Hore
Fórum » Spracovanie fotografie
 

zobrazenie fotky vo fotoaparate vs. photoshop, lightroom

my_mind
my_mind 2013-04-26 12:59:16+02
zdravim, mozno zo tu uz bolo rozoberane, ale aj tak som nevyriesil odpoved na moju otazku a to co mna osobne simra niekde v kutiku. Pri prezerani zachyteneho momentu vo fotoaparate sa mi fotografia v pc zobrazuje najvernejsie vo formate JPEG. Pri otvoreni formatu RAW vo PS alebo LR sa mi zobrazuje fotografia taka mdla, bez farebnosti, kontrastu, alebo saturacie ktoru mam nastavenu pri fotografovani. Tak isto ak som v module develop v LR a v polozke camera calibration prepnem profil na camera standard stale sa fotografia nezobrazi tak ako som ju odfotografoval. Ako docielit to, aby som fotografiu ktoru hodim do PC mal bez kadeakej upravy taku aku som v skutocnosti spravil?(teda aby som nad kazdou fotografiou netravil cas hrabanim sa v kontraste, expozicii, shadows a highlights, saturacia a setko k tomu potrebne). kazdemu za nazor a odpoved dakujem
 
peter.horník
2016-05-03 10:48:02+02
príspevok od: blahoslav J B Art
takto mi zblbla SD karta ... mal som ju dost plnu a tak na foteni som nieco cvakol, potom nieco odmazal, zase cvakol a zase odmazal ... fotim do Jpeg+RAW ... a ked som prisiel domov, stiahol som Jpegy do pocitaca, kvoli pretriedeniu ... ale na druhy den rano mi uz vypisovalo, ze kartu nevie nacitat a treba ju sformatovat ... nevedel som s tym pohnut a prisiel som o RAWy
ja fotim len jpeg nie raw...mne sa toto stalo v mobile..ze z nicoho nic sa mi vsetko vymazalo z karty a vypisovalo prazdna karta a naformatovat...ale uz sa nerozchodila
 
kaFOtka
2016-05-03 12:36:43+02
príspevok od: my_mind