Hore

Phase One P40+

Digitálna zadná stena je určená pre fotoaparáty stredného formátu, primárne s veľkosťou snímacieho média 6x4,5cm, kedy je potrebné prerátať ohnisko koeficientom 1,3x. Pomocou adaptérov sa dá používať aj u prístrojov 6x7cm a väčších. Samozrejme vtedy je potrebné prerátavať ohniskovú vzdialenosť objektívov väčším koeficientom. Reálne rozmery senzora sú totiž 43,9 x 32,9 mm.

 

No a čo je na digitálnej stene také zvláštne, veď existujú aj digitálne steny s väčším rozlíšením?

Phase One uvádza, že táto digitálna stena bude schopná fotografovať pri citlivosti ISO 3200 bez šumu a bude tak použiteľná aj v situáciách, kde je málo okolitého svetla.

Okrem iných tak Phase One získava pozornosť profesionálnych svadobných štúdií, fine art fotografov a dokumentaristov, ktorí sa nechcú zrieknuť výhod stredného formátu. Na tejto skutočnosti ešte pridáva fakt, že dynamický rozsah zadných stien bude 12,5 expozičných stupňov a fotoaparáty fotografujú do 16-bitového RAW formátu, čo zaručuje vynikajúce výsledky pri snímaní jemných detailov, prechodov farieb a kontrastných scén.

 

No a ako chce spoločnosť dosiahnuť nezašumený výstup pri ISO 3200? Jednoduchým trikom. Prístroj stačí prepnúť do módu 10 Mpx a ten sníma svetlo na 4x väčší „pixel" ako v normálnom móde. Pomyslený pixel (spojený zo štyroch) má tak bezkonkurenčnú veľkosť 12 x 12 ųm. Len pre porovnanie, hustota rozlíšenia u full frame zrkadlových fotoaparátov s najlepším výkonom pri vysokých citlivostiach ISO je 1,4 Mpx/cmpri 12 Mpx rozlíšení senzora, kým v prípade novej steny P40+ je to 0,75 Mpx/cm2 pri rozlíšení 10Mpx. Je to o polovicu Mpx/cm2 menej a jeden pixel tak má dvojnásobnú plochu.

 

Medzi ďalšie fascinujúce údaje patrí aj rýchlosť snímania, ktorá je pre stredný formát unikátom. V plnom rozlíšení je to 1,3 obr./s a v 10Mpx rozlíšení je to 1,8 obr./s.

 

No a na záver odporúčaná cena. Zadná stena P40+ sa bude predávať za 14 990 €.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
juraj-jakubik
2009-05-04 14:04:15
Zrovna mám vo vrecku voľných €15.000 a nejaké drobné, takže svet digitálnych stien ma dosť zaujíma. Vždy ma na nich zaujímal fakt, že na rozdiel od výrobcov digi zrkadloviek (až na pár profi modelov) je možné fotografovať pri ISO 50. Nerozumiem prečo sú všetci fascinovaný výsokým ISO, keď napr pre krajinára (čoraz väčší počet krajinárov prechádza na digitálny stredný formát) by bolo super si na digi foťáku nastaviť ISO 50 alebo aj ISO 25, odpadá nutnosť použitia ND plných filtrov. Pýtame tak veľa? Menej je niekedy viac...ale P40+ vyzerá chrumkavo, ďakujem za infos...
 
WildSammy
2009-05-04 15:20:18
príspevok od: juraj-jakubik
Zrovna mám vo vrecku voľných €15.000 a nejaké drobné, takže svet digitálnych stien ma dosť zaujíma. Vždy ma na nich zaujímal fakt, že na rozdiel od výrobcov digi zrkadloviek (až na pár profi modelov) je možné fotografovať pri ISO 50. Nerozumiem prečo sú všetci fascinovaný výsokým ISO, keď napr pre krajinára (čoraz väčší počet krajinárov prechádza na digitálny stredný formát) by bolo super si na digi foťáku nastaviť ISO 50 alebo aj ISO 25, odpadá nutnosť použitia ND plných filtrov. Pýtame tak veľa? Menej je niekedy viac...ale P40+ vyzerá chrumkavo, ďakujem za infos...
Cim nizsia zakladna citlivost senzoru, tym vyssi sum pri vyssej citlivosti. Signal zo senzoru s nizkou citlivostou sa tak musi viacej zosilnovat ako signal zo senzoru s vyssou citlivostou s tym vznika aj viac sumu. Preto vyrobcovia spotrebitelskych digi musia volit kompromis, avsak pri velkom strednoformatovom sezore si to mozu dovolit.
 
