Day in a mafia-style :) * * * neposedný Sivá Brada II Sandra :) Gádžo daj palenky ........ Niagara Falls " opustený " ... Flatiron
cyklons

O mne

Niečo o mne:
Motto:
Ponúkam služby: fotenie v exteriéri
fotenie svadieb a akcií
reklamná fotografia
portréty
Zameriavam sa na: Abstraktná fotografia, Architektúra, Blesk / Osvetlenie, Digitálna čiernobiela fotografia, Divočina / Príroda, Experiment, Krajina / Cestovanie, Kvetiny a rastliny, Makro, Nočná fotografia, Portréty / Ľudia, Svadba / Rodinná fotografia, Technika, Reportážna a dokumentárna fotografia, Zvieratá,

Osobné údaje

Meno: Darius
Priezvisko: Zdziebko
Mesto: Bardejov
Domovská krajina: Slovenská republika


Fotografická odbornosť:
Členom ePhota od: 13. 11. 2009
Posledná aktivita: 2014-12-01 22:07:17
Status: offline

Kontakt

Darius Zdziebko Facebook: Darius Zdziebko
Web stránka: http://www.daroart.sk

Fototechnika

Moje fotoaparáty: Nikon D5000
Nikon Coolpix L100
Nikon D70s
Nikon D90
Nikon 1 J3
Nikon D600
Moje objektívy: Nikkor 85mm F1,8G AF-S
Tokina AT-X 16-28mm f/2.8 Pro FX
Sigma 70-300mm f/4.5-5.6 DG Macro
Sigma 105mm f/2.8 EX Macro
Tokina 80-200mm f/2.8 AT-X AF Pro
Nikkor 50mm f/1.8 AF
Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX
Carl Zeiss Sonnar T* 135, F2.8
Tamron 18-250mm f/3.5-6.3 AF Di II LD Aspherical (IF)
Nikkor 35mm f/1.8 G AF-S DX
Samyang 8mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye
Voigtlander Ultragon AF 19-35mm f 3,5-4,5
Príslušenstvo:
SteveS
niekde pri potoku SteveS 2010-03-07 16:05:21


:-) Jehry pozývam ťa na ukážku zámerne rozmazaných vodopádov a súčasne ostrého okolia - u spojeného hdr... to všetko fotené z ruky, v stave udýchanom po behaní hore roklinou ... a bez preháńania, tak reálne všetko ako píšem. Oj, zabudol som dodať že bez statívu! :-) Kde by som aj mal ním čas fotiť na spoločnej turistike,. pol hodinu zameškaný za ostanými. Moja posledná dnešná foto, na zjednodušenie link :

https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=107674&reply=yes&replyId=553138#commentform

.
 
maity
Vyšná Polianka maity 2010-03-07 14:05:28
skoda tej pos....j oblohy ...
 
StanleyH
Vyšná Polianka StanleyH 2010-03-07 12:57:18
to znamena ze ano :D
 
Jehry
niekde pri potoku Jehry 2010-03-06 18:52:49
Môj komentár bol určený konkrétnemu autorovi. Je krátky, jednoduchý a zrozumitelný. Som presvedčený že som mu poradil dobre. Je na autorovi, ako s touto informáciou naloží.
 
kralik_j
niekde pri potoku kralik_j 2010-03-06 18:15:04
photomatix dokaze korigovat pripady ze exp. fotografie nie su presne zarovnane. Do akej miery a extremy som neskusal.
Ked uz fotit z ruky a silou mocou do HDR, tak sa da urobit i z jedneho raw a softwery si oddstupnuju tie snimky. Myslim ze +- 1EV by nemusel byt problem.
Suhlasim s tebou, panoramy som skusal naskor stativom, no tiez sa mi osvedcili ich fotit z ruky, no sucastou panoram neboli zatial hdr snimky.
Preco davat zase vsetko do HDR, ved ta fotka mozno hdr ani nevyzaduje. Preco napr. neodstranit prepal a podexp. miesta nechat tmave, ved co tam tych korenoch ideme hladat?
Ale ta foto mozno nevykazuje extremny DR.
Treba to cvaknut do 12-14bit rawu, pohrat sa s krivkami, vyskusat co to zachranit, potom to dat popripade do HDR, alebo do CB.

Ale ta foto je celkovo disharmonicka, nie je vyvazena kompozicia, tonalita je v haji..

Stale si vsak myslim ze i z tej najnezaujimavejsej foto sa da vytazit, ked je paradne svetlo.

P.S. autorovi- ber to prosim vseobecne a nie ze ta tu zase dodrbkavam. Pozitivne je to ze si sa vybral do tej prirody a ze si sa tam mocil pri tej vode, ze sa ti pacia tieto motivy a ze budes chciet odfotit este nejeden vodopad a ver mi ze ak ta komenty neodradia a budes skusat a fotit, nafotis krasne fotky
 
SteveS
niekde pri potoku SteveS 2010-03-06 17:23:29


Ach, bratku môj, chúďa dedo invalidný, ty sa nezaprieš! Ešteže že ti tie kolená a senilita vystačia ASPOŇ na to štveranie po nociach a skorých ránach do tých vysokých nadmorských výšok, odkiaľ nás fotkami zásobuješ :-)

A čo sa týka načatej témy, no tak som ťa zas chcel (ako vždy každého) veľmi NASR.Ť a aj URAZIŤ! A ty si zas z toho vyštrngol bez ujmy! Tak ja už neviem ako by som ťa to ono... nahneval? Ako to už u teba býva zvykom, inteligentným vtipom a pozvaním na bošácku si to otočil celkom do autu a moju zlobu rozpustil :-)))) A aj ako zlý bosorák, zas len musím ostať kamarát :-((( Tak dobre, dám sa na ňu pozvať, ale budeme si písať čiarky, bo hneď dnes nemôžem ale aby si mi ju pozdejšie neostal dlžný :-)))

Statív aj ja nosím stále v aute, ale skoro nikdy nie som sám a stále ma niekto naháňa. A tak je zas stále u mňa bežné to, že aj 5m od auta kvôli rýchlosti a menším prieťahom fotím z ruky. Ale ako vravíš, hlavne kvôli medveďovi ho tam mám. Fajný veľký, ťažký a ešte klasika, drevený. Len ma tento účel použitia zatiaľ nenapadol a pritom by sa mi práve na toto raz bol skoro zišiel. Keď som fotil panorámu po západe slnka zo skalnatého vrcholu slov. rudohoria a do 100m odo mňa začal medveď s vervou a zápalom prevalovať velké balvany v lese čo hladal nejaké pandtravy a chrobáky :-) No priznám sa, už sa mi tak v pohode neexponovali ďalšie zvyšné dlhé časy do ukončenia celej panorámy ale nevzdal som to. No ďalšiu verziu som už ani nezačal a radšej vypadol :-))) A na ten statív si teda idem montovať na každú nohu bodák od samopalu :-)

A k veci - môj dotaz. Myslíš to tak, že nevieš si to predstaviť toto z hdr v normalnom výzore, v realite? Lebo ja som nepísal že použijem všetky 8 foto ale len tie ktore bude potrebné. Teda aby obraz nemal tmave neprekreslené miesta a naopak ani prepaly. A je mi jedno či na to použijem 2 či 5 záberov, ale pozor lebo to bude realita, žiadna HDR tonálna omaľovánka ani ´olejomalba´. Teda aby sem sa dobre pochopili. Lebo potom do toho bez problému idem (za tú sľúbenú bošácku :-))))

Ale takých foto tu mám fúru, len nie z nízkym časom... a ani nemusíme ísť ďaleko, mám tu napr. ručnú hdr už vloženú dávno, kde bol rozdiel vplyvom skoro podvečera (pri slabom svetle dole a ešte svetlou oblohou hore) už veľmi výrazný. A je to na skalnej stene, teda jasne že fotené rukou, jednou ešte obmedzenou v lakti sa zakvačiac na lano... stredný čas už dole len 1/50s a samozrejme aj poskladané ručne, o skladaní je plus info v popise ...
https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=63295
 
mato73
niekde pri potoku mato73 2010-03-06 15:37:38
Reagoval som len podľa osobných skúseností, pretože priznám sa bez statívu som to ešte neskúšal, ale verím že cvikom sa to dá dosiahnuť.
 
Stratený Stano
niekde pri potoku Stratený Stano 2010-03-06 12:49:31
Ej, práve som sa vrátil z túry na Doštianky v Nízkych Tatrách, odchádzal som už o 5.00 z domu, krásne bolo, pomerne chladno, ale hore je super zamrznutý sneh s 5cm prašanom, asi zajtra pôjdem opäť a beriem aj bežky...
Ale odbočil som, dostal som výzvu a keďže je od Števa, aj keď unavený, idem reagovať, lebo keď nebudem, neskôr už sa nepriberiem.
Mám všetky HDR softy a tvrdím - ani ten najdrahší si neporadí s rôznymi posunmi pri 8-ich fotografiách fotených z ruky. Aby som netáral do vetra, dnes si to skúsim, lenže mne sa už klepú ruky, tak si hrknem najprv tej bošáckej, pôjde to lepšie... :-)
Skladanie ručné by mohlo priniesť výsledok, no neviem si predstaviť tú piplačku skladať ručne 8 fotiek. Ja to medokážem, ak niekto áno, vypijem si tej bošáckej s ním...
Iné je fotenie panorám. Aj ja som kedysi nekompromisne používal statív, dnes to zvládam ručne a to i niekoľkoradové. Lenže - autor fotil HDR-ko, nie panorámu, tak nechajme panorámy bokom, to je o inom...
Kto neviete - som po infarkte, dvoch operáciach pruhu, operácii iných vecí, starý dedo, kolená v háji a napriek tomu vláčim lekárničku, statív a iné ´nepotrebné´ veci neustále. Preto asi nikdy nepochopím, ako môže fotograf vyraziť do terénu bez statívu. Napadne fotografa medveď, čím sa bude brániť? Statívom sa dá, koľkých som už ja takto zlikvidoval... :-)
 
kapurka
niekde pri potoku kapurka 2010-03-06 12:12:51
Prihliadnuc na tvoj koment, áno súhlasím s tebou v tom prípade, ak má človek skúsenosť,pevnú ruku a dobré oko, nech to skúsi bez statívu. Ja som to hodnotila podľa svojich dočasných znalostí a viem, že by som to asi neudržala. V každom prípade, sa mi zdá, že je tam toho moc a foto posobí na mňa stále chaotickým dojmom. Budem zvedavá na tvoju úpravu, ak sa do toho pustíš a možno budem príjemne prekvapená...(v tvojom prípade by som tomu aj verila :))
 
SteveS
niekde pri potoku SteveS 2010-03-06 10:11:18


IZIS:
Zle som to mozno formuloval ci ty zle pochopil - myslene ze pen je krasny a zdoraznil ho ako dalsie dôležité miesto mimo vodopadu. A že rušivo pôsobí nie peň ako taký, ale iba jeho DOTYK S OKRAJOM lebo si zaslúži odstup zhora... :-)
 
SteveS
niekde pri potoku SteveS 2010-03-06 10:09:55
Kolegovia,-ine, kto chce na dlhý koment mnižšie reagovať, NESPAMUJME a NEDUPLUJME HO zbytočne, dajte mi ODPOVEDAŤ NA TENTO KRÁTKY koment. Za autora vďaka.
 
SteveS
niekde pri potoku SteveS 2010-03-06 10:07:27
JEHRY, STRATENY, MATO, KAPURKA (ciastocne KRALIK):

Nemyslim si ze stativ je nevyhnutny na skladanie HDR. Ano, mal by byt zodpovedne použitý všeobecne všade na fotenie na zakazku u prác potrebných na veľke zvatseniny... ale sem na portál, ba dokonca všeobecne iba pre web, s takým tvrdením a paušalizovaním nesúhlasím.
Dôkazom je viacero mojich panoram z ruky, také kde prevažná vätšina dala za TK 7b a poniektorí napísali že je TK brilantné (napr. foto kde zaznelo to slovo brilancia – Mont Blanc kde je jeho vrchol fotený zo skoro rovnakej vysky a kde vidno celkom vpravo dole v rohu domy v Chamonix, v hĺbke, nižšie o 3,5km (!) a fotené to bolo z ruky kvalitným kompaktom...

Mnohí fakt dobrí autori potrebu statívu pe HDR všeobecne paušalizujete. ALE HDR-kom je KAŽĎÁ fotka kde je spojených VIAC ROZNYCH EXPOZÍCIÍ ... aj tá kde RUČNE doplním len jedno miesto a kresbu z inej expozície (vypálený svetlý balvan v tmavej snímke a pod.). Tam kde vrstvy spaja nejaky lacny free software globalne ako omalovanku z prepletených mnohých vrstiev tak tam ANO, tak v takom konkretnom pripade je stativ nevyhnutny :-)
Nemám skusenosti so softami ale cital som ze platene drahsie HDR-softy uz dokazu eliminovat vzajomny priestorovy posun viacerych expozícií z ruky a vylucit vysledny rozmaz, ktorý robia lacné free softy... a ked som diskusiu dobre precital, nikto sa zatial NESPYTAL autora na to, ci su aspon dielcie zabery dost ostre a nerozmazane...ale hned kazdy vynasa ortiele :-)

Ak ostre su, ja by som zabudol na lacné softy a dokázal vtedy poskladat z jeho HDR expozícií BRILANTNY obraz, nepretonalizovaný a reálny, s reálnou ci mozno aj podobnou atmosferou... LEN TAK, RUCNE. Tak ako skoro u vsetkych svojich foto kde boli realne podmienky rozsahu svetla nad rozsah fotoaparatu... najčastejšie to robim len čiastkovo a minimalne nutnom rozsahu, ale BEZNE a BEZ VÝNIMKY aj z foto snimanych RUCNE... s tým, že ostre nasnimanie jedineho solo zaberu bez stativu snad nie je ani podla vás nerealna vec?

Som schopny napriek casovej tiesni a zaneprazdnenosti na takuto účelnú demostraciu a dobru vec obetovat svoj cas a urobit ukazku tak ako som to uz urobil aj inde a viackrat, napriklad galerii Zvonec-a u foto z mojej srdcovky TRE CIME... Ak niekto neveri, staci napisat a ak su ostre solo expozicie k dispozicii u autora, dám ich dokopy a sem pod foto zavesim link na novu a brilantnu verziu tejto HDR...

Pouzil by som foto pekne prekresleneho a ostreho vodopadu (asi najtmavšia a motivom najpodstatnejšia foto) a okolo neho „vydlazdil okolie“ dalsimi expoziciami z jednotlivych fragmentov. Sila rucneho HDR je v tom ze sa spajaju viacere spravne exponovane a štruktúrou NEPORUSENE a OSTRE casti obrazu. REALITA, nie softové zliatie a zmydlenie sa množstva vrstiev do jednej tonálne flakatej a rozmazanej, graficky vyzerajúcej omalovanky.

A ak stihnem a podari sa mi to pohladat, miniem cas ešte učelnejšie a dam dokopy vlastne hdr fotene z ruky a také, kde vyslovene fotím rozmazaný vodopád s časmi od 1/15 nižšie... a ktoré nebude rozmazané ... myslím že čosi také už aj hotové mám a idem to sem hodiť aj keď som to neplánoval, len neviem či tam bude až tak nízky čas, lebo ten chcem zámerne a duplom deklarovať. Tu síce, aj keď tu na škodu, o čase vôbec nebola reč a bolo by dobre použiť na demonštráciu aspoň takto dlhé časy ako boli tu. Nevyplnený exif na tomt, už minimálne poloodbornom webe ma dokáže rozčarovať z autorov už sám o sebe... ale to je už o inom a nebudem sa tu o tom opakovať.

S pozdravom a len do diskusie, s úsmevom a pohode, žiadne urážanie sa :-)
 
kralik_j
niekde pri potoku kralik_j 2010-03-05 18:38:06
sorac, ale ako strateny..
Katastrofalne foto.
- zbytocne HDR, naco..?
- kompo, zle
- rozmazane - pohyb. neostrost
- neostre, TK katastrofa
- bordel okolo, ked som fotil velakrat vodu, tak som stravil viac casu na upratovanie ako fotenim
- impaktovo zle. existuje vela i ked malych krasnych tecucich potocikov, ci riek.
Sorac, no neda sa mi inak :/
 
kapurka
niekde pri potoku kapurka 2010-03-05 18:29:48
na mňa posobí fotka trochu chaoticka a priznám sa moc ma nenadchla, ale každý máme ďalší pokus, tak to skús nabudúce so statívom :). Držím palce na ďalšie!
 
Stratený Stano
niekde pri potoku Stratený Stano 2010-03-05 15:14:12
Znejú chvály, ja však poviem názor z opačnej strany, u mňa je to nepodarok.
Fotiť HDR z 8 snímkov a z ruky je amaterizmus. Fotená scéna je rozbitá, je tam neporiadok. Doporučujem okolie vodopádu pekne poupratovať, vziať si statív a správať sa profesionálne, ako sa na ephoťáka patrí (aj keď sme len amatéri)... :-)
 
Jehry
niekde pri potoku Jehry 2010-03-05 14:52:46
Pri fotení scény viacerými expozíciami za účelom ich spojenia do HDR je pevný statív nezbytný.
 
niekde pri potoku migi 2010-03-05 11:15:00
nice
 
Koma
B A T M A N   :)) Koma 2010-03-02 12:45:11
:-)) Som si Ťa asi pobosoroval, či čo- zrovna včera v noci som si tak trošku viacej pozeral Tvoju osobnú stránku a tam som objavil toho jedného spiaceho dole hlavou, zakrytého svojimi krídlami...pekná fotečka...pekne chladná zimovacia špajza....super, takto visieť dole hlavou medzi kompótmi :-)))
 
SteveS
B A T M A N   :)) SteveS 2010-03-02 12:39:34




Tak, tak to bude. Chudáci poniektorí až hyperaktívni, viď fotené modelingové exempláre čo sa precenili a neodložili si v jedseni do špajze konzervy s muchami :-)))
 
Iwn*
... Iwn* 2010-03-01 20:38:43
Páči sa mi
 
Stránok 43 z 46