Hore

iMac

Pod pojmom stolný počítač si väčšina predstaví veľkú hučiacu skriňu s pripojeným monitorom, myšou a klávesnicou. O dizajne sa dá rozprávať málokedy a takýto počítač nielen zaberá veľa miesta, ale je aj neestetický (česť výnimkám). Preto stolné počítače neporovnávame s ostatnými dizajnovo ladenými elektrospotrebičmi. Zmierili sme sa s tým, že počítač je škaredší než obyčajný mixér, či mikrovlnka.

 

Ak otvoríte bežnú ATX-ovú skriňu, nájdete v nej veľkú základnú dosku, grafickú kartu, pamäť, disky a iné komponenty poprepájané množstvom káblov. Pritom notebooky dokazujú, že počítač sa dá umiestniť aj do omnoho menšieho priestoru. Firma Apple poníma návrh svojich počítačov odlišne. Jej predstavou domáceho a pracovného počítača je iMac.

 

História iMacu

 

Firma Apple sa nad koncepciou domácich stolných počítačov zamyslela a v roku 1998 predstavila prvý počítač iMac G3, ktorý nevznikol náhodou, ale prebral koncepciu z pracovných počítačov Apple a pridal k nim elegantný dizajn. Prvý iMac vyzeral ako monitor, vo vnútri ktorého sa nachádzal ale celý počítač. Vďaka použitým materiálom a farbám urobil z počítača izbový doplnok s hravým a futuristickým dizajnom. 

V roku 2002 bol predstavený prvý iMac G4 s LCD panelom, pre svoj charakteristický dizajn dodnes prezývaný "lampička". Veľkosť displeja bola 15" alebo 17". Už v roku 2004 bol nahradený modelom iMac G5, ktorý nastolil trend, ktorým sa riadi dizajn týchto počítačov dodnes. Práve táto rada bola tá, ktorá sa začala rozširovať aj do našich domácností. Veľkosť displeja bola 17" alebo 20".

 

Väčší záujem o iMacy na Slovensku sa začal prejavovať až v druhej polovici roka 2006, kedy boli predstavené iMacy s procesorom Intel a 20" alebo 24" LCD displejom. Súviselo to aj s rozšírením predaja produktov Apple na Slovensku.

V roku 2007 vymenil Apple plasty za hliník a sklo. Z týchto materiálov a vo veľmi podobnom dizajne sú vyrábané aj súčasné modely, ktoré vám bližšie predstavíme.

 

iMac G3 (1998)

iMac G4 "lampička" (2002)

iMac G5 (2004)

iMac Intel Aluminium (2007)

 

 

Koncepcia iMacu

 

iMac je počítač typu All-in-One. Monitor aj počítač sú spolu v štíhlom hliníkovom tele, pričom displej je prekrytý sklom. K iMacu je dodávaná bezdrôtová klávesnica a myš. Jediný kábel, ktorý budete potrebovať, je napájací. Z hľadiska použitého hardvéru sú iMacy plnohodnotné stolné počítače s výkonným Intel procesorom, grafickou kartou, DVD mechanikou, veľkou pamäťou a pevným diskom. Nechýba WiFi, Bluetooth a vstavaná kamera. Ďalšiu konektivitu umožňujú konektory USB, FireWire a LAN.

Takýto počítač zaberá omnoho menej miesta ako klasická "skladačka". Menší počet káblov prispieva k poriadku na pracovnom stole.

Rovnako ako funkčnosť, je dôležitý aj estetický výzor. iMacy sú elegantné počítače, ktoré svojim výzorom zapadnú do moderného ale aj klasického bytu, či pracoviska.

 

Ku každému iMacu je štandardne dodávaná bezdrôtová klávesnica a myš Magic Mouse

s jedinečným na dotyk citlivým povrchom podporujúca gestá.

 

  

Aktuálne modely

Aktuálne modely sú vyrobené z recyklovateľných materiálov s veľkým dôrazom na ekológiu. Korpus a stojan je preto vyrobený z hliníka. Monitor je prekrytý skleneným panelom. Vylúčili sa zdraviu a prírode škodlivé toxické materiály. Snaha o použitie recyklovateľných materiálov sa najviac odrazila v luxusnom dizajne. Kombinácia brúseného hliníka a lesklého skla v spojení s jednoduchými účelnými tvarmi sa podpísala pod nespornú eleganciu. Jednoliaty hliníkový korpus jemne narúšajú len konektory na zadnej strane a štrbina DVD mechaniky a slot pre SDXC kartu, ktoré sú na pravej bočnej strane.

V hornej časti prekrytej sklom je zabudovaná kamera iSight. Reproduktory sú nenápadne skryté v spodnej časti.

Počítač je umiestnený na jednoduchom stojane s možnosťou naklápania ale bez výškového nastavenia. iMacy sú prakticky nehlučné a len pri dlhotrvajúcej maximálnej záťaži ticho počuť ventilátory chladenia. Samotný hliníkový korpus funguje ako rozmerný chladič.

 

Menšie aj väčšie modely sú osadené kvalitným IPS displejom s LED podsvietením, s vysokým rozlíšením a výbornými pozorovacími uhlami. Srdcom počítača je niektorý z najnovších procesorov Intel Core i3, i5 alebo i7. Štandardom je 4GB operačnej pamäte rozšíriteľnej na 16GB. Dostatok úložného priestoru poskytujú disky s kapacitou 500GB až 2TB, u 27" modelov na objednávku aj sekundárny 256GB SSD disk.

 

Nechýbajú konektory audio, video, USB, FireWire, LAN a bezdrôtové spojenie WiFi a Bluetooth. Každý iMac je dodávaný s bezdrôtovou klávesnicou a myšou Magic Mouse. Súčasťou balenia je najnovší operačný systém MAC OS X Snow Leopard s balíčkom iLife.

 

 

 

 

Modelová ponuka

Aktuálna ponuka zahŕňa modely s 21,5" a 27" displejom v niekoľkých konfiguráciách.

 

Procesory

Nové iMacy sú dodávané s procesormi Intel. 21,5" modely s dvojjadrovými procesormi Core i3 a i5 s taktovacou frekvenciou 3,2 -3,6GHz. 27" modely môžu byť osadené aj štvorjadrovými procesormi Core i5 (2,8 GHz) a Core i7 (2,93 GHz).

 

Pamäť

Štandardom je 4GB DDR3 SDRAM taktovaných na 1333MHz. Celkovo sú k dispozícii štyri sloty s možnosťou osadenia až 16 GB RAM. Pamäte sú jednoducho vymeniteľné cez otvor na spodnom okraji počítača.

 

HDD

21,5" modely majú disk Serial ATA 7200 ot./min. s kapacitou 500GB - 1TB, voliteľne až 2TB. 27" modely sú štandardne dodávané s 1TB diskom, voliteľne 2TB. U nich je zaujímavá možnosť osadenia 256GB SSD diskom.

 

Optická mechanika

Štrbinová 8-rýchlostná DVD mechanika Super Drive s možnosťou čítania a zapisovania.

 

Displej

Menšie iMacy majú 21,5" displej s LED podsvietením, technológia IPS, Full HD rozlíšenie 1920x1080 bodov, svietivosť 330 cd/m2.

Väčšie majú takisto IPS panel, ale s uhlopriečkou 27" a rozlíšením 2560x1440 bodov. Svietivosť je 375 cd/m2. Väčší model je naviac kompatibilný s VESA štandardom pre uchytenie na kompatibilný stolový alebo nástenný držiak.

Displej je prekrytý lesklým sklom. Obidva modely majú pozorovacie uhly 178° a pomer strán 16:9.

 

Veľká obrazovka 27" modelu dovoľuje efektne využívať priestor spôsobom, akoby ste mali dva monitory.

 

 

Grafika a podpora videa

21,5" modely používajú grafické karty ATI Radeon HD 4670 (256MB) a HD 5670 (512MB).

27" modely s dvojjadrovými procesormi používajú ATI Radeon HD 5670 (512MB), štvorjadrové modely rovnakú kartu ale s 1GB pamäťou.

Všetky modely majú zabudovanú kameru iSight a Mini DisplayPort výstup pre druhý monitor (TV, Videoprojektor). 27" modely majú aj vstup pre externý signál (DisplayPort).

 

Súčasťou operačného systému je aj program pre komunikáciu využívajúci vstavanú kameru iSight.

 

Audio

iMacy majú štandardne zabudované stereo reproduktory s výkonom 17 wattov. Výstup na slúchadla je zároveň aj optický audio výstup. Rovnako aj vstup je kombinovaný analógovo/optický. Na vrchnej strane počítača sa nachádza mikrofón. iMacy podporujú iPhone slúchadlá s mikrofónom a ovládaním hlasitosti.

 

Konektory

  • jeden FireWire 800
  • štyri USB 2,0
  • slot pre pamäťové karty SDXC/SDHC/SD

 

Všetky konektory sú na zadnej strane počítača.

 

Komunikácia

  • Airport Extreme 802,11n WiFi
  • Bluetooth 2,1+EDR
  • 10/100/1000 BASE-T Gigabit Ethernet

 

 

iMac a softvér

Ku každému počítaču Apple je dodávaný operačný systém MAC OS. Na rozdiel od Windowsu, nie ste nútení vyberať z niekoľkých verzií. Operačný systém Snow Leopard je vďaka optimalizácii s hardvérom Apple stabilnejší, rýchlejší a ergonomickejší. Práve on býva často hlavným dôvodom pre kúpu počítača Apple. Odkedy Apple používa procesory Intel, umožňujú jeho počítače duálne bootovanie. Okrem MAC OS môžete mať nainštalovaný plnohodnotný Windows a pri štarte počítača sa rozhodovať. ktorý systém zvolíte. Apple dodáva všetky ovládače tak, aby vám hardvér fungoval na 100%. Obľúbené je ale prevádzkovanie Windowsu, či Linuxu virtualizované pomocou aplikácií VMware Fusion alebo Parallel Desktop. Vtedy cudzí operačný systém spustíte v okne ako bežnú aplikáciu v prostredí MAC OS.

Súčasťou inštalačného balíčka sú programy, ktoré obsiahnu bežné užívateľské potreby. Balíček týchto programov nesie názov iLife, dokúpiť si môžete balíček kancelárskych programov iWork. Dnes už neplatí, že pre MAC je málo softvéru. Kúpiť si môžete dokonca aj Microsoft Office. Postupne sa rozširuje aj ponuka hier.

Každý počítač Apple funguje aj ako domáce multimediálne centrum. Stačí si len dokúpiť diaľkové ovládanie Apple Remote, aby ste mohli pohodlne ovládať multimediálnu nadstavbu Front Row. Využijete ho ale aj pri ovládaní iTunes, či Quick Time alebo ním vypnete počítač (uložíte k spánku).

Až s počítačom Apple oceníte prepojenie s iPhonom, či iPodom. Program pre správu hudby iTunes je pod MAC OS funkčnejší.

Niekomu bude chýbať lokalizácia operačného systému do slovenčiny. Nájdete ju tu a lokalizácie pre niektoré programy tu.

 

 

iMac a fotografia

Všetky súčasné modely sú vhodné pre spracovanie fotografie v amatérskych a poloprofesionálnych podmienkach. Je to vďaka použitiu LCD panelov vyrobených technológiou IPS, ktorá zaručuje lepší obraz než rozšírenejšie TN panely. Apple neudáva gamut monitora, podľa meraní to nie je panel s rozšíreným gamutom farieb. Práve z tohto dôvodu sa nehodí pre profesionálne použitie.

Niektorým užívateľom vadí lesklé krycie sklo. Pri správnom umiestnení a osvetlení počítača a jeho okolia eliminujete vznik odrazov a prakticky si ich ani nebudete všímať.

Príjemnou súčasťou operačného systému MAC OS je zabudovaná správa farieb, ktorú nemusíte vôbec riešiť. Či si fotografie prezeráte cez Finder (obdoba Prieskumníka), aplikácie Preview, iPhoto, Aperture, alebo internetový prehliadač Safari, bude zobrazovaná rovnako. Príjemná je aj podpora formátu RAW pre väčšinu fotoaparátov v aplikácii iPhoto, ktorá je dodávaná zdarma s OS.

Továrenský ICC profil je automaticky priradený hneď po inštalácii operačného systému. Profil možno doladiť vizuálnou kalibráciou, pomocou Display Calibration asistenta. Displej je kalibrovateľný aj kalibračnou sondou, najviac sa osvedčili spektrometrické, napr. Colormunky.

 

Apple vyvinula aj profesionálny program na spracovanie fotografií. O Aperture 3 sme písali prednedávnom.

 

Okrem dodávaného programu iPhoto má fotograf možnosť používať na spracovanie fotografie mnoho ďalších programov. Apple ponúka výborný organizačný a editačný program Aperture 3, ktorý sme vám na našich stránkach predstavili. Ak ale dávate prednosť programom od Adobe, nie je to problém. Photoshop a Lightroom je ponúkaný aj pre túto platformu. Rovnako aj iné obľúbené programy, napr. PTGui, či Photomatic. Veľmi zaujímavý a cenovo dostupný je program Pixelmator. K dispozícii je ale aj niekoľko vydarených free editorov.

 

Užívateľ iMacu si nemusí robiť starosti ani z tlačiarňami. Dnes už každá značka ponúka ovládače aj pre MAC OS a aj samotný Apple je v tejto oblasti aktívny.

 

MAC OS Snow Leopard rieši aj zálohovanie. Stačí k iMacu pripojiť dostatočne veľký pevný disk a aplikácia Time Mashine sa postará o pravidelné zálohovanie kompletného obsahu počítača.

 

27" iMac využívame aj v našej redakcii. Slúži ako môj osobný počítač. Všetky moje príspevky vznikajú práve na tomto počítači. Okrem toho, že plne zvláda funkcie, ktoré potrebujem ako redaktor a fotograf, sa osvedčila aj jeho koncepcia. Pracujem naraz s viacerými aplikáciami a potrebujem sa medzi nimi neustále presúvať. Okrem pomoci operačného systému vtedy oceňujem aj veľkú plochu a rozlíšenie. Na polovici monitora mám tak rozpísaný nový článok a na druhej internet, časopis v PDF, alebo zdrojové fotografie.

 

Na akciách, ktoré ePhoto organizuje alebo sa ich zúčastňuje, využívame dobrú prenositeľnosť, veľký displej s dobrým obrazom a nezanedbateľný je aj imidž. Nech prezentujete čokoľvek, na takto štýlovom počítači to vyzerá lepšie. Po dokúpení diaľkového ovládania môžete prezentácie ovládať aj bez myši a klávesnice. 27" iMac ma výstup aj na druhý monitor alebo videoprojektor, ktorý môžete využiť pri úprave fotografií a pri prezentáciách.

 

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
jake
2010-08-23 09:08:19
veru, veru - po Macu slintam uz dlho ale najprv musi moralne dozit aktualne PC - dobuducna je to ale jasne, videl som rozdiely a stabilitu tohto systemu v praxi a urcite je Apple pre fotografa asi najlepsim riesenim. Akurat monitory by som predsa len uprednostnil EIZO
 
2010-08-23 09:28:01
27´ modely s dvojjadrovými procesormi používajú ATI Radeon HD 5670 (512MB), štvorjadrové modely rovnakú kartu ale s 1TB pamäťou.

Pan Srnec asi myslel gigabajt, terabajty mam len v blejdoch :-)
 
2010-08-23 09:28:29
príspevok od: jake
veru, veru - po Macu slintam uz dlho ale najprv musi moralne dozit aktualne PC - dobuducna je to ale jasne, videl som rozdiely a stabilitu tohto systemu v praxi a urcite je Apple pre fotografa asi najlepsim riesenim. Akurat monitory by som predsa len uprednostnil EIZO
skus na tomto vymenit monitor :-)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-23 09:32:59
príspevok od:
skus na tomto vymenit monitor :-)
AKo som pisal v clanku, IPS monitor s lesklou upravou spokoji beznych uzivatelov, ale nie je urceny pre profesuinalne upravy. iMacy maju moznost pripojit externy monitor, napr. aj spominane EIZO. Pri takych narokoch by som ale isiel do Mac Pro, ktory je konfigurovatelnejsi a roziritelnejsi a k nemu uz spominane EIZO.
 
jake
2010-08-23 09:36:25
príspevok od:
skus na tomto vymenit monitor :-)
EIZO uz mam a setrim na ten MacPro. Tesim sa! Snad buduci rok to bude.
 
Durri
2010-08-23 11:29:17
Ja len nerozumiem tomu ked clovek ma vyhodit cca.1700€ za stylovy Mac, preco mu do ´vienka´ nedali aj stylove e-SATA porty.... V DNESNEJ RYCHLEJ DOBE...?
 
MPzMT
2010-08-23 11:51:05
Mac je Mac, ale nan musi clovek ´mac´.
Ja som sa priklonil k variante polovicnej ceny a rozdiel som investoval do skla.
http://www.pchouse.sk/?vyrobok/asus-eeetop-et2203t-22-palcov-touch-screen-t6600-4gb-500gb-vga-blue-ray-win7
Nerobim reklamu tomuto shopu, len nahlad parametrov a ceny.
 
PeCh
2010-08-23 12:39:28
Práve mením počítač a zvažoval som i Apple. Problém bol však, že tieto Macy nemajú BluRay mechaniku, eSATA, USB 3.0, možnosť 2 diskov v RAID1 a nemajú 23-24 palcovú verziu :(. Takže nakoniec skončím pri počítači, čo si sám poskladám :) len nebude tak ´štýlový´, zato bude lacnejší.
 
Durri
2010-08-23 14:02:21
príspevok od: PeCh
Práve mením počítač a zvažoval som i Apple. Problém bol však, že tieto Macy nemajú BluRay mechaniku, eSATA, USB 3.0, možnosť 2 diskov v RAID1 a nemajú 23-24 palcovú verziu :(. Takže nakoniec skončím pri počítači, čo si sám poskladám :) len nebude tak ´štýlový´, zato bude lacnejší.
Presne tak PeCh. Pracujem s HD videom dovody preco nie iMac je to co si napisal, takze ostavam pri upgrade mojho Pc...
 
mieroslav
2010-08-23 15:32:29
príspevok od: Durri
Presne tak PeCh. Pracujem s HD videom dovody preco nie iMac je to co si napisal, takze ostavam pri upgrade mojho Pc...
Toto je typické nepochopenie veci. Čitatelia si, ako obvykle, vyberú z článku len to menej podstatné: hardware. iMac, ako každý Apple počítač sa odlišuje hlavne sofistikovaným OS! Ten na inom železe seriózne nepobeží, takže to je dôvod, prečo sa Mac oplatí aj za väčšie prachy. A to nezmyselné slovo z dielne podomových obchodníkov: ´štýlový´ neznamená nič. Mac je proste dobrý a k tomu pekný. Čierna poskladaná krabica s pochrómovanými gombíkmi pod stolom je proste hnusná a punktum. Aj preto je lacná. Jednoducho; prestaňte už toľko básniť o železe, vyskúšajte si niekde Maca a potom možno pochopíte o čom je tento článok.
 
bear
2010-08-23 16:01:29
príspevok od: mieroslav
Toto je typické nepochopenie veci. Čitatelia si, ako obvykle, vyberú z článku len to menej podstatné: hardware. iMac, ako každý Apple počítač sa odlišuje hlavne sofistikovaným OS! Ten na inom železe seriózne nepobeží, takže to je dôvod, prečo sa Mac oplatí aj za väčšie prachy. A to nezmyselné slovo z dielne podomových obchodníkov: ´štýlový´ neznamená nič. Mac je proste dobrý a k tomu pekný. Čierna poskladaná krabica s pochrómovanými gombíkmi pod stolom je proste hnusná a punktum. Aj preto je lacná. Jednoducho; prestaňte už toľko básniť o železe, vyskúšajte si niekde Maca a potom možno pochopíte o čom je tento článok.
Vyskusal som si zvyknut vyse 3 mesiace. HW som si nechal a pouzivam na nom Linux:-) Ak by som vyberal medzi Windows a OS X, tak by som vybral OS X.
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-08-23 16:40:09
príspevok od: bear
Vyskusal som si zvyknut vyse 3 mesiace. HW som si nechal a pouzivam na nom Linux:-) Ak by som vyberal medzi Windows a OS X, tak by som vybral OS X.
Síce si mi to už hovoril, ale stále ťa nechápem :D Kebyže si kúpim mac a nechcem na ňom používať mac os, tak ho predám, poskladám si 5x lacnejší pc a naňho si dám linux :)
 
Pospo
2010-08-23 16:53:02
príspevok od: bear
Vyskusal som si zvyknut vyse 3 mesiace. HW som si nechal a pouzivam na nom Linux:-) Ak by som vyberal medzi Windows a OS X, tak by som vybral OS X.
Obavam sa ze pre citatela/fotografa je prave hardware to najdolezitejsie nie? Naozaj je mi jedno ako vyzera bedna, ked pri miernom naklone odchadzaju farby.
 
bear
2010-08-23 17:15:06
príspevok od: Michal Matloň
Síce si mi to už hovoril, ale stále ťa nechápem :D Kebyže si kúpim mac a nechcem na ňom používať mac os, tak ho predám, poskladám si 5x lacnejší pc a naňho si dám linux :)
Bol to starsi MacBook. Novy notebook by som si za tu cenu sice mohol kupit, ale HW mi vyhovoval tak ho dalej pouzivam. Vymenil som disk za vacsi s linuxom. Naucil som sa ako tak robit aj s OS X a stale ho mam na druhom disku, ak budem chciet experimentovat.
 
mago
2010-08-23 17:33:29
pekna reklama...
Vyrobky Apple su sen kazdeho velkeho dietata. Pokial by sme naozaj zvazili vsetky plusy a minusy zistili by sme, ze ten 5 percentny podiel na trhu je az az...
 
mago
2010-08-23 17:41:20
príspevok od: bear
Vyskusal som si zvyknut vyse 3 mesiace. HW som si nechal a pouzivam na nom Linux:-) Ak by som vyberal medzi Windows a OS X, tak by som vybral OS X.
to urcite... ale komu je vlastne Mac OS urceny? Hracom asi tazko. Do kancelarie, naco? Programatorom rozhodne nie. Mozno istej vrstve grafikov. Nic moc alebo skor nic mac?
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-08-23 18:32:16
príspevok od: bear
Bol to starsi MacBook. Novy notebook by som si za tu cenu sice mohol kupit, ale HW mi vyhovoval tak ho dalej pouzivam. Vymenil som disk za vacsi s linuxom. Naucil som sa ako tak robit aj s OS X a stale ho mam na druhom disku, ak budem chciet experimentovat.
Aha, ja že si kúpil nový :D
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-23 19:40:00
príspevok od: mago
to urcite... ale komu je vlastne Mac OS urceny? Hracom asi tazko. Do kancelarie, naco? Programatorom rozhodne nie. Mozno istej vrstve grafikov. Nic moc alebo skor nic mac?
Chcem sa spytat, na zaklade coho sudis, ze iMac je vyuzitelny len pre velmi uzku skupinu uzivatelov? Mas s nim osobne skusenosti, alebo len pozeras na cenu a kolko GHz za nu dostanes?
Ja pracujem s pocitacmi od ZX Spextrum, Comodore 64, PC od MS DOS po Win 7 a nenasiem som takmer nic, co nedokazem urobit pod Mac OS, prave naopak, vsetko urobim jednoduchsie a rychlejsie. Je pravda, ze chcem byt len uzivatelom a nie geekovskym otrokom hardveru. Cas potrebny na preinstalacie, ochranu pred virusmi, defragmentaciu, upravu registrov, zhananie funkcnych ovladacov, vymazavanie nepotrebneho a nanuteneho softu a neustale stahovanie vrazedne dotieravych updatov, radsej vyuzivam na pracu a zabavu. To je hlavne pozitivum prace s Macom. Pekny hardver beriem ako bonus. Rozhodol som sa, ze nebudem ´spravca IT´ ale uzivatel. Pocitac som si kupil, aby mi sprijemnil a urychlil pracu. Nelutujem peniaze, ktore som do toho dal, usetril som cas a starosti.
 
titinius
2010-08-23 20:11:18
príspevok od: mago
to urcite... ale komu je vlastne Mac OS urceny? Hracom asi tazko. Do kancelarie, naco? Programatorom rozhodne nie. Mozno istej vrstve grafikov. Nic moc alebo skor nic mac?
si kus mimo,
vsetky hry od roku 2006 su aj na Mac, Mac ich uplne lavou zadnou vykryva - po HW stranke
do kancelarie na to ze zaplatis rocne za servisneho technika 0e zatial co pri windowse to bude ciastka vyssia, nechcem trepnut cenu lebo neviem kolko beru za hod.
ale ako bolo spomenute treba to defragmentovat, cistit registre, odmrazovat, odvirovat, a kazdy rok (najmenej) preinstalovat OS aby to slapalo tak ako na zaciatku.
a ktory programatori zarabaju najviac? no ti ktori urobia dobru aplikaciu pre iphone/ipad, a urobia ju prave na MACu

clannok super !!
 
mago
2010-08-23 22:25:44
nechcel som sa ta dotknut, tak prepac...
mam moznost pouzivat mac os. Presiel som si od FreeBSD cez Solaris az po Win7 a je mozne, ze som ciastocne zaujaty voci spominanej spolocnosti Apple ale priznajme si, ze ty tiez, no presne opacnym smerom... mam svoj nazor a momentalne ma nikto nepresvedcil o jeho nespravnosti, ak budem mat veci o ktorych pochybujem dostatocne podlozene tak ho rad zmenim...
Apple pyta za kus zelaza na pracu/zabavu nehorazne peniaze v porovnani s konkurenciu a neprinasa omnoho viac ovocia. Uznavam, jedno je nespochybnitelne, hardware a software je na spominanych pocitacoch v uzasnej harmonii. Nanestastie je to na ukor kompatibility a diverzity (pre Windows plati naopak).
Ked uz ale hovorime o udrzbe, preco si nenainstalovat iny operacny system zalozeny na jadre Unixu, ktory je okrem toho zadarmo a posledne verzie su dostacujuco user friendly. Hardware je k dostaniu za tretinovu cenu a splni rovnaky ucel.
Respektujem naroz, ze designersky je to podarene, no nemozno ho vnucovat ludom, ktorym na tom naozaj nezalezi. Necudujte sa prosim uzivatelom, co nezdielaju ´iNazor´ na Apple lebo predpokladam, ze nie kazdy z tu pritomnych uzivatelov Apple sa prevaza v Mercedese SLS. Ved je drahsi, ale urcite sa kazi menej ako Skoda Fabia a dokonca je stylovejsi a dlhsie vydrzi a este je ak vykonny... Tolko z mojej strany...
 
mago
2010-08-23 22:32:59
Kto ako...
uznavam, ze o uz hrach nemam prehlad a sam preferujem na hry hernu konzolu a nie PC ani Mac. O mobilnych zariadeniach spolocnosti Apple mam nazor, ktorym by som si tu zbytocne vysluzil dalsiu vlnu kritiky.
Nebol by som presvedceny o nulovych nakladoch na servis a udrzbu zabudas v akych podmienkach su mnohe pocitacne pouzivane a hlavne kym su pouzivane. Nemysli si, ze Mac vydrzi vsetko. Dokonca v predajni sa mi stalo, ze spadol pri obycajnom prehravani FullHD videa. O alternative som pisal o prispevok nizsie.
K programatorom sa navyjadrujem, ale ubezpecujem ta, ze si tak vedla ako sa len da. No naozaj nemam chut vyvolavat zbytocne konflikty v tychto zabomysich vojnach.
 
romanPB
2010-08-23 23:01:53
ATI Radeon HD 5750 (1 GB) je tiez v ponuke!
 
Pospo
2010-08-23 23:03:15
Ja len ze posledne dve vety ma celkom pobavili. Smiem sa spytat odkialze mas taketo informacie? Dik
 
Pospo
2010-08-23 23:19:25
Pozeram Karol, ze si sa rychlo naladil agresivno-populisticky ton niekorych mladsich internetovych identit. Ja by som to tak nehrotil. Aj PC sa da vyladit, tak aby uzivatel nebol geekovsky otrok (to nehovorim o Linuxoch) a aj Mac dokaze narobit kysle vrasky na cele (to vravim ako paralelny uzivatel).
 
Strhak
2010-08-23 23:22:10
príspevok od: Pospo
Ja len ze posledne dve vety ma celkom pobavili. Smiem sa spytat odkialze mas taketo informacie? Dik
a ja som si stále myslel že medzi tými najlepšie platenými programátormi sú SAP a iný databázový experti a čo sa tu nedozvedám iPhone a iPad :-DDD
 
THURISAZ
2010-08-23 23:43:24
Pouzivam imac cca 4 mesiace a ked som v robote na windowse tak len nadávam :)
Som maximálne spokojný, a pre vsetkých co chcu setrit...
...vezmite si monitor XY kvalitou ako imac + rovnake prametre bedne a ten rozdiel v cene je povedal by som zanedbatelný...
 
titinius
2010-08-24 02:16:11
príspevok od: Pospo
Ja len ze posledne dve vety ma celkom pobavili. Smiem sa spytat odkialze mas taketo informacie? Dik
napriklad:
http://www.macblog.sk/iphone/uspesne-hry-na-iphone-angry-birds-lame-rekordy-v-pocte-stiahnuti-flight-control-prichadza-na-nove-platformy-3986.html

Nahnevané vtáčiky sa na vrchole App Storu držali dlhé mesiace a zaručili spoločnosti rekordných 11 miliónov stiahnutí voľnej verzie a 6,5 milióna stiahnutí platenej, čo tvorí zisk 4,55 milióna dolárov.

a to urobili dvaja bratia doma na ´kolene´ za par tyzdnov ;)
ci Ty zarabas viac vdaka programovaniu na win ?:) :D
 
titinius
2010-08-24 02:21:31
pokial nevymazes sucast systemu (na co budes na 100% upozorneny a bude vyziadane heslo) alebo vedome nenainstalujes virus, tak ho nemas sancu ´pokazit´ alebo zahltit,,, sam sa defragmentuje, ked sa nezatazuje procesor - sleep mode, alebo ked zisti ze sa nevyuziva procak a je potrebna defragmentacia na pozadi.
moja babka ma notebook HP a pouziva mozzilu - google, zahradka, lekari atd, ziadne porno alebo stahovanie videa z pochybnych zdrojov :) dalej skype a icq, ma nainstalovany najnovsi ESET antivirus

po pol roku som prisiel, a babka sa ma pyta ´misko, preco sa mi ten notebook zapita aj 10min ked na zaciatku sa zapol aj za minutku?:-o ´ a k tomuto netrebia si myslim nic viac dodavat,,,
moj MacBookAir ide naozaj uplne presne tak rychlo ako ked som ho mal 1 den (mam ho 2 roky!)
ide proste o osobnu skusenost, ked niekto len pozeran na pomer cena/(papierovy) vykon nemoze to proste pochopit, nic v zlom, ale naozaj
 
mago
2010-08-24 02:53:20
suhlas, ja nie som clovek ktory potrebuje super vykonnu masinu a naozaj mi pomer cena/vykon nic nehovori (v tomto pripade). Ale ako pises je to o osobnej skusenosti. Chlapci z Microsoftu dali dohromady slusny system Win7 (predchadzajuce verzie na tom boli jednoznacne omnoho horsie). Ale nic to nemeni na skutocnosti, ze vsetko co si opisal sa da nastavit pri instalacii aj na oknach, mozno to vyzaduje dalsi software, no zohnat ho pre windows nie je problem (for free). Na druhej strane ked chces porovnavat jadra systemu tak Unix je o niecom inom (vid. Linux, Open Solaris, Mac, atd). Osobne by som sa mozno priklonil k Macu keby mal porovnatelny podiel na trhu, ale nema a ja predsa nebudem platit za znackove zelezo ked na nom aj tak budem musiet behat na inom os. Potrebujem ho kvoli softwarovej zakladni, ktora je pre windows neporovnatelne rozsiahlejsia. Pre Linux to plati rovnako.
Ked budem stavat desktop tak preto, ze ho chcem lahko a lacno upgradovat v buducnosti. Ak chcem notebook, ktory bude po dvoch, troch rokoch aj tak nepouzitelny z dovodu prirodzeneho starnuta (to sa nepodarilo obist ani Applu) tak pojdem opat inym smerom. Ak sa rozhodnem pre all in one pocitac su tu lacnejsie a pre mna vhodnejsie alternativy od renomovanych vyrobcov. Za usetrene peniaze mozem cestovat.
Len aby bolo jasne, ja povazujem pocitace a notebooky (nie mobilne zariadenia) od Apple za velmi kvaline vyrobky, ktore svoju kvalitu dosiahli najme vdaka kompatibilite hw a sw. Ak by bol windows programovany pre tak malu hardwarovu zakladnu ako je mac, pochybujem, ze by na neho ludia nadavali. Vacsinu ´zla´ napachaju ovladace tretich stran, to je nespochybnitelne. Mohli by sme sa tu vadit takmer do nekonecna, ale osobne si myslim, ze to naozaj nema zmysle. Ja nikomu jeho nazor neberiem (ak keby som si v niektorych pripadoch prijal najeku zmenu), len tvrdim, ze Apple nie je tak dokonaly ako sa mnohokrat prezentuje. Je to jedna z firiem vybudovanych za silnom marketingu a zije viac menej vdaka svojim skalnym fanusikom (tzv. iKlient). Ale nech sa paci, je to vec nazoru a preferencii. Niekto zije pre Adidas iny pre Kraft Food a iny pre Apple.
Ak mas chut tak si skocme niekedy na pivo lebo uz naozaj nemam chut vypisovat eseje typu pc vs. mac.

S pozdravom a nech sluzi pocitac nech je to akykolvek k svojmu ucelu a nie k roztrzkam.
 
mago
2010-08-24 03:10:13
tak este naposledy...
platom sa u nas rozumie financna ciastka zarobena vascinou istym druhom prace za urcite casove obdobie. Je pekne, ze nejaka aplikacia vyniesla slusne peniaze par programatorom, ale je to jednorazovka. V tomto obore su nejake trapne aplikacie pre koncovych uzivatelov nic. Vsetky peniaze sa hybu v systemoch pre financne institucie, zdravotnictvo, priemysel, armadu atd. Tie vacsinou bezia na specifickom zeleze a operacnych systemoch (napriklad mainfreame Z system od IBM a ich Z OS, kdejaky hardware v atomovych elektrarnach, stihackach, atd...). Tebou spominany programatori mali stastie, to je ako vyhrat lotto, gratulujem. Myslis, ze budu mat rovnake stastie aj v priebehu dalsich rokov? Mimochodom taky pan Bil Gates mal majetok, ktoreho cena sa odhadovala na 64 MILIARD USD. Tak si spocitaj ako dlho by musel zit.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-08-24 06:56:09
príspevok od: Pospo
Pozeram Karol, ze si sa rychlo naladil agresivno-populisticky ton niekorych mladsich internetovych identit. Ja by som to tak nehrotil. Aj PC sa da vyladit, tak aby uzivatel nebol geekovsky otrok (to nehovorim o Linuxoch) a aj Mac dokaze narobit kysle vrasky na cele (to vravim ako paralelny uzivatel).
Ked pod kazdym clankom citas nepodlozene nazory, bez padnych argumentov, ktore vlastne znevazuju tvoju niekoklodennu pracu do ktorej sa snazis vlozit niekolkorocne poznatky, tak ostat chladny nie je lahke. Nerobi mi problem prijat cudzi nazor podlozeny konkretnymi argumentami. Ja netvrdim, ze ked napisam o iMacu, tak si musia vsetci kupit alebo byt nadseni. To predsa ani nejde, jeden vyrobok nemoze uspokojit vsetky chute.
Suhlasim aj s nazorom, ze s PC sa da normalne pracovat a PC moze vyzerat dobre. Ved inak by som na nom nepracoval 20 rokov. Obrovska vyhoda platformy PC v jej nekonecnej variabilnosti je ale aj jej hlavnym nedostatkom, pretoze dobre odladit komponenty so OS a softverom nie je jednoduche a z mnozstva predanych PC je to len zlomok. Sme narod IT, kde kazdy chalan sa povinne vyzna do pocitacov, aby mohol poskladat ten najlacnejsi ale s dobrym vykonom a zaroven mohol obhospodarovat pocitace celej rodiny. Dufam, ze pomaly pride cas, kedy nas prestanu zaujimat MB, GHz.... a budeme sa zaoberat tym, ako pocitace vyuzivame.
 
PeCh
2010-08-24 08:12:28
príspevok od: bear
Vyskusal som si zvyknut vyse 3 mesiace. HW som si nechal a pouzivam na nom Linux:-) Ak by som vyberal medzi Windows a OS X, tak by som vybral OS X.
Toto je typické nepochopenie veci :). Odsudzovať niekoho, pričom nepoznáš situáciu a potreby toho druhého. Ak niekto potrebuje nejaký konkrétny program, ktorý pre Mac nie je, tak si ho nebude kupovať pre ich ´sofistikovaný OS´. Neznamená, že si Mac nemôže kúpiť, ale musí mať iný dôvod (HW, dizajn...). Ľudia sú rôzny a majú rôzne potreby. To že sú iné ako tvoje neznamená, že sú zlé.

Nemal by som problém si Mac kúpiť, ale spomínané veci mi od moderného počítača chýbajú. Vedel by som oželieť USB 3.0, eSATA. Ale nie možnosť inštalácie druhého disku (RAID1 kvôli bezpečnosti dát), chýbajúce Blu-Ray a nepomer vo veľkosti obrazovky (21 sa mi zdá málo a 27 priveľa). Zostáva mi teda len Mac Pro, ale to už radšej zostanej u PC. Čo sa týka ich ´sofistikovaného OS´, tak OS pokladám za druhoradý. Na prvom mieste sú programy, ktoré používam. Dokážem pracovať s MacOSX, Windows i Linuxom a najviac mi vyhovuje Linux. Keby som tam však nemal programy, ktoré potrebujem, tak by som ho nepoužíval.

Rád by som si kúpil pekný Mac, ale pokiaľ nebude mať to, čo potrebujem tak si radšej nájdem pekne hnusnú krabicu pod stôl a hnusne dobrý NEC na stôl :).

BTW nehaním Mac. Keby som niekto nechcel Blu-Ray a RAID, tak by som mu Mac odporúčal.
 
Pospo
2010-08-24 09:24:47
To je rovnaka argumentacia ako keby som povedal, ze Mark Zuckerberg zbohatol lebo FB nakodil na PC. Ale vdaka, uz druhy krat si ma pobavil.
 
ftakopysk
2010-08-24 10:39:09
pekny PR clanok :)
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-08-24 11:14:55
Čo sa týka hardvéru, rád by som to uviedol na pravú mieru. Sám som porovnával iMac (nepamätám si, ktorý model) a identickú PC zostavu, ktorú som si virtuálne zložil. To znamená, zodpovedajúce komponenty, príslušenstvo, monitor, všetky karty, antény, webkamera, mikrofón, reproduktory, OS, atď...

Cenový rozdiel medzi takmer identickým Macom a PC vrátane OS (Mac OS X a Windows 7 Ultimate) bol 200,- €. Takže je na každom, po tejto stránke, či dá 200,- € za výhody, ktoré mu Mac prináša.

Samozrejme si ho nekúpi niekto, kto používa špecifickú aplikáciu, ktorá na Mac nie je, alebo pracuje so špecifickými zariadeniami, ktoré nie sú kompatibilné.
 
vlasto13
2010-08-24 11:29:18
tak to si musim kupit, cim drahsie tym lepsie, to je moto tejto doby :D
nic proti upravenemu a predrazenemu linuxu nemam, ale su aj zdarma a legalne. ale na to asi nemate, preto stale vidim len M$ & jablko.
co sa tyka hardwaru, nic moc akurat predrazene ako vzdy.
ach, tie komenty....sorry ale uz by ste sa mohli naucit na pc viac nez klikat (cest vynimkam).
inak ta krabica ma pekny design :)
 
titinius
2010-08-24 11:51:23
ale vsak jasne :) ja netvrdim ze mac je dokonaly, urcite vobec nie,
len z mojej osobnej skusenosti je mac omnoho lepsi ako win. tod vse :)
nekupujem mac len preto ze je to mac :D :) ale preto ze vsetko co potrebujem na nom slape na 100% aj po viacerych rokocch, co som na win nezazil,
je logicke ze aj potrebuje niekto aplikaciu ktora nieje na mac tak ide do win,

no ale co sa tyka marketingu, tak ked si vsimnes, tak NIKDY nieje pred uvedenim napr iphonu na slovensku nikde ziadna reklama na bilboarde, a myslim ze ani inde vo svete, ako zo strany applu, a ani ORANGEu ,,, mozno az ked sa uz predava
zatial co je bezna vec ze vidis reklamy na Samsung mobily (vid trnavske myto, tam je to snad 15x15m) alebo na Nokiu (tentokrat snad 30x10m na hotely Kyev-tesko na kamennom)
takze neviem no,,, :)

ale taktiez sa nejdem hadat, len s dobrym umyslom sa snazim co najviac ludi nahoovorit aby aspon skusili mac, aby dostali do ruk nieco lepsie,,,ale je pravda ze nie kazdemu musi sadnut :)
have a nice day ;)
 
titinius
2010-08-24 11:56:32
príspevok od: Pospo
To je rovnaka argumentacia ako keby som povedal, ze Mark Zuckerberg zbohatol lebo FB nakodil na PC. Ale vdaka, uz druhy krat si ma pobavil.
:)
to som rad ze som Ta pobavil, len detailik je ten ze Zuckerberg je jeden a takychto ludi su tisice ! nehovorim ze kazdy zarobi 5 mega, ale si uvedom ze aj aplikacia ktora je zadarmo a ma minimalny banner na reklamu zaraba ! a tych aplikacii (ked si kreativny) sa nestiahne 1000 alebo 3000 ale (ked je FREE) miliony !!!
a mozes ich urobit aj 100, a netrva to dlhsie ako par tyzdnov/mesiacov (ak si sikovny)
moj nazor je ze neexistuje momentalne lepsia a lahsia moznost zarobku pre sikovneho programatora (aj bez praxe a kontaktov ktore ho niekam dohodia) ako je tato.
 
mago
2010-08-24 12:10:52
som rad, ze sme sa takto zhodli, len este doplnim, ze na Zapade ma apple velmi silnu reklamnu kampan (ciastocne aj u nas) mozno to nie je outdoorova reklama na aku sme zvyknuty v tak hojnom pocte ako pre ine spolocnosti, ale vezmi si taku viralnu reklamu (videa na YouTube) kde sa ´nahodu strati´ nejaky prototyp iPhone 4 a su toho plne spravy na internete. Marketing sa realizuje aj pomocou umiestnenia AppleStore kde napriklad v Parizi je jeden priamo v Louvre, to je silna zbran. Nehovoriac o dalsich formach reklamy. Na druhej strane pozorny pouzivatel si vsimne, ze Apple sa nesnazi dobyt trh. Jobs si je velmi dobre vedomy svojej pozicie a tazi prave z nej. Mimochodom prave Steave Jobs je ten uzasny clovek co za vsetkym stoji a na ktorom to vsetko pada. Ak odode, buducnost spolocnosti je neista. Moze zazit boom ale aj pad.
 
titinius
2010-08-24 12:49:01
príspevok od: mago
som rad, ze sme sa takto zhodli, len este doplnim, ze na Zapade ma apple velmi silnu reklamnu kampan (ciastocne aj u nas) mozno to nie je outdoorova reklama na aku sme zvyknuty v tak hojnom pocte ako pre ine spolocnosti, ale vezmi si taku viralnu reklamu (videa na YouTube) kde sa ´nahodu strati´ nejaky prototyp iPhone 4 a su toho plne spravy na internete. Marketing sa realizuje aj pomocou umiestnenia AppleStore kde napriklad v Parizi je jeden priamo v Louvre, to je silna zbran. Nehovoriac o dalsich formach reklamy. Na druhej strane pozorny pouzivatel si vsimne, ze Apple sa nesnazi dobyt trh. Jobs si je velmi dobre vedomy svojej pozicie a tazi prave z nej. Mimochodom prave Steave Jobs je ten uzasny clovek co za vsetkym stoji a na ktorom to vsetko pada. Ak odode, buducnost spolocnosti je neista. Moze zazit boom ale aj pad.
v Louvre som bol min valentina, a nevidel som to tam :/ skoda,,, Mona lisa ma konkurenciu a dost silnu :D hh
no hej, takto je to pravda, ze maju videjka na youtube, a aj vo filmoch sa casto objavuje hl. hrdina s iMacom alebo MacBookom :) zevraj to po znamosti dohodil prave Jobs :)
ale to uz je jeho sikovnost, ze nemusi minat takmer ziadne peniaze na reklamu (v porovnani s inymi spolocnostami) a aj tak ma lepsi marketing :)
no vsak ked padne apple do kolien, ak padne, tak bez imhnutia oka prejdem opat na win :)
odvsadial pocujem ako sa win7 zlepsil oproti viste, ze je to uz skoro ako na MAC OS Tiger :D hhh,, takze im drzim palce nech sa im dari, pretoze ked budu konkurencie schopny voci applu tak sa bude musiet aj apple viac snazit :) a vyhrava zakaznik, co sme mi vsetci,,,
 
kalerab
2010-08-24 12:57:54
Ja sa necudujem ze sa Apple chvasta stabilitou MacOS X ... skuste do toho ale dat Applom necertifikovany hardware, tak ako s nim pracuje Windows na najsamroznych konfiguraciach denno-denne. Ono vyladit nieco na specialnu (a drahu) konfiguraciu by zvladol asi aj Microsoft.

Takze kludne s tym pracujte, aj sa teste stabilite (ved ste za nu sakramentsky dobre zaplatili).
 
3dbgs
2010-08-24 13:14:02
No tak toto je asi trochu nezmyselne tvrdenie....Mam doma Mac-i dva. Jeden Mac PRO ktoremu mozno prislucha ten privlastok o ktorom hovoris ze sa tesim z nadupaneho vykonu lebo mam 4 jadra a system ktory nieze sa len tvari ako windows ze obsiahne 32 GB RAmky ale naozaj aj obsiahne.A nie ako windows ze kolko ramky mu dam tolko sa rozlezie. Tu spravne hovoris o vela peniazoch za vela muziky. Ale co by si povedal na ten pocit ze zokolvek pripojis k Macu akekolvek periferne zariadenie tak automaticky ho mas nainstalovane, ziadne blbe ovladace a podobne veci dokonca aj k fotakom.A za tu cenu co stoji iMAc tak tolko isto ta vyjde aj PC ked si to poratas. Akurat ze to maju odladene a to tak ze dovidenia. Kto to raz skusil uz pritom ostava.....
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-08-24 13:18:42
príspevok od: 3dbgs
No tak toto je asi trochu nezmyselne tvrdenie....Mam doma Mac-i dva. Jeden Mac PRO ktoremu mozno prislucha ten privlastok o ktorom hovoris ze sa tesim z nadupaneho vykonu lebo mam 4 jadra a system ktory nieze sa len tvari ako windows ze obsiahne 32 GB RAmky ale naozaj aj obsiahne.A nie ako windows ze kolko ramky mu dam tolko sa rozlezie. Tu spravne hovoris o vela peniazoch za vela muziky. Ale co by si povedal na ten pocit ze zokolvek pripojis k Macu akekolvek periferne zariadenie tak automaticky ho mas nainstalovane, ziadne blbe ovladace a podobne veci dokonca aj k fotakom.A za tu cenu co stoji iMAc tak tolko isto ta vyjde aj PC ked si to poratas. Akurat ze to maju odladene a to tak ze dovidenia. Kto to raz skusil uz pritom ostava.....
Ja len že to, čo si spomenul ´koľko RAm-ky mu dáš, toľko sa rozlezie´, to je práve jedna z vychytávok, že sa dokáže prispôsobiť pamäti, aby si ju nemal zbytočne prázdnu a využije ju na načítanie dopredu často používaných aplikácii, aby sa potom spúšťali a bežali rýchlejšie. Pokiaľ nejaká aplikácia zrazu potrebuje oveľa viac pamäti, tak jej ju následne uvoľní. Nemrháš tak pamäťou, keď nič nerobíš.
 
3dbgs
2010-08-24 13:27:04
No toto by bola dlhsia tema, skratim to asi len tak ze MacOsX ti spusti aj aplikaciu ktoru casto pouzivas aj aplikaciu ktoru pustas raz za mesiac takisto rychlo bez toho aby sa cachoval. A taktiez tie aplikacie mozes mat spustene a popri nich robit v dalsich aplikaciach ktore si vyzaduju dost hardwarovych prostriedkov a nevsimnes si to. Je to o tom ze je to postavene na UNIXE a nie na windows platforme. Musel by si mat vedla seba Imac napriklad a pc v takej istej konfiguracii a bol by si prekvapeny z tych vysledkov.
 
titinius
2010-08-24 15:40:19
no logicky si radsej zaplatim za nieco co funguje , ako by som si mal zaplatit (menej) za nieco co nefunguje a co ja mam z toho ze win funguje aj na HP aj DELL aj TOSHIBA notebooku s 1000 druhmy RAM HDD atd,,? ked pouzivam jeden?:D ktory nefunguje stabilne,,,,
 
mago
2010-08-24 17:55:10
príspevok od: 3dbgs
No toto by bola dlhsia tema, skratim to asi len tak ze MacOsX ti spusti aj aplikaciu ktoru casto pouzivas aj aplikaciu ktoru pustas raz za mesiac takisto rychlo bez toho aby sa cachoval. A taktiez tie aplikacie mozes mat spustene a popri nich robit v dalsich aplikaciach ktore si vyzaduju dost hardwarovych prostriedkov a nevsimnes si to. Je to o tom ze je to postavene na UNIXE a nie na windows platforme. Musel by si mat vedla seba Imac napriklad a pc v takej istej konfiguracii a bol by si prekvapeny z tych vysledkov.
Nechcem sa ta dotknut, ale zrejme by bolo lepsie dalej tuto debatu nerozvyjat lebo v tvojom prispevku to zachadza takmer do krajnosti, kde spolocnost Apple svojimi pocitacmi popiera zakladne funkcie fungovania pocitacov na hardwarovej urovni. Mac nie je carovna krabicka v ktorej sidli vila Amalka, je to len pocitac. Jeden z mnohych faktorov je aj jadro postavene na unixovom systeme, ale v tom pripade ti ponukam plnohodnotnejsi unix (Linux) na tom ti vsetko pobezi este rychlejsie. Nech sa kazdy pouziva co chce, vsetko ma svoje klady a zapory. Mac je perfektny system pre istu skupinu ludi, ktori nepotrebuju zasahovat do behu systemu, tak sa necudujte, ze programator si to nekupi lebo by bol bez prace, ja sa nebudem cudovat uzivatelovi obmedzeneho poctu aplikacii, ze sa mu nechce kompilovat od rana do vecera Gentoo. Len Vas prosim, uzivatelia Mac OS, nerobte z pocitacov Apple svatostanky. Chapem (aj ked nie uplne) fanatizmus a posadlost jablckarov, rovnako su na tom skalni Linuxaci. Nastastie uzivatelia Windowsu tvora nejaky stred. Na okna nadavaju aj ich chvalia.
 
