Hore

Autor: Stanislav Petera

Fotostĺpček šéfredaktora 36/2018

Nikon 23. augusta vyložil tromfy na stôl. Predstavil bezzrkadlovkový systém Z a zdá sa, že sa mu to vydarilo.

Svedčí o tom správa od Nikonu, ktorý sa ospravedlňuje, že nebude môcť rýchlo vybaviť všetky predobjednávky. Z rukáva ešte vytiahli ďalšiu kartu, ale skôr z detského pexesa. Nový Nikon D3500 je menší a má väčšiu výdrž, ako jeho predchodca, ale to je tak všetko. Rovnaký snímač, procesor i AF modul. Už by to chcelo aspoň jednu výraznejšiu inováciu.

Zaručené i nezaručené správy

Ďalších noviniek od Nikonu by sme sa vraj mohli dočkať už začiatkom roku. Konkrétne by to mala byť vlajková loď D6 a možno aj amatérska FX zrkadlovka D650.

Myslel som si, že Canon predstaví svoju odpoveď na nové bezzrkadlové Nikony až tesne pred Photokinou. Podľa rumorov to však vyzerá na 4. alebo 5. september. Plnoformátový bezzrkadlovkový fotoaparát by mal niesť označenie EOS R a má mať plnoformátový snímač s rozlíšením 30,4 Mpx. Mieri tak medzi Nikony Z6/Z7 a SOny A7III/A7R III. Veľmi zaujímavo znie citlivosť hybridného AF, má byť až -6EV. Spolu s fotoaparátom by mali byť predstavené zaujímavé objektívy RF 35mm f/1.8 M IS, RF 50mm f/1.2L USM, RF 28-70mm f/2L USM, RF 24-105mm f/4L USM. K objektívom pre bezzrkadlovky EOS M by mal ešte pribudnúť objektív 32 mm f/1.4 STM.

Do kategórie nazaručených správ patrí aj tá, že na Photokine by sa mohla predstaviť Sigma 50/1,4 MFT. Na Micro 4/3 bezzrkadlovkách je to ekvivalent objektívu 100/2,8 (z hľadiska uhla záberu a hĺbky ostrosti), čo je rozhodne zaujímavý objektív pre portrétistov. Dúfam, že cena bude priaznivá.

Zatiaľ najfantastickejšia neoverená správa je tá, že Panasonic chystá plnoformátový bezzrkadlovkový systém. V tieni tejto správy je potom tá o novej stredoformátovej bezzrkadlovke Fujifilm GFX 50 R. Má to byť kompaktnejší fotoaparít s EVF hľadáčikom v štýle rangefinder.

Fotoaparáty Fujifilm X-T100 a X-A5 dostali nové firmvéry. Update je pomerne významný, pretože prináša nové filtre, štvorcový formát, zlepšenie presnosti AF-C a opravu niekoľkých chýb.

Photolemur 3.0 je softvér na úpravu fotografií, v našich končinách nie príliš známy. Stojí za ním ale Skylum, z ktorých dielne pochádza známy Luminar 2018. Nová verzia programu je postavená na umelej inteligencii. Program je jednoduchý na ovládanie, ideálny pre začiatočníkov, ktorí chcú mať pekné fotky, ale neovládajú pokročilé úpravy. Predobjednať si ho môžete za zvýhodnenú a sympatickú cenu 35 USD. A ešte dostanete k tomu dve elektronické knihy zdarma.

Adobe chystá väčší update Creativ Cloud aplikácií. Vopred upozorňuje, že nová verzia nebude podporovať niektoré staršie operačné systémy, konkrétne Windows 8.1, Windows 10 v1511 a v1607 a Mac OS 10.11 (El Capitan). Uff, som zatiaľ v suchu!

Novinky

Instantná fotografia je populárnejšia ako v minulosti. Fotoaparáty aj papiere idú na dračku. Lepšie ako seriózne fotoaparáty. Polaroidu sa po rokoch lepšie dýcha a tak nám predstavili Mint 2-in-1, čo je digitálny instantná kamera. Snímač má 16 Mpx. Prístroj je určený na fotenie a okamžitú tlač selfíčok. Pri tlači je využívaná ZINK-technology, kompatibilná s Instax-mini. Druhou novinkou je Mint Instant Digital Pocket printer, čo je instantná tlačiarnička s Bluetooth a nabíjaním cez USB. Tiež využíva technológiu ZINK.


