Hore

Super CCD EXR

Fuji predstavuje na Photokine nový senzor, ktorý uvádza veľmi vzletnými výrazmi ako tri v jednom senzor - pre vysoké rozlíšenie, vysokú citlivosť a veľký dynamický rozsah.

 

Revolučný senzor bol vyvinutý tímom špecialistov pod názvom Real Photo Technology. Ide o spoluprácu vedcov a fotografov, ktorí vychádzali so skúsenosti s používaním slávnych diapozitívnych filmov Fuji ako bola Velvia a Provia. Nový senzor by sa mal približovať k týmto legendám v rozlíšení, definícii farieb, ostrosti a rozlišovacej schopnosti.

 

Fuji vo svojej správe priznáva, že je problém vyfotografovať malým senzorom s vysokým rozlíšením kvalitný obraz v znížených svetelných podmienkach, zároveň však uvádza, že nový EXR senzor bude schopný komplexne zmeniť svoje správanie v rôznych podmienkach podľa potreby fotografa.

 

 

 

Vo veľmi kontrastných podmienkach nový senzor prispôsobí svoje správanie, aby zachytil čo najväčší rozsah jasov v zníženom svetle tak, aby obraz obsahoval čo najmenej šumu a keď ide o scénu s množstvom detailov, aby maximálne využil veľké rozlíšenie.

 

Super CCD EXR je spojením technológií použitých v kompaktoch (vysoké rozlíšenie HR senzor) a tých, ktoré preslávili zrkadlovky Fujifilm (vysoký dynamický rozsah / SR senzor).

 

 

A ako to Fuji dokázalo?

 

V prvom rade je to nové usporiadanie pixelov farebného filtra. Z toho vyplývajúce lepšie spájanie pixelov v znížených svetelných podmienkach s účelom získania väčšej plochy na zachytenie väčšieho množstva svetla. A nakoniec kompletná rekonštrukcia elektronických obvodov a firmvéru na spracovanie obrazu.

 

Farebný filter tentoraz obsahuje dve farby vedľa seba, čo umožňuje ich spájanie a vznik akéhosi väčšieho pixela, ktorý je schopný zachytiť viac svetla pre svoju väčšiu plochu. Táto technika spájania nie je nová, no doteraz bola použitá iba v senzoroch, kde boli jednotlivé farby farebného filtra od seba vzdialenejšie a oddelené inými farbami. Dochádzalo tak k farebným posunom a nepresnostiam. Keďže má Super CCD EXR rovnaké farby v uhlopriečke pri sebe, nemalo by dôjsť ani k neprirodzenej reprodukcii farieb, ani k zvýšenému šumu.

 

Každá farba má jeden senzor na zachytenie svetla vysokej a nízkej intenzity a snímač je tak schopný zachytiť väčší dynamický rozsah. Znamená to v praxi menej vypálených svetiel a viac detailov v tieňoch.

 

Na otázku, kedy začne Fujifilm implementovať tento revolučný senzor do zrkadloviek, sme dostali veľmi vyhýbavú odpoveď. Zatiaľ je tento senzor plánovaný v kompaktoch.

 

 

 

Aktuálne reportáže a novinky z veľtrhu Photokina 2008 Vám prináša:

hlavný partner Ephoto 
pre  Photokina 2008

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
2008-09-23 20:46:17
putave...som zvedavy na prve obrazky...a potom na to ake objektivy sa budu dat na fuji prasknut :)
 
IR_photo
2008-09-23 20:55:07
slusny marketingovy tah...som zvedavy na testy prvych kompaktikov :) + ako zareaguju Sony a Canon...
 
Duny
2008-09-24 10:34:59
Tak ak ten cip nasukaju do tela D300, nazvu to napr. S7 EXR, nechaju tam F mount ako doteraz, zacnem uvazovat o predaji frajerky :D.
To, ze to davaju najprv do kompaktov chapem, vyprodukovat hned na zaciatok zrkadlovky s technologiou, ktoru neodtestuju v praxy uzivatelia by nebol dobry tah.
Myslim, ze to bude zaujimave, ak to bude produkovat farby ako Velvia a Provia, s dynamickym rozsahom ako negativ to bude parada a cipi budu velkosti APS-C a FF tak to kinofilmu definitivne odzvonilo si myslim.
Fuji potom asi zastavi vyrobu kinofilmu a produkovat sa bude uz len stredny format.

Fuji si tym znizi naklady na vyr
 
Duny
2008-09-24 10:36:11
Tu poslednu nedokoncenu vetu si nevsimajte ;)
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované