Vysoké Tatry - Kolový štít Tatranský cumulonimbus Ďumbier Vysoké Tatry I Vysoké Tatry III Podvečer v Roháčoch Zbojnícka chata Veľké Solisko - Vysoké Tatry Veľké Biele pleso Malá Fatra - Hromové
majo_v

O mne

Niečo o mne: Aktívne fotografujem od roku 2004. Najprv som skúšal rôzne žánre, zostal som pri krajine a horách. Krajinu nezobrazujem vždy ako realitu, ale tak ako si ju ja prajem vidieť.
Motto:
Ponúkam služby:
Zameriavam sa na: Krajina / Cestovanie,

Osobné údaje

Meno: Marián
Priezvisko: Vargic
Mesto:
Domovská krajina: Slovenská republika


Fotografická odbornosť: Pokročilý
Členom ePhota od: 26. 03. 2009
Posledná aktivita: 2026-04-17 08:42:20
Status: offline

Kontakt

@ E-mail: majo.vargic@gmail.com
Web stránka: http://www.vargicfoto.ic.cz

Fototechnika

Moje fotoaparáty: Nikon D90
Moje objektívy: Nikkor 50mm f/1.4 Nikkor-S Auto
Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom
Príslušenstvo:
Matúš Koprda
Malá Studená dolina I Matúš Koprda 2011-07-26 10:36:01
veľmi dobré
 
rudeboi-69
Drážovce rudeboi-69 2011-07-23 01:48:10
dakujem !!
 
rudeboi-69
Drážovce rudeboi-69 2011-07-21 22:13:58
fotka je upravovana ci je pouzity nejaky polarizacny filter ??
 
Matúš Kruľ
Vysoké Tatry III Matúš Kruľ 2011-07-09 22:52:25
SUPER!!!! celkovo tvoja tvorba sa mi velmi paci
 
Drážovce Snowkill 2011-07-05 22:38:09
ty to pěkně překrucuješ to se mi libí ! né každá rada je dobrá rada jinak čitaj čítaj aspo nam tu o tom pěkne poreferuješ
 
SteveS
Drážovce SteveS 2011-07-05 19:37:52
Máš pravdu, začal som čosi o HDR čítať, ale ešte som všetko nedočítal a tiež tomu ešte nerozumiem. Tak sa chcem čosi naučiť, ve´d každý nejak začať musí. Ešte že si tu ty a že ty čítaš pozorne a aj rady na všetko poznáš, mám sa aspoń od koho učiť aj poučiť
 
Drážovce Snowkill 2011-07-05 16:47:32
no mám doma jeden. a v pohodě proč by mi na jednu expozici neměl stačit ??
 
Drážovce Snowkill 2011-07-05 16:44:45
no samozřejmě že tvořím podle sebe, to mám tvořit jestly se to tak ddá nazvat přes kopírak? a jinak nezvladam to a nechapu proč mi pišeš že jsem odborníik... sis něco přečetl o HDR a si pan chytrý jiinak konkurence se bat urcite nemusi nedelam HDR
 
SteveS
Drážovce SteveS 2011-07-04 04:36:21
Myslím že v tej diskusii úplne zbytočne strácaš čas, každá jedna "odborníkova" odpoveď ma o tom presvedčila, hneď od začiatku. Odborníkov treba nechať ďalej tvoriť podľa seba, podľa hesla že v jednoduchosti a rýchlosti je krása, on to všetko úplne rovnako zvláda aj s jedným filtrom a ešte v lepšej kvalite My sa radšej od neho učme a nepíšme hlúposti a najdôležitejšie je, že sa asi konkurencie z jeho strany a vdaka tej jednoduchosti báť nemusíš ... a to že śa toto nepáči jednému človeku, to by ma netrápilo
 
Drážovce Snowkill 2011-07-03 16:11:14
kde mam napsane že jsem odborník, prostě nejdu s davem a fotka se mi nelibí ......a proč bych sem daval svoje fotky?? pokud by jsi pouzil ten prechodvý šedy tak by byl ten kostel tmavy to je pravda ale urcite ne tolik a dalo byse to lehce opravit ...bo by jsi to dal jednoduše víš.....
 
Drážovce Snowkill 2011-07-03 13:12:34
njn proč to dělat složitě když to jde jdnoduše, že?? to si rovnou otevři PS a dokresli tam dalši věci aby to bylo tady ne ephotu super nejlepší fotka..... s naročnosti fotografie je to za 0 .....prišel vyfotil a konec......Pán je odborník
 
Drážovce Snowkill 2011-07-02 14:34:13
stači jeden fitr ....... a bude to něco podobne NG vam nic nerika ??
 
SteveS
Drážovce SteveS 2011-07-02 13:59:35
Zaujímal by ma tvoj výklad termínu HDR ... podla tvojich reakcií mám dojem že to vnímaš výhradne čosi ako "Jáchyme, hoď ho do stroje!"
...
V takom prípade ti asi ťažko niečo povedalo k veci to, že tu bolo vyslovene spomenuté, že ide o ručné HDR. A to, že nejde o nejaký priblblý Photomatix ... Totiž je priepastný rozdiel medzi poctivým, veľmi náročne ručne poskladaným obrazom na zvýšenie DR svetla, teda REÁLNYM HDR .... a medzi software-ovým HDR ktoré vzniklo spôsobom že "Jáchyme hoď tri expozice do stroja a vypluje zázrak", tj. umelá fotka presoftenej nerealnej rozprávky pre deti
...
Reálnym ručným HDR ako je toto tu sa skladajú iba reálne nasnímané jednotlivé časti krajiny, tak ako ich oko naozaj vidí, či prípadne oko autora jemne trošku v editore zvýrazní (ako akúkoľvek normálnu inú fofo), v zásade sa najmä snima osobitne obloha a osobitne krajina, aby sa predišlo tomu, že by nad pekne odfotenou krajinou dominovala biela vypálená obloha. Ona v skutočnosti predsa biela vôbec nie je ... teda týmto postupom rucneho sklôadania celych velkych plôch, sopravne realne naexponovanych (osobitne, lebo to nejde naraz) sa iba koriguje chyba a nedostatočný rozsah čipu smerom nazad do reality ... to jest celý problém okolo danej veci. Snád sa ti viac otvoria oci a nebudes uz prave takúto, najtazsie realizovatelnu panorámu, v buducnosti dehonestovat
 
Peter Svoboda
Drážovce Peter Svoboda 2011-07-01 13:52:08
Majo, fotka sa mi veľmi páči, ináč by som netrávil nad ňou čas..,vďaka za vysvetlenie a myslím, že ten rozdiel v teplote svetla asi spôsobuje oranžovejší odtieň kameňov, čo ma mohlo zmiasť, tak ako som písal, fakt len ten kto tam bol to vie reálne posúdiť. Je to asi aj panorámou, že toho vošlo veľa naraz, fakt by ma zaujímalo, či je možno kompo zjednodušiť, mám na kompozície svoj pohľad, ale to že minimalizujem vo väčšine svojej tvorby, je už môj dlhší problém , ale myslel so koment len v dobrom a s reálnym záujmom ju trošku rozpiplať.
Pekný deň aj Tebe a fajn svetlo.Peter
 
Peter Svoboda
Drážovce Peter Svoboda 2011-06-30 23:49:14
No čo sa týka slnka ako som asi nie dostatočne napísal, na mojom monitore ho vníman skôr ako svetlo čo moc nevyvažuje a myslím, že hlavne jeho odtieň by mal korešpondovať viac teplote svetla na skalách, lebo to je na moje ok trochu väčšia chybka, práve veľa informácií som riešil aj u Tvojej, ale je mi jasné, že s tým nie je jednoduché sa popasovať, ako výzva by mohlo víjsť kompo s kostolíkom, bralom a poľami s čo možno najmenej lesom dolu, ale ako som písal, dôležité je to ako by sa to dalo na mieste, ale úväzy požičiam ak treba..
Ale u týchto panorám vo všeobecnosti je natlačených veľa informácií naraz, v globále aj keď je motív jednoznačný, často kompozícia pôsobí disharmonickejšie, ja mám na to vysadené asi viac než je normál, preto panorámky nefotím, tu vidím potom ako alternatívu dlhšie ohnisko, alebo ak by bola možnosť z vyššia hlavne, les by bol preč, polia by zostali, ale fakt len polemizujem, že keby bolo keby, ak by som sa s tou istou otázkou pri iných nezamýšľal ,tak napíšem len jéj a páči..
 
Matúš Koprda
Drážovce Matúš Koprda 2011-06-30 23:30:32
len taká polemika:

Keby Majo stál za kríkom, kostolík by takmer nebolo vidieť - stál by príliš nízko a popredie by ho z veľkej časti zakrývalo. Druhá vec je tá, že osobne by som sa tam bez istiacich lán nepostavil - je to strmý zráz s drobivou horninou, ktorá sa pod nohami rozpadá... Dosť nebezpečné.
A ešte pridám svoj názor k tomu Tvojmu o vyvážení pravej strany - nesúhlasím. Už takto je fotka dosť členitá čo sa týka motívov... Slnko je dostatočná váha na ľavú stranu na vták by to skôr rušil, resp. robil zbytočne zložitejším... Ale keby to bolo fotené počas búrky a vľavo taký pekný riadny blesk, to by bola šupe (:

Opačná zlatá hodinka - zabudni, Zobor Ti svetlo pustí až príliš neskoro... (na môj vkus)
 
Drážovce Rudek 2011-06-30 21:12:23
asi si sa lepsie naucil pracovat s urovnami
 
Matúš Koprda
Drážovce Matúš Koprda 2011-06-30 18:32:57
((((: šak nehanbi sa, povedz ako by si toto bez použitia techniky hdr odfotil?
 
Drážovce Snowkill 2011-06-30 17:59:42
hmm takže HDR to je škoda jde to i bez toho u HDR fotek nemusíš umět ani fotit a vsem se to bude libít
 
Drážovce uomo 2011-06-30 16:05:23
Pozrel som si Tvoju stranku a foti to velmi dobre.
 
Stránok 31 z 36
1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 35 36