Polaroid Mint 2-in-1.


Polaroid Mint Instant Digital Pocket printer.

To, že Nikon vo svojich bezzrkadlovkách radu Z použil XQD kartu, zrejme oživilo trh s nimi. Zvýšený predaj by mohol mať blahodarný vplyv na zníženie ceny. Delkin Devices predstavili novú sériu Premium XQD (640, 120 a 240GB) s expresným 48 hodinovým servisom. Karty by sa mali začať predávať v októbri.

 

Adobe zverejnilo novú verziu Lightroomu CC pre chytré zariadenia. Už ju mám nainštalovanú na mojom iPade (2018). Teším sa, pretože navigácia v knižnici je odteraz oveľa lepšia.

Inšpirácia

Ako z cyberpunkovej mangy (japonský comix) pôsobia fotografie Liam Wonga zo série TO:KY:OO.

     
Foto: Liam Wong

https://www.liamwong.com/

https://www.facebook.com/liamwon9/

https://www.instagram.com/liamwon9/

Stanislava Peteru asi netreba predstavovať. Nejeden ephoťák bol u neho na kurze alebo vlastní DVD školu postprocesingu. Tentokrát zabrnkal na moju kungfu strunu. Projekt Undefeated mu skutočne závidím.




Foto a titulné foto: Stanislav Petera

https://www.behance.net/gallery/68832145/Undefeated

Tretím inšpiratívnym fotografom je Michael Shainblum. Odporúčam zhliadnuť jeho fotografie a Time Lapse video z projektu Breath of the Dolomites.

Breath of the Dolomites Timelapse from Michael Shainblum on Vimeo.




Foto:Michael Shainblum

https://www.behance.net/gallery/57905761/Breath-of-the-Dolomites

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
marcus_labeo
2018-09-03 10:13:04
Tak ten Canon ma pomerne prekvapil. Nie to, že príde, to bolo jasné, ale parametrami. Nikon Z je parádny systém, ktorý zobral to najlepšie, čo je na trhu (rozumej inšpiroval sa Sony a) a zmixoval to (aspoň takto od stola a podľa prvých recenzií) do podareného tela (kde nič osobitne nevyniká, ale v súčte je to paráda a nič moc nemožno vytýkať). Ale Canon ako sa zdá z rumorov išiel ešte ďalej a R bude mať viacero prvenstiev. Napr. ostrenie do -6 EV je neskutočné, aj objektívy išli ďalej než tradičné f1,8 pevné sklá a f2,8 zoomy, f2 zoom na fullframe vyzerá parádne (áno, Sigma spravila f2 zoom, ale so smiešnym rozsahom 24-35mm). Akurát z hľadiska dizajnu to nie je moc zaujímavé, Zetko vyzerá podstatne lepšie.
 
aesace
2018-09-03 10:29:53
Vyzera to tak, ze Nikon odstartoval FF CSC preteky, ako sa ocakavalo:Minimalne tento mesiac okrem Caonu sa dozvieme, ako bude vyzerat Panasonic FF. A Olympus si uz nechal tiez patentovat novy FF objektiv, takze sa spekuluje o ich novom FF tele na rok 2019. Urcite aj Sony do tej doby pride s novymi modelmi.
Osobne som skor zvedavy, ktory novy prirastok prinesie aj nejake evolucne ci revolucne zmeny. Nikon to zjavne nebude, ale tym, ze ma svojich priaznivcov, ich FF CSC modely su dobrym vystrelom na istotu pre zachovanie loajality.
 
zvonec
2018-09-03 10:36:15
Karol dakujem za link na tvorbu M. Shainbluma. Uzasne...
 
