Už niekoľko mesiacov prebieha v zahraničných časopisoch reklamná kampaň zrkadloviek Canon. To je samozrejme bežné, svoje produkty podporujú aj ostatní výrobcovia. Najčastejšie v reklame vidíte konkrétny produkt s vychválenými prednosťami alebo jednú nádhernú fotografiu, ktorú ťažko odfotíte, aj keby ste mali propagovaný produkt vo svojom vlastníctve, pretože ju snímal profesionálny fotograf. Táto je ale iná. Stavia na vtipnom nápade. Ukazuje, že to chce myšlienku a samotná technika už potom nie je až taká dôležitá. Autorom fotografii je Stefan Ruiz.
Použité fotografie sa pohrávajú s našimi zmyslami. Tým, že svet vnímame horizontálne a ľudí vertikálne. Stačí fotku otočiť o 90°, trochu zapózovať a máme tu zaujímavý efekt. Gravitácia pôsobí v našej mysli stále smerom dole. Pozrite si fotografie aj bez pootočenia, ako sa v nich vytratí dynamika a zostanú len ľudia váľajúci sa po zemi.
Efekt pôsobí účinne aj vďaka vloženému textu a grafike, ktoré vám zabraňujú otáčať hlavou, či časopisom, aby ste si fotografiu pozreli tak, ako bola nasnímaná.
Kampaň propaguje otočný displej na zrkadlovke Canon EOD 60D a ním danú možnosť snímať fotografie z netradičných uhlov. Čo je skvelé, takéto fotografie môžete fotografovať čímkoľvek. Pretože tu je to o nápade a nie o technike.
http://www.nicolasrandall.com/randallstevens/?p=1065
http://www.viceland.com/findyourownangle/jonnie-craig-gallery.php