Hore

Pentax K30 a objektív SMC DA 50mm f/1.8

Pentax chce zaujať cenou a odolnosťou, rozhodol sa predstaviť adaptáciu K-5 v plastovom pretesnenom tele za lepšiu cenu a nazval ju ako Pentax K-30. Ide o fotoaparát vybavený vylepšeným 16Mpx senzorom a procesorom, ktorý sme už mali možnosť vidieť v Pentaxe K-01. Závierka má najkratší čas1/6000s, dokáže snímať až 6 snímok za sekundu, no a HD video sním natočíte 1080p pri 30 snímkach za sekundu. V predaji bude v troch farebných prevedeniach, modrej, perleťovo bielej a čiernej farbe. Telo vyzerá byť dobre pogumované, hoci má dosť zvláštne tvary, ktoré ho ale odlíšia od konkurencie. Cena v Eurách zatiaľ nie je stanovená, bude však nižšia akou pri modeli  K-5. Model K-30 bude dostupný na predajniach od júla 2012 v USA za cenu tesne pod 850,- USD za telo.

Hlavné parametre

  • Utesnené telo a objektívy, voči poveternostným podmienkam a prachu. Odolnosť do -10°C. Pre ťažké podmienky je upravené aj telo jeho tvar a pogumovanie atď.
  • AF modul SAFOX IXi – novo vyvinutý zaostrovací modul má 9 krížových bodov z jedenástich a mal by mať vylepšené najmä kontinuálne zaostrovanie. Pentax deklaruje aj lepšiu spoluprácu s teleobjektívmi.
  • 16,3 Mpx CMOS senzor s malým šumom na vysokých citlivostiach a veľkým dynamickým rozsahom
  • 77 segmentový systém merania expozície.
  • DR (dust removal) funkcia odstránenia prachu zo senzora.
  • Hľadáčik so 100% pokrytím a výmennou matnicou.
  • Vylepšené fotenie v režime živého náhľadu s obnovovacou frekvenciou 60 fps, funkcia zvýraznenia zaostrených oblastí cez tzv. Focus Peaking.
  • Možnosť užívateľského zvýšenia dynamického rozsahu pre zachránenie celého rozsahu jasov
  • Stabilizácia obrazu pohybom senzora SR (Pentax Shake Reduction) pomáha udržať 3x dlhšie časy.
  • Lithium-Ion D-LI109 nabíjateľná batéria a nabíjačka (alebo 4 x AA batérie vo voliteľnom držiaku D-BH109).
  • Rozmery 130 x 97 x 71 mm.
  • SILKYPIX Developer Studio 3.0 for PENTAX (RAW konvertor vyvinutý v Ichikawa Soft Laboratory) v cene.

PENTAX predstavil smc DA 50mm f/1.8

Pentax okrem tohto netradične vyzerajúceho foťáka predstavil aj nový objektív 50mm f1,8 v poriadnom retro dizajne. Keďže Pentax nemá Full Frame, ide o stredný teleobjektív vhodný pre portréty a pod. použitie. Objektív má prednú šošovku opatrenú špeciálnou odolnou a ľahko čistiteľnou antireflexnou vrstvou SP (Super Protect) podobnú ako poznáte z filtrov Hoya HD. Objektív stojí príjemných 269,- Eur a dostupný bude v Júli 2012.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2012-05-24 10:37:11
ta odolnost na tomto teličku ma oslovila... este zhliadnut co ztoho lezie Myslim, ze pre sportových fotografov v extremných podmienkach v ramci možnosti skiel dobra voľba.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-05-24 11:09:04
príspevok od: DEVOTEE
ta odolnost na tomto teličku ma oslovila... este zhliadnut co ztoho lezie Myslim, ze pre sportových fotografov v extremných podmienkach v ramci možnosti skiel dobra voľba.
obrazovo to bude úplne v pohode, má to dobrý senzor... a ako cenovo dostupná kvalitná zrkadlovka tiež len si treba pozrieť ostatné prísluško aby potom nič nechýbalo,
ako foťák do rodiny na cvakanie a na lezenie ideálny stav za dobru cenu - dufam:že neprestrelia-)
 
DjLuke9
2012-05-24 11:09:27
Tak moja Pentax K10D vydrzala uz vsetko mozn, od puste, cez 4000 vysky az po tatry kde bolo -26C a o slanej vode ani nehovorim...e... a pokukavam po novom a toto vyzera perfektne... Zo specifikacii ma vydrzat viac ako starucicka K10D, takze odolne to bude sakramensky. Tiez som zvedavy na vystupy, ale ak budu ako u K-5 nie je o com....
 
marcus_labeo
2012-05-24 11:14:53
A výstupy budú dobré, ide o čip Sony 16MPix, ktorý je okrem K-5 a K-01 aj v NEX-5N (a o kvalitách tohto čipu s redakcii ephota vedia svoje, viď Karolove hrátky s NEX-5).
 
zelovoc
2012-05-24 11:16:10
príspevok od: DjLuke9
Tak moja Pentax K10D vydrzala uz vsetko mozn, od puste, cez 4000 vysky az po tatry kde bolo -26C a o slanej vode ani nehovorim...e... a pokukavam po novom a toto vyzera perfektne... Zo specifikacii ma vydrzat viac ako starucicka K10D, takze odolne to bude sakramensky. Tiez som zvedavy na vystupy, ale ak budu ako u K-5 nie je o com....
myslim, ze lepsou volbou je K5, lepsie telo, ta ista cena, mozno AF bude pri K30 lepsi, ale uz na K5 je v pohode. a K5 coskoro konci...
 
marcus_labeo
2012-05-24 11:16:34
Ad cena objektívu 50/1,8: v USA 249 USD, u nás 269 EUR; tomu hovorím výmenný kurz!
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-05-24 11:25:38
príspevok od: marcus_labeo
Ad cena objektívu 50/1,8: v USA 249 USD, u nás 269 EUR; tomu hovorím výmenný kurz!
nedá sa to nevšimnúť... ak to má na svedomí EU -tak ďakujem pekne, neprosím a ani 2ročnu záruku. Rovnako Euroválov grécku ktoré aj tak zbankrotuje. Pardon za OT...
 
DjLuke9
2012-05-24 11:29:05
príspevok od: Jozef Peniak
nedá sa to nevšimnúť... ak to má na svedomí EU -tak ďakujem pekne, neprosím a ani 2ročnu záruku. Rovnako Euroválov grécku ktoré aj tak zbankrotuje. Pardon za OT...
Pri dnesnych cenach leteniek do NY (cca 250eur) je lepsie si urobit vylet a hned si tam zo 2-3 objektivy kupit rozdiel skoro 100 eru na jendom objektiove je dost...
 
DjLuke9
2012-05-24 11:30:12
príspevok od: zelovoc
myslim, ze lepsou volbou je K5, lepsie telo, ta ista cena, mozno AF bude pri K30 lepsi, ale uz na K5 je v pohode. a K5 coskoro konci...
Osobne si myslim ze aj ta K-5 zlacnie ked vyjde K-30, ak som to tak pochopil ma , K-30 ma byt nastupca K-5. S K-5 som chvilu fotil a bolo to perfektne...
 
zelovoc
2012-05-24 12:00:54
príspevok od: DjLuke9
Osobne si myslim ze aj ta K-5 zlacnie ked vyjde K-30, ak som to tak pochopil ma , K-30 ma byt nastupca K-5. S K-5 som chvilu fotil a bolo to perfektne...
myslim, ze K5 uz velmi nezlacnie, kedze stoji nejakych 780E a je o triedu vyssie. K30 je skor medzitrieda medzi Kr a K5, skor nastupca K200

ohladom toho objektivu netreba zabudat aj na nase DPH a 2 rocnu zaruku. po roku ta cena pojde dolu asi o 100 eur, tak isto ako pri DA35/2.4
 
DjLuke9
2012-05-24 12:06:45
príspevok od: zelovoc
myslim, ze K5 uz velmi nezlacnie, kedze stoji nejakych 780E a je o triedu vyssie. K30 je skor medzitrieda medzi Kr a K5, skor nastupca K200

ohladom toho objektivu netreba zabudat aj na nase DPH a 2 rocnu zaruku. po roku ta cena pojde dolu asi o 100 eur, tak isto ako pri DA35/2.4
Jasne, ako stale sa mi zda ja tak K-5 najlepsia... Ako hovoris...

U toho objektivu mas pravdu, ja len ze aj to je moznost , ma to aj zapory, ale zavisi co co cloveku ide ak o cenu, nema co riesit... Ja osobne mam vsetky objektivy kupene tu/v CR, ale pozznam ludi co maju vela dovezenych z USA
 
scoty
2012-05-24 12:10:25
keby ze lozim po horach, keby ze som polovnik, ci neviem - nejaky iny extremista.., beriem vsetkymi desiatimi, co mozem cakat v tej triede napr.od takej D3000, ci D5000? toto co ponuka K30 urcite nie...
 
lt
2012-05-24 12:42:25
V com je na hory lepsi Nikon D3000 nez K30 ? Okrem ceny, kedy zamrzi menej rozbity fotak.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-05-24 12:48:02
príspevok od: DjLuke9
Pri dnesnych cenach leteniek do NY (cca 250eur) je lepsie si urobit vylet a hned si tam zo 2-3 objektivy kupit rozdiel skoro 100 eru na jendom objektiove je dost...
aj ten výlet môže byť príjemný.
 
bonifacko
2012-05-24 13:27:56
príspevok od: DjLuke9
Osobne si myslim ze aj ta K-5 zlacnie ked vyjde K-30, ak som to tak pochopil ma , K-30 ma byt nastupca K-5. S K-5 som chvilu fotil a bolo to perfektne...
Nie, toto nie je nastupca k-5. je to novy medzilevel k-r a k-5. k-5 vyrazne nezlacnie. Už totiž zlacnela.
 
bonifacko
2012-05-24 13:29:48
príspevok od: marcus_labeo
Ad cena objektívu 50/1,8: v USA 249 USD, u nás 269 EUR; tomu hovorím výmenný kurz!
No pri tych sklach je to sviňarina. Ale telo k-30 nebude nad 800€.
 
marcus_labeo
2012-05-24 13:57:30
Pre Pentaxákov: predávam svoj DA 35/2,4 (kúpený v októbri 2011 v kamennom obchode). Kto má záujem, podrobnosti cez súkromnú správu.
 
DjLuke9
2012-05-24 14:27:36
príspevok od: Jozef Peniak
aj ten výlet môže byť príjemný.
To urcite...

Cestovatelsky kamarat to tak urobil potreboval nakupit techniku, tak si kupil letenky v NY si kupil 3 objektivy a ceovy rozdiel ol taky, ze sa mu zaplatil ten vylet

Samozrejme musi mat clovek zaludok na zaruku a podobne... Krabice sa musia vyhodit, a tvrditr, ze tie veci som uz mal. Ina na colnici by v EU dlai zaplatit clo a vylso by to ako u nas...
 
Dano Leitman
2012-05-24 14:44:00
velmi zaujimava je ta K-30 aj K-5 od pentaxu ma odradza len fakt ze vyber objektivov je dost mensi i ked ma skla co napr N/C nema
 
bobo222
2012-05-24 14:45:11
príspevok od: Jozef Peniak
nedá sa to nevšimnúť... ak to má na svedomí EU -tak ďakujem pekne, neprosím a ani 2ročnu záruku. Rovnako Euroválov grécku ktoré aj tak zbankrotuje. Pardon za OT...
Ono páni zabúdate všetci, že ceny v USA sú bez DPH, ktorú nemajú a u nás na to ide statočná 19% DPH!
 
kozakm
2012-05-24 15:54:16
Přesně tak. A při osobním nákupu v USA zaplatíte dalších tuším 8 % "dph". Imho to, při současné ceně dolaru, zas tak výhodné není. Mnohem lepší je zkusit sehnat někoho, kdo vám vrátí místní dph. Pak to máte se zárukou a ještě levněji.
 
DropDead
2012-05-24 17:02:50
príspevok od: marcus_labeo
Ad cena objektívu 50/1,8: v USA 249 USD, u nás 269 EUR; tomu hovorím výmenný kurz!
netreba zabúdať, že v € je už aj zahrnutá dań (predpokládam)
 
lt
2012-05-24 20:11:48
príspevok od: bobo222
Ono páni zabúdate všetci, že ceny v USA sú bez DPH, ktorú nemajú a u nás na to ide statočná 19% DPH!
Nemaju DPH, ale maju inu .. tusim 6-12% podla statu, ale uz neviem ako sa vola.
 
lt
2012-05-24 20:14:06
príspevok od: Dano Leitman
velmi zaujimava je ta K-30 aj K-5 od pentaxu ma odradza len fakt ze vyber objektivov je dost mensi i ked ma skla co napr N/C nema
Vyber je zly, to je fakt. Ale myslim, ze to chybajuce sa da pokryt Sigmou a Tamronom, casto velmi dobre objektivy /podla modelu/. Blbe je ale aj to, ze niektore objektivy Pentax stale vyraba, ale nesmu sa dovazat do EU, lebo obsahuju olovo. EU chrani nase zdravie
 
denySK
2012-05-24 23:30:18
focosu peaking? niekto sa tu inspiruje magic lanternom ....
 
denySK
2012-05-24 23:30:24
focus*
 
ummagama
2012-05-25 05:32:01
Neviem ake objektivy v bezne dostupnych cenovych hladinach Pentaxu chybaju.
 
zelovoc
2012-05-25 07:44:35
príspevok od: ummagama
Neviem ake objektivy v bezne dostupnych cenovych hladinach Pentaxu chybaju.
skor by som povedal, ze im chyba nejaka lacnejsia verzia 50-135 napr s f4 a nove blesky. ostrenie je od cias k20/k200 uplne inde ale ma este co robit :0

 
marcus_labeo
2012-05-25 09:15:28
príspevok od: ummagama
Neviem ake objektivy v bezne dostupnych cenovych hladinach Pentaxu chybaju.
No napríklad svetelný základný zoom. Pentax má pokiaľ viem okrem seťáku základné zoomy len 16-45 a 17-70, oba sú ale f4. Svetelnosť f2,8 má až hviezdičkový a sakra predražený 16-50. Ak teda chcem svetelný zoom a nemienim vyvaliť 888 eur za 16-50/2,8, zostáva mi len Tamron 17-50/2,8 za 295 eur (ktorý som aj kúpil).
 
lt
2012-05-25 10:11:45
No, pozeram Canon a Nikon a teda nevidel som nic s takym ohniskom a 2.8 co by bolo cenovo menej ako Pentax .. ale ten Tamron je velmi dobry, skoda, ze nie 16-50
 
marcus_labeo
2012-05-25 11:39:07
príspevok od: lt
No, pozeram Canon a Nikon a teda nevidel som nic s takym ohniskom a 2.8 co by bolo cenovo menej ako Pentax .. ale ten Tamron je velmi dobry, skoda, ze nie 16-50
To som si nepozeral, ale vidím, že máš pravdu: 17-55/2,8 u Canonu stojí zhruba rovnako, ako Pentax a Nikkor 17-55/2,8 je ešte o dosť drahší.
 
WildSammy
2012-05-25 15:46:38
keby si mam vybrat medzi K-5 a tymto, tak beriem urcite K-30tku
 
ummagama
2012-05-26 11:06:27
Ja nie ja jednoznacne K-5. K tym zoomom 16-50 nie je predrazena ako uz bolo ukazane. Tamron sa rozpadne do roka. Jedine co chyba mne su 24 f1.4 alebo aspon 1.8
 
denySK
2012-05-27 12:53:25
nova 50/1.8 za prijemnych 269eur? preco dvojnasobne vyssia cena ako u konkurencie? 269eur za "bzzzkatko", sila.....
 
DropDead
2012-05-27 16:14:01
príspevok od: denySK
nova 50/1.8 za prijemnych 269eur? preco dvojnasobne vyssia cena ako u konkurencie? 269eur za "bzzzkatko", sila.....
toľko spočiatku stála aj nikoňácka..
 
trso11
2012-05-28 08:56:06
K-30 pekny stroj, ale ja som ako nahradu za K10d vcera objednaval k-5,v exapre mali akciu .Hadam tak nejaky rozdiel uvidim
 
bonifacko
2012-05-28 09:25:11
príspevok od: trso11
K-30 pekny stroj, ale ja som ako nahradu za K10d vcera objednaval k-5,v exapre mali akciu .Hadam tak nejaky rozdiel uvidim
To rozhodne
 
Rastislav
2012-05-29 12:06:50
Zaujímavé príslušenstvo:
http://www.pentax.jp/english/news/2012/press-image/20120529_01_4.jpg
 
bonifacko
2012-05-31 16:07:01
Iné farby
http://ricehigh.blogspot.com/2012/05/more-k-30-colours.html
 
Rastislav
2012-05-31 16:37:15
príspevok od: bonifacko
Iné farby
http://ricehigh.blogspot.com/2012/05/more-k-30-colours.html
Ešte viac farieb :
http://shop.pentax.jp/c/c101530/
 
Rastislav
2012-07-18 10:39:03
Podrobná recenzia:
http://www.pentaxforums.com/reviews/pentax-k-30-review/k30-introduction.html
 
Rastislav
2012-07-22 17:58:47
http://www.dpreview.com/galleries/reviewsamples/photos/2106674/imgp0601?inalbum=pentax-k30-preview-gallery
 
bonifacko
2012-07-24 15:46:40
Môže redakcia zaradiť do ponuky uvedeny model k-30 k profilom?
 
marcus_labeo
2012-07-24 15:59:19
duves: Chápem to správne, že si kúpil K-30? A aké sú prvé dojmy?
 
bonifacko
2012-07-25 17:54:57
príspevok od: marcus_labeo
duves: Chápem to správne, že si kúpil K-30? A aké sú prvé dojmy?
Jo, mam ho od popoludnia. Je, či bolo zamračene. Takže vonku som nebol. Čo sa tyka dojmu, myslim, že je to lahšie ako k-x či k-r. Asi je to uplne plastove telo. Drží sa to dosť podobne ako k-r (ten prerobím na infra). Zaujima ma ostrenie v zlych svetelnych podmienkach a ostrenie pri pohybe. Chodievam fotiť dcerku na koňoch.
 
bonifacko
2012-07-30 06:45:45
Digineff recenzia
http://digineff.cz/art/pentax/pentax-k30.html
 
martin9113
2012-07-30 09:15:55
vyzera super ale chybal bi mi tu stavovy displej
 
bonifacko
2012-08-21 18:43:49
kopec fotografii
http://www.slrclub.com/bbs/vx2.php?id=slr_review&page=1&divpage=1&select_arrange=headnum&desc=asc&no=290
 
Rastislav
2012-08-28 20:42:13
http://www.dpreview.com/previews/pentax-k-30/4
 
Rastislav
2012-10-14 08:17:16
http://www.pentaxforums.com/reviews/pentax-k-30-review/k30-introduction.html
 
Rastislav
2012-10-30 10:21:17
Recenzia Pentax K-30:
http://www.dpreview.com/reviews/pentax-k-30/
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia