Hore

Nový Apple iPad2 a iOS 4.3

Apple iPad 2

Spoločnosť Apple predstavila iPad 2, ďalšiu generáciu svojho zariadenia na prehľadávanie webu, čítanie a odosielanie e-mailov, prezeranie fotografií a videa, počúvanie hudby, hranie hier, čítanie elektronických kníh a mnohé ďalšie aktivity. iPad 2 sa vyznačuje úplne novým dizajnom. Je o 33 % tenší a až o 15 % ľahší než pôvodný iPad, pričom obsahuje tú istú ohromujúcu 9,7-palcovú obrazovku LCD s LED podsvietením. iPad 2 obsahuje nový dvojjadrový procesor A5 spoločnosti Apple, ktorý tomuto zariadeniu umožňuje dosahovať vysokú rýchlosť a využívať ohromujúci grafický výkon, teraz už aj dve kamery (prednú VGA kameru a zadnú kameru, ktorá sníma video vo formáte 720p HD) a po prvýkrát prináša inovatívnu funkciu FaceTime aj používateľom zariadenia iPad. Aj keď je iPad 2 tenší, ľahší, rýchlejší a plný nových funkcií, stále vám ponúka batériu s výdržou až 10 hodín.* iPad 2 je k dispozícii v čiernom alebo bielom prevedení. V ponuke sú aj modely pracujúce v 3G sieťach spoločností AT&T a Verizon a predstavuje sa vám aj s inovatívnym puzdrom iPad 2 Smart Cover v polyuretánovom alebo koženom prevedení v celej škále žiarivých a sýtych farieb.

 

 

„iPad, ktorého sa predalo viac ako 15 miliónov kusov, definuje úplne novú kategóriu mobilných zariadení,“ hovorí Steve Jobs, generálny riaditeľ spoločnosti Apple. „Zatiaľ čo sa iní zúfalo snažia kopírovať iPad prvej generácie, my uvádzame na trh iPad 2, ktorý posúva latku na úroveň mimo dosahu našich konkurentov, čo ich pravdepodobne opäť donúti vrátiť sa k rysovacím doskám.“

 

Vďaka novej prednej a zadnej kamere teraz používatelia zariadení iPad 2 môžu uskutočňovať hovory s využitím funkcie FaceTime s miliónmi používateľov telefónov iPhone 4, zariadení iPod touch a počítačov Mac a vidieť sa s členmi rodiny a priateľmi všade tam, kde je k dispozícii Wi-Fi. Funkcia Photo Booth umožňuje vkladať do fotografií nasnímaných niektorou z týchto kamier zábavné vizuálne efekty vrátane ôsmich špeciálnych fotografických efektov, ako je napríklad Squeeze, Twirl alebo Kaleidoskop.

 

iPad 2 sa dodáva s operačným systémom iOS 4.3, najnovšou verziou najpokročilejšieho operačného systému pre mobilné zariadenia na svete, s novými funkciami vrátane prehľadávača Safari, ktorý umožňuje rýchlejšie prehľadávanie webu v mobilných zariadeniach, funkciou iTunes Home Sharing, vylepšenou funkciou AirPlay,** prepínačom na bočnej strane zariadenia iPad, ktorý slúži na uzamknutie otáčania obrazovky alebo stlmenie zvuku, a funkciou Personal Hotspot na zdieľanie dátového pripojenia telefónu iPhone 4 cez sieť Wi-Fi.*** Medzi ďalšie funkcie zariadenia iPad 2 patrí vstavaný gyroskop umožňujúci kvalitnejšie hranie hier, podpora štandardu HSUPA umožňujúca dosiahnutie vyšších rýchlostí pri komunikácii v 3G sieťach pri použití zariadenia iPad 2 s podporou pre siete Wi-Fi a 3G a funkcia HDMI Video Mirroring, ktorá umožňuje používateľom zrkadliť obrazovku ich zariadenia iPad na obrazovke televízora HDTV s použitím voliteľného adaptéra.

 

 

Inovatívne nové puzdro iPad 2 Smart Cover poskytuje ochranu pre obrazovku zariadenia iPad a zachováva tenký a odľahčený profil. Vďaka jedinečnému dizajnu s využitím magnetov v ňom iPad presne zapadne na svoje miesto a puzdro sa dá jednoducho prichytiť aj odpojiť. Keď nové puzdro iPad 2 Smart Cover otvoríte, iPad 2 sa automaticky prebudí. Keď ho zavriete, iPad sa uvedie do režimu spánku. Puzdro obsahuje aj jemnú tkaninu z mikrovlákien, ktoré pomáhajú udržiavať obrazovku čistú. Puzdro Smart Cover sa dá aj poskladať, aby poslúžilo ako stojan pri písaní alebo sledovaní videa, a je k dispozícii v polyuretánovom prevedení za 39 USD alebo v kožených verziách za 69 USD v celej škále farieb vrátane červenej koženej RED verzie, ktorej predajom spoločnosť pomáha podporiť Globálny fond na boj proti vírusu HIV a AIDS v Afrike.

 

Spoločnosť Apple predstavuje aj dve nové aplikácie pre iPad: iMovie a GarageBand. Obe sú k dispozícii v predajni App Store za 4,99 USD za aplikáciu. Aplikácia iMovie umožňuje používateľom zariadenia iPad 2 snímať a upravovať videá priamo v zariadení iPad a zverejňovať filmy v službách YouTube, Facebook, Vimeo a v galérii služby MobileMe ich prezerať v zariadeniach iPod, iPhone alebo iPad alebo na obrazovke televízora podporujúceho formát HDTV, ak sa použije funkcia AirPlay a zariadenie Apple TV. Aplikácia GarageBand zmení iPad na kolekciu dotykových hudobných nástrojov a osemstopové nahrávacie štúdio, ktoré vám umožní hrať na klávesy, gitary, bicie nástroje a basové gitary na obrazovke pomocou viacdotykových gest aj v prípade, že neviete hrať na žiadny hudobný nástroj.

 

V zariadení iPad 2 je možné spustiť takmer každú z viac ako 350 000 aplikácií, ktoré sú k dispozícii v predajni App Store. V tejto predajni je k dispozícii neuveriteľná škála viac ako 65 000 natívnych aplikácií pre iPad, ktoré sú zaradené do 20 kategórií vrátane hier, obchodných aplikácií, správ, športu, zdravia a cestovania. Predajňa iTunes Store poskytuje používateľom zariadenia iPad prístup do najobľúbenejšej on-line predajne hudby, televíznych programov a filmov na svete. K dispozícii je katalóg, ktorý obsahuje viac ako 14 miliónov skladieb, viac ako 50 000 televíznych relácií a viac ako 10 000 filmov vrátane viac ako 3 500 videí v úžasnej kvalite HD. Aplikácia iBooks pre zariadenie iPad zahŕňa novú predajňu iBookstore spoločnosti Apple – najlepší nástroj na prehľadávanie, nákup a čítanie kníh na mobilnom zariadení.****

 

 

Cena a dostupnosť

iPad 2 s podporou pre siete Wi-Fi bude k dispozícii od 11. marca za odporúčanú maloobchodnú cenu 499 USD za model s kapacitou 16 GB, 599 USD za model s kapacitou 32 GB a 699 USD za model s kapacitou 64 GB. iPad 2 s podporou pre siete Wi-Fi a 3G bude k dispozícii za odporúčanú maloobchodnú cenu 629 USD za model s kapacitou 16 GB, 729 USD za model s kapacitou 32 GB a 829 USD za model s kapacitou 64 GB. iPad 2 s podporou pre siete Wi-Fi a 3G, ktorý bude kompatibilný so sieťou Verizon, bude k dispozícii iba v USA za navrhovanú maloobchodnú cenu 629 USD za model s kapacitou 16 GB, 729 USD za model s kapacitou 32 GB a 829 USD za model s kapacitou 64 GB. V USA sa iPad 2 bude predávať v predajni Apple Store (www.apple.com), v maloobchodných predajniach spoločnosti Apple a u vybraných autorizovaných predajcov spoločnosti Apple. Aplikácie iMovie a GarageBand pre iPad budú k dispozícii od 11. marca za 4,99 USD za aplikáciu v predajni App Store v zariadení iPad alebo na stránke www.itunes.com/appstore.

 

Od 25. marca bude iPad 2 k dispozícii v týchto krajinách: Austrália, Belgicko, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Holandsko, Írsko, Island, Japonsko, Kanada, Luxembursko, Maďarsko, Mexiko, Nemecko, Nórsko, Nový Zéland, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Spojené kráľovstvo, Španielsko, Švajčiarsko, Švédsko a Taliansko. V ďalších mesiacoch bude k dispozícii aj v mnohých ďalších krajinách. Informácie o dostupnosti a cenách v ďalších krajinách budú oznámené neskôr.

 

*Životnosť batérie závisí od nastavenia zariadenia, používania a ďalších faktorov. Skutočné výsledky sa môžu líšiť.

**Video využívajúce funkciu AirPlay vyžaduje zariadenie Apple TV druhej generácie s najnovším softvérom.

***Funkcia Personal Hotspot vyžaduje podporný plán pre prenos údajov. Jeho dostupnosť si zákazníci musia overiť u svojho operátora.

****Obsah vo formáte videa sa líši v závislosti od krajiny.

 

Operačný systém iOS 4.3

 

Spoločnosť Apple predstavila aj iOS 4.3, najnovšiu verziu najpokročilejšieho operačného systému pre mobilné zariadenia na svete. Medzi nové funkcie v systéme iOS 4.3 patrí rýchlejší a výkonnejší prehľadávač Safari pre mobilné zariadenia s mechanizmom Nitro JavaScript, funkcia iTunes Home Sharing, vylepšenia funkcie AirPlay, použitie bočného prepínača zariadenia iPad na zamknutie otáčania obrazovky alebo stlmenie zvuku a funkcia Personal Hotspot na zdieľanie dátového pripojenia telefónu iPhone 4 cez sieť Wi-Fi.

 

„Vďaka viac ako 160 miliónom zariadení so systémom iOS na celom svete, vrátane viac ako 100 miliónov telefónov iPhone, prežíva platforma iOS rozmach, aký nemá obdoby,“ hovorí Steve Jobs, generálny riaditeľ spoločnosti Apple. „S verziou iOS 4.3 pribudli do najpokročilejšieho operačného systému pre mobilné zariadenia na svete a do troch kľúčových zariadení (iPad, iPhone a iPod touch) ďalšie funkcie, čím vznikol ekosystém, ktorý zákazníkom ponúka neuveriteľne bohatý zážitok a vývojárom neobmedzené možnosti.“

 

S prehľadávačom Safari v systéme iOS 4.3 je zážitok z prehľadávania v mobilnom zariadení ešte intenzívnejší. Mechanizmus Nitro JavaScript, ktorý spoločnosť Apple po prvýkrát použila v stolnom počítači, je teraz súčasťou technológie WebKit, ktorá je podstatou prehľadávača Safari, a umožňuje dosahovať dvojnásobne vyšší výkon pri spúšťaní skriptu JavaScript s použitím načasovanej kompilácie. Mechanizmus Nitro JavaScript umožňuje prehľadávaču Safari poskytovať intenzívnejší zážitok z prehľadávania v mobilnom zariadení, pracovať rýchlejšie a podporiť tak interaktivitu zložitých stránok, ktoré denne navštevujete.

 

Nová funkcia iTunes Home Sharing umožňuje používateľom systému iOS 4.3 prehrávať hudbu, filmy a televízne relácie z knižnice iTunes v zariadeniach iPad, iPhone alebo iPod touch v počítači Mac alebo v osobnom počítači cez lokálnu sieť Wi-Fi. Jednoduché ťuknutie vám umožňuje užívať si všetky médiá v knižnici iTunes na ľubovoľnom mieste vašej domácnosti. Môžete vysielať film z počítača Mac v jednej miestnosti do zariadenia iPad v inej miestnosti alebo vysielať mix z knižnice iTunes do zariadenia iPod touch z pracovne do kuchyne. Vďaka funkcii Home Sharing v zariadeniach iPad, iPhone alebo iPod touch máte celú knižnicu iTunes poruke na každom mieste vo svojej domácnosti.

 

Systém iOS 4.3 zahŕňa vylepšenia funkcie AirPlay, prevratnej bezdrôtovej technológie, ktorá umožňuje používateľom vysielať dátové streamy hudby, fotografií a videa do zariadenia Apple TV. Systém iOS 4.3 umožňuje vysielať ďalší obsah vrátane videa z webových lokalít a aplikácií tretích strán, videí z aplikácie Photos a ukážok z aplikácie iTunes do televízora.* Funkcia AirPlay vám tiež umožňuje vdýchnuť život fotografiám na televíznej obrazovke pomocou niektorého z ohromujúcich nových prechodov prezentácií alebo snímať video pomocou zariadení iPad 2, iPhone alebo iPod touch a vysielať ho priamo z aplikácie Photos do zariadenia Apple TV.

 

Nová funkcia Personal Hotspot v systéme iOS 4.3 vám umožňuje vziať si pripojenie k sieti Wi-Fi so sebou všade tam, kde sa vyberiete, a zdieľať dátové pripojenie telefónu iPhone 4 s až piatimi zariadeniami v kombinácii troch zariadení Wi-Fi, troch zariadení Bluetooth a jedným zariadením USB.** Pripojenie s využitím funkcie Personal Hotspot je jednoduché a po zapnutí tejto funkcie sa v stavovom riadku zobrazujú informácie o tom, koľko zariadení je aktuálne pripojených. Každé pripojenie je chránené heslom a ak sa funkcia Personal Hotspot nepoužíva, vypne sa, aby sa znížila spotreba batérie.

 

Z revolučnej predajne App Store už prevzali používatelia viac ako 10 miliárd aplikácií. Pre zákazníkov v 90 krajinách táto predajňa ponúka viac ako 350 000 aplikácií vrátane viac ako 65 000 natívnych aplikácií pre zariadenie iPad. Používatelia viac než 160 miliónov zariadení so systémom iOS si môžu vyberať z neuveriteľne širokej ponuky aplikácií usporiadaných do 20 kategórií, ako sú napríklad hry, obchod, novinky, šport, zdravie, referencie a cestovanie.

 

Dostupnosť

Systém iOS 4.3 bude pre používateľov zariadení iPad, iPhone a iPod touch k dispozícii ako bezplatná aktualizácia v piatok 11. marca. Verzia iOS 4.3 je kompatibilná so zariadeniami iPad, iPad 2, iPhone 3GS, iPhone 4 (model pre siete GSM) a so zariadeniami iPod touch tretej a štvrtej generácie. Ďalšie informácie nájdete na adrese www.apple.com.

 

* Video využívajúce funkciu AirPlay vyžaduje zariadenie Apple TV druhej generácie s najnovším softvérom.

** Funkcia Personal Hotspot vyžaduje podporný plán pre prenos dát. Jeho dostupnosť si zákazníci musia overiť u svojho operátora.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-03-04 11:00:49
Takú hračku chcem a chcem a chcem...!!!
 
Marcel Rebro
2011-03-04 11:09:10
príspevok od: Stratený Stano
Takú hračku chcem a chcem a chcem...!!!
Tak si ju kup a kup a kup ...!!!

PS : aj ja aj ja aj ja
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-03-04 11:14:03
príspevok od: Marcel Rebro
Tak si ju kup a kup a kup ...!!!

PS : aj ja aj ja aj ja
Ale keď ešte je len 4-tého... A Steve Jobs-a osobne nepoznám, poznám len Steve Smelko-a z ePhota a on mi v tomto asi nepomôže...
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-03-04 11:30:55
uplne jedina vec na co by sa mi toto zislo je skombinovanie s fotakom..strcim tam CF kartu pozriem si fotky v nadhernej kvalite..neostre pomazem. Napojim to na moj fotak kablom a vidim nadherne na displaji krasne ostre co idem fotit..cize taky ipad liveview..inak v tejto ipad platni nevidim nijaky prinos..na trhu to nebolo a nikomu to nechybalo..teraz sa kazdy vyrobca opici..sak ako obycajne..marketing
 
titinius
2011-03-04 11:54:42
vsak ono sa to aj da Tomatito
maju konektor s redukciou na USB, na svojej stranke k tomu maju napojeny nejaky Canon kompakt !

len my chyba namiesto iMovie aplikacie Aperture pre iPhone/iPad
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-03-04 11:57:58
príspevok od: tomatito
uplne jedina vec na co by sa mi toto zislo je skombinovanie s fotakom..strcim tam CF kartu pozriem si fotky v nadhernej kvalite..neostre pomazem. Napojim to na moj fotak kablom a vidim nadherne na displaji krasne ostre co idem fotit..cize taky ipad liveview..inak v tejto ipad platni nevidim nijaky prinos..na trhu to nebolo a nikomu to nechybalo..teraz sa kazdy vyrobca opici..sak ako obycajne..marketing
Tomáš, na makro zábery sa takéto spojenie s foťákom môže dobre hodiť, najmä pre teba... Ale využitie to má všestranné, ver, že by si túto hračičku celkom dobre využil...
Ja osobne sa teším, že prídu na trh veci, ktoré tu ešte neboli... Veď ani mobily tu pred pár rokmi neboli a dnes sa bez neho nepohneš...
 
JOK3R
2011-03-04 12:26:04
Mám iPad1, skvelá vecička. Výdrž na jedno nabitie 10 hodín, večerné surfovanie po ephote v pohodlí postele, čítanie pdf kníh a časopisov, kontrola mailov, mám tam stiahnutých kopec tutoriálov na lightroom z itunes ktoré sú bezplatné a môžem si ich kedykoľvek pozrieť, napríklad keď cestujem. Z ebay som prikúpil za pár korún SD card reader adaptér, takže po pripojení svojho Nikonu mi do neho pekne načíta všetky RAWy. Adaptér ma v sebe aj USB, takže sa da pripojiť v prípade že to človek potrebuje aj klasická USB klávesnica. Má super ISP display, slúži mi ako veľmi pekný a rýchly fotoalbum pre rodinu.

Čo sa týka iPadu2, moc veľké inovácie pre majiteľov prvej verzie nepriniesol, takže ja si počkám na iPad3 ktorý bude mať takmer určite retina display (2048x1536 = 3Mpix) a na to sa teším ako malé dieťa
Kažodpádne iPad2 zrazil cenu iPad1 na veľmi priateľnú úroveň aj pre tých ktorí doteraz váhali, ja ho silne odporúčam.

 
MartinH
2011-03-04 12:48:40
nykdy zmyzny! nedal by som za to lowe.. moja mlada ma tablet archos 70, na knihy, net a spol.. a stal 200.. ja by som ani tolko nedal..
 
JOK3R
2011-03-04 13:02:25
príspevok od: MartinH
nykdy zmyzny! nedal by som za to lowe.. moja mlada ma tablet archos 70, na knihy, net a spol.. a stal 200.. ja by som ani tolko nedal..
jj, čítať knihy na 7\" displeji s rozlíšením 800x480 musí byť silný zážitok

Ja by som uvítal keby iPad3 s retinou mal 12\"
 
MartinH
2011-03-04 13:18:41
príspevok od: JOK3R
jj, čítať knihy na 7\" displeji s rozlíšením 800x480 musí byť silný zážitok

Ja by som uvítal keby iPad3 s retinou mal 12\"
zalezi aku knihu citas.. apropo ja som radil 10\" display, ale mlada to nosi nonstop v kabelke, takze je to 300g proti 600g ktore ma 10\" a 10\" mam notebook..
 
furik
2011-03-04 13:19:52
mna skor ako iP2 zaujal novy tablet od Toshiba
nic proti Apple, ale stale pocitujem obmedzenia a zamerne prekazky skrz App Store...
 
ONEHALF
2011-03-04 15:07:11
Už 4 mesiace som spokojny majitel IPAD 1, neviem si toto zariadenie vynachváliť. Neviem sa dočkať na iOS4.3 (hlavne na gestá, a lock prpinač), ale mrzí ma že asi personal hotspot na mojom 3GS ku nerozbehnem. Beta verzia iOS4.3 ho podporovala (asi len pre vývojárov a testy) a ostrá verzia softwaru asi \"oreže\" túto skvelú vecičku a ponechá ju len pre iphone 4. V každom prípade 11teho aktualizujem aj phone aj tablet...
 
ONEHALF
2011-03-04 15:11:59
Ešte podotknem, že jediné čo mi na mojich apple zariadeniech maximálne prekáža je spojenie s ITunes.... Naozaj si neviem zvyknúť na ten soft. Keď ho otváram, začína mi byť špatne od žalúdka Beriem ho ako NUTNÉ zlo....
 
IceDive1
2011-03-04 15:24:56
príspevok od: ONEHALF
Ešte podotknem, že jediné čo mi na mojich apple zariadeniech maximálne prekáža je spojenie s ITunes.... Naozaj si neviem zvyknúť na ten soft. Keď ho otváram, začína mi byť špatne od žalúdka Beriem ho ako NUTNÉ zlo....
Tak to len mozem suhlasit. Chcelo by to anketu ze kto ma rad z uzivatelov apple iTunes. Pri tom slove sa mi hned nozik vo vacku otvara.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-03-04 15:31:12
príspevok od: IceDive1
Tak to len mozem suhlasit. Chcelo by to anketu ze kto ma rad z uzivatelov apple iTunes. Pri tom slove sa mi hned nozik vo vacku otvara.
Ja som spokojny. Musel som si ale urobit najprv poriadok a chytre playlisty.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-03-04 15:37:52
príspevok od: Karol Srnec
Ja som spokojny. Musel som si ale urobit najprv poriadok a chytre playlisty.
ano playlisty su asi najlepšie, mne sa napríklad nechce priradzovať cover albumu ak to neurobí sma iTunes. Pri vyše 200 GB hudby by som nadtým stravil 2 dni
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-03-04 15:39:54
príspevok od: ONEHALF
Už 4 mesiace som spokojny majitel IPAD 1, neviem si toto zariadenie vynachváliť. Neviem sa dočkať na iOS4.3 (hlavne na gestá, a lock prpinač), ale mrzí ma že asi personal hotspot na mojom 3GS ku nerozbehnem. Beta verzia iOS4.3 ho podporovala (asi len pre vývojárov a testy) a ostrá verzia softwaru asi \"oreže\" túto skvelú vecičku a ponechá ju len pre iphone 4. V každom prípade 11teho aktualizujem aj phone aj tablet...
ja som napriklad nikdy neuvažoval o iPade, zatial som len 100 krat počul (vždy len v dobrom) asi to fakt treba vyskúšať, pretože na cestovanie a do postele to moze byt vpohode , ale asi uprednostnim nové mb pro s i5
 
JOK3R
2011-03-04 15:41:22
príspevok od: ONEHALF
Už 4 mesiace som spokojny majitel IPAD 1, neviem si toto zariadenie vynachváliť. Neviem sa dočkať na iOS4.3 (hlavne na gestá, a lock prpinač), ale mrzí ma že asi personal hotspot na mojom 3GS ku nerozbehnem. Beta verzia iOS4.3 ho podporovala (asi len pre vývojárov a testy) a ostrá verzia softwaru asi \"oreže\" túto skvelú vecičku a ponechá ju len pre iphone 4. V každom prípade 11teho aktualizujem aj phone aj tablet...
Pokiaľ viem tak gestá v iOS 4.3 nebudú:
http://www.macblog.sk/bleskovky-a-spravy/gesta-pre-4-a-5-prstov-v-ios-4-3-nepridu-tvrdi-apple-4505.html

Výber funkcie bočného tlačidla medzi LOCK a MUTE poteší aj mňa, o vytvorení hot spotu na iphone4 ani nevravím
Poteší aj zrýchlenie safari, na ktoré som naozaj zvedavý...
 
IceDive1
2011-03-04 16:05:32
príspevok od: Karol Srnec
Ja som spokojny. Musel som si ale urobit najprv poriadok a chytre playlisty.
Ja mam rad volbu (adresar/playlisty) a iTunes mi ju neponuka a aj tak sa mi zda ten program ako z inej planety, neprehladny. Mozno ze v 30 verzii mu uz pridem na chut.
 
E-Peter
2011-03-04 16:54:10
mam prvu generaciu, je to fajna vec,ale co ma stve je,ze tieto technologie tu boli aj pred rokom ked uviedli 1.0 a toto je len drancovanie penazi zo zakaznika nic ine.... ale inak tak ako vsetko od applu, je to priemerna zalezitost s dobrou baterkou za vela penazi...
 
smindo
2011-03-04 16:54:15
Staci si ipad alebo iphone jailbreknut a hned mate vsetke poziadavky splnene. To trva max 5 min a o zvysok sa potom cydia postara. Co sa tyka 3GS-ka tak aj tam je podpora hotspotu. Ipad super vecicka. No Apple trochu zaspal s iPad 2. Az my smiesne bolo, ked predstavolal Steve 2-jku. Ved okrem procesora a ramky a camery tam nic ine nieje. Takze sa my neoplati upgadovat ipad. To co pojde na iPad 2 pojde aj na iPad 1. Takze cakam na 3-jku Od Apple mam vsetko okrem laptopu a pouzivam jeho vyrobky uz dlhe roky no skoro stale tu plati, ze ma dobry upgrade kazdy druhy model. A urcite je to aj v tomto pripade. Ved aky bude iphone 5? No predsa odstrania nedostatky zo 4-ky a zrobia upgrade hardwaru. Cize zase sa potvrdi toeoria kazdeho druheho modelu
 
Luss_mObscene
2011-03-04 17:46:43
nenahnevala by som sa na nikoho keby mi to niekto kúpil..
 
JOK3R
2011-03-04 19:06:46
príspevok od: smindo
Staci si ipad alebo iphone jailbreknut a hned mate vsetke poziadavky splnene. To trva max 5 min a o zvysok sa potom cydia postara. Co sa tyka 3GS-ka tak aj tam je podpora hotspotu. Ipad super vecicka. No Apple trochu zaspal s iPad 2. Az my smiesne bolo, ked predstavolal Steve 2-jku. Ved okrem procesora a ramky a camery tam nic ine nieje. Takze sa my neoplati upgadovat ipad. To co pojde na iPad 2 pojde aj na iPad 1. Takze cakam na 3-jku Od Apple mam vsetko okrem laptopu a pouzivam jeho vyrobky uz dlhe roky no skoro stale tu plati, ze ma dobry upgrade kazdy druhy model. A urcite je to aj v tomto pripade. Ved aky bude iphone 5? No predsa odstrania nedostatky zo 4-ky a zrobia upgrade hardwaru. Cize zase sa potvrdi toeoria kazdeho druheho modelu
Asi máš pravdu s tým upgrade. Trojka bude mať na 99% retinu a vyššie kapacity. Na druhej strane iPad2 je zaujímavý pre tých ktorí váhali nad kúpou. Buď si za cenu jednotky kúpia dvojku, alebo iPad1 na inzerát za veľmi dobrú cenu. To je tá smutná správa pre nás čo máme jednotky, v stredu jeho hodnota klesla asi o 150-200eur
 
veronikaS
2011-03-04 19:39:46
http://3.bp.blogspot.com/_wWSb02wz_tY/S2l9f1-8djI/AAAAAAAAAZA/bIGOxDD8EKg/s1600/Apple-iPad-Jokes-Watermelon.jpg

 
JOK3R
2011-03-04 19:43:47
príspevok od: veronikaS
http://3.bp.blogspot.com/_wWSb02wz_tY/S2l9f1-8djI/AAAAAAAAAZA/bIGOxDD8EKg/s1600/Apple-iPad-Jokes-Watermelon.jpg

Dobrú chuť
 
ONEHALF
2011-03-04 20:58:22
príspevok od: DEVOTEE
ja som napriklad nikdy neuvažoval o iPade, zatial som len 100 krat počul (vždy len v dobrom) asi to fakt treba vyskúšať, pretože na cestovanie a do postele to moze byt vpohode , ale asi uprednostnim nové mb pro s i5
Ja som apple cele roky neznasal, nepacila sa mi hlavne cena ich vyrobkov, ktore mali priemerny hardwar, ale ich cena bola podstatne vyssia ako u konkurencie. Ale neuvedomoval som si ake je strasne dolezite spojit kvalitne a stabilne hardware a software. Namiesto blackberry som kupil iphone 3GS, po roku pouzivania viem povedat, ze iny telefon ako iphone uz nikdy nechcem. Maximalna stabilita a rychlost OS je pre mna na prvom mieste. Po skusenostiach s telefonom som si pod stromcek kupil Ipad. Vyuzivam ho kazdy den, tak ako pises, vecer v posteli sa \"okrem ineho\" venujem surfovaniu, ephoto, zive.cz a pod, na rychle poznamky na dolezitych stretnutiach, a samozrejme na prezentaciu fotografii v exterieri. Na ipade je to uplne ine ako na hrejucom sa notebooku. Mam ku hlavnemu NB aj maly 10 palec netbook, ale uz ho vobec nevyuzivam. Vsetky pracovne maily vybavujem vecer z postele, a je to maximalne pohodlne.
 
ONEHALF
2011-03-04 21:04:22
príspevok od: JOK3R
Pokiaľ viem tak gestá v iOS 4.3 nebudú:
http://www.macblog.sk/bleskovky-a-spravy/gesta-pre-4-a-5-prstov-v-ios-4-3-nepridu-tvrdi-apple-4505.html

Výber funkcie bočného tlačidla medzi LOCK a MUTE poteší aj mňa, o vytvorení hot spotu na iphone4 ani nevravím
Poteší aj zrýchlenie safari, na ktoré som naozaj zvedavý...
Tak to som sklamany, na youtube som videl videa, kde gesta beta verzia obsahovala, a vyzeralo to maximalne spolahlivo a stabilne. Nerozumiem preco to nechcu nahodit do ostrej 4.3. Dufam, ze pri dalsich verziach iOS uz budu dostupne.
 
ONEHALF
2011-03-04 21:08:29
príspevok od: smindo
Staci si ipad alebo iphone jailbreknut a hned mate vsetke poziadavky splnene. To trva max 5 min a o zvysok sa potom cydia postara. Co sa tyka 3GS-ka tak aj tam je podpora hotspotu. Ipad super vecicka. No Apple trochu zaspal s iPad 2. Az my smiesne bolo, ked predstavolal Steve 2-jku. Ved okrem procesora a ramky a camery tam nic ine nieje. Takze sa my neoplati upgadovat ipad. To co pojde na iPad 2 pojde aj na iPad 1. Takze cakam na 3-jku Od Apple mam vsetko okrem laptopu a pouzivam jeho vyrobky uz dlhe roky no skoro stale tu plati, ze ma dobry upgrade kazdy druhy model. A urcite je to aj v tomto pripade. Ved aky bude iphone 5? No predsa odstrania nedostatky zo 4-ky a zrobia upgrade hardwaru. Cize zase sa potvrdi toeoria kazdeho druheho modelu
Mam to chapat tak ze 3GS bude podporovat personal hotspot aj bez jailbreaku?
 
JOK3R
2011-03-04 21:17:27
príspevok od: ONEHALF
Tak to som sklamany, na youtube som videl videa, kde gesta beta verzia obsahovala, a vyzeralo to maximalne spolahlivo a stabilne. Nerozumiem preco to nechcu nahodit do ostrej 4.3. Dufam, ze pri dalsich verziach iOS uz budu dostupne.
Nechcu, pretoze by sa gesta bili s aplikaciami, napr. hry typu ninja fruit, cut the rope, ktore vyuzivaju multitouch. Mne osobne to moc nechyba, vyhovuje mi dvojklik na home button.
 
mieroslav
2011-03-04 23:30:27
príspevok od: DEVOTEE
ano playlisty su asi najlepšie, mne sa napríklad nechce priradzovať cover albumu ak to neurobí sma iTunes. Pri vyše 200 GB hudby by som nadtým stravil 2 dni
Ja som pred rokom na Vianoce začal do iTunes grabovať všetky moje CD (niečo vyše 1000) a trvalo to dva týždne kľudným tempom. Potom som si za cca 12 EUR kúpil soft na automatické sťahovanie obalov a opravu tagov. To trvalo na celej knižnici asi dve hodiny. iTunes je pre mňa jediný a pritom veľmi komfortný spôsob ako udržať v hudbe poriadok. Fakt je, že mám Macka. No a tento príspevok píšem na iPade. Poležiačky. No a pravda je aj to, že som celé roky čakal, kedy konečne niekto niečo tak prirodzené ko iPad, vyrobí.
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-03-04 23:53:32
príspevok od: ONEHALF
Ja som apple cele roky neznasal, nepacila sa mi hlavne cena ich vyrobkov, ktore mali priemerny hardwar, ale ich cena bola podstatne vyssia ako u konkurencie. Ale neuvedomoval som si ake je strasne dolezite spojit kvalitne a stabilne hardware a software. Namiesto blackberry som kupil iphone 3GS, po roku pouzivania viem povedat, ze iny telefon ako iphone uz nikdy nechcem. Maximalna stabilita a rychlost OS je pre mna na prvom mieste. Po skusenostiach s telefonom som si pod stromcek kupil Ipad. Vyuzivam ho kazdy den, tak ako pises, vecer v posteli sa \"okrem ineho\" venujem surfovaniu, ephoto, zive.cz a pod, na rychle poznamky na dolezitych stretnutiach, a samozrejme na prezentaciu fotografii v exterieri. Na ipade je to uplne ine ako na hrejucom sa notebooku. Mam ku hlavnemu NB aj maly 10 palec netbook, ale uz ho vobec nevyuzivam. Vsetky pracovne maily vybavujem vecer z postele, a je to maximalne pohodlne.
a čo na to maťa ? že sa v posteli venuješ aplovi ?
 
wlad
2011-03-05 00:38:05
príspevok od: ONEHALF
Ja som apple cele roky neznasal, nepacila sa mi hlavne cena ich vyrobkov, ktore mali priemerny hardwar, ale ich cena bola podstatne vyssia ako u konkurencie. Ale neuvedomoval som si ake je strasne dolezite spojit kvalitne a stabilne hardware a software. Namiesto blackberry som kupil iphone 3GS, po roku pouzivania viem povedat, ze iny telefon ako iphone uz nikdy nechcem. Maximalna stabilita a rychlost OS je pre mna na prvom mieste. Po skusenostiach s telefonom som si pod stromcek kupil Ipad. Vyuzivam ho kazdy den, tak ako pises, vecer v posteli sa \"okrem ineho\" venujem surfovaniu, ephoto, zive.cz a pod, na rychle poznamky na dolezitych stretnutiach, a samozrejme na prezentaciu fotografii v exterieri. Na ipade je to uplne ine ako na hrejucom sa notebooku. Mam ku hlavnemu NB aj maly 10 palec netbook, ale uz ho vobec nevyuzivam. Vsetky pracovne maily vybavujem vecer z postele, a je to maximalne pohodlne.
len sa moc nespoliehaj na budik v iPhone. Ma tendenciu nefungovat zakazdym ked sa meni cas z letneho na zimny alebo naopak.
 
smindo
2011-03-05 10:24:04
príspevok od: ONEHALF
Mam to chapat tak ze 3GS bude podporovat personal hotspot aj bez jailbreaku?
Tak to bohuzial neviem potvrdit.
 
ONEHALF
2011-03-05 11:06:14
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
a čo na to maťa ? že sa v posteli venuješ aplovi ?
Je v pohode, snažím sa ho chytiť až po iných povinnostiach
 
ONEHALF
2011-03-05 11:08:12
príspevok od: wlad
len sa moc nespoliehaj na budik v iPhone. Ma tendenciu nefungovat zakazdym ked sa meni cas z letneho na zimny alebo naopak.
Zatial ma budík nesklamal, budí ma už rok, každý deň. Dúfam, že bude spolahlivý aj nadalej Uvidíme teraz pri zmene času
 
sunajn
2011-03-07 03:58:25
Celé to iPodvod_stvo ma štve! Nejedná sa o nič iné ako vyťahať z ľudí čo najviac prachov. Ale čo ma na tom najviac perie, je to akým sprostým primitívným spôsobom to robí Džobs: My vieme lepšie čo potrebujete! A štve ma na tých debilných výrobkoch ich maximálna nesloboda. Všetko cez ten debilný ajtjuns. Keď som mal ten debilný nefunkčný ajfon4 a chcel sa prihlásiť na ajtjuns aby som si mohol stiahnuť najaké frí veci, tak ten blbec odomňa pýtal furt aj číslo mojej platobnej karty. A to už je vrchol arogancie, ako che všetko kontrolovať. Ten super ajfon4 som mal za necelých 6 mesiacov 5x v oprave. Nakoniec mi dali prachy zaň naspäť. Za ne som si aspoň kúpil letné gumy a duo telefón. Ináč tie iPodvoďácke blbosti sú pekné čerepy! Nedaj bože s mním dakde čerknúť. Hneď sa poškodia. V ruke sedí strašne zle. Díval som sa na ten iPad a furt mi vypadával z rúk. (Mám suché ruky) Čo z toho, že výrobky sú to pekné, keď ich musim niečim chrániť? A naj mi nikto neveša bulíky na nos, že ta placatá čítačka PDFiek, je lepšia ako notbuk. Ani fleško na nich nejde!
 
JOK3R
2011-03-07 07:34:13
príspevok od: sunajn
Celé to iPodvod_stvo ma štve! Nejedná sa o nič iné ako vyťahať z ľudí čo najviac prachov. Ale čo ma na tom najviac perie, je to akým sprostým primitívným spôsobom to robí Džobs: My vieme lepšie čo potrebujete! A štve ma na tých debilných výrobkoch ich maximálna nesloboda. Všetko cez ten debilný ajtjuns. Keď som mal ten debilný nefunkčný ajfon4 a chcel sa prihlásiť na ajtjuns aby som si mohol stiahnuť najaké frí veci, tak ten blbec odomňa pýtal furt aj číslo mojej platobnej karty. A to už je vrchol arogancie, ako che všetko kontrolovať. Ten super ajfon4 som mal za necelých 6 mesiacov 5x v oprave. Nakoniec mi dali prachy zaň naspäť. Za ne som si aspoň kúpil letné gumy a duo telefón. Ináč tie iPodvoďácke blbosti sú pekné čerepy! Nedaj bože s mním dakde čerknúť. Hneď sa poškodia. V ruke sedí strašne zle. Díval som sa na ten iPad a furt mi vypadával z rúk. (Mám suché ruky) Čo z toho, že výrobky sú to pekné, keď ich musim niečim chrániť? A naj mi nikto neveša bulíky na nos, že ta placatá čítačka PDFiek, je lepšia ako notbuk. Ani fleško na nich nejde!
Čo najviac prachov? Cena základnej verzie (wifi, 16GB) iPad2 bude 499 dolárov, porovnateľný tablet ktorý mal predstaviť samsung mal stať dvojnásobok, samsung ho po predstavení iPad2 stiahol, pretože absolútne schopný konkurovať apple. Momentálne nie je na trhu tablet ktorý dokáže cenou a komfortom iPadu konkurovať.

Uzavretosť výrobkov na apple store a itunes? Každá minca má dve strany, Mám istotu že každá aplikácia je skontrolovaná a že neobsahuje žiadny škodlivý kód, bude stabilná. Ak to nechceš akceptovať a nevyhovuje ti to, nič ti nebráni spraviť jail break telefónu (úplne triviálny úkon - zadať adresu do webového prehliadača), nanštalovať cydiu a získať podstatne viac slobody, ale na úkor bezpečia a stability.

To s tou kreditkou hádam nemyslíš vážne. Radšej zadám moje číslo jednej spoľahlivej spoločnosti a nakupujem všetky app cez ňu, alebo ti viac vyhovuje napr. android market, kde je kopec nepoužiteľného balastu a keď si chceš niečo stiahnuť musíš zadať číslo kreditky pochybným tretím stranám?
Inak keby si zadal do googlu "app store credit card" tak sa hneď v prvom odkaze dozvieš že účet je možné vytvoriť aj bez kreditnej karty.

No teda neviem čo si s tým iphone4 robil, ja ho mám tiež pol roka a žiadny problém som s ním nemal. Je dokonale utesnený (verím že v pohode znesie obliatie vodou), má najpevnejšiu konštrukciu akú som kedy držal v ruke (žiaľ aj veľmi krehkú vďaka sklu, na to treba dávať bacha).

Steve Jobs vie presne čo robí a robí to výborne, nazývať to sprostým a primitívnym je hlúpe. Myslím že jasným dôkazom je windows mobile 7 od microsoftu, všetko z čoho sa Balmer ešte pred rokom-dvoma applu vysmieval (uzavretý systém, nemožnosť rozšírenia o pamäťové karty, app store, neplnohodnotný multitasking,....) zaviedli do svoho systému pre mobilné telefóny windows mobile 7!
 
Ondatree
2011-03-07 12:26:32
Velka cast ludi sa deli na loverov a haterov applu...Ako clovek ktory sa nezaraduje do tejto skupiny som si uz odniesol par nadavok a hadok z obidvoch stran ...Ale k veci...Tvrdit ze ipad nema konkurenciu je ako tvrdit ze grahamove rozky nemaju konkurenciu pretoze mne chutia... Co sa uzavretosti iOS tyka, mne by nevyhovovala a po jailbreaku to uz podla mna straca zmysel pretoze to uz mozem ist do androidov, ktore zvyknu byt lepsie HW vybavene a ponukaju aj funkcie telefonu....Viem ze nic moc argumenty, ale je to predsa o osobnych preferenciach...
BTW bojim sa vyskusat nieco od apple pretoze sa bojim ze sa od toho neodlepim ako vsetci ostatni
 
pxls.jpg
2011-03-07 18:49:35
wtf? co ma ipad s fotografovanim?
nebudem sa cudovat ked tu takto o rok bude recenzia novej octavie pretoze v jej kufri mozete pohodlne odviezt vasu fotovybavu.
 
JOK3R
2011-03-09 18:47:52
príspevok od: pxls.jpg
wtf? co ma ipad s fotografovanim?
nebudem sa cudovat ked tu takto o rok bude recenzia novej octavie pretoze v jej kufri mozete pohodlne odviezt vasu fotovybavu.
Čo má spoločné s fotografovaním?
Napríklad prezentáciu fotografií klientom, alebo rodine na kvalitnom ISP displeji
Ja ho mám a používam ho okrem iného práve na to
 
JOK3R
2011-03-09 18:50:06
príspevok od: Ondatree
Velka cast ludi sa deli na loverov a haterov applu...Ako clovek ktory sa nezaraduje do tejto skupiny som si uz odniesol par nadavok a hadok z obidvoch stran ...Ale k veci...Tvrdit ze ipad nema konkurenciu je ako tvrdit ze grahamove rozky nemaju konkurenciu pretoze mne chutia... Co sa uzavretosti iOS tyka, mne by nevyhovovala a po jailbreaku to uz podla mna straca zmysel pretoze to uz mozem ist do androidov, ktore zvyknu byt lepsie HW vybavene a ponukaju aj funkcie telefonu....Viem ze nic moc argumenty, ale je to predsa o osobnych preferenciach...
BTW bojim sa vyskusat nieco od apple pretoze sa bojim ze sa od toho neodlepim ako vsetci ostatni
Po jailbreaku môžeš naďalej nakupovať v app store
Poslednú vetu ti môžem potvrdiť a to som už vyskúšal veľa technických zbytočností nie len od apple
 
Ondatree
2011-03-09 19:01:32
príspevok od: JOK3R
Po jailbreaku môžeš naďalej nakupovať v app store
Poslednú vetu ti môžem potvrdiť a to som už vyskúšal veľa technických zbytočností nie len od apple
Viem ze mozes nakupovat. Myslel som tym skor to ze stracas vyhody uzavreteho systemu ako to uz niekto spominal...ale az tak do toho nevidim...
 
JOK3R
2011-03-09 19:55:17
príspevok od: Ondatree
Viem ze mozes nakupovat. Myslel som tym skor to ze stracas vyhody uzavreteho systemu ako to uz niekto spominal...ale az tak do toho nevidim...
Žiadne výhody nestrácaš, iba získaš možnosť inštalácie aplikácií tretích strán neschválených v app store a tým potenciálne riziko ohroziť stabilitu systému. Ale to už je o užívateľoch čo si do iphonu pustia a čo nie. Ja JB nemám ani ho nepotrebujem (zatiaľ)
 
bear
2011-03-09 20:00:05
príspevok od: JOK3R
Čo má spoločné s fotografovaním?
Napríklad prezentáciu fotografií klientom, alebo rodine na kvalitnom ISP displeji
Ja ho mám a používam ho okrem iného práve na to
Je to sikovny fotoramik na baterky s PVA dispplejom. Ak chces niekomu ukazat tvoje fotky je to sikovnejsie ako notebook.
 
Ondatree
2011-03-09 20:32:53
príspevok od: JOK3R
Žiadne výhody nestrácaš, iba získaš možnosť inštalácie aplikácií tretích strán neschválených v app store a tým potenciálne riziko ohroziť stabilitu systému. Ale to už je o užívateľoch čo si do iphonu pustia a čo nie. Ja JB nemám ani ho nepotrebujem (zatiaľ)
No a to je ta strata vyhody...Ja inu vyhodu uzavreteho systemu nevidim...ale ja ani nepouzivam apple a ani ho nemam nejak extra osobne vyskusany (ale nacitane a napozerane mam rozhodne vela) tak sa nejdem pustat do nejakych vyhlaseni...
 
JOK3R
2011-03-09 23:24:40
príspevok od: bear
Je to sikovny fotoramik na baterky s PVA dispplejom. Ak chces niekomu ukazat tvoje fotky je to sikovnejsie ako notebook.
S IPS displejom, preklep. Nemyslím že je to iba fotorámik, mne plní rozhodne viac funkcií
 
JOK3R
2011-03-09 23:29:16
príspevok od: Ondatree
No a to je ta strata vyhody...Ja inu vyhodu uzavreteho systemu nevidim...ale ja ani nepouzivam apple a ani ho nemam nejak extra osobne vyskusany (ale nacitane a napozerane mam rozhodne vela) tak sa nejdem pustat do nejakych vyhlaseni...
Výhoda uzavretého systému apple iOS je podľa mňa vývoj aplikácií pre špecifický hardware (stabilita, vyladenosť, jednotné ovládanie) takže stále nechápem čo stratíš ak máš stále možnosť sťahovania aplikácií z app store. Nestratíš nič, iba získaš inštalovať aplikácie navyše. To je plus a nie strata.
 
pxls.jpg
2011-03-09 23:37:10
príspevok od: JOK3R
Čo má spoločné s fotografovaním?
Napríklad prezentáciu fotografií klientom, alebo rodine na kvalitnom ISP displeji
Ja ho mám a používam ho okrem iného práve na to
recenzia sa velmi v tomto duchu nenesie ok tablety sa naozaj okrem citania novin na zachode pouzivaju aj na prezeranie fotografii rodine, ale klientom? 10 palcovy mastnymi rukami ochytany displej s xga rozlisenim?

fotky vie dnes zobrazit aj vysavac alebo chladnicka (len sa musis narodit v uchylnom japonsku).
ja mam napr. telefon, pouzivam ho okrem ineho aj na prezentaciu fotografii priatelom a rodine. bude recenzia?
 
Ondatree
2011-03-10 00:57:12
príspevok od: JOK3R
Výhoda uzavretého systému apple iOS je podľa mňa vývoj aplikácií pre špecifický hardware (stabilita, vyladenosť, jednotné ovládanie) takže stále nechápem čo stratíš ak máš stále možnosť sťahovania aplikácií z app store. Nestratíš nič, iba získaš inštalovať aplikácie navyše. To je plus a nie strata.
"a tým potenciálne riziko ohroziť stabilitu systému" ako si sam povedal...tym ze ziskas potencialne riziko stracas bezpecnost?ci? A v tom zatial vidim jedinu vyhodu uzavretosti iOS (samozrejme v spojeni so stabilitou systemu) pretoze napr. tvrdit ze jednotne ovladanie je vyhodou pri dvoch zariadeniach fungujucich na jednom systeme je irelevantne. Ak si zoberies dve HTC s androidom, tiez budu mat rovnake ovladanie (android vytahujem lebo nic ine teraz nema zmysel vytahovat...aspon zatial)...Vyladenost je zase velmi subjektivna... Ja vyhodu apple vidim skor napr. vo vymakanej dotykovej technologii a displayi, dizajne a aj v nejakej takej "masovej originalite"...atd...
 
Jan Dudas
2011-03-10 18:31:39
Nemam rad jablka
 
kigor
2011-04-12 21:15:44
príspevok od: pxls.jpg
wtf? co ma ipad s fotografovanim?
nebudem sa cudovat ked tu takto o rok bude recenzia novej octavie pretoze v jej kufri mozete pohodlne odviezt vasu fotovybavu.
Napr. to, ze firmy ako Hasselblad, Phase One, Mamiya maju k dispozicii aplikaciu, ktora umoznej to, aby klient pocas toho ako fotograf foti, okamzite videl snimky na iPade v pohodli sedacky pri kavicke a priamo hodnotil hviezdickami a podobne srandy. Fotograf nasledne pride k pocitacu a vidi co klient chce a co nie. A dalsie aplikacie, ktore umoznuju ovladat C alebo N na dialku ak mas fotak umiestneny niekde mimo dosah. A ja osobne chapem spriaznenost chalanov s Mac pocitacmi. Vacsina programov na developing RAW suborov a vobec, pracu s grafikou bezi ovela zivsie na Mac pocitacoch ako na inych systemoch. Ano, som vybaveny vyhradne Mackami, no nie som jeden s tych zaslepenych Apple maniakov. Len mi jednoducho vyhovuje to, ze PC sluzi mne a nie ja jemu. Vot vsjo.
 
kigor
2011-04-12 21:16:51
príspevok od: Jan Dudas
Nemam rad jablka
Tiez mam radsej hrusku, ale pocitac jablko.
 
wayne
2011-04-12 21:37:07
príspevok od: pxls.jpg
recenzia sa velmi v tomto duchu nenesie ok tablety sa naozaj okrem citania novin na zachode pouzivaju aj na prezeranie fotografii rodine, ale klientom? 10 palcovy mastnymi rukami ochytany displej s xga rozlisenim?

fotky vie dnes zobrazit aj vysavac alebo chladnicka (len sa musis narodit v uchylnom japonsku).
ja mam napr. telefon, pouzivam ho okrem ineho aj na prezentaciu fotografii priatelom a rodine. bude recenzia?
bude, ak si napises uzivatelsku recenziu sam

 
wayne
2011-04-12 21:40:36
príspevok od: Ondatree
"a tým potenciálne riziko ohroziť stabilitu systému" ako si sam povedal...tym ze ziskas potencialne riziko stracas bezpecnost?ci? A v tom zatial vidim jedinu vyhodu uzavretosti iOS (samozrejme v spojeni so stabilitou systemu) pretoze napr. tvrdit ze jednotne ovladanie je vyhodou pri dvoch zariadeniach fungujucich na jednom systeme je irelevantne. Ak si zoberies dve HTC s androidom, tiez budu mat rovnake ovladanie (android vytahujem lebo nic ine teraz nema zmysel vytahovat...aspon zatial)...Vyladenost je zase velmi subjektivna... Ja vyhodu apple vidim skor napr. vo vymakanej dotykovej technologii a displayi, dizajne a aj v nejakej takej "masovej originalite"...atd...
iPhone/iPad/iPod vyjde kazdy rok jeden, kdezto mobilov s neuniformnym HW, s obmedzeniami, primontovanymi "vylepseniami", vychadza kazdy mesiac niekolko.

Uzavrety je aj Windows, a kolko ludi ho ma... Mne su iOS/OS X sympaticke uz len tym, ze ide o masovo komercne uspesne modifikacie UNIXu.
 
pxls.jpg
2011-04-13 20:57:19
príspevok od: kigor
Napr. to, ze firmy ako Hasselblad, Phase One, Mamiya maju k dispozicii aplikaciu, ktora umoznej to, aby klient pocas toho ako fotograf foti, okamzite videl snimky na iPade v pohodli sedacky pri kavicke a priamo hodnotil hviezdickami a podobne srandy. Fotograf nasledne pride k pocitacu a vidi co klient chce a co nie. A dalsie aplikacie, ktore umoznuju ovladat C alebo N na dialku ak mas fotak umiestneny niekde mimo dosah. A ja osobne chapem spriaznenost chalanov s Mac pocitacmi. Vacsina programov na developing RAW suborov a vobec, pracu s grafikou bezi ovela zivsie na Mac pocitacoch ako na inych systemoch. Ano, som vybaveny vyhradne Mackami, no nie som jeden s tych zaslepenych Apple maniakov. Len mi jednoducho vyhovuje to, ze PC sluzi mne a nie ja jemu. Vot vsjo.
tie featury co pises sa daju robit pomocou rozneho softu v podstate s hocicim na com bezi nejaky operacny system.

ja si sice mac v dohladnej dobe urcite nekupim, lebo mi prinasa viac obmedzeni ako profitu, ale viem si predstavit mozstvo ludi, ktorym vyhovuje - teda nie som clovek co nenavidi apple. len ma zaraza, coho vsetkeho tu uz su recenzie.
 
pxls.jpg
2011-04-13 21:02:09
príspevok od: wayne
iPhone/iPad/iPod vyjde kazdy rok jeden, kdezto mobilov s neuniformnym HW, s obmedzeniami, primontovanymi "vylepseniami", vychadza kazdy mesiac niekolko.

Uzavrety je aj Windows, a kolko ludi ho ma... Mne su iOS/OS X sympaticke uz len tym, ze ide o masovo komercne uspesne modifikacie UNIXu.
vsak android je tiez komercne uspesna modifikacia UNIXu, nie?
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-04-13 21:03:45
zevraj sa ma dizajn noveho Liona priblizit iOS tazradeniam, som zvedavý...
 
pxls.jpg
2011-04-13 21:04:41
príspevok od: wayne
bude, ak si napises uzivatelsku recenziu sam

obavam sa ze tu uz nejaka recenzia na telefon je
 
wayne
2011-04-13 22:07:55
príspevok od: pxls.jpg
vsak android je tiez komercne uspesna modifikacia UNIXu, nie?
Nie. Android je Linux, a nebezi ako desktopovy system. Ma to svoje klady aj zapory - ak vsak clovek ovlada objective C a pozna limity OS X, moze simultanne vyvijat soft na obe zariadenia... Hoci ten system ma svoje limity, je znacne kompaktny, napriklad medzi distrami Linuxu je bordel. Mac je hlavne komercna platforma kde sa da zaryzovat, pokial je clovek sikovny.

Ale to je na dlho, taka debata, nieco na styl Canon vs Nikon
 
S3030150
2011-04-13 22:51:59
príspevok od: ONEHALF
Ja som apple cele roky neznasal, nepacila sa mi hlavne cena ich vyrobkov, ktore mali priemerny hardwar, ale ich cena bola podstatne vyssia ako u konkurencie. Ale neuvedomoval som si ake je strasne dolezite spojit kvalitne a stabilne hardware a software. Namiesto blackberry som kupil iphone 3GS, po roku pouzivania viem povedat, ze iny telefon ako iphone uz nikdy nechcem. Maximalna stabilita a rychlost OS je pre mna na prvom mieste. Po skusenostiach s telefonom som si pod stromcek kupil Ipad. Vyuzivam ho kazdy den, tak ako pises, vecer v posteli sa \"okrem ineho\" venujem surfovaniu, ephoto, zive.cz a pod, na rychle poznamky na dolezitych stretnutiach, a samozrejme na prezentaciu fotografii v exterieri. Na ipade je to uplne ine ako na hrejucom sa notebooku. Mam ku hlavnemu NB aj maly 10 palec netbook, ale uz ho vobec nevyuzivam. Vsetky pracovne maily vybavujem vecer z postele, a je to maximalne pohodlne.
uplne chapem s tou kupou 3GS a zo skusenosti s iphone - ak je naozaj taky rozdiel medzi PC a Mac, tak som si povedal, ze ked raz budem velky, tak si ten Mac aj kupim
 
S3030150
2011-04-13 22:53:32
príspevok od: wlad
len sa moc nespoliehaj na budik v iPhone. Ma tendenciu nefungovat zakazdym ked sa meni cas z letneho na zimny alebo naopak.
to bol bug vo verzii 4.2.1, ked si vyvojari applu asi neuvedomili, ze sa v europe meni cas o tyzden skor. po tom, co sa DST zmenil aj v USA, budik fungoval korektne
 
S3030150
2011-04-13 22:56:30
príspevok od: ONEHALF
Zatial ma budík nesklamal, budí ma už rok, každý deň. Dúfam, že bude spolahlivý aj nadalej Uvidíme teraz pri zmene času
boli problemy, ale len raz. budik si z nejakeho dovodu neziskava aktualny cas zo systemu, ale si ho preratava z GMT a pripocitava casovy posun pasma, v ktorom sa telefon nachadza. chybicka se vloudila
 
wayne
2011-04-13 23:04:59
príspevok od: S3030150
to bol bug vo verzii 4.2.1, ked si vyvojari applu asi neuvedomili, ze sa v europe meni cas o tyzden skor. po tom, co sa DST zmenil aj v USA, budik fungoval korektne
Stale to bug je Aj vo verzii 4.3.1.
 
wayne
2011-04-13 23:07:44
príspevok od: pxls.jpg
obavam sa ze tu uz nejaka recenzia na telefon je
vlastne mas pravdu, spominam si aj ja, ze hned na dva . Ale dnes to uz nie je len o tom, ze fotoaparat je na fotografovanie a tym to hasne. Elektronika sa velmi prelina, a potom ma clovek 2 moznosti, neustale hundrat ake bolo kedysi vsetko lepsie alebo sa prisposobit a naucit sa vyuzivat nove veci
 
S3030150
2011-04-13 23:09:32
príspevok od: wayne
Stale to bug je Aj vo verzii 4.3.1.
hm, to som si nevsimol, lebo prechod zo zimneho casu na letny pred dvoma tyzdnami uz bol bezproblemovy a tiez sa v USA meni cas o tyzden neskor ... ako sa to prejavilo ?
 
wayne
2011-04-13 23:11:50
príspevok od: S3030150
hm, to som si nevsimol, lebo prechod zo zimneho casu na letny pred dvoma tyzdnami uz bol bezproblemovy a tiez sa v USA meni cas o tyzden neskor ... ako sa to prejavilo ?
Tak ako pred pol rokom, telefon ma zobudil, tentokrat ale o hodinu skor Neviem, ci len pre 3GS, no viaceri z prace sme to spozorovali. A to som ten vecer tusim prave robil restore na 4.3.1. no a rano toto
 
S3030150
2011-04-13 23:17:33
príspevok od: wayne
iPhone/iPad/iPod vyjde kazdy rok jeden, kdezto mobilov s neuniformnym HW, s obmedzeniami, primontovanymi "vylepseniami", vychadza kazdy mesiac niekolko.

Uzavrety je aj Windows, a kolko ludi ho ma... Mne su iOS/OS X sympaticke uz len tym, ze ide o masovo komercne uspesne modifikacie UNIXu.
apple stavia na BSD, ak mam dobre info. mne sa na nich paci to, ze maju velmi uzku skalu hardwaru na ktorych bezia, da sa tym dosiahnut stabilita a spolahlivost, akej sa ostatne systemy nevedia ani priblizit. ved aj hry sa na herne konzoly (wii,xbox,ps) sa vyvijaju jednoduchsie a s maximalnou efektivitou, na rozdiel od PC.
nie som patriot applu, ale kupou ich produktu clovek dostane perfektne zariadenie, co sa tyka mechanickeho a elektronickeho spracovania, (u mna) aj audio parametrov a vyladenosti softwaru
 
S3030150
2011-04-13 23:18:29
príspevok od: wayne
Tak ako pred pol rokom, telefon ma zobudil, tentokrat ale o hodinu skor Neviem, ci len pre 3GS, no viaceri z prace sme to spozorovali. A to som ten vecer tusim prave robil restore na 4.3.1. no a rano toto
ja mam stale 4.2.1, tam to nebolo. teda si treba dat jednorazovy budik pri najblizsej zmene casu ?
 
pxls.jpg
2011-04-14 01:34:09
príspevok od: wayne
Nie. Android je Linux, a nebezi ako desktopovy system. Ma to svoje klady aj zapory - ak vsak clovek ovlada objective C a pozna limity OS X, moze simultanne vyvijat soft na obe zariadenia... Hoci ten system ma svoje limity, je znacne kompaktny, napriklad medzi distrami Linuxu je bordel. Mac je hlavne komercna platforma kde sa da zaryzovat, pokial je clovek sikovny.

Ale to je na dlho, taka debata, nieco na styl Canon vs Nikon
chcel som povedat, ze linux je unix-like system, takisto ako osx. ale asi uz chapem ako si to myslel.
 
pxls.jpg
2011-04-14 01:39:44
príspevok od: wayne
vlastne mas pravdu, spominam si aj ja, ze hned na dva . Ale dnes to uz nie je len o tom, ze fotoaparat je na fotografovanie a tym to hasne. Elektronika sa velmi prelina, a potom ma clovek 2 moznosti, neustale hundrat ake bolo kedysi vsetko lepsie alebo sa prisposobit a naucit sa vyuzivat nove veci
s tymto ja nemam problem
sam mam smartphone, vyuzivam na nom snad vsetko co sa da. dokonca s nim nemam problem ani co to odfotit, len si nemyslim, ze vdaka tomu ze ma velky displej a dokaze fotit je to super gadget pre fotografov, ako je to tu casto prezentovane
 
ONEHALF
2011-04-14 17:26:35
Hore som písal o IOS4,3 a jeho personal hotspote na 3GSku. Som rád, že personal hotspot predstalen funguje (nie cez wifi) ale cez bluetooth, ktory na moje pocudovanie nieje až taky pomalý ako som si myslel. Mám Ipad (only WIFI) a keď som v teréne využívam pripojenie na net, bezdrotovo pomocov iphonu.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia