Hore

Centrum správy farieb

Predajné štúdio ePhotoshop.sk vám prináša nový projekt Centrum správy farieb. V spolupráci s portálom ePhoto.sk pripravilo nové služby fotografom, ktorí majú problémy s vernosťou farieb.

Fotografi vynakladajú nemalé prostriedky na fotoaparáty a objektívy, aby ich fotografie boli čo najkvalitnejšie. Venujú pozornosť expozícii a kompozícii. Napokon ale zahodia veľkú časť svojho snaženia, keď pri spracovaní fotografii nedodržujú rovnaký štandard, ako si určili pri fotografovanií. Portál ephoto.sk v spolupráci s predajným štúdiom ephotoshop.sk sa snažia učiť fotografov, že postprocesing je rovnako dôležitý ako fotografovanie. Tomu by mala zodpovedať aj vybavenosť a znalosť postprodukcie a správy farieb.

Zaumienili sme si, že sa do tejto problematiky pustíme ešte intenzívnejšie. Za týmto účelom sme zriadili Centrum správy farieb. Jeho úlohou je nielen ponúkať hardvér a softvér súvisiaci s touto problematikou, ale aj služby a poradenstvo. V oblasti vzdelávania môžete očakávať odborné články v novej časti našej fotoškoly s názvom Centrum Správy Farieb.

Pripravujeme pre vás sériu odborných článkov venovaných správe farieb. Postupne sa dozviete o základoch teórie farieb, farebných priestoroch, ICC profiloch monitorov, tlačiarní, DNG profiloch fotoaparátov, technológiách monitorov, moduloch správy farieb, nastavenia správy farieb v grafických programoch, osvetlenia grafického pracoviska, problematike profilácie tlačiarní a pracovných postupoch pri tlači.

Poradenstvo a kalibrácia

Častým problémom fotografov pri úpravách fotografií je farebný nesúlad pri zobrazení na rôznych monitoroch, ako aj podstatné farebné odchýlky pri tlači oproti obrazu na monitore.

Pomôže vám pri dôslednom používaní systému správy farieb, pod ktorým rozumieme technické zariadenia a pracovné postupy umožňujúce dosahovanie farebných zhôd obrazových výstupov na monitoroch a tlačiarňach.

Široká ponuka grafických monitorov a kalibračných sond

Naši vyškolení odborníci vám poradia v celej problematike systému správy farieb.

Pomôžeme vám pri výbere kvalitného monitora, vhodného pre úpravy fotografií. Špičkou v našej ponuke sú grafické monitory EIZO a NEC. Nie každý však môže investovať do kúpy monitora vysoké sumy. Preto ponúkame aj lacnejšie modely (DELL, Fujitsu, HP, LG) pre amatérov, ktoré sú ale tiež vhodné pre prácu s fotografiou a videom.

Dobrý monitor pre  správne zobrazenie farieb ešte nestačí. Je ho nutné kalibrovať,  čo znamená jeho vhodné nastavenie a vytvorenie ICC profilu pomocou kalibračnej sondy. Odporučíme vám vhodnú kalibračnú sondu. V ponuke máme špičkové sondy značiek XRite, Datacolor.

Kalibrácia

Ak nechcete investovať do kalibračnej sondy, ale nemáte dostatočné skúsenosti, radi vám v našom Centre správy farieb urobíme kalibráciu prineseného notebooku, počítača s monitorom, pomocou profesionálneho fotospektrometra XRite.

Služby sú v nasledujúcich cenách s DPH:

Kalibrácia notebooku                                                                      25 EUR

Kalibrácia LCD monitora                                                                30 EUR

Kalibrácia LCD grafického HW kal. Monitora (Eizo, NEC)       35 EUR

 

Pomôžeme vám pri riešeniach individuálnych problémov v správe farieb. Môžete si objednať konzultáciu s našim odborníkom. Ceny konzultácii s DPH:

Konzultácia do 30min         30 EUR

Konzultácia 1 hod.               50 EUR

Na konzultácie nad 1 hodinu, konzultácie a kalibrácie zariadení u zákazníka vám vypracujeme cenovú ponuku.

Pri fotografovaní produktov, módy, obrazov, kvetov, umeleckých diel je potrebné zachovať presné farby predlôh. Je to možné vyfotografovaním kalibračného terča a následného vytvorenia DNG profilu fotoaparátu pre dané svetelné podmienky. Tieto profily podporujú programy na úpravu fotografií, napr. Adobe Photoshop Lightroom. V našej ponuke sú špičkové kalibračné terče XRite.

 

Dôležitou súčasťou pracovných postupov správy farieb sú aj pozorovacie podmienky grafického pracoviska. Normy definujú správne osvetlenie monitora, vytlačených predlôh. Poradíme vám so správnym osvetlením a ponúkneme vhodné grafické svietidlá, trubice, light boxy.

 

Tím Centra správy farieb môžete kontaktovať telefonicky na čísle +421 903 722 586, mailom na csf@ephotoshop.sk, alebo osobne na Tomášikovej 10/E, Bratislava.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
conan7
2012-03-20 11:26:04
no to je dobrý projekt.konečne.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-03-20 11:28:34
SUPER !
 
scoty
2012-03-20 11:47:47
super napad a praktickost ! , co mnohí ocenia ... napr. ja nepatrim k tym, co hodiny sedia a ladia monitor atd... aj profil pre tlaciaren som dostal k papieru ilford, ale myslite, ze si k tomu sadnem??
najblizsia navsteva blavy bude s odbockou na tomasikovu,
 
JOK3R
2012-03-20 13:30:48
Príjemné že niekto začína okrem predaja kalibračných sond poskytovať aj lacnejšiu kalibráciu, ale aj tak sa mi tá cena zdá trochu prestrelená. A cenový rozdiel medzi kalibráciou LCD na notebooku a na klasickom paneli trochu nechápem.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-20 16:15:33
príspevok od: JOK3R
Príjemné že niekto začína okrem predaja kalibračných sond poskytovať aj lacnejšiu kalibráciu, ale aj tak sa mi tá cena zdá trochu prestrelená. A cenový rozdiel medzi kalibráciou LCD na notebooku a na klasickom paneli trochu nechápem.
je to preto, že monitor zaberie trochu viacej času, lebo je tam viacej parametrov ktoré sa dajú rozladiť užívateľom + to treba pozapájať, čo je ďalší čas, viac roboty viacej platíš.
Cena je pre teba prestrelená pre mňa primeraná, každopádne nie je stanovená z brucha, Nebudeme sa tu hádam baviť o cenotvorbe a nákladoch prevádzkovania firmy.
 
lowenature
2012-03-20 17:29:05
Tak keď to tak chcete poradím aj publikáciu Správa barev | knihy - Computer Press
 
lacikam
2012-03-20 23:16:56
- prečo nepoviete aj "B", ak hovoríte "A"? Skalibrovaný by mal byť reťazec. CELÝ! Inak kľudne ustrelená napríklad červená na monitore, ak to ustrelenie bude korigované aj na výstupe - tlačiareň, lab. Tak sa robí kalibrácia. Na celku - nielen monitor, či náhľadové zariadenie.. AK to je len DISPLAY - tak je to "viacmenej" zbytočné.
 
JOK3R
2012-03-21 11:01:09
príspevok od: Jozef Peniak
je to preto, že monitor zaberie trochu viacej času, lebo je tam viacej parametrov ktoré sa dajú rozladiť užívateľom + to treba pozapájať, čo je ďalší čas, viac roboty viacej platíš.
Cena je pre teba prestrelená pre mňa primeraná, každopádne nie je stanovená z brucha, Nebudeme sa tu hádam baviť o cenotvorbe a nákladoch prevádzkovania firmy.
jj, pravda, to ma nenapadlo
Ceny nebudeme rozoberať, keby ste boli bližšie tak tých 30eur obetujem
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-03-21 11:22:21
príspevok od: lacikam
- prečo nepoviete aj "B", ak hovoríte "A"? Skalibrovaný by mal byť reťazec. CELÝ! Inak kľudne ustrelená napríklad červená na monitore, ak to ustrelenie bude korigované aj na výstupe - tlačiareň, lab. Tak sa robí kalibrácia. Na celku - nielen monitor, či náhľadové zariadenie.. AK to je len DISPLAY - tak je to "viacmenej" zbytočné.
Ale ved o.k. ak to berieme ako maximálnu profi prácu a kontrolu. Len ten skalibrovaný monitor je úplný prvý základ pri odovzdávaní práce v digitálnej podobe zákazníkovi, alebo pri publikovaní na web. a používaní rôznych labov, Potom sa môžu riešiť ďalšie veci ako ICC profily a kalibrovania tlačiarní, na to je tu poradenstvo. Treba nejako začať, ponúkame normálnu službu ktorú zatiaľ nikto nerobí.

Viacmenej zbytočné by bolo v tvojom ponímaní asi všetko, ak sa do toho vyznáš ako môžeš prosím ťa takéto niečo o skalibrovanom displeji napísať?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-03-21 11:33:41
Na dovysvetlenie k tlaciarnam a ich kalibracii.
Zavedene znacky ako Epson a Canon maju kvlaitne ovladace pracujuce s ICC profilami, ktore dodava vyrobca pre konkretne atramenty a papiere. Uzivatel nie je nutny tlaciaren kalibrovat. Musi len z ponuky v ovladacoch vybrat typ papiera a nastavit kvalitu tlace.

Nutnost kalibracie domacej tlaciarne je pri pouziti neoriginalnych atramentov a papierov. Nie vzdy. Niekedy su ICC profily dostupne na webe vyrobcu. Ak nie su, pre tento pripad ponukame v ephotoshope kalibracnu sadu na tlaciarne.

Ak pre tlac vyuzivate niekoho sluzby, mal by mat on cely retazec skalibrovany!!! Vy odovzdavate fotku v niektorom zo stndardizovanych profiloch (sRGB, AdobeRGB) a je na poskytovatelovi, aby zabezpecil korektnu tlac. V lepsom pripade poskytuje ICC profil svojho tlacoveho zariadenia, aby ho fotograf mohol pouzit pri proofingu (simulacia tlacoveho vystupu na obrazovke).

Ak pri tlaci u externeho poskytovatela vznikne problem a doma mate monitor skalibrovany a editor spravne nastaveny, je chyba u tlaciara. Vtedy treba sluzbu reklamovat alebo sa obratit na inu firmu.
 
Editasvit
2012-03-21 18:04:26
koľko trvá kalibrácia monitoru notebooku ?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-03-22 08:49:49
príspevok od: Editasvit
koľko trvá kalibrácia monitoru notebooku ?
Podla toho, kolko je v nom tovarenskych nezmyslov Kalibracia sa moze niekedy byt s roznymi "vylepsovacmi obrazu". Niekedy trva dlhsie, kym sa zisti, kde je problem. Od 20 minut pri bezproblemovej az po cca 1 hod.
 
Robert Simeg
2012-03-22 12:13:39
No toto je super napad, urcite vyuzijem
 
Shooter
2012-03-22 18:54:38
Chcem sa opýtať, či pre kalibráciu externého monitoru (LG IPS235V) napojeného na notebook treba stačí priniesť iba samostatný monitor alebo aj nb? (o kalibráciu nb nemám záujem?)
 
Marek Janicko
2012-03-27 09:01:24
príspevok od: JOK3R
Príjemné že niekto začína okrem predaja kalibračných sond poskytovať aj lacnejšiu kalibráciu, ale aj tak sa mi tá cena zdá trochu prestrelená. A cenový rozdiel medzi kalibráciou LCD na notebooku a na klasickom paneli trochu nechápem.
Ty asi blaznis? 35 eur je ako keby som socke hodil 10centov. Sonda, straveny cas ucenim, kopec skusani, konzultacii, ... keby to bolo take lahke tak si kalibruje hoc ktory pubertak kazdy den svoju zostavu.
Vela ludi este nevie, ze peniaze maju omnoho nizsiu cenu ako cas. A hlavne ucenie kalibracie ma casovu hodnotu vysoku a financnu hodnotu priam nulovu. Za ten cas ucenia by si nafotil 2-3 svadby na 100% na ktorych by si vedel vymlatit dajme tomu aspon 600-900 eur, tym padom 35 eur je prd.
 
topartphoto
2012-03-27 10:58:21
Super, presne toto som potreboval....

Este sa opytam, co je vystupom kalibracie ? Predpokladam, ze okrem "spravnych" farieb je tam aj nejaky report ?
 
balazovic.lubos
2012-03-28 09:59:02
príspevok od: Marek Janicko
Ty asi blaznis? 35 eur je ako keby som socke hodil 10centov. Sonda, straveny cas ucenim, kopec skusani, konzultacii, ... keby to bolo take lahke tak si kalibruje hoc ktory pubertak kazdy den svoju zostavu.
Vela ludi este nevie, ze peniaze maju omnoho nizsiu cenu ako cas. A hlavne ucenie kalibracie ma casovu hodnotu vysoku a financnu hodnotu priam nulovu. Za ten cas ucenia by si nafotil 2-3 svadby na 100% na ktorych by si vedel vymlatit dajme tomu aspon 600-900 eur, tym padom 35 eur je prd.
múdro povedané ! veľmo, až to je podozrivé . Ale vážne. Máš úplnú pravdu. Ľudia nemajú predstavu, čo za tým je ! A už vôbec nie, ako vyššie píše Jozef, že čo sú náklady firmy, réžia a prevádzka. A o zisku budem ticho ! Podľa mňa to je skvelá investícia !
 
Jaroslav Farkaš
2012-03-28 14:34:36
príspevok od: Shooter
Chcem sa opýtať, či pre kalibráciu externého monitoru (LG IPS235V) napojeného na notebook treba stačí priniesť iba samostatný monitor alebo aj nb? (o kalibráciu nb nemám záujem?)
Treba priniesť monitor spolu s notebookom.
 
topartphoto
2012-04-03 12:02:48
príspevok od: topartphoto
Super, presne toto som potreboval....

Este sa opytam, co je vystupom kalibracie ? Predpokladam, ze okrem "spravnych" farieb je tam aj nejaky report ?
Skusim este raz....
 
durika
2012-04-12 16:05:23
Nazdar! Pred časom - v snahe dospieť k čo najlepším farbám a pochopeniu tejto problematiky,som kúpil knihu "Správa farieb" od Bruce Fraser a spol. - prečítal som z nej cca 1/4-tinu.Šla mi z toho "hlava kolem".Vzhľadom na to,že som amatér,neživím sa fotografiou - ani som nepokračoval...Takže aj ceny za kalibráciu nepovažujem za prehnané.Viem veľmi dobre,čo to obnáša - zvládnuť správu farieb.A to už ani nehovorím o kalibrácii minilabov v malých okresných mestách - kto sa tam bude s tým piplať,keď si ľudia dávajú robiť fotky z mobilov?! A takto nastavené minilaby dávajú adekvátne výsledky...kde sú potom ešte ceny za samotné fotografie? Napr.už len formát 20x30cm,príp do cca 50x60 cm.No nech by som pre vlastné potešenie /ako hobby/ chcel mesačne napr. 10 takých fotiek.Len aby na chleba bolo...
Takže zatiaľ musí stačiť LCD.
 
Falconer
2012-05-01 02:54:13
príspevok od: durika
Nazdar! Pred časom - v snahe dospieť k čo najlepším farbám a pochopeniu tejto problematiky,som kúpil knihu "Správa farieb" od Bruce Fraser a spol. - prečítal som z nej cca 1/4-tinu.Šla mi z toho "hlava kolem".Vzhľadom na to,že som amatér,neživím sa fotografiou - ani som nepokračoval...Takže aj ceny za kalibráciu nepovažujem za prehnané.Viem veľmi dobre,čo to obnáša - zvládnuť správu farieb.A to už ani nehovorím o kalibrácii minilabov v malých okresných mestách - kto sa tam bude s tým piplať,keď si ľudia dávajú robiť fotky z mobilov?! A takto nastavené minilaby dávajú adekvátne výsledky...kde sú potom ešte ceny za samotné fotografie? Napr.už len formát 20x30cm,príp do cca 50x60 cm.No nech by som pre vlastné potešenie /ako hobby/ chcel mesačne napr. 10 takých fotiek.Len aby na chleba bolo...
Takže zatiaľ musí stačiť LCD.
Súhlasim !!!! Mne stačilo pár videí na youtube a mal som dosť !!!
 
majster333
2018-10-11 23:20:57
Funguje to ešte? potrebujem pomoc...
 

Inzercia

Newsletter

Chcete byť informovaný o novinkách portálu ePhoto.sk? Prihláste sa k odberu newslettera.