Hore

Fotostĺpček 3/2024

Doma som maľoval. Aj tak sa dá tráviť zima. Maľoval som svetlom, samozrejme fotografie. Na tejto technike je fantastické, že každá fotografia je originál. 2x rovnako objekt nenasvietite.

Z archívu: Čajky na nábreží Dunaja

Keď som tak prezeral archív januárových fotografií, za niekoľko posledných rokov, objavil som opakujúci sa motív, konkrétne čajky na nábreží Dunaja. A tak je tu výber z niekoľkých rokov.



















Ľalia svetlom maľovaná

Nudu v zime niekedy zabíjam fotením doma. Skočil som do neďalekého kvetinárstva, kúpil jeden kvet ľalie a vyčkal do tmy. Fotografoval som technikou maľovania svetlom pomocou LED batérie a LED svetla. Pri tejto technike fotografujete v úplnej tme a objekt, počas dlhého času, nasvecujete z rôznych strán. Každá fotografia je vďaka tomu originál. Dôležité je, aby bolo svetlo slabé a vy ste mali dostatok času ním „maľovať“. Fotografoval som so Sony A7R V + FE 90/2,8 Macro G OSS.









Nočné nábrežie

Potom, čo mi pred koncom roka nevyšlo fotenie kvôli hmle, som to vyskúšal znovu. Tentokrát bolo krásne počasie. Možno až príliš, na oblohe ani mráčik. Na predĺženie expozičného času, pri záberoch Dunaja, som použil filter ND8, s ktorým som predĺžil čas až na 30 sekúnd, hoci ešte nebola tma. Fotografoval som počas modrej hodinky.



Bratislavský hrad som nafotil technikou HDR, záber je zložený z piatich záberov, rozdiely medzi nimi sú 2 EV. Pri spracovaní som sa snažil, aby fotografia vyzerala prirodzene. Potešil som sa hviezdičkami, ktoré urobil objektív Sony FE 100-400/4,5-5,6 GM OSS.

Overené i neoverené správy

  • Na veľtrhu CES Canon predviedol objektívy pre VR a stereoskopickú fotografiu. Možno ich čoskoro oficiálne predstaví a začne predávať.
  • Canon EOS R3 Mark II má byť predstavený až v roku 2025. Je to model potencionálne vhodný pre snímač s globálnou el. uzávierkou.
  • Canon ukončil výrobu batérie LP-E8, ktorá sa používa v starších APS-C DSLR.
  • Sony by na jar malo predstaviť objektív FE 85/1,4 GM II. Mal by byť kompaktnejší, ako súčasný model. Ten je najstarší GM objektív vôbec, opticky výborný, ale zaostrovanie je pomalšie.
  • Spoločnosť Mint Camera chce už toto leto predstaviť AF verziu legendárneho filmového kompaktu Rollei 35.
  • Sony aktualizovalo firmvér pre blesky HVL-F60RM2 and HVL-F46RM tak, aby podporovali rozsah časov globálnej el. uzávierky fotoaparátu A9 III.
  • Objavili sa prvé neoficiálne fotografie Godoxu V1 Pro. Očakáva sa, že vylepšený model bude mať technológiu zabraňujúcu prehrievaniu.


Novinky

Yongnuo YN 11mm f/1.8S DA DSM WL

V Číne bol oficiálne ohlásený ultraširokouhlý objektív Yongnuo YN 11mm f/1.8S DA DSM WL APS-C s automatickým zaostrovaním pre bajonet Sony E, pričom ostatné bajonety prídu neskôr. Tento nový objektív má jedinečnú funkciu: diaľkové bezdrôtové zaostrovanie pomocou voliteľného diaľkového ovládania pracujúceho na frekvencii 2,4 GHz. Objektív bude čoskoro uvedený na predaj v USA v obchode Yongnuo Amazon.

Inšpirácia

Jeven Dovey: Sony A9III je videokamera!

Výkon Sony A9III sa podceňuje, pokiaľ ide o video. Jeven Dovey zverejnil toto video, v ktorom to jasne vyjadril. Nespomenul však, že na hybridnej bezzrkadlovke už nemáte žiadne problémy s mnohými klasickými video artefaktmi, ako je banding, blikanie, hello efekt....všetko zmizlo, po prvýkrát!


10 fotografií a príbehov Marka Ondráčka

Poslednou reláciou zo série "10 fotografií a príbehov" je jedinečná kolekcia krajinárskeho fotografa Mareka Ondráčka. Novoročne ladené rozprávanie vás zavedie do úchvatných, takmer snových zákutí českej i zahraničnej krajiny.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
fatality
2024-01-15 09:42:22
na malovanie svetlom by som pouzil prave casto krat tu spominany
Olympus..jeho funkcia Live Composite je na to idealna a skoda ze ju
neponukaju aj ostatne znacky..
 
Hakuna Matata
2024-01-15 10:29:57
"Bratislavský hrad som nafotil technikou HDR, záber je zložený z piatich záberov, rozdiely medzi nimi sú 2 EV. "
To by znamenalo zlepenie 5 kusov -4EV -2EV 0EV +2EV +4EV. Dostávame sa na sumárny rozdiel 8EV, čo na jednom konci znamená fotenie na pomerne dosť dlhý čas, počas ktorého sa kývu stromy, presúvajú osoby... Potrebujú dnešné snímače Sony takéto lepenie? Alebo bol na to nejaký iný dôvod?
 
gytheio
2024-01-15 14:39:21
Nocne nabrezie, malokedy sa vidia tak ploche fotografie.
 
jozef84
2024-01-15 22:20:19
príspevok od: gytheio
Nocne nabrezie, malokedy sa vidia tak ploche fotografie.
Stačí zájsť na tvoj profil. Clona 22, napálený blesk a je to krásne ploché.Ale krásne ostré
 
blahoslav J B Art
2024-01-15 22:51:05
moj mobil Huawei Mate 20 Pro ma priamo v nativnej apke fotaku 4 specialne efekty ... stopy svetiel, svetelne graffiti, stopy hviezd a hodvabna voda , takze nie je problem malovanie svetlom, ani rozmazana voda, ci oblaky bez ND filtra
mozno to maju aj ine znacky, alebo su aplikacie v Store
 
gytheio
2024-01-16 06:26:34
príspevok od: jozef84
Stačí zájsť na tvoj profil. Clona 22, napálený blesk a je to krásne ploché.Ale krásne ostré
Do svetovej sutaze plochych fotografii by ich Karol mohol prihlasit, bol by urcite TOP favorit. Zopakujem co som uz davno pisal, Karol nevidi, alebo mu je jedno co sem da, smejdoskupina bude vzdy pevne za nim stat.
 
tyto
2024-01-16 08:27:32
príspevok od: gytheio
Do svetovej sutaze plochych fotografii by ich Karol mohol prihlasit, bol by urcite TOP favorit. Zopakujem co som uz davno pisal, Karol nevidi, alebo mu je jedno co sem da, smejdoskupina bude vzdy pevne za nim stat.
...este keby bolo vidiet tvoje "odborne znalosti" na tvojich fotografiach tak by bolo tvoje ustavicne frflanie mozno aj opravnene. Takto to vyzera, ze to je iba slepa zavist...
 
gytheio
2024-01-16 08:45:02
príspevok od: tyto
...este keby bolo vidiet tvoje "odborne znalosti" na tvojich fotografiach tak by bolo tvoje ustavicne frflanie mozno aj opravnene. Takto to vyzera, ze to je iba slepa zavist...
Ked nevidis tu plochost, co vidis na mojich fotografiach?
 
gytheio
2024-01-16 09:04:29
Je to ako ked zoberiete casopis z ktoreho vystrihnete most nabrezie budovy a nalepite to na papier, tak isto vyzeraju tie fotografie. Chyba tam ten medzipriestor, vobec tam nie je, je to vsetko v jednej rovine. Najvacsiu zasluho na tom ma ten objektiv. Teleobjektiv stlaca priestor a aj samotna HDR uprava, najlepsie to vidiet na tom Bratislavvskom hrade.
Da sa povedat dalsie zdeformovane fotografie.
 
jozef84
2024-01-16 10:19:44
príspevok od: gytheio
Do svetovej sutaze plochych fotografii by ich Karol mohol prihlasit, bol by urcite TOP favorit. Zopakujem co som uz davno pisal, Karol nevidi, alebo mu je jedno co sem da, smejdoskupina bude vzdy pevne za nim stat.
Len je zaujímavé, že u iných si to schopný vidieť, ale u seba ani náhodou. Mal by si sa občas pozrieť do zrkadla.
 
gytheio
2024-01-16 11:28:23
príspevok od: jozef84
Len je zaujímavé, že u iných si to schopný vidieť, ale u seba ani náhodou. Mal by si sa občas pozrieť do zrkadla.
Ta tvoja konstruktivna kritika je pozoruhodna.
 
Paladin25
2024-01-16 11:52:37
príspevok od: tyto
...este keby bolo vidiet tvoje "odborne znalosti" na tvojich fotografiach tak by bolo tvoje ustavicne frflanie mozno aj opravnene. Takto to vyzera, ze to je iba slepa zavist...
Krásne si trafil klinček po hlavičke!

Len doplním ono to tak len nevyzerá. Ono to tá slepá závisť je....
 
jozef84
2024-01-16 11:57:04
príspevok od: gytheio
Ta tvoja konstruktivna kritika je pozoruhodna.
Zabudol si dopísať, že šmejdoskupina. Skôr by ťa malo zaujímať, že táto stránka je deravá ako sito a už sa stáva pravidlom, že ju zaspamujú rôzne živly(tým som nemyslel len teba). Firewall je deravý, ako sito. Aby mi vyskakovali pri otvorení e-phota s Androidom spamové okná, tak to už fakt sila. A to nehovorím o nabúraní fóra, kde je pravidelne kopec spamu. Potom som ukrátený o inšpiratívne rozhovory na tému clona 22, lebo blesk, plochá fotografia, rodina a priatelia, správy z kurína, aké hodinky mal ten na koni odfotený s bleskom, kučeravý kôň, deformácia fotky a podobne.
 
tyto
2024-01-16 12:09:59
príspevok od: gytheio
Ked nevidis tu plochost, co vidis na mojich fotografiach?
Mam sa naozaj vyjadrovat k tvojim fotografiam aby si mi potom nevedel na meno prist?
A vlastne aj tak mi uz nadavas do kadecoho...

Da sa povedat ze tvoje fotky ani zdaleka nedosahuju uroven ani len tvojich reci...
Musim uznat, ze niektore konske sa mi pacia, ale to je asi tak vsetko. A mas tam take, ze by som sa ani neunuval upravovat a hned zmazal, nie to este si dovolit kritizovat niekoho ineho.
 
gytheio
2024-01-16 12:33:07
príspevok od: tyto
Mam sa naozaj vyjadrovat k tvojim fotografiam aby si mi potom nevedel na meno prist?
A vlastne aj tak mi uz nadavas do kadecoho...

Da sa povedat ze tvoje fotky ani zdaleka nedosahuju uroven ani len tvojich reci...
Musim uznat, ze niektore konske sa mi pacia, ale to je asi tak vsetko. A mas tam take, ze by som sa ani neunuval upravovat a hned zmazal, nie to este si dovolit kritizovat niekoho ineho.
Dam ti radu ako 5 rocnemu, ked nechces aby tebe nadavali, nerob to ani ty, nedavno si priznal, ze ty si zacal s tym nadavanim a teraz places..
Ale ja som napisal ktore Karolove fotografie nie su ok a preco, tvoja kritika na moje fotografie je, ze by si ju ani neupravoval rovno zmazal.
Mate vela reci o konstruktivnej kritike a vsetko na co sa zmozes je hore vyssie, smejdi.
Zabudol si pridat nejaky stupidny citat.
 
Paladin25
2024-01-16 12:42:33
Tieto hodinky sú definitívne rozbité a ani len 2 x do dňa neukážu správny čas
 
jozef84
2024-01-16 13:27:43
príspevok od: Paladin25
Tieto hodinky sú definitívne rozbité a ani len 2 x do dňa neukážu správny čas
Nesúhlasím. minimálne raz by čosi ukázali .
 
gytheio
2024-01-16 13:47:23
Inac neviem ako sa Karol citi, dvaja co tu hnusne urazaju zeny a deti na fotografiach a falosne profily...
 
jozef84
2024-01-16 14:05:42
príspevok od: gytheio
Inac neviem ako sa Karol citi, dvaja co tu hnusne urazaju zeny a deti na fotografiach a falosne profily...
Minule som rátal, koľko si bol schopný vypotiť nadávok. Ani jeden z diskutujúcich nepoužil slovník IV. cenovej skupiny, ale u teba som narátal myslím osem šťavnatých nadávok. Mohol by si aj doložiť tie hnusné urážky žien a detí? Opakuješ to furt dookola ako mantru. Ale tým, že to budeš opakovať, tak sa to pravdou nestane...Len naznačuje rozpoltenie osobnosti, kde si jedna časť niečo vymyslí a druhá si myslí, že je to tak. A Karola sa zastanem, niečo za sebou má nafotené a fotiť vie. Ale u teba sa to nedá povedať, len kopec rečí, nadávok, výmyslov. Fotky, kde by aj možno bol potenciál na dobrú fotku, tak ti chýba dôslednosť od pripravenosti k záberu, nastavenia foťáku a objektívu, názov fotky, kategóriu fotky až po postproces. Ale možno sa časom niečo naučíš.
 
tyto
2024-01-16 14:26:22
príspevok od: gytheio
Dam ti radu ako 5 rocnemu, ked nechces aby tebe nadavali, nerob to ani ty, nedavno si priznal, ze ty si zacal s tym nadavanim a teraz places..
Ale ja som napisal ktore Karolove fotografie nie su ok a preco, tvoja kritika na moje fotografie je, ze by si ju ani neupravoval rovno zmazal.
Mate vela reci o konstruktivnej kritike a vsetko na co sa zmozes je hore vyssie, smejdi.
Zabudol si pridat nejaky stupidny citat.
nedavno som sa ti ospravedlnil za jednu nevhodnu reakciu ktoru si uz vlastne ani nepamatam. Lebo nemam problem sa ospravedlnit za svoje nevhodne spravanie. Ale odvtedy si (obzvlast pri tebe) davam pozor na, a nepouzil som ani jednu nadavku , na rozdiel od teba. Nemienim sa znizit na tvoju uroven.
A ak mas zaujem a budem sa naozaj velmi nudit, mozem ti k tvojim fotkam pridat moj subjektivny nazor...

a aby si nebol ukrateny...
„Nerob druhým to, čo nechceš, aby iní robili tebe" Konfucius
 
gytheio
2024-01-16 14:40:15
príspevok od: tyto
nedavno som sa ti ospravedlnil za jednu nevhodnu reakciu ktoru si uz vlastne ani nepamatam. Lebo nemam problem sa ospravedlnit za svoje nevhodne spravanie. Ale odvtedy si (obzvlast pri tebe) davam pozor na, a nepouzil som ani jednu nadavku , na rozdiel od teba. Nemienim sa znizit na tvoju uroven.
A ak mas zaujem a budem sa naozaj velmi nudit, mozem ti k tvojim fotkam pridat moj subjektivny nazor...

a aby si nebol ukrateny...
„Nerob druhým to, čo nechceš, aby iní robili tebe" Konfucius
Neospravedlnil si sa, nevymyslaj si, opytal som sa ta ci to mam brat ako omluvu, pamatas ako si odpovedal? Napisal si stupidny citat..

Ty sa schovavas za vselijake citaty, tvrdis o sebe aky si pozitivny... pozri si historiu na ephote, uplne vsade kde tu pouzivali moju fotografiu bez mojho dovolenia a zosmiesnovali ju, vzdy si to olajkoval, ked mi tu niekto nadaval olajkoval si ho, sam si tu niekolko krat tupo nadaval.. ty pozitivny nie si ani vo sne.
Najvacsi hnoj na tuto stranku priniesol fatality, johnnewton a rebro, potom sa popridavali aj ostatni co si hovoria vsetci. Vsetko to zacalo ked som kritizoval Karolove fotografie, on sem obcas da katastrofalne fotografie. A ty si bol toho sucastou, tiez neznesies ked kritizujem Karola. Tupo hnusno si mi tu nadaval a nikdy si mi nepovedal prepac.
 
tyto
2024-01-16 15:07:28
príspevok od: gytheio
Neospravedlnil si sa, nevymyslaj si, opytal som sa ta ci to mam brat ako omluvu, pamatas ako si odpovedal? Napisal si stupidny citat..

Ty sa schovavas za vselijake citaty, tvrdis o sebe aky si pozitivny... pozri si historiu na ephote, uplne vsade kde tu pouzivali moju fotografiu bez mojho dovolenia a zosmiesnovali ju, vzdy si to olajkoval, ked mi tu niekto nadaval olajkoval si ho, sam si tu niekolko krat tupo nadaval.. ty pozitivny nie si ani vo sne.
Najvacsi hnoj na tuto stranku priniesol fatality, johnnewton a rebro, potom sa popridavali aj ostatni co si hovoria vsetci. Vsetko to zacalo ked som kritizoval Karolove fotografie, on sem obcas da katastrofalne fotografie. A ty si bol toho sucastou, tiez neznesies ked kritizujem Karola. Tupo hnusno si mi tu nadaval a nikdy si mi nepovedal prepac.
Ja sa iba snazim byt pozitivny, zial nie som budha, inak by som sa tu s tebou nevybavoval...
Ja som sa ospravedlnil, ja nemozem za to ze nerozumies pisanemu textu...a asi ani obrazkom.

presne tak, kazdy moze pozriet historiu...smola pre teba
 
gytheio
2024-01-16 15:11:06
príspevok od: tyto
Ja sa iba snazim byt pozitivny, zial nie som budha, inak by som sa tu s tebou nevybavoval...
Ja som sa ospravedlnil, ja nemozem za to ze nerozumies pisanemu textu...a asi ani obrazkom.

presne tak, kazdy moze pozriet historiu...smola pre teba
si presne typ cloveka ktory sa bude vykrucat, nikdy nepovie priamo ano alebo nie.. a za tyzden povies, ja som sa ti ospravedlnil..
a hned to doplnis, ze sak smola pre mna lebo kazdy si moze pozriet historiu tak preco si sa mi teda ospravedlnil? nemas nahodou aj ty IQ 137?
 
gytheio
2024-01-16 15:20:23
Ten komunizmus vam nikto z kalerabov nevytlcie.
 
jozef84
2024-01-16 16:03:45
príspevok od: gytheio
Ten komunizmus vam nikto z kalerabov nevytlcie.
My máme aspoň kaleráby, ktoré väčšinou nebývajú duté, ale o tebe sa to povedať nedá.
 
tyto
2024-01-16 17:26:32
príspevok od: gytheio
si presne typ cloveka ktory sa bude vykrucat, nikdy nepovie priamo ano alebo nie.. a za tyzden povies, ja som sa ti ospravedlnil..
a hned to doplnis, ze sak smola pre mna lebo kazdy si moze pozriet historiu tak preco si sa mi teda ospravedlnil? nemas nahodou aj ty IQ 137?
Dal som si tu namahu a nasiel som tu "hroznu urazku"....chapem musi boliet ked este ani citat nevies...
 
gytheio
2024-01-16 17:49:47
príspevok od: tyto
Dal som si tu namahu a nasiel som tu "hroznu urazku"....chapem musi boliet ked este ani citat nevies...
to mala byt urazka? dobre, ze si to sem dal, to je ukazka ako sa nosi hnoj do debaty

a nestalo sa to iba raz z tvojej strany a bolo to tu aj ovela horsie
 
tyto
2024-01-16 19:10:41
príspevok od: gytheio
to mala byt urazka? dobre, ze si to sem dal, to je ukazka ako sa nosi hnoj do debaty

a nestalo sa to iba raz z tvojej strany a bolo to tu aj ovela horsie
Mas pravdu, ani som sa ti vlastne nemal za co ospravedlnovat. A ano kazdym jednym tvojim komentarom to tu zahnojis, iba frfles, urazas a provokujes. Ak mi neukazes ze som ta nejak osocoval nemam k tomu co dodat.
 
gytheio
2024-01-16 19:16:57
príspevok od: tyto
Mas pravdu, ani som sa ti vlastne nemal za co ospravedlnovat. A ano kazdym jednym tvojim komentarom to tu zahnojis, iba frfles, urazas a provokujes. Ak mi neukazes ze som ta nejak osocoval nemam k tomu co dodat.
vidis vybavene
 
jurajlzvc
2024-01-16 20:58:55
Presne takéto nasvecovanie kvetiny ma minule napadlo, len chcem na to použiť orchideu "vylepšenú" kvetovou modlivkou rodu Hymenopus
 
JohnB
2024-01-18 07:41:52
príspevok od: gytheio
Nocne nabrezie, malokedy sa vidia tak ploche fotografie.
jeeeej, minulý stĺpček si tu chýbal nemal kto zvracať svoje myšlienky
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia