Na rukách While my guitar gently weeps... Industry Blues Tajomná Lighthouse Space Lišaj Marinkový Výskok Pavol Bielik/Art Music Orchestra Kríž
PeCh

môjweb: vytvorte si web
web: Stránku ešte nemám

O mne

Niečo o mne:
Motto:
Ponúkam služby:
Zameriavam sa na: Blesk / Osvetlenie, Digitálna čiernobiela fotografia, Experiment, Humor / Zábava, Krajina / Cestovanie, Portréty / Ľudia, Street fotografia, Svadba / Rodinná fotografia, Šport / Akcia, Technika, Tradičná čiernobiela fotografia, Reportážna a dokumentárna fotografia, Zvieratá,

Osobné údaje

Meno: Peter
Priezvisko: Chabada
Mesto: Rovinka
Domovská krajina: Slovenská republika


Fotografická odbornosť: Stredne pokročilý
Členom ePhota od: 30. 01. 2010
Posledná aktivita: 2021-04-28 15:20:05
Status: offline

Kontakt

Kontaktné údaje nie sú dostupné alebo sú viditeľné iba pre priateľov

Fototechnika

Moje fotoaparáty: Canon EOS 550D
Panasonic Lumix DMC-TZ7
Olympus C-760 UZ
Canon EOS 5D Mark II
Sony Alpha NEX-5
Moje objektívy: Sony E 18-55mm F3.5-5.6 OSS
Sigma 30mm F2.8 EX DN
Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
Canon EF 50mm f/1.8 II
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
Canon EF 85mm f/1.8 USM
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
Carl Zeiss Biometar 2,8/80mm
Sigma 17-70mm f/2.8-4.0 DC OS HSM
Príslušenstvo: Blesky, odrazky, stojany, statív...
PeCh
wedding PeCh 2011-09-26 21:05:51
Oto lepšie (že boli minimálne úpravy), musel si mať super svetlo. Závidím .
 
PeCh
wedding PeCh 2011-09-26 17:25:46
Hej perfektné. Tunak tá póza vyvažuje stredovú kompozíciu a dáva fotke dynamiku. Inak čo sa týka stredovej kompozície, tak málokto tu pri nej berie do úvahy aj ostatné prvky na fotke. Takto kritizujú stredovú kompozíciu, keď sa hodí. A občas sa nájdu aj takí, čo kritizujú, že sa stredová kompozícia nepoužije, aj keď sa absolútne nehodí. Pravidlá treba podriadiť fotke a nie naopak. V tomto prípade súhlasím s tebou. Tu sa táto kompozícia hodí a iná by fotku asi pokazila.
 
PeCh
Lov PeCh 2011-09-26 17:13:47
Vďaka za komenty. Táto malá sa s tou jaštericou tak hrala a pohadzovala ju. Keďže som už nič nemohol robiť, tak som aspoň fotil. Mám aj iné zábery, no tento to najlepšie vystihol. Ešte raz vďaka.
 
PeCh
Lov PeCh 2011-09-26 17:10:12
No tá to už mala vtedy za sebou .
 
PeCh
Lighthouse PeCh 2011-09-20 13:42:12
Ok, v pohode. Zavierame to tak, že je tam pekne .
 
PeCh
Lighthouse PeCh 2011-09-20 13:23:07
1x poznám. Nedávno sa tu rozoberalo, že tam neexistuje negatívna kritika.

Od Karola som síce nemyslel túto, má ich viac, ale aj táto je výborná. Čo sa týka hodnotenia, tak by som si netrúfol porovnávať svoju s podobnou niekoho iného. A dôvodom je neobjektivita. Porovnať tvoju s Karolovou nemám problém. Ale však nech posúdia ostatní.

BTW To čo vyčítaš mne, robíš sám - chcel som to rozmazané, musel som stredovú kompozíciu, vlastne chcel...

A ešte jedna vec, v práci mám dva lacné nekalibrované monitory. Moja fotka tam vyzerá oveľa horšie. Na jednom je zelená, na druhom modrá, na jednom úplne prepálená, na druhom normálna. Iné sú zase skoro úplne čierne. Takže monitor fotku dokáže riadne zmršiť.
 
PeCh
Lighthouse PeCh 2011-09-20 11:22:41
Odrezaný obraz - viem a nevadí mi to. Odraz je abstraktný a zo samotného odrazu nevieš, o čo ide. Preto mi ten orez nevadí. Mám fotku aj bez neho a po pravde takto mi to pripadá lepšie. Samotný maják je dominantnejší ako, keby som ho "prilepil" k hornému okraju fotky alebo to zobral širšie a maják zmenšil. Samozrejme, keby odraz nebol orezaný, tak by to bolo lepšie, ale kompozícia by sa výrazne zmenila (a podľa ďalších takých fotiek, čo mám, k horšiemu).

Preexponovaná obloha - možno budem vyzerať ješitne, ale mne tiež nevadí. Nie je tam prepal (v zmysle 255,255,255), ten je len vo svetle majáka, čo tiež nevadí. Aj keď viem, čo dokáž zmršiť lacný monitor, tam by to mohlo vyzerať naozaj zle. V oblohe je plynulý prechod a na dobrom monitore to vyzerá dobre. Kontrast obloha, zem/voda/maják bol príliš veľký. Zlepil som to preto z dvoch fotiek a opäť mám aj tmavšiu oblohu, ale pôsobilo by to značne neprirodzene. Tiež by som mohol urobiť HDR ale opäť by mi to nepasovalo.

BTW Lighhouse Impression mi nepripadá nejako super. Poznám o triedu krajšie prevedenia (napr. Karol Srnec, btw krajšie aj napriek prepalu) - ostrejšie, čistejšie, bez stredovej kompozície, kontrastnejšie, farebne lepšie... Keby som sa mal porovnávať, tak s nimi. Inak musím uznať, že tu orezať odraz by bola chyba. A koľko by si tej Lighthouse Impression fotke dal bodov?
 
PeCh
Lighthouse PeCh 2011-09-20 11:00:10
Je to najbližší maják. Nachádza sa v Rakúsku pri Neusiedler See (Podersdorf am See). Či je slávny neviem. Asi rovnako ako každý iný maják - známy vo svojom okolí .
 
PeCh
Lighthouse PeCh 2011-09-19 21:07:08
Ani ja som nechcel napádať teba. Dúfam, že si to tak nepochopil. Práve naopak, v tvojom príspevku boli aspoň návrhy, ako to vylepšiť, na rozdiel od iných kritík.

Čo sa týka tých adaptéroch, tak o nich viem. Práve preto som to skúšal, či sa mi taký adaptér oplatí. Inak v skutočnosti to bolo vlastne fotené cez dva objektívy. Jeden kvôli cloneniu (čo dnešné opačne nasadené objektívy s bežnými adaptérmi nedokážu) a druhý kvôli zväčšeniu.
 
PeCh
Lighthouse PeCh 2011-09-19 13:41:52
Áno, slnko už zapadlo. Inak by som takúto hladinu neodfotil.
 
PeCh
Lighthouse PeCh 2011-09-19 13:38:44
Už si to videl? No a? To nie je chyba. Iní nemuseli. Ale máš pravdu, je to otrepaný záber. Ale keby si tam bol, neodfotil by si si ten maják? Všetko čo stojí za videnie už bolo odfotené. Keď ideš to Paríža, tak tiež odfotíš Eifelovku. Nevynecháš ju len preto, že ju už niekto odfotil.

Čo sa týka tvojich nápadov, tak keď tam hold žiadny vtáci neleteli, tak ich tam nedokreslím . To zapadajúce slnko je dobrý nápad. Mám fotku aj s ním, ale po pravde sa mi viacej páči táto, po západe. Najviac mi vyhovovala, čo sa týka rozmazania hladiny vody. A to kým bude slnko nad obzorom neodfotím (bez naozaj hustého ND filtra). Páčilo by sa mi, keby tam bola iná obloha/oblaky, ale to si tiež nevyberiem. Nebudem nútiť rodinu chodiť dva týždne na to isté miesto, kým bude obloha zaujímavejšia . Fotím to, čo tam je v čase, keď som tam. Inak aby nedošlo k nedorozumeniu. Som rád, že si napísal nápady, ako by sa to dalo oživiť. To si cením a mám rád, keď niekto povie, ako urobiť fotku lepšou. Často sa tu kritizuje ale len občas konštruktívne.

BTW keď to zoberieme naozaj kriticky, tak sa tu objaví originálny záber tak raz za deň. Zväčša je to stále nejaká kvetinka, modelka, mačička, psík, dieťa, nejaké kopce... Vidíš tu medzi top fotkami nejakú naozaj originálnu, ku ktorej sa tu nenájde podobná? Mne sa teraz páčila táto www.ephoto.sk/uzivatel/kozakm/fotografie/231234/dalka/, ale keď si pozrieš autora, tak v poslednom čase všetko rozmazáva až je to tiež klišé. Originálna fotka často zapadne do zabudnutia, a skôr si získa pozornosť nejaká modelka . Pozri si www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/220810/kriz/, fotka je originálna, ale je to len experiment. Zavesil by si si ako obraz skôr túto? Pochybujem. Originálna nemusí znamenať zaujímavá. Nehovoriac o tom, že každý máme iný vkus.
 
PeCh
Z hradu Súľov PeCh 2011-09-05 09:36:04
Vďaka. Táto sa mi v niektorých častiach páči viac, v iných zas tá druhá. Najlepšie by ich bolo skombinovať . Ale pekné.
 
PeCh
Z hradu Súľov PeCh 2011-09-04 20:16:17
Nemáš jednu aj bez filtrov (rovnako posoftenú)? Na porovnanie.
 
PeCh
mokra gula PeCh 2011-09-03 11:21:22
Spodok by som asi urezal, ale inak veľmi príjemná fotka a veľmi dobrý nápad.
 
PeCh
Kríž PeCh 2011-08-25 22:18:45
Vďaka Werdza. Plánujem skúsiť aj ďalšie podobné fotky, keď budem mať viac času na hranie . Chcel by som niečo 3D, napríklad niečo vymodelovať.
 
PeCh
slnecnikove podhubie PeCh 2011-08-25 20:18:01
Zmenšenina pôsobí veľmi príjemne. Hodila by sa aj ako abstraktný obraz. Pri zväčšenine vidno štruktúru látky, či čo to je a to už nie je také príjemné. V každom prípade výborný nápad a príjemné spestrenie galérie.
 
PeCh
IJ PeCh 2011-08-25 11:41:20
Parádne svetlo.
 
PeCh
Devushkii na more PeCh 2011-08-23 23:57:29
Super záber. Na toto treba mať šťastie alebo aranžovať . Super.
 
PeCh
Saša PeCh 2011-08-23 23:04:02
Vrasky na krku? Tieto tu sú prirodzené a nevýrazné. Neretušujte zas všetko. Nech na tých fotkách sú aj ľudia a nie bájne bytosti, ktoré neexistujú . Samozrejme berte to s nadsázkou, ale za úvahu to stojí .
 
PeCh
Vodca PeCh 2011-08-23 17:08:32
Fotka je pekná, ale v poslednom čase je tu tých srncov nejako veľa (Karol, neber to osobne ). Chcelo by to už aspoň niečím obzvláštniť. Ale inak by som tiež rád jedného dostal pred objektív .
 
Stránok 5 z 7