juraj-jakubik
2009-05-04 15:27:14
príspevok od: WildSammy
Cim nizsia zakladna citlivost senzoru, tym vyssi sum pri vyssej citlivosti. Signal zo senzoru s nizkou citlivostou sa tak musi viacej zosilnovat ako signal zo senzoru s vyssou citlivostou s tym vznika aj viac sumu. Preto vyrobcovia spotrebitelskych digi musia volit kompromis, avsak pri velkom strednoformatovom sezore si to mozu dovolit.
ďakujem za vysvetlenie, dáva to zmysel, lebo aj digi steny doteraz boli robené na ISO 50-100-200-400 a dosť. Mne by to teda osobne bohato stačilo aj na digi zrkadlovke, ale hold od hračky za pár €uráčikov asi je to málo. Ja by som len rád uvítal ISO smerom hore (1600/3200) ale aj smerom nadol (25/50). Neviem či je to problém, to je len taký (nielen) môj postreh, chceme nízke ISO :-))))
 
duroslav
2009-05-04 16:26:01
príspevok od: juraj-jakubik
ďakujem za vysvetlenie, dáva to zmysel, lebo aj digi steny doteraz boli robené na ISO 50-100-200-400 a dosť. Mne by to teda osobne bohato stačilo aj na digi zrkadlovke, ale hold od hračky za pár €uráčikov asi je to málo. Ja by som len rád uvítal ISO smerom hore (1600/3200) ale aj smerom nadol (25/50). Neviem či je to problém, to je len taký (nielen) môj postreh, chceme nízke ISO :-))))
Toto nie je len problém krajinárov.
Keď chceš fotiť napr. portrét s malou HO cez veľkú dieru :-) a je to za jasného slnečného dňa a ešte k tomu niekde na pláži, tak zistíš že ti pri ISO 200 vychádzajú strašne krátke časy, ktoré môžu byť mimo možností tela.
 
Duny
2009-05-04 17:45:29
Nikde som si nevsimol zmienku o rozliseni, ktore tato stena ma, ale asi to bude 40mpx podla nazvu :). Co myslite, dokazu objektivy vyuzit tych 40 a viac mpx co sucasne steny maju? Maju vobec taku rozlisovaciu schopnost?
 
bear
2009-05-04 19:37:36
nizke ISO je technicky problem. Aby bol senzor menej citlivy, musel by byt pixel schopny pri rovnakej aktivnej ploche zaznamenat vacsi pocet dopadnutych fotonov. Kompakty to maju pravdepodobne vdaka relativne vacsim medzeram medzi bodmi a strednoformatove senzory vdaka absencii mikrososoviek na senzore. Samozrejme, dal by sa spravit senzor, ktory by mal nizsiu citlivost (silnejsie farebne filtre pred pixelmi, mensia fotocitliva cast), ale bolo by to za cenu vacsieho sumu pri rovnakom ISO. Malo ludi by pri nakupe uprednostnilo takyto fotoaparat.
 
juraj-jakubik
2009-05-04 21:43:00
dakujem za informácie bear.to som nevedel že je to technický problém.ja len tak, je tá kríza, foťaky sa moc nepredávajú, vývojový technici niekde v japonsku válajú šunky (aj tak všetky nové foťáky stoja za milu jarmilu a nejaký úžasný pokrok tam nie je), tak by sa mohli trocha potrápiť nie? Ono je to ale dosť trápne, ak výrobca povie, že je to technický problém, 20 rokov dozadu bola celá digitálna fotografia technický problém, dnes máme 60,5 MPix full frame stredno formátové steny.Ja len chcem nie vysoké ale nizke ISO, 50 alebo aj 25. Nech tam potrápia makovice a dajú to nejako dokopy.Mne je jedno ako :-)))
 
bear
2009-05-04 22:13:45
mozno v tomto pomozu nanotechnologie, ak sa za svetlocitlivy P-N prechod podari umiestnit nanokondenzator,ktory by dokazal udrzat ten vacsi naboj pomohlo by to znizit minimalne ISO a vyrazne zvysit dynamicky rozsah. Teoreticky by to mohlo fungovat, ale ci je to realizovatelne so sucasnym stavom technologie, neviem, prave som to vymyslel:-)
 
juraj-jakubik
2009-05-05 08:44:45
príspevok od: bear
mozno v tomto pomozu nanotechnologie, ak sa za svetlocitlivy P-N prechod podari umiestnit nanokondenzator,ktory by dokazal udrzat ten vacsi naboj pomohlo by to znizit minimalne ISO a vyrazne zvysit dynamicky rozsah. Teoreticky by to mohlo fungovat, ale ci je to realizovatelne so sucasnym stavom technologie, neviem, prave som to vymyslel:-)
Výborný nápad s tým nanokondenzátorom. Ked budeš mat prvý predprodukčný model senzora s touto technologiou, daj mi vedieť, ja na to zo sadry urobím telo a rozoberiem moje staré dioptrické okuliare a ulepím aj nejaký ten objektív.Stačí vymyslieť názov, urobiť marketing a sme v balíku ha ha....€€€
 
IO-NR
2009-05-05 10:13:59
Ano, maju,...ved ´obycajne´ skla (rozumej profi) na 36mm format zvladnu s rezervou 25Mpx,... skla na velky snimac by si mali poradit s omnoho vyssim rozlisenim,..
Jediny vaznejsi problem je velkost jedneho bodu (v clanku nazvany ´pomyselny pixel´, ktora je pre skla limitujuca....
No tato stena a aj vsetky DSLR maju body neporovnatelne vacsie oproti kompaktom, takze skla (a aj snimace) maju este velku rezervu....
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované