na mna ako bager na tvrdu hlinu. Zatial tam zial nemaju ani jedneho zamestnanca co by mal o foteni aspom trochu potuchy a tiez by mohli aj nieco drzat na predajni a nie len jedno 1000Decko. Ked som tam priatelke kupoval kompakt tak som sa pol hodinu hadal s predavacom ze k nemu ma byt aj bateria a on mi stale tvrdil ze k nim baterie nie su
 
julo kotus
2009-07-13 16:20:04
Bavili sme sa s p. Rakovským o predajni v BA, ktorá je špeciálne vybavená na predaj fotoaparátov. Aj preto je v rozhovore nazvaná ´špecializovanou predajňou´. Ostatné predajne slúžia ako sieť na priblíženie objednaných produktov k zákazníkovi. Myslím, že z rozhovoru je to zrejmé.
 
lu_boss
2009-07-13 16:25:00
Ja som tiez skepticky pri tvrdeni, ze v obchode je skutocny odbornik... A mam tu skusenost nielen zo Slovenska ale aj z Rakuska.
Hoci, odbornika tam naozaj netreba, hadam nebudeme debatovat na temu low-pass filtrov, principu bayerovej masky, ci rozdielov medzi CMOS a CCD, v obchode... Ale odpoved na otazku kupca ´Prosim Vas, a tu je aky rozdiel medzi tymito fotoaparatmi ?´, pricom ukazuje na dva kompakty, po chvili vahania odpoved ´V cene !´ mi pride zvlastna. To som zazil ako nahodny okoloiduci v nemenovanom obchode v BA. Na druhej strane, arogantny predavac s vedomostami je horsi ako ten nevedomy... Vidim to skor tak, ze profik radu nepotrebuje, presne vie, co chce, nadseny pokrocily amater asi tiez a ostatnych treba zvladnut so slusnym zakladom vedomosti a schopnostou komunikovat na urovni, ktorou zakaznik temu otvori... A predat mu co najdrajsi stroj :-)
 
slavmiro
2009-07-13 16:29:15
zazil som priamo v FC specializovanej predajni ze obsluha je fundovana, amaterom/laikom trpezlivo poradi a advance_amaterom/profikom do toho nekafru a nechaju ich v klude vybrat.. ;)
 
julo kotus
2009-07-13 16:52:16
Aj ja som spokojný s FaxCopy na Vajnorskej, berieme odtiaľ Canon výbavu do štúdia a už 4 roky sme spokojní.
 
vilkoo
2009-07-13 17:06:27
Avsak predajna na vychode nebudem menovat zase taky odborny personal nema a zeny co tam predavaju o fotoaparatoch nula bodov.
 
Strhak
2009-07-13 17:06:30
príspevok od: lu_boss
Ja som tiez skepticky pri tvrdeni, ze v obchode je skutocny odbornik... A mam tu skusenost nielen zo Slovenska ale aj z Rakuska.
Hoci, odbornika tam naozaj netreba, hadam nebudeme debatovat na temu low-pass filtrov, principu bayerovej masky, ci rozdielov medzi CMOS a CCD, v obchode... Ale odpoved na otazku kupca ´Prosim Vas, a tu je aky rozdiel medzi tymito fotoaparatmi ?´, pricom ukazuje na dva kompakty, po chvili vahania odpoved ´V cene !´ mi pride zvlastna. To som zazil ako nahodny okoloiduci v nemenovanom obchode v BA. Na druhej strane, arogantny predavac s vedomostami je horsi ako ten nevedomy... Vidim to skor tak, ze profik radu nepotrebuje, presne vie, co chce, nadseny pokrocily amater asi tiez a ostatnych treba zvladnut so slusnym zakladom vedomosti a schopnostou komunikovat na urovni, ktorou zakaznik temu otvori... A predat mu co najdrajsi stroj :-)
Dobrý obchodník nepredáva to čo je najdrahšie ale to na čom má najväčší zisk. Veľmi často na tích najdrahších veciach majú len veľmi malú maržu kým pri tovare čo predávajú ako na bežiacom páse je marža dakedy aj viac ako 30%. Myslím si že eshopu sa nevyrovná žiadnemu dobrému obchodu. Daktorý tu budete namietať že kamenné obchody sú drahé no pravda je iná. Ja som si fotoaparát nekupoval cez net ani žiadne príslušenstvo, prišiel som do predajne kde sa tomu rozumejú a nechal som si poradiť a predviesť produkt. Fotoaparát som kupoval asi hodinu predavač mi ho ochotne ukázal predviedol s objektívmi o ktoré som mal záujem. Povysvetľoval všetko čo bolo treba proste Full Servis. Dnes sa za všetko platí a aj za radi a aj čas toho predavača, stretol som sa tam s ochotou a nemusel som sem vypisovať do fóra a čakať čo mi odpíšu ľudia ktorý len o tom dačo počuli. Bavil som sa s profesionálom ktorý otvorene hovoril o plusoch ale aj mínusoch toho daného fotoaparátu a nie z hladiny teoretickej ale s praxe. A tá spomínaná cena fotoaparát vtedy stál 1149€ čo bola cena cca o 10€ viac ako na internete. Mne tích 10€ za to stálo veď som kupoval vec za viac ako 1100€, ďalšia vec je tá že to bola v tedy novinka pomerne ťažko sa hľadala ale ja som ju mal ten deň doma a nečakal na odpovede či mi ju vôbec dodajú. Nerozumiem ľuďom čo vravia že oni si všetko kupujú na internete do obchodu sa chodia len kukať a vytipovať ale nikdy tam nič nekúpia. Prečo potom si platia rôzne Workshopy veď to isté si môžu pozrieť dnes na YouTube a nemusia ani ďaleko kvôli tomu cestovať. Obchodníci aspoň tí dobrý sú na to aby nám poradili a pomohli s výberom, sú na to školení a mali by sa vyznať v problematike a ak nie nemajú čo hľadať za pultom
 
krokos666
2009-07-13 21:31:26
príspevok od: Strhak
Dobrý obchodník nepredáva to čo je najdrahšie ale to na čom má najväčší zisk. Veľmi často na tích najdrahších veciach majú len veľmi malú maržu kým pri tovare čo predávajú ako na bežiacom páse je marža dakedy aj viac ako 30%. Myslím si že eshopu sa nevyrovná žiadnemu dobrému obchodu. Daktorý tu budete namietať že kamenné obchody sú drahé no pravda je iná. Ja som si fotoaparát nekupoval cez net ani žiadne príslušenstvo, prišiel som do predajne kde sa tomu rozumejú a nechal som si poradiť a predviesť produkt. Fotoaparát som kupoval asi hodinu predavač mi ho ochotne ukázal predviedol s objektívmi o ktoré som mal záujem. Povysvetľoval všetko čo bolo treba proste Full Servis. Dnes sa za všetko platí a aj za radi a aj čas toho predavača, stretol som sa tam s ochotou a nemusel som sem vypisovať do fóra a čakať čo mi odpíšu ľudia ktorý len o tom dačo počuli. Bavil som sa s profesionálom ktorý otvorene hovoril o plusoch ale aj mínusoch toho daného fotoaparátu a nie z hladiny teoretickej ale s praxe. A tá spomínaná cena fotoaparát vtedy stál 1149€ čo bola cena cca o 10€ viac ako na internete. Mne tích 10€ za to stálo veď som kupoval vec za viac ako 1100€, ďalšia vec je tá že to bola v tedy novinka pomerne ťažko sa hľadala ale ja som ju mal ten deň doma a nečakal na odpovede či mi ju vôbec dodajú. Nerozumiem ľuďom čo vravia že oni si všetko kupujú na internete do obchodu sa chodia len kukať a vytipovať ale nikdy tam nič nekúpia. Prečo potom si platia rôzne Workshopy veď to isté si môžu pozrieť dnes na YouTube a nemusia ani ďaleko kvôli tomu cestovať. Obchodníci aspoň tí dobrý sú na to aby nám poradili a pomohli s výberom, sú na to školení a mali by sa vyznať v problematike a ak nie nemajú čo hľadať za pultom
Sice na tom je nieco pravdy, ale si zober ako predavac, ze mas v ponuke sto fotoaparatov a ak by si mal o vsetkych vediet ich parametre tak by ti asi preplo.
Zakaznici su velmi lenivy a nevedia si pozriet ani recenziu...nie ze by nevedeli ale nechcu. Oni iba ocakavaju, ze fotak bude robit dobre fotky...ale o technike fotenia nemaju ani potuchy. Zober si, ze mas tolko prace ze si nemas ani cas fotoaparaty prakticky vyskusat, a vsetko co vies, je iba z recenzií. Ber to tak, sú dobrý predavači a zlý a ak sa ti to nepáči tak si to poď vyskúšať. Boli taký ´odborníci´ čo vydržali 2 dni...
S pozdravom

Neschopný predavač ;-)
 
lu_boss
2009-07-13 21:36:39
príspevok od: Strhak
Dobrý obchodník nepredáva to čo je najdrahšie ale to na čom má najväčší zisk. Veľmi často na tích najdrahších veciach majú len veľmi malú maržu kým pri tovare čo predávajú ako na bežiacom páse je marža dakedy aj viac ako 30%. Myslím si že eshopu sa nevyrovná žiadnemu dobrému obchodu. Daktorý tu budete namietať že kamenné obchody sú drahé no pravda je iná. Ja som si fotoaparát nekupoval cez net ani žiadne príslušenstvo, prišiel som do predajne kde sa tomu rozumejú a nechal som si poradiť a predviesť produkt. Fotoaparát som kupoval asi hodinu predavač mi ho ochotne ukázal predviedol s objektívmi o ktoré som mal záujem. Povysvetľoval všetko čo bolo treba proste Full Servis. Dnes sa za všetko platí a aj za radi a aj čas toho predavača, stretol som sa tam s ochotou a nemusel som sem vypisovať do fóra a čakať čo mi odpíšu ľudia ktorý len o tom dačo počuli. Bavil som sa s profesionálom ktorý otvorene hovoril o plusoch ale aj mínusoch toho daného fotoaparátu a nie z hladiny teoretickej ale s praxe. A tá spomínaná cena fotoaparát vtedy stál 1149€ čo bola cena cca o 10€ viac ako na internete. Mne tích 10€ za to stálo veď som kupoval vec za viac ako 1100€, ďalšia vec je tá že to bola v tedy novinka pomerne ťažko sa hľadala ale ja som ju mal ten deň doma a nečakal na odpovede či mi ju vôbec dodajú. Nerozumiem ľuďom čo vravia že oni si všetko kupujú na internete do obchodu sa chodia len kukať a vytipovať ale nikdy tam nič nekúpia. Prečo potom si platia rôzne Workshopy veď to isté si môžu pozrieť dnes na YouTube a nemusia ani ďaleko kvôli tomu cestovať. Obchodníci aspoň tí dobrý sú na to aby nám poradili a pomohli s výberom, sú na to školení a mali by sa vyznať v problematike a ak nie nemajú čo hľadať za pultom
Ja s Tvojou odpovedou v zasade suhlasim. Hned prva veta bola, ze som skepticky. To nevylucuje, ze sa da natrafit aj na dobru obsluhu. Ale je to jav podobny gulovemu blesku, vieme ze existuje, ale malokto ho videl.
A so sposobom nakupu - no ja osobne si o tom nazhanam informacii po nete, popytam sa znalych (vzdy je poruke niekto kto rozumie papagajom, keby som chcel vtaka, kto rozumie motorom, keby som menil auto...), ak sa da, kym manzelka nakupuje vybavu do satnika, ja sedim v pantarei a listujem v knihach (zadarmo), kde je mnoho mudreho cierne na bielom k teme alebo produktu, ktory ma zaujima... Takze uz prichadzam do predajne vcelku podkuty. Inak, uvedomil som si, ze cez net som kupil pracku, stolicky do kuchyne, pol tony knih a dve vedra parfemov, idem kupit plazmu, ale fototechniku ziadnu... Ak teda neratam bazar...
A k poslednej mojej vete, islo o ironicku poznamku, ktorou som mal na mysli odlisny zaujem predavaca (vyhodne predat) od mojho zaujmu (vyhodne a dobre nakupit). Al priamo ku FaxCopy - s firmou v oblasti kopiriek mame dobru skusenost. Takze chcem verit tomu, ze im pojde dobre aj foto. Urcite sa tam zastavim :-)
 
lu_boss
2009-07-13 21:55:19
Iste, ale predavac by sa mal orientovat aspon v zakladnych veciach, cas-clonu-citlivost maju spolocne vsetky fotaky a zakladne parametre su napisane na skatuli, rozdiely su predovsetkym v urceni, teda v zamere pouzitia a financnych narokoch. V obchode typu Nay elektrodom od obsluhy ocakavam, ze vie, co znamena monopod a vie vysvetlit podstany rozdiel medzi kompaktom/ultrazoomom/zrkadlovkou, zakaznikom v tomto obchode su skor spotrebitelia fotoaparatu. V prolaike, poebe, scarte, megafote a podobne a teda teraz aj vo faxcopy by mali vediet viac.
Ale, je mi tiez jasne, ze ani pre toho najlepsieho predavaca vzdy ruze nekvitnu, ludia sme rozni a obcas otrasni...
 
Strhak
2009-07-13 22:03:49
príspevok od: krokos666
Sice na tom je nieco pravdy, ale si zober ako predavac, ze mas v ponuke sto fotoaparatov a ak by si mal o vsetkych vediet ich parametre tak by ti asi preplo.
Zakaznici su velmi lenivy a nevedia si pozriet ani recenziu...nie ze by nevedeli ale nechcu. Oni iba ocakavaju, ze fotak bude robit dobre fotky...ale o technike fotenia nemaju ani potuchy. Zober si, ze mas tolko prace ze si nemas ani cas fotoaparaty prakticky vyskusat, a vsetko co vies, je iba z recenzií. Ber to tak, sú dobrý predavači a zlý a ak sa ti to nepáči tak si to poď vyskúšať. Boli taký ´odborníci´ čo vydržali 2 dni...
S pozdravom

Neschopný predavač ;-)
Môžeme kľudne porovnávať, bol som vedúci v jednom celkom veľkom elektre nebudem menovať. Poviem ti len jedno s počiatku som si myslel že sa to nedá vedieť ale postupne som poznal každí tovar podla artiklu vedel som koľko je jeho nákupná cena aká je tam obrátka a akú máme na ňom maržu. Keď som nastupoval do firmy tak mi kuchynské robotí alebo sporáky nič nevraveli ale postupne som vedel o každom rozprávať súvisle pol hodinu. Neviem asi som bol dobrý predavač ale produkty čo sme predávali som poznal dokonale a dovolím si tvrdiť že všetky a nebolo ich len sto. Inak kľudne si to pôjdem ´´vyskúšať ´´, mňa tá práca bavila ;-)
 
Strhak
2009-07-13 22:16:37
príspevok od: lu_boss
Ja s Tvojou odpovedou v zasade suhlasim. Hned prva veta bola, ze som skepticky. To nevylucuje, ze sa da natrafit aj na dobru obsluhu. Ale je to jav podobny gulovemu blesku, vieme ze existuje, ale malokto ho videl.
A so sposobom nakupu - no ja osobne si o tom nazhanam informacii po nete, popytam sa znalych (vzdy je poruke niekto kto rozumie papagajom, keby som chcel vtaka, kto rozumie motorom, keby som menil auto...), ak sa da, kym manzelka nakupuje vybavu do satnika, ja sedim v pantarei a listujem v knihach (zadarmo), kde je mnoho mudreho cierne na bielom k teme alebo produktu, ktory ma zaujima... Takze uz prichadzam do predajne vcelku podkuty. Inak, uvedomil som si, ze cez net som kupil pracku, stolicky do kuchyne, pol tony knih a dve vedra parfemov, idem kupit plazmu, ale fototechniku ziadnu... Ak teda neratam bazar...
A k poslednej mojej vete, islo o ironicku poznamku, ktorou som mal na mysli odlisny zaujem predavaca (vyhodne predat) od mojho zaujmu (vyhodne a dobre nakupit). Al priamo ku FaxCopy - s firmou v oblasti kopiriek mame dobru skusenost. Takze chcem verit tomu, ze im pojde dobre aj foto. Urcite sa tam zastavim :-)
Vo firme kde som pred tím pracoval viedli predavačov k tomu aby v prvom rade dobre poradili a pomohli vybrať ten pravý produkt a až potom bola marža. Darmo nanútiš zákazníkovi americkú chladničku za 2000€ keď ti ju na druhí deň donesie naspäť lebo mu nevyhovuje. Po prvé ho dotlačíš dakde kde nechcel byť a po druhé si uvedomí že buď si amatér a nevyznáš sa do toho keď mu radíš vec ktorú ani zďaleka nevyužije alebo si ho len chcel oklamať a nabaliť sa na ňom. No ak mu dobre poradíš ten človek sa bude k tebe vracať pravidelne. Z mojej skúsenosti ti poviem že mne najskôr zavolali ľudia či som na predajni a ak som bol až tak prišli, ak som bol mimo pobočku tak presunuli kúpu a počkali na mňa, keď som odišiel s firmy aj po roku mi volali bývalí zákazníci a pýtali sa ma prečo tam nie som už a že či im aspoň poradím, takú dôveru som si tam vybudoval. To ja ale všetko vecou prístupu k ľudom ak si profík tak sa potom k tebe aj správajú.
 
krokos666
2009-07-13 22:57:42
príspevok od: Strhak
Môžeme kľudne porovnávať, bol som vedúci v jednom celkom veľkom elektre nebudem menovať. Poviem ti len jedno s počiatku som si myslel že sa to nedá vedieť ale postupne som poznal každí tovar podla artiklu vedel som koľko je jeho nákupná cena aká je tam obrátka a akú máme na ňom maržu. Keď som nastupoval do firmy tak mi kuchynské robotí alebo sporáky nič nevraveli ale postupne som vedel o každom rozprávať súvisle pol hodinu. Neviem asi som bol dobrý predavač ale produkty čo sme predávali som poznal dokonale a dovolím si tvrdiť že všetky a nebolo ich len sto. Inak kľudne si to pôjdem ´´vyskúšať ´´, mňa tá práca bavila ;-)
hehe takze zanietenec, treba poronvat aj ako dlho taký predavac vydrzí na tom mieste. Predpokladam, ze vedomosti si nenazbieral za skúsobnú dobu, chce to mesiace mozno aj roky zbierania vedomostí. V zásade súhlasím,ze by mal vediet predavac aspon viac ako zákazník. Ale ked sa niekto vytasí s otázkou akú velkosť zaberie fotka pri snímaní cez digitálny zoom tak uz to iba vrie :DDD. Mno vsetkým ´kolegom´ potom prajem vela trpezlivosti ...
 
Kotlik73
2009-07-13 22:57:55
Chalanov s tejto predajne môžem doporučit,tak ako mi boli doporučený od ich byvaleho kolegu(Šišo).Kupoval som tam ´´iba´´ 450d.poradili,poukazovali a spokojnost na mojej strane...Ked budem zhanat nejake sklíčka som tam zase..Ja len tolko.
 
Strhak
2009-07-14 00:25:06
príspevok od: krokos666
hehe takze zanietenec, treba poronvat aj ako dlho taký predavac vydrzí na tom mieste. Predpokladam, ze vedomosti si nenazbieral za skúsobnú dobu, chce to mesiace mozno aj roky zbierania vedomostí. V zásade súhlasím,ze by mal vediet predavac aspon viac ako zákazník. Ale ked sa niekto vytasí s otázkou akú velkosť zaberie fotka pri snímaní cez digitálny zoom tak uz to iba vrie :DDD. Mno vsetkým ´kolegom´ potom prajem vela trpezlivosti ...
Ver mal som lepšie zážitky, otázky ktoré kládli zákazníci dakedy boli fakt super, proste nemali chybu, s takými sa nestretávame ani tu na fóre. No bolo dôležité sa pred nimi krotiť, nedať im najavo že sa pýta úplnú hlúposť. Dobrý predavač musí vedieť poradiť aj takýmto ľuďom. Nikdy som na zákazníka nevyletel nikdy som sa mu nesmial aj preto som s nimi vychádzal dobre. Zo skúsenosti viem že 95% ľudí nevie čo vlastne chce a čo potrebuje a s toho som vychádzal, ja som musel prísť na to čo potrebuje a potom mu odporučiť daní spotrebič. Inač ja som nebol dlho predavačom po necelých dvoch mesiacoch som sa začal zacvičovať za vedúceho a ešte mi neskončila skúšobná doba a už som mal kľúče od predajne, no a do roka som s firmy odišiel za lepšie platenou prácou. Netvrdým že moji predavači poznali všetky produkty ale na svojich oddeleniach mali veľmi dobrý prehlad a zvyšné poznali aspoň na základnej úrovni aby sa vedeli v tom orientovať. Ja som musel poznať všetky lebo som im pripravoval školenia, robil som objednávky denno denne, kontroloval správnosť inventúr, občas dohliadal na servis ak bol problém a podstate denne som sa stretával s obchodákmi ktorý mi nosili nove katalógi a pravidelne ma informovali o novinkách a ich vlastnostiach.
 
IceDive1
2009-07-14 10:43:15
Kupoval som v tejto predajni kameru aj kompakt a s obsluhov som bol spokojny. Z vlastnych skusenosti mozem povedat ze nie je lahke najst schopnych zanietenych ludi motivovanych predat a poradit.
 
Shadow_Zone
2009-07-14 13:15:05
Mam od nich 450D a 50D a bol som nadmieru spokojny s pristupom, vrelo doporucujem, chlapci vedia co predavaju :)
 
Aurel
2009-07-15 17:59:01
Ano, pridávam sa k veľkej skupine spokojných zákazníkov tejto predajne.
Takmer všetku fotovýbavu som kupoval u nich. Snáď len s výnimkou secondhand,
ktoré som kupoval na inzerát. Rád sa tam zastavím aj len tak, na kus reči a
pozrieť čo je nové. Vždy je o čom.
 
till1987
2009-07-15 22:15:59
da sa u nich brat aj na splatky? predsa len pevna 4OO s 2x telekonvertorom je pre mna fúra penez
 
drecpy©photo
2009-07-17 10:33:13
Aj napriek tomu, že som ´nikonista´ môžem taktiež iba pochváliť túto predajňu a jej personál. V dolnom podlaží je k dispozícii Canon ponuka pre tlačiarne a tam som vždy našiel, čo som potreboval.
 
pcleader21
2009-08-07 20:57:43
Parada... ale ja podlieham Donovi Nikonovi.... a zrada sa v nasej mafii tresta sformatovanim pamatovej karty...
 
zelena.kacka
2011-02-17 01:47:08
príspevok od: Strhak
Ver mal som lepšie zážitky, otázky ktoré kládli zákazníci dakedy boli fakt super, proste nemali chybu, s takými sa nestretávame ani tu na fóre. No bolo dôležité sa pred nimi krotiť, nedať im najavo že sa pýta úplnú hlúposť. Dobrý predavač musí vedieť poradiť aj takýmto ľuďom. Nikdy som na zákazníka nevyletel nikdy som sa mu nesmial aj preto som s nimi vychádzal dobre. Zo skúsenosti viem že 95% ľudí nevie čo vlastne chce a čo potrebuje a s toho som vychádzal, ja som musel prísť na to čo potrebuje a potom mu odporučiť daní spotrebič. Inač ja som nebol dlho predavačom po necelých dvoch mesiacoch som sa začal zacvičovať za vedúceho a ešte mi neskončila skúšobná doba a už som mal kľúče od predajne, no a do roka som s firmy odišiel za lepšie platenou prácou. Netvrdým že moji predavači poznali všetky produkty ale na svojich oddeleniach mali veľmi dobrý prehlad a zvyšné poznali aspoň na základnej úrovni aby sa vedeli v tom orientovať. Ja som musel poznať všetky lebo som im pripravoval školenia, robil som objednávky denno denne, kontroloval správnosť inventúr, občas dohliadal na servis ak bol problém a podstate denne som sa stretával s obchodákmi ktorý mi nosili nove katalógi a pravidelne ma informovali o novinkách a ich vlastnostiach.
prosim ta, ty sa nauc pravopis. co pirspevok, to aspon pat chyb. kto to ma citat? ach
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia