Minule, večer pred voľbami kamaráti Signature v bratislavskom Randal clube krstili album, tak som bola fotiť. O štvrtej v noci nás vyhnali von, záverečná a vonku stál pán Richard Sulík, chvíľu mi trvalo, kým som sa spamätala, že sa mi to nesníva. Nielen ja som sa ho spýtala, môžem si Vás odfotiť? Súhlasil. Foťák som mala na krku, tak som ho cvakla. Po dosť rumoch- Kapitánoch Morgenoch, na ktoré som si v ten večer fotením zarobila, som bola rada, keď sa mi podarilo približne trafiť ostrosť. A on na to: „Čo to máte, Canon? A ten objektív na ňom, veď to je hanba.“ (mala som na 5D mark II nasadený Samyang 14 mm f2,8). Netušila som, že sa vyzná vo fotoaparátoch. :) Potom išiel hore do nonstop MMC Caffe a pokecal s ľuďmi.
Tak aj táto milá príhoda ma donútila napísať článok o objektíve Samyang 14mm 2,8, hlavne moje prvé skúsenosti, postrehy pri fotení, na clone 2,8, aj koncertu.
Tento objektív som dostala ako darček k narodeninám, ktoré som mala 29.2, podľa kalendára po štyroch rokoch. Prišiel mi poštou pár dní pred spomínaným koncertom. Keď som s ním prišla celá vytešená domov, hneď som ho musela vyskúšať. Samozrejme ma nenapadlo nič iné, ako na autoportréte, načiahla som ruky a cvakla sa. Pekne mi to pokrivilo tvár a mne sa to páčilo.
Neskôr, keď ku mne prišla kamarátka, skúšala som ho aj na nej, keď sedela pred počítačom a monitor ju pekne osvetľoval.
Pre niekoho možno hanba mať objektív za približne 300 eur nasadený na fotoaparáte, ktorý stojí okolo 2000 eur, pre niekoho lacná alternatíva širokouhlého objektívu. Pre mňa tá druhá možnosť. Snívam o objektíve Canon 16-35 2,8, ale pokiaľ sa môj sen stane skutočnosťou, vystačím si aj so Samyangom 14 mm 2,8 a naučím sa na ňom poriadne ručne ostriť.
Ak máte crop fotoaparát, tak vám môže viac vyhovovať Samyang rybie oko 8mm f 3,5, ktorý, ale na fullfrejm fotoaparáte robí na fotografiách čierne okraje. Skúšala som aj jeho, keď mi ho požičal na jednom koncerte kamarát.
Sunity, Samyang fish eye 8mm f 3,5 na Canone 5D mark II
Hlave to ručné ostrenie, ak s ním nemáte skúsenosti, môže v dnešnej dobe AF objektívov robiť problém. Pri pozeraní do hľadáčika a zároveň ostrení týmto Samyang 14 mm objektívom, tým, že je širokouhlý sa zdá všetko približne rovnako ostré.
Preto je lepšie ostriť tak, že si na prstenci pred fotením nastavíte približnú vzdialenosť od objektu a dúfate, že ste sa trafili.
Na výber máte: 0,28m, 0,3m, 0,4m, 0,5m, 0,7m, 1m, 2m, 3m a nekonečno.
Clonu máte na výber: f2,8, f4, f5,6, f8, f11, f16, f22
Mne to široké ohnisko príde, ako nutnosť na oživenie fotoreportov z koncertov, keď si napríklad hudobník oprie nohu o odposluch a podobne, ako aj na promofotografie kapiel, lebo nielen mne, ale aj kapelám sa páčia fotografie s rozhádzanou perspektívou, keď majú v zábere nejakú časť tela proporčne väčšiu, ako zvyšok. Ak si kapelu pri promofotení ešte dosvietim, tak môžem dať aj clonu 10 a teda trafiť ostrosť už bude ľahšie. Využijú ho aj fotografi krajiniek, aj pri street fotografii sa s ním dá vyhrať.
Ja som tento objektív poriadne skúšala v na začiatku spomínanom koncerte, bez blesku. Poslednú kapelu- Downhill som fotila len ním, ale ich koncert mi zrazu ubehol veľmi rýchlo, keďže som musela pri ostrení nastavovať približnú vzdialenosť od objektu a keď som netrafila ostrosť, tak znovu. Fanúšikovia stáli trochu ďaľej od pódia, takže som sa mohla voľne pohybovať. Clonu som mala 2,8 a pri nej vidno, keď sa ostrosťou trafím mimo. Fotila som najčastejšie na manuál, na väčšine fotografíí som mala iso 2000 a čas 1/100.
Signature
Signature
Downhill
Downhill
Downhill
Downhill
Downhill
Downhill
Zaujímavé zábery mi vznikli, keď som hudobníka zakomponovala ku kraju, tam je objektív zaoblený a hudobníka spravilo pekne pokriveného a fotografiu v štýle minimal to oživilo.
Downhill
Downhill
Ľahšie sa mi s ním fotografovali „cvaky“ kamošov v časti s barom, nad stolmi v Randal clube sú visiace lampy na reťaziach, takže, keď sa mi niekto chcel dať odfotiť , stačilo na neho nasmerovať lampu a fotografie tak boli prirodzenejšie, ako by som fotila s bleskom.
Ten objektív je super aj, keď sa niekto chce odfotiť s vami, len natiahnete ruky, foťák nasmerujete na vás a dúfate, že ste trafili ostrosť.
Po koncerte, ako som v úvode článku spomínala stretnutie s pánom Sulíkom, som aj ja s kamarátmi išla do Nonstop MMC Caffe nad Randalom. Ráno, odtiaľ domov nahrať a vytriediť fotografie od najväčších nepodarkov, potom s rodičmi voliť a k babičke na obed.
Takže som ani nestihla spať a taká unavená, ešte trochu opitá som skúšala ten objektív u babičky v byte. Mala tam zaujímavé prirodzené svetlo z okna, tak som ponechala 2,8 clonu a bola rada, keď sa mi podarilo v tom stave zaostriť. Ešte radšej, keď som dobre zaostrila potom, ako mňa aj ocina po dobrom obede ponúkla pár štamperlíkmi marhuľovice. Skúšala som sa s objektívom hrať a hľadala zaujímavé uhly pohľadu.
Lightroom mi v exife namiesto ohniska 14mm ukazoval 50mm. Pri úprave fotografíí som na väčšine fotografíí volila prevod do čiernobiela, lebo na koncerte bolo najčastejšie nepekné červené svetlo na hudobníkov a v pozadí zelené a spolu s ostatnými vecami na pódiu to tvorilo na fotografiách chaos.
Tento objektív je prijemná zábavka na oživenie portfólia. Ak hľadáte širokouhlý objektív za nízku cenu a nevadí vám ručné ostrenie, odporúčam ho.
Tak aj táto milá príhoda ma donútila napísať článok o objektíve Samyang 14mm 2,8, hlavne moje prvé skúsenosti, postrehy pri fotení, na clone 2,8, aj koncertu.
Tento objektív som dostala ako darček k narodeninám, ktoré som mala 29.2, podľa kalendára po štyroch rokoch. Prišiel mi poštou pár dní pred spomínaným koncertom. Keď som s ním prišla celá vytešená domov, hneď som ho musela vyskúšať. Samozrejme ma nenapadlo nič iné, ako na autoportréte, načiahla som ruky a cvakla sa. Pekne mi to pokrivilo tvár a mne sa to páčilo.
Neskôr, keď ku mne prišla kamarátka, skúšala som ho aj na nej, keď sedela pred počítačom a monitor ju pekne osvetľoval.
Pre niekoho možno hanba mať objektív za približne 300 eur nasadený na fotoaparáte, ktorý stojí okolo 2000 eur, pre niekoho lacná alternatíva širokouhlého objektívu. Pre mňa tá druhá možnosť. Snívam o objektíve Canon 16-35 2,8, ale pokiaľ sa môj sen stane skutočnosťou, vystačím si aj so Samyangom 14 mm 2,8 a naučím sa na ňom poriadne ručne ostriť.
Ak máte crop fotoaparát, tak vám môže viac vyhovovať Samyang rybie oko 8mm f 3,5, ktorý, ale na fullfrejm fotoaparáte robí na fotografiách čierne okraje. Skúšala som aj jeho, keď mi ho požičal na jednom koncerte kamarát.
Sunity, Samyang fish eye 8mm f 3,5 na Canone 5D mark II
Hlave to ručné ostrenie, ak s ním nemáte skúsenosti, môže v dnešnej dobe AF objektívov robiť problém. Pri pozeraní do hľadáčika a zároveň ostrení týmto Samyang 14 mm objektívom, tým, že je širokouhlý sa zdá všetko približne rovnako ostré.
Preto je lepšie ostriť tak, že si na prstenci pred fotením nastavíte približnú vzdialenosť od objektu a dúfate, že ste sa trafili.
Na výber máte: 0,28m, 0,3m, 0,4m, 0,5m, 0,7m, 1m, 2m, 3m a nekonečno.
Clonu máte na výber: f2,8, f4, f5,6, f8, f11, f16, f22
Mne to široké ohnisko príde, ako nutnosť na oživenie fotoreportov z koncertov, keď si napríklad hudobník oprie nohu o odposluch a podobne, ako aj na promofotografie kapiel, lebo nielen mne, ale aj kapelám sa páčia fotografie s rozhádzanou perspektívou, keď majú v zábere nejakú časť tela proporčne väčšiu, ako zvyšok. Ak si kapelu pri promofotení ešte dosvietim, tak môžem dať aj clonu 10 a teda trafiť ostrosť už bude ľahšie. Využijú ho aj fotografi krajiniek, aj pri street fotografii sa s ním dá vyhrať.
Ja som tento objektív poriadne skúšala v na začiatku spomínanom koncerte, bez blesku. Poslednú kapelu- Downhill som fotila len ním, ale ich koncert mi zrazu ubehol veľmi rýchlo, keďže som musela pri ostrení nastavovať približnú vzdialenosť od objektu a keď som netrafila ostrosť, tak znovu. Fanúšikovia stáli trochu ďaľej od pódia, takže som sa mohla voľne pohybovať. Clonu som mala 2,8 a pri nej vidno, keď sa ostrosťou trafím mimo. Fotila som najčastejšie na manuál, na väčšine fotografíí som mala iso 2000 a čas 1/100.
Signature
Signature
Downhill
Downhill
Downhill
Downhill
Downhill
Downhill
Zaujímavé zábery mi vznikli, keď som hudobníka zakomponovala ku kraju, tam je objektív zaoblený a hudobníka spravilo pekne pokriveného a fotografiu v štýle minimal to oživilo.
Downhill
Downhill
Ľahšie sa mi s ním fotografovali „cvaky“ kamošov v časti s barom, nad stolmi v Randal clube sú visiace lampy na reťaziach, takže, keď sa mi niekto chcel dať odfotiť , stačilo na neho nasmerovať lampu a fotografie tak boli prirodzenejšie, ako by som fotila s bleskom.
Ten objektív je super aj, keď sa niekto chce odfotiť s vami, len natiahnete ruky, foťák nasmerujete na vás a dúfate, že ste trafili ostrosť.
Po koncerte, ako som v úvode článku spomínala stretnutie s pánom Sulíkom, som aj ja s kamarátmi išla do Nonstop MMC Caffe nad Randalom. Ráno, odtiaľ domov nahrať a vytriediť fotografie od najväčších nepodarkov, potom s rodičmi voliť a k babičke na obed.
Takže som ani nestihla spať a taká unavená, ešte trochu opitá som skúšala ten objektív u babičky v byte. Mala tam zaujímavé prirodzené svetlo z okna, tak som ponechala 2,8 clonu a bola rada, keď sa mi podarilo v tom stave zaostriť. Ešte radšej, keď som dobre zaostrila potom, ako mňa aj ocina po dobrom obede ponúkla pár štamperlíkmi marhuľovice. Skúšala som sa s objektívom hrať a hľadala zaujímavé uhly pohľadu.
Lightroom mi v exife namiesto ohniska 14mm ukazoval 50mm. Pri úprave fotografíí som na väčšine fotografíí volila prevod do čiernobiela, lebo na koncerte bolo najčastejšie nepekné červené svetlo na hudobníkov a v pozadí zelené a spolu s ostatnými vecami na pódiu to tvorilo na fotografiách chaos.
Tento objektív je prijemná zábavka na oživenie portfólia. Ak hľadáte širokouhlý objektív za nízku cenu a nevadí vám ručné ostrenie, odporúčam ho.