ephoto profile wallpaper

môjweb: vytvorte si web
web: Stránku ešte nemám

O mne

Niečo o mne: K foteniu som prišiel tak nejak náhodne začiatkom roka 2004. Brat si kúpil dáku šunku na burze pri Viedni, ja som si následne kúpil v Megamarkte pri Viedni neznačkový zašumený Yakumo MI-47,(kde sú tie časy, keď 256 megová SD karta stála 2500 korún :-) ) s ktorým som fotil krajinky a čo prišlo. Potom som vymenil novokúpený televízor, dvd a stolček pod dvd po rozchode s holkou za Canon 300D a odišiel do Prahy, kde som sa rozhodol po pár fotkách kolegýň a kamarátok pracovať a rekreačne fotiť už len dievčatá... V lete 2008 som prešiel na Canon 40D. Šumí sice rovnako, ale je aspoň rýýýchly v náhľadoch. A bol už 3x v oprave, začala blbnúť elektronika a po jej oprave mi rozhasili ostrenie, ktoré nešlo ani po oprave... Ako objektívy som mal dlho seťák, ten som vymenil za 24-85 USM a dokúpil 50tku f1,8. Zoom som po roku vymenil za 17-85 IS USM a plasťáka po dvoch rokoch za 50tku 1,4ku. Dokúpil som si 85ku 1,8 a 135ku 2,8 soft focus. Ten zoom nie je žiadna bomba tak bych rád dačo Lkové svetelné, široké... Fotím si len tak, občas za kávu, či za sex, ale to je už nuda s tými "modelkami" :-). V dnešnej dobe platí, že človek je tak dobrý fotograf, ako dobrý je grafik a preto bych sa aj rád dačo naučil v PS, ale zatiaľ je to len o done-by-one-click pluginoch. EXIF zo svojich fotiek neorezávam :-)
Motto:
Ponúkam služby:
Zameriavam sa na:

Osobné údaje

Meno: Václav
Priezvisko: Hoš
Mesto: Piešťany
Domovská krajina: Slovenská republika


Fotografická odbornosť: Stredne pokročilý
Členom ePhota od: 26. 12. 2008
Posledná aktivita: 2016-10-24 00:09:04
Status: offline

Kontakt

Kontaktné údaje nie sú dostupné alebo sú viditeľné iba pre priateľov

Fototechnika

Moje fotoaparáty: žiadne fotoaparáty
Moje objektívy: žiadne objektívy
Príslušenstvo:
Frantisek Dulik
Bez názvu Frantisek Dulik 2016-06-17 15:59:00
...ten pocit, ked po dvoch hodinach intenzivneho fotenia prides domov. hodis fotky do PC a zistis, ze si nafotil p...u.
 
duroslav
Bez názvu duroslav 2016-06-17 15:49:15
čo to tak asi môže byť, keď je to bez názvu
 
V zamyslení Hanigal 2016-05-30 09:32:38
. Ak nechceš pochopiť to, čo som mojím príspevkom chcel povedať, tak to nepochopíš a môžem predložiť akékoľvek argumenty. Odporúčam kútik v akomkoľvek lepšom kníhkupectve v časti "Fotografia" a prelistovať knihy autorov ako Kallay, Doisneau, Bresson, Huszar. Samozrejme, to nie je pravidlo, a niektorý použijú aj iné označenie. Často meno portrétovanej osoby.

P.s. Ak by si mi môj názor nebral, neútočil by si sarkasticky...
 
V zamyslení Hanigal 2016-05-30 09:25:04
Fotka sa mi páči, ináč by som sa pri nej nezastavoval. A to je najdôležitejšie.
Ale keď sa pýtaš, tak dátum a miesto nafotenia - nič iné. Nič viac, čo by mi malo pomôcť pri vychutnávaní, skúmaní a vnímaní peknej fotky, ale nepomáha, práve naopak - vnucuje mi určitú optiku, ako sa mám na to dívať a čo tam mám vidieť.

Už na túto tému končím, a ospravedlňujem sa, ak som sa ťa tým dotkol. Príjemný deň prajem.

Th
 
Jerry C.
V zamyslení Jerry C. 2016-05-27 21:26:37
Hm..robil si si nejakú štatistiku ?Ja mäm totiž pocit,že väčšina autorov,č i už tu na ephote,na iných cs foto serveroch,a le aj napr.na 1x.com svojím fotografiám názvy dáva .Asi o tom ,čo tu ty tvrdíš nevedia 😊Ale samozrejme máš na svoj názor právo a ja Ti ho neberiem.A K sa Ti päči dávať ako názov miesto a čas tak to samozrejme kľudne rob takto.
 
V zamyslení Hanigal 2016-05-27 12:07:29
Nepresvedčil ma tvoj názor. Vo fotografii (a myslím, že aj v maľbe) väčšina autorov nechá to na diváka a uvádza (pri fotografii) miesto a dátum fotografie. Obvykle autor nepotrebuje servírovať divákovi, čo má vidieť na fotografii - dobrá fotografia to robí sama za seba. Väčšina názvov fotografií vzniká spontánne - divákmi a obvykle neoficiálne. Vidím rozdiel v názve fotografie a v popiske k fotografii, ktorá prináša viac informácii o mieste a scéne, ktoré nie je možné vyčítať z fotografie (napr. popisky k fotografiam na (magnumphotos.com).

Toť vsio. Nie je to kritika konkrétneho autora len môj názor na tento druh názvov fotografii.

Th
 
Jerry C.
V zamyslení Jerry C. 2016-05-26 15:51:54
Môj názor je,že názov môže fotografii pomôcť,alebo niekedy bohužiaľ aj poškodiť,keď by mal nahrádzať niečo,čo autor nedokázal samotnou fotkou vyjadriť.
V tomto konkrétnom prípade si myslím,že názov Tvoju inak výbornú fotografiu len vhodne dopĺňa
a keď nič iné,tak ju pomáha medzi inými/trebárs bez názvu / ľahko identifikovať.
Čo je asi jeden z hlavných dôvodov,prečo ľudia používajú názvy,alebo lepšie povedané mená pre
jednoznačné označenie svojich diel - hlavne umeleckých.
Neviem si predstaviť,že by na nejakej aukcii predávali nejaký slávny obraz a ten by nemal názov - veď hovorí predsa sám za seba
 
V zamyslení adamac 2016-05-26 14:02:09
veľmi pekné i prevod..
 
michalix
V zamyslení michalix 2016-05-26 12:22:24
Výborný portrét aj ČB spracovanie
 
Krtko fotografom
V zamyslení Krtko fotografom 2016-05-26 11:41:25
Paci .
 
RasťoS
V zamyslení RasťoS 2016-05-26 11:18:13
Veľmi dobrý portrét. Taký som tu už dlho nevidel...
 
andriusha
V zamyslení andriusha 2016-05-26 10:48:29
Pekná fotografia.
 
V zamyslení Hanigal 2016-05-26 10:25:59
Páči sa mi fotka. Som si vedomý, že "názov" fotky je výslovne vec jej autora, ale nepochopím, takéto označenie. Fotka je výborná a dostatočne jasná, aby hovorila sama za seba. Tento nadpis je podľa mňa zbytočný. Viac by ma zaujímalo miesto fotenia a rok. Nie je potrebné podceňovať diváka a servírovať mu, čo je jasné. To je ako smiech v amerických sitkomoch. . Ale to len na okraj. Nechcel som ťa týmto dráždiť, len som si to všimol u viacerých fotografov a potreboval som to niekde napísať/povedať . Krásny deň a príjemné svetlo.
Th
 
Jožo
V zamyslení Jožo 2016-05-26 10:20:46
Prevod ,svetlo OK .
 
SteveS
Terezka s ofinkou SteveS 2012-06-27 19:23:14
Uz lne strucne:
1) ospravedlnujem sa autorovi za uz nesuviaciau konverzaciu, zial neda sa to vymazat ako na faceboku, urobil by som tak.
2) majsterko ved to je vsetko v pohode, ide len o diskusiu, najlepsie je ak o fotke, no tu sme uz kus odbocili dlhsie mimo temy. K tvojej odpovedi uz len jedno, ze toto je hobby portal pre amaterov kde kazdy ci vatsina ocakava spätnu väzbu a ine nazory a rady ci diskusiu ku fotke. Nemozes to porovnavat s umeleckou galeriou a vystavami vyzretych autorov a uz vobec nie so Saudkom Azda nepridem "amater" pod fotku Saudka ci obraz Rembrandta a nezacnem mudrovat ako by som to fotil a maloval ja? Naopak, tuna autor prisiel a vlozil fotku plus zafajkol volbu "Ziadam o kritiku" = to gesto a volbu myslim netreba podrobnejsie vysvetlovat, ja som len reagoval tak ako si vyslovene autor želal Ale ak mas majsterko este chut cosi pokecat, prosim presunme sa na sukromnu postu. caf a pekne svetlo tebe aj autorovi
 
majsterko
Terezka s ofinkou majsterko 2012-06-26 19:09:56
Znova sa ospravedlnujem, ze som zvolil zly sposob vyjadrenia nazoru formou reagovania na tvoj prispevok. Bola to moja chyba lebo sa to zbytocne zamotalo. Jednoducho som cital tvoj nazor a miesto odscrolovania hore som stlacil reagovat. Bolo to rychle, impulzivne, nezvazujuce nasledky.
U mna znak 8-) znamena to iste ako lebo nosim okuliare. Bohuzial si si ho nevsimol alebo zle interpretoval.

Mozno som si priniesol iny pristup k veci z galerii vytvarnych diel. Tam sa nediskutuje co by mal autor urobit inak, aby sa to mne pacilo. Tam sa diskutuje o pocitoch, ktore vo mne obraz vyvolava. Ani na vystave fotografii Josefa Sudka som nepocul, ze toto malo byt tam a toto zase takto aj nad fotkami ktore maju zjavne chyby. A mas uplnu pravdu, ze som bol podrazdeny lebo gro nazorov na tomto portali je skor o tom co mal kdo, ako spravit inak a nie o pocitoch. A zrovna u teba nahoda chcela aby som reagoval, za co sa ospravedlnujem.
 
SteveS
Terezka s ofinkou SteveS 2012-06-26 17:11:26
Nuz mozno si nedekodoval spravne spravu a hlavne znaky ktore zdoraznuju naladu pisatela. Napisal som smejka, co znamena ze komentar odlahcujem a zartujem, ci pisem v pohode, nie prchko a nie urazeny

Naopak, ty si sem sukal "absolutnu pravdu" a ty si reagoval na mna a nepisal si tak ako to vysvetlujes teraz. Ak mam len svoj nazor, nepresviedcam o nom nikoho ineho ale reagujem a pisem priamo autorovi svoj nazor o fotke. Naopka, ak chcem oponovat a presadit svoje, napisem na niekoho nazor s kym nesuhlasim a zacnem ako ty: TAKTO TO JE DOBRE. PRVY DOJEM JE NAJDOLEZITEJSI. To je oponovanie voci inemu nazoru, to je vyzva na diskusiu a to je presvedcovanie. Ziadny smejko, ziadne podanie ruky a tolerancia cohosi ineho dodanim ze "MOJ" nazor je iny a PRE MNA to je tak a tak. To by bolo naozaj priatelske a normalne bezne gesto diskutujuceho cloveka. Teda vycitas portalu a inym prchost a sam reagujes cudne, nie v pohode, nie uvolnene, ale so snahou cosi presadit, presvedcit o tom svojom, nielen vyjadrit svoj nazor. Ale zas sa len usmievam lebo mna si zatial aj tak nepresvedcil. Ale presvedcil ma ten styl ako si zareagoval o tom, ze tomu netreba venovat vahu. Len som zazartoval nazad a urobil si z toho srandu.

A aj zvysok co pises, tak s tým nesuhlasim zvätsiny, je to trosku zaklapkovany a jednostranný pohlad na zlozitejsiu problematiku, ktorá býva kus odlisna prípad od prípadu. Ale neberiem ti ho, ani nebudem oponovat, som si isty ze by to nemalo zmysel. Nechame si kazdy svopj pohlad na vec a je to v ok a pohode, ci nie?
 
majsterko
Terezka s ofinkou majsterko 2012-06-26 14:03:37
Pobit? Preco? Tak ako ty si vyjadril svoj nazor tak aj ja som vyjadril svoj pohlad na vec. Nechapem trochu prchlivost ludi na tomto fore. Ked vyjadrim svoj nazor nehovorim tym, ze ja mam pravdu ty ju nemas. Prosim ludia nemajte potrebu, ked poviem nieco opacne sa branit. Nechcel som teraz ani reagovat, aby to nevyznelo, ze musim mat posledne slovo ako prejav slovnej bitky. Len ma to rozladilo a neudrzal som sa to vyjadrit. Prepac ak si reagovanie na tvoj komentar pochopil ako vyzvu na slovnu bitku , ale ked som si cital tvoj postreh citil som presne opacny pocit.
Ohladom tych vymyslancov. Z vlastnej skusenosti viem na sebe, ze ked nieco odfotim (nemyslim tym produktovu fotografiu) a mam to v pocitaci, robim zmeny kym to ako tak nevyzera. Pozrem sa na tu upravenu fotku o rok a urobim ine zmeny a cudujem sa ako som to mohol pred rokom tak zhovadit. O dalsi rok nahodou objavim ten nezmeneny original, a hovorim si preco som na tuto fotku zabudol ved sa mi paci. Zistim, ze tie upraveny sa stale snazia riadit nejakym vseobecnym principom dokonalosti az sa podobaju vajce vajcu. A skutocny emocny original je pritom iba jeden a netreba na nom nic menit. To je ako so symetriou tvare. Cim je tvar sumernejsia tak posobi pocitovo krajsie ale chladnejsie. Videl som modelky so skoro dokonalou tvarou a telom a nic som k nim necitil lebo posobili na mna umelo. Preto si myslim, ze miera nedokonalosti dodana realitou je u skuseneho fotografa tym spravnym korenim atmosfery fotky. Preto by malo platit pri hodnoteni subjektivne pravidlo paci-nepaci bez dodadtkov co by sa malo zmenit. Uff sorry za dlhy vylev.
 
majsterko
Martina majsterko 2012-06-26 13:29:44
Mozno aj ja by som zmenil nazor keby som videl druhu verziu neorezanu 8-) Mne tak trochu sedi to orezanie aj koli dynamike zaberu. Modelka ma oblecene saty zo strecoveho materialu, poza a hlavne ruka ktore natahuje spodok siat vo mne evokuje pocit napatia v duchu "som tu stiahnuta pustite ma von". Preto mi do toho konceptu zapada ta "natlacenost" ktora u mna ten pocit len umocnuje, co povazujem pozitivne. Samozrejme, ze je to vec osobneho vkusu, ale o to tu ide nech kazdy najde to svoje.
 
Martina Ultra TXF 2012-06-26 11:01:54
Pre mňa je to celé na tesno, hore hlava, dole orez nad kolenami,ľavý lakeť odrezaný.
Vôbec mi nevadí takáto orez hlavy pri portréte typu placia-hlava,ale pri takomto takmer "celotelovom " portréte mi to pripadá zbytočne agresívne rezať nad obočím.
Ale to je len vec skusu a osobného vnímania,ja netvrdím,že to tak nemlže byť
alebo že je to zlé. Možno ,keby si mal neorezanú verziu a porovnal by som si to, tak by som svpoj názor možno vzal späť , ťažko povedať . Mne sa tá fotografia inak páči
 
Stránok 2 z 12