smarek
2018-09-03 10:47:34
Ano CSC vojna zacala na plne obratky, v podstate by to malo byt dobre hlavne pre fotografov... Uvidime
 
marcus_labeo
2018-09-03 11:36:29
príspevok od: marcus_labeo
Tak ten Canon ma pomerne prekvapil. Nie to, že príde, to bolo jasné, ale parametrami. Nikon Z je parádny systém, ktorý zobral to najlepšie, čo je na trhu (rozumej inšpiroval sa Sony a) a zmixoval to (aspoň takto od stola a podľa prvých recenzií) do podareného tela (kde nič osobitne nevyniká, ale v súčte je to paráda a nič moc nemožno vytýkať). Ale Canon ako sa zdá z rumorov išiel ešte ďalej a R bude mať viacero prvenstiev. Napr. ostrenie do -6 EV je neskutočné, aj objektívy išli ďalej než tradičné f1,8 pevné sklá a f2,8 zoomy, f2 zoom na fullframe vyzerá parádne (áno, Sigma spravila f2 zoom, ale so smiešnym rozsahom 24-35mm). Akurát z hľadiska dizajnu to nie je moc zaujímavé, Zetko vyzerá podstatne lepšie.
Už sú aj info o objektívoch:

RF 28-70mm f/2L USM
Filter diameter: 95 mm
Size: φ103.8 × 139.8 mm
Weight: 1430 g

RF 50mm f/1.2L USM
Filter diameter: 77 mm
Size: φ 89.8 x 108.0 mm
Weight: 950 g

RF 35mm f/1.8 M IS STM
Filter diameter: 52 mm
Size: φ74.4 × 62.8 mm
Weight: 305 g

RF 24-105mm f/4L IS USM
Filter diameter: 77 mm
Size: φ83.5 × 107.3 mm
Weight: 700 g

Tak ten f2 zoom bude dobré hebedo, je jasné, že fyziku neokašlú, každopádne je to pekný (ako sa hovorí u nás na dedine) attention-grabber. Je zrejmé, že štandardom bude 24-105/4, ktorý je univerzálnejší ako seťák Nikonu Z (24-70/4).
 
aesace
2018-09-03 11:58:03
príspevok od: marcus_labeo
Už sú aj info o objektívoch:

RF 28-70mm f/2L USM
Filter diameter: 95 mm
Size: φ103.8 × 139.8 mm
Weight: 1430 g

RF 50mm f/1.2L USM
Filter diameter: 77 mm
Size: φ 89.8 x 108.0 mm
Weight: 950 g

RF 35mm f/1.8 M IS STM
Filter diameter: 52 mm
Size: φ74.4 × 62.8 mm
Weight: 305 g

RF 24-105mm f/4L IS USM
Filter diameter: 77 mm
Size: φ83.5 × 107.3 mm
Weight: 700 g

Tak ten f2 zoom bude dobré hebedo, je jasné, že fyziku neokašlú, každopádne je to pekný (ako sa hovorí u nás na dedine) attention-grabber. Je zrejmé, že štandardom bude 24-105/4, ktorý je univerzálnejší ako seťák Nikonu Z (24-70/4).
Nechcem brblat, ale tie velkosti su presne to, co FF nespopularizuje u nadsenych amaterov, cestovatelov, domacich fotografov...i ked tie tela mozu miast telom (mensou velkostou) a urcite sa budu dat vyrobit aj verzie za ludovejsie ceny podobne ako Sony A7 II a nizsie.
Preto si myslim,ze po najvacsich zarobkoch (marziach) z FF osialu sa vrati pozornost aj na APSC/MFT-uz len kvoli tej velkosti.
 
Jozef Macák
2018-09-03 12:12:07
príspevok od: marcus_labeo
Tak ten Canon ma pomerne prekvapil. Nie to, že príde, to bolo jasné, ale parametrami. Nikon Z je parádny systém, ktorý zobral to najlepšie, čo je na trhu (rozumej inšpiroval sa Sony a) a zmixoval to (aspoň takto od stola a podľa prvých recenzií) do podareného tela (kde nič osobitne nevyniká, ale v súčte je to paráda a nič moc nemožno vytýkať). Ale Canon ako sa zdá z rumorov išiel ešte ďalej a R bude mať viacero prvenstiev. Napr. ostrenie do -6 EV je neskutočné, aj objektívy išli ďalej než tradičné f1,8 pevné sklá a f2,8 zoomy, f2 zoom na fullframe vyzerá parádne (áno, Sigma spravila f2 zoom, ale so smiešnym rozsahom 24-35mm). Akurát z hľadiska dizajnu to nie je moc zaujímavé, Zetko vyzerá podstatne lepšie.
tych -6 je naozaj neskutocnych...doslovne...pretoze tuto hodnotu namerali s pouzitim clony f1.2. Obvykle sa citlivost udava pri pouziti f2 objektivu, takze realne to bude cca -4.5 fri f2. To je tiez velmi dobre, ale v oddeleni marketingu si asi povedali ze tych (prekrutenych) -6 udre do oci viac
 
MagickVamp
2018-09-03 12:28:43
príspevok od: Jozef Macák
tych -6 je naozaj neskutocnych...doslovne...pretoze tuto hodnotu namerali s pouzitim clony f1.2. Obvykle sa citlivost udava pri pouziti f2 objektivu, takze realne to bude cca -4.5 fri f2. To je tiez velmi dobre, ale v oddeleni marketingu si asi povedali ze tych (prekrutenych) -6 udre do oci viac
jj tiez som rozmyslal nad tym udajom, naco to uviedli pri clone F1,2, ci naozaj ide len o marketing...otazne je kolko by pri F1,2 namerali takej A9 napriklad....ze ci to neuviedli preto, lebo z inych tiel pri clone F1,2 dostanes len nepatrne viac, napriklad ze miesto -3EV na clone F2 by to bolo -3,5EV.... ale tu je to radikalne viac. V kazdom pripade to je uz len polemika, navyse mna sa tak nizke clony ani netykaju. Ale presne ako pises aj tych -4,5 je super. Zvlast ak si uveodmime ze FUJI X-H1 ma len -1EV, a nove Ztka maju od -1EV a -2EV v standardnom rezime. Zaujimavych je pre mna tych 5655 bodov kedze ja si vystacim bohate so 41krizovymi. Myslim ze sa dostavame do stavu ked sa pocet ostriacich bodov uz prestane coskoro riesit, lebo asi je jedno ci ich je 693 alebo 5655 a uz vobec si neviem predstavit niekoho komu aj to bude malo Mam ale pocit ze prave ostrenie na tomto canone bude vynimocne.
 
sharkyyy
2018-09-03 12:30:54
Nikon odstartoval? Nikon mal 5 rokov na to, aby sa poucil z chyb sony a vychytal muchy mirorless. Co vsak urobil nikon? Neprisiel s nicim novym, absolutne nedba o potreby zakaznika. Po 5 rokoch cakania a nic.
Aj ked to mnohi zlahcuju, dopackal to takymi vecami ako je absencia 2 slotov pre pamat. kartu- co je neodpustitelne pre svadobneho fotografa. Tazko budem vysvetlovat zakaznikovy, ze na 99.9% sa to nemoze stat. Mne uz pamat. karta odisla.
Dalsia vec, eye detection- nenormalne navykova vec (Sony,Fuji) pri foteni so svet. objektivmi. Sme v 21.storoci a nikon to uplne ignoroval(akoze mam ostrit na tvar a doostrovat na oko?).
Dalsia vec bateria(aj ked real bude snad lepsi).
Najlepsie je ta mapa objektivov-rok 2019, 2020 nevyplneny-ked sa nam bude darit, vyrobime nieoc- ak. ie, vyvoj po 2 rokoch zastavime a kasleme na Vas.
Chvalia sa obketivom 0.95 ale manual, chapete manual!!!(nic proti manualnym sklam)

Jason Lanier to vystihol, ked vravel, ked si ho inzinieri z nikonu zavolali, tak sa ho spytali, co sa Vam paci na Nikone. Ked zo volali do Sony, pytali sa ho, co by sme mohli vylepsit na Sony.

Nie som zaujaty proti ziadnej znacke, ale treba si naliat cisteho vina a uznat, ze nikon neprisiel absolutne s nicim novym.
Kto nezaujaty si kupi horsi a drahsi stroj ako sony, s ponukou 3 objektivou a nejasnou blizkou buducnostou. Kaslem na ich kanibalizmus drahsej d5.
Prajem nikonu nech sa tvrdo popali- a nebude donekonecna z minulosti, ale ak bude chciet konkurovat- tak nech pekne zacne tiez posuvat vyvoj vpred.
 
marcus_labeo
2018-09-03 12:46:08
príspevok od: aesace
Nechcem brblat, ale tie velkosti su presne to, co FF nespopularizuje u nadsenych amaterov, cestovatelov, domacich fotografov...i ked tie tela mozu miast telom (mensou velkostou) a urcite sa budu dat vyrobit aj verzie za ludovejsie ceny podobne ako Sony A7 II a nizsie.
Preto si myslim,ze po najvacsich zarobkoch (marziach) z FF osialu sa vrati pozornost aj na APSC/MFT-uz len kvoli tej velkosti.
Súhlasím, tieto obrovské sklá asi ťažko niekoho presvedčia prejsť na bezzrkadlovku čisto z dôvodu veľkosti/hmotnosti. Ale z marketingového hľadiska je rozumné prísť najprv so sklami ktoré upútajú pozornosť a neskôr s tými menšími a praktickejšími (a je jasné, že bežné f4 a f2,8 zoomy prídu tiež, rovnako ako f1,8 pevné sklá).
Inak súhlasím, že teraz je FF boom, ale z praktického hľadiska je APSC najlepší kompromis medzi kvalitou, veľkosťou a cenou (ja sa momentálne vytešujem z nového APSC skla 56mm/1,2, ktoré napriek svetelnosti f1,2 má len 405g). Ale na FF sú logicky väčšie marže zisky, takže aj pri menších počtoch je to ekonomicky zaujímavé.
 
marcus_labeo
2018-09-03 12:48:54
príspevok od: Jozef Macák
tych -6 je naozaj neskutocnych...doslovne...pretoze tuto hodnotu namerali s pouzitim clony f1.2. Obvykle sa citlivost udava pri pouziti f2 objektivu, takze realne to bude cca -4.5 fri f2. To je tiez velmi dobre, ale v oddeleni marketingu si asi povedali ze tych (prekrutenych) -6 udre do oci viac
Jasné, trošku treba marketingu pomôcť, každopádne aj -4,5 EV je parádna hodnota. Otázka ale je, či by som vlastne chcel fotiť pri -6 EV, to akurát tak nočnú oblohu a tam moc AF nepotrebujem.
 
yquinox
2018-09-03 12:53:23
príspevok od: sharkyyy
Nikon odstartoval? Nikon mal 5 rokov na to, aby sa poucil z chyb sony a vychytal muchy mirorless. Co vsak urobil nikon? Neprisiel s nicim novym, absolutne nedba o potreby zakaznika. Po 5 rokoch cakania a nic.
Aj ked to mnohi zlahcuju, dopackal to takymi vecami ako je absencia 2 slotov pre pamat. kartu- co je neodpustitelne pre svadobneho fotografa. Tazko budem vysvetlovat zakaznikovy, ze na 99.9% sa to nemoze stat. Mne uz pamat. karta odisla.
Dalsia vec, eye detection- nenormalne navykova vec (Sony,Fuji) pri foteni so svet. objektivmi. Sme v 21.storoci a nikon to uplne ignoroval(akoze mam ostrit na tvar a doostrovat na oko?).
Dalsia vec bateria(aj ked real bude snad lepsi).
Najlepsie je ta mapa objektivov-rok 2019, 2020 nevyplneny-ked sa nam bude darit, vyrobime nieoc- ak. ie, vyvoj po 2 rokoch zastavime a kasleme na Vas.
Chvalia sa obketivom 0.95 ale manual, chapete manual!!!(nic proti manualnym sklam)

Jason Lanier to vystihol, ked vravel, ked si ho inzinieri z nikonu zavolali, tak sa ho spytali, co sa Vam paci na Nikone. Ked zo volali do Sony, pytali sa ho, co by sme mohli vylepsit na Sony.

Nie som zaujaty proti ziadnej znacke, ale treba si naliat cisteho vina a uznat, ze nikon neprisiel absolutne s nicim novym.
Kto nezaujaty si kupi horsi a drahsi stroj ako sony, s ponukou 3 objektivou a nejasnou blizkou buducnostou. Kaslem na ich kanibalizmus drahsej d5.
Prajem nikonu nech sa tvrdo popali- a nebude donekonecna z minulosti, ale ak bude chciet konkurovat- tak nech pekne zacne tiez posuvat vyvoj vpred.
... ale no tak, podla mna su to najlepsie stroje - pre rok 2014 ... Canon tusim bude mat tiez iba jeden slot na kartu - kartelova dohoda neparazitovat na DSLR? ... po pravde som cakal, ze Nikon po vsetkej tej kampani a odkukani chyb od konkurencie pride s niecim, ze vsetkym padne sanka v pozitivnom zmysle, no ono je to skor v tom negativnom - tak ako pises, len nahromadily zopar failov a pytaju za to tazke prachy ...
 
MagickVamp
2018-09-03 12:55:53
príspevok od: marcus_labeo
Jasné, trošku treba marketingu pomôcť, každopádne aj -4,5 EV je parádna hodnota. Otázka ale je, či by som vlastne chcel fotiť pri -6 EV, to akurát tak nočnú oblohu a tam moc AF nepotrebujem.
No aj pri wildlife mam situacie ked nastavim 1/60 lebo jelen sa nehybe, fotim zo stativu...a fotacik sa nechyti hned..jelen sa pohne a mne je 1/60 uz naprt a to mam plane prave na vecer kupit 200F2,8.... Jednoducho aj ked je take sero tak sa fotak s vacsou citlivostou chyti skor ako ten s mensou. No a mame tu este krajinky, ked aspon mne sa vecer stavalo ze som si musel zaostrit na nieco svetlejsie, lebo na to tmavsie uz fotak nechcel zaostrit. No a pri clone F1,2 mozes fotit na ISO6400 takmer po tme na FF a foto bude fajn...takze citlivost sa zide
 
blahoslav J B Art
2018-09-04 12:30:24
aj dalsia novinka sa chysta
https://www.digimanie.cz/fujifilm-x-t3-pry-uz-pozitri-se-4k-60p-a-novym-cipem/7482
 
marcus_labeo
2018-09-05 09:13:08
Tak Canon EOS R je oficiálne vonku: https://www.dpreview.com/news/4985835462/canon-full-frame-mirrorless-system-begins-with-debut-of-eos-r
 
karolsch
2018-09-05 09:28:09
tu maju celkom pekne video
https://global.canon/en/news/2018/20180905.html
 
mllpo
2018-09-05 20:52:47
príspevok od: sharkyyy
Nikon odstartoval? Nikon mal 5 rokov na to, aby sa poucil z chyb sony a vychytal muchy mirorless. Co vsak urobil nikon? Neprisiel s nicim novym, absolutne nedba o potreby zakaznika. Po 5 rokoch cakania a nic.
Aj ked to mnohi zlahcuju, dopackal to takymi vecami ako je absencia 2 slotov pre pamat. kartu- co je neodpustitelne pre svadobneho fotografa. Tazko budem vysvetlovat zakaznikovy, ze na 99.9% sa to nemoze stat. Mne uz pamat. karta odisla.
Dalsia vec, eye detection- nenormalne navykova vec (Sony,Fuji) pri foteni so svet. objektivmi. Sme v 21.storoci a nikon to uplne ignoroval(akoze mam ostrit na tvar a doostrovat na oko?).
Dalsia vec bateria(aj ked real bude snad lepsi).
Najlepsie je ta mapa objektivov-rok 2019, 2020 nevyplneny-ked sa nam bude darit, vyrobime nieoc- ak. ie, vyvoj po 2 rokoch zastavime a kasleme na Vas.
Chvalia sa obketivom 0.95 ale manual, chapete manual!!!(nic proti manualnym sklam)

Jason Lanier to vystihol, ked vravel, ked si ho inzinieri z nikonu zavolali, tak sa ho spytali, co sa Vam paci na Nikone. Ked zo volali do Sony, pytali sa ho, co by sme mohli vylepsit na Sony.

Nie som zaujaty proti ziadnej znacke, ale treba si naliat cisteho vina a uznat, ze nikon neprisiel absolutne s nicim novym.
Kto nezaujaty si kupi horsi a drahsi stroj ako sony, s ponukou 3 objektivou a nejasnou blizkou buducnostou. Kaslem na ich kanibalizmus drahsej d5.
Prajem nikonu nech sa tvrdo popali- a nebude donekonecna z minulosti, ale ak bude chciet konkurovat- tak nech pekne zacne tiez posuvat vyvoj vpred.
horší a drahší...
čo je horšie si netrúfnem súdiť. Ale čo je drahšie sa dá objektívne zistiť.
Nikon Z6: 2190EUR
Sony A7 III: 2329EUR
Ceny na jednom nemenovanom e-shope...
 
blahoslav J B Art
2018-09-05 22:50:25
ide to dole vodou ... aj na takom Ebay je menej ponukanej fototechniky ...
https://www.digimanie.cz/cervenec-se-nepovedl-prodeje-fotoaparatu-opet-padaji/7484
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované