ephoto profile wallpaper

O mne

Niečo o mne: www.petercakovsky.com/
Motto:
Ponúkam služby:
Zameriavam sa na: Experiment, Montáž, koláž, úprava,

Osobné údaje

Meno: Peter
Priezvisko: Cakovsky
Mesto: Žarnovica
Domovská krajina: Slovenská republika


Fotografická odbornosť: Profesionál
Členom ePhota od: 05. 11. 2008
Posledná aktivita: 2025-09-06 08:47:11
Status: offline

Fototechnika

Moje fotoaparáty: Sony A7 III
Canon EOS 6D
Moje objektívy: žiadne objektívy
Príslušenstvo: Stativ: Velbon Sherpa
Batoh: Vanguard Up- Rise 45
Filter: Hoya pro1 DIGITAL CPL
Samospust, objektivy a photoshop...
ryan007
The Spring, Leafmaker ryan007 2010-04-10 16:41:16
zvadzam sam so sebou suboj ci chvalit... v podstate sa mi paci... neviem preco ale kompozicne mam dojem ze mraky idu jednym smerom a listie druhym a to ma na tom irituje... :o)
 
Imiy
The Spring, Leafmaker Imiy 2010-04-10 13:56:36
jj , jasne ... Cako ja som hudobne vzdelaný / Kozervatorium /, aj diela fenomenálnych skladatelov
Pederecki , Lutoslawski , sú formou , elektronická kompozícia a hádaj kde sa radia , predsa k hudobnému žánru . Aj v hudobnej clasickej tvorbe sa najde nespošetný výčet diel , ktoré sú komponované , pre elektrofónne nástroje ,,, hovorí sa tomu experimentálna hudobná tvorba 20 st.
Je to možné vyčítat v dejinách hudby. Možno som trošku odbočil , ale toto sú fakty ...
Je už len na tebe , ako zo svojou invenciou budeš naďalej pracovať , a možno nájdeš ešte další ´ rozmer ´ , o ktorom ani sám netušíš ... Osobný nízor máš vynikajúce WECI a poniektoré , kde ešte
potrebuješ dozriet ,,, xce to len vela experimentovať a skušať.
Fotiť vieš to si už dokázal, videnie tak isto nie je čo riešiť...
Ako somuž dávnejšie písal pri tvojich prácax ´ teším sa na dalsie Cakoviny ´....
 
ksindy
The Spring, Leafmaker ksindy 2010-04-10 13:56:01
jaro, nic v zlom, ale nechapem preco tieto otazky (o tom co to vlastne je) kladies stale cakovi. tak tebe, ako aj inym X krat odpovedal a uz sa to len stale opakuje dookola a zaspamuva sa... a v podstate clovek nic necita o praci len o donekonecna o tom istom probleme (ktory sa naozaj tak zosiroka,a podla mna zbytocne, nerozobera vari nikde iba tu na e-phote.) myslim ze by si svoju otazku ohl. spravnosti zaradenia jeho prace do kategorie montaz/kolaz resp. vytvorenie grafiky mal adresovat p.kotusovi resp. redakcii. na druhej strane - redakcia pozna cakove prace a nepredpokladam, ze by nevedeli o ich zaradeni do kategorie ´montaz/kolaz´ . ak sa k tomu nevyjadrili, alebo ho neupozornili na nespravnost zaradenia tak je predpoklad, ze s tym suhlasia (a to je mozno aj odpoved na tvoju otazku). naozaj, nic v zlom, len niekedy mam pocit ako by sa stale klopalo na otvorene dvere a dozadovalo ich otvorenia.
 
sunajn
The Spring, Leafmaker sunajn 2010-04-10 13:45:36
Fíha, Ty poznáš Thing? :))
 
sunajn
The Spring, Leafmaker sunajn 2010-04-10 13:39:28
Píšeš - Bol by som veľmi rád, keby sme sa vyvarovali podobných vyjadrení ako použil sunajn, že sa tu zo strany Ultry TXF jedna o závisť, toto sú detinské reakcie a osobne by som sa od takýchto podporovateľov dištancoval...
Možno máš pravdu, ale sa Ťa opýtam dve veci. Sleduješ reakcie Ultra TXF_a na Cakovú tvorbu od počiatku? A čo je potom to neustále zhadzovanie tvorby Caka už zmieneným Ultra TXF?
 
sunajn
The Spring, Leafmaker sunajn 2010-04-10 13:28:35
Súhlas :)
 
The Spring, Leafmaker 2010-04-10 13:23:21
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
Imiy
The Spring, Leafmaker Imiy 2010-04-10 13:19:32
Viete priatelia tieto záležotosti aj vo mne ´ hlodajú ´ , ale kolkí z Vás si pozreli film napr. Transformers
a idem z kina , videl som ... film ... tak teda je to film ? , alebo bol som pozriet v kine PC animácie ???
Volba je ťažká ,,, pravda je niekde uprostred , riadim sa pocitovo...
 
sunajn
The Spring, Leafmaker sunajn 2010-04-10 13:19:28
Stejne som sa nedozvedel prečo doňho vlastne rýpeš. Mňa by iba zaujímali Tvoje názory a pohľad na vec-život, keď si bol v jeho veku. :)
Je to všeko o ničom, tie naše pre. Lebo ono si obaja nájdeme-vyrobíme ´tú svoju´ pravdu vlastne vždy.
Treba sa riadiť iba jedným. Pokiaľ nejde o nič, tak..: Ži a nechaj žiť! :)
 
JaroD.
The Spring, Leafmaker JaroD. 2010-04-10 13:11:59
Rozumiem Peťo, lenže mám obavu, že tu nejde o to, čo chceš ty aby to bolo, alebo čo chcem ja aby to bolo.
Otázka stojí kam to naozaj patrí bez ohľadu na to čo chceme my dvaja. Ak sa tieto veci nevyjasnia bude to vždy predmetom donekonečna sa opakujúcich a úplne zbytočných diskusii.
Aj keby sme tu neboli s Ultrom, vždy riskuješ, že sa tu objaví niekto iný, nový, kto na to znovu a znovu poukáže.
 
JaroD.
The Spring, Leafmaker JaroD. 2010-04-10 13:03:01
Peťo, stále si myslím, že sa potrebuješ niekam zaradiť, nech už sa rozhodneš pre akýkoľvek smer fotografie, alebo grafiky je to len a len tvoja vec.
Bol by som veľmi rád, keby sme sa vyvarovali podobných vyjadrení ako použil sunajn, že sa tu zo strany Ultry TXF jedna o závisť, toto sú detinské reakcie a osobne by som sa od takýchto podporovateľov dištancoval.
Potrebuješ si veci vyjasniť už len sám kvôli sebe, aby si vôbec vedel, čo vlastne svojou tvorbou prezentuješ.
Už som ti to vravel pri tvojom ocenení, že je veľká škoda, že si redakcia ephota nedala tu námahu a nerozobrala tvoju tvorbu z hľadiska fotografickej teórie, mne osobne to veľmi chýba a ak už sa slobodne rozhodnem pre čokoľvek, mal by som aspoň vedieť čo robím, či fotografiu - koláž/montáž, alebo počítačovú grafiku využívajúcu prvky fotografie, /viď. definícia vo wikipedii : počítačová grafika/. Chýba tu ako soľ odborné posúdenie tvojho diela a to predovšetkým kám tvoju tvorbu zaradiť.
Nevidím nič zlé na tom čo robíš, ak je to počítačová grafika, čo ja osobne som presvedčený, že to tak je, tak nevidím problém zo strany tohto portálu rozšíriť katogóriu fotografia aj o kategóriu grafika, už len kvôli správnosti a kľudu v duši, aby sa tu predišlo stále tým istým a donekonečna sa opakujúcim rečiam a predovšetkým pre kľud tvojej duše :-)
 
JaroD.
The Spring, Leafmaker JaroD. 2010-04-10 12:55:58
Peťo, stále si myslím, že sa potrebuješ niekam zaradiť, nech už sa rozhodneš pre akýkoľvek smer fotografie, alebo grafiky je to len a len tvoja vec.
Bol by som veľmi rád, keby sme sa vyvarovali podobných vyjadrení ako použil sunajn, že sa tu zo strany Ultry TXF jedna o závisť, toto sú detinské reakcie a osobne by som sa od takýchto podporovateľov dištancoval.
Potrebuješ si veci vyjasniť už len sám kvôli sebe, aby si vôbec vedel, čo vlastne svojou tvorbou prezentuješ.
Už som ti to vravel pri tvojom ocenení, že je veľká škoda, že si redakcia ephota nedala tu námahu a nerozobrala tvoju tvorbu z hľadiska fotografickej teórie, mne osobne to veľmi chýba a ak už sa slobodne rozhodnem pre čokoľvek, mal by som aspoň vedieť čo robím, či fotografiu - koláž/montáž, alebo počítačovú grafiku využívajúcu prvky fotografie, /viď. definícia vo wikipedii : počítačová grafika/. Chýba tu ako soľ odborné posúdenie tvojho diela a to predovšetkým kám tvoju tvorbu zaradiť.
Nevidím nič zlé na tom čo robíš, ak je to počítačová grafika, čo ja osobne som presvedčený, že to tak je, tak nevidím problém zo strany tohto portálu rozšíriť katogóriu fotografia aj o kategóriu grafika, už len kvôli správnosti a kľudu v duši, aby sa tu predišlo stále tým istým a donekonečna sa opakujúcim rečiam a predovšetkým pre kľud tvojej duše :-)
 
The Spring, Leafmaker Ultra TXF 2010-04-10 12:43:49
Však supeeeer,ja ti to prajem. Aj ocenenie ,aj článok,aj by som možno nejakú koláž alebo montáž od teba kúpil,možno sa raz stretneme alebo budem na tvojej výstave niekde. Teda nie tie kreatúry ,ale ´koniec posledného priateľa´
by sa mi vynímal na stene v obývačke na plátne :)
Mňa by zase nebavilo robiť toto,mňa zase baví to ´fotografovanie´ s hardverom .
PC ma nebaviiiiii :)

cavec
 
The Spring, Leafmaker 2010-04-10 12:42:40
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
The Spring, Leafmaker Ultra TXF 2010-04-10 12:30:49
Keď sme už pri tom,sú ľudia,ktorá dokážu vyrobiť vo photoshope portrét ženy,ktorý nerozoznáš od fotografie.To je už extrém,ale vystihuje to čo som chcel povedať :)
 
The Spring, Leafmaker Ultra TXF 2010-04-10 12:28:03
Nech čítam ako chcem ešte raz ,tak nenachádzam žiadne vyjadrenia ,ktoré svedčali o tom,že som si potreboval uľaviť :)
 
The Spring, Leafmaker Ultra TXF 2010-04-10 12:26:26
Len to ,čo autor sám povedal o sebe :)

´Pri fotení vtákov, ľudí a všeličoho iného, čím som si za pár rokov
prešiel, som takú slobodu nemal. A najviac ma odradzovalo to, že sa tomu venuje až
príliš veľa ľudí, ktorí sú v tom oveľa lepší ako ja.

Tak som sa vybral týmto smerom a zakotvil som práve pri montážach. ´
 
The Spring, Leafmaker Ultra TXF 2010-04-10 12:24:44
Cako veď je som nikdy nepovedal,že to robíš zle. Robíš to výborne,nie je podstatné ,či sa to mne páči alebo nie.
Ja len aby si neporovnával fotenie portrétov a aktov a dokumentu a iných na takej úrovni ako robíš ty grafiky , s tvojou prácou,resp.aby si netvrdil ako si napísal,že fotenie portrétov je nič,pár odraziek.Aby si neporovnával fotografovanie ako umenie s tvojou prácou.
Nikto nepodceňuje tvoju prácu, ale sám si napísal v článku o tebe toto:

´Pri fotení vtákov, ľudí a všeličoho iného, čím som si za pár rokov prešiel, som takú slobodu nemal. A najviac ma odradzovalo to, že sa tomu venuje až príliš veľa ľudí, ktorí sú v tom oveľa lepší ako ja.

Tak som sa vybral týmto smerom a zakotvil som práve pri montážach. ´

Čo len potvrdzuje to,čo som napísal,že si si vybral jednoduchšiu cestu.
Ale nech sa ti darí ,hlavne že ťa to baví.Stále lepšie ako keby si vysedával v krčme :)

 
sunajn
The Spring, Leafmaker sunajn 2010-04-10 12:23:50
Rozmýšľam čo chcel autor týmto príspevkom povedať. Hoci ako sa namáham, tak nespejem k ničomu inému, že iba si chcel uľaviť, lebo ho pravdepodobne niečo štve. Asi závisť, ktorú si zrejme nechce sám pripustiť, keď uvážim to, že komenty podobného znenia už zazneli pod fotkami tohto autora.
Moje presvedčenie vyplýva aj z toho, keď si pozriem jeho fotografie podopreté váhou slov tu vyrčených.

Pre ostatných, podobného zmýšľania:
Bolo by dobré si niečo prečítať o koláži...
 
The Spring, Leafmaker Ultra TXF 2010-04-10 11:45:37
Ja nehovorím o podpriemerných cvakoch babeniek pri múre alebo podpriemerných krajinkách .Ja hovorím o výborných portrétoch a výborných krajinkách.
Ak si myslíš,že nafotiť výborný portrét alebo krajinku je ľakhé a dosťať za to vlajočku :), tak si to skús .
Ty stále hovoríš o fyzickej námahe - ísť na bicykli 15km,pobehať a nájsť vhodné trávniky a oblohy a reproduktory,ale to všetko sú len cvaky,ktoré samé o sebe nič nie sú.
Ja hovorím o ´fotografickej´ námahe,resp.kumšte ako zachytiť nejaký dobrý moment,odfoťiť dobrý portrét tak aby z toho išla duša,aby si z toho človeka dostal maximum ,o umení svietiť.
Ja nehovorím o skladaní nejakých cvaknutých polotovarov v PC ,ale o tom čo v danom momente musíš vedieť zachytiť na film alebo čip tak aby do bolo výborné a nie to potom robiť výborné v PC :)
Choď a zober si modelku a nafoť také portréty alebo akty alebo street,aby bol o tebe článok v časopise :) Potom uvidíš tú námahu :)A ožno sa ti to nepodarí ani pri maximálnej námahe,lebo námaha sama o sebe nemusí stačiť.Preto nie sme všetci špičkový fotografi :)
V tvojom prípade je to ako sa hovorí , ľahké je byť jednookým kráľom medzi slepými.
Robíš preste veci,ktoré tu robí na ephote alebo celkovo minimum ľudí a preto vyniknúť je ľahké.Tým nechcem povedať,že to robíš zle,vôbec nie.Ale portrétov a krajiniek sú tu stovky a potom má šancu ozaj len pár aby zaujalo,t.j.musia byť fakt dobré.
Medzi tebou a niekým kto fotí portréty , modeling alebo street na úrovni je obrovký rozdiel.To nie je len o odrazkách :)To je o fotení ako takom.Gro práce musíš odviesť na place a nie za stolom.Samozrejme,že aj tam nasleduje nejaký postproces,ale iného charakteru ako je tvoja grafika.Retuš tváre je iné ako skladanie a vytváranie grafiky.
Medzi fotografovaním a grafikou je veľký rozdiel :)



 
Stránok 109 z 150