3dbgs
2010-08-25 07:34:02
príspevok od: mago
Nechcem sa ta dotknut, ale zrejme by bolo lepsie dalej tuto debatu nerozvyjat lebo v tvojom prispevku to zachadza takmer do krajnosti, kde spolocnost Apple svojimi pocitacmi popiera zakladne funkcie fungovania pocitacov na hardwarovej urovni. Mac nie je carovna krabicka v ktorej sidli vila Amalka, je to len pocitac. Jeden z mnohych faktorov je aj jadro postavene na unixovom systeme, ale v tom pripade ti ponukam plnohodnotnejsi unix (Linux) na tom ti vsetko pobezi este rychlejsie. Nech sa kazdy pouziva co chce, vsetko ma svoje klady a zapory. Mac je perfektny system pre istu skupinu ludi, ktori nepotrebuju zasahovat do behu systemu, tak sa necudujte, ze programator si to nekupi lebo by bol bez prace, ja sa nebudem cudovat uzivatelovi obmedzeneho poctu aplikacii, ze sa mu nechce kompilovat od rana do vecera Gentoo. Len Vas prosim, uzivatelia Mac OS, nerobte z pocitacov Apple svatostanky. Chapem (aj ked nie uplne) fanatizmus a posadlost jablckarov, rovnako su na tom skalni Linuxaci. Nastastie uzivatelia Windowsu tvora nejaky stred. Na okna nadavaju aj ich chvalia.
Ano to s tebou suhlasim.....tu kvalitu som myslel co sa tyka predovsetkym grafickych programov a programov na postprodukciu foto a videi tam MAc nema konkurenciu. Co sa tyka programovania mas svatu pravdu.....
 
zelovoc
2010-08-25 14:07:10
na odlahcenie
http://theoatmeal.com/comics/apple
 
haplo602
2010-08-27 10:29:16
heh, dobry flamewar sa rozbehol :-) celkom som sa pobavil.

mozno som to v clanku prehliadol, ale ma to dotykovy displej ? asi jedina vlastnost ktora by takyto all-in-one design naozaj vyzdvihla. bez dotykovej obrazovky je to dost o nicom, je to vlastne len super velky notebook bez baterie.
 
vargi
2010-08-29 09:57:19
Presne tak Karol, vystihol si to. Pri iMacu netreba riesit nic. Len uzivat.
 
E-Peter
2010-12-27 14:00:13
v lete ked som bol v NYC som si kupoval novy notas a zvazoval som macbook pro, lenze som si hovoril, ze sa to za ti penize neoplaci a tak som si kupil o 300dolarov lacnejsiu toshibu satellite a665, ktora bola uplnou novinkou....odvtedy mam kazdy den spachat samovrazdu...ako zlate XPcko ale s jeho koncom pre mna konci aj MS, tolko blue screenov a podobnych zasekov ako mam od leta som nemal v zivote, ani na 95ke...uplna tragedia, takze kto chce nieco poriadne tak nech uz zainvestuje tych \"par\" eur navyse...zvazujem aj ja iMac pripadne macbook pro (skor som za desktop kedze laptop mi pokryva iPad) akurat nestoji to 5 korun a moj notas ma ledva pol roka cize nic potesujuce...
 
piggee
2010-12-27 14:54:48
Ja som si 27\'\' iMac kupil pred rokom, bola to este ta dualcore verzia (nie i3, i5, i7). Trochu som mal z toho stach pri AfterEffectsoch, ze ako to pojde, ale ukazalo sa, ze az do HD neni nutnost nejakeho mirrorovaneho raidu, ale funguje to uplne v pohode a stiha mi to lepsie ako dvojrocne macPro, ked som v nom nemal zmirrorovane disky..

Co sa upravy fotografii tyka, tak myslim, ze tento pocitac pokryje uplne vsetko, co fotograf potrebuje. Display je kvalitny a vycitka leskleho displeja mi pride trochu nezmyselna, nakolko matny display ciastocne desaturuje farby a vznika potom odchylka od reality, hlavne ked nieco pripravujete na tlac. Je jasne, ze pri lesklom musite mat spravne nasvietenu miestnost, ale myslim, ze to je zaklad kazdej farebnej korekcie, tak ako spravna kalibracia.. co sa klaibracie tyka, tak ICC profil dokaze pouzivat iba softwareovi, ale to v tejto cenovej kategorii sa dalo cakat.. Ak by sme chceli pouzivat HW, tak tam sa s monitormi pohybujeme v cene celeho pocitaca. Takze treba ratat so zuzovanim gamutu ako pri vacsine monitorov.

VIDEO: Pre vas, co sa venujete videu je okrem FinalCutu urcite zaujimava aj skutocnost, ze Autodesk uz vypustil aj Smoke pre mac, co na pc jednoducho nerozbehate a pri zostave finalcut, smoke, aftereffects mate vlastne vsetko co na profesionalnu pracu s videom treba.

FOTO: Aperture beha na tom svizne a je naozaj efektivny nastroj na spravu a upravu fotiek. Odporucam to doplnit o nejaky externy zmirrorovany disk a pustit na to TimeMachine - zalohovaci software od applu priamo v systeme. To je pre fotografov asi nauzitocnejsia vec na celom macu. Netreba totiz riesit rucne ziadne zalohy, ale riesi to za vas soft automaticky ked spite... (jasne, ze v noci pocitac nevypinam, pretoze sa to ani neodporuca z dovodu samoosetrovacich skriptov). Taktiez mnozstvo zaujimavych pluginov pre aperture a prepojenost s photoshopom.

Hluku sa v noci bat nemusite ziadneho, pretoze jednoducho nepocujete absolutne nic.
 
camborne
2012-06-17 19:57:43
príspevok od: mago
som rad, ze sme sa takto zhodli, len este doplnim, ze na Zapade ma apple velmi silnu reklamnu kampan (ciastocne aj u nas) mozno to nie je outdoorova reklama na aku sme zvyknuty v tak hojnom pocte ako pre ine spolocnosti, ale vezmi si taku viralnu reklamu (videa na YouTube) kde sa ´nahodu strati´ nejaky prototyp iPhone 4 a su toho plne spravy na internete. Marketing sa realizuje aj pomocou umiestnenia AppleStore kde napriklad v Parizi je jeden priamo v Louvre, to je silna zbran. Nehovoriac o dalsich formach reklamy. Na druhej strane pozorny pouzivatel si vsimne, ze Apple sa nesnazi dobyt trh. Jobs si je velmi dobre vedomy svojej pozicie a tazi prave z nej. Mimochodom prave Steave Jobs je ten uzasny clovek co za vsetkym stoji a na ktorom to vsetko pada. Ak odode, buducnost spolocnosti je neista. Moze zazit boom ale aj pad.
mam pocit, že si obmedzený blbec!
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-10-24 19:32:31
tak a mame tu nový update, design a čreva... ten display je veru sexi http://www.apple.com/imac/
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované