Hore

SIAF 2018

Rok sa stretol s rokom a nadšenci letectva mali zase raz sviatok aj na Slovensku. Prvý septembrový víkend sa totižto konalo už ôsme podujatie SIAF. Keďže patrím aj ja dlhodobým návštevníkom tohto podujatia tak som ho navštívil aj tento rok a to v sobotňajšom termíne aj s mojím fotoaparátom.

Tento ročník SIAF-u bol pre mňa trošku sklamaním. Organizátori sľubovali veľkolepé predstavenie k stému výročiu založenia Československej republiky a československého letectva. Bohužiaľ, ale tieto ambície sa nenaplnili, aspoň v mojom pohľade. Totižto som čakal nejaké tie dynamické alebo aspoň statické ukážky lietadiel z obdobia prvej republiky. Na moje nemilé prekvapenie tam neboli na rozdiel do minulého ročníka žiadne takéto ukážky. Chýbalo mi aj väčšie množstvo statických ukážok. Čo sa zlepšilo oproti minulým rokom boli občerstvovanie stanice, kde sa na nápoje vôbec nečakalo.

Tohtoročný program sa rozbiehal dosť pomaly. Podujatie začínal prelet našej MIG 29 a následné vystúpenie vrtuľníka českej armády MI-35.

Vystúpenie Mi-35 nahradil prelet vrtuľníka ministerstva vnútra Bell 429 s premiérom.

Po vrtuľníkoch prišiel na rad švédsky SAAB 105 so Švédskych ozbrojených síl.

Skončením tohto predstavenia sa program posunul postupne do oficiálneho otvorenia leteckých dní SIAF 2018. Tohto otvorenia sa zúčastnili premiér Peter Pellegrini a minister obrany Peter Gajdoš. Pri slávnostnom ceremoniáli bola vyvesená aj slovenská vlajka, ktorú vešali pri zvuku štátnej hymny.

Aj v slovenskej armáde nájdeme nežnejšie polovičky.

Pri hymne preleteli vrtuľníky Black Hawk, lietadlá českej armády  a za nimi naše. Celý ceremoniál ukončili parašutisti, ktorí niesli vlajky každého účastníka SIAFu.

Prelet slovenských Black Hawkov.

Prelet vládneho špeciálu A-319

Po ukončení slávnostného ceremoniálu pokračovali dynamické ukážky, ktoré odštartoval belgický vrtuľník A-109.

Vystúpenie vrtuľníka nahradila hlučnejšia poľská F-16, v novej verzii, ktorú plánuje kúpiť aj naša armáda.

Po vystúpení F-16 sa na oblohe objavil excelentný maďarský pilot Zoltán Veres, ktorý predviedol ako každý rok výborné predstavenie.

Takéto nálety robil Zoli od Sielnice, nad ktorou už tradične bolo početné publikum.

Nasledujúce vystúpenie bola ukážka záchrannej akcie na vrtuľníku MI-24, ktorému asistoval vrtuľník MI-35. Túto ukážku predvádzali vojaci z českej armády.

Po záchranároch prišlo na rad dnes sa dá povedať, už pomaly veteránske nemecké lietadlo Tornado, ktoré síce moc toho nepredviedlo, ale znovu spravilo poriadny hukot.

Popri fotení lietadiel sa dali fotiť aj iné krásy leteckých dní.

Predstavenie Tornáda začalo úsek predstavení veteránov, kde sa postupne ukázali B-25 Mitchell, F4U Corsair a MIG 15.

Po veteránskej ukážke došli najtichšie dynamické ukážky našich famóznych Očovských bačov, ktorý lietajú na vetroňoch Blaník.

Pri najtichšom predstavení si podaktorí aj zdriemli. Po nich  dostali naše uši znovu zabrať, keďže na oblohe sa objavili dva naše MIGi  29 predvádzaní vzdušného súboja.

Prvá letecká akrobatická skupina,ktorá sa v sobotu predstavila bola z Jordánska a to rovno z ich kráľovského letectva. Ich predstavenie sme na Slovensku videli prvý krát a dúfam, že nie posledný. Predviedli totižto veľmi pekné skupinové predstavenie, ale najväčšie ťaháky dňa mali ešte prísť.

Po tejto akrobatickej skupine nasledovalo vystúpenie nášho zatiaľ myslím, najnovšieho prírastku do armády – Spartan – C-27J.

Dynamické ukážky pokračovali ďalším vrcholom dňa a to stíhačkou F-18 v podaní španielskeho pilota.

Úplný vrchol sobotňajšieho dňa  bola francúzska akrobatická skupina Patrouille de France. Táto skupina sa už pravidelne objavuje na SIAFe a to aj spolu s talianskou skupinou Frecce tricolori patria dlhodobo k tomu najlepšiemu, čo sa na SIAFe prestavilo. Tieto skupiny si pamätám ešte z čias, keď letecké dni boli v Bratislave. Na túto skupinu bolo zvedavých asi najviac ľudí, keďže po ich vystúpení sa začali baliť a odchádzať.

Každý si spravil svoje pohodlie.

Na konci vystúpenia skupina Patrouille de France spravila malé prekvapenie pre divákov vo forme slovenskej trikolóry.

Ako som vyššie spomenul pre veľa ľudí bolo vystúpenie francúzskej skupiny koncom ich pozerania dynamických ukážok. Záverečné ukážky dňa začal slovenský akrobatický pilot František Pytlík na svojom lietadle Extra 300. So svojím skvelým vystúpením sa dosť priblížil k Zoltánovi Veresovi.

Predposledné predstavenie sobotňajšieho dňa spravil pilot českej armády na Gripene .

Prvý deň SIAFu uzatvárali naši piloti a to ako prvý Dušan Šamko na slovenskom lietadle Viper SD-4 . Po ňom dal konečnú bodku pilot na L-29 Delfín.

Tento rok som sa venoval len foteniu dynamických vystúpení a aj to nie všetkých. Na statických ukážkach boli napr. stíhačky  F4 Phantom, Tycoon, Eurofighter Typhoon a iné.  Tento SIAF bol z môjho pohľadu dlhodobého návštevníka a pri všetkej úcte k usporiadateľom, asi najslabší čo som zažil.  Verím, že nabudúci rok by to mohlo byť lepšie a usporiadateľom sa podarí zohnať poriadne lákadlo . Za mňa by to mohli byť ruská alebo britská letecká skupina. Poprípade nejaké iné zaujímavé letecké skupiny, ktoré tu ešte nevystupovali alebo nejaké samostatné lietadlá či už na statickú alebo dynamickú prezentáciu. Na tomto by mohli do budúcna z môjho pohľadu organizátori viacej zapracovať. Takto vyzeral sobotňajší deň mojimi očami, ktoré sa pozerali na neho cez objektív.

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
juve16
2018-09-06 12:26:34
Pekne si to zachytil, hlavne francúzov máš top zábery, ktoré majú šance aj vo fotosúťažiach...
Súhlasím s tým subjektívnym pocitom, SIAF nejak stagnuje a prešľapuje na mieste, na 80 % je to dookola to isté každý ročník. Ja keď som pozrel program, tak som zavrhol myšlienku platiť vstupné a stačilo mi ísť pozrieť migy a frantíkov z kopca naproti. Chýba tomu nejaké oživenie, čo tu ešte nebolo, prilákať dačo nové.
 
jugin
2018-09-07 06:49:10
príspevok od: juve16
Pekne si to zachytil, hlavne francúzov máš top zábery, ktoré majú šance aj vo fotosúťažiach...
Súhlasím s tým subjektívnym pocitom, SIAF nejak stagnuje a prešľapuje na mieste, na 80 % je to dookola to isté každý ročník. Ja keď som pozrel program, tak som zavrhol myšlienku platiť vstupné a stačilo mi ísť pozrieť migy a frantíkov z kopca naproti. Chýba tomu nejaké oživenie, čo tu ešte nebolo, prilákať dačo nové.
Dik. No ja to mám o dosť ďalej, aby som len tak vybehol na otočku, takže radšej som si kúpil lístok. Ale tiež uvidíme s partiou či pôjdeme o rok. Uvidíme čo prichystajú a potom sa rozhodneme.
 
landov
2018-09-07 10:13:38
Nezobrazuje mi ziadne obrazky. Ani v mozille ani v exploreri.
 
jugin
2018-09-07 10:34:31
príspevok od: landov
Nezobrazuje mi ziadne obrazky. Ani v mozille ani v exploreri.
Ani mne a netuším vôbec prečo ...
 
Marcel Rebro
2018-09-07 10:36:10
príspevok od: landov
Nezobrazuje mi ziadne obrazky. Ani v mozille ani v exploreri.
Ani v Opere ani v Chrome
 
blahoslav J B Art
2018-09-07 11:19:55
Ani na mobile
 
jugin
2018-09-07 13:51:53
príspevok od: landov
Nezobrazuje mi ziadne obrazky. Ani v mozille ani v exploreri.
už to ide , viem kde nastala chyba, kopiroval so mto z mojej osobnej stránky a fotky to taha odtial, pridem domov, tak tam pridam tie fotky priamo z pocitaca
 
jugin
2018-09-07 13:52:01
príspevok od: blahoslav J B Art
Ani na mobile
už ide
 
jugin
2018-09-07 13:52:09
príspevok od: Marcel Rebro
Ani v Opere ani v Chrome
už to ide
 
landov
2018-09-07 14:08:13
Uz to vidim. Pekny report. Osobne mam tiez nazor, ze oproti min.roku to bolo slabsie a akoby SIAF preslapoval na mieste.
 
jugin
2018-09-08 11:30:17
príspevok od: landov
Uz to vidim. Pekny report. Osobne mam tiez nazor, ze oproti min.roku to bolo slabsie a akoby SIAF preslapoval na mieste.
Dikes a tak hej uvidíme o rok čo pripravia. Verím, že organizácia takéhoto podujatia nie je ľahká a všetka česť každému čo sa na tomto podujatí organizačne zúčastnia, ale chce to nový impulz.
 
JohnNewton
2018-09-08 18:05:00
Krasne to mas nafotene. Parada.



 
JohnNewton
2018-09-08 18:07:09
príspevok od: juve16
Pekne si to zachytil, hlavne francúzov máš top zábery, ktoré majú šance aj vo fotosúťažiach...
Súhlasím s tým subjektívnym pocitom, SIAF nejak stagnuje a prešľapuje na mieste, na 80 % je to dookola to isté každý ročník. Ja keď som pozrel program, tak som zavrhol myšlienku platiť vstupné a stačilo mi ísť pozrieť migy a frantíkov z kopca naproti. Chýba tomu nejaké oživenie, čo tu ešte nebolo, prilákať dačo nové.
Nieco s kolmym startom, inak tam neidem....
 
j.a.r.o.
2018-09-08 18:32:36
Fotky sa ti podarili!!! Vydarený report.
 
juve16
2018-09-08 22:51:58
príspevok od: JohnNewton
Nieco s kolmym startom, inak tam neidem....
to treba ísť na Bajkonur
 
JohnNewton
2018-09-10 08:30:45
príspevok od: juve16
to treba ísť na Bajkonur
Ta ako že ten Harrier sem nedoletí, či čo ?
 
seifi
2018-09-10 15:38:51
pekne nafotené, palec hore; nebol som ešte, hádam na 10-ty ročník ; byť na mne, tak to rozpustím, záchranné vrtuľníky a lietadla na hasenie, a koniec planým výdajom pri chátrajúcom školstve a zdravotníctve, diaľniciach a cestách všetkých tried; v horšom prípade zverím bránenie neba za poplatok firme NATO a vymaľované
 
dodo
2018-09-10 15:45:03
pekne nafotené.. fajnový report
 
PeterMacko
2018-09-10 17:42:10
Super fotky.Ak to nie je tajomstvo,ake telo a objektiv boli pouzite?
 
jugin
2018-09-10 20:13:09
príspevok od: dodo
pekne nafotené.. fajnový report
Ďakujem
 
jugin
2018-09-10 20:15:06
príspevok od: seifi
pekne nafotené, palec hore; nebol som ešte, hádam na 10-ty ročník ; byť na mne, tak to rozpustím, záchranné vrtuľníky a lietadla na hasenie, a koniec planým výdajom pri chátrajúcom školstve a zdravotníctve, diaľniciach a cestách všetkých tried; v horšom prípade zverím bránenie neba za poplatok firme NATO a vymaľované
Ej bysťu od teba a pochvala? Ďakujem Ja si myslím, že prachy sú, len sú inde a firmu NATO mali už dávno zrušiť
 
jugin
2018-09-10 20:16:11
príspevok od: PeterMacko
Super fotky.Ak to nie je tajomstvo,ake telo a objektiv boli pouzite?
ďakujem a tajomstvo to nie je. Telo Nikon D7200 , objektív Tamron SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD.
 
seifi
2018-09-10 20:38:30
príspevok od: jugin
Ej bysťu od teba a pochvala? Ďakujem Ja si myslím, že prachy sú, len sú inde a firmu NATO mali už dávno zrušiť
zoberiem ťa na exkurziu na východ, pôjdeš ? aby si vedel porovnať; proste niekde sa prikloniť musíš, nemôžeš zostať visieť vo vzduchoprázdne
 
JohnNewton
2018-09-11 06:51:56
príspevok od: jugin
Ej bysťu od teba a pochvala? Ďakujem Ja si myslím, že prachy sú, len sú inde a firmu NATO mali už dávno zrušiť
Jasné, a ruskú čižmu znovu do každej záhrady .... a stačili by vzájomné prepady a anexie v rámci krajín varšavskej zmluvy
 
jugin
2018-09-11 08:34:24
príspevok od: seifi
zoberiem ťa na exkurziu na východ, pôjdeš ? aby si vedel porovnať; proste niekde sa prikloniť musíš, nemôžeš zostať visieť vo vzduchoprázdne
Popravde na východ ma to ťahá viac, ako niekde za more Dik, za ponuku, ale momentálne to je u mňa nemožné. Možno raz sa tam pozriem. A na to priklonenie mám vlastnú teóriu, ale to nie je téma na tento portál alebo pri pive
 
jugin
2018-09-11 08:36:37
príspevok od: JohnNewton
Jasné, a ruskú čižmu znovu do každej záhrady .... a stačili by vzájomné prepady a anexie v rámci krajín varšavskej zmluvy
No ako keby NATO bola anjelská organizácia, ktorá všade roznáša len mier
 
Shepard
2018-09-11 09:46:39
Pri všetkej úcte k autorovi, poradil by som mu, aby sa radšej venoval foteniu, ktoré mu naozaj ide. Chápem, že väčšine laickej verejnosti príde že SIAF prešlapuje na mieste, ale naozaj nikto nemôže čakať, že tam každý rok uvidí úplne nový program, stále iné lietadlá atď. Do plánovania podobných akcií, ktoré sa mimochodom plánujú na roky dopredu, zasahujú okrem iného technický stav, počasie, operačné požiadavky, peniaze a samozrejme politika. Dobre to vidieť na príklade jednej z dvoch veľkých ruských akrobatických skupín, ktorá mala tento rok vystúpiť na SIAF-e. Prípravy na jej vystúpenie boli v plnom prúde, mal to byť skutočný ťahák, až sa ruská strana na začiatku tohto roka bez vysvetlenia odmlčala a ďalej s organizátormi nekomunikovala. Chcem len povedať, že nabudúce by to chcelo viac oceniť umenie pilotov, ktorých špičkové umenie máte možnosť vidieť, ako sa detinsky sťažovať, že ukážky neboli dosť pestré, alebo tam nebolo to či ono. Aj ja by som si prial aby si to tam rozdali F-22 a SU-35, ale akceptujem, že niečo také zorganizovať je utópia. SIAF je podujatie európskeho významu a môžme byť hrdí, že sa udalosť podobného formátu u nás koná každoročne.
 
JohnNewton
2018-09-11 10:05:06
príspevok od: jugin
No ako keby NATO bola anjelská organizácia, ktorá všade roznáša len mier
To "všade" nie je môj problém, pre mňa vytvára rovnováhu, lebo tá druhá strana si akosi podozrivo často zgustne na svojich susedoch, ba aj na tých, čo ich označovala za spojencov ba dokonca až bratov
 
sharkyyy
2018-09-11 10:36:32
príspevok od: Shepard
Pri všetkej úcte k autorovi, poradil by som mu, aby sa radšej venoval foteniu, ktoré mu naozaj ide. Chápem, že väčšine laickej verejnosti príde že SIAF prešlapuje na mieste, ale naozaj nikto nemôže čakať, že tam každý rok uvidí úplne nový program, stále iné lietadlá atď. Do plánovania podobných akcií, ktoré sa mimochodom plánujú na roky dopredu, zasahujú okrem iného technický stav, počasie, operačné požiadavky, peniaze a samozrejme politika. Dobre to vidieť na príklade jednej z dvoch veľkých ruských akrobatických skupín, ktorá mala tento rok vystúpiť na SIAF-e. Prípravy na jej vystúpenie boli v plnom prúde, mal to byť skutočný ťahák, až sa ruská strana na začiatku tohto roka bez vysvetlenia odmlčala a ďalej s organizátormi nekomunikovala. Chcem len povedať, že nabudúce by to chcelo viac oceniť umenie pilotov, ktorých špičkové umenie máte možnosť vidieť, ako sa detinsky sťažovať, že ukážky neboli dosť pestré, alebo tam nebolo to či ono. Aj ja by som si prial aby si to tam rozdali F-22 a SU-35, ale akceptujem, že niečo také zorganizovať je utópia. SIAF je podujatie európskeho významu a môžme byť hrdí, že sa udalosť podobného formátu u nás koná každoročne.
Sklopme hlavy, usi-pochodom vchod.
Omg, nie v zlom, ale uz prestante niektori s tym poucovanim. Kazdy ma pravo na svoj nazor.
Naucte sa prijimat kritiku. Ked sa mu to raz zdalo slabe a mal pocit stagnacie, preco by to nemohol verejne vyjadrit.
 
Shepard
2018-09-11 11:15:26
príspevok od: sharkyyy
Sklopme hlavy, usi-pochodom vchod.
Omg, nie v zlom, ale uz prestante niektori s tym poucovanim. Kazdy ma pravo na svoj nazor.
Naucte sa prijimat kritiku. Ked sa mu to raz zdalo slabe a mal pocit stagnacie, preco by to nemohol verejne vyjadrit.
Keby ste si poriadne prečítali, čo som napísal, zistíte, že niečo také som vôbec nemal na mysli. Ja sám som mal pokiaľ ide o organizáciu výhrady, ale je rozdiel oprávnená kritika voči hučiacim reklamám, alebo kyvadlovej doprave, ale ako človeka, ktorý sa o podobné podujatia a letectvo ako také dlhodobo zaujíma, má iritujú podobné neoprávnené prejavy kritiky voči organizátorom. Alebo si myslíte že Red Arrows alebo F-35 či Rafale tam neboli preto, lebo ich tam organizátori nechceli? Buďme trochu vďační za to čo máme. Ja chápem, že laikovi je to jedno, on chce hučiace nadzvuky od rána do večera (to predsa aj ja) a keď nie sú, tak organizátor je hneď neschopný. Nikomu neberiem právo na jeho názor, iba sa pokúšam vysvetliť, že to nieje také jednoduché, to je všetko.
 
jugin
2018-09-11 12:03:23
príspevok od: Shepard
Keby ste si poriadne prečítali, čo som napísal, zistíte, že niečo také som vôbec nemal na mysli. Ja sám som mal pokiaľ ide o organizáciu výhrady, ale je rozdiel oprávnená kritika voči hučiacim reklamám, alebo kyvadlovej doprave, ale ako človeka, ktorý sa o podobné podujatia a letectvo ako také dlhodobo zaujíma, má iritujú podobné neoprávnené prejavy kritiky voči organizátorom. Alebo si myslíte že Red Arrows alebo F-35 či Rafale tam neboli preto, lebo ich tam organizátori nechceli? Buďme trochu vďační za to čo máme. Ja chápem, že laikovi je to jedno, on chce hučiace nadzvuky od rána do večera (to predsa aj ja) a keď nie sú, tak organizátor je hneď neschopný. Nikomu neberiem právo na jeho názor, iba sa pokúšam vysvetliť, že to nieje také jednoduché, to je všetko.
Takže je mi úplne jasné, že organizácia takéhoto podujatia sa robí dlho a je to veľmi náročné a aspoň takto sa poďakujem. Vážim si to, že máme aj takýto letecký sviatok. Lenže pri všetkej úcte voči organizátorom, nie som sám čo si myslí, že tento rok bol asi najslabší a že SIAF ako podujatie prešľapuje na mieste. Tu na foto portáli tiež dostávam kritiku za svoje fotografie a práve tá kritika ma posunulu a posúva ďalej, takže je len na organizátoroch, ako si zoberú kritiku. Napr. Pred rokom boli velmi kritizované občerstvovacie stánky a tento rok sa to zmenilo k oveľa lepšiemu, priam čo sa týka nápojov k ideálu. Ja nepotrebujem len nadzvukové lietadlá, to si mimo, nikde som to nespomínal. Naopak, keby príde viacej skupín takých ako boli jordánci, rád si ich pozriem a budem obdivovať ich umenie. To isté platí aj o sólistoch na malých lietadlách. Ja obdivuje každého jedného pilota, ktorý tam zavíta a spraví ukážku!

To čo je hore napísané za tým si stojím. Vážne by som na týchto podujatiach prijal aj niečo nové, kvôli čomu by som tam znova zavítal a nie len ja aj ďalší, plus tento rok, keďže bol venovaný k tej storočnici ČSR, tak by som tam uvítal aspoň na statike stroje z obdobia vzniku ČSR.

 
Shepard
2018-09-11 12:35:57
príspevok od: jugin
Takže je mi úplne jasné, že organizácia takéhoto podujatia sa robí dlho a je to veľmi náročné a aspoň takto sa poďakujem. Vážim si to, že máme aj takýto letecký sviatok. Lenže pri všetkej úcte voči organizátorom, nie som sám čo si myslí, že tento rok bol asi najslabší a že SIAF ako podujatie prešľapuje na mieste. Tu na foto portáli tiež dostávam kritiku za svoje fotografie a práve tá kritika ma posunulu a posúva ďalej, takže je len na organizátoroch, ako si zoberú kritiku. Napr. Pred rokom boli velmi kritizované občerstvovacie stánky a tento rok sa to zmenilo k oveľa lepšiemu, priam čo sa týka nápojov k ideálu. Ja nepotrebujem len nadzvukové lietadlá, to si mimo, nikde som to nespomínal. Naopak, keby príde viacej skupín takých ako boli jordánci, rád si ich pozriem a budem obdivovať ich umenie. To isté platí aj o sólistoch na malých lietadlách. Ja obdivuje každého jedného pilota, ktorý tam zavíta a spraví ukážku!

To čo je hore napísané za tým si stojím. Vážne by som na týchto podujatiach prijal aj niečo nové, kvôli čomu by som tam znova zavítal a nie len ja aj ďalší, plus tento rok, keďže bol venovaný k tej storočnici ČSR, tak by som tam uvítal aspoň na statike stroje z obdobia vzniku ČSR.

Iba odkážem znova na moje predošlé komentáre. Ja myslím že organizátori nie sú natoľko hlúpi, aby im podobné veci ohľadom prvorepublikových lietadiel nedošli. Môžme sa len dohadovať, prečo neboli na statike, ale prevážať exponáty alebo repliky asi nebude jednoduché ani lacné a možno ani účelné. Za mňa sme si storočie ČSR pripomenuli v rámci reálnych možností dôstojne. Jednoducho by som sa držal nohami na zemi čo sa týka podobných očakávaní.

A považovať tento ročník za najslabší si dovolím označiť za nezmysel. Alebo vážne chcete porovnávať ročník 2011 s týmto ročníkom? Fakt??
 
Seemann Martin
2018-09-14 09:50:56
výborný fotoreport... fajn práca!
 
RichPhoto
2018-09-14 16:25:27
Juraj, super fotky
 
jugin
2018-09-17 06:56:55
príspevok od: Seemann Martin
výborný fotoreport... fajn práca!
Dikes.
 
jugin
2018-09-17 06:57:05
príspevok od: RichPhoto
Juraj, super fotky
Diky Rišo.
 
jugin
2018-09-17 06:58:27
príspevok od: Shepard
Iba odkážem znova na moje predošlé komentáre. Ja myslím že organizátori nie sú natoľko hlúpi, aby im podobné veci ohľadom prvorepublikových lietadiel nedošli. Môžme sa len dohadovať, prečo neboli na statike, ale prevážať exponáty alebo repliky asi nebude jednoduché ani lacné a možno ani účelné. Za mňa sme si storočie ČSR pripomenuli v rámci reálnych možností dôstojne. Jednoducho by som sa držal nohami na zemi čo sa týka podobných očakávaní.

A považovať tento ročník za najslabší si dovolím označiť za nezmysel. Alebo vážne chcete porovnávať ročník 2011 s týmto ročníkom? Fakt??
Z môjho pohľadu a nie len z môjho áno fakt si myslím, že bol asi najslabší. je to môj pohľad na podujatie, ak si myslíš, že to tak nie je v pohode ja tvoj pohľad na vec rešpektujem.
 
Radoceno
2018-09-18 13:13:40
Čítať sa mi nechcelo priznám sa ale fotky sú niektoré parádne Juraj!
 
jugin
2018-09-19 07:50:10
príspevok od: Radoceno
Čítať sa mi nechcelo priznám sa ale fotky sú niektoré parádne Juraj!
DIk
 
mijes
2019-06-26 12:19:29
Krásne fotografie. Priznávam, že ma to inšpirovalo zúčastniť sa SIAF2019. Chcem sa spýtať, či je z pohľadu fotografa lepšie mať miesto vo VIP zóne (tribúna s eleváciou) alebo je lepšia obyčajná zóna? Alebo je to jedno?
Vďaka.
 
jugin
2019-06-26 14:06:27
príspevok od: mijes
Krásne fotografie. Priznávam, že ma to inšpirovalo zúčastniť sa SIAF2019. Chcem sa spýtať, či je z pohľadu fotografa lepšie mať miesto vo VIP zóne (tribúna s eleváciou) alebo je lepšia obyčajná zóna? Alebo je to jedno?
Vďaka.
Ďakujem. Som rád, že som niekoho inšpiroval. A čo sa týka vip alebo byť inde, tak to ti moc nepodarím, vo vip som nebol takže to moc neporovnám. Ja sa snažím byť čo najbližšie pri dráhe. Ak, ale idem do bufetu alebo sa prejsť, tak pokiaľ je nejaká ukážka čo chcem fotiť snažím sa to nejako zakomponovať do okolia.
 

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované

Newsletter

Chcete byť informovaný o novinkách portálu ePhoto.sk? Prihláste sa k odberu newslettera.