Marcel Rebro wallpaper
故其疾如風
其徐如林
侵掠如火
不動如山
detail profilu zobraziť profil fotografiu

O mne

Niečo o mne: K vôni vývojky som prvýkrát pričuchol v roku 1985 v Stredisku vrcholového športu v Lučenci. S foťáčikom Smena 8M som sa snažil zachytávať kolegov parašutistov pri pristávaní, výskoku z lietadla, ba dokonca aj počas voľného pádu. Zväčšovák a červené svetlo sa stali mojimi priateľmi. S prechodom na farebný film som sa pre zmenu stal priateľom fotolabov. V roku 2001 som digitalizoval a po mnohých výmenách fototechniky som zakotvil pri digitálnych zrkadlovkách Nikon. Paradoxne táto zmena znamenala postupný návrat k čiernobielej fotografii a filmu. Najskôr to boli „len“ čiernobiele street fotografie, pribudlo karate, krajinky a infračervená fotografia. Dnes som takmer výlučne čiernobiely. Pri čiernobielej fotke si nerobím ťažkúhlavu z vyváženia bielej, farebných profilov pri tlači a viac si vychutnávam samotné fotografovanie. Čiernobiela fotografia ma oslobodzuje. Žánre, ktoré fotím, korešpondujú s mojimi záľubami – karate, lyžovanie, potápanie,(vysokohorská) turistika, cestovanie.
Motto: Motto? Foto!
Ponúkam služby:
fotenie v ateliéri
fotenie v exteriéri
fotenie svadieb a akcií
reklamná fotografia
portréty






Zameriavam sa na: Digitálna čiernobiela fotografia, Krajina / Cestovanie, Portréty / Ľudia, Street fotografia, Šport / Akcia, Tradičná čiernobiela fotografia, Reportážna a dokumentárna fotografia,

Osobné údaje

Meno: Marcel
Priezvisko: Rebro
Mesto: Račišdorf
Domovská krajina: Slovenská republika


Fotografická odbornosť: Začiatočník
Členom ePhota od: 07. 01. 2007
Posledná aktivita: 2019-03-19 20:19:17
Status: offline

Kontakt

@ E-mail: marcel@rebro.sk
marcel.rebro Skype účet: marcel.rebro
https://www.facebook.com/marcel.rebro Facebook: https://www.facebook.com/marcel.rebro
Web stránka: http://www.rebro.sk

Fototechnika

Moje fotoaparáty: žiadne fotoaparáty
Moje objektívy: žiadne objektívy
Príslušenstvo:
Dedo
Mordor nad Vežou Dedo 2019-03-15 18:26:06
+ záber / atmosféra /
+ kompo
+ vyvolanie
 
ivans
Boršč ivans 2019-03-14 09:58:41
ako z ruskej rozprávky
 
duves
... duves 2019-03-08 22:03:13
Na tie podmienky, to vyzera útulne. Ale ten život im nezavidim.
 
fatality
Pauza fatality 2019-03-08 18:29:02
tusil som aj takôto
 
fatality
Pauza fatality 2019-03-08 17:56:13
a pre tych,co ich kupia?
 
marcus_labeo
Pauza marcus_labeo 2019-03-08 14:01:34
Vidím, že sobíky sú večné.
 
fatality
Pauza fatality 2019-03-08 10:44:37
preco im opiluju parohy? je to pre nich cenny material,alebo koli subojom/zraneniam?
 
Dedo
Zadky, predky, rohy, nohy ... Dedo 2019-03-07 13:04:33
+ záber / ... aj steaky /
+ kompo
+ vyvolanie
 
Zadky, predky, rohy, nohy ... Evarist Polakovič 2019-03-07 10:08:29
nedá mi, ešte jeden koment. Kompozíciu tejto scény považujem za vyložene fajnovú, nie každá sa tak vydarí. Tenké pásiky snehu/lesa/oblohy dávajú priestoru híbku, pritom nechávajú dokonale vyniknúť veľkosť, takmer nekonečnosť stáda.
 
Zadky, predky, rohy, nohy ... Evarist Polakovič 2019-03-07 09:36:07
mojim hlavným kritériom amatérskeho posudzovania obrázkov sú pocity, či už pozitívne, negatívne, alebo naturalistické. Najlepšie keď sú rovnaké ako pocity autora v okamihu záberu, to sa človek dozvie len málokedy, ty si mi ich v tomto prípade však potvrdil. Takže fotečka sa mi páči aj napriek tomu, že na obrázku nie sú mnohokrát uprednosťnované "kozy", ale soby.
 
Zadky, predky, rohy, nohy ... Evarist Polakovič 2019-03-07 09:11:40
obrázok uveriteľne prenáša realitu danej chvíle. Mám pocit, že stojím uprostred stáda.
 
duves
... duves 2019-03-07 08:21:22
smrádek, ale teplo!
 
Som z toho debil
Zadky, predky, rohy, nohy ... Som z toho debil 2019-03-07 07:59:18
Marcel, ked si sa tak, medzi nimi pohyboval, "maju rozum", alebo ta vobec neregistruju, a buchnu do teba, alebo ta nenaberu na rohy? Jednoducho, ignoruju tvoju pritomnost, alebo su ohladuplne?
 
... Evarist Polakovič 2019-03-06 22:18:30
súhlasím, že štvorec a reportáž nejdú moc dokopy. V dávnej minulosti som však už videl skvelé štvorcové fotky aj vážnejších tém, robené čiernobileou klasikou 6x6, tam ma to upútalo, až veľmi milo prekvapilo.
Možno to tak nevyznelo, ale môj pôvodný koment som písal všeobecnejšie. Myslím, že kompozícia orezom je pomerne rozšírená metóda a či je to skratka, alebo kreatívna slobodná voľba nechám na rozumnejšiích. Možno je pravda kdesi uprostred. Marcelovej série sa týkala viac menej len poznámka k rôznorodosti formátu/pomeru strán a dostal som jasnú a rozumnú odpoveď, pre mňa zrozumiteľnú a aj poučnú.
 
... seifi 2019-03-06 21:19:07
"nadčasový" štvorcový formát vidím, až na skutočne opodstatnené použitie, ako keď topiaci sa slamky chytá; ten by som použil pre statické snímky, architektúru, či zátišia, nie pre reportáž; ale na ephoto, nie u Marcela, je štvorec obľúbený; dáš to na stred a boky orežeš ...
 
... 21271 2019-03-06 20:30:06
Vydarená séria.Vďaka.
 
... Evarist Polakovič 2019-03-06 15:28:04
Vďaka za dovysvetlenie tvojho postoja k formátom. Rovnako preferujem a snažím sa dodržať 4:3, ktorý je naturálny pre môj snímač, občas ešte orežem na 1:1 a uplne výnimočne niečo iné, bez ohľadu finálne médium.
Priznávam, že som na zadrapnutie do tejto problematiky (zne)využil priestor tvojej fotky, lebo jednoducho máš vysokú sledovanosť a problém formátu/orezu sa týka takmer každého z nás. Ty si mi potvrdil, že keď je niekto tak dobrý, že mu "hrozí" výstava, tak sa jednotnému formátu takmer nedá vyhnúť. To bol vlatne môj zámer, odporučiť myslieť na finálny formát od začiatku, a tým umožniť neskôr záber publikovať v akejkoľvek forme (web, mail, print, ...) bez dodatočných kompozičných/orezových úprav a kompromisov.
 
Som z toho debil
... Som z toho debil 2019-03-06 13:15:39
Páči .
 
Dedo
... Dedo 2019-03-06 11:26:50
+ záber / dok o žizote /
+ kompo
+ vyvolanie
 
... Evarist Polakovič 2019-03-06 11:13:09
Komentár ku celej sérii:
Výborne zvládnutá téma, uveriteľné sprostredkovanie života miestnych, obrázky priam vťahujú do deja.
Mimoriadne oceňujem „neagresivitu“ finálnych úprav, zachovávajúcu prirodzenosť prostredia, využitie existujúceho svetla a odolanie pokušeniu pridávať obrázkom umelú atraktivitu.
Jediné, čo mi trochu vŕzga v hlave je kompozícia a využívam tento priestor na všeobecnejší príspevok do diskusie. Nejde mi ani tak o kompozičný výsledok, ktorý je v tejto sérii na vysokej úrovni, ale skôr o spôsob akým bol dosiahnutý. Zmena pomeru strán na dosiahnutie optimálnej kompozície sa mi zdá tou jednoduchšou cestou. Väčšou výzvou, teda podľa mňa, je zachovanie pôvodného formátu aparátu, alebo použitie „skvelého a nadčasového“ štvorcového formátu. Núti nás to rozmýšľať ešte pred stlačením spúšte, hoc nie pri každom type záberu je na to čas. Môžeme tým dosiahnuť lepší kompozičný výsledok, zachovať prirodzenejší pohľadu na scénu a zároveň tým rásť. Na druhej strane som si vedomý, že pri niektorých záberoch môže byť ich „panoramatičnosť“ pridanou hodnotou. A možno je to iba len vecou názoru a môjho konzervativizmu, kto vie ?
 
Stránok 1 z 565
1 2 3 ... 564 565