Jozef Sádecký wallpaper

O mne

Niečo o mne:
Motto:
Ponúkam služby: fotenie v ateliéri
fotenie v exteriéri
fotenie svadieb a akcií
portréty
Zameriavam sa na: Architektúra, Digitálna čiernobiela fotografia, Krajina / Cestovanie, Nočná fotografia, Portréty / Ľudia, Street fotografia, Svadba / Rodinná fotografia, Šport / Akcia, Zvieratá,

Osobné údaje

Meno: Jozef
Priezvisko: Sádecký
Mesto: Považská Bystrica
Domovská krajina: Slovenská republika


Fotografická odbornosť: Profesionál
Členom ePhota od: 15. 12. 2008
Posledná aktivita: 2026-05-12 18:08:59
Status: offline

Kontakt

@ E-mail: jozefsadecky@jozefsadecky.sk
Jozef Sádecký Facebook: Jozef Sádecký
Web stránka: http://jozefsadecky.sk
Telefón: 0915 288 793

Fototechnika

Moje fotoaparáty: Canon EOS R5
Canon EOS R3
Moje objektívy: Sigma 85mm F/1,4 ART Canon
Canon EF 50 mm F1.2L USM
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM
Canon EF 35mm f/1.4L II USM
Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM
Canon RF 28-70 f2 USM
Canon EF 600/4L IS USM II
Príslušenstvo:
* POLIA MAĽOVANÉ * tino8 2011-05-18 21:52:03
tej zltej sa zda byt privela a celkovo to posobi dost fadne, ale ak by bola na fotke zelena zelensia..alebo zaujimavejsie svetlo, ktore by vytvarao vacsi kontrast medzi roznymi odtienami..
 
TATANKA
* POLIA MAĽOVANÉ * TATANKA 2011-05-17 17:27:09
Pekná fotka v jednom farebnom tône...
 
daniela-4
* JARNÉ ZOBÚDZANIE POD TATRAMI * daniela-4 2011-05-11 20:44:01
ako pise ivankortis.krasne linie...treba mozno vyckat lepsie svetlo.obrazok je to pekny,impaktovo len uprava.
 
ivankortis
* JARNÉ ZOBÚDZANIE POD TATRAMI * ivankortis 2011-05-11 15:26:19
jasne poznam to velmi dobre, hlavne ked sa niekde presuvam riadnu dialku to potesi.. no asi sa tam treba vracat viackrat a stale dufat ze to zasvieti ako ma. Kompozicne je to super
 
ivankortis
* JARNÉ ZOBÚDZANIE POD TATRAMI * ivankortis 2011-05-11 15:14:28
pekne linie, ale podla mna zla uprava.. je to HDR? lebo je to nejak presoftene na moj vkus

vsetko je v jednej intenzite a tiene tam chybaju dost kvoli texture
 
Jastojan
* JARNÉ ZOBÚDZANIE POD TATRAMI * Jastojan 2011-05-11 13:06:35
pekný kontrast roviniek so štítmi v pozadí, táto sa mi páči najviac, je taká čistá a jednoduchá
 
1970
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * 1970 2011-05-09 16:09:50
Hehe ano, ja v podstate argumentujem rovnako povznesene, ked chcem presvedcit priatelov, aby vystavovali fotky bez akehokolvek zabezpecenia vo verejnych priestoroch a hrdinsky presviedcam sam seba, ze by ma to malo vlastne tesit, ked niekto fotku slohne, ze je to vlastne pocta Nuz neviem, casto sa tymito myslienkami zaoberam, a zatial tato rovnica u mna nema riesenie...
 
1970
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * 1970 2011-05-09 15:59:06
Dakujem za nazor, uznavam, ze mas pravdu. A vazim si, ze si si nasiel este kus energie na takuto debatu - tento stav unavy totiz dobre poznam, a debatujem velmi zriedka. Este raz vdaka
 
SteveS
* SLOVENSKÝ RAJ . VEĽKÝ SOKOL * SteveS 2011-05-06 22:19:26
Ľavá strana mi pripadá nejaká natiahnutá, akoby plochá a pravá by pristala sama lepšie a zaslúžila by si osobitnú pozornosť. Neviem to takto spolu hodnotiť ale pravá sa mi páči.
 
SteveS
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * SteveS 2011-05-06 18:51:22
:- ))) Nie je zlodej ako zlodej, udajne su specializované graficke softy v ktorých tlačiar urobí kvalitný veľkoformát ba až bilboard už aj z menšieho rozlíšenia ako spomínaš (800MPix). Už aby som taký zohnal a idem kradnúť a tlačiť veľkoformátové obrazy :- ))) Ale nakoniec ak je reč o zlodejoch, ja dávam aj vätšie formáty a vravím si, že aj zlodejom treba zrobiť radosť :- ) Kto niečo nekúpi, nekúpil by to a nezaplatil ani keby to nemohol ukradnúť. A tak nech im to padne na zdravie. Poteším sa ak ukradnú moju fotku, to znamená že práve ona sa im páčila viac ako iná )))
 
SteveS
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * SteveS 2011-05-06 18:42:18
Dokončím v rámci diskusie už iba to čo tu rozobrate ešte nebolo ale spomenul si to.
.
WEB vs. PAPIER.

Písal som o tomto už viackrát, raz aj Šmidovi z RŽ ktorý pri niektorých webových mútnejších fotkách napísal že sa máme prísť pozrieť na jeho veľkoformátpvé výtlačky, že tie sú ostré :- ) Myslím že spomínal nejaký veľký formát, cca skoro 90x90cm. Také tvrdenia tohto charakteru sa dajú veľmi ľahko parodovať podobným tvrdením, že ak na papierovej výstave či súťaži niekto s TK pohorí, môže sa ohradiť a vyhovoriť že nech sa zlá TK neberie do úvahy, lebo na webe to má brilantné ;- ))) Keď som na webe začínal publikovať tiež som sa cukal, že čo to odo mńa chcú? Akú ostrosť a doostrovanie atď? Ale učil som sa a prispôsobil aj tomuto prostrediu.
.
Publikovať kvalitné TK tu je o niečom celkom inom ako publikovať kvalitné veľkoformáty na papieri. Preto ja tieto dve veci zásadne nemiešam. Každá z týchto oblastí je svojská a o inom a kto na webe či papieri publikuje, mal by sa snažiť publikovať tak aby to tam kde to dáva bolo kvalitné. Dávať fotky sem na kritiku neznamená prezentovať ich priateľom, ale žiadať cudzie názory a hodnotenia ... o tom, ako by tá fotka mohla byť ešte lepšia ako je, ako čo najlepšia ... a preto ma opakované diskusie takého charakteru unavujú a už ani na nich nereagujem. Sem tam ako teraz u priateľov a ľudí na ktorých mi záleží robím výnimku a zapojím sa zas do dikusie v ktorej som sa už vystrieľal neraz predtým ;- )
 
1970
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * 1970 2011-05-06 14:58:37
Ahoj, by si sa divil, ale ja som si to "zneuzitie" uz prezil na vlastnej kozi... A preto som velmi opatrny, nad urcity limit nikdy nepojdem, a aj keby sme mali o desat rokov monitory s rozlisenim 5000x5000 zasadne nezverejnim vacsiu fotku... uz aj to co tu davam (cca 800px) je pre zlodejov dost ...
 
1970
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * 1970 2011-05-06 14:53:16
Ahoj, tvoj nazor beriem, ved kolko ludi, tolko chuti... a vo vela veciach s tebou suhlasim... Trochu som uvazoval, a myslim, ze idealny kompromis (aspon pre mna) mozeme vidiet na casto spominanom webe 1x.com... fotky nie su ani prilis velke, ani prilis male, a hlavne pri prezerani nie je clovek ruseny ziadnymi prvkami, ktore by na seba putali zbytocnu pozornost...
Btw, obrazky vo webovych galeriach beriem stale iba ako nahlad na skutocnu fotku, bez ohladu na rozmer, pretoze konecnym cielom snahy (aspon pre mna) je fotografia na papieri... preto aj neprikladam velku vahu hodnoteniu technickej kvality tu na kritike, lebo viem, ze v konecnom dosledku na papieri moze byt vsetko inak ako na monitore... Pekny den prajem


 
jozefmicic
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * jozefmicic 2011-05-05 23:19:32
Hehe, to aj mne často príroda nezahrá farby a musím to potom dohrať ja v PS. Ale teraz, pri druhom pohľade na fotku sa mi tie farby celkom pozdávajú, trochu matnejšie, sedí to k tej fotke. K veľkosti fotky - držím sa štandardu 800 px na výšku a 950x na šírku, tak ako to je dané na 1x.com. Pozerám, že tu diskutujúci nezohľadňujú ďalší dôležitý faktor pri väčšom rozlíšení a to je možné zneužitie (ukradnutie) fotky pri uploadnutí väčšieho rozlíšenia. No a nakoniec ja sám všetko robím na notebooku a verím, že kopec ľudí-nadšencov pozerá ephoto tiež len s notebookom (napr. študenti), takže to vyššie uvedené rozlíšenie je podľa mňa tak akurát.
 
SteveS
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * SteveS 2011-05-05 21:04:36
Precital som celu diskusiu a doplnam dalsi nazor, len tak, do spektra.
.
Fotku pozeram celkove a kompozicne (ako su usporiadane prvky) v jej strednej velkosti (nad komentami), teda tam kde je celá komplexne. Potom ked ju chcem pozriet po rozkliku a bola by ako navrhujes len na plnú výšku obrazovky, to by znamenalo mať ju vätšiu skoro len o chlp, práve kvôli obmedzeniam ktoré si spomínal (oramovanie prehliadacom atd.
.
A tak mne osobne tato velkost tejto fotky tu pripadá optimalna a ja si tuto fotku vychutnávam po rozkliku ... kresbu na jej detailoch, podcelky, podkompozície. Vtedy vidím , či ide alebo nejde o šmejd, lebo slabá kvalita sa po masivnom zrazení pixelov do malej fotky a naslednom doostrení skoro úplne dá zakamuflovať, nezbadať ju.
.
Nehladam mikroskopicke chyby ale tie detaily mi pri malych fotkach jednoducho chýbajú a prirovnanie k obrazom stiesneným medzi skrinami mi pripada neprimerané. Predsa nehovoríme o ramoch a monitore a nekontrolujeme a neporovnavame kompoziciu ramu prehliadaca a monitora. . Zaujimaju nas prvky vo fotografii dnu, vo vnutri. To co je okolo fotky je pre mna nepodstatne. Zvatsenie po rozkliku je umerne tomu, ked sa kvalitna krajinka vytlaci vo vastom formate a da na stenu, volnu stenu. Az v tom poriadńom zvatseni mozem vychutnavat jej detaily, vidiet krajinu naozaj plnohodnotne.
.
Mám pocit ze to je len vec psychiky, uvolnit sa a sutredit na to co je pre mna podstatne a co vidiet chcem, nie na to co nechcem. Ale neberiem nikomu ine pocity ani postupy, len som chcel doplniť spektrum ;- )
 
stefansk
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * stefansk 2011-05-05 18:06:19
Som rád za každú diskusiu, nakoľko nikto nemá patent na pravdu, ani ja nie . Na druhú stranu tá štatistika naznačuje, že ľudia majú skôr notebooky ako desktop (nakolko LCD s tak malým rozlíšením sa už prakticky nevyrábajú). Avšak mám za to, že web o fotografii navštevujú hlavne ľudia, ktorí fotky fotia, vystavujú a editujú. No a keď si raz za čas stiahnem fotky do notebooku a musím urobiť základnú úpravu vo Photoshope, je to des a bes. Takže tipujem, že tu na fóre väčšina ľudí pozerá fotky na obrazovkách monitorov resp. tí šťastnejší na skalibrovaných monitoroch NEC alebo EIZO. No a vskutku si neviem predstaviť čo uvidím na LCD, ak má natívne rozlíšenie 1920*1200 a fotografia rozlíšenie 650*400 (a nedaj boh rámček 40 bodov po každej strane), pravdou však je ak niekto obzerá fotky na Netbooku trpí opačným spôsobom pri rozlíšení 1800*1200. Hold nakoniec možno budú fotky tri (náhlad v nízkom rozlíšení/fotka pre netbooky a vysoké rozlíšenie pre ostatných).
 
1970
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * 1970 2011-05-05 16:40:14
Ked sa bavime o webe ako takom, zo statistik vyplyva, ze drviva vacsina pouzivanych rozliseni sa pochybuje max. do 1080px na vysku - typicky vsak menej a najcastejsie 768px...
( napr. zdroj: https://www.toplist.cz/global.html ), ale co je podstatne, takmer nikto nesurfuje vo fullscreen mode (aspon ja teda nikoho takeho nepoznam), ale mame v prehliadaci adresny riadok, zalozky, rozne nastrojove listy a pod., ktore ti z toho rozlisenia este pekny krajec zozeru, takze v konecnom dosledku vascina ludi nema viac priestoru ako nejakych 500-600px na vysku, a do toho narvat fotku s vyskou 1200px - to nie je podla mna prakticke ani uzitocne... a mimochodom fotka potrebuje dychat, mat priestor aby si si ju mohol vychutnat... v interieri si tiez nevyvesis fotku do natlaceneho priestoru medzi skrine alebo police, ale pekne na volnu stenu, na ktorej vynikne... takze ja som zastancom nazoru, ze menej je niekedy viac
 
stefansk
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * stefansk 2011-05-05 15:48:07
Tak ja osobne som bojovník za väčšie rozlíšenia, jednak v tom pidi rozlíšení sa často nedá ani k TK vyjadriť a potom hodnotím skôr pocitovo, ale predovšetkým predsa dnes mám monitor s rozlíšením aspoň 1280*960 skoro každý a v domácom použití začína čím viac prevládať FullHD, takže hodnotiť fotku v rozlíšení 800*500 bude možné po jej zväčšení a to bude na LCD a webovom prehliadače skôr zlé ako dobré. Ja by som bol za to aby sa zaviedol minimálny rozmer napr. 1200 obrazových bodov na dlhšej strane fotky a potom už len obmedzenie celkovej veľkosti súboru.
 
1970
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * 1970 2011-05-05 15:36:49
doteraz som zil v presvedceni, ze to bola flasa borovicky co som ako prve drzal v ruke, a on to bol mrcha i-pod!!
 
Stratený Stano
* JARNÉ POLIA POD TATRAMI * Stratený Stano 2011-05-05 15:21:47
1970 sa narodil s i-Podom v ruke a to možno ešte ani Apple nebol založený...
 
Stránok 198